Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
flegu
profiilit
flegu
flegu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
371
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Virhe+vuosiluvussa!+Pitää+olla1971+EIKÄ+91!
23.05.2019 15:40
Henkilötasolla+en+ole+havainnut+mitään+oleellista+muutosta.
Jos+Skandinavia+rajataan+Euroopan+ulkopuolelle+niin+aloitimme+tutustumaan+Eurooppaan+ja+eurooppalaisiin+vasta+v1991+alkaen.
Kahta+kesää+lukuun+ottamatta+kaikki+kesälomat+omatoimimatkoilla+alkuun+kahdestaan,+sittemmin+lasten+kanssa.
Teltta+vaihtui+hyvin+pian+yksityismajoituksiin.
En+kokenut+EU:ta+edeltäviä+vuosia+mitenkään+hankalina.+Olemattomat+rajamuodollisuudet.
Yhden+ainoan+kerran+minulle+huomautettiin+Ranskasta+Saksaan+tullessa+viallisesta+ajovalosta.
Omalla+autolla+Euroopassa+noin+160000km.+Lentokenttien+kymmenisen+vuokraa.+1+-+2+viikkoa+siihen+lisäksi.
Viime+vuosien+havainnot+ovat+pikemminkin+kielteissävytteisiä.
23.05.2019 15:38
Jos+delaisin+ennen+vaimoani+ja+ilman+lesleneläkettä+hänen+omansa+laskisi+nykyisestä+984,21€/netto+>+500€:oon+niin+kyllä+kai+hän+saisi+jotain+tukia+ja+avustuksia?
23.05.2019 11:17
Useassa+yhteydessä+painotetaan+lihasvoiman+tärkeyttä.+Johtunee+siitä,+että+sen+puolen+harrastus+lienee+harvinaisempaa?+Olen+myös+nähnyt+lukuisia+miehiä+jotka+kuvittelevat+lihaskuntoilevansa+mutta+totuus+on+paljon+vaatimattomampi.+Parempi+olisi+käyttää+nekin+tunnit+aerobiseen+liikuntaan+ja+mieluiten,+mahdollisuuksien+mukaan,ulkona!
Näkemäni+mammojen+ja+papparaisten+ohjatut+liikuntaryhmät+ovat+monipuolisen+kunnon+ja+liikkuvuuden+kannalta+hyviä.+Mm.+salimme+mummoliigan+kehon+hallinta+ja+tasapaino+kehittyivät+parin+vuoden+aikana+huimasti!+Mutta,+itsestähän+niissäkin+kaikki+riippuu.
Olen+hiljalleen+lisännyt+aerobisen+osuutta+va+vastaavasti+vähentänyt+varsinkin+suurten+lihasryhmien+perus-+ja+maksimivoimatreenejä.+Aerobinen+on+vaan+niin+hiivatin+pitkäveteistä,+että+haluan+tulkita+kuittaavani+sen+osittain+seuraamalla+puntti-+ja+salitreenien+aikaista+syketasoa.+Todistelen+itselleni,+että+muun+ohella+riittää+yksi+ainoa+aerobinen+viikossa.
Mikä+tahansa+apulaite,+ranneke,+mittari,+mikä+vaan+puoltaa+paikkaansa+osoituksena+käyttäjänsä+kiinnostuksesta+ja+sitoutumisesta.+Minulla+se+on+vuosittainen+kehon+koostumusanalyysi+ja+lisänä+normaalit+labrakokeet.
03.12.2018 15:34
Tuskin+kaikkien+tavoitteena+on+olla+joutilaana!
Eläkkeelle+siirtyminen+voi+tapauhtua+monen+sortin+hengessä.+
Se+voi+olla+etuaikaista+ja+suunniteltua.+Mielestäni+kuulumme+vaimoni+kanssa+tähän+ryhnmään.
Se+voi+olla+valmisteltua.+Henkilö+on+varautunut+siihen+ja,+enemmän+tai+vähemmän+suunnitellut+tuon+tapahtuman+jälkeisiä+tekemisiään.
Eläkkeelle+joutuminen+voi+olla+järkytys.+Olen+nähnyt+tapauksia+joissa++60v+heppu+oli+täysin+sekaisin+kun+yritys+tiedotti+saneeraustarpeestaan+jo+useita+kuukausia+aikaisemmin+ja+yrityksen+kompensoimalle+eläkkeelle+jotuminen+tapahtui+syntymävuoden+perusteella.+Heppu+oli+ikänsä+asunut+työsuhdeasunnossa+josta+sitten+tuli+lähtö.
Vastaan+tullut+tapaus.+"Minulla+oli+kunnia+palvella+yhtiötä+41+vuotta"!+Pikkupomon+KUNNIA´?+No,+onhan+siinä+sisältöä+eläkepäiviin.
