Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
salopuu
profiilit
salopuu
salopuu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
56
Kommenttia
769
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen törmännyt tähän kysymykseen lähipiirissäni. Melkein 90-vuotias tätini puhui aikoinaan, ettei arkkua saa kantaa sekaisin miehiä ja naisia. Jos ei ole riittävästi neljää tai kuutta miestä, niin silloin saa kantaa naiset ja siis kaikkien kantajien on oltava naisia. Kun sitten tiedustelin asiaa, mihin "artiklaan" se perustuu, niin hän vastasi, että ei oikein osaa siihen vastata, mutta hänelle on asian sanonut henkilö, jolla on paljon tietoa ja kokemusta, miten missäkin oikein menetellään. Olen yrittänyt kysellä sitten sukuni iäkkäiltä tästä, mutta ei heillä ole tietoa.
Nyt sitten tätini hämmästykseksi on tullut tilanteita, että on ollut "sekakantoa".
Yleensä vainaja arkkuineen on sen verran painava, että eiköhän käytäntö ole sanellut perinteen. Ennen kun itsetekoiset arkut olivat vielä painavampiakin kuin tänään.
Ei asialle ole ainakaan mitään raamatullista sääntöä.
05.01.2016 12:52
Tuo nimimerkkien väärentäjä on joku epätoivoinen raukka, joka on tullut sotkemaan ateismipalstalta tännekin. Hänellä on pääsy myös rekisteröityjen nimimerkkien taakse. Olen epäillyt sitä jo pitemmän aikaan. Luultavasti kuuluu koko portaalin ylläpitoon.
Mutta Herramme elää - ei saatana mitään voi.
09.12.2015 20:08
Sanoppas muuta. Kaikki rivoimmat ja tyhjät rääväilyt saa kyllä olla, mutta vähänkin evankelioivat ovat uskomattomille myrkkyä. Ja palstan seriffi on itse tässä mukana. Sain sen selville ihan äskettäin kokeilemalla nimmarikikkaa.
09.12.2015 16:43
Taistellaan kanssasi. Pimeyden voimien on lopulla peräännyttävä.
09.12.2015 12:14
Kyllä se on lohdullista meille reppanoille, että Pyhä Henki on tallentanut Sanaansa noita epäonnistumistarinoita. Paavalikin vainosi ja raastoi tappaen Herran omia. Hän koki olevansakin syntisistä suurin. Me tullaan sitten hyvinä kakkosina.
Siunausta vain elämääsi ja uskossa eteenpäin.
09.12.2015 12:11
Noin voi olla sinulla, Pitkätukka, mutta yleensä nämä valittajat ovat ateisteja. Mikä heitä sitten tuossa tyhjyydessä auttanut. Olet sinäkin joskus antanut ymmärtää, ettei se olemassaolo niin auvoista ole. Hyvä jos nyt koet toisin.
07.12.2015 21:03
Minä kirjoitin aloituksen. Yritä nyt jotain tällä nimimerkillä. Olette niin tyhjiä, ettei teillä ole sanoja mitenkään kommentoida aloitukseeni.
07.12.2015 20:46
Aamen, aamen! Totisesti aamen, Herramme elää ja luo uutta!
07.12.2015 20:25
Moi sinä pelkäävä nuori. Ei ole ihme, että sinulla on tunne, että mitä tässä vielä menetetään ja odotat seuraavaa surua. On varmasti vielä tuskaa, yksinäisyyttä ja kaipausta entisten menetysten vuoksi. Jospa nyt on edessä pitkä aika, jolloin ei tarvitse enää menettää ketään pitkään aikaan vaan päinvastoin saa ja tulee uusia ystäviä, läheisiä ja kivoja juttuja eteen. Kyllähän elämässä joutuu välistä menettämään ja luopumaan, mutta joskus tätä joutuu kokemaan kuin kimpussa.
Paras tapa huojentaa pelkoa on avautua ja jakaa jonkun kanssa tuntemuksia. Myös ajatusten suuntaamineen iloisiin ja mukaviin ajatuksiin auttaa. Kannattaa jatkaa tuttua arkielämää: käydä koulua ja tapailla kavereita ja harrastaa. Ajan myötä alkaa sitten luottaa huomiseen ja saa rohkeutta.
Jos ei ole siinä lähellä ketään toisi luontevaa kuulijaa niin kannattaa käydä puhumassa vaikka kuraattorille ja terveydenhoitajalle.
Varmasti helpotti kun kirjoitit palstalla.
06.12.2015 14:48
En varmaan voi tavata kasvotusten, mutta olen itsekin jo nuo vuosikymmenet ylittänyt nainen. Elelen pohjoisessa, olen perheetön. Ihan yksin ei tarvitse aina olla, kun tapailen ystäviä ja tuttuja.
En kyllä tiedä vielä miten joulu menee.
[email protected]
06.12.2015 09:30
Kyllä sinun pitäisi nyt puhua, että saisit tehokasta apua. Auttaisko jos vaikka kirjoittaisit tuntemuksia ja ajatuksia etukäteen paperille. Ja on helpompi puhua kun asioita on jäsennellyt ensin kirjoittamalla.
