Raamatun Jumalasta. Perustan käsitykseni sille mitä olen oppinut raamattua lukemalla ja tutkimalla, ja siihen mitä olen lukenut ja kuullut sellaisilta ihmisiltä jotka ovat omistaneet elämänsä Jumalan tuntemiselle.
En uskalla enkä halua väittää että Jumala on juuri sellainen kuin kuvailen, mutta sen uskallan väittää että Hän on enemmän minun kuvaukseni kaltainen, kuin sen mitä tällä palstalla pääsääntöisesti pilkataan.
Ensinnäkin Jumala on iankaikkinen ja Hän on iankaikkisuus/iankaikkisuudessa. Hän ei ole millään tavalla aikaan sidottu. Samaan aikaan kun Hän katsoo esim. holokaustin tapahtumia maailmassa Hän voi kuivata näiden ihmisten kyyneleitä taivaassa, ja tuomita pahoja kadotukseen. Kadotuskaan(samoin kuin taivas) ei ole aikaan sidottu. Siellä ei tule "aika pitkäksi" se "nykyhetki" vain on ja se pysyy eikä se kulu.
Hän on luonut kaiken mitä on, näkyvät ja näkymättömät ja ne ovat luotu Häneen.
Jos menet mariaanien haudan pohjaan on Hän siellä, tai jos menet avaruuteen miljardien valovuosien päähän on Hän sielläkin. Hän loi tietoiset olentonsa itsensä tapaiseksi, vapaaksi valitsemaan, suunittelemaan ja luomaan Hänen asettamiensa rajojen sisälle.
Ajatelkaa vaikka mielikuvitustanne joka on varmasti yhtä rajaton kuin avaruus.
Meidän ymmärryksemme ja ajatuksemme ovat kuitenkin aivan olemattomia verrattuna Häneen.
Hänen viisautensa ja tietonsa määrä on loputon. Hän tietää jokaisen ihmisen tarkan hiusmäärän joka hetki ja yksikään puun lehti ei edes putoa maahan ilman Hänen sitä tietämättään ja sallimattaan.
Hän tuntee jokaisen ihmisen täysin läpikotaisin, kaikki on alastonta Hänen edessään. Hän näki ja tunsi sinut jo ennen kuin mitään oli edes luotu. Hän tietää kaikki tekosi, tekemättä jättämisesi, ajatuksesi, sanasi jne.
Kaikki Hänen ominaisuutensa (jos niitä voidaan edes ominaisuuksiksi sanoa, koska Hän vain on ja kaikki ovat Hänessä) ovat äärettömiä. Hänen ei tarvitse vastata mistään kenellekkään kuin itsellensä, mutta kaikki joutuvat vastaamaan Hänelle.
Meidän ymmärryksemme ei yksinkertaisesti riitä ymmärtämään Häntä ja Hänen aivoituksiansa. Sen takia meidän on nieltävä ylpeytemme ja tultava lasten kaltaisiksi Häneen nähden. Luottaa niinkuin pikkulapset normaalisti luottavat isäänsä.
Jos me pidämme ylpeytemme, niin silloin kuvittelemme itsestämme liikoja ja otamme itse Hänen paikkansa meidän sisimmässemmä itsellemme, ja olemme Häntä vastaan.
Tässä joitain käsityksiäni Hänestä joka sanoi itsestään "MINÄ OLEN"
Käsitykseni Jumalasta
190
69
Vastaukset
- HisCrossSynnitAnteeksi
Niinpä. Raamatusta se Totuus löytyy. Kiitos tästä :)
- Raamattu1933
Totta haastatte aloittaja ja sie, mut miten se saadaan mahtumaan ateistien kalloon, joka kutistuu päivä päivältä yhä enemmän jumalan tahdolle?
- HisCrossSynnitAnteeksi
Raamattu1933 kirjoitti:
Totta haastatte aloittaja ja sie, mut miten se saadaan mahtumaan ateistien kalloon, joka kutistuu päivä päivältä yhä enemmän jumalan tahdolle?
Rukousta, rukousta, rukousta, rukousta ja työntekoa Herran tahdon mukaan :) Ettei yksikään hukkuisi...
Kirjoitat kauniisti ja juttusi on varsin sovinnollista palstan yleisen tason huomioiden. Hattua nostan.
Tiedät varmaan itsekin, että seuraavaa lausetta eivät kaikki palstalle kirjoittavat uskikset hyväksy. "Jos menet mariaanien haudan pohjaan on Hän siellä, tai jos menet avaruuteen miljardien valovuosien päähän on Hän sielläkin..."
Taisi olla nimimerkki "kristitty", joka kertoin että kristillisyydessä on ydin, jonka kaikki kristityt hyväksyvät. Näin varmaan onkin, mutta jo kirjoittelusi miljardeista valovuosista tekee sinut monien mielestä kerettiläisen. Se yleisesti hyväksytty "ydin" kun ei tunnu kristityille riittävän. Itsekin olen joskus pitänyt ekumeniaa lähes maallistumisen symboolina.
Teidän kristittyjen iso ongelma on mielestäni se, ettette kykene vielä 2000 vuoden jälkeenkään kertomaan, mitä se aito usko on. Uskovalle "väärin uskova" voi olla pahempi kuin umpipakana. Näin ainakin minun aikanani.- kjhgfdsmnb
Aito usko on:
35. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Joh. 13:35 - oiuytraaaaaaaaaa
8. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:8 - sa0989098909
18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
1. Joh. 3:18 - mnbnmnbmnbnmnbn
sa0989098909 kirjoitti:
18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
1. Joh. 3:184. Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
6. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Matt. 19:4 - 6 sa0989098909 kirjoitti:
1. Joh. 3:18Vastaan kaikkiin kolmeen kohtaan.
Jos tuo on aidon uskon määritelmä, niin aitoa uskoa on kaiken uskonnollisuuden ulkopuolellakin. Kyllä maailmassa rakkautta on ja ihan ilman uskontojakin.- ölmnnhyhnhgytg
mnbnmnbmnbnmnbn kirjoitti:
4. Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
6. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Matt. 19:4 - 644. Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
Luuk. 24:44 - 45 - mnbvghjuiooiuy
ölmnnhyhnhgytg kirjoitti:
44. Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
Luuk. 24:44 - 4553. Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?
54. Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?"
55. Sillä hetkellä Jeesus sanoi joukolle: "Niinkuin ryöväriä vastaan te olette lähteneet minua miekoilla ja seipäillä vangitsemaan. Joka päivä minä olen istunut pyhäkössä opettamassa, ettekä ole ottaneet minua kiinni.
56. Mutta tämä kaikki on tapahtunut, että profeettain kirjoitukset kävisivät toteen." Silloin kaikki opetuslapset jättivät hänet ja pakenivat.
Matt. 26:53 - 56 - kjhgvfäöäöäöpåå
mnbvghjuiooiuy kirjoitti:
53. Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?
54. Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?"
55. Sillä hetkellä Jeesus sanoi joukolle: "Niinkuin ryöväriä vastaan te olette lähteneet minua miekoilla ja seipäillä vangitsemaan. Joka päivä minä olen istunut pyhäkössä opettamassa, ettekä ole ottaneet minua kiinni.
56. Mutta tämä kaikki on tapahtunut, että profeettain kirjoitukset kävisivät toteen." Silloin kaikki opetuslapset jättivät hänet ja pakenivat.
Matt. 26:53 - 569. Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
10. taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
11. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
Matt. 7:9 - 13 - kjhgfhj
agnoskepo kirjoitti:
Vastaan kaikkiin kolmeen kohtaan.
Jos tuo on aidon uskon määritelmä, niin aitoa uskoa on kaiken uskonnollisuuden ulkopuolellakin. Kyllä maailmassa rakkautta on ja ihan ilman uskontojakin.Se on teennäistä joka perustuu titteleihin ja rahaan
- Reddington
kjhgfhj kirjoitti:
Se on teennäistä joka perustuu titteleihin ja rahaan
Määrittelit juuri kristinuskon teennäiseksi...
- mnbvghjqwe
Reddington kirjoitti:
Määrittelit juuri kristinuskon teennäiseksi...
Höplötinhöplötin
- Porinpojka
"Näin varmaan onkin, mutta jo kirjoittelusi miljardeista valovuosista tekee sinut monien mielestä kerettiläisen. Se yleisesti hyväksytty "ydin" kun ei tunnu kristityille riittävän. Itsekin olen joskus pitänyt ekumeniaa lähes maallistumisen symboolina.
Teidän kristittyjen iso ongelma on mielestäni se, ettette kykene vielä 2000 vuoden jälkeenkään kertomaan, mitä se aito usko on. Uskovalle "väärin uskova" voi olla pahempi kuin umpipakana. Näin ainakin minun aikanani."
Minä en juurikaan näe vaivaa siitä pitääkö joku minua kerettiläisenä.
Yritän pitää sydämeni vilpittitömänä Jumalan ja kanssa ihmisten edessä.
Aina on ollut näitä jotka lyövät kanssapalvelijoitaan.
Tottakai joskus ojennus tai huomatus voi olla paikallaan, jos huomaa että lähimmäinen on menossa huonoon suuntaan, mutta sekin pitäisi pystyä tekemään asiallisesti ja rakentavasti, ei tuomiten.
Ensisijaisesti se on seurakunnan johtajan tehtävä, ja Paavali kuvailee millaista on sopivan johtajan käytös:
"2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
9 vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.
10 Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat."
"23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden" - kris-tit-ty
"Teidän kristittyjen iso ongelma on mielestäni se, ettette kykene vielä 2000 vuoden jälkeenkään kertomaan, mitä se aito usko on. Uskovalle "väärin uskova" voi olla pahempi kuin umpipakana. Näin ainakin minun aikanani."
Pätee tuo edelleen. Tässä ainoita oikeita Jumalan valtakuntia Suomen perspektiivistä katsottuna, lainaus kuulemma kirkkoherra Heikki Linnavirran nettisivuilta:
"Jumalan valtakunnan rajat ovat hyvin erilaiset uskonsuunnasta tai herätysliikkeestä riippuen. Ortodoksit, katoliset ja evankelikaaliset tietävät tarkoin kuuluvansa oikeaan Jumalan valtakuntaan. Samoin Suomen herätysliikkeistä ainakin vanhoilliset, esikoiset, Sley:n porukka ja monet viidesläiset. Kaikilla näillä yhteisöillä on valtakunnalle eri rajat, ajatus on sama: ” Vain meth olemma pelastettuin joukko”. Kirkon liberaalisiipikin tunnistaa Jumalan valtakunnan rajat. Sinne pääsevät kaikkien uskontojen kannattajat: hindut, jihadistit, ateistit, agnostikot, filatelistit ja synnissä rypevät. Ainoastaan Raamattuun jumittuneet uskovaiset ja Perussuomalaiset joutuvat helvettiin."
Ehkäpä Galileo Galilein syyttäjä piti vähän tämänkaltaisen puheen oikeudessa?
Kuka tahansa, Jeesuksen, Horuksen, Zeuksen, Allahin, Siddhartan tai tuhansien muiden seuraaja voi kirjoittaa tuonkaltaista tekstiä. Kaikki tuo todistaa ihmisyydestä ja ihmisen ominaisuuksista, jopa se, että mahdollisesti väität tuon todistavan jostain jumalasta.- Aada-a
Porinpojka
Mikä on kotiseurakuntasi?
Sinä haluat noihin kirjoittamiisi asioihin uskoa, mutta miksi kirjoitat niistä tänne?
Jos olet yhtään tätä palstaa lukenut, niin täällä on pääosin ateisteja ja agnostikkoja, jotka ajattelevat täysin eritavalla kuin sinä. Tuollaiset uskon sepitykset ei vakuuta sellaisia ihmisiä, jotka haluavat luotettavat todisteet että olisi mitään syytä uskoa.
Asiaa ei auta yhtään se vaikka 50vuotta selittäisit tuota asiaasi, mikäli niitä luotettavia todisteita ei ala tulemaan.
Sinä saat itse uskoa ihan rauhassa mihin tahansa.
Oletko yhtään yrittänytkään ymmärtää mitä sinulle on yritetty selittää?
Minullakin on sitä uskovaisena ja kristittynä oloa yli 20v takanapäin, joten tiedän ihan tasan ja tarkkaan mitä se uskiksena ja kristittynä oleminen on ollut. Pääosin se oli hyvää aikaa elämästäni. Luopuminen teismistä on erittäin pitkän ajanjakson lopputulos, johon en todellakaan ole päätynyt köykäisin perustein.
Olen kulttuurikristitty(minulla on paljon kristinuskon kautta tulleita tärkeitä elämänarvoja) ja agnostinen ateisti.- kjhgfgyhuqwe
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”.
Matt. 28:19-20 - Aada-a
"Menkää siis..."
Kuinkahan monta kastettavaa tältä palstalta on saatu kalastettua?
No, on tässä se hyvä puoli että tutustuu vähitellen palstalla kirjoittavien ajatuksiin ja oppii uutta muilta(ateisteilta ja agnostikoilta).
Krisseli jutut on nyt nähty ja koettu. - vcfghyuqwer
Aada-a kirjoitti:
"Menkää siis..."
Kuinkahan monta kastettavaa tältä palstalta on saatu kalastettua?
No, on tässä se hyvä puoli että tutustuu vähitellen palstalla kirjoittavien ajatuksiin ja oppii uutta muilta(ateisteilta ja agnostikoilta).
Krisseli jutut on nyt nähty ja koettu.Meidän oppikirjamme on raamattu, se on sitä huomennakin
- Reddington
vcfghyuqwer kirjoitti:
Meidän oppikirjamme on raamattu, se on sitä huomennakin
Niin, tulkinta siitä vain vaihtuu...
- KumpiinKuulut
Toiset kehittyy, toiset ei.
- Aada-a
vcfghyuqwer kirjoitti:
Kannattaisi lukea muutakin, ihan vaikka yleissivistyksen vuoksi.
Aika tyhmää tuo on että täällä ateismi palstalla käydään todistelemassa, jos kuitenkaan itse ei olla valmiita oppimaan mitään muilta.
