Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ninnu-maarit
profiilit
ninnu-maarit
ninnu-maarit
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
10
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mulla oikominen loppusuoralla ja noin vuoden ollut yläkaarella raudat. Rahaa mennyt lekurille noin 1050e. Menin Tallinnaan kun Suomessa hinta-arvio olisi ollut 4500-5500e. Kaikki mennyt odotetusti ja olen erittäin tyytyväinen. Ensi käynnillä laitetaan vielä alakaarelle raudat, jotta purenta saadaan kohdilleen. Mulle hinta-arviot annettiin niin Kuopiossa kun Hesassa ja en suostunut noihin ryöstöhintoihin.
Tallinnassa aktivointi on maksanut yleensä 22e kerta. ( Joskus 36e) Olen käynyt kerran kuukaudessa ja vaikka lasketaan matkakulutkin ,niin plussalle jään Suomen hintoihin verrattuna. Eikä tuo laivalla reissaaminenkaan mitään järin kallista ole ja vielä tähän aikaan vuodesta liput saa todella edullisesti. Toki siinä vierähtää koko päivä, mutta ne on ollut hauskoja reissuja kavereiden kanssa :) Pari viime reissua eli meno-paluu kahdelta aikuiselta ja auto on laivan sisällä päivän parkissa niin yht.14e. Ja yleensä mulla on matkakaveri seurana joka maksaa kuluista puolet. Mun kohdalla on ainakin kannattanut. Hampaat on suoristunut ja kehtaa jo hymyilläkkin :)
11.02.2016 08:23
Mulla oli sama ongelma. Suomessa mun hampaitten oikominen olisi maksanut 4500-5500e. Menin Tallinnaan ja tällä hetkellä olen maksanut noin 1050e ja oikominen loppusuoralla. Ensi käynnillä laitetaan vielä alas raudat muutamaksi kuukaudeksi jotta saadaan purenta kohdilleen. Kannattaa ottaa selvää ja kysyä hinta-arvioita. Kuopiossa on eräs klinikka, josta saa arvion lähettämällä kuvan hampaistaan ja ne vastaa s-postiin. Ja toki kannattaa miettiä matkakuluja jos lähtee kauemmas asioimaan. Mun kohdalla Tallinna oli kaikin päin laskettuna edullisin vaihtoehto. Ja en edes asu Hesassa, matkaa mulla tulee sinne 150km suunta.
11.02.2016 07:12
Noh.. Noin edullisilla hinnoilla saa vähän sahatakkin simmuun..Ei mene edes vähä varainen koti mami konkkaan :) ja onneksi en ole taksilla sitä matkaa kulkenut kun muutaman kerran..pitää jatkossakin kävellä niin pysyy lantit omassa taskussa.
Ensi viikolla taas kontrolli ja sen hinta 22e..Suomessa tuolla summalla ei saisi lekurilta edes käsi päivää.
18.09.2015 21:32
Moi! Käyn Kaarli hammasklinikalla. Se on kävelymatkan päässä satamasta ja jos taksilla päräyttää, niin hinta on noin 9-10e. Nyt raudat ollu suussa puoli vuotta ja kaikki mennyt hyvin. Rahaa on tällä hetkellä palanut vajaa 1000e ja puoli vuotta olis vielä oikomista edessä. Ensi maanantaina taas kontrollikäynti ja kaaren vaihto. Lekuri kertoo aina paljonko seuraavan käynnin maksu on ja nyt ensiviikolla se on 66e kun kaari vaihdetaan. Aikaisemmin se on vaihdettu yhden kerran. Käyntimaksu muilla kerroilla on ollut 36e, kun raudat tsekataan ja kiristetään. Ihanasti on hampaat suoristunu ja olen huomannut, että uskallan jo hymyillä valokuvissa. Aikaisemmin kuvatessa suurin huoleni oli, ettei vaan legot näy.
10.08.2015 09:02
Sulle arvioitiin 4000-4500 e ja onko arvio pitänyt paikkansa vai oletko päässyt halvemmalla? Noita aikaisempia viestiketjuja lueskelleena olen saanut sen kuvan että kiristelykäynnitkin hipoo satasen luokkaa..toki voi olla että eri hammaslääkäreillä eri hinnat, mutta tuskinpa niissä monen kympin heittoa on.
23.02.2015 21:00
Edullisesti olet oikomisen saanut Suomen hinnoissa. Onnea :) Mulle annettiin hinta-arvioksi Suomessa 4500-5500e vuoden oikomisella, joten vaikka ramppaan Virossa, niin silti jään plussalle..Eipä kerry minullekkaan menetettyjä ansiotuloja, sillä olen hoitovapaalla vielä pari vuotta.
