Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
profiilit
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
33
Kommenttia
17736
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yritetään uudestaan: Mikä oli edellinen myyntihinta? Tietysti myös milloin, on tärkeä tieto.
Pyyntihinnoilla ei ole merkitystä.
27.02.2015 09:46
Mikä oli edellinen myyntihinta? Onko kohteen kunnossa tai ympäristössä tapahtunut merkittäviä muutoksia tuossa välissä?
Ilman noita tietoja on täysin mahdotonta sanoa, onko kyseessä edes hintojen lasku, saati sitten rommaus.
26.02.2015 10:16
Saattumalta osui linkki vastaan, tuossa: http://www.liikenneturva.fi/sites/default/files/materiaalit/Tutkittua/seurannat/liikennekayttaytymisen_seuranta.pdf
Heti kansilehden jälkeisellä sivulla ajonopeusdataa.
26.02.2015 09:51
Katsoin juuri liikenneturvan tutkimusta, jossa oli listattu keskimääräisiä ajonopeuksia 80 ja 100 km/h alueilla (vuosittain). Sen mukaan 80 alueella ajetaan keskimäärin ylinopeutta ja 100 km/h alueella keskimäärin alle rajoitusten. Linkki löytyy tuosta liikenneturvan keskusteluketjusta + pari klikkausta, mutten valitettavasti ehdi nyt kaivamaan... Pitää tehdä päivän työt ennen lounasta. :)
26.02.2015 09:44
Tarkoitat varmaan tätä uutista: http://ls24.fi/jutut/rauma-ja-alue/juttu-tvo-teki-tuotantoennatyksensa-toisen-kerran-perakkain
OL2 on kylläkin käynnissä, täysi teho pitäisi olla jo päällä...
http://ls24.fi/jutut/rauma-ja-alue/juttu-olkiluoto-2-kay-pian-taydella-teholla
25.02.2015 17:20
Kolmessa ensimmäisessä kylläkin ostetaan tuote ja käytetään sitä sitten, eli eivät ole verrannollisia.
Kuntosalijäsenyydessäkään ei ole useimmiten järkeä. Vasta jos käyttää useita laitteita säännöllisesti, kannattaa mielummin vuokrata osuus niistä kuin ostaa oma. Vertauksena, on kannattavampaa hankkia 52 lomaosaketta joissa viettää viikon kussakin, kuin 52 loma-asuntoa. Paitsi tietysti jos ryhtyy "kuntosaliyrittäjäksi" ja vuokraakin nuo asunnot 51 viikkona vuodessa tuhnuille.
25.02.2015 17:16
Tullut?
25.02.2015 16:52
Mutku jos katsoo itä-ähtärin kaksioita 80-luvulta kesäkuusta tammikuuhun, niin se on laskenut pyöreästi 10%, tms...
25.02.2015 16:17
Kai noita nyt saa harrastaa Raamattua lukemattakin? Minä tosin olen Raamattua lukenut (myös ääneen), joten kaipa tuo on sitten minulle kristittyjenkin mielestä sallittua.
Aviorikosta ei kyllä taida olla olemassakaan. Miten sitä voi harrastaa?
25.02.2015 16:10
Ensinnäkään, minä en voi puhua kaikkien ateistien puolesta, sen enempää kuin sinäkään voit puhua kaikkien teistisesti maailmaa hahmottavien puolesta.
Toisekseen, itse uskon (huolimatta sanan pahasta julkisuuskuvasta) moraaliseen relativismiin. Tästä huolimatta, tai ehkä tästä johtuen, voin kuitenkin lähteä jakamaan arvoja niitä tarvitseville. :)
Minulle tärkein arvo on elämä. Meillä on vain yksi elämä, joten se on tärkein mitä on olemassa (ja kullekin yksilölle se oma elämä). Hieman soveltavaa ajattelua, ja tästä päästään seuraavaksi tärkeimpään arvoon: vapauteen. Minulla tulee olla vapaus päättää omasta elämästäni. Sinulla tietysti omastasi. Mistä seuraa ensimmäinen selkeä rajoitus: minun vapauteni heiluttaa nyrkkiäni loppuu sinun nenääsi.
Muut arvot ovat alisteisia näille kahdelle.
25.02.2015 16:03
Yritys maksaa veroja lähinnä tuloksesta. Fennovoima ei ole voittoa tehnyt, joten verojakaan ei sitä kautta tule.
Työntekijöiden palkoista verot tietysti maksetaan, samoin kuin ALV:kin.
Mitä muuta pitäisi maksaa?
25.02.2015 15:45
Kyllä minäkin ottaisin lainan, jos saisi ilman korkoa. Muttei saa, kun se ei ole kannattavaa toimintaa. Siellä missä sitä on, se on tuettua ja suhteellisen pienimuotoista.
Ei tule yleistymään meillä.
25.02.2015 15:15
Minusta ehdottomasti on parempi lukea kommentaarien kanssa. Ei noista pyhistä kirjoista ota muuten maallikko mitään selvää. :)
Mitä siihen tulee, miksi nämä pari tyyppiä, niin toinen nyt sattuu olemaan Koraanin suomennoksen taustalla ja toinen on Suomen islamilaisen yhdyskunnan imaami. Vaikea löytää nopeasti parempia auktoriteetteja katsomaan teosta eri kannoilta...
Toivottavasti tulee sopivasti, että kuulee esim. kotimatkalla nuo. Tai sitten pitää kaivaa netistä jälkikäteen.
25.02.2015 15:14
Justiinsä tässä laskeskelin, miten asuntolainan kanssa on käynyt.