Noilla todistuksilla on ihan päinvastainen vaikutus, kuin se mihin niillä pyritään. - mnbgfdfrtyu
Aada-a kirjoitti:
Kannattaisi lukea muutakin, ihan vaikka yleissivistyksen vuoksi.
Aika tyhmää tuo on että täällä ateismi palstalla käydään todistelemassa, jos kuitenkaan itse ei olla valmiita oppimaan mitään muilta.
Noilla todistuksilla on ihan päinvastainen vaikutus, kuin se mihin niillä pyritään.???????????????
- Aada-a
mnbgfdfrtyu kirjoitti:
???????????????
nim.mnbgfdfrtyu
"???????????????"
Tällöin voisi muodostaa kirjaimista sanoja ja jopa ihan itse ajateltua tekstiä.
Tällöin kommunikointi ei olisi vain yhden merkin varassa, kuten nyt tässä tapauksessa. - uytyuiuytjnbg
Aada-a kirjoitti:
nim.mnbgfdfrtyu
"???????????????"
Tällöin voisi muodostaa kirjaimista sanoja ja jopa ihan itse ajateltua tekstiä.
Tällöin kommunikointi ei olisi vain yhden merkin varassa, kuten nyt tässä tapauksessa.Oppimaan jotain uutta tällä palstalla?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
- hihul
vcfghyuqwer kirjoitti:
Se on iso rusinapulla josta kerätään mieleiset makupalat..
"holokaustin tapahtumia maailmassa Hän voi kuivata näiden ihmisten kyyneleitä taivaassa, ja tuomita pahoja kadotukseen."
Mikäli Mengele tai moni muu natsirikollinen pyysi anteeksiantoa. He saisivat kristillisen näkemyksen mukaan rikkeensä anteeksi. Ainoa kysymys vain nyt sitten on. Ketkä sitten ovat pahoja jotka joutuvat kadotukseen. Kerta anteeksianto riittää?
Sama kuin sarjamurhaaja pyytäisi oikeudessa tuomarilta anteeksi ja välttyisi tuomiolta.- kjhgfuytre
Sama kuin Auer, jos todella syyllistynyt miehensä murhaan ja pääsi nyt livahtamaan tuomiosta. Hän joutuu siitä vastuuseen Jumalan edessä, helpompi olisi ollut tunnustaa ja lusia pois, noin kolmen vuoden päästä olisi vapaa.
- HisCrossSynnitAnteeksi
Katuvaa Jeesus armahtaa, antaa synnit anteeksi ja antaa iankaikkisen elämän luonaan. Siis se ratkaisee, kääntyykö ihminen Jeesuksen puoleen katuen vaiko eikö, ottaako ihminen Hänen sovitustyönsä vastaan vaiko eikö. Jeesus on siis ainoa tie. Sen vuoksi ratkaisevaa ei ole se, millainen tausta jne. ihmisellä on, vaan se, että kääntyykö hän pois siltä omalta tieltään Jeesuksen puoleen.
"Katuvaa Jeesus armahtaa, antaa synnit anteeksi ja antaa iankaikkisen elämän luonaan. Siis se ratkaisee, kääntyykö ihminen Jeesuksen puoleen katuen vaiko eikö, ottaako ihminen Hänen sovitustyönsä vastaan vaiko eikö."
Niin. Eli aloittajan on ehkä edes turha puhua mistään pahojen rankaisemisesta kadotukseen, kerta joukkomurhaaja/raiskaaja voi saada ikuisen ilon. Kun taas uhri, joka kaameiden tekojen takia on voinut menettää uskonsa, joutuu ikuiseen tuleen ja kidutukseen. Uskonto myrkyttää kaiken.- jhgasasasas
atac kirjoitti:
"Katuvaa Jeesus armahtaa, antaa synnit anteeksi ja antaa iankaikkisen elämän luonaan. Siis se ratkaisee, kääntyykö ihminen Jeesuksen puoleen katuen vaiko eikö, ottaako ihminen Hänen sovitustyönsä vastaan vaiko eikö."
Niin. Eli aloittajan on ehkä edes turha puhua mistään pahojen rankaisemisesta kadotukseen, kerta joukkomurhaaja/raiskaaja voi saada ikuisen ilon. Kun taas uhri, joka kaameiden tekojen takia on voinut menettää uskonsa, joutuu ikuiseen tuleen ja kidutukseen. Uskonto myrkyttää kaiken.olet pihalla kuin lumiukko
- PyhäRaamattu
25. "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.
26. Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.- PyhäRaamattu
Oli siis:
Jes. 40:25-26 - asdfghjkrrrr
PyhäRaamattu kirjoitti:
Oli siis:
Jes. 40:25-26Jumala on paljon ylempänä kaikkea, mitä silmillämme voimme nähdä. Vuorten majesteettisuus, auringon kirkkaus ja edes tähtitaivaitten loistokaan ei ole mitään häneen verrattuna.
- PyhäRaamattu
3. Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.
4. Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."
Joh. Ilmestys 15:3-4- jhgfgyutrew
Ei ihme, että taivaissa lauletaan laulua:
- PyhäRaamattu
17. Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
1. Tim. 1:17- yuyuiuiuiytr
Ei ihme, että taivaissa lauletaan laulua
- ölklökiuyhjkjiu
Hän on iankaikkisesta iankaikkiseen, joten hänellä ei ole ollut alkua eikä hänellä koskaan tule olemaan loppua.
- PyhäRaamattu
2. Ennenkuin vuoret syntyivät ja sinä loit maan ja maanpiirin, iankaikkisesta iankaikkiseen olet sinä, Jumala.
Psalmi 90:2- Reddington
Sinähän tiedät etttä jatkuva sitaattien käyttö on merkki itsenäisen ajattelun puutteesta?
- AlkuperäLähdeteos
Eikö tuokin ole lainattu Winston Churchilliltä?
- repsreps
AlkuperäLähdeteos kirjoitti:
Eikö tuokin ole lainattu Winston Churchilliltä?
--reps-- :)
- mnbvcfghjuytr
Jumala, iankaikkisuuden kuningas on kaiken Luojana ollut olemassa ennen kaikkia muita. Hän on iankaikkisesta iankaikkiseen, joten hänellä ei ole ollut alkua eikä hänellä koskaan tule olemaan loppua.
- jhgfdfrtyui
Reddington kirjoitti:
Sinähän tiedät etttä jatkuva sitaattien käyttö on merkki itsenäisen ajattelun puutteesta?
Etkö taaskaan ymmärrä mitä luet, tiettyä ateistien leireissä, valheet kyllä heti myönnetään ja ymmärretään
- Kertoisitko-sen
jhgfdfrtyui kirjoitti:
Etkö taaskaan ymmärrä mitä luet, tiettyä ateistien leireissä, valheet kyllä heti myönnetään ja ymmärretään
Mikä on äidinkielesi?
- PyhäRaamattu
11. "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut".
Joh. Ilmestys 4:11- Reddington
Kuule, ei se raamattu sen todemmaksi muutu vaikka kirjoittaisit sen tänne kokonaan. Lisäksi tuollainen on osoitus kyvyttömyydestä keskusteluun ja itsenäiseen ajatteluun.
- nbvcghjhgf
Miten oikein niin ollen onkaan, että meidän palvontamme tulee kohdistua ainoastaan häneen ! Tarkatessamme hänen luomistöitään mekin voimme sanoa
ilmestys 4:11 - kjhgyu8i8uyt
Reddington kirjoitti:
Kuule, ei se raamattu sen todemmaksi muutu vaikka kirjoittaisit sen tänne kokonaan. Lisäksi tuollainen on osoitus kyvyttömyydestä keskusteluun ja itsenäiseen ajatteluun.
Kuule, ei se Dawkinsin sadut sen todemmaksi muutu vaikka kirjoittaisit ne kirjalliset hölynpölyt tänne kokonaan. Lisäksi ateistisuus on osoitus kyvyttömyydestä järkevään keskusteluun.
- PyhäRaamattiu
30. Sinä lähetät henkesi, ja ne luodaan; ja sinä uudistat maan muodon.
Psalmit 104:30- Aada-a
nim.PyhäRaamattu
"Mene ota vuoteesi ja käy" tässä sinulle hyvä Jeesuksen ohje jostain päin raamattua.
Minä menen nyt vuoteeseeni nukkumaan. Hyvät yöt kaikille. - asaswqaswqa
Jumala ei suorittanut luomistyötään senlaatuisilla työkaluilla, joita ihmiset käyttävät, vaan pyhän henkensä välityksellä, mikä on hänen näkymätön voimansa
- PyhäRaamattu
21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
2. Piet. 1:21- lkjhgfgbnbv
Saman pyhän hengen välityksellä hän kirjoitutti myöhemmin Raamatun, jota me voisimme tietää hänen tahtonsa ja päätöksensä maan päällä olevien ihmisten suhteen.
- PyhäRaamattu
10. Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; sinun valkeudessasi me näemme valkeuden.
Psalmit 36:10- mnbvcfghjk
Olemme vastuussa Jumalalle, koska Jumala on elämämme Lähde, ei vain siksi, että me polveudumme ensimmäisestä ihmisparista, jolle Jumala antoi elämän, vaan myös siksi, että jatkuva elämämme riippuu joka päivä auringosta, sateesta, ilmasta ja ravinnosta, mistä Jumala jatkuvasti antaa meidän nauttia.
- PyhäRaamattu
45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Matt. 5:45- nbvcxzsderty312
Olemmeko mekin vastuussa Jumalalle ? Olemme, koska Jumala on elämämme Lähde, ei vain siksi, että me polveudumme ensimmäisestä ihmisparista, jolle Jumala antoi elämän, vaan myös siksi, että jatkuva elämämme riippuu JOKA PÄIVÄ auringosta, sateesta, ilmasta ja ravinnosta, mistä Jumala jatkuvasti antaa meidän NAUTTIA.
- PyhäRaamattu
9. Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle. Tässä sinä teit tyhmästi, sillä tästä lähtien on sinulla yhä oleva sotia."
2. Aikakirja 16:9- mnbvcdfghjuyt
Me voimme olla ILOSIA siitä, että hän on kaikkivaltias, sillä Jumalan "silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antaneet hänelle
- PyhäRaamattu
29. Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.
30. Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;
31. mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.
Jesaja 40:29-31- lkjhgiuygthjk
Me voimme olla iloisia siitä, että hän on kaikkivaltias, sillä Jumalan "silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antaneet hänelle
- Reddington
20 "Jos mies makaa orjattaren kanssa, joka on luvattu toiselle miehelle vaimoksi mutta jota ei vielä ole lunastettu vapaaksi tai vapautettu, teko vaatii hyvityksen. Älköön heitä silti surmattako, koska nainen ei ollut vielä vapaa. 21 Miehen on kuitenkin tuotava pyhäkköteltan ovelle pukki omana hyvitysuhrinaan Herralle. 22 Kun pappi on toimittanut sovitusmenot Herran edessä uhraamalla pukin hyvitysuhriksi, mies saa tekemänsä synnin anteeksi.
- wanttoknow
Olisitko ystävällinen ja laittaisit lähdetiedot???
- Reddington
wanttoknow kirjoitti:
Olisitko ystävällinen ja laittaisit lähdetiedot???
Taitaa olla kolmas Mooseksen kirja.
- poiuytrdfghj
Reddington kirjoitti:
Taitaa olla kolmas Mooseksen kirja.
Kyllä ateistit kehua retostelee, ett kyll me raamattu tunnetaan paremmin kuin hihhulit.... ei edes yhtä jaetta saada kerrottua kunnolla ja perusteellisesti.
- UrbanLegends
poiuytrdfghj kirjoitti:
Kyllä ateistit kehua retostelee, ett kyll me raamattu tunnetaan paremmin kuin hihhulit.... ei edes yhtä jaetta saada kerrottua kunnolla ja perusteellisesti.
Uskovainen kai tietää muutenkin, mistä tuo oli (vaikka lähteen kyseleminen vähän muulta vaikuttaakin)? Helppohan tuo oli löytää, 3. Moos. 19, jakeet 20-22 (eli enemmän kuin yksi jae).
- PyhäRaamattu
4. Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.
5. Moos. 32:4- mnbvfghjiuyt
Jumala ei sen tähden ole sortava Jumala, kaikki hänen tiensä ovat oikeat
mnbvfghjiuyt kirjoitti:
Jumala ei sen tähden ole sortava Jumala, kaikki hänen tiensä ovat oikeat
Kaikki Jumalan tiet ovat vääriä, koska jumalia ei ole. Jumala(t) on teistien tuhkimosatuja.
- Reddington
9 "Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan. 10 Jos mies tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, molemmat avionrikkojat, sekä mies että nainen, on surmattava
- Reddington
11 "Jos mies häpäisee oman isänsä makaamalla hänen vaimonsa kanssa, molemmat syylliset on surmattava; he ovat itse ansainneet kuolemansa. 12 Jos mies makaa miniänsä kanssa, heidät on molemmat surmattava. He ovat tehneet luonnottoman teon ja ovat itse ansainneet kuolemansa. 13 Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. 14 Jos joku ottaa vaimokseen naisen ja hänen äitinsä tai naisen ja hänen tyttärensä, se on törkeä teko, jonka vuoksi sekä mies että molemmat naiset on poltettava. Sen kaltaista törkeyttä ei saa sallia teidän keskuudessanne. 15 Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. 16 Jos nainen parittelee eläimen kanssa, surmattakoon sekä nainen että eläin. Molemmat on surmattava, sillä kumpikin on ansainnut kuolemansa.
- PyhäRaamattu
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
2. Moos. 20:5- lkjhghjuiuyt
Jumala on yksinomaista antaumusta vaativa Jumala, mutta hän on myös laupias ja armahtavainen jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa
lkjhghjuiuyt kirjoitti:
Jumala on yksinomaista antaumusta vaativa Jumala, mutta hän on myös laupias ja armahtavainen jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa
Jumala on teistien tuhkimosatua.
- Reddington
9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen. 10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi. 11 Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän. 12 Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat, 13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että minun tekemäni liitto on ikuinen. 14 Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton."