22.02.2015 19:55
Mulla ollu raudat nyt kuukauden suussa ja yhtään ei kaduta että laitatin ne Virossa. Siellä ei kyllä rahasteta samalla mitalla kun Suomessa. Kuukausi sitten kun kojeet laitettiin, niin maksu oli 619e ja toissapäivänä kävin ekalla kontrolli käynnillä ja rautoja kiristettiin, niin maksu oli 36e ja kuukauden päästä sama kontrolli ja se on 36e. Kyllähän noita maksuja mullekkin kertyy, mutta kaiken kaikkiaan vähän päälle 2200-2400e ja vuoden pitäisi härpäkkeet olla suussa. Eihän tää aina herkkua ole, kun hampaisiin koskee kiristyksen jälkeen ja raudat hiertää, mut pitää ajatella lopputulosta..
12.02.2015 13:07
Mulla on nyt oionta menossa ja maksaa n.2400e ja se on Viron hinta. Suomessa näiden hampaiden oikominen olisi maksanut 4500e-5500e. Nyt on kuukauden ollu kojeet suussa ja kaikki menny hyvin. Eilen kävin päiväreissulla Tallinassa kontrollissa ja rautoja hiukan kiristettiin ja ne oli jo hiukan siirtyneetkin oikeeseen suuntaan. Kyllä tk:ssa oiotaan aikuisiakin, mutta ei vaan sen takia että hampaat näyttää rumilta ja vinoilta, vaan purennassa/hampaissa pitää olla terveydellinen ongelma joka aiheuttaa vaivoja.
11.02.2015 09:20
Ei maksa ainakaan mulle :) Ala sekä yläpuoli maksaa yht.2400e ja halvimmillaan olisi ollut 2200e, mutta halusin valkoiset eli hampaan väriset braketit mikä toi lisähintaa 20e per hammas. Jos olisin ottanut ne hopeisen väriset killuttimet, niin olisin säästänyt muutama sata euroa..
Ja mikä tuntipalkka? Olen työtön kotiäiti ja siksi menenkin Viroon edullisten hintojen perässä. Ja aika ei ole mulle rahaa, vaan nimenomaa sitä omaa aikaa, mitä jokaisen on joskus hyvä ottaa. Ja en kulje bussilla vaan ihan omalla autolla.. Ja käyntejä pitäisi olla koko operaation aikana 5-7. Niin ja vielä sen lisäisin, että olisin joka tapauksessa joutunut ajamaan Helsinkiin asti, mikäli olisin Suomessa oikonut, kun täällä meidän tuppukylässä ei sitä kukaan aikuisille tee. Eli bensakulut olisi kuitenkin ollut samat, ellei enemmänkin. Suomessa kun olisi tarvinnut laukata "kontrollikäynneillä" kahden viikon välein..ja miksi? No siksi että lekuri saa kupattua asiakkaalta rahaa.
Niin mukavasti jää rahaa tassuun että taidanpa vielä oikomisen lopuksi valkaista hampukat ja ottaa jonkun kivan hammaskorun :)
15.01.2015 14:45
Niinhän sitä luulisi pikaisella googlettamisella, että saa tuohon hintaan, mutta siinä on sellanen juju että yleensä kun ylähampaat oiotaan niin joutuu purennallisista syistä oikomaan myös alarivistön. Mulle annettiin hinta-arvioksi kahdessa eri paikassa, Kuopiossa että Helsingissä 4000-5500e joten oletan,että heidän olisi täytynyt oikoa myös alarivistöäni.
Ja Virossakin minulle sanottiin, että mahdollisesti muutaman kuukauden kuluttua laitetaan myös alahampaisiin kojeet. Eli vastaukseni on että kannattaa. Mulla matkaa Hesaan 150km suunta eli bensakustannuksia tulee+ laivalippu joka yleensä 10-20e kerta +15e parkkimaksu ja siltikin tällä huonolla matikka päällä nopeasti laskien jään ronskisti plussalle.
Eli Suomessa ylä+alahampaat noin 5000e ja Virossa noin 2200e.
Lopputulostahan en vielä tiedä, että suoristuuko hampaat vai ei , mutta luotan että sielläkin on rautaiset ammattilaiset jotka tietävät mitä tekevät. Ja elämässä on otettava riskejä.
15.01.2015 06:51
1 / 1