- Sehän oli ketjun aloittaja joka aloituksessaan kirjoitti: "Roswellin seriffi antoi videoidun ennennäkemättömän haastattelun vuonna 1999, "
- Roswellin tapauksessa vuonna 1947 kerrotaan yleisesti että Roswellin sheriffin nimi oli George Wilcox.
Mirrorin jutussa apulaissheriffi Charlie Forgus kertoo että hänen esimiehensä nimi oli sheriffi Jess Slaughter.
Mikä on selitys tähän?
Mm.MUFON on tutkinut tätä tapausta ja todennut että kummallista kyllä niin haastattelun tehnyt henkilö ei ole haastattelussaan ollenkaan yrittänyt täsmentää mistä ajankohdasta Forgus puhuu eikä myöskään täsmentänyt tarkkaa paikkaa.
Tutkimuksissa on selvinnyt että Slaughter toimi sheriffinä kahteen otteeseen Howard Countyssa ja että todennäköinen vuosi mistä Forgus puhuu on vuosi 1953.
Forgusin kertomus siis ei liity ollenkaan siihen perinteiseen Roswell-tapaukseen.:
http://ufologie.patrickgross.org/rw/w/charlesforgus.htm - Tässä on se alkuperäinen lähde johon Iltalehden juttu perustuu.
Tässä on hyvin mielenkiintoisia asioita:
https://www.politico.com/story/2019/04/23/us-navy-guidelines-reporting-ufos-1375290 - Ai jaa, että sekin on nyt muuttunut.(Huonompaan taas.Tulee vaan sekaannuksia kuten nytkin nähtiin.). En ollut huomannut tällaista muutosta.
[email protected] - Nyt en oikein ymmärrä.
Eikös se ollut nimimerkki "Anonyymi" joka on tämän ketjun aloittaja?
Tai käyttääkö monet kirjoittajat nykyisin samaa nimimerkkiä eli "Anonyymi". - Olisin kiitollinen jos voisin saada vastauksen kysymykseeni mistä tutkimuksesta nyt on puhe?
Kuka sen on tehnyt ja minkä niminen se on?
Onko siihen linkkiä? - Olen pyrkinyt lisäämään kirjoihini kaikki merkittävimmät ufotutkimukset jotka olen löytänyt.
Niinpä kerroin jo 20 vuotta sitten "Ufot ja tiedemiehet"-kirjassa tutkimuksesta jonka otsikko oli:
Elokuu 1969 ( Psykiatriset potilaat ja ufo ) :
Minua kiinnostaa tietysti nyt että mistä tutkimuksesta sinä nyt puhut?
Mikä on tuon tutkimuksen nimi ja kuka sen teki ja missä se on julkaistu?
Löytyykö linkkiä?
Minua kiinnostaa tietysti tietää että olenko jo tietoinen tuosta tutkimuksesta? - Uunituoreena esimerkkinä siitä millä tavalla viranomaiset suhtautuvat ufoilmoituksiin voidaan kertoa että Ruotsin UFO-Sverigen edustaja oli pyytänyt Ruotsin Puolustusvoimilta tietoa ufoilmoituksista vuosilta 2000-2018.
Ruotsin Puolustusvoimat vastasi 21.3.2019 että ” Huolimatta siitä onko pyydettyjä tietoja Puolustusvoimilla tai ei, niin tiedot ovat salaisia koska niiden julkaiseminen vahingoittaisi maan puolustuskykyä."
” Mikäli ylipäänsä on olemassa sellaisia asiakirjoja joissa on pyydettyjä tietoja niin ne paljastaisivat Puolustusvoimien kykyä ja keinoja hankkia ja työstää tietoja liittyen vieraiden valtioiden ilma-aluksien tunnistamiseen”. (B.Borg kääntänyt ruotsista 12.4.2019).
UFO-Sverigen edustaja on 6.4.2019 valittanut Puolustusvoimien päätöksestä oikeuteen (Kammarrätten). - Pari otetta kirjasta "Tosiasioita ufoilmiöstä":
10 maaliskuuta 1954 ( USA - JANAP - 146 ) :
10 maaliskuuta 1954 Yhdysvaltojen puolustusvoimat julkaisi ohjesäännön JANAP- 146 joka määrittelee ne rangaistukset jotka annetaan amerikkalaisille sotilashenkilöille jos he paljastavat tiettyjä havaintoja mitä ovat tehneet.Ohjesääntö luettelee lentokoneet,sukellusveneet ja mainitsee myös ufot.