- Reddington
21 Jos joku viettelee veljensä vaimon, hän tekee inhottavan teon. Koska hän on häpäissyt veljensä, syylliset on surmattava eikä heille saa jäädä lapsia.
- Reddington
27 "Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa.
- PyhäRaamattu
6. Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,
2. Moos. 34:6- mjhgfghuiytr
On totta, että hän on yksinomaista antaumusta vaativa Jumala, mutta hän on myös laupias ja armahtavainen jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa
- Mahalahen
mjhgfghuiytr kirjoitti:
On totta, että hän on yksinomaista antaumusta vaativa Jumala, mutta hän on myös laupias ja armahtavainen jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa
Sama juttu löytyy myös Koraanista.
- Reddington
5 "Papit eivät saa ajaa päätään paljaaksi, eivät leikata partaansa sivuilta eivätkä viillellä merkkejä ruumiiseensa. 6 Heidän tulee olla Jumalalleen pyhitettyjä, eivätkä he saa loukata Jumalansa kunniaa. He uhraavat Herralle kuuluvia tuliuhreja, Jumalalle tuotavaa ruokaa. Sen tähden heidän on oltava pyhät ja puhtaat.
- Reddington
16 Herra sanoi Moosekselle: 17 "Sano Aaronille: Kukaan jälkeläisesi, jolla on jokin ruumiinvamma, ei saa milloinkaan tulla uhraamaan ruokaa Jumalalle. 18 Uhraamaan ei saa tulla kukaan, joka on sokea, rampa tai kasvoiltaan tai ruumiiltaan epämuodostunut, 19 kukaan, jolta on katkennut jalka tai käsi, 20 joka on kyttyräselkäinen tai kitukasvuinen, jonka silmäterä on samentunut tai jolla on ihottuma, rupitauti tai vialliset kivekset.
- PyhäRaamattu
14. Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.
Psalmit 103:14- mnbvcfghjkiuyt
Sillä hän tietää minkälaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi
- Reddington
14 "Vie rienaaja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat hänen sanansa, pankoot kätensä hänen päänsä päälle. Sitten kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. 15 Sano israelilaisille: Jokaisen, joka herjaa Jumalaansa, on kannettava vastuu synnistään. 16 Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi, olipa hän maahan muuttanut siirtolainen tai syntyperäinen israelilainen. Hänet surmattakoon, koska hän on pilkannut Herran nimeä.
17 "Jos joku surmaa ihmisen, hänet on surmattava. 18 Joka tappaa toiselle kuuluvan karjaeläimen, korvatkoon sen antamalla eläimen eläimestä. 19 Jos joku teistä tuottaa toiselle vamman, häntä itseään kohdeltakoon samoin: 20 murtuma murtumasta, silmä silmästä, hammas hampaasta. Hän itse saakoon saman vamman, jonka hän toiselle aiheutti. 21 Joka tappaa eläimen, korvatkoon sen, mutta se, joka tappaa ihmisen, surmattakoon. 22 Sama laki koskee teitä kaikkia, niin siirtolaisia kuin syntyperäisiä israelilaisia, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. - Reddington
14 "Jos ette kuuntele minua ettekä noudata kaikkia näitä säädöksiä 15 ja jos te halveksitte minun käskyjäni ja ylenkatsotte minun lakejani ettekä noudata kaikkia minun säädöksiäni, vaan rikotte liiton, 16 niin minä rankaisen teitä. Minä lähetän teille varoitukseksi hivuttavan taudin ja kuumeen, jotka riuduttavat silmänne ja kuluttavat elinvoimanne. Te kylvätte turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sadon. 17 Minä käännyn teitä vastaan, niin että viholliset lyövät teidät taistelussa. Teidän vihamiehenne hallitsevat teitä, ja lopulta te pakenette silloinkin, kun kukaan ei aja teitä takaa.
- PyhäRaamattu
22. Sillä Herra on meidän tuomarimme, Herra on johdattajamme, Herra on meidän kuninkaamme; hän pelastaa meidät.
Jes. 33:22- qwerrttyttttt
Voimme siis olla todella onnellisia siitä, että meillä on niin oikeudenmukainen ja kuitenkin myötätuntoinen Jumala ylimpänä Tuomarinamme, Lainantajanamme ja kuninkaanamme.
- PyhäRaamattu
13. "Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys.
Job 12:13- nbvcvcxdfgh
Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys
nbvcvcxdfgh kirjoitti:
Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys
Jumalalla ei voi olla viisautta, voimaa, neuvoa eikä ymmärrystä koska häntä ei ole olemassa.
- PyhäRaamattu
8. Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
9. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
10. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
11. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
12. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
Psalmit 19:8-12- mnbvghjioikjh
Raamattu osoittaa, että hänen vaatimuksensa koituvat meidän hyödyksemme, sillä niiden silmämääränä on Iankaikkinen hyvinvointimme. On totta, ettemme ehkä toisinaan tiedoiltamme ja kokemukseltamme puutteellisina ihmisinä täysin ymmärrä, miksi jokin Jumalaa säätämä laki on niin tärkeä tai miten se todella koituu hyväksemme. Mutta luja uskomme siihen, että Jumala tietää paljon enemmän kuin me, että hänen kokemuksensa on niin paljon suurempi kuin meidän ja että hänen tekonsa koituvat Iankaikkiseksi hyödyksemme, saa meidät halukkain sydämin tottelemaan häntä.
mnbvghjioikjh kirjoitti:
Raamattu osoittaa, että hänen vaatimuksensa koituvat meidän hyödyksemme, sillä niiden silmämääränä on Iankaikkinen hyvinvointimme. On totta, ettemme ehkä toisinaan tiedoiltamme ja kokemukseltamme puutteellisina ihmisinä täysin ymmärrä, miksi jokin Jumalaa säätämä laki on niin tärkeä tai miten se todella koituu hyväksemme. Mutta luja uskomme siihen, että Jumala tietää paljon enemmän kuin me, että hänen kokemuksensa on niin paljon suurempi kuin meidän ja että hänen tekonsa koituvat Iankaikkiseksi hyödyksemme, saa meidät halukkain sydämin tottelemaan häntä.
Teidän luja uskonne on vain uskoa tuhkimosatuihin.
- Reddington
21 "Kun rakennatte Herralle, Jumalallenne, alttarin, älkää pystyttäkö sen viereen asera-paalua älkääkä mitään muutakaan puuta. 22 Älkää myöskään pystyttäkö mitään patsasta, sillä sellaisia Herra vihaa.
- copakka
Krusifiksi ei kai ole patsas? Entäs Rio de Janeiro?
- PyhäRaamattu
8. Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?
Miika 6:8- mnbvcfghjui
Luja uskomme siihen, että Jumala tietää paljon enemmän kuin me, että hänen kokemuksensa on niin paljon suurempi kuin meidän ja että hänen tekonsa koituvat Iankaikkiseksi hyödyksemme, saa meidät halukkain sydämin tottelemaan häntä.
- Reddington
mnbvcfghjui kirjoitti:
Luja uskomme siihen, että Jumala tietää paljon enemmän kuin me, että hänen kokemuksensa on niin paljon suurempi kuin meidän ja että hänen tekonsa koituvat Iankaikkiseksi hyödyksemme, saa meidät halukkain sydämin tottelemaan häntä.
Kivaa orjamoraalia teillä...
- mnbvcfghjuiuytr
Reddington kirjoitti:
Kivaa orjamoraalia teillä...
Kuka sinua manipuloi Raamatun ulkopuolelle??
mnbvcfghjuiuytr kirjoitti:
Kuka sinua manipuloi Raamatun ulkopuolelle??
Ei tarvitse manipulaatiota, vaan riittää kun katsoo järki päässä todellisuutta. Raamattu on tuhkimosatuilua kuten evoluutionkieltäminenkin.
- Reddington
15 "Näin teidän tulee menetellä kaikkien kaukana olevien kaupunkien kanssa. 16 Mutta lähellä asuvien kansojen kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän omaksenne, ette saa jättää jäljelle mitään, ette ainoatakaan elävää olentoa. 17 Julistakaa nämä kaupungit Herralle kuuluvaksi uhriksi ja hävittäkää ne ja niiden asukkaat, heettiläiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, teidän Jumalanne, on teitä käskenyt. 18 Ellette hävitä heitä, he opettavat teille iljettävät tapansa, joita he ovat noudattaneet palvoessaan jumaliaan, ja niin te rikotte Herraa, Jumalaanne vastaan.
- Reddigton
18 "Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, 19 heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille 20 ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' 21 Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.
- Reddington
11 "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, 12 naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki.
- wrestlin
Purista munista, se tulee päälle!
- Reddington
Ennen Herra iloitsi antaessaan teidän menestyä ja lisääntyä, nyt hän iloitsee hävittäessään ja tuhotessaan teitä. Teidät repäistään pois siitä maasta, jota nyt olette menossa ottamaan haltuunne.
- Reddington
37 Herra sanoi Moosekselle: 38 "Käske israelilaisten tehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta. 40 Kun te näin muistatte kaikki minun käskyni ja täytätte ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä. 41 Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka toin teidät pois Egyptistä ja näin osoitin olevani teidän Jumalanne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
- Reddington
35 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Se mies on surmattava. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi leirin ulkopuolella." 36 Niin kansa vei miehen leirin ulkopuolelle ja kivitti hänet hengiltä Herran Moosekselle antaman käskyn mukaisesti
- Reddington
5 Herran käskystä Mooses sanoi israelilaisille: "Joosefin jälkeläisten heimo on oikeassa. 6 Näin Herra on säätänyt Selofhadin tyttärien asiasta: He voivat avioitua kenen kanssa haluavat, kunhan menevät naimisiin isänsä sukukuntaan kuuluvan miehen kanssa. 7 Israelilaisten maaomaisuus ei saa siirtyä heimolta toiselle, vaan kaikkien on pidettävä kiinni oman heimonsa perintömaista. 8 Sen tähden tulee jokaisen Israelin heimoihin kuuluvan tyttären, joka perii isänsä maat, mennä naimisiin isänsä sukukuntaan kuuluvan miehen kanssa. Näin isien omistamat maat kulkevat perintönä siten, 9 ettei mikään perintöosa siirry heimolta toiselle, vaan jokainen Israelin heimo saa pitää omat maansa itsellään."
Vaikeaa muodostaa minkäänlaista kuvaa Jumalasta,kun en ole ikinä tavannut häntä .En myöskään ole nähnyt häntä esiintymässä missään ,enkä nähnyt kuvia hänestä.Edes radiosta en ole kuullut hänen puhettaan.Kukaan ei ole pystynyt todistamaan,että onko kysymys mielikuvitus olennosta.
- kjhgfdcvghytr
20. Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun(Jumalan) kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".
2. Moos. 33:20
18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Joh. 1:18 - Reddington
kjhgfdcvghytr kirjoitti:
20. Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun(Jumalan) kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".
2. Moos. 33:20
18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Joh. 1:18Paitsi että raamatussa mainitaan ihimisistä jotka ovat sen jumalasi nähneet. Ja se on vain yksi sen kirjan ristiriidoista.
- kjhgftyuiuytr
Reddington kirjoitti:
Paitsi että raamatussa mainitaan ihimisistä jotka ovat sen jumalasi nähneet. Ja se on vain yksi sen kirjan ristiriidoista.
Ei pidä paikkansa, taas tulee mitä sylky suuhun tuo ja mitä siinä syljen seassa on yöllisen jäljeltä muuta?????
kjhgftyuiuytr kirjoitti:
Ei pidä paikkansa, taas tulee mitä sylky suuhun tuo ja mitä siinä syljen seassa on yöllisen jäljeltä muuta?????
Teisteillä on yöllisen jäljiltä ties mitä suussa.
- Paddington
Mitään selväkielistä viestiä ei ole tullut, vain muinaisia tulkintoja, vai?
- fda
Miksi he olisivat luoneet ihmisen kuvakseen? Ja vieläpä sellaiseksi että näitä täytyy heittää helvettiin kärventymään kuten luterilaiset ja muslimit ajattelevat?
- kjhghjikuytryu
Olet pihalla kuin lumiukko, ota asioista ensin selvää ennen kuin tulet laukomaa idioottimaisuuksiasi.
- fda
kjhghjikuytryu kirjoitti:
Olet pihalla kuin lumiukko, ota asioista ensin selvää ennen kuin tulet laukomaa idioottimaisuuksiasi.
Olen tainnut saada fanin siitä kaverista joka halusi vääntää valheita Nietzschestä ja kääntää syyllisyyttä pois Lutherin niskoilta.
- kiinnnnostunut
fda kirjoitti:
Olen tainnut saada fanin siitä kaverista joka halusi vääntää valheita Nietzschestä ja kääntää syyllisyyttä pois Lutherin niskoilta.
Orjallisesti tämä järjen riemuvoitto kommentoi jokaiseen viestiisi.
- mnbvbnjytr
fda kirjoitti:
Et taida olla se terävin kynä penaalissa.
- KKKKKKkahsheyew
kiinnnnostunut kirjoitti:
Olisi paljon järjellisempää olla tietävänsä sellaisista asioista jotain, mistä sinulla ei näytä olevan edes alkeellista tietämystä vaan pelkiä harhaluuloja.
- Tollon.opastaja
KKKKKKkahsheyew kirjoitti:
Olisi paljon järjellisempää olla tietävänsä sellaisista asioista jotain, mistä sinulla ei näytä olevan edes alkeellista tietämystä vaan pelkiä harhaluuloja.
Järjellisintä on tietää asioista eikä vain olla tietävänsä.
- fda
kiinnnnostunut kirjoitti:
Nämä yleensä pillastuvat ja alkavat härnäämään, joilla oli kova tarve tulla saarnaamaan ja sitten koko argumentti on tuulesta temmattua. Tämän kaverin taisin tietääkin jo juttujen perusteella, se on tainnut seurailla aikaisemminkin... tai sitten saman porukan aivopesemiä janttereita.
- lkjhgfrtyuio
fda kirjoitti:
Nämä yleensä pillastuvat ja alkavat härnäämään, joilla oli kova tarve tulla saarnaamaan ja sitten koko argumentti on tuulesta temmattua. Tämän kaverin taisin tietääkin jo juttujen perusteella, se on tainnut seurailla aikaisemminkin... tai sitten saman porukan aivopesemiä janttereita.
