Miten uskova kokee hyötyvänsä Jeesuksesta elämässään? Rukous ei auttanut elämässäni ongelmiin vaan ne täytyi itse kohdata ja siinä täytyi Jeesus laittaa syrjään. En saanut lohdutusta, en turvaa. En voittanut lotossa eikä taloudellinen tilanteeni parantunut. En saanut ystäviä. Nämä kaikki tapahtuivat vasta, kun olin hylännyt uskonelämän taakseni ja suunnannut huomioni elämässä muihin asioihin.
Mitä hyötyä Jeesuksesta?
22
225
Vastaukset
- egnneg
1.Korinttolaiskirje:
15:19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat- Lampaat_Alapuolellasi
Niin. Ei kannata tyytyä olemaan pyramidin alaportailla. Ala saarnamieheksi pyramidin huipulle. Johan rupee kassa kiliseen ja lottovoitot voi unohtaa.
- 2Kor13jae5
Lampaat_Alapuolellasi kirjoitti:
Niin. Ei kannata tyytyä olemaan pyramidin alaportailla. Ala saarnamieheksi pyramidin huipulle. Johan rupee kassa kiliseen ja lottovoitot voi unohtaa.
Menestysteologia ei ole kristinuskoa. Aivan oma uskontonsa tuo, vaikka he niin kovaa uskonnollisuutta vastaan meuhkaavatkin. Itseasiassa tällaiset menestysteologiset opit ja ajatusmallit ovat päinvastaisia Raamatun kristinuskoon verrattaessa.
Ymmärrän kertomuksessasi oman kokemukseni. Kukaan ei elä minun elämääni puolestani vaikka Jeesuksen veriuhrin korostaminen sellaiseen mielikuvaan helposti johdattaa.
Minun puolestani Jumala eikä Jeesus uhrannut mitään. Jeesus antoi esimerkin miten kehon tuhoaminen ei mitenkään lopeta hänen (ihmisen) elämää, tietoisuutta, henkeä.
Luterilaisen kristinuskon kulmakivi on ymmärretty väärin ja Jeesuksen opettama anteeksianto ja rakkaus jätetään toissijaiseen asemaan ja korostetaan veren ?? uhrin??puhdistavaa?? merkitystä. Uhrista jää vain syyllisyys mieleen.
Siitä huolimatta että jokainen kokee päivittäin miten suri merkitys anteeksiannolla ja rakkaudella on jokapäiväisessä elämässä.
Siksipä annan ajatukseni virheellisesti ymmärretystä ristinkuolemasta anteeksi.- 1armahdettusyntinen
Ylpeät eivät myönnä syntisyyttään ja eivät siten kaipaa armahtajaa ja synneistä vapauttajaa Jeesusta. Ristin luo on mentävä rehellisesti ja myönnettävä syntisyytensä.
- Koetelkaa.kaikki
"Miten uskova kokee hyötyvänsä Jeesuksesta elämässään?"
Saan palvella Jumalaa vapaana synnin orjuudesta.
"Rukous ei auttanut elämässäni ongelmiin vaan ne täytyi itse kohdata ja siinä täytyi Jeesus laittaa syrjään."
Mihin ongelmiin?
Jeesus ei missään lupaa ettei mitään ongelmia tule, mutta Hän lupaa, että Hänessä kestämme ne kaikki.
Jeesus Kristus on Totuus, jos laitat Hänet syrjään, työnnät Totuuden syrjään ja ongelmasi on vain näennäisesti peitetty valheilla.
"En saanut lohdutusta, en turvaa.En voittanut lotossa eikä taloudellinen tilanteeni parantunut. En saanut ystäviä. Nämä kaikki tapahtuivat vasta, kun olin hylännyt uskonelämän taakseni ja suunnannut huomioni elämässä muihin asioihin."
Mutta valheista löysit itsellesi tarvitsemasi lohdutuksen ja turvan.
Et voittanut vai lotossa? Kuka sinulle sellaista oli edes luvannut?
Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa. Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä; mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin. Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen. Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla. Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
1. Timoteuskirje 6:6-11
Ihmiset joita kutsut "ystäviksi" tavoittelevat aivan samanlailla vain omia etujaan, niin kuin sinäkin ja he hyötyvät sinusta siinä, mitä he itse tavoittelevat, mutta mitään aitoa siinä ei ole, jokainen vetää vain omaa rooliaan tavoitellessaan itselleen hyötyjä.
Tuo oppimasi jeesus kristus, ei ole se Jeesus Kristus josta Raamatussa puhutaan, tuo oppimasi kuva hänestä on antikristus. Minä voisi kertoa ihan päinvastaisen tarinan. Se on varmasti kyse siitä, että miten me tukeudumme Jumalaan. Jos me omia sydämen himojen perässä juoksemme, ja niitä rukoilemme tapahtuvaksi, emme välttämättä tule edes kuunnelleeksi sitä Jumalan puhetta meille, eikä silloin ihme, jos asiat eivät oikein tunnu onnistuvan.
Seurakuntien meno tuntuu oleva seurakuntien menoa monesti, mutta Jumala saattaa puhua meille jotakin ihan muuta, jos vain hiljennämme itsemme kuulemaan, ja annamme omien halujemme jäädä hiljasemmalle äänelle.- sdgadgad
Jeesuksesta ei ole mitään hyötyä elämässä, ellei suostu elämään Jumalan tahdon mukaan.
