Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18262
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tarkoitatko että asuntojen hinnat kääntyvät kohta muutaman vuoden kestävään ilmiömäiseen nousuun? Hmm... On se toki mahdollista, muta en kyllä lähtisi pelkästään pörssikurssien perusteella tällaista ennustelemaan.
01.04.2015 11:36
Eli tilanne ei ole muuttunut?
Yksityisissä on muutama periaatteellinen ongelma, mutta sinua varmaan suututtaa se käytännön ongelma, etteivät ne vieläkään voi autoa sakottaa. Kuskin kanssa voivat toki väittää sopimuksen tehneensä, mutta eihän siitä tarvitse välittää muiden... Ja kuskia nuo eivät taas tunnista. Hankalaa.
01.04.2015 11:25
Lisäongelmana, itse räjähdyksen aikaan kello voi näyttää jopa kahta toisistaan poikkeavaa aikaa! Ongelma kylläkin korjautuu itsestään nopeasti ja korvaantuu toisella vain hetkeä myöhemmin.
01.04.2015 11:21
Raamatussa käsketään koettelemaan kaikki ja hylkäämään se, mikä huonoksi havaitaan.
Hyvä ohje. Noudatin sitä ja hylkäsin Raamatun. Raamattu ei kestä yhtään kriittistä tutkimista. Vain kuvaamallasi tavalla, olettaen että se on totta ja kyseenalaistamatta mitään, voi sitä jotenkin kuvitella uskovansa. Mutta se on sitten Raamatun sanan vastaista. Mikä ei toki kunnon denialistia häiritse.
01.04.2015 11:14
Taisi olla catch 22 tähänkin tarjolla, jostain luokkaa 600 jkr. Väite kuuluu suurin piirtein siten, että jos kristitty ja ei-kristitty tekevät saman teon, se on kristityn tekemänä hyvä, koska se kumpuaa jumalasta ja ei-kristityn tekemänä paha, koska se kumpuaa Saatanasta.
Ei tilanne ole merkittävästi muuttunut tuosta. Siis tiettyjen kristittyjen piireissä.
01.04.2015 10:58
Tuo on ainakin aiempina vuosina esittänyt ihan ihmeellisiä lukuja. Yksityishenkilön ylläpitämänä ei ole mitään syytä olettaa, että linja olisi muutunut.
Varsinkin tuo itse lisätyt myyntitiedot on täysin huuhaata.
01.04.2015 10:49
Mitä nyt nuoria tunnen, niin hyvin ovat ottaneet vastaan EU:n tarjoaman matkustamisen helppouden. Olisi varmaan itsekin tullut matkusteltua enemmän, jos olisi aikoinaan ollut näin helppoa.
Matkustelu avartaa. Suosittelen kaikille.
01.04.2015 10:24
Nääh, joku voisi vielä erehtyä maksamaan... :)
Teki mieli tarkistaa tuo rahankeräyslupa, varsinkin sen voimassaolo, mutta eipä löytynyt poliisin sivuilta tähän mahdollisuutta. Sääli. Jos jotakuta kiinnostaa, niin mainostavat lupaa nro: 2020/2011/2056
01.04.2015 10:22
Meillä äänestyspaikka on jossain koulussa. Ei siellä kovin usein tule käytyä... Matkaakin on melkein kaksi kilometriä, joten jos sää on tällanen niin autolla mennään.
01.04.2015 10:18
Roskasivu tuo on.
01.04.2015 10:04
Perhana, piti tarkistaa kun jäi vaivaamaan. Raamatun käänsi tietysti Hieronymus, eikä hän kääntänyt vain VT:tä. Ristiriidat siis ovat varmaankin aiempaa perua.
Kylläpä nolottaa. :)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hieronymus
01.04.2015 09:29
Jeps, tuo kumoaa koko ylösnousemusopin aika tehokkaasti.