Kirjoitit täyttä hölynpölyä.
Et taida olla se terävin kynä penaalissa. - fda
lkjhgfrtyuio kirjoitti:
Kirjoitit täyttä hölynpölyä.
Et taida olla se terävin kynä penaalissa.Et tajua milloin tuollaisia ilmauksia käytetään. Sen takia olet kumivasara.
- mnbvbhjhgf
fda kirjoitti:
Et tajua milloin tuollaisia ilmauksia käytetään. Sen takia olet kumivasara.
Kuka sinut on aivopessyt nykyiseen aatteeseesi
Et taida olla se terävin kynä penaalissa. mnbvbhjhgf kirjoitti:
Kuka sinut on aivopessyt nykyiseen aatteeseesi
Et taida olla se terävin kynä penaalissa.Teistien penaaleissa ei ole kyniä, on vain tuhkimosatuja.
- kjhghjikuytryu
KanssaKristitty:
Olet pihalla kuin lumiukko, ota asioista ensin selvää ennen kuin tulet laukomaa idioottimaisuuksiasi. Pilaat Kristinuskon Hyvän maineen olamassaolollasi! olet paha! Onneksi se vain on sinun omanmielikuvan käsityksiä ei yhtään mitään muuta.
- Eioleperusteita
Raamatun sana saat kokea elävänä uskossa, kokeile, äläkä anna maailman riepotella sinua Raamattua vastaan, ne ovat kaikki valheita.
Noin ristiriitasesta kirjasta ei voi kukaan muu saada mitään aikaiseksi, kuin te...
Ps.Noudattaisitte edes sitä mutta kun ei.
Ai hitto. Juuri kun tuli luettua noista kristityistä "Tohtoreista" vähän, niin tuo Jumalan löytyminen kaikkialta kuulostaa kovin harhaoppiselta... P. Augustinus pyörii haudassaan. :)
Noin muuten, aika tutun kuuloista tekstiä. Eipä ole 1700 vuodessa asiat pahemmin muuttuneet kristittyjen leirissä. Mitä nyt ehkä tuo varmuus omasta oikeassa olemisesta on vähän karissut. Hyvä sekin.- Eioleperusteita
Tee käsityksesi Raamatusta lukemalla sitä, se on Jumalan henkeyttämää sanaa.
Eioleperusteita kirjoitti:
Tee käsityksesi Raamatusta lukemalla sitä, se on Jumalan henkeyttämää sanaa.
Sillä minä aluksi teinkin. Ei siitä saanut mitään järjellistä tolkkua. Kun tutustuu aikakausiin, jolloin se on kirjoitettu, sekä niihin mytologioihin joihin se perustuu, niin tolkkua alkaa saada huomattavasti enemmän.
Ei havaittavissa mitään jumalten henkeytystä siinä kirjasessa. Siis jos sitä lukee silmät auki.
- uberjummeli
Jos raamatun jumala olisi todellinen (mitä se ei varmasti ole) sekin olisi ateisti... Ellei ois sitten niin että, jumalia ois useampia ja heidän keskuudessaan olisi epätietoisuus siitä mistä he ovat tulleet ja kenties heistä jotku uskoisivat että, uberjumala olisi luonut heidät ja jahweki kuuluisi tähän uskoon...
Jonkin jumalolennon olemassa olon mahdollisuus on kutakuinkin nolla.- kjhgfrtyuiqwqwqw
Järkyttävää soopaa
- kjjhhghkkfd
Ei yhtään sen soopempaa kuin raamattu...ja jotku pöljät luulee sen olevan totta ja ihmeellistä! Mitä hevon sontaa!
kjhgfrtyuiqwqwqw kirjoitti:
Järkyttävää soopaa
Ei itse asiassa ole. Eihän Jahve ole mitenkään erikoisessa asemassa vielä Juutalaisten teoksissa, vasta kristityt yrittävät tehdä hänestä ainoan jumalan ( jeesus pyhä henki maria pyhimykset ...)
- jhgfdfgtyuqwe
TheRat kirjoitti:
Ei itse asiassa ole. Eihän Jahve ole mitenkään erikoisessa asemassa vielä Juutalaisten teoksissa, vasta kristityt yrittävät tehdä hänestä ainoan jumalan ( jeesus pyhä henki maria pyhimykset ...)
Nyt menee käsitteet pahasti pieleen, keskity siihen mitä Raamatussa lukee. Siellä ei sanota tuolla tavalla.
jhgfdfgtyuqwe kirjoitti:
Nyt menee käsitteet pahasti pieleen, keskity siihen mitä Raamatussa lukee. Siellä ei sanota tuolla tavalla.
Kyllä VT:inkin on eksynyt muutama kohta, jossa erehdytään vielä muistamaan, että jumalia on useita. Esimerkiksi 1. Moos. 3:22 "Ja Herra Jumala sanoi: Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan."
Voit yrittää selittää tätä jollain ihme tulkinnalla, mutta jos vaivaudut tutustumaan niihin juutalaisten teksteihin, joista tuo on kopioitu, niin selittely loppuu aika vauhdikkaasti. :)- nhgvcdfgyhu
kjjhhghkkfd kirjoitti:
Ei yhtään sen soopempaa kuin raamattu...ja jotku pöljät luulee sen olevan totta ja ihmeellistä! Mitä hevon sontaa!
Mikset sie tutustu assiaan ensin kun väittelet toista mitä Raamattu sannoo, sie oot valheitten uskova immeinen?
- jhgfdsfrtyqwe
TheRat kirjoitti:
Kyllä VT:inkin on eksynyt muutama kohta, jossa erehdytään vielä muistamaan, että jumalia on useita. Esimerkiksi 1. Moos. 3:22 "Ja Herra Jumala sanoi: Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan."
Voit yrittää selittää tätä jollain ihme tulkinnalla, mutta jos vaivaudut tutustumaan niihin juutalaisten teksteihin, joista tuo on kopioitu, niin selittely loppuu aika vauhdikkaasti. :)Mitähän mahdat tarkoittaa, kyseisessä kohdassa puhutaan yhdestä vain Jumalasta.
jhgfdsfrtyqwe kirjoitti:
Mitähän mahdat tarkoittaa, kyseisessä kohdassa puhutaan yhdestä vain Jumalasta.
Sellaiseksi kuin joku meistä? Joku keistä? No joku jumalista tietysti.
Lue vähän historiaa, vaikka juutalaisten osalta. Kyllä, se on monoteistinen usko, mutta ei siksi, että jumalia olisi vain yksi, vaan siksi että vain yhtä niistä palvotaan. Baal, yms. ovat ihan oikeita jumalia jehovan mukaan.
"Perustan käsitykseni sille mitä olen oppinut raamattua lukemalla ja tutkimalla, ja siihen mitä olen lukenut ja kuullut sellaisilta ihmisiltä jotka ovat omistaneet elämänsä Jumalan tuntemiselle."
Huono lähde, koska jätät huomioimatta miljoonat muut lähteet. Samanlaisella taktiikalla voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi.
"mutta sen uskallan väittää että Hän on enemmän minun kuvaukseni kaltainen, kuin sen mitä tällä palstalla pääsääntöisesti pilkataan."
Sinä voit uskaltaa, mutta idioottimaista se on silti.
Oliko sinulla tarkoitus keskustella jostain vai oletko täällä vain saarnaamassa?- Porinpojka
"Huono lähde, koska jätät huomioimatta miljoonat muut lähteet. Samanlaisella taktiikalla voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi."
Kun puhutaan Jumalasta joka on kirjallisesti ilmoittanut itsensä raamatussa, näin uskon, niin eiköhän raamatun tutkinta ole paras tapa saada selville asioita Hänestä.
Muitakin kirjoituksia olen Hänestä lukenut, ja pystyn aika hyvin tunnistamaan, että milloin kuvaus on raamatun kokonaiskuvan mukainen ja milloin ei.
Tutkitko sinä suomenlakia mielummin suoraan suomen lakikirjasta, vai joistain satunnaisista lähteistä jotka kirjoittavat siitä milloin mitäkin?
Kummasta saa mielestäsi totuudellisemman kuvan?
"Sinä voit uskaltaa, mutta idioottimaista se on silti.
Oliko sinulla tarkoitus keskustella jostain vai oletko täällä vain saarnaamassa?"
Eikä tällä keskustelupalstalla ole se tarkoitus että tuodaan omia tai toisten ajatuksia ja käsityksiä julki, ja sitten niistä keskustellaan?
Mielelläni keskustelun sellaisten kanssa jotka osaavat tehdä sen asiallisesti.
Harvemmin sitä jaksaa mihinkään solvauksiin vastata. Ei siitä mitään hyötyä ole. Porinpojka kirjoitti:
"Huono lähde, koska jätät huomioimatta miljoonat muut lähteet. Samanlaisella taktiikalla voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi."
Kun puhutaan Jumalasta joka on kirjallisesti ilmoittanut itsensä raamatussa, näin uskon, niin eiköhän raamatun tutkinta ole paras tapa saada selville asioita Hänestä.
Muitakin kirjoituksia olen Hänestä lukenut, ja pystyn aika hyvin tunnistamaan, että milloin kuvaus on raamatun kokonaiskuvan mukainen ja milloin ei.
Tutkitko sinä suomenlakia mielummin suoraan suomen lakikirjasta, vai joistain satunnaisista lähteistä jotka kirjoittavat siitä milloin mitäkin?
Kummasta saa mielestäsi totuudellisemman kuvan?
"Sinä voit uskaltaa, mutta idioottimaista se on silti.
Oliko sinulla tarkoitus keskustella jostain vai oletko täällä vain saarnaamassa?"
Eikä tällä keskustelupalstalla ole se tarkoitus että tuodaan omia tai toisten ajatuksia ja käsityksiä julki, ja sitten niistä keskustellaan?
Mielelläni keskustelun sellaisten kanssa jotka osaavat tehdä sen asiallisesti.
Harvemmin sitä jaksaa mihinkään solvauksiin vastata. Ei siitä mitään hyötyä ole."Kun puhutaan Jumalasta joka on kirjallisesti ilmoittanut itsensä raamatussa, näin uskon, niin eiköhän raamatun tutkinta ole paras tapa saada selville asioita Hänestä."
Sehän se ongelmasi juuri onkin. Sinä olet ns. upottanut pääsi santaan ja kuten edellä sanoin, voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi, jos sitä katsoo vain sisältä päin. Et sinä silloin saa rehellistä kuvaa asioista vaan olet sokeuttanut itsesi uskontosi propagandalla.
"Tutkitko sinä suomenlakia mielummin suoraan suomen lakikirjasta, vai joistain satunnaisista lähteistä jotka kirjoittavat siitä milloin mitäkin?"
Kyse ei ole ollenkaan samanlaisesta asiasta. Laki (juridiikka) ei ole mikään kuvaus todellisuudesta vaan täysin mielivaltainen sääntökokoelma. Sinä taas yrität antaa kuvausta sellaisesta asiasta, jota sinä pidät todellisena, et mielivaltaisesti keksitystä oliosta. Vertauksesi menee siis pahasti pieleen.
"Eikä tällä keskustelupalstalla ole se tarkoitus että tuodaan omia tai toisten ajatuksia ja käsityksiä julki, ja sitten niistä keskustellaan?"
Kyllä. Sinun kirjoituksesi vaikutti ennemmänkin saarnalta.
"Mielelläni keskustelun sellaisten kanssa jotka osaavat tehdä sen asiallisesti."
Minä keskustelen kanssasi asiallisesti.
"Harvemmin sitä jaksaa mihinkään solvauksiin vastata. Ei siitä mitään hyötyä ole."
En solvannut sinua vaan olen käsitellyt esittämiäsi asioita. En siis oikein ymmärrä, miksi sinun tarvitsee tuollainen loppukappale kirjoittaa vastaukseesi.- Porinpojka
ertert kirjoitti:
"Kun puhutaan Jumalasta joka on kirjallisesti ilmoittanut itsensä raamatussa, näin uskon, niin eiköhän raamatun tutkinta ole paras tapa saada selville asioita Hänestä."
Sehän se ongelmasi juuri onkin. Sinä olet ns. upottanut pääsi santaan ja kuten edellä sanoin, voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi, jos sitä katsoo vain sisältä päin. Et sinä silloin saa rehellistä kuvaa asioista vaan olet sokeuttanut itsesi uskontosi propagandalla.
"Tutkitko sinä suomenlakia mielummin suoraan suomen lakikirjasta, vai joistain satunnaisista lähteistä jotka kirjoittavat siitä milloin mitäkin?"
Kyse ei ole ollenkaan samanlaisesta asiasta. Laki (juridiikka) ei ole mikään kuvaus todellisuudesta vaan täysin mielivaltainen sääntökokoelma. Sinä taas yrität antaa kuvausta sellaisesta asiasta, jota sinä pidät todellisena, et mielivaltaisesti keksitystä oliosta. Vertauksesi menee siis pahasti pieleen.
"Eikä tällä keskustelupalstalla ole se tarkoitus että tuodaan omia tai toisten ajatuksia ja käsityksiä julki, ja sitten niistä keskustellaan?"
Kyllä. Sinun kirjoituksesi vaikutti ennemmänkin saarnalta.
"Mielelläni keskustelun sellaisten kanssa jotka osaavat tehdä sen asiallisesti."
Minä keskustelen kanssasi asiallisesti.
"Harvemmin sitä jaksaa mihinkään solvauksiin vastata. Ei siitä mitään hyötyä ole."
En solvannut sinua vaan olen käsitellyt esittämiäsi asioita. En siis oikein ymmärrä, miksi sinun tarvitsee tuollainen loppukappale kirjoittaa vastaukseesi."Sehän se ongelmasi juuri onkin. Sinä olet ns. upottanut pääsi santaan ja kuten edellä sanoin, voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi, jos sitä katsoo vain sisältä päin. Et sinä silloin saa rehellistä kuvaa asioista vaan olet sokeuttanut itsesi uskontosi propagandalla."