- Jeesus_rodeo
Monet lahkolais seurakunnat ovat tehneet paljon rahaa ja saarnaajat ovat rikastuneet jopa miljonääreiksi Jeesuksella ratsastaen ja kymmenyksiä keräten.
USA:ssa televisio saarnaajat ovat miljonäärejä järjestään.- rodeotaseuraten
Menisit kieltämään niitä jotka haluavat maksaa
Itse sain juuri kelalta kirjeen johon ei tarvitse vastata (kelalle) Siinä ilmoitetaan että minulle maksetaan joka kuukausi 230€ kansaneläkettä vuoden 2017 aikana.
On se ihan mahotonta tämä Jeesuksella ratsastaminen. ... tässä montaakaan vuotta kun on miljoona koossa .... kymmenyksistä on hyvä alkaa. Pitää vaan saarnata innokkaasti varsinkin täällä Suom24 sivuilla. On tällä niin rakastettava vastaanotto - Vääristelijät
Miten nyt sitten kelpaat, kun ei ole kymmenyksiä kolehtihaaviin kilautella. Toivottavasti sinulla on perämetsää mitä kaataa, muuten joudut hylkiöksi ev.lut. seurakunnan leipäjonoon. Ei kai korskeat helluntailaiset köyhiä porukassaan pitele.
- JehovaShamma
Mat 6:25-33 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Aloittajalla on täysin vääränlainen kuva uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen. Aloittaja lähtee siitä liikkeelle, että hänen pitää jotenkin hyötyä Jeesuksesta ja hänen pitää hyötyä uskosta Jeesukseen juuri hänen itsensä haluamallaan tavalla. Lähtökohtanahan pitäisi olla tuo "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa", Jumalan valtakunta ei ole Raamatun mukaan näkyväisessä, joten materian kautta sitä ei tavoitella eikä löydetä. Jos uskovat ihmiset kertoisivat sinulle elämänsä arjesta, se on täynnä koettelemuksia, jotka voisivat musertaa alleen, mutta eivät kuitenkaan sitä tee, koska perustus rakennukselle on Jeesuksen ristin työ. Kun uskon perustus on kuitenkin Jumalassa, kalliossa, joka ei horju ja tulevaisuuden toivossa Messiaassa, tämän maallisen vaelluksen vastoinkäymiset voivat joskus hidastuttaa matkan tekoa, mutta eivät pysäytä sitä.- antijumalisti
Heh heh... siis mitä järkeä palvella jumalaa/jeesusta jos siitä ei ole mitään hyötyä? Entistä enemmän tässä vahvistuu käsitys, että kristinusko on vajaamielisten tai mieleltään sairauden uskonto...
- Oletko_köyhä_työtön
Jeesus Business
http://sk24.flockler.com/topic/blogit/maallinen-mammona-jumalan-siunaus- Raha-automaatti
Tosta sais helposti pyramidin, joka elättää sinut ja monia muita.
- Siunausta_
Jeesus oli feminiini, sipsutteleva miehimys.
- pitkäänhellari
Jeesus joutui käymään puolestamme tämän taistelun ja koetuksen kun Henki vei erämaahan Hänen perkeleen kiusattavaksi. Perkele kiusasi Häntä. Jumalan poikana Hänellä olisi ollut valta muuttaa kivet leiviksi. Saatana lupasi antaa Jeesukselle takaisin kaikki maailman aarteet, jotka saatana oli saanut valtaansa syntiinlankeemuksen hetkellä (tosin väliaikaisesti viimeiseen tuomiopäivään saakka), jos vain Jeesus olisi kumartanut saatanalle ja suostunut hänen neuvonpitoonsa.
Kyllä vihollinen voi antaa ihmiselle ajallisesti kuolemaan asti rikkautta, mainetta, terveyttä ja menestystä ihmissuhteissa, jos hintana on petos helvettiin.
Mitä hyödyttää vaikka saisimme kaikki maailman aarteet, mutta saisimme sielulle vahingon.
Aloittaja, onko sinulle käynyt noin? - 720
Hyöty on sielun pelastus.
Ei meille luvata helppoa maallista vaellusta, mutta kadotukselta meidät pelastaa usko Jeesukseen. Jeesuksesta hyötyy kaikessa siinä mitä Jeesuksessa on.
Mitä Jeesuksessa sitten on? Hyvä kysymys, eikö?
Olen joskus pohtinut sitä.
http://www.jaikal.se/48683141- Varia
Jeesuksen sovitustyön tähden me saamme kutsua Jumalaa Isäksi.
Jumala kuulee rukouksesi, mutta auttaa Sinua omalla tavallaan ja ajallaan, Sinun parastasi ajatellen. Jumala antaa meille voimaa selvitä arjen haasteista, vaikeistakin tilanteista. Pyydä sitä Isältäsi.- Voi.raato
Eikö lapsen tulisi kehittää itse itseään, eikö turvautua koko elämänsä isän apuun?
- Jeesus_Business
Jeesuksella on helppo ratsastaa ja se on tuottoisaa toimintaa. Siksi hän on kristillisten Jeesus-rodeoyhdistysten ykkösvalinta kristillisten rodeo tapahtumien ratsuksi.
" Jeesus_rodeo
21.1.2017 14:43
Monet lahkolais seurakunnat ovat tehneet paljon rahaa ja saarnaajat ovat rikastuneet jopa miljonääreiksi Jeesuksella ratsastaen ja kymmenyksiä keräten.
USA:ssa televisio saarnaajat ovat miljonäärejä järjestään."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2689653IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3076836Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?741705Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61421Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.941297- 1091161
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751079Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin41882Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23756MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk313748