04.12.2015 19:24
On raskasta olla tällaisen ihmisen ystävä ja rinnalla. Tämä nuori on nyt eksyksissä ja kärsii ennen pitkää pahoista mielenterveysongelmista. Jätä sinäkin nuo horoskooppidiagnoosit ja suuntaa mielesi todelliseen hengellisyyteen. Kristinuskosta löytyy totuus.
04.12.2015 10:40
Rakas aloittaja, jos luet vielä palstaa, niin kirjoituksesi kosketti kovasti. Tällä palstalla ei tietenkään voi kovin seikkaperäisesti kertoa henkilökohtaisia asioitaan.
Olen suunnilleen iäkäisesi nainen ja minäkin olen kokenut pitkän vaikean koettelemusjakson ja olen ollut pitkään uskossa. Kyllä Jumala on myös siellä laakson ja pimeyden kuilussa. Aikamme on kovaa, pimeää ja ihmistä koetellaan myös yksityiskohtaisesti.
Jos kiinnostaa jakaa sydäntä enemmän, niin voit kirjoitella minulle. Olen armollinen, en tuomiohenkinen. En ole aina onnistunut ihmisenä ja kristittynä.
[email protected]
04.12.2015 10:28
Sinun olisi nyt parasta ottaa yhteyttä terapeuttiin, tahoon joka on jo auttamassa sinua. Soita sinne että et enää jaksa olla ja tarvitset tehokkaampaa hoitoa.
Oletko pystynyt puhumaan terapeutille, ihan syvimmistä tunteistasi vai onko tapanasi peitellä totuutta. Tunnistako itse, mikä sinua todella piinaa?
[email protected]
04.12.2015 09:29
Hienoa että kerroit historiasi ja kokemuksesi. Kyllä se niin on, että väärä menneisyys kulkee painolastina ja siitä on päästävä eroon. On tempaistava irti vääristä asioista ja jopa ihmisistä. Ihmisellä on vastuu kasvaa ja ehdottoman tärkeää on terve usko ja yhteys Jumalaan. On lähettävä muutos- ja kasvuprosessiin.
04.12.2015 08:48
Kun Jumala loi luomakunnan, siis kaikki elolliset olennot, niin kuolemaa ei ollut kenenkään osana. Luomakunnan kruunu, ihminen, jonka Luoja laittoi viljelemään ja varjelemaan, lankesi ja kuolema tuli osaksemme. Onneksi Jeesuksessa tuo kirous on voitettu ja iankaikkinen elämä on mahdollinen. Myös koko luomakunta vapautetaan ja asetetaan ennalleen.
02.12.2015 21:32
Varmaan se on aivoihin syöpynyt juttu. No nyt olet eläkkeellä ja eikö ole ruhtinaallista elää ihan niin kuin itselle hyväksi tuntuu. Pääasia, että lepoa tulee tarpeeksi. Missä on määrätty, milloin pitää valvoa tai nukkua, jos se elämään sopii. Nauti toki moisesta vapaudesta.
01.12.2015 10:02
Hienoa, että olet noin avoin ja ihan tosissasi pohdit tilannettasi ja pahaa oloa. Näin iäkkäämpänä uskon, että kouluvastenmielisyyteesisyynä on tuo sopeutumisongelma kouluun. Koulutilanteessa tulee tuo kaverittomuus sinulle konkreettisesti esille ja siksi on vastenmielistä kohdata se. Kun on joutunut kiusatuksi, niin turhautunut paha oli ja fiilis, ettei voi asialle mitään, niin tulee ainoaksi keinoksi ratkaista asia kostamalla kaikille yhteisesti.
Niin kuin itse ymmärrät, niin ei asia sillä kohene, ja ajatus on järjetön ja typerä. Ei siinä ole mitään järkeä ja tulisihan siitä itsellesikin vain pahaa.
Olet erittäin järkevä nuori, että tiedostat aisan ja olet lähtenyt aktiiviesti hakemaan apua.
Asia useat joutuvat joskus kokemaan tilanteen, ettei pääse porukoihin mukaan ja sinulla se on tullut tavallaan olosuhteiden myötä. Jospa sekin pitää sinun kokea. Oppia ikää kaikki. Kun on joskus kokenut olevansa syrjässä ja kiusattu, niin tietää miltä se tuntuu. En usko että pääset tästä yli, niin haluat enää ikinä kiusata ketään, ja ymmärrät kiusattuja. On se hyvä tiedostaa sitten kun tulee omia lapsia tai tekee töitä yhteisöissä, että porukassa voi olla niitä, jotka eivät pääse mukaan.
Elämässä kohtaamme ongelmia ja pullonkaulatilanteita ja aina on kasvun paikka miten päästä niistä eteenpäin. Älä lannistu. Et ole mikään typerä nuori.
Kyllä pääset eteenpäin ja saat apua. Uskon että tulevaisuudessa sinulla on jaettavaa toisillekin.
01.12.2015 09:57
Jos perillinen kääntyy Jumalan puoleen ja tule uskoon, niin perisynnin kirous katkeaa. En kanna esi-isieni syntitaakkaa.
27.11.2015 22:41
Ei nuo jäljet ole tie hiviin. Varo vääriä seksisuhteita, narkkarien neuloja ja koske toisen verieritteisiin. Kyllä pelkäät turhaan niin kuin itse epäilet.
Jospa sinulla on nyt alitajuinen huoli ja pelko ja se konkretisoituu hivpelkona.
26.11.2015 19:07
38 / 39