Aikoinaan ihmettelin, miten kristityt jättivät niin selviä ristiriitoja raamattuunsa, mutta tämäkin selvisi. VT-käännökset olivat niin luokattoman surkeita siihen aikaan, kun UT:ta muodostettiin (300-400 -luvuilla), että ristiriitoja ei varmaan voinut havaita. Hassusti tämäkin johtuu kristinuskon mystisestä luonteesta. Käännöksen oli mytologian mukaan tehnyt 70 kääntäjää erikseen ja jokaisen lopputulos oli ollut viimeistä pilkkua myöten samanlainen. Tämä todisti käännöksen olevan jumalan sanaa, tms. Valitettavasti joku keksi satakunta vuotta myöhemmin tarkistaa asian ihmisiltä, jotka oikeasti osasivat tarvittavia kieliä ja huomasi käännöksen olevan täyttä roskaa. :)
Kun VT käännettiin paremmin, muistaakseni P. Ambrosiuksen toimesta, käsittämätön määrä virheitä paljastui, mutta Ambrosius meni ja julkaisi teoksensa ennen kuin sitä ehdittiin kunnolla sensuroida. Sata vuotta taisi mennä, ennen kuin se hyväksyttiin oikeammaksi käännökseksi kahdesta kilpailevasta.
Uuden testamentin sisäisiä ristiriitoja tämä ei selitä. Voidaan vain olettaa, että editoijia oli niin monta, että he eivät millään kyenneet saamaan aikaan yhtenäistä tarinaa.
01.04.2015 09:26
Itse asiassa Raamatussa puhutaan useista jumalista. Juutalaisten teksteistä tämä käy vielä selvemmin ilmi, eli jumalia on useita, mutta vain yhtä tulisi palvoa.
01.04.2015 09:02
Ei itse asiassa ole. Eihän Jahve ole mitenkään erikoisessa asemassa vielä Juutalaisten teoksissa, vasta kristityt yrittävät tehdä hänestä ainoan jumalan (+ jeesus + pyhä henki + maria + pyhimykset + ...)
31.03.2015 21:19
Sillä minä aluksi teinkin. Ei siitä saanut mitään järjellistä tolkkua. Kun tutustuu aikakausiin, jolloin se on kirjoitettu, sekä niihin mytologioihin joihin se perustuu, niin tolkkua alkaa saada huomattavasti enemmän.
Ei havaittavissa mitään jumalten henkeytystä siinä kirjasessa. Siis jos sitä lukee silmät auki.
31.03.2015 21:18
Miten hemmetissä sinä voit tietää kaikki valheet, jos niitä tehtaillaan koko ajan lisää?
Sori, tunnen ilmeisesti Raamatun paremmin kuin sinä. Ei tarvitse lukea enää. Netistä voi tarkistaa sanamuotoja, ainakin suomennosten osalta.
Tieteestä et ilmeisesti tiedä kahta asiaa: yhtään ja mitään.
31.03.2015 21:17
Ei tunnu minulla olevan ongelmia, kyllä ne tuntuvat siltä puolelta löytyvän.
31.03.2015 21:15
Kiitos keskustelusta.
31.03.2015 21:14
Tuon perusteella kymmenvuosijakso olisi ollut 1989 - 1999. Tosin ihmettelen, ettei silti tappiota syntynyt. Taitaa olla se legendaarinen "uskovainen mummo" vuokranantajana. :)
31.03.2015 17:22
Tai siis ei yhtään, mutta älä anna sen häiritä hyvää mesoamista. :)
Kuolleistanousumyytti kopioitiin aiemmista myyteistä. Ensimmäiset versiot vanhimmasta evankeliumista jostain syystä unohtavat mainita koko ylösnousemuksen. Samoin kuin itse asiassa jumalaisen alkuperänkin. Kumma juttu...
Esimerkiksi Origenes lainasi evankeliumeista Jeesuksen ylösnousemustarinan 200-luvulla. Siis Matteuksen, Luukkaan ja Johanneksen evankeliumeista. Vanhimmasta evankeliumista, Markuksesta, ei moista tarinaa löytynyt vielä tuolloin lainattavaksi. Tuo tekstihän on kirjoitettu vain noin sukupolvi Jeesuksen kuoleman jälkeen, joten ihan kaikkea ei kai vielä kehdattu ensimmäisissä versioissa väittää.
Noo, en minä oleta, että järkipuhe sinuun tepsisi. Anna palaa.
31.03.2015 17:08
881 / 914