Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ex_vippaaja
profiilit
ex_vippaaja
ex_vippaaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miks tyytyä vähempään kun voisi saada enemmänkin? No kunhan ihmettelen, taitaa jopa romanikerjäläisellä olla parempi työmoraali kuin sinulla :)
10.07.2014 01:28
Jep omalta kohdalta kaikki velat maksetu pois mutta luokitus alhaisista alhaisin tälläkin hetkellä. Paranee vasta kun merkinnät alkaa poistua...
07.07.2014 11:10
Kuten Velkavelho jo sanoi, älä toivo liikoja. Takuu-Säätiöltä et apua saa lainaan ainakaan ja pankista ehkä voisit saada järjestelylainan jos löydät takaajan isellesi.
Viimeistään tässä vaiheessa kerrottava kaikki velat jotta ainakin takaaja saisi tietää
miten pahassa jamassa taloutesi on. Todennäkösesti lainan saanti voi edellyttää vapaaehtoisen luottohäiriömerkinnän ottoa, kesto 2v. Tällä varmistavat pankki ja takaaja että et ainakaan enää voi tehdä lisää velkaa mikä on erittäin positiivinen asia.
07.07.2014 11:08
Jos on "ylimääräistä" niin kehoittaisin laittamaan säästöön jos kerran autokin jo vaihdettu ja kämppäkin ehkä oma. Kuka tahansa osaa käyttää rahaa mutta säästäminen onkin sitten jo toinen juttu ;)
07.07.2014 10:58
Ehdottomasti kannattaa hakea TS:n takausta kun velkapotti alle 34.000 e. Maksaisit kaikki velat kerralla pois pankkilainan turvin. Itselläni T-S:n takaaman järjestelylainan korko ihan normaali, n. 2%. Pitää vain olla säännöllistä palkkatuoa, velkaantuminen päättynyt ja velkojen hoito aloitettu. Ilmeisesti kaikki kohdallasi toteutuvat... Nyt vaan varaamaan ajoissa aika velkaneuvontaan joka sitten auttaa laittamaan paperityöt alulle hakemuksen suhteen. Omalla kohdalla koko prosessi kesti hakemuksen jättämisestä lainan nostoon n. 8kk vuonna 2012. Makselen n. 700e/kk n. 2400e palkalla. Sain aikoinaan takauksen maksimi summalle. Nyt olen maksellut n. 1,5 vuotta eli 2,5 vielä jäljellä. Parasta on se että jää rahaa lainaerän maksamisenkin jälkeen muihin menoihin, joita tosin ei ole paljoa mutta kuitenkin. Samalla olen kartuttanut vararahastoa ylimääräisen rahan turvin. Luotot kun palavat vasta 2017...
30.06.2014 20:28
Täysin samaa mieltä hjelppin kanssa. En tosin ota kantaa onko 600€ paljon vai vähän. Itse maksuhäiriömerkintöjä omaavana on tuo hätävararahasto ollut pelastus vuosien mittaan pariinkin kertaan. En voi kuin suositella vaikka olisi sitten raha-asiat kunnossa kuinkakin hyvin. Mistä muuten aloittajan pojan velat ovat tulleet? Ilmeisesti jotain vippejä yms? Olisiko aiheellista laittaa hänelle vapaaehtoinen luottokielto moisten estämiseksi? Tosin ekan häiriömerkinnän jälkeen loppuu viimeistään luottojen saanti.
15.06.2014 20:08
Otitko myös vapaaehtoisen luottokiellon? Itse en lähtisi edes kaverille takaamaan tuollaista summaa...
14.06.2014 23:16
Itsellä muutama YVK-merkintä, kaikki maksettu jo 1,5 sitten pois mutta merkinnät jäi. Mun merkinnät kestävät kukin sen 4 v.... varattomuusmerkintä poistuu kun velka hoidettu(?)...
22.05.2014 20:02
Onneksi olkoon... en ihan yhtä mieltä ole kanssasi tuosta B-luokan kansalaisuudesta mutta nämä ovat aina hienoja uutisia. Itellä menee vielä 2,5 v. kun viimeinen merkintä poistuu. 10 v. aika hurja aika, itsellä meni n. vuosi asioiden kuntoon saattamiseksi... sekin tuntui pitkältä.
