Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ex_vippaaja
profiilit
ex_vippaaja
ex_vippaaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Säätiön ehdot: Vakituinen työ, velkaa maksettu kuukausittain maksuvaran verran (toteutuu ainakin kun on ulosotossa), velkaantuminen loppunut (puhtaat tiliotteet 6 kk ajalta) ja kokonaisvelkasaldo max 34.000e. Jos joku näistä ei toteudu niin pelkaanpä että takausta ei myönnetä. Säätiössä ei tunneta termiä kevytmielinen velkaantuminen, taitaa olla enemmän velkajärjestelyn termejä, joissa siis velkoja annetaan anteeksi.
03.11.2014 16:11
Peukkuja puoltavan päätöksen puolesta. Jos oot hoitanut asiat kuten säätiö vaatii niin ihmettelen suuresti jos kielteinen päätös tulee. Jos tulee kielteinen niin sun papereita kuitenkin pidetään 1 kk ajan siellä jemmassa. Eli tollanen aika tehdä temput terävät tai saa aloittaa koko prosessin uudestaan jos vielä takausta hakee...
Itse kävin pankissa heti seuraavana arkipäivänä takauspäätöksen kanssa ja siltä istumalta haettiin lainaa. Pankkineiti kävi lappujen kanssa pankinjohtajan tai vast juttusilla joka näytti vihreää valoa, loppullinen päätös tehtiin pankissa 2 vrk kuluessa ekasta vierailusta. Toi velkojen uudelleen selvittäminen veikin sitte enemmän aikaa, pari viikkoa ja sitten piti vielä sopia pankin kassa päivä jolloin laina nostetaan ja velat maksetaan... ja tämä samainen päivä ilmoitettiin myös velkojille jotka laskivat tuolle päivämäärälle korot... ja taas sai ootella heidänkin ilmoituksia/tilisiirtoja viikon pari.
Muutama ihminen hoitaa tuhansien juttuja, ei vaan resurssit riitä. Onneksi ihmiset harrastaa lottoamista sun muuta niin saavat ainakin Veikkaukselta rahallista tukea.
02.11.2014 01:04
Pääsääntöisesti maksetaan enemmän. Lainan max aika on 4 vuotta, siihen mennessä pitää laina hoitaa pois. Uo voi jatkua vuosia enemmän. Oman järjestelylainani korko on n. 2% ja laina-aika 4 vuotta, nyt jäljellä reilu 2 v. Uo:ssa loppujen lopuksi n. 8%. Käytännössä miehelläsi ei ole tuloja kun työtön on, sulla taas kohtuu palkka, ainakin mun mielestä. Eli miehesi tulot ei juurikaan vaikuta sun maksuvaraan jonka ne laskee sun tuloista. Itse valitsin T-S:n koska halusin eroon uo:sta johon lopulta olisi mennyt n. 35.000e. Sekä pienemmän koron takia. Luotot palautuu 2017. Mutta ehkä pääasia on se että pääsee veloista eroon ja maksaa yhtä lainaa, rahaa jää nyt jopa säästöön.
30.10.2014 21:14
Eli et todella T-S:n takausta edes tarvitse. Kannattaa antaa se mahdollisuus sitä oikeasti tarvitsevalle.
29.10.2014 11:43
Soita klarnaan ja pyydä eräpäivänsiirtoa. Muista toimia ennen 3.11....
29.10.2014 11:34
Eipä sitä muissakaan velkajärjestelyissä helpolla pääse. Uo taitaa olla se halvin vaihtoehto. Outoa jos puolisosi joutuu maksamaan sinun velkaasi. Sulla taitaa olla kohtuu hyvä palkka. Itse maksoin uo:oon 500-600e kk, nyt järjestelylainaa 700e kk.
Varmaan tämä on sen hinta että saa velat maksettua/pois uo:sta ja palaa nopeammin normikansalaiseksi.
28.10.2014 23:35
jep mulla uo kesti 4 kk, tuona aikana sain hyvin maksettua velkoja pois uo:n ja itseni toimesta. Hoida nyt tiliotteet kuntoon 3-6kk ajalta, takaan ettet kadu.
28.10.2014 23:23
Varmaan kannatta käydä pankissa ja kenties kyseenalaistaa saatavien lainvoima vrt. laki ilmoitusvelvollisuudesta.
28.10.2014 10:31
Mikä pankki karhuaa?
28.10.2014 10:29
Asioisin seuraavaksi kihlakunnanvoudin kanssa... Etkö voi pyytää velkojaa vetämään velkaa pois uo:sta? Tietenkin hoidat sitten sen velan kuten velkojan kanssa sovitte.
Uo ei tee maksusopimuksia.
28.10.2014 09:17
Omalla kohdalla uo-mies kuukausittain tilitti 2-3 velkojalle. Maksoin kuitenkin myös itse "ylimääräistä" kuitenkin niin että omat maksut pääpainotteisesti oli pienemmissä veloissa. Näin saatiin kuukausittain 1-3 velkojaa pois listalta ja tämä tehtiin ihan yhteisymmärryksessä uo:n kanssa. Tämä kaikki just sen takia kun uo-miehen piti kohdella kaikkia velkojia tasapuolisesti(laki) ja velkojia oli monia.
28.10.2014 09:04
Ei ole. Nyt tulee lisää maksettavaa n. 200-300€.
27.10.2014 16:35
UO-mies saa palkan teki mitä tahansa. Häntä ei juurikaan kiinnosta kansalaisten yritykset välttyä uo-toimenpiteiltä. Ehkähäntä käy vaan sääliksi kun täytyy ottaa 20€ jonkun poloisen tililtä. Aika hoitaa aloittajankin velat.
27.10.2014 16:32
Hei forever... " Tässä on siis pitkä aika pyörittää taloutta lisävelanotolla ennenkuin tuo 3 kuukautta maksunäyttöä tulee olla täynnä."
Tuohon kommenttiisi: Siis tiliotteista pitää näkyä että velkaantuminen katkennut eli lisävelkaa ei saa tulla. Jos tälläisia näkyy se on moro ja hylky tulee.
27.10.2014 16:27
Niin ja merkinnät kaikki YVK:ta... UMS yms poistuvat kun velka hoidettu.
27.10.2014 16:19
Omat velat maksettu jo 2v sitten mutta viimine merkintä poistuu 2017.
27.10.2014 16:18
Et sentää menettäny luottotietoja? No toivottavasti oli opettavainen tapahtuma. Monella ei käy noin hyvin.
27.10.2014 16:16
34.500€ / Takuu-Säätiön takaus.
Kulutus minimiin(en tarkoita ruokaa), hoida asumiskulut ensisijaisesti, maksele velkoja pienimmästä päästä pois. T-S:n kohdalla vain odotettava jos takausta hakee. Pikavippifirma pärjää ilman sun rahoja. Uo ei ole maailmanloppu. IJ lähettää päivittäin yli 6000 perintä/maksukehoitusta, eli et ole yksin.
27.10.2014 07:38
Sitä kalliimmaksi tulee mitä pidempään paikkailee tilannetta uusilla lainoilla.
Tulet vielä huomaamaan.
26.10.2014 23:16
Vipanderhan vitsin murjas...
26.10.2014 23:01
24 / 34