Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siinä se.
http://www.devalk.nl/en/yachtbrokerage/200455/GRAND-SOLEIL-37.html
06.04.2016 14:08
Sama periaate. Mulla tulee aina olemaan omistuksessani purjevene. Eiköhän bankrottiakin saa jollain 1000 euron Ponilla huijattua, jotta pääsee haistelemaan vapaita tuulia. Silloinhan sitä vasta kaipaa ja aikaa on ehkä enemmän.
06.04.2016 13:14
Kannattaa tutkia tarkemmin, ennen kuin aloittaa noin ison remontin. Voihan siellä olla joku muu kuin joustaa kuin väliaine. Varmaan voisi joustavasta kohdasta porata koepalan vaikka alakautta, josta tutkii kerrosrakenteen väliaineen kunnon. Jos siellä on mätää ja märkää, sen huomaa. Sen reiän saa kiinni nätisti, jos kaikki on kunnossa. Itselläni on ruuvattu tiikkikansi, ja porasin siihen reikäsahalla reiän, kun asensin lämppärin. Ihan kuivaa ja kovaa oli.
06.04.2016 10:14
On se pienestä kiinni. Hauskaa, että selvisi ennen kesähelteitä.
05.04.2016 21:35
Yleensä näissä huutokaupoissa myyjä hylkää voittavan huudon, jos se on reilusti alle markkinahinnan.
05.04.2016 20:40
Näinhän se on, mutta jos tuon veneen markkina-arvo on 35000 euroa, niin tuskin vouti sitä myy alle 25 tuhannen, ja huutokauppahinta voi hyvin nousta johonkin 33 tuhanteen. Silloin jo mielellään tietää, mitä ostaa.
05.04.2016 18:27
No eipä siinä välttämättä isompaa ole. Mutta kun näissä vissiin ulosmitatuissa veneissä ei ole mitään valitusoikeutta, niin itse olisin hyvin kriittinen karilleajojen kanssa. Perheemme vene (suunnilleen saman ikäinen Guy27) aikoinaan törmäsi kiveen ja alkoi vuotaa, kun kölin takaa laminaatti repesi. Eipä siitä köliin jäänyt kummoistakaan merkkiä, mutta korjaus oli vaativa, ja siinä kölilaatikkoa jouduttiin aika tavalla muuttamaan.
05.04.2016 14:01
Ruotsissa keksittiin viime vuonna AISI-vene, jossa korroosio-ongelmat oli ratkaistu. Teräsosaaminen hankkeessa tuli Suomesta.
05.04.2016 07:06
Vielä teoreettisempana riskinä on se, että jos tuo vene on ulosmitattu, voi sen entinen omistaja ainakin Suomessa viedä kaupan oikeuteen, jos hän pitää hintaa liian alhaisena. Suomessa luin tapauksesta, jossa pariskunta osti ulosmitatun talon ja maksoi sen. Juttu meni käräjäoikeuteen ja vielä hovioikeuteen ennen kuin uudet omistajat saivat hallintaoikeuden taloon eikä kauppaa edes voinut perua. Prosessi kesti vuosia.
04.04.2016 20:22
Voi olla, mutta täytyy huolellisesti tarkastaa. Kyseessä on ehkä konkurssihuutokauppa, joten ei siinä taida olla mitään takuuta, ei ainakaan Suomessa ole. Kaikki vastuu on ostajalla ja piilovioista on turha valittaa. Huutokauppa on käynnissä vielä niin kauan, että hinta nousee varmaan lähelle markkinahintaa viimeisillä minuuteilla. Toisinaan noissa nettihuutokaupoissa mennään markkinahinnan ylikin, tai ainakaan myyjä ei hyväksy hintaa, joka on merkittävästi alle. Ainakaan ei ole mitään järkeä tarjota mitään ennen kuin minuutti ennen huutokaupan sulkeutumista.
04.04.2016 20:17
Joo, mutta Naantalissa koko sataman ympäristö on kaupungin kokoomuslaisten virka- ja luottamusmiespamppujen ja näiden sukulaisten tiukassa kontrollissa. Siellä ei kesätyöntekijä pieraisekaan ilman että joku kummisetä käskee.
04.04.2016 16:20
Meinasin, että se on ongelma yön yli viipyvien veneilijöiden kannalta. Itse olen ollut Naantalissa pari yötä veneellä ja ainakin 70 kertaa autoilevana turistina. Kun Merisali avataan, alkaa Naantalin kesäkausi ja nyt se on auki.
04.04.2016 15:35
Noissa paikoissa, joissa on kaljaterassi on usein se ongelma, että sinne pörrää koko ajan bustereita, jotka seisovat kylkikiinnityksessä muutaman tunnin. 5€ maksu vähentää tuota kaljaturismia, joten sehän on yön yli pysyvälle vieraalle hyvä asia.
04.04.2016 08:55
Ainakin sun täytyy käydä 14. päivä katsomassa vehjettä. Kölin vaurio voi hyvin olla niin laaja, että sisustus täytyy repiä pois korjausta varten. Onko moottori saanut vettä? Onko kone käynyt kolarin jälkeen? En itse tuohon paljon rahaa laittaisi, paitsi jos kölin tukirakenne todetaan ainakin melkein ehjäksi.
03.04.2016 22:33
Nauti kupillinen kamomillateetä aina ennen lähtöä ja muuta veneesi kotisatama Pietariin, niin ei ankkuripelit enää pääse uniin.
03.04.2016 10:06
Toisaalta voi vehkeet sammuttaakin. Itse yleensä en käytä plotteria vaan ajelen karttojen mukaan. Jääkaapista olen kyllä riippuvainen. Ja kaikuluotain on aina päällä.
02.04.2016 16:55
Miksi ei? Eihän täältä tulevia suosituksia ole pakko noudattaa.
02.04.2016 09:28
Esim. Biltemasta saa sellaisia vesihiomatyynyjä. Sen kastelet ja kevyesti hinkkaat, niin lähtee pinttynyt lika. Sitä ei kyllä kannata joka kevät käyttää.
01.04.2016 14:33
Olihan tuossa offshoreblue-linkissä sellaisia?
01.04.2016 13:03
Tuollainen oli Helmarinilla myynnissä vuosi sitten pari kymppiä kalliimmalla. Kävin katsomassa Aurajoen messuilla. Tilaa ja avaruutta oli hemmetisti, ehkä liikaakin kahden hengen miehistölle. Eipä siinä muuten vikaa ollut.
01.04.2016 06:36
146 / 177