Se joka rikkoo JANAP-146:n(myöhempien lisäysten myötä sitä kutsutaan nimellä JANAP-A-E)määräyksiä voidaan tuomita 10 vuoden vankeuteen tai 10.000 dollarin
sakkoon.Tähän ohjesääntöön,ja sen salassapitomääräyksiin, on usein vedottu myös esim. siviililentäjien havaintotapauksissa,liittyen JANAPissa mainittuihin yleisiin
vakoilu-ja salassapitomääräyksiin. 21),2)Sivu70,57)Sivu201,115)Sivu531-533,155)Sivu22,177)Sivu 168, 29)Sivu72,77)Sivu4,7-8,112)Sivu122,190-191,114)Sivu41,178)Sivu 112,178, 180)Sivu 27,181)Sivu 353-354,568,191)Sivu 109-110,388)Sivu 27,417)Sivu 56-57,112, 433)Sivu 351,467)Sivu 117-118,475)Sivu 169,480)Sivu 315,558)Sivu 214,572)Sivu 48, 606) Sivu 33, 608) Sivu 242, 611) Sivu 127, 614) Sivu 41-42, 615) Sivu 71,619) Sivu 12, 115, 625) Sivu 85-88, 155, 634) Sivu 55, 662) Sivu 85, 666) Sivu 174- 177, 669) Sivu 14, 690) Sivu 97, 199, 725) Sivu 180, 735) Sivu 64, 741) Sivu 45, 744) Sivu 43, 752) Sivu 74, 768) Sivu 214, 780) Sivu 25, 795) Sivu 173, 809) Sivu 140, 814) Sivu 214, 818) Sivu 114- 115, 832) Sivu 237, 838) Sivu 99, 885) Sivu 138, 934) Sivu 202, 251, 941) Sivu 314, 968) Sivu 100, 980) Sivu 37, 137, 1110) Sivu 77, 1151) Sivu 205, 1176).
Lähde 229) ilmoittaa että JANAP-146 julkaistiin joulukuussa 1953.229)Sivu 91-92,402)Sivu 92.
JANAP-146D helmikuulta 1959 julkaistaan osittain lähteessä 540)Sivu 389-392 ja kokonaisuudessaan kirjassa 891) Luku 1.
Lähde 61) mukaan JANAP-146 uudistettiin viimeksi vuonna 1977(=JANAP-146E) (= CIRVIS)
ja on voimassa vielä vuonna 2000.61)Nro.1/2001,sivu 67-68, 952) Sivu 182- 183.
Kirjan 1118) mukaan JANAP 146E (= CIRVIS ) on voimassa vielä vuonna 2002. 1118) Sivu 150- 151, 167- 170, 1137). - Kyseiset lainaukset löytyvät kirjastani "Tiedemiehet ja ufot" sen takia että siinä kerrotaan nimenomaan Hainesista joka on mukana siinä kirjassa.
VCO:n kaipaamia taustatietoja löytyy sen sijaan sivukaupalla kirjastani " Tosiasioita ufoilmiöstä".
Mutta se onkin eri kirja jota en nyt tällä kertaa lainannut koska se ei ollut tarpeellista. - Voisiko nimimerkki VCO olla ystävällinen ja täsmentää että mikä kohta edelläolevassa tekstissäni se on joka on "täyttä puppua"?
- Lainaan kirjastani "Tiedemiehet ja ufot":
2000 ( Tri Richard F. Haines perustaa raporttikeskuksen ja julkaisee
raportin ) :
Tri Richard F.Haines joka on entinen NASA:n Space Human Factors Officen
johtaja sekä Raytheonin sopimustutkija perustaa vuonna 2000 raportointi-
keskuksen "National Aviation Reporting Center on Anomalous Phenomena" (=NARCAP) jonka tehtävänä on vastaanottaa ja tutkia lentäjien ufo-
havaintoja.Samana vuonna Haines julkaisee raportin "Aviation Safety in America -- A Previously Neglected Factor" jossa luetellaan yli 100 lentäjien
kohtaamisia ufojen,tai UAP:n (=Unidentified Aerial Phenomena) kanssa,
ja jotka ovat vaarantaneet lentoturvallisuutta.Raportissa luetellaan 56 kpl
"läheltä piti"-tilannetta,joissa lentäjät ovat joutuneet tekemään väistö-
liikkeitä.Haines toteaa kuitenkin ettei UAP:n kohtaaminen yleensä aiheuta
vaaratilanteita johtuen UAP:iden valtavasta ohjauskyvystä.
