Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
marathustra
marathustra
marathustra
Vapaa kuvaus
Aloituksia
59
Kommenttia
8447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ehkä+alat+ymmärtämään+aloituksen+pointin?
14.07.2018 21:00
Minulla+ei+ole+vastausta+siihen,+ettet+ymmärrä+aloitusta.
14.07.2018 20:47
Lue+aloitus,+siellä+on+aihe+ja+ohjeet.+Jos+et+löydä+aloitusta+itse,+niin+tässä+on+linkki:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15341985/estradi-on-nyt-kretujen
14.07.2018 20:18
Craig+on+sellainen,+joka++jauhaa+paskaa+aiheen+vierestä+ja+teeskentelee+olevansa+syvällinen+ja+älykäs.+Nyt+laskeudun+tasollesi+ja+huomautan,+että+Craig+puolustelee+kansanmurhia+-+ihan+vaan+että+tiedät+missä+seurassa+liikut.
Mutta+sinä+vaikutat+vain+väistelevän+sitä,+että+sinun+uskomuksesi+on+kulttuurisidonnainen.+Mitä+sanoit+muiden+uskontojen+ja+kulttuurien+luomiskertomuksista?+Onko+Craigilla+mitään?
14.07.2018 20:13
Energia?
Materia?
Informaatio?
Tietoisuus?
Nuo+kaikki+sanat+löytyvät+pyhästä+kirjastasi+selityksineen+vai+oletko+niitä,+joiden+äly+ei+riitä+yksinkertaisiinkaan+ohjeisiin?
14.07.2018 20:02
Luulet,+että+luin+kommenttisi+kokonaan?
14.07.2018 16:08
Olen.+Kerro+mihin+kommenttisi+liittyi.
14.07.2018 15:54
Kommenttisi+liittyi+mihin?
14.07.2018 15:48
Väliviiva+kahden+a:n+väliin:+palsta-ateisti.
14.07.2018 15:44
Ja+jos+siihen+aikaan+oli+kirjoitustaito,+niin+mitä+kävi+kirjoitetulle+tekstille?+Muuttuiko+sekin+taianomaisesti+vai+eikö+kukaan+enää+osannut+sitä+kieltä+vai+miten+se+oli?
14.07.2018 14:34
Nykyisen+hallituksen+politiikka+on+hyvin+oikeistolaista,+raha+ennen+ihmistä+-politiikkaa.+Voi+nähdä+lestadiolaisena+"menestyspolitiikkana".
13.07.2018 22:51
Yhdessä+kommentissa+sanotaan,+että+”(ateisteille)+on+esitetty+todisteet,+mutta+he+kieltävät+ne”+ja+pari+kommenttia+myöhemmin+sama+tyyppi+kommentoi,+että+”Jumalasta+ei+voi+antaa+todisteita”.
13.07.2018 12:24
Piti+vielä+lisätä,+että+yksi+mahdollisuus+on+tietysti+vanha+kunnon+omiminen+eli+ainahan+voidaan+mitätöidä+toista+yksilöä+ja+sanoa,+että+”samaa+jumalaa+hekin+palvoivat”.+Omiminen+on+vanha+tapa+osoittaa+ilman+todisteita,+että+”Olen+kuitenkin+oikeassa”.
13.07.2018 12:20
Voi+pohtia,+että+kuinka+paljon+tieteen+löytöjä+maailmasta+kristitty+käyttää+hyväkseen+mollatessaan+muita+luomiskertomuksia.+Esimerkiksi+https://www.ancient-origins.net/human-origins-folklore/aztec-creation-myths-0071
asteekkien+luomistarina+(ja+tietysti+muutkin)+on+aivan+yhtä+käypä+kuin+Raamatun+vastaava.+Kun+kreationisti+kritisoi+asteekkien+tarua,+niin+kuinka+paljon+hän+vetoaa+tieteeseen?+Siihen+samaan+tieteeseen,+jota+hän+kritisoi+toisessa+yhteydessä.+
Joten+palaamme+subjektiivisuuteen+ja+sitä+kautta+uskonnolliseen+kulttuuriin.
13.07.2018 12:14
”Nyt+on+se+aika.+”
Ainahan+se+on+nyt.+Se+on+ollut+nyt+jo+melkein+parituhatta+vuotta.
12.07.2018 17:02
Sopisi+hyvin+Jahve/Jumala/Jeesuksen+profiiliin.+Huono+häviäjä.
12.07.2018 12:09
Todistit+pointtini+kääntämällä+keskustelun+jumalaasi+ja+uskomiseen.+Tajusitkohan,+ettet+ole+uskomuksinesi+yhtään+paremmassa+asemassa+intiaaniin+tai+eskimoon+verrattuna+ja+joudutkin+lainaamaan+naturalistisin+perustein+saatuja+tietoja+yrittäessäsi+nostaa+uskomustasi+muiden+uskomusten+yläpuolelle.
12.07.2018 00:26
Niin,+kuten+sen+papua-uusiguinealaisen,+eskimon+tai+vaikka+navajo-intiaanin+uskomus+voi+olla+totta.+Objektiivisesti+tuolla+asenteella+kenen+tahansa+uskomus+voi+olla+totta.+Tai+sitten+ei+kenenkään.+Eikä+Craigin+toteamus+poista+sitä+tosiasiaa,+että+on+kyse+kulttuurisi+uskomuksesta,+joten+kyse+on+puhtaasti+subjektiivisesta,+testaamattomista,+todistamattomista+väitteistä.+Ja+siksikö+suhtaudut+naturalismiin+tuollaisella+”antipatialla”,+koska+väitteillesi+vaaditaan+todisteita?+Yht’äkkiä+olkiukoilla+ei+pärjääkään.
11.07.2018 23:46
Niin+millä+perusteella+väität,+että+kristinuskon+luomiskertomus+on+se+oikea?+Sillä+perusteella,+että+olet+syntynyt+kristilliseen+kulttuuriin.+”Naturalistisiin”+perusteisiin+ei+vaikuta+tuollaiset+subjektiiviset+seikat.+
Millä+tavalla+”naturalistin”+selitykseen+vaikkapa+painovoimasta+vaikuttaa+suomalainen+kulttuuri?+Tai+japanilainen?+
Ja+miksi+sinun+”Minä+uskon...”+selittelysi+vaikuttaisi+esimerkiksi+minun+näkemyksiini+asioista,+kun+on+päivänselvää,+että+olet+rakentanut+kaiken+”todistelusi”+toissijaisen+eli+esimerkiksi+syntymäsi+tai+ehkäpä+elämäsi+päälle.
11.07.2018 22:47
Minun+mielestäni+luomisuskoisen+pitäisi+ensin+miettiä,+kuinka+paljon+luomiseen+liittymättömät+toissijaiset+seikat+ohjaavat+luomisen+todistelua.+Eli+vaikka+se,+että+luomisuskoinen+on+syntynyt+kristilliseen+kulttuuriin,+ohjaa+luomisuskoista+todistelemaan+oman+uskonnollisen+kulttuurinsa+oikeassaolemista+tehden+asiasta+subjektiivista+tieteen+pyrkiessä+objektiivisuuteen.
11.07.2018 13:43
43 / 423