Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18262
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi valitset vain maan kriteeriksi? Mikset halua tutkia vaikkapa maahanmuuttajan sosioekonomista asemaa, koulutusta, ikää, sukupuolta, jne?
Ai, mutta sehän sotisi rasismiasi vastaan. Anteeksi. Unohdin mikä sinulle on maahanmuutossa tärkeintä.
05.11.2025 14:51
Taitaa puhua vähän eri tutkimuksista, eikä laitaoikeiston mölyapinan ulostulot noin muutenkaan hirveästi vakuuta...
05.11.2025 14:50
Yllättävää, että äärioikeiston äänitorvi teilaa rehellisen tutkimuksen. :)
05.11.2025 10:02
Hyviä ideoita Mamdanilla, mutta saa nähdä kaatuuko keskushallinnon vastustukseen (mikä on periaatteessa juuri sitä toimintaa, mitä republikaanit ovat vuosikymmenien ajan vastustaneet).
Jälleen osoitus siitä, miten maahanmuuttajat rikastavat kohdemaatansa. Way to go.
05.11.2025 08:57
Jotta äitiä ei tarvitsisi vaivata, itse tutkimus on tehty suomeksi: https://www.theseus.fi/handle/10024/899598
05.11.2025 08:55
Yhden asian puolue. Ei sitä olisi ikinä pitänyt valtaan päästää, varsinaan kun asia ei ole kovin merkityksellinen.
04.11.2025 15:44
Toveri on hivenen pihalla. Jos sama puolue on hallinnut vuodesta 1977 kirkkaalla enemmistöllä, niin demokratia on luultavasti menetetty jo vuosia sitten.
Ja mitä sosialismiin tulee, siinäkin taitaa Toveri olla vielä viime vuosituhannella. Joo. Aloittihan tuo puolue afrikkalaisella sosialismilla, mutta suunta on muuttunut sen jälkeen.
Ja miten tämä liittyi maahanmuuttoon? Paitsi tietysti että tuo tuki vähentää tarvetta tännekin päin suuntautuvaan sellaiseen?
03.11.2025 15:17
Ei se BKT:kaan loppupeleissä ihan hirveän olennainen ole. Eikä oikeastaan mikään muukaan yksittäinne luku. siihen kun vaikuttaa aika moni asia...
Mutta lisää maksajia on kaikin puolin hyvä asia, eikös?
03.11.2025 14:32
Tarkoitatko paluumuuttajia? Hmm... Voit olla oikeassa, jos ura on tehty ulkomailla ja tänne tullaan vain viettämään eläkepäiviä.
03.11.2025 14:31
Mutta eikös se olisi hyvä, että on enemmän hartioita, joiden varaan nuo kustannukset voidaan laskea?
Mutta olet positiivinen rajakki, kun sentään ymmärrät ulkomaalta tulevien olevan maksajia, ei suinkaan kuluja. En vaan jotenkin seuraa logiikkaasi.
02.11.2025 17:53
Ah, luulenpa että tuo on muuttunut uusimmassa laissa. Hyvä muutos, jos näin on.
02.11.2025 17:52
Ongelma on siinä, että laki kieltää auton tyhjäkäytön. Tämä tarkoittaa, että skrapattu tuulilasi vetäisee jäähän heti kun lähtee liikkeelle... Ratkaisuna lämmitettävä tuulilasi tai auton esilämmitys. Tai sitten ajelee jäisen tuulilasin kanssa sen ekan kilsan.
02.11.2025 14:20
Pizzojen laatu on noussut aivat taivaisiin. Et taida muistaa 80-lukua, kun Kotipizza oli laadun huippua (pizzat pieniä, huonoja ja kalliita). Nykyään on artisaanipizzaa sitä haluavalle 20 eurolla ja peruspizzaa reilusti alle kympillä sellaista kaipaavalle. Valikoima on lisääntynyt ja laatu parantunut.
31.10.2025 11:26
Taksin kuljettaminen ei ikinä ollut verovapaata. Bernerin taksiuudistus kylläkin avasi markkinat ja käytännössä päästi ulkomaiset toimijat (überit sun muut) mukavasti kentälle... Ja samalla taksikuskien ansiotaso romahti niin alas, että aika harva kanta-asukki enää moiseen viitsi ryhtyä, kun KELAn tuilla pääsi melkein samalle elintasolle, mutta ei tarvinnut nostaa persettä sohvalta.
Otan edelleen taksin tarvittaessa katsomatta kuskin ihonväriä. Parempaa palvelua on pääsääntöisesti saanut tummilta herrasmiehiltä kuskina, mutta jokaisessa populaatiossa on omat hyvät ja huonot tyyppinsä.
31.10.2025 11:24
Adaptiivinen vakkari lisää jojoilua. Osa malleista jopa jarruttaa mutkissa, yms. idioottimaista...
31.10.2025 09:59
Eikös meitä kuitenkin kannattaisi verrata sivistysvaltioihin? Niihin, joissa terveydenhuolto maksaa korkeintaan parkkimaksun verran ja koulutuskin on oikeasti ilmaista?
Mutta eivätpä maahanmuuttajat kovin paljoa muita suomalaisia enempää taida lääkärinpalveluja käyttää. Pikemminkin päin vastoin, valitettavasti.
30.10.2025 17:01
Onhan sillä väliä, mutta ei se pakollista ole. Suotavaa se olisi.
29.10.2025 23:06
Niitä voi olla maassa kourallinen. Mutta onneksi niiden jälkeläiset eivät moista vakaumusta peri...
29.10.2025 23:05
Työtön maahanmuuttaja muuttuu työlliseksi todennäköisesti jossain vaiheessa. Tai lisääntyy. Tai sitten ei, jolloin hän voi todellakin olla taloudellisesti negatiivinen... Mutta silti luultavasti kokonaisuutena hyvä tapaus.
Ja koska emme voi tietää tulevaisuutta, on tuollainen jaottelu jota yrität ehdottaa, puhdasta rasismia.
29.10.2025 21:39
Ei tietenkään pidä paikkaansa. Turvapaikanhakijan tulot ovat todella heikot verrattuna oikeastaan mihin tahansa muuhun ryhmään. Maahanmuuttajilla noin muuten on samat tuet kuin kantasuomalaisillakin.
29.10.2025 21:37
10 / 914