Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. Sama+minä+olen+tuumaillut.++On+niin+montaa+eri+tapaa+tuotta+hyvää+oloa+ja+nautintoa+toiselle+muu+kuin+vp.++Oikeastaan+abortinvastustajien+pitäisi+alkaa+kampanjoimaan+sen+puolesta,+että+nuoret+harrastaisi+enemmän+muita+tapoja.+Ihan+turhaa+se+on+alkaa+mökkireissulla+puuhastelemaan+ja+turhaan+riskeerata+kun+kerran+voidaan+käyttää+eri+seksitapoja+jotka+on+paljon+kivempiakin.+Eikä+ole+raskauden+pelkoakaan.
  2. "Todellista+vapautta+on+hankkia+tasa-arvoinen+parisuhde+ja+toimia+siellä+molempien+parhaaksi+yhteisten+päätösten+ja+halujen+mukaan."Minusta+on+aina+vaaran+merkki,+kun+joku+haluaa+määritellä+mitä+on+Totuus,+ja+Todellinen+Vapaus.+Nämä+kaksi+on+totalitarismin+kannattajan+vakioretoriikkaa.++Siinä+ei+kuunnella+muiden+käsityksiä,+haluamisia+tai+muuta.+Vain+itse+tiedetään+Varmasti,+mikä+on+Totuus.++Viimeksi+termiä+Todellinen+Vapaus+käytti+eräs+ääri-islamilaishihhuli+eduskuntatalon+portailla,+missä+hän+huusi+että+Islam+on+Todellista+Vapautta,+ei+demokratia.++Kysymys+kuuluu,+kenelle+joku+asia+tuo+vapautta,+ja+miten+hän+itse+määrittelee+vapauden.++Jokainen+haluaisi+itselleen+tietenkin+vapautta,+eikö+totta?++Kyse+on+aina+muiden+vapauksien+määrittelemisestä.++Sinä+kehotat+ihmisiä+hankkimaan+parisuhteen.+Mutta+mitä+jos+sellaista+ei+löydy?+Parisuhteet+alkaa,+ja+parisuhteet+loppuu.++Pitääkö+ihmisen+elää+ilman+seksiäkin?+Mikä+on+kantasi+tähän?+Entä+mitä+se+abortti+tähän+liittyy,+aborttejahan+tehdään+nimenomaan+parisuhteissakin.+Muistaakseni+puolet+perheellisille,+jos+en+väärin+muista.
  3. Täytyy+sanoa,+että+erittäin+hienosti+keksitty+otsikko+aloituksessa.+:)++Logiikka+todellakin+ontuu,+kun+vertaa+aborttia+ja+varkautta+toisiinsa.+Miksi+tällaisia+irrationaalisia+vertauksia+ja+analogoita?++Minusta+nämä+kertoo+pelkästään+keksijän+kummallisesta+ajatuksenjuoksusta.+++Jos+aloittaja+olet+paikalla,+niin+voisitko+selventää,+miten+varkauksien+tai+muiden+rikosten+salliminen+vähentäisi+abortteja?++Jos+nyt+leikitään,+että+rahaa+alettaisiin+laittaa+varkaille+näkyvälle+paikalle+jne?++Kilpaileeko+naiset+tällä+hetkellä+siitä,+kuka+saa+mahdollisuuden+käydä+abortissa,+kun+se+kerran+on+sallittu?++Ihmisethän+kävisi+iltaisin+pikapankeilla+hakemassa+kilvan+rahaa,+jos+tietäisi+että+siellä+sitä+on+tarjolla.Sehän+vaikuttaa+pelkästään+siihen+asiaan,+joka+on+kriminalisoinnin+tai+dekriminalisoinnin+kohteena.++Kun+nainen+tuli+vahingossa+raskaaksi+silloin,+kun+abortti+oli+lailla+kielletty,+lohduttiko+häntä+se+asia,+että+eihän+varkauskaan+ole+sallittu?++Ihan+suorastaan+päättömiä+nämä+analogiat.+Minusta+taustalla+on+todella+teoreettinen+ja+ulkokohtainen+käsitys+abortista,+äitiydestä,+raskaudesta+ja+muusta+asiaan+liittyvästä.+++Ei+tajuta,+mitä+raskaus+naiselle+merkitsee,+ei+alkuunkaan.++Joku+joka+ei+tule+raskaaksi,+tai+ei+ole+koskaan+ollut+raskaana,+ei+näköjään+ymmärrä,+ettei+raskaus+ja+raskauden+keskeyttäminen+ole+mikään+moraalikysymys+vaan+ihan+elämään+loppuelämään+vaikuttava+asia,+kävi+asiassa+miten+tahansa.+Moraalihurskastelijan+elämään+se+ei+vaikuta+sitä+eikä+tätä.Itse+vertaisin+vahinkoraskautta+mielummin+onnettomuuteen++tai+äkilliseen+sairauteen.++Jos+onnettomuuden+jälkihoito+kriminalisoitaisiin,+niin+hakisiko+nainen+apua+laittomasti,+esim+menisi+etsimän+naapurista+tai+jostain+tiskin+alta+kipsitarvikkeita+että+saisi+kipsata+poikki+menneen+käden+jne?+Vai+suostuisiko+elämään+katkenneen+käden+ja+kipujen+ja+työkyvyttömyyden+jne+seurausten+kanssa+loppuelämänsä+ja+kenties+vaarantaisi+henkensäkin,+kun+ei+saa+asiantuntevaa+apua,+eikä+uskalla+hakea+sitä+koska+se+on+määritelty+rikokseksi?