- Tuosta putosi pois linkki:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4f10dde0-e205-400f-9631-9e41d6b967d2 - Ollessani SUT ry:n puheenjohtaja ja tutkimuspäällikkö törmäsin tähän keskusteluun tutkija-sanasta silloin tällöin ja kirjoittaessani ”Ufotutkijan opas”-teosta jouduin selvittämään asiaa tarkemmin jo teoksen nimen takia.
Käännyin Kielitoimiston puoleen asiassa ja pyysin heiltä lausuntoa vuonna 2010.
”Ufotutkijan opas”-teoksessa asiasta kerrotaan näin:
”Mikä on ufotutkija?
Suomen ufotutkijat ry on käyttänyt nimeään vuodesta 1973 lähtien eli tätä kirjoittaessa 40 vuotta ilman että mikään viranomainen olisi puuttunut sanaan "tutkija ".
Yhdistyksen omien sääntöjen mukaan sanalla " ufotutkija " ymmärretään jäsentä joka on hakenut varsinaista jäsenyyttä ja jonka hallitus on hyväksynyt varsinaiseksi jäseneksi. Varsinaista jäsentä sanotaan myös tutkijajäseneksi.
Tästä huolimatta ilmestyy säännöllisesti joku henkilö joka ilmoittaa ettei SUT ry saisi käyttää sanaa " tutkija " toiminnassaan.
Tällaisten henkilöiden mielestä sanaaa " tutkijaa" voidaan käyttää ainoastaan yliopistoissa tai korkeakouluissa henkilöistä jotka siellä tekevät tutkimustyötä.
Päätin tehdä loppu tälle keskustelulle ja käännyin Kielitoimiston puoleen ja kysyin sieltä mitä mieltä Kielitoimisto oli siitä että SUT ry käyttää sanaa " tutkija " .
Sain ystävällisen vastauksen Kielitoimiston Riitta Korhoselta 19.7.2010 ja siinä sanottiin näin:
" Hyvä Björn Borg,
kysyitte kirjeessänne sanan "tutkija" käytöstä.
Kielitoimiston sanakirjassa sanasta todetaan ensimmäiseksi, että se
tarkoittaa yleiskielessä ylipäänsä tutkimuksen tekijää:
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
tutkija
1. tutkimuksen tekijä; tiedemies, tieteenharjoittaja. Tähtitieteen tutkijat.
Suomen kielen, poliittisen historian tutkija. Etevä suomalainen tutkija.
Rikostutkija. Hyönteis-, sukututkija. Merentutkija.
2. tieteellisesti koulutettujen työntekijöiden toimeen t. virkaan liittyvä
nimike vars. valtion tutkimuslaitoksissa. Museoviraston tutkija. Virka-,
työsopimussuhteinen tutkija. Suomen Akatemian nuorempi tutkija. Erikois-,
apulaistutkija.
Kielitoimiston sanakirja
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Sekä ei-tieteellisen että tieteellisen tutkimuksen tekijät ovat siis
tutkijoita, keskenään erilaisia tietenkin. Näin meillä on toisaalta mm.
sukututkijoita ja ufotutkijoita ja toisaalta korkeakouluissa tai
tutkimuslaitoksissa työskenteleviä eri alojen tutkijoita, joilla on ylempi
korkeakoulututkinto.
Kun yleensä puhutaan tutkijoista ja vaikkapa tutkijoiden
työllistymismahdollisuuksista, pätkätöistä tai palkkauksesta, tarkoitetaan
vain jälkimmäisiä.
Ystävällisin terveisin
Riitta Korhonen
erikoistutkija
Kielitoimisto” - Tämä arkiston siirto poiki sitten sivutuotteena sellaisen jutun että Ultran päätoimittaja Marko Kananen pyysi minua kirjoittamaan esittelyn tuosta AFUsta ja siitä kertovasta tuoreesta kirjasta.
Suostuin pyyntöön ja odotan tiettyä materiaalia Ruotsista ja yritän sitten saada aikaiseksi jonkunlaisen esittelyn AFUsta.
Luultavasti se julkaistaan sitten Ultrassa "sitten joskus". - Löysin nyt tuon tapauksen alkulähteen.
Se on julkaistu alunperin SUTin "Uforaportti 3"-kirjassa sivulla 51 vuonna 1996.