Nuoruuden+aikainen+kaverini+ja+perhetuttumme,+kitkutteli+sen+"kunnian"+kupeessa+60+vuotiseksi+vaikka+olisi+päässyt+kompensoidulle+eläkkeelle+57+vuotisena.+Luottamusmiesasema+suojeli+eläkepakolta.+Heppu+hakkasi+eukkoaan+ja+ryyppäsi+2+vuotta+ja+kuoli+pois.
Varmaankin+olisi+ollut+parempi+jatkaa+lm-loisimista+ja+tuupertua+työpöydän+ääreen.
Minusta+säälittävimpiä+eläkeläisiä+ovat+ne+jotka+maanisesti+todistelevat+omia,+hirmuisia+kiireitään.+40v+pinnassa+yrityksensä+myynyt+ja+eläköitynyt+pariskunta+ei+ole+valittanut+kiireitään.+Ovat+talvet+Espanjassa+ainoana+poikkeuksena+joulu+jonka+he+viettävät+Suomessa+talviasuttavassa+huvilassaan+johon+he+myös+tulevat+kesän+viettoon.+Ainakin+onnistuvat+näyttelemään+tyytyväisyyttään+tuohon+laiskotteluun+jota+on+kestänyt+jo+kolmisenkymmentä+vuotta.+
Ei+ole+tyypillistä+ELÄKELÄISTÄ!
03.12.2018 15:19
Kiitoksia+osanotosta!+En+tiedä+vihasta+mutta+olen+tyytyväinen+siihen,+etten+ole+hyvästä+elämästäni+kiitollinen+muille+kuin+vaimolleni.
Lapsuuden+kodin+olojen+ja+kokemusten+jälkeen+on+ollut+helppoa+saavutta+tasapainoinen+ja+jonkun+käsitteistössä+jopa+onnellinen+elämä!
03.12.2018 11:36
Vähäiseltä+osaltaan+asenteesi+parantaa+eläkejärjestelmämme+kestävyyttä!+Enemmän+eläkevakuutus+maksuja.+Vähemmän+nautintavuosia.
Iästäsi+päätellen+et+ole+edes+missään+virastossa+viemässä+jakkaraa+joltakin+nuoremmalta.
Itse+olin+turhan+hätäinen.+Isäni+kuoli+kiduttuaan+62+vuotiseksi+ja+varoittavan+esimerkin+johdosta+aloin+himmentelemään+työelämässä+52+vuotisena+varautuen+täydelliseen+vetäytymiseen.
Olen+suorastaan+pettynyt+kunnyt+75v+ikäisenä+ja+omasta+mielestäni+hyväkuntoisena+kitkuttelen+27+ansaintavuoden+eläkkeellä+jonka+reaaliarvo+on+laskenut+18+vuotta.
Sinä+olet+hyvässä+asemassa+koska+luultavasti+hyvän+eläkkeesi+reaaliarvo+todennäköisesti+ei+ehdi+laskemaan+montaakaan+vuosikymmentä.
Oikeastaan+käy+katteeks!
03.12.2018 11:31
Vatsaa!
02.12.2018 20:15
Löytyihän+tännekin+yksi+aivopuoli,+luonnevikainen+idiootti!
02.12.2018 20:15
Minä+kilkuttelen+vakiomerkillä+flegmaatti+koska+en+viitsi+joka+kerran+kirjaantua+"virallisesti+"fleguna".
Tämä+on+minun+ratkaisuni+koska+en+viitsi+jauhaa+potsakaa+ja+siten+seison+jokaisen+mielipiteeni+takana+milloin+vain+ja+missä+vain.
Tuttavani+tunnistavat+minut+tällä,+ja+muillakin+palstoilla+joissa+luumuilen+mutta+muilla,+tunnistettavilla+nimimerkeillä.
Kukin+touhuaa+tavallaan.
Kuvasta+oli+sen+verran+haittaa,+että+kuntoilupalstalla+joku+tuttavani+herjasi+sen+perusteella+vaimoani+joten+poistin+kuvani.
07.12.2017 16:12
Pensaasta+kuiskaten+kerron,+etten+viitsi+kirjautua+koska+en+näe+sitä+tarpeelliseksi.
Pöheiköstä+käsin+häiriköin+samalla+puskatunnuksellani,+flegmaatilla+johtuen+siitä,+että+minua+mahdollisesti+inhoavat+osaavat+jättää+ne+avaamatta+ja+toisaalta+en+viitsi+joka+kerta+keksiä+uutta+tunnusta.
Siispä+palaan+pöheikköön.
26.10.2016 11:30
kyllä näköjään
26.05.2016 07:10
Toimintakokeilu
26.05.2016 07:09
Lääkäriltä mieluinen määräys. Nimittäin vaimolleni. Rouvan on saatava painoa lisää koska muuten yksi vakava vatsatauti voi olla kohtalokas!
Vaimoni oli ikänsä hoitanut painoaan ja ollut todella perusterve sairastamatta nuhakuumeitakaan.