Asunnon ostin vuonna 2008, kun korko oli kova ja tilanne näytti huonolta. Lainaa en tästäkään johtuen ottanut tarpeeksi, vaan kaivelin sen tarvittavat 30% käteistä (edellisestä asunnosta jäi yli).
Kohta seitsemän vuotta on mennyt varsin nopeasti, vähän kuin huomaamatta. Vaikka otin pitkän laina-ajan ja olen varsin liberaalisti käytellyt lyhennysvapaita kuukausia, on laina lyhentynyt noin 70 000 eurolla tässä vuosien mittaan. Samalla toki asunnon arvo on noussut (tarkka nousu selviää vasta myydessä). Alussa tuntui, että rahaa ei hirveästi käteen jää pakollisten kulujen jälkeen, mutta onpa tuon jälkeen perheen tulot nousseet muutamalla satasella ja menot laskeneet lähes yhtä paljon (päiväkotimaksut kuitenkin luokkaa 250 euroa per mukula). Kummasti jää rahaa käteen nykyään, vaikkei metsästäkään kaupasta sitä halvinta kaurapuuroa ja tonnikalapurkkia...
Yksi ongelma ihmisillä on, etteivät he huomioi oman elämäntilanteensa todennäköisiä muutoksia asuntoa ostaessaan. Minä huomioin sen verran, että otin annuiteettityyppisen lainan, vaikka kovasti tällä palstalla varoiteltiinkin (ja oikein laskelmilla osoitettiin sen kalleus). Jos olisin voinut, olisin ottanut valtiotyyppisesti lainan, joka maksetaan kerralla pois laina-ajan päätteeksi ja sitä ennen vain maksellaan korkoja. Kannattavin tyyppi, muttei ihan perusjampoille tarjolla. :)
25.02.2015 14:45
Häme korville? Mitäköhän hämäläiset moisesta miettivät...
25.02.2015 14:28
Äläpäs nyt, nuo kuulostavat vaikeasti toteutettavilta tutkimuksilta, joista voisi tulla vääriä tuloksia. Miksiköhän muuten alkoholin vaikutusta liikenneturvallisuuteen ei ole tutkittu viiteenkymmeneen vuoteen? Tai ainakin tuloksista ollaan kovin hiljaa...
Jos Liikenneturvan agendalla olisi todellakin liikenneturvallisuuden parantaminen (mikä sinänsä on aika yksipuolinen tapa lähestyä liikennettä), niin luulisi sen teettävän tällaisia tutkimuksia *ja myös muuttavan omaa linjaansa niiden tulosten perusteella*. Siis sikäli mikäli tulokset viittaavat siihen, että jotkin aiemmin turvallisina pidetyt asiat eivät sitä ole, tai päin vastoin... Enpä kyllä muista, että Liikenneturva olisi koskaan muuttanut linjaansa missään asiassa.
25.02.2015 13:51
Hyvä kysymys. Babylonialaiset arvioivat piin olevan 25/8 = 3,125. Tosin tämä oli noin 4000 vuotta sitten.
Mutta kun kerran kysyt, miten tuo olisi mitattu, niin eihän sitä tarvitse mitata. Polygoniapproximaatiolla päästiin lukuun joka on jossain 223/7 ja 22/7 välissä. Tuo vaati tosin älykkään ihmisen, joten Raamattuun sen päätyminen olisi ollut hieman yllättävää... :)
Tietysti, jos oletettaisiin, että Raamatulla on jotain tekemistä jumalten kanssa, oltaisiin oikea - tai riittävän oikea - arvio voitu saada "taivaan lahjana". Ei saatu.
25.02.2015 13:45
Mitä olen Pekan kanssa pari kertaa satunnaisesti jutellut, niin ihan hyvin me kieltämättä toimeen tulimme. En nyt kuitenkaan lähtisi väittämään, että olisimme samaa kaliiberia, kun minulla nuo filosofianopinnot ovat rajoittuneet lukion muutamaan valinnaiseen kurssiin ja satunnaiseen harrastuneisuuteen... :)
Mutta mitä tuohon tiedostamiseen tulee, niin kyllä minä taidan tiedostaa hieman sinua paremmin tuon todellisuuden. Filosofia kun on juuri se, mitä tarvittaisiin, että osaisi hahmottaa maailmaa muustakin kuin vain omasta perspektiivistään.
Sinulla menee huonosti, ikävää.
Kaikilla kavereillasi menee huonosti, ikävää.
Mutta suomalaisilla noin keskimäärin menee hyvin.
Yritä ymmärtää, ettet sinä, enkä edes minä, edusta tätä myyttistä keskimääräistä suomalaista.
25.02.2015 13:29
Unohdit vuokrankorotukset...
15 vuoden aikana 3% korolla (pitäisi olla lopussa aika paljon kovempi) maksaisit korkoja + vastikkeita (3% keskimääräisellä vuosikorotuksella) yhteensä noin 120 000 euroa.
Vuokriisi tuona aikana menisi keskimäärin 247 000 euroa (samalla 3% keskimääräisellä korotuksella).
15 vuoden aikana omassa asuminen olisi noin 130 000 euroa edullisempaa.
Ei muuta.
25.02.2015 13:19
Suurin osa Suomea on jokaisen kunnan, taajaman, kaupungin tai vaikka läänin ulkopuolella. Itse asiassa suurin osa Suomea on sinunkin asuinalueesi ulkopuolella.
Sopivasti kun valitaan, niin missään ei rommaa. :)
25.02.2015 12:50
871 / 887