22.05.2014 16:56
Mitä luultavimmin joudut vielä todistuksia lähetteleen. Omaa aikaani muistellen tosi kallista lainaa... ;(
22.05.2014 16:52
Sitä voi kärvistellä 15-20 vuotta tai kysyä neuvoa velkaneuvonnasta esim velkäjärjestely (5vuotta).... itse ainakin sain avun sitä kautta ja nyt asiat ok.
21.05.2014 23:49
Itse aikoinaan samanlaisia saanut ilman mahdollisuuksia maksaa niin isoja summia joita vaadittiin. Odotin kutsua ulosottoselvitykseen, sinne kannattaa mennä. Ihan asiallinen henkilö katsoi koneeltaan varallisuuteni.. autot, arvotavarat jne jne... tuolloin päätetään miten velkaa aletaan ulosmittaamaan, palkasta tai itse maksaen. Eka vaihtoehto todennäköinen jos olisit töissä. Riippuen tuistasi mutta epäilen että saat varattomuusmerkinnän ja uo palauttaa velan velkojalle.
Tarkastus? Siis tarkastavat varallisuutesi....
18.05.2014 19:58
Sovit asiasta uo-miehesi kanssa joka ilmoittaa asiasta palkanlaskijalle.
18.05.2014 19:47
Yhdestä asiasta hieman eri mieltä:
Jokainen velka joka käräjille ja sieltä uo:oon kasvattaa velan määrää, luonnollisesti.
Oli pääoma 5€ tai 5000€ niin samat kulut tulee jos jättää hoitamatta kuten ed neuvoo tekemään. Omasta kokemuksesta voinen kertoa että ehdottomasti noita piemenpiä velkoja kannattaa maksella pois ja ne isommat sitten surutta ulosottoon. Maksamalla 100€ velan pois säästää muutaman satasen lopullisesta velkapotista. Itse tein näin, maksoin pienemmät velat pois kun ne vielä oli muistutus tai perintä asteella. Hain samalla T-S takausta järjestelylainaan. Minulle taattiin max summa. Lopullinen velkapottini oli kuitenkin kasvanut juuri näiden kulujen takia reippaasti usean tuhannen euroa takauksen haun aikana vaikka oli myös maksellut "vapaaehtoisesti" UO:n rinnalla pikkuvelkoja pois. Velkasumma oli n. 450€ suurempi kuin säätiön max takaus 34k€. Arvaa sainko takauksen?
14.05.2014 16:20
Kiitos luottamuksesta mutta ei kiitos. On ihan oikea työkin... :)
10.05.2014 12:11
Pankista otettavan velan korkohan muodostuu viitekorosta ja marginaalista.
2013 minun tapauksessa oli vuotuinen korko 2% yli 12kk euriborin. Todellinen vuosikorko oli 3,8% mikäli velan korko ja maksut pysyvät samana koko laina-ajan.
Onhan se vähemmän kuin UO:ssa...
10.05.2014 09:58
Hieno uutinen, ei voi muuta sanoa.
10.05.2014 09:43
Mitä sulla on poliiseja vastaan? Ihan näin mielenkiinnosta kyselisin vielä.
Niin maailmassa on hyviä ja pahoja, mutta myös siltä väliltä.
09.05.2014 20:00
Ilmoita kyseisille firmoille vaikka e-mailina markkinointikielto. Blue Finance lopetti omaan numerooni markkinoinnin tuon jälkeen.
09.05.2014 19:56
Täysin saamaa mieltä edellisen vastaajan kanssa. Oikeastaan asiat ovat nyt paremmin kuin ennen, varsinkin kun vertaa vippikierreaikaa. Merkinnät tuli kun en saanut maksettua vaadittavia kk-eriä vippifirmoille mutta nyt kaikki hoidettu järjestelylainan turvin reilu vuosi sitten. Rahaa jää nyt säästöönkin kaikkien pakollisten kulujen jälkeen, ekaa kertaa vuosikausiin. Luottokortteja en saa enkä taida enää ottaakaan kun merkinnät poistuvat, sen verran on kulutuskäyttäytyminen muuttunut viimisen 1,5 v aikana. Merkinnät ei tähän mennessa ole mitenkään haitanneet elämääni.
09.05.2014 19:55
29 / 34