Kertomus perustuu puhelinsoittoon nimimerkille M.L. ja lisäksi kerrotaan että "Asiasta ei saada lisätietoja". - Kiitos vinkistä.
Minulla on kyllä Kuninkaan kirjat kirjahyllyssäni mutta en ole ehtinyt etsiä sieltä. - Ei ole ensimmäinen eikä varmastikaan viimeinen kerta kun (taas) joudun kertomaan että olen kirjoittanut kokonaisen kirjan "Tähtitieteilijät ja ufot" johon olen kerännyt tietoa siitä mitä tähtitieteilijät ovat lausuneet ufoista,puolesta tai vastaan.
Kyllä sieltä löytyy myös tähtitieteilijöiden ufohavaintoja,Mainittakoon vaikkapa Pluton löytäjän Clyde Tombaughin havainto josta hän kertoi useastikin.
Tombaugh itse kertoo itse asiassa kahdesta eri havainnoista joita hän ei pystynyt selittämään. - Iridium-satelliitit tunnetusti välähtelevät,joskus niin voimakkaasti että maassa näkee varjojakin.
En tiedä millä paikkakunnalla havaitsija oli enkä tiedä tarkkaa aikaa,mutta tutkin satelliittitiedostoja ja valitsin umpimähkään paikkakunnaksi Tampereen.
Satelliittitiedostojen mukaan Tampereella oli havaittavissa Iridium 58 satelliitin välähdys yöllä 16.8. kello 23:19.
17.8. kello 00:04 Iridium 96 oli havaittavissa Tampereella ja kello 1:55 Iridium 56. - On totta että USA:ssa pitää olla tarkkana jos käyttää sanaa "alien" sillä se tarkoittaa ensisijaisesti "muukalaista, vierasmaalaista,ulkomaalaista."
Esim. suomalainen turisti New Yorkissa on "alien".
Tuo linkin video näyttää sitä kuuluisaa n.s. "Nimitz"-videota vuodelta 2004 josta on keskusteltu paljon että mikä siinä näkyy. - Vuosina 2009-2015 olin aktiivinen Suomen Ufotutkijat ry:ssa pj:na, tutkimuspäällikkönä,tiedotuspäällikkönä jne.
Muistan lukeneeni jostakin porukasta joka teki "ufotutkimusretken" Hudölle mutta ei löytänyt mitään.
Tänään ,jos tutkii SUT ry:n Havaintotietokantaa niin sieltä löytyy kaksi ilmoitusta Loviisasta eli ilmoitus nro 302 päivämäärällä 23.7.2010 ja ilmoitus nro 978 päivämäärällä lokakuu 2013.
Kummassakaan ilmoituksessa ei mainita Hudöta.
Jos tietokannasta etsii hakusanalla Hudö niin ei löydy mitään ilmoitusta. - Nimimerkki ”Anonyymi” kirjoittaa että …” sitten on ollut huippuyliopiston nimekästä proffaa sanomassa että he ovat jo keskuudessamme, …”
Oletan että nimimerkki tuossa tarkoittaa Oxfordin opettajaa, tri Young-hae- Chi’ta ,joka uskoo että Maassa jo nyt on olemassa avaruusolentoja jotka yhtyvät ihmisiin synnyttääkseen hybridiolentoja.
Tässähän on nyt tietysti paikallaan täsmentää että mainittu opettaja ei ole tähtitieteilijä, kosmologi tai fyysikko, vaan korean kielen opettaja. - Sehän ei ole Oslon yliopisto joka on vetänyt näitä Hessdalenin tutkimuksia vaan Østfold University College (Norwegian: Høgskolen i Østfold, HiØ) joka sijaitsee Etelä-Norjassa lähellä Ruotsin rajaa.
- Nimimerkki ”Anonyymi” kysyy että ” Eikö sateliitit kule vastapäivään, eli lännestä itään päin? ”
Kerrottakoon tässä että tänään 23.6.2019, Helsingin horisontin mukaan , aamuyöllä kello 00:36- 02:01 välisenä aikana tuli näkyviin yhteensä 65 satelliittia.
