Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

671

1. Tosiaan nykyään Netpostilla, ei tullut mieleen. Vielä 2012 tuli jokainen muikkari postiluukusta...
    Tässä vaiheessa uo ei vielä mene tilillesi mutta itse kuitenkin pistäisin tilipäivänä sukanvarteen tililtä jo nyt. Kun aikanaan sovit että uo ottaa palkastasi niin yleensä heti sauraavasta palkasta ottaa vain sen 1/3. Varmaan tutkii tilisi ekassa tapaamisessa ulosmittaustilaisuudessa ja tuskin ottaa kantaa sen enempää. Jos siellä on jotain tuntuvasti niin saattaa kiinnostua tuolloin... mutta jos palkasta saa uo otettua niin tuskin koskee tiliin.

Ekaksi tulee siis 1 maksumuistutus, sitten 2 maksumuistutus, lopuksi maksuvaatimus. Laina irtisanotaan ja siirretään perintään. Sieltä taas 1-2 maksumuikkaria tjsp, sitten haasteilmoitus käräjäoikeudelta(kaikki ei välttämättä laita koskaan velkaa käräjille, pitää siis itse pyytää sen siirtämistä). Tuomio tulee aikanaan siitä ei tule ilmoitusta, A-tiedosta ilmoitus ekasta maksuhäiriömerkinnästä, UO lähettää vireilletuloilmoituksen jossa lasku jolla maksaa koko velka pois, ilmoitus saapua ulosmittaamistilaisuuteen, menet ja sovit miten hoidatte velan. Joka kk uo lähettää erittelyn mihin ovat kohdistaneet velkojen maksun. En välttämättä enää muista kaikkia vaiheita enää oikein mutta jotenkin näin.
  2. Tärkeimmät maksut ovat tietty asuminen(vuokra,sähkö,kotivakuutus jos on). Nämä pitäis aina olla hoidettu ennen velkoja. Sulla on hyvät tulot ja vakiduuni. Kuitenkin vielä olet vippikierteessä kun paikkailet taloutta uudella velalla. Peli täytyis puhaltaa poikki jo nyt tässä vaiheessa. Pankista mitään järjestelylainaa et saa, senhän näkee jo tiliotteistasi miten rahaa olet käyttänyt. Ulosotto on siis varma. Voisit hoidella pienimmät velat pois ja isommat päästät perintään(lisäaikaa). Näin säästät tukevissa käräjöintikuluissa. Paperia alkaa varmasti pukkaamaan postiluukusta mutta tällehän et voi juurikaan mitään. Muista kuitenkin jättää itsellesi rahaa eli älä maksa koko palkalla velkoja. Ainoastaan ne velat jotka saat maksettua 1-2 erässä niin kannattaa maksaa eikä ne sit enää kummittele tulevaisuudessa.
    UO:assa maksaisit siis "yhtä velkaa" et muuta ja samalla sulle jäisi rahaa enemän käyttöön kuin nyt tässä vaiheessa. Toki UO on pitkä tie mutta parissa vuodessa UO:n kulut laskee.
    Oletko valmistautunut maksuhäiriömerkintään? Sehän ei ole maailmanloppu vaan uuden alku. Ehkä opit käyttämään rahaa nyt eri tavalla. Nyt voisit varata ajan velkaneuvontaan ja keskustella asiastasi. Itse sain avun velkaneuvonnan kautta Takuu-säätiöltä joka takasi minulle 34.000€ järjestelylainan omasta pankistani. Tuo laina myönnettiin melkein heti.
    Olin siis jo UO:ssa kun lainaa hain. Lainalla maksettii ihan kaikki velat pois ml vipit ja luotot.
    Jahka saat velkasaldosi alla 34.000€ niin Takuu-säätiö vois tulla kysymykseen.
  3. Oma luottokielto...