Vapaa kuvaus

Aloituksia

50

Kommenttia

865

1. Intiaanien+rukous;"Kun+olen+kuollut+Itke+hiukan+minun+vuokseni+Ajattele+minua+toisinaan+Mutta+älä+liikaa.+Ajattele+minua+silloin+tällöin+Sellaisena+kuin+olin+eläessäni.+Toisinaan+on+mukava+muistella+Mutta+ei+kauan.+Jätä+minut+rauhaan+Niin+minäkin+jätän+sinut+rauhaan+Ja+niin+kauan+kuin+elät+Säästä+ajatuksesi+eläviä+varten."Olen+nähnyt+tämän+muistosanoina+-+..........
  2. Aloitus+on+sisäpoliittista+historiaa,+johon+vastaukset+ovat+samaa+jargonia,+jota+joka+ikinen+ruotsinkielen+mainintakin+saa+aikaan.+Antaisitteko+hienon+Ahvenanmaan+saariston+pois.+Eihän+se+mikään+veroton+maa-alue+ole,+he+huolehtivat+kyllä+itsestään+esim+turismilla.Suomessa+on+hyvin+erilaisia+osia+johtuen+maan+pitkästä+muodosta+ja+siksi+elinkeinot+ovat+kehittyneet+erilaisiksi+historian+saatossa.+On+alueita,+jotka+olivat+usein+sodan+jaloissa+ja+tuhoutuivat,+mutta+saivat+myös+vaikutteita+kehittyäkseen.+Lisäksi+luonto+asettaa+omat+mahdollisuudet+tai+rajoitteet,+niihin+ihmiset+ovat+kehittäneet+elinolosuhteet+pärjätäkseen.+Alueille+ominaista+ovat+murteet+kulttuurihistorian+osana,+myös+luonteenpiirteet+ovat+kovastikin+erilaisia.+Se,+että+meillä+on+ruotsinkielinen+väestönosa+ei+ole+muilta+pois+vaan+yksi+rikkaus+kansallisessa+kulttuurissamme.