Tuo on sinun olkiukkosi.
Sinulla on väärä mielikuva minusta.
Olen lukenut ja kuunnellut aika paljonkin esim Dawkinsin, Hitcenshin ja Kraussin ajatuksia ja päätelmiä kristinuskosta ja Jumalasta.
En pidä päätäni missään sannassa, vaan nautin asioiden tutkimisesta jotka kiinnostavat minua.
"Vertauksesi menee siis pahasti pieleen."
Pointti oli se että jos haluaa tutustua johonkin asiaan tai persoonaan, niin on parempi ensisijaisesti tutkia/tutustua itse.
Sen jälkeen voi kuunnella mitä muilla on tästä sanottavaa ja mahdollisesti tarkastella omia havaintojaan uudessa valossa. Jos tuntuu tarpeelliselta.
"En solvannut sinua vaan olen käsitellyt esittämiäsi asioita. En siis oikein ymmärrä, miksi sinun tarvitsee tuollainen loppukappale kirjoittaa vastaukseesi."
Minä toin oman käsitykseni Jumalasta ilmi.
Ihan vaan ajatuksia herättämään.
Juu et sinä minua solvannutkaan. Puhuin yleisellä tasolla, että minkä takia kaikkiin viesteihin ei vain jaksa nähdä vaivaa vastata. Porinpojka kirjoitti:
"Sehän se ongelmasi juuri onkin. Sinä olet ns. upottanut pääsi santaan ja kuten edellä sanoin, voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi, jos sitä katsoo vain sisältä päin. Et sinä silloin saa rehellistä kuvaa asioista vaan olet sokeuttanut itsesi uskontosi propagandalla."
Tuo on sinun olkiukkosi.
Sinulla on väärä mielikuva minusta.
Olen lukenut ja kuunnellut aika paljonkin esim Dawkinsin, Hitcenshin ja Kraussin ajatuksia ja päätelmiä kristinuskosta ja Jumalasta.
En pidä päätäni missään sannassa, vaan nautin asioiden tutkimisesta jotka kiinnostavat minua.
"Vertauksesi menee siis pahasti pieleen."
Pointti oli se että jos haluaa tutustua johonkin asiaan tai persoonaan, niin on parempi ensisijaisesti tutkia/tutustua itse.
Sen jälkeen voi kuunnella mitä muilla on tästä sanottavaa ja mahdollisesti tarkastella omia havaintojaan uudessa valossa. Jos tuntuu tarpeelliselta.
"En solvannut sinua vaan olen käsitellyt esittämiäsi asioita. En siis oikein ymmärrä, miksi sinun tarvitsee tuollainen loppukappale kirjoittaa vastaukseesi."
Minä toin oman käsitykseni Jumalasta ilmi.
Ihan vaan ajatuksia herättämään.
Juu et sinä minua solvannutkaan. Puhuin yleisellä tasolla, että minkä takia kaikkiin viesteihin ei vain jaksa nähdä vaivaa vastata."Tuo on sinun olkiukkosi."
Ei se ole olkiukko: "Perustan käsitykseni sille mitä olen oppinut raamattua lukemalla ja tutkimalla, ja siihen mitä olen lukenut ja kuullut sellaisilta ihmisiltä jotka ovat omistaneet elämänsä Jumalan tuntemiselle."
"Sinulla on väärä mielikuva minusta."
Sinä itse kirjoitit edellä lainaamani. Yritätkö sinä nyt olla ristiriidassa itsesi kanssa?
"Olen lukenut ja kuunnellut aika paljonkin esim Dawkinsin, Hitcenshin ja Kraussin ajatuksia ja päätelmiä kristinuskosta ja Jumalasta."
Ei sillä ole mitään merkitystä.
"En pidä päätäni missään sannassa, vaan nautin asioiden tutkimisesta jotka kiinnostavat minua."
Kerrataan: "Perustan käsitykseni sille mitä olen oppinut raamattua lukemalla ja tutkimalla, ja siihen mitä olen lukenut ja kuullut sellaisilta ihmisiltä jotka ovat omistaneet elämänsä Jumalan tuntemiselle."
Juuri tuo on sitä pään santaan laittamista.- Porinpojka
ertert kirjoitti:
"Tuo on sinun olkiukkosi."
Ei se ole olkiukko: "Perustan käsitykseni sille mitä olen oppinut raamattua lukemalla ja tutkimalla, ja siihen mitä olen lukenut ja kuullut sellaisilta ihmisiltä jotka ovat omistaneet elämänsä Jumalan tuntemiselle."
"Sinulla on väärä mielikuva minusta."
Sinä itse kirjoitit edellä lainaamani. Yritätkö sinä nyt olla ristiriidassa itsesi kanssa?
"Olen lukenut ja kuunnellut aika paljonkin esim Dawkinsin, Hitcenshin ja Kraussin ajatuksia ja päätelmiä kristinuskosta ja Jumalasta."
Ei sillä ole mitään merkitystä.
"En pidä päätäni missään sannassa, vaan nautin asioiden tutkimisesta jotka kiinnostavat minua."
Kerrataan: "Perustan käsitykseni sille mitä olen oppinut raamattua lukemalla ja tutkimalla, ja siihen mitä olen lukenut ja kuullut sellaisilta ihmisiltä jotka ovat omistaneet elämänsä Jumalan tuntemiselle."
Juuri tuo on sitä pään santaan laittamista."Juuri tuo on sitä pään santaan laittamista."
En nyt ihan ymmärrä mitä haet takaa.
Mistä minun sitten sinun mielestäsi pitäisi Hankkia tietoa raamatun Jumalasta, ellei raamatusta ja niiltä jotka ovat käyttäneet suuren osan elämäänsä Hänen olemuksensa tutkimiseen? Porinpojka kirjoitti:
"Juuri tuo on sitä pään santaan laittamista."
En nyt ihan ymmärrä mitä haet takaa.
Mistä minun sitten sinun mielestäsi pitäisi Hankkia tietoa raamatun Jumalasta, ellei raamatusta ja niiltä jotka ovat käyttäneet suuren osan elämäänsä Hänen olemuksensa tutkimiseen?"En nyt ihan ymmärrä mitä haet takaa."
Kerrataan: Huono lähde, koska jätät huomioimatta miljoonat muut lähteet. Samanlaisella taktiikalla voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi.
"Mistä minun sitten sinun mielestäsi pitäisi Hankkia tietoa raamatun Jumalasta, ellei raamatusta ja niiltä jotka ovat käyttäneet suuren osan elämäänsä Hänen olemuksensa tutkimiseen?"
Lähteitä on lukemattomia. Sinä vain työnnät pääsi santaan ja jätät huomioimatta ne muut lähteet ja niiden esille tuomat ongelmat.- Porinpojka
ertert kirjoitti:
"En nyt ihan ymmärrä mitä haet takaa."
Kerrataan: Huono lähde, koska jätät huomioimatta miljoonat muut lähteet. Samanlaisella taktiikalla voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi.
"Mistä minun sitten sinun mielestäsi pitäisi Hankkia tietoa raamatun Jumalasta, ellei raamatusta ja niiltä jotka ovat käyttäneet suuren osan elämäänsä Hänen olemuksensa tutkimiseen?"
Lähteitä on lukemattomia. Sinä vain työnnät pääsi santaan ja jätät huomioimatta ne muut lähteet ja niiden esille tuomat ongelmat."Kerrataan: Huono lähde, koska jätät huomioimatta miljoonat muut lähteet. Samanlaisella taktiikalla voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi."
"Lähteitä on lukemattomia. Sinä vain työnnät pääsi santaan ja jätät huomioimatta ne muut lähteet ja niiden esille tuomat ongelmat."
Minä puhun raamatun Jumalasta.
Puhun siitä minkälaiseksi raamattu Jumalan kuvailee, ymmärrätkö? - Aada-a
Porinpojka kirjoitti:
"Kerrataan: Huono lähde, koska jätät huomioimatta miljoonat muut lähteet. Samanlaisella taktiikalla voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi."
"Lähteitä on lukemattomia. Sinä vain työnnät pääsi santaan ja jätät huomioimatta ne muut lähteet ja niiden esille tuomat ongelmat."
Puhun siitä minkälaiseksi raamattu Jumalan kuvailee, ymmärrätkö?"Puhun siitä millaiseksi raamattu Jumalan kuvailee, ymmärrätkö"
Minä ymmärrän sikäli, että kun on osa jotain uskonnollista yhteisöä niin on äärimmäisen hankala nähdä oman ajattelunsa ja tietojensa puutteita. Raamattu ei ole luotettava lähde. Lue esim. Heikki Räisäsen kirja -Rosoinen Raamattu ,muistaakseni se oli tuon niminen. Raamatusta on jos vaikka minkälaista tulkintaa ja kaikki uskonnolliset yhteisöt ovat omasta mielestään oikeassa.
Mikään uskonnollinen yhteisö ei tuo omaa teologiaansa kyseenalaistavaa tietoa esille, ainakaan maallikoille. Teologisessa tiedekunnassa opiskellaan asioita jotka kyseenalaistavat ihmisen arkiajattelua. Minulla ei ole mitään pitkiä koulutuksia, mutta olen jonkun verran tutustunut Raamatun tutkimukseen ja varsinkin eri uskovien monenkirjavan ajatteluun.
Sinulle uskosi voi olla ihan hyvä asia, mutta jollekin toiselle se voi olla jopa vahingollista. Ainakin jos olet hyvin konservatiivisesta tai fundamentalistisesta seurakunnasta. - Porinpojka
Aada-a kirjoitti:
"Puhun siitä millaiseksi raamattu Jumalan kuvailee, ymmärrätkö"
Minä ymmärrän sikäli, että kun on osa jotain uskonnollista yhteisöä niin on äärimmäisen hankala nähdä oman ajattelunsa ja tietojensa puutteita. Raamattu ei ole luotettava lähde. Lue esim. Heikki Räisäsen kirja -Rosoinen Raamattu ,muistaakseni se oli tuon niminen. Raamatusta on jos vaikka minkälaista tulkintaa ja kaikki uskonnolliset yhteisöt ovat omasta mielestään oikeassa.
Mikään uskonnollinen yhteisö ei tuo omaa teologiaansa kyseenalaistavaa tietoa esille, ainakaan maallikoille. Teologisessa tiedekunnassa opiskellaan asioita jotka kyseenalaistavat ihmisen arkiajattelua. Minulla ei ole mitään pitkiä koulutuksia, mutta olen jonkun verran tutustunut Raamatun tutkimukseen ja varsinkin eri uskovien monenkirjavan ajatteluun.
Sinulle uskosi voi olla ihan hyvä asia, mutta jollekin toiselle se voi olla jopa vahingollista. Ainakin jos olet hyvin konservatiivisesta tai fundamentalistisesta seurakunnasta."Raamattu ei ole luotettava lähde"
Nyt minä putoan kyllä jo ihan täysin kärryiltä.
Siis jos minä kuvailen sitä minkälainen raamatun Jumala on, raamatun mukaan, niin raamattuko ei ole siihen luotettava lähde? Porinpojka kirjoitti:
"Kerrataan: Huono lähde, koska jätät huomioimatta miljoonat muut lähteet. Samanlaisella taktiikalla voisi natsismia sanoa hyväksi aatteeksi."
Puhun siitä minkälaiseksi raamattu Jumalan kuvailee, ymmärrätkö?"Minä puhun raamatun Jumalasta."
Minä ymmärsin sen jo ensimmäisestä lauseestasi tässä ketjussa.
"Siis jos minä kuvailen sitä minkälainen raamatun Jumala on, raamatun mukaan, niin raamattuko ei ole siihen luotettava lähde?"
Sinä sanoit kuvailevasi SINUN käsitystäsi Raamatun Jumalasta. Enkä minä puhunut mitään siitä, onko Raamattu luotettava lähde tai ei. Kysehän oli siitä, että jätät huomioimatta paljon muita lähteitä.Porinpojka kirjoitti:
"Raamattu ei ole luotettava lähde"
Nyt minä putoan kyllä jo ihan täysin kärryiltä.
Siis jos minä kuvailen sitä minkälainen raamatun Jumala on, raamatun mukaan, niin raamattuko ei ole siihen luotettava lähde?"Siis jos minä kuvailen sitä minkälainen raamatun Jumala on, raamatun mukaan, niin raamattuko ei ole siihen luotettava lähde?"
Et sinä niin aloituksessasi sanonut. Sinä sanoit kuvailevasi SINUN (ja muilta kopioimasi) käsitystäsi Raamatun Jumalasta.- Porinpojka
ertert kirjoitti:
"Siis jos minä kuvailen sitä minkälainen raamatun Jumala on, raamatun mukaan, niin raamattuko ei ole siihen luotettava lähde?"
Et sinä niin aloituksessasi sanonut. Sinä sanoit kuvailevasi SINUN (ja muilta kopioimasi) käsitystäsi Raamatun Jumalasta."Et sinä niin aloituksessasi sanonut. Sinä sanoit kuvailevasi SINUN (ja muilta kopioimasi) käsitystäsi Raamatun Jumalasta."
Aivan. MINUN käsitykseni raamatun Jumalasta. Käsitykseni muodostuminen on tullut raamatusta, ja ihmisiltä jotka myös ovat pohjanneet käsityksensä raamattuun. käsityksien joidenka paikkansa pitävyyden, tai pitämättömyyden, olen voinut tarkistaa raamatusta.
En tiedä mikä tässä nyt on epäselvää, mutta tämä keskustelu alkaa nyt mennä turhanpäiväiseksi inttämiseksi, joten antaa olla. Porinpojka kirjoitti:
"Et sinä niin aloituksessasi sanonut. Sinä sanoit kuvailevasi SINUN (ja muilta kopioimasi) käsitystäsi Raamatun Jumalasta."
Aivan. MINUN käsitykseni raamatun Jumalasta. Käsitykseni muodostuminen on tullut raamatusta, ja ihmisiltä jotka myös ovat pohjanneet käsityksensä raamattuun. käsityksien joidenka paikkansa pitävyyden, tai pitämättömyyden, olen voinut tarkistaa raamatusta.