Erään geneettisen aineenvaihduntahäiriön seurauksena maksa jäi yhden laskimon varaan ja sen seurauksena maksasta on noin 1/3 osa pois pelistä.
Määräyksen seurauksena vaimoni ryhtyi popsimaan aikaisemmin itselleen harvinaisiksi määräämiään herkkuja, täytekeksejä, hillopullia yms.
Kun paino oli noussut 6kg ( yli 10% ) lopetti lääkäri kyselynsä mutta jatkavuuden laki näytti voimansa. Painon nousu jatkui 2kg:n verran. Ei haittaa.
Itse pudotin aikanaan painoni tunnesyistä. Vaimoni ei ilmeelläänkään osoittanut mielipidettään mutta arvelin itse, että pienempi laardimäärä vyötärölläni saattaisi olla intiimitilanteissa hänestä miellyttävämpi.
"Kotiuduttuani" 15-vuotta sitten on säännöllinen elämä, itse valmistamani kotiruoka, kuntoilu ja pidättyminen kotioloissa täysin alkoholista, pitänyt painokehitykseni loivalla laskusuoralla. Ikävää on vain, että se johtuu lihaskadosta.
Painon laskun mukana vähenee myös laardimäärä koska rasva %:ni on pysynyt 16 - 17 välissä.
Vatsan repimisten jälkeiset kuukaudet olivat poikkeus mutta paluu normaaliin onnistui hyvin.
30.03.2016 16:37
Viikonloppu muiden joukossa.
Perjantaina -30% broileri uunissa + basmati riisiä.
Lauantaina päivällä kaurapuuro, illalla einespizza hieman täydennettynä.
Sunnuntaina ja maanantaina broilerin roippeista tehtyä risottoa jonka viimeiset jäänteet syömme vajaan tunnin kuluttua.
Vaimo teki mustikka-rahka piirakan joka tuli pyhien aikana ylimääräisenä tuhotuksi.
Juomana läpi herkkujen rasvaton maito ja illoin alkoholiton kevytsiideri.
29.03.2016 12:54
Yleensä tälläisiin tiedusteluihin vastaavat syvällä vakaumuksella sellaiset luonnolaihat läpipaskurit jotka eivät tiedä ylipainosta mitään. Pohjaton viisaus: Syö vähemmän kuin kulutat! Voi tuota neroutta!
Oma laardini on pari kertaa päässyt menemään överiksi ja olen joutunut irrottautumaan siitä.
Viimeiset vuodet on painoni ( vaakanäyttö ) pudonnut tasaista 1kg/vuosi vauhtia kaikesta äheltämisestä huolimatta. Kuitenkaan en osaa olla hyvilläni!
28.03.2016 12:53
Minulle päivän mittainen onni on kohtuuton odotus. Käsitteen sisältö on niin vaativa.
Onni on hetkellinen olotila. Tyytyväisyys saattaa olla hyvinkin pitkäkestoista jota katkovat ainoastaan satunnaiset tapahtumat.
Onni ei synnyt määräyksestä eikä kalenterimerkinnän mukaan. Perusteet ovat aivan jotain muuta!
22.03.2016 11:46
Aktiivivuosina = avioitumisesta lopulliseen laiskistumiseen, minä panostin yhteisen kassan varoista noin 80%. Verotetuista palkkatuloista!
Nyt nettoeläkkeemme ovat suhteessa 3 : 1 minun edukseni tai tappiokseni, miten sen nyt haluaa tulkita. Minun eläkkeeni on nettoarvoltaan toistuvasti pienentynyt paitsi viimeeksi se nousi 2 centtiä ( todellakin ). Vaimoni on saanut vuosittain muutaman euron lisää. Ikämme ei riitä eläkkeiden tapapäistymiseen.
14.03.2016 13:32
Saattaapi olla tapauskohtainen juttu!
14.03.2016 13:21
0+Rh. Aloitin sveduissa v1964. Liikkuvan palvelun auto tuli tehdasalueelle 2kk:n välein jolloin, kesken urakan, juoksin puukengät klonsuen autolle, valautin sen 400gr verta, kuittasin siitä 25SKr ja juosta klonksuttelin takaisin työpaikalle.
Vertailun vuoksi. 25:llä sekillä sai työmaaruokalassa paistetut silakat perunamuusin kera 5:nä päivänä. Toinen, houkuttelevampi vaihtoehto oli ostaa systeemistä 0,7l:n pullo absoluuttia.
Luovutuksen jälkeisenä iltana nautittuna se oli tavallista tehokaampaa.
Jatkoin luovutuksia Suomessa vaikka olivatkin ilmaisia. Yhteensä niitä on 100:n tuntumassa.
Ensin luovutkset häiriintyivät toimipisteen siirryttyä naapurikaupunkiin ja sitten tuli ikä vastaan.
14.03.2016 13:14
9 / 19