Ne tuli näkyviin taivaalla seuraavasti:
Pohjoisesta=7
Koillisesta=5
Idästä=1
Kaakosta=10
Etelästä=7
Lounaasta=15
Lännestä=1
Luoteesta=19 - Näyttää kyllä siltä etten saa nimimerkki "Anonyymilta" mitään vastausta yksinkertaiseen kysymykseeni siitä mistä tuo "Paavin" puhe on peräisin.
Vaikka olen tutkinut Vatikaanin virallisia kotisivuja niin en ole (vielä) löytänyt tuollaista Paavin puhetta.
Mutta nimimerkki "Anonyymi"-hän tietää itse mistä hän on sen kopioinut.
Luulisi että on helppoa kertoa myös muille mistä hän on sen ottanut. - Voin kertoa ettei minulla ole sellaista valtaa että pystyisin blokkaamaan kenenkään viestiä.
- Muistin että olin aikaisemmin kommentoinut tuotaa asiaa ja löytyihän se :
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15402304/brezhnevin-puhe - Tämän dokumentin ensimmäinen jakso nähtiin USA:ssa perjantaina 31.5.2019 mutta kuulemma kestää jokunen viikko ennenkuin se nähdään Euroopassa.
Jaksossa kerrotaan perusteellisesti n.s. Nimitz-tapauksesta vuodelta 2004 ja haastatellaan niitä lentäjiä jotka olivat mukana tapauksessa.
Jakso on kuitenkin tällä hetkellä katsottavissa tässä osoitteessa:
https://vimeo.com/339738815 - Tässä on nyt ehkä paikallaan huomauttaa että kyseessä on 40 vuotta vanha asia.
Kirjoissani olen kertonut asiasta, esim. kirjassani "Tosiasioita ufoilmiöstä" josta lainaan pätkän:
"18 marraskuuta 1980 ( CAUS ja NSA ) :
18 marraskuuta 1980 aluetuomioistuin Columbian Washingtonissa hylkäsi
CAUS-järjestön(Citizens Against UFO-Secrecy) vaatimuksen
että NSA(National Security Agency) luovuttaisi 130 salaista ufoasiakirjaa.Tuomioistuimen edustajat saivat erikoisluvan tutkia NSA:n 21-sivuista motivaatiota miksi asiakirjat pitäisi edelleen salata.Maaliskuussa 1982 Korkein Oikeus asettui aluetuomioistuimen puolelle. 7)Sivu168169,64)Sivu128,73)Sivu195-196,155)Sivu91,517-523,181)Sivu 517-523,500)Sivu 300-301,569)Sivu 211, 596) Sivu 52-53, 603)Sivu 27, 605) Sivu 134, 608) Sivu 242-243, 741) Sivu 80- 81, 832) Sivu 239- 240, 890) Sivu 190- 192, 962) Sivu 147, 1118) Sivu 82- 83, 95, 1122) Sivu 82, 1151) Sivu 338, 347- 348.
Lähde 229)puhuu 156 salaisesta dokumentista.229)Sivu 285,335)Sivu xii-xiii,
76-77,104-105,249,336)Sivu 187-191,344)Sivu 22-23,347)Sivu 16,385)Sivu 30,491)Sivu 248,565)Sivu 194.
Myöhemmin CAUS on jatkanut eri viranomaisten haastamista oikeuteen asiakirjojen luovuttamiseksi.61)No.3/00,Sivu 14-15,536)Sivu 619-620.
(Katso myös tammikuu 1997)." - Tuli pieni kirjoitusvirhe.Pitää tietysti olla kesä 2014- maaliskuu 2015.
- Kaksi eri tapausta:
Vuonna 2017 julkisuuteen tullut tapaus liittyi lentotukialus Nimitziin ja ohjusristeilijä Princetoniin jotka havaitsivat tunnistamattomia kohteita USA:n Länsirannikon edustalla eli Kalifornian edustalla vuonna 2004.
Nyt julkisuuteen tullut tapaus liittyy lentotukialus Theodore Rooseveltiin USA:n Itärannikolla ajalla kesä 2014- maaliskuu 2915.
Eli kyseessä on kaksi eri tapausta jossa on mukana kuvioissa kaksi eri lentotukialusta,kaksi eri rannikkoa ja aikaväli 10 vuotta. - Myös Ilta-Sanomat tarttuu nyt aiheeseen:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006123970.html