En tiedä mikä tässä nyt on epäselvää, mutta tämä keskustelu alkaa nyt mennä turhanpäiväiseksi inttämiseksi, joten antaa olla."Aivan. MINUN käsitykseni raamatun Jumalasta."
Juuri niin, niinhän minä edellä kirjoitin.
"Käsitykseni muodostuminen on tullut raamatusta, ja ihmisiltä jotka myös ovat pohjanneet käsityksensä raamattuun. käsityksien joidenka paikkansa pitävyyden, tai pitämättömyyden, olen voinut tarkistaa raamatusta."
Juuri niin, pään tunkemista santaan.
"En tiedä mikä tässä nyt on epäselvää"
Ei minulle ole tässä asiassa mitään epäselvää.
"mutta tämä keskustelu alkaa nyt mennä turhanpäiväiseksi inttämiseksi, joten antaa olla."
Juuri niin, kun sinä intät, pääset siitä eroon lopettamalla sen.- nbvcxasasasasas
uwygfu kirjoitti:
Raamattu on pelkkää valhetta, teistien tuhkimosatuja.
Raamattu todistaa itse itsensä
Ateismi todistaa vain valheita valheitten perään ja jatkunutr 1800-luvulta lähtien. nbvcxasasasasas kirjoitti:
Raamattu todistaa itse itsensä
Ateismi todistaa vain valheita valheitten perään ja jatkunutr 1800-luvulta lähtien."Raamattu todistaa itse itsensä" <- teistihihhulien kehäpäätelmä, haha!
- eläkeukko
Käsitykseni on Porinpojan kaltainen Jumalasta. Tähän keskusteluun on lainattu useita vanhan testamentin jakeita ja niinpä lueskelin minäkin Raamattua. Tulin siihen yllättävään tulokseen, että Moosekselle annetut 10 käskyä ovat annetut vedenpaisumuksen jälkeen. Kuitenkin jumala oli jo ennen näitä käskyjä halunnut hävittää koko ihmiskunnan turmelluksen takia. Eihän niillä edes ollut näitä käskyjä ja muita säännöksiä, joista olisivat voineet tarkistaa moraalinsa. Havukka-ahon ajattelija on sanonut: "ihmisellä on kusiaisen valtuudet maailmankaikkeudessa". Joten ollaanpa me nyt mitä mieltä tahansa pisimmälle päästään kun ei mistään sanota aivan varmoja totuuksia. Käsitys Jumalasta voi olla vain ihmisen käsitys. Ja tämä pätee muihinkin asioihin kuin jumalaan.
- 2012
Eli jälleen jää käteen tämä vanha dilemma: maailmassa tapahtuu paljon pahaa esimerkiksi viattomille lapsille. Jumala joko
1. ei ole kakkitietävä ja/tai kaikkivoipa, koksa ei estä tapahtumia
2. on kaikkivoipa ja kaikkitietävä mutta ei piittaa pahuudesta jota hänen luomiensa keskuudessa tapahtuu.
Kumpi on tosi?- Porinpojka
"1. ei ole kakkitietävä ja/tai kaikkivoipa, koksa ei estä tapahtumia
2. on kaikkivoipa ja kaikkitietävä mutta ei piittaa pahuudesta jota hänen luomiensa keskuudessa tapahtuu.
Kumpi on tosi?"
Tässäkö kaikki mahdollisuudet?
On kaikkivoipa.
Piittaa luomakunnassa olevasta pahuudesta niinkin paljon, että on luvannut hävittää sen(pahuuden) kokonaan.
On myös niin armollinen että antaa pahoillekin mahdollisuuden kääntyä ja hylätä pahat teot.
Raamatun mukaan Jumala tulee saattamaan kaiken oikeudenmukaiseen päätökseen. Porinpojka kirjoitti:
"1. ei ole kakkitietävä ja/tai kaikkivoipa, koksa ei estä tapahtumia
Kumpi on tosi?"
Tässäkö kaikki mahdollisuudet?
On kaikkivoipa.
Piittaa luomakunnassa olevasta pahuudesta niinkin paljon, että on luvannut hävittää sen(pahuuden) kokonaan.
On myös niin armollinen että antaa pahoillekin mahdollisuuden kääntyä ja hylätä pahat teot.
Raamatun mukaan Jumala tulee saattamaan kaiken oikeudenmukaiseen päätökseen."On kaikkivoipa.
Piittaa luomakunnassa olevasta pahuudesta niinkin paljon, että on luvannut hävittää sen(pahuuden) kokonaan."
Tuosa on paha ristiriita, koska pahuutta on. Jos Jumala on kaikkivoipa ja pystyy lopettamaan pahuuden, on Jumala selvästi välinpitämätön. Yhtä hyvin voisi sanoa, että Stalin oli hyvä ihminen vaikka todellisuus kertoo ihan toista.- Porinpojka
ertert kirjoitti:
"On kaikkivoipa.
Piittaa luomakunnassa olevasta pahuudesta niinkin paljon, että on luvannut hävittää sen(pahuuden) kokonaan."
Tuosa on paha ristiriita, koska pahuutta on. Jos Jumala on kaikkivoipa ja pystyy lopettamaan pahuuden, on Jumala selvästi välinpitämätön. Yhtä hyvin voisi sanoa, että Stalin oli hyvä ihminen vaikka todellisuus kertoo ihan toista."Jos Jumala on kaikkivoipa ja pystyy lopettamaan pahuuden, on Jumala selvästi välinpitämätön."
Lyhytnäköistä ajattelua.
Jos Jumala on iankaikkisuudessa, niin Hän on jo lopettanut pahuuden. Me ihmiset olemme ajassa, ja koemme nämä asiat jotka ajassa tapahtuu.
Eikö voisi myös ajatella (niinkuin raamatussa sanotaan) että Jumala on; välinpitämättömyyden sijaan, armollinen.
"Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen." - Aada-a
Porinpojka kirjoitti:
"Jos Jumala on kaikkivoipa ja pystyy lopettamaan pahuuden, on Jumala selvästi välinpitämätön."
Lyhytnäköistä ajattelua.
Jos Jumala on iankaikkisuudessa, niin Hän on jo lopettanut pahuuden. Me ihmiset olemme ajassa, ja koemme nämä asiat jotka ajassa tapahtuu.
Eikö voisi myös ajatella (niinkuin raamatussa sanotaan) että Jumala on; välinpitämättömyyden sijaan, armollinen.
"Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen."Porinpojka
"..., vaan että kaikki tulevat parannuksen."
Mistä se parannus tulisi tehdä ja kenen?
Jos hukkumisella tarkoitetaan helvet-tiä, niin onko Jumalan käytös armollisuutta niitä ihmisiä kohtaan, jotka sinne joutuvat ikiajoiksi? - Porinpojka
Aada-a kirjoitti:
Porinpojka
"..., vaan että kaikki tulevat parannuksen."
Mistä se parannus tulisi tehdä ja kenen?
Jos hukkumisella tarkoitetaan helvet-tiä, niin onko Jumalan käytös armollisuutta niitä ihmisiä kohtaan, jotka sinne joutuvat ikiajoiksi?"Mistä se parannus tulisi tehdä ja kenen?"
Uskovien erityisesti, mutta myös kaikkien muiden.
"14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
"16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki."
"Jos hukkumisella tarkoitetaan helvet-tiä, niin onko Jumalan käytös armollisuutta niitä ihmisiä kohtaan, jotka sinne joutuvat ikiajoiksi?"
Hän oli heille armollinen maailmassa.
Jumala on oikeus, Hän ei voi tuomita väärin ketään.
"11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen" - Porinpojka
Porinpojka kirjoitti:
"Mistä se parannus tulisi tehdä ja kenen?"
Uskovien erityisesti, mutta myös kaikkien muiden.
"14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
"16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki."
"Jos hukkumisella tarkoitetaan helvet-tiä, niin onko Jumalan käytös armollisuutta niitä ihmisiä kohtaan, jotka sinne joutuvat ikiajoiksi?"
Hän oli heille armollinen maailmassa.
Jumala on oikeus, Hän ei voi tuomita väärin ketään.
"11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen"Ehkä oli väärin ilmaistu, että ei voi tuomita väärin, mutta Hän on luvannut ettei sellaista tapahdu.
"Should not the Judge of all the earth do right?" Porinpojka kirjoitti:
"Jos Jumala on kaikkivoipa ja pystyy lopettamaan pahuuden, on Jumala selvästi välinpitämätön."
Lyhytnäköistä ajattelua.
"Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.""Lyhytnäköistä ajattelua."
Et kuitenkaan osannut perustella, miksi olisi.
"Jos Jumala on iankaikkisuudessa, niin Hän on jo lopettanut pahuuden."
Täysin merkityksetöntä niiden kannalta, jotka joutuvat sitä pahaa kokemaan. Eikä se, että jossain muualla estää pahuuden poiosta sitä, että antaa sen jatkua muualla. Jos esimerkiksi minulla siis olisi valta lopettaa sodat ja lopettaisin ne euroopassa ja en muualla, niin kyllä se selvästi kertoisin, että olisin välinpitämätön.
"Eikö voisi myös ajatella (niinkuin raamatussa sanotaan) että Jumala on; välinpitämättömyyden sijaan, armollinen."'
Tietysti voi, jos haluaa kuvainnollisesti työntää päänsä santaan. Tuo on sitä poissa silmistä, poissa mielestä ajattelua, joka on yhdistetty rusinatpullasta taktiikkaan. Sinulle se ehkä toimii, mutta tuskin se kertään krittisesti ajattelevaa vakuuttaa. Lisäksi tuollainen sokea luottamus todisteista huolimatta on ainakin minun mielestäni moraalitonta. Se on juuri sellaista ajattelu, jolla esimerkiksi voidaan Stalinin sanoa olleen hyvä ja moraalinen heppu.- kjhgfgyytrewqwer
ertert kirjoitti:
"Lyhytnäköistä ajattelua."
Täysin merkityksetöntä niiden kannalta, jotka joutuvat sitä pahaa kokemaan. Eikä se, että jossain muualla estää pahuuden poiosta sitä, että antaa sen jatkua muualla. Jos esimerkiksi minulla siis olisi valta lopettaa sodat ja lopettaisin ne euroopassa ja en muualla, niin kyllä se selvästi kertoisin, että olisin välinpitämätön.
"Eikö voisi myös ajatella (niinkuin raamatussa sanotaan) että Jumala on; välinpitämättömyyden sijaan, armollinen."'
Tietysti voi, jos haluaa kuvainnollisesti työntää päänsä santaan. Tuo on sitä poissa silmistä, poissa mielestä ajattelua, joka on yhdistetty rusinatpullasta taktiikkaan. Sinulle se ehkä toimii, mutta tuskin se kertään krittisesti ajattelevaa vakuuttaa. Lisäksi tuollainen sokea luottamus todisteista huolimatta on ainakin minun mielestäni moraalitonta. Se on juuri sellaista ajattelu, jolla esimerkiksi voidaan Stalinin sanoa olleen hyvä ja moraalinen heppu.Voisitko pyytää jonkun kirjoitustaitoisen avuksesi?
- Aada-a
kjhgfgyytrewqwer kirjoitti:
Voisitko pyytää jonkun kirjoitustaitoisen avuksesi?
kjhgfgyytrewgwer
ja sinä haluat pilkkuja nuss...
Ertertiltä erittäin hyvä teksti! - Porinpojka
ertert kirjoitti:
"Lyhytnäköistä ajattelua."
Tietysti voi, jos haluaa kuvainnollisesti työntää päänsä santaan. Tuo on sitä poissa silmistä, poissa mielestä ajattelua, joka on yhdistetty rusinatpullasta taktiikkaan. Sinulle se ehkä toimii, mutta tuskin se kertään krittisesti ajattelevaa vakuuttaa. Lisäksi tuollainen sokea luottamus todisteista huolimatta on ainakin minun mielestäni moraalitonta. Se on juuri sellaista ajattelu, jolla esimerkiksi voidaan Stalinin sanoa olleen hyvä ja moraalinen heppu."Täysin merkityksetöntä niiden kannalta, jotka joutuvat sitä pahaa kokemaan. Eikä se, että jossain muualla estää pahuuden poiosta sitä, että antaa sen jatkua muualla. Jos esimerkiksi minulla siis olisi valta lopettaa sodat ja lopettaisin ne euroopassa ja en muualla, niin kyllä se selvästi kertoisin, että olisin välinpitämätön"
Jumala katsos, ei ole ihminen. Hän on kaiken elämän antaja ja kaiken näkyvän ja näkymättömän luoja. Sinä voit miettiä miten itse toimisit Jumalana, ja mikä sinun mielestäsi olisi oikea tapa toimia jne. Arvostelet Häntä vaikka et tunne, etkä usko, etkä tajua Hänen kaikkivoipaisuudestaan mitään. Minä uskon ja luotan Jumalaan, kunnioitan Häntä Jumalana. Jos hän on antanut sinulle jonkinlaisen oikeudentunnon, niin eiköhän Hänen oikeutensa ole "aavistuksen" korkeampi kuin sinun.
Mutta meidän lähtökohtamme tähän keskusteluun ovat aivan erilaiset.
Minä uskon ja sinä et.
Sinä ilmeisesti uskot sattumaan ja tarkoituksettomuuteen. Minun mielestäni tarvitaan myös aika paljon uskoa ajatella, että esimerkiksi ihmisen jumaliset ominaisuudet, tietoisuus, kommunikointi, luovuus, moraali ymsyms.
olisivat syntynyt sattumien kautta.
Siihen vielä päälle kaikki luonnonlait, elementit ja vaikka mitkä muut käsittämättömät asiat.
Minun mielestäni sinä olet painanut pääsi santaan,
mutta en ala väittelemään asiasta, koska uskon sen olevan hyödytöntä.