Raportti ei pyri selittämään näiden mystisten UAP:den alkuperää,mutta toteaa että sadat raportit,joista jotkut 1940-luvulta, osoittavat että UAP:t
liittyvät läheisesti korkeaan älykkyyteen,täsmälliseen lentotarkkuuteen ja
kehittyneeseen energiankäyttöön.
Raportissa viitataan myös määräyksiin joiden mukaan lentäjät aikoinaan
10.000 :- dollarin sakon tai 10 vuoden vankilatuomion uhalla kiellettiin
kertomasta ufohavainnoistaan sekä yli 50 liikennelentäjän protestiin
näitä määräyksiä vastaan vuonna 1958.-Tekijä.),500)Sivu 308, 1137), 1381) s. 169, 1403) Luku 3, ss. 52- 54.
Ohjelmassa 1474) kerrotaan että NARCAPISSA on nykyisin(2112) n. 3.000 raporttia. 1474).
………………………
1.1. 2017 ( Haines jättää NARCAPin ) :
NARCAPin perustaja Richard F. Haines ilmoittaa kansainvälisille ufotutkijoille tammikuussa 2017 että hän siirtyy eläkkeelle NARCAPista.
Hainesin eroilmoituksessa hän luettelee niitä syitä jotka ovat johtaneet tähän päätökseen, mm. korkea ikänsä (80 v.).
Merkillepantavaa Hainesin eroilmoituksessa on kuitenkin tämä ilmoitus ”,,,, my
realization that there are very few pilot reports being received involving both
flight safety and UAP,....”
(BB.n vapaasti kääntämä teksti:” ..olen huomannut että on saatu lentäjiltä hyvin vähän ilmoituksia jotka liittyvät sekä ilmailuturvallisuuteen että UAP:hen...”
1589) - Tuo Youtuben ohjelma johon aloittaja viittaa kuuluu History Channelin sarjaan ”UFO-Files” vuodelta 2004 ja jakso on nimeltään ”China’s Roswell” .
Se on siis jo 15 vuotta vanha ohjelma.
Itse nauhoitin tuon ohjelman History Channelilta jo vuonna 2008 ja minulla on edelleen tuo nauha tallella.
Jos nyt tavallisella talonpoikaisjärjellä mietitään tätä Dropa-tapausta niin on pakko tarttua seuraaviin tosiasioihin:
Aloitetaan vaikkapa lainaamalla pätkän kirjastani ”Tiedemiehet ja ufot”:
” Kirjailija David Agamon julkaisee kirjan Sungods in Exile joka kertoo Kiinan n. s. Dropa- kansasta. Agamon kertoo että kirja perustuu tri Karyl Robin Evansin muistiinpanoihin mutta myöntää myöhemmin että kyseessä on täysin keksitty tarina. 1166).”
Seuraavaksi voidaan katsoa mitä Wikipedia sanoo asiasta:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dropa_stones
Yhteenvetona voidaan todeta että:
Kyseistä luolaa ei ole löydetty uudellen.
Dropa-kiekoista ei ole mitään tietoa missä ovat. Niistä on vain yksi valokuva.
Tutkija Tsum Um Nui on täysin tuntematon tämän tapauksen ulkopuolella.
Kirjailija David Agamon (David A. Gamon) julkaisi tapauksesta kirjan Sungods in Exile jossa kertoo tiedemiehestä jonka nimi oli Karyl Robin-Evans ja joka oli tutkinut tapausta.
Myöhemmin Agamon myönsi että koko juttu oli keksitty eikä sellaista tiedemiestä ollut edes olemassa.
Edellä oleviin faktoihin viittaa ohjelmassa jopa Richard Dolan.
Jäljelle jääkin sitten vain kirjailija Hartwig Hausdorf joka innokkaasti puhuu asian puolesta ohjelmassa.
Itse ohjelmaan on myös laitettu mukaan runsaasti materiaalia joka ei liity Dropa-tapaukseen lainkaan. - J-Rodia on tehnyt tunnetuksi nimenomaan "tri, mikrobiologi " Dan Burisch.
