Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

371

  1. Tuskin+kaikkien+tavoitteena+on+olla+joutilaana!Eläkkeelle+siirtyminen+voi+tapauhtua+monen+sortin+hengessä.+Se+voi+olla+etuaikaista+ja+suunniteltua.+Mielestäni+kuulumme+vaimoni+kanssa+tähän+ryhnmään.Se+voi+olla+valmisteltua.+Henkilö+on+varautunut+siihen+ja,+enemmän+tai+vähemmän+suunnitellut+tuon+tapahtuman+jälkeisiä+tekemisiään.Eläkkeelle+joutuminen+voi+olla+järkytys.+Olen+nähnyt+tapauksia+joissa++60v+heppu+oli+täysin+sekaisin+kun+yritys+tiedotti+saneeraustarpeestaan+jo+useita+kuukausia+aikaisemmin+ja+yrityksen+kompensoimalle+eläkkeelle+jotuminen+tapahtui+syntymävuoden+perusteella.+Heppu+oli+ikänsä+asunut+työsuhdeasunnossa+josta+sitten+tuli+lähtö.Vastaan+tullut+tapaus.+"Minulla+oli+kunnia+palvella+yhtiötä+41+vuotta"!+Pikkupomon+KUNNIA´?+No,+onhan+siinä+sisältöä+eläkepäiviin.Nuoruuden+aikainen+kaverini+ja+perhetuttumme,+kitkutteli+sen+"kunnian"+kupeessa+60+vuotiseksi+vaikka+olisi+päässyt+kompensoidulle+eläkkeelle+57+vuotisena.+Luottamusmiesasema+suojeli+eläkepakolta.+Heppu+hakkasi+eukkoaan+ja+ryyppäsi+2+vuotta+ja+kuoli+pois.Varmaankin+olisi+ollut+parempi+jatkaa+lm-loisimista+ja+tuupertua+työpöydän+ääreen.Minusta+säälittävimpiä+eläkeläisiä+ovat+ne+jotka+maanisesti+todistelevat+omia,+hirmuisia+kiireitään.+40v+pinnassa+yrityksensä+myynyt+ja+eläköitynyt+pariskunta+ei+ole+valittanut+kiireitään.+Ovat+talvet+Espanjassa+ainoana+poikkeuksena+joulu+jonka+he+viettävät+Suomessa+talviasuttavassa+huvilassaan+johon+he+myös+tulevat+kesän+viettoon.+Ainakin+onnistuvat+näyttelemään+tyytyväisyyttään+tuohon+laiskotteluun+jota+on+kestänyt+jo+kolmisenkymmentä+vuotta.+Ei+ole+tyypillistä+ELÄKELÄISTÄ!
  2. Vatsaa!
  3. kyllä näköjään
  4. Toimintakokeilu
  5. Aktiivivuosina = avioitumisesta lopulliseen laiskistumiseen, minä panostin yhteisen kassan varoista noin 80%. Verotetuista palkkatuloista!
    Nyt nettoeläkkeemme ovat suhteessa 3 : 1 minun edukseni tai tappiokseni, miten sen nyt haluaa tulkita. Minun eläkkeeni on nettoarvoltaan toistuvasti pienentynyt paitsi viimeeksi se nousi 2 centtiä ( todellakin ). Vaimoni on saanut vuosittain muutaman euron lisää. Ikämme ei riitä eläkkeiden tapapäistymiseen.