"Tietysti voi, jos haluaa kuvainnollisesti työntää päänsä santaan. Tuo on sitä poissa silmistä, poissa mielestä ajattelua, joka on yhdistetty rusinatpullasta taktiikkaan. Sinulle se ehkä toimii, mutta tuskin se kertään krittisesti ajattelevaa vakuuttaa. Lisäksi tuollainen sokea luottamus todisteista huolimatta on ainakin minun mielestäni moraalitonta. Se on juuri sellaista ajattelu, jolla esimerkiksi voidaan Stalinin sanoa olleen hyvä ja moraalinen heppu."
Teillä ateisteilla on tapana poimia, mitä Jumalaan ja raamattuun tulee, poimia ainoastaan ne asiat jotka näette negatiivisinä. Loukkaatte itsenne tarkoituksella jo ensimmäiseen "kompastuskiveen", ja suljette silmänne koko ilmoitukselta, että saisitte hiljennettyä omantuntonne äänen, ja vahvistua uskomattomuudessanne ja vaupautettua itsenne ajamaan omia tarkoitusperiänne ilman iankaikkista vastuuta.
Syytätte ja haukutte Jumalaa johon ette usko ja jota ette tunne.
Stalin myös vihasi Jumalaa. Hänen tyttärensä mukaan, isän viimeinen teko kuolinvuoteella oli nyrkin puiminen kohti taivasta. - jhgfdfghj
Voisitko pyytää jotakuta kirjoitustaitoista avuksesi?
Juttujasi on melko vaivaannuttavaa lukea, eikä pelkästään siksi että ovat sisällöllisesti niin typeriä. - mnbgvfdqwqwqwqw
Aada-a kirjoitti:
kjhgfgyytrewgwer
ja sinä haluat pilkkuja nuss...
Ertertiltä erittäin hyvä teksti!ertert suoltaa valeita, päivästä toiseen.
Porinpojka kirjoitti:
"Täysin merkityksetöntä niiden kannalta, jotka joutuvat sitä pahaa kokemaan. Eikä se, että jossain muualla estää pahuuden poiosta sitä, että antaa sen jatkua muualla. Jos esimerkiksi minulla siis olisi valta lopettaa sodat ja lopettaisin ne euroopassa ja en muualla, niin kyllä se selvästi kertoisin, että olisin välinpitämätön"
Jumala katsos, ei ole ihminen. Hän on kaiken elämän antaja ja kaiken näkyvän ja näkymättömän luoja. Sinä voit miettiä miten itse toimisit Jumalana, ja mikä sinun mielestäsi olisi oikea tapa toimia jne. Arvostelet Häntä vaikka et tunne, etkä usko, etkä tajua Hänen kaikkivoipaisuudestaan mitään. Minä uskon ja luotan Jumalaan, kunnioitan Häntä Jumalana. Jos hän on antanut sinulle jonkinlaisen oikeudentunnon, niin eiköhän Hänen oikeutensa ole "aavistuksen" korkeampi kuin sinun.
Mutta meidän lähtökohtamme tähän keskusteluun ovat aivan erilaiset.
Minä uskon ja sinä et.
Sinä ilmeisesti uskot sattumaan ja tarkoituksettomuuteen. Minun mielestäni tarvitaan myös aika paljon uskoa ajatella, että esimerkiksi ihmisen jumaliset ominaisuudet, tietoisuus, kommunikointi, luovuus, moraali ymsyms.
olisivat syntynyt sattumien kautta.
Siihen vielä päälle kaikki luonnonlait, elementit ja vaikka mitkä muut käsittämättömät asiat.
Minun mielestäni sinä olet painanut pääsi santaan,
mutta en ala väittelemään asiasta, koska uskon sen olevan hyödytöntä.
"Tietysti voi, jos haluaa kuvainnollisesti työntää päänsä santaan. Tuo on sitä poissa silmistä, poissa mielestä ajattelua, joka on yhdistetty rusinatpullasta taktiikkaan. Sinulle se ehkä toimii, mutta tuskin se kertään krittisesti ajattelevaa vakuuttaa. Lisäksi tuollainen sokea luottamus todisteista huolimatta on ainakin minun mielestäni moraalitonta. Se on juuri sellaista ajattelu, jolla esimerkiksi voidaan Stalinin sanoa olleen hyvä ja moraalinen heppu."
Teillä ateisteilla on tapana poimia, mitä Jumalaan ja raamattuun tulee, poimia ainoastaan ne asiat jotka näette negatiivisinä. Loukkaatte itsenne tarkoituksella jo ensimmäiseen "kompastuskiveen", ja suljette silmänne koko ilmoitukselta, että saisitte hiljennettyä omantuntonne äänen, ja vahvistua uskomattomuudessanne ja vaupautettua itsenne ajamaan omia tarkoitusperiänne ilman iankaikkista vastuuta.
Syytätte ja haukutte Jumalaa johon ette usko ja jota ette tunne.
Stalin myös vihasi Jumalaa. Hänen tyttärensä mukaan, isän viimeinen teko kuolinvuoteella oli nyrkin puiminen kohti taivasta."Jumala katsos, ei ole ihminen."
Silläkään ei ole mitään merkitystä. Sillä olisi merkitystä, jos Jumala ei ymmärtäisi, mitä tekee, mutta epäilen, että ehdotat Jumalan olevan ymmärtämätön.
"Arvostelet Häntä vaikka et tunne, etkä usko, etkä tajua Hänen kaikkivoipaisuudestaan mitään."
Minä ymmärrän tarpeeksi. Et sinä ongelmia kierrä sillä, että vetoat johonkin salaiseen "ymmärrykseen". Yhtä hyvin voisi väittää, että Hitler ja Stalin olivat hyviä ihmisiä, mutta sinä et tajua sitä.
"Minä uskon ja luotan Jumalaan, kunnioitan Häntä Jumalana."
Pään työntämistä santaan.
"Jos hän on antanut sinulle jonkinlaisen oikeudentunnon, niin eiköhän Hänen oikeutensa ole "aavistuksen" korkeampi kuin sinun."
Mielikuvitusolennoille voi keksiä ihan mitä tahansa ominaisuuksia, mutta ei se edelleenkään poista niitä ongelmia. Snä vain vetoat sokeasti auktoriteettiin, kuten teki esimerkiksi Stalinin kuolemanjoukot.
"Sinä ilmeisesti uskot sattumaan ja tarkoituksettomuuteen. Minun mielestäni tarvitaan myös aika paljon uskoa ajatella, että esimerkiksi ihmisen jumaliset ominaisuudet, tietoisuus, kommunikointi, luovuus, moraali ymsyms. olisivat syntynyt sattumien kautta."
Minua ihmetyttää, miten kaltaisesi uskovatovat niin tietämättömiä, että jatkuvasti "unohtavat" luonnonlait. Ne eivät ole sattumaa vaan ennemminkin päinvastoin.
"Minun mielestäni sinä olet painanut pääsi santaan, mutta en ala väittelemään asiasta, koska uskon sen olevan hyödytöntä."
Sinä voit uskoa ihan mitä tahansa, mutta et sinä osannut perustella mielipidettäsi, joten se on yhtä tyhjän kanssa.
"Teillä ateisteilla on tapana poimia, mitä Jumalaan ja raamattuun tulee, poimia ainoastaan ne asiat jotka näette negatiivisinä."
Väärin. Me vain joudumme tuomaan niitä negatiivisia asioita esiin, koska kaltaisesi uskovat sokeasti ohittavat ne.
"Loukkaatte itsenne tarkoituksella jo ensimmäiseen "kompastuskiveen", ja suljette silmänne koko ilmoitukselta, että saisitte hiljennettyä omantuntonne äänen, ja vahvistua uskomattomuudessanne ja vaupautettua itsenne ajamaan omia tarkoitusperiänne ilman iankaikkista vastuuta."
Tuo on idioottimainen harhaluulo. En minä ainakaan pysty valitsemaan uskomiani asioita sen perusteella, mikä sattuu sopimaan haluihini parhaiten. Enkä minä ole niin jakomielinen, että oikeasti uskoisin Jumalan rangaistukseen, mutta valitsisin olla uskomatta, koska en haluaisi myöntää haluavani tehdä syntiä. Jos sinulla tuollainen jakomielinen asenne, niin älä peilaa sitä muihin.
"Syytätte ja haukutte Jumalaa johon ette usko ja jota ette tunne. "
Kyllä mielikuvitusolentojen tekoja voi arvioida. Kokeile vaikka arvioida Lepakkomiehen tekoja.
"Stalin myös vihasi Jumalaa. Hänen tyttärensä mukaan, isän viimeinen teko kuolinvuoteella oli nyrkin puiminen kohti taivasta.
"
Epäilen, että tuo ei ole totta, mutta vaikka olisikin, sillä ei ole mitään merkitystä itse argumentin kohdalla, jonka sinä sujuvasti ohitit. Onkin aika selvää, että sinä yrität kääntää huomion muualle, koska sinulla ei ole mitään järjellistä vasta-argumenttia.- Porinpojka
ertert kirjoitti:
"Jumala katsos, ei ole ihminen."
Silläkään ei ole mitään merkitystä. Sillä olisi merkitystä, jos Jumala ei ymmärtäisi, mitä tekee, mutta epäilen, että ehdotat Jumalan olevan ymmärtämätön.
"Arvostelet Häntä vaikka et tunne, etkä usko, etkä tajua Hänen kaikkivoipaisuudestaan mitään."
Minä ymmärrän tarpeeksi. Et sinä ongelmia kierrä sillä, että vetoat johonkin salaiseen "ymmärrykseen". Yhtä hyvin voisi väittää, että Hitler ja Stalin olivat hyviä ihmisiä, mutta sinä et tajua sitä.
"Minä uskon ja luotan Jumalaan, kunnioitan Häntä Jumalana."
Pään työntämistä santaan.
"Jos hän on antanut sinulle jonkinlaisen oikeudentunnon, niin eiköhän Hänen oikeutensa ole "aavistuksen" korkeampi kuin sinun."
Mielikuvitusolennoille voi keksiä ihan mitä tahansa ominaisuuksia, mutta ei se edelleenkään poista niitä ongelmia. Snä vain vetoat sokeasti auktoriteettiin, kuten teki esimerkiksi Stalinin kuolemanjoukot.
"Sinä ilmeisesti uskot sattumaan ja tarkoituksettomuuteen. Minun mielestäni tarvitaan myös aika paljon uskoa ajatella, että esimerkiksi ihmisen jumaliset ominaisuudet, tietoisuus, kommunikointi, luovuus, moraali ymsyms. olisivat syntynyt sattumien kautta."
Minua ihmetyttää, miten kaltaisesi uskovatovat niin tietämättömiä, että jatkuvasti "unohtavat" luonnonlait. Ne eivät ole sattumaa vaan ennemminkin päinvastoin.
"Minun mielestäni sinä olet painanut pääsi santaan, mutta en ala väittelemään asiasta, koska uskon sen olevan hyödytöntä."
Sinä voit uskoa ihan mitä tahansa, mutta et sinä osannut perustella mielipidettäsi, joten se on yhtä tyhjän kanssa.
"Teillä ateisteilla on tapana poimia, mitä Jumalaan ja raamattuun tulee, poimia ainoastaan ne asiat jotka näette negatiivisinä."
Väärin. Me vain joudumme tuomaan niitä negatiivisia asioita esiin, koska kaltaisesi uskovat sokeasti ohittavat ne.
"Loukkaatte itsenne tarkoituksella jo ensimmäiseen "kompastuskiveen", ja suljette silmänne koko ilmoitukselta, että saisitte hiljennettyä omantuntonne äänen, ja vahvistua uskomattomuudessanne ja vaupautettua itsenne ajamaan omia tarkoitusperiänne ilman iankaikkista vastuuta."
Tuo on idioottimainen harhaluulo. En minä ainakaan pysty valitsemaan uskomiani asioita sen perusteella, mikä sattuu sopimaan haluihini parhaiten. Enkä minä ole niin jakomielinen, että oikeasti uskoisin Jumalan rangaistukseen, mutta valitsisin olla uskomatta, koska en haluaisi myöntää haluavani tehdä syntiä. Jos sinulla tuollainen jakomielinen asenne, niin älä peilaa sitä muihin.
"Syytätte ja haukutte Jumalaa johon ette usko ja jota ette tunne. "
Kyllä mielikuvitusolentojen tekoja voi arvioida. Kokeile vaikka arvioida Lepakkomiehen tekoja.
"Stalin myös vihasi Jumalaa. Hänen tyttärensä mukaan, isän viimeinen teko kuolinvuoteella oli nyrkin puiminen kohti taivasta.
"
Epäilen, että tuo ei ole totta, mutta vaikka olisikin, sillä ei ole mitään merkitystä itse argumentin kohdalla, jonka sinä sujuvasti ohitit. Onkin aika selvää, että sinä yrität kääntää huomion muualle, koska sinulla ei ole mitään järjellistä vasta-argumenttia."Minua ihmetyttää, miten kaltaisesi uskovatovat niin tietämättömiä, että jatkuvasti "unohtavat" luonnonlait. Ne eivät ole sattumaa vaan ennemminkin päinvastoin."
En minä ole tietämätön, vaan senverran nöyrä etten kuvittele tietäväni miten luonnonlait ovat tulleet voimaan.
Uskon toki että ne ovat Jumalan asettamia perustuksia luomistyöllensä.
"Väärin. Me vain joudumme tuomaan niitä negatiivisia asioita esiin, koska kaltaisesi uskovat sokeasti ohittavat ne."
Väärin. Minä en ohita, enkä ole ohittanut yhtään vaikeaa asiaa raamatusta. Sen sijaan että olisin heti loukkaantunut ja katkeroitunut, olen alkanut selvittää että mistä kyseinen asia johtuu.
Te taas ohitatte kaikki hyvät asiat raamatusta ja tuotte julki vain sellaisia, mitkä ovat omasta mielestänne järjettömiä, tai pahoja.
"Kyllä mielikuvitusolentojen tekoja voi arvioida. Kokeile vaikka arvioida Lepakkomiehen tekoja"
Tämä satuhahmoihin rinnastaminen on lapsellinen argumentti.
"Epäilen, että tuo ei ole totta, mutta vaikka olisikin, sillä ei ole mitään merkitystä itse argumentin kohdalla, jonka sinä sujuvasti ohitit. Onkin aika selvää, että sinä yrität kääntää huomion muualle, koska sinulla ei ole mitään järjellistä vasta-argumenttia."