Teoksessa " Tiedemieht ja ufot " kerrotaan näin:
KOTITEKOISET TOHTORIT JA PROFESSORIT:
Burisch, Dan ( Ex. Dan Crain, ex. Dan Catselas):
" Fil. tri " ( Stony Brook University / New York/ 1990) . Yliopisto on kuitenkin ilmoittanut ettei Burish ole ikinä opiskellut siellä. ( George Knapp/ KLASTV.com 4.12.2005). - Ikävä kyllä niin minulla ei ole mitään mahdollisuuksia laittaa mitään linkkejä MUFONin sivuille tai poistaa niitä sieltä. Sellaista valtaa minulle ai ole eikä ole ollut. Kyllä MUFON laittaa sivuilleen ihan itse mitä tahtovat.
Mieleeni tuli sellainen asia että saattaa hyvin olla että tuo linkki on ollut siellä ilkka Serran ajoilta saakka. Serrahan oli aktiivinen SUTissa "silloin joskus". - Ilkka Serra ehdotti kauan sitten minua seuraajakseen Suomen MUFONin edustajaksi ja niin sitten myös tapahtui. Samaan aikaan olin SUT ry:n pj.
Joku sitten MUFONissa keksi laittaa SUT ry:tä sivuilleen Suomen "chapteriksi".
Itse en ole milloinkaan ehdottanut,pyytänyt tai edes hyväksynyt sitä että näin tehtiin enkä minä tänä päivänäkään tiedä kuka MUFONissa sen teki.
Olen kyllä ainakin kaksi kertaa huomauttanut MUFONille että SUT ry ei ole mikään Suomen "chapter" mutta ilman tulosta, vaan se on "jonkun" keksintö.
Kuten sanottua niin minulla ei ole osaa eikä arpaa siinä että SUT mainitaan siellä,joten herra Kulju haukkuu tässä asiassa nyt väärää puuta sillä mimulla ei ole asian kansaa yhtään mitään tekemistä että näin on käynyt.
Selitys piilee luultavasti siinä että olin samaan aikaan SUT ry.n pj joten "joku" MUFONissa on nyt vaan keksinyt tehdä näin.
Mutta kuten sanottua, niin olen jo vuosia sitten huomauttanut asiasta,tuloksetta.
Suurella mielenkiinnolla panen muuten merkille että herra Kulju nyt jo päiväkausia on ollut kovin kiinnostunut minusta ja kirjoittaa minusta eri yhteyksissä vaikka itse en ole kirjoittanut Kuljusta sanaakaan aikaisemmin tällä palstalla, en omalla nimelläni enkä millään muulla nimimerkilläkään. - Bolidien nopeuksista:
Olin kotona Helsingin Vallilassa 11.7.1976 kun sisareni huusi minulle että tulisin katsomaan jotakin..
Ryntäsin ikkunalle josta oli näkymä pohjoiseen päin eli H:ki-Vantaan lentokentälle päin.
Näin taivaalla ison tulipallon joka oli tulossa pohjoisesta ”taloamme kohti”.
Niin minä käsitin asian.
Tulipallon takana oli valtava savuvana.
Ensimmäinen ajatukseni oli että kyseessä oli palava lentokone koska kohde näytti liikkuvan lentokoneen nopeudella.
Kohde lensi ”talomme yli” jolloin ryntäsin huoneiston toisella puolella olevalle parvekkeelle josta näin kuinka kohde nyt ohitti Paavalin kirkon korkeudella joka oli alempana kuin kirkon tornin huippu.
Tässä vaiheessa sain päähäni että kyseessä oli ohjus joka oli matkalla Leningradiin.
Myöhemmin sitten selvisi että kyseessä oli ns. Baltian bolidi joka lensi 120 km:n korkeudella
ja Wikipedian mukaan sen nopeus oli 7- 13 km/sek eli 25.200- 46.800 km/h.
Mutta minun silmissäni se oli liikkunut tavallisen lentokoneen nopeudella . - Nyt löytyi video jossa todennäköisesti näkyy tuo Irlannin ilmiö:
https://www.youtube.com/watch?v=5csvJTNU4QA - Folio Mulder kirjoittaa: "Tiedätkö esim. Travis Greenin tapauksesta Oregonissa, jossa metsätyömiesporukan keskuudesta kaikkien havainnoidessa tapahtumaa Trvais kaapattiin alukseen."
Luulen että FolioMulder kyllä tarkoittaa Travis Walton eikä Travis Green ja paikka oli Arizona eikä Oregon.
Muuten sattuu sillä tavalla että joku kuukausi sitten Travis pyysi minua kaverikseen Facebookissa. - Myös Helsingin Sanomat kirjoittaa nyt asiasta:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005896631.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=c61b42235df287530b2ef91dd5ff7f2a