Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. Eikö+sinusta+siis+raiskattukaan+saisi+hankkia+aborttia?+Kummallista,+ettei+se+tule+juurikaan+abortinvastustajien+puheissa+esiin,+vaan+tässä+kohtaa+sanotaan++että+"raiskauksia+on+niin+vähän,+ettei+niihin+voi+vedota".Mutta+sitten+kun+tulee+niitä+tapauksia,+että+puhutaan+niistä+raiskatuista+ja+uhrin+oikeuksista,+niin+käy+ilmi,+ettei+abortinvastustaja+pidä+naista+uhrinakaan,+vaan+on+"ansainnut"+kohtalonsa,++ansainnut+kaikkea+pahaa+vielä+entisten+päälle.++On+taas+sydämensivistys+huipussaan.
  2. "Sitähän+sinä+kannatat+ja+tyrkytät+kaikille+ratkaisuna.+Ja+leikkelet+lauseenpätkiä+irti+yhteyksistään.+"Sinä+et+edes+leikkele,+vaan+keksit+omiasi+sillä+sinun+pitää+nyt+tuoda+todisteet+siitä,+että+olen+tyrkyttänyt+aborttia+ratkaisuna.++Se+on+näitä+sanoja,+mitä+katsot+oikeudeksesi+panna+toisen+suuhun.++Minä+kannatan+aborttioikeutta,+ja+sitä,+että+jokainen+nainen+ja+perhe+tekee+itselleen+parhaan+ratkaisun+asiassa+koska+kantaa+vastuunkin+siitä.++Kannatan+sitä+toimintatapaa,+mitä+lääkärikunta+ja+hoitohenkilöstö,+eduskunta,+Etene,+hallitus+ja+väestötutkijatkin.++Tyrkyttävätkö+nämä+kaikki+em.+siis+jotain+ratkaisua+koska+jättävät+nämä+asiat+vaan+jokaisen+itsensä+päätettäväksi?+Ovatko+he+radikaalifeministejä+ja+abortin+tyrkyttäjiä?Kuka+siis+tyrkyttää+ja+mitä,+tuon+edellä+mainitun+virkkeen+perusteella?++Millä+tavalla+painostan+tai+yritän+viedä+joltain+oikeuden+päättää+itse+lisääntymisestään?Missä+kohtaa+olen+maininnut+esimerkiksi,+että+minusta+lapsen+tappaminen+olisi+toimiva+ratkaisu?+Itse+keksit+näitä+paschkapuheita,+olkiukkoja,+virheellisiä+analogioita,+ja+väität+niitä+muiden+sanomiksi.+Kuinkahan+monta+argumenttivirhettä+onnistut+ilmaisemaan+yhdessä+virkkeessä?++Jos+sinusta+syntyneet+lapset+pitää+tappaa,+niin+tee+toki+asiasta+kansalaisaloite,+jos+koet+asian+tuollaisena+elämän+suojelijana+tarpeelliseksi,+en+tajua+miksi+noita+omia+halujasi+laitat+toisten+kontolle.++Sinä+et+todellakaan+ole++päättänyt+isäsi+ja+äitisi+seksinharrastamisesta+etkä+siitä+että+olet+syntynyt.++Minulle+sinun+olemisesi+taas+on+ihan+yhdentekevä,+suurentelet+kovasti+merkityksellisyyttäsi.
  3. No+todellakin+potilastiedot+on+salaisia,+eikä+kellään+ole+mitään+oikeutta+tietää+toisen,+täysi-ikäisten+perheenjäsenen+potilastietoja,+kun+ei+abortista+saa+tietoa+alaikäisenkään+kohdalla,+jos+lapsi+haluaa+sen+kieltää.+Eri+asia+on+selvästi+lastensuojeluasiat+eli+hyväksikäyttötapauksest,+ja+niissäkään+ei+vanhemmat+ole+se+ensimmäinen+paikka+vaan+lastensuojeluviranomaiset.