Järjettömään argumenttiin, missä rinnastetaan Stalin ja Jumala, on vähän vaikea vastata järjellisesti.
Jos Stalin olisi Jumalan kanssa luonut kaiken elämän ja hallitsisi myös kuolemanjälkeistä elämää, niin sitten voitaisiin alkaa vertailemaan heidän tekojansa, ja niiden oikeellisuutta. Porinpojka kirjoitti:
"Minua ihmetyttää, miten kaltaisesi uskovatovat niin tietämättömiä, että jatkuvasti "unohtavat" luonnonlait. Ne eivät ole sattumaa vaan ennemminkin päinvastoin."
En minä ole tietämätön, vaan senverran nöyrä etten kuvittele tietäväni miten luonnonlait ovat tulleet voimaan.
Uskon toki että ne ovat Jumalan asettamia perustuksia luomistyöllensä.
"Väärin. Me vain joudumme tuomaan niitä negatiivisia asioita esiin, koska kaltaisesi uskovat sokeasti ohittavat ne."
Väärin. Minä en ohita, enkä ole ohittanut yhtään vaikeaa asiaa raamatusta. Sen sijaan että olisin heti loukkaantunut ja katkeroitunut, olen alkanut selvittää että mistä kyseinen asia johtuu.
Te taas ohitatte kaikki hyvät asiat raamatusta ja tuotte julki vain sellaisia, mitkä ovat omasta mielestänne järjettömiä, tai pahoja.
"Kyllä mielikuvitusolentojen tekoja voi arvioida. Kokeile vaikka arvioida Lepakkomiehen tekoja"
Tämä satuhahmoihin rinnastaminen on lapsellinen argumentti.
"Epäilen, että tuo ei ole totta, mutta vaikka olisikin, sillä ei ole mitään merkitystä itse argumentin kohdalla, jonka sinä sujuvasti ohitit. Onkin aika selvää, että sinä yrität kääntää huomion muualle, koska sinulla ei ole mitään järjellistä vasta-argumenttia."
Järjettömään argumenttiin, missä rinnastetaan Stalin ja Jumala, on vähän vaikea vastata järjellisesti.
Jos Stalin olisi Jumalan kanssa luonut kaiken elämän ja hallitsisi myös kuolemanjälkeistä elämää, niin sitten voitaisiin alkaa vertailemaan heidän tekojansa, ja niiden oikeellisuutta."En minä ole tietämätön, vaan senverran nöyrä etten kuvittele tietäväni miten luonnonlait ovat tulleet voimaan."
Ole sitten niin nöyrä, että et höpise noita sattumamantroja.
"Väärin. Minä en ohita, enkä ole ohittanut yhtään vaikeaa asiaa raamatusta."
Älähän kiemurtele. Sinä et ole tuonut esiin yhtään negatiivista asiaa vaan pelkkää sokeaa auktoriteettisuskoa, jonka sinä yrität naamioida nöyryydeksi.. Esimerkiksi: "Minä uskon ja luotan Jumalaan, kunnioitan Häntä Jumalana."
"Te taas ohitatte kaikki hyvät asiat raamatusta ja tuotte julki vain sellaisia, mitkä ovat omasta mielestänne järjettömiä, tai pahoja."
"Tämä satuhahmoihin rinnastaminen on lapsellinen argumentti."
Mitä sinä oikein höpiset? Nythän oli kyse siitä, että sellaisten olentojen tekoja voi arvioida, joiden ei usko olevan olemassa. Minä arvasin, että sinä pidät Lepakkomiestä satuolentona, joten otin sen esimerkkinä. Sinä vain ohitit itse asian sillä, että sanot argumenttia lapselliseksi. Älä anna tunteellisen suhtautumisesi harhauttaa sinua itse asiasta.
"Järjettömään argumenttiin, missä rinnastetaan Stalin ja Jumala, on vähän vaikea vastata järjellisesti."
Jälleen kerran sinä ohitit itse asian.
"Jos Stalin olisi Jumalan kanssa luonut kaiken elämän ja hallitsisi myös kuolemanjälkeistä elämää, niin sitten voitaisiin alkaa vertailemaan heidän tekojansa, ja niiden oikeellisuutta."
Nyt oli puhe sokeasta luottamisesta auktoriteettiin, ei siitä, kuka on saanut mahtavampia tekoja aikaiseksi. Jälleen kerran se, että vedät herneen nokkaasi, estää sinua arvioimasta itse asiaa järjellisesti.- Porinpojka
ertert kirjoitti:
"En minä ole tietämätön, vaan senverran nöyrä etten kuvittele tietäväni miten luonnonlait ovat tulleet voimaan."
Älähän kiemurtele. Sinä et ole tuonut esiin yhtään negatiivista asiaa vaan pelkkää sokeaa auktoriteettisuskoa, jonka sinä yrität naamioida nöyryydeksi.. Esimerkiksi: "Minä uskon ja luotan Jumalaan, kunnioitan Häntä Jumalana."
"Te taas ohitatte kaikki hyvät asiat raamatusta ja tuotte julki vain sellaisia, mitkä ovat omasta mielestänne järjettömiä, tai pahoja."
Mitä sinä oikein höpiset? Nythän oli kyse siitä, että sellaisten olentojen tekoja voi arvioida, joiden ei usko olevan olemassa. Minä arvasin, että sinä pidät Lepakkomiestä satuolentona, joten otin sen esimerkkinä. Sinä vain ohitit itse asian sillä, että sanot argumenttia lapselliseksi. Älä anna tunteellisen suhtautumisesi harhauttaa sinua itse asiasta.
"Järjettömään argumenttiin, missä rinnastetaan Stalin ja Jumala, on vähän vaikea vastata järjellisesti."
"Jos Stalin olisi Jumalan kanssa luonut kaiken elämän ja hallitsisi myös kuolemanjälkeistä elämää, niin sitten voitaisiin alkaa vertailemaan heidän tekojansa, ja niiden oikeellisuutta."
Nyt oli puhe sokeasta luottamisesta auktoriteettiin, ei siitä, kuka on saanut mahtavampia tekoja aikaiseksi. Jälleen kerran se, että vedät herneen nokkaasi, estää sinua arvioimasta itse asiaa järjellisesti.Oikeassa olet osittain. Vastasin kiireessä.
Palaan viestiisi myöhemmin paremmalla ajalla. - valitsenimimerkkii
ertert kirjoitti:
"En minä ole tietämätön, vaan senverran nöyrä etten kuvittele tietäväni miten luonnonlait ovat tulleet voimaan."
Nyt oli puhe sokeasta luottamisesta auktoriteettiin, ei siitä, kuka on saanut mahtavampia tekoja aikaiseksi. Jälleen kerran se, että vedät herneen nokkaasi, estää sinua arvioimasta itse asiaa järjellisesti.Koko ihmiskunnan historia on täynnä pahuutta. Nykyäänkin on verenvuodatusta, rikollisuutta, vihaa ja moraalittomuutta, katsommepa minne hyvänsä maailmassa. Viattomat kunnon ihmiset saavat aivan liian usein kärsiä toisten pahoista teoista. He saattavat joutua väkivallan uhreiksi ja menettää kenties kotinsa, omaisensa ja jopa oman henkensäkin. Saattaa olla, että olet kokenut henkilökohtaisesti sellaista. Vaikka et olisikaan, niin todennäköisesti olet joutunut tilanteisiin, jotka ovat aiheuttaneet henkistä kärsimystä, esimerkiksi joutuessasi epäoikeudenmukaisuuden, epäystävällisyyden tai petoksen kohteeksi.
Miksi jumala on sallinut tälläistä pahuutta meidän aikaamme asti? Siihen on moniakin syitä, mutta ymmärtääksemme nuo syyt oikein meidän on tutkittava kiistakysymyksiä, jotka herätettiin ensimmäisen kapinan aikaan. Olet todennäköisesti lukenut kertomuksen tästä Raamatun 1. Mooseksen kirjan 3. luvusta. Katsokaamme siis näiden tapahtumien todellista merkitystä.
Lyhyesti sanoen tapahtui seuraavaa: Jumala sanoi ihmisille, että hänen elämänsä riippuisi tottelevaisuudesta hänen luojaansa kohtaan ja että tottelemattomuus johtaisi kuolemaan.
1. Mooseksen kirja 2 luku valitsenimimerkkii kirjoitti:
Koko ihmiskunnan historia on täynnä pahuutta. Nykyäänkin on verenvuodatusta, rikollisuutta, vihaa ja moraalittomuutta, katsommepa minne hyvänsä maailmassa. Viattomat kunnon ihmiset saavat aivan liian usein kärsiä toisten pahoista teoista. He saattavat joutua väkivallan uhreiksi ja menettää kenties kotinsa, omaisensa ja jopa oman henkensäkin. Saattaa olla, että olet kokenut henkilökohtaisesti sellaista. Vaikka et olisikaan, niin todennäköisesti olet joutunut tilanteisiin, jotka ovat aiheuttaneet henkistä kärsimystä, esimerkiksi joutuessasi epäoikeudenmukaisuuden, epäystävällisyyden tai petoksen kohteeksi.
Miksi jumala on sallinut tälläistä pahuutta meidän aikaamme asti? Siihen on moniakin syitä, mutta ymmärtääksemme nuo syyt oikein meidän on tutkittava kiistakysymyksiä, jotka herätettiin ensimmäisen kapinan aikaan. Olet todennäköisesti lukenut kertomuksen tästä Raamatun 1. Mooseksen kirjan 3. luvusta. Katsokaamme siis näiden tapahtumien todellista merkitystä.
Lyhyesti sanoen tapahtui seuraavaa: Jumala sanoi ihmisille, että hänen elämänsä riippuisi tottelevaisuudesta hänen luojaansa kohtaan ja että tottelemattomuus johtaisi kuolemaan.
1. Mooseksen kirja 2 luku"Miksi jumala on sallinut tälläistä pahuutta meidän aikaamme asti?"
Kiinnostavampi kysymys mielestäni on se, miksi Jumala sallii sellaista kärsimystä, johon ihmisellä ei ole mitään osaa (esim. rabies).
"Lyhyesti sanoen tapahtui seuraavaa: Jumala sanoi ihmisille, että hänen elämänsä riippuisi tottelevaisuudesta hänen luojaansa kohtaan ja että tottelemattomuus johtaisi kuolemaan."
Vrt. Stalin.- kjhgfghjk
ertert kirjoitti:
"Miksi jumala on sallinut tälläistä pahuutta meidän aikaamme asti?"
Kiinnostavampi kysymys mielestäni on se, miksi Jumala sallii sellaista kärsimystä, johon ihmisellä ei ole mitään osaa (esim. rabies).
"Lyhyesti sanoen tapahtui seuraavaa: Jumala sanoi ihmisille, että hänen elämänsä riippuisi tottelevaisuudesta hänen luojaansa kohtaan ja että tottelemattomuus johtaisi kuolemaan."
Vrt. Stalin.Raamattu osoittaa Saatanan käyttäneen aikaa hyväkseen rakentaakseen taivaaseen ja maan päälle järjestön, jota hän hallitsee. Hänen valtansa laajuutta maan päällä osoittaa se seikka, että hän saattoi tarjota Jeesukselle kaikkia maailman valtakuntia korvaukseksi Jeesuksen palvonnasta.
- vanhurskasjumala
http://www.kirjaonline.com/product/426/vanhurskas-jumala-ja-vanhurskauden-evankeliumi
Liian monille evankeliumin ydin merkitsee sitä, että Jumala on rakkaus ja että hän rakastaa kaikkia varauksettomasti. Silti Jeesus tai hänen apostolinsa eivät koskaan saarnanneet näin. He ovat näyttäneet ajatelleen, että maailman täytyi saada tietää hänen vanhurskaudestaan ja hänen halukkuudestaan, jopa innokkuudestaan, jakaa se meidän kanssamme. Se johtuu siitä, että hän on päättänyt omistaa maailmankaikkeuden, jossa ei ole minkäänlaista jumalattomuutta. Miksi me emme pidä tätä hyvinä uutisina? Ja sitten sama tavallisten ihmisten arkisella suomenkielellä kaanaankielen sijaan, jos haluat ihmisten ymmärtävän, mitä yritit sanoa. Tosin luulen että joitakin osia tekstistäsi et pysty kääntämään arkisuomeksi tavalla, joka saisi sen kuulostamaan järkevältä, koska kaikkien kaanaankielisten sanaleikkien takaa ei järkevää sisältöä löydy. Entisenä kristittynä teistinä ja nykyisenä kristittynä ateistina tämän sanon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No Purra missäs ne työpaikat ovat?
Niinhän sinä väitit, että sinun puuhasi lisäävät 100 000 uutta työpaikkaa. Oliskohan jo aika myöntää että olet ollut vää3382197VOIKO MITÄÄN MIELIPUOLISEMPAA ENÄÄ EHDOTTAA?
NATO:n pääsihteeri Mark Rutte ja EU:n Kaja Kallas ehdottavat että euroopan maiden eläkevarat ja Terveydenhoito varat käy3251396MTV: Harvinainen haastattelu: Peltsi paljastaa Osmon elämästä julkkiksena: "Aika paljon tullut..."
Ihanat Peltsi ja Osmo . Tällä isällä ja pojalla on kyllä erityisen lämmin suhde. Isä ja poika kertovat väleistään ja pa91033Sofiallako rakkaus rakoilee? Missä rillirakas?
Ukkeli taisi saada tarpeekseen Sofiasta ja lähti vaimon ja vauvan luo.189992- 68973
Tiedän meidän molempien pitävän toisistamme
Siitä huolimatta näen tuhat eri vaihtoehtoa siitä, mikä menee pieleen yhteydenoton jälkeen. En kiusaa, härnää tai lupaa33955- 53945
Voi kun tietäisin mitä
Sinä olet. Ajattelen sinut hyvin helläksi ja välittäväksi. Siihen rakastuin. Mutta sitten se toinen puoli, miksi?51838- 111829
Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.35756