Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mikatre66
profiilit
mikatre66
mikatre66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
320
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+miettinyt+ja+olen+myös+sitä+kysynyt.+
Ei+vaan+huvita,+on+aina+vastaus.
Välillä+vaimoni+muotoilee+sen+eri+sanoin,++mutta+sisältö+on+sama.
18.12.2016 01:10
Ole+huoleti,+kyllä+se+siitä+vähenee+ja+lopulta+loppuu+kokonaan+(kokemuksen+syvällä+rintaäänellä).
16.12.2016 20:31
En+ole+koskaan+pettänyt+vaimoani.+Eikä+tämä+nyt+n.+2,5+vuotta+jatkunut+"selibaatti",+ole+edes+pisin+yhtäjaksoisesti+jatkunut+ilman+seksiä+oleminen.
Ja+tässä+vuosien+aikana+olen+huomannut,+läheisyydenpuutteen+olevan+loukkaavampaa+ja+enemmän+itsetuntoa+tuhoavaa,+kuin+"pelkkä"+seksinpuute.
16.12.2016 20:05
En+minä+valittanut,+vastasin+vain+kysymykseen.+Ja+tietenkin+valinnoilleni+on+joku+syy.+Eräs+syy+on,+että+olen+elämääni+rakentanut+jollain+tavalla+päämäärätietoisesti.+Sen+rikkominen+ei+ole+kovin+houkutteleva+vaihtoehto.
Mutta+ainahan+asioita+punnitaan+jollain+tavalla.+
Tällä+hetkellä+vaa'an+toisella+puolella+on+seksi+ja+läheisyys,+toisella+puolella+turvallinen+,+omaksi+rakennettu+elämä,+johon+kuuluu+elämäntapa,+ystävät,+omaisuus+yms.
14.12.2016 16:53
En+saanut,+kuten+en+saanut+edellis+vuonnakaan.
Aloittajalla+on+syynä+kokemattomuus,+mulla+avioliitto+ja+se+naisen+halut+pilaava+myrkky,+jota+hääkakuksi+kutsutaan.
14.12.2016 06:16
Vastauksissa+näyttäisi+olevan+yhteistä+se,+että+suhteessa+nainen+kieltäytyy+seksistä.
Mutta+mikä+vie+kiinnostuksen?
11.12.2016 11:23
Kiitos+neuvosta,++mutta+näin+pitkän+liiton+aikana,++elämään+on+muotoutunut+monta+asiaa,+jotka+vielä+pitää+avioliiton+kasassa.
11.12.2016 02:17
Kyllähän+tuohon+pitäisi+apua+hakea,+mutta+kun+vaimoni+ei+koe+haluttomuudessaan+mitään+ongelmaa.
Hän+ei+halua+seksiä,+eikä+läheisyyttä.+
Nyt+asiat+on+juuri+niin+kuin+hän+haluaa,+eli+mitään+ongelmaa+ei+ole.
Minä+haluaisin+läheisyyttä+ja+seksiä,+mutta+vaimoni+mielestä+se+on+vain+mun+ongelma.
10.12.2016 19:03
Vaimon+kanssa+ollaan+oltu+yhdessä+lähes+30+vuotta.
Viimeisen+10+vuoden+seksikerrat+mahtuu+yhden+käden+sormiin.+
Edellisestä+kerrasta+on+suunnilleen+2,5+vuotta.
10.12.2016 16:50
Ihmisiä,+niin+miehiä+kuin+naisiakin++on+monenlaisia.+Jotkut+tykkää+ja+haluaa+jakaa+kaikki+asiat+puolisonsa+kanssa.+Haluaa+kertoa+omat+asiansa+ja+haluaa+kuulla+puolisonsa+asiat.+
Itselleni+ei+ole+sellainen+puoliso+valikoitunut,+kuten+ei+sinullekaan.
En+osaa+sanoa,+onko+sellainen+tavallista+vai+harvinaista.+On+meitä+avioliitossa+yksinäisiä+ainakin+kaksi+:)
09.12.2016 11:34
Olet+uskomattoman+hieno+nainen+ja+vaimo.
Toivottavasti+miehesi+ymmärtää,+minkälainen+kultakimpale+hänellä+on+vaimona.
Toivon+teille+onnellista+loppuelämää.
Voi+kun+kaltaisiasi+naisia+olisi+enemmän.
08.12.2016 12:27
Sinä+olet+siis+tehnyt+päätöksen,+että+lähdet.
Tietääkö+miehesi,+että+olet+eroamassa+hänestä?
Onko+Sinulle+selvinnyt,++miksi+miehesi+ei+halua+Sinua?
Ymmärrän+oikein+hyvin,+että+taloudelliset+syyt+ja+lapset+tekevät+eroamisen+hankalaksi.+Etenkin+silloin,+jos+eroon+ei+ole+sellaista+selvästi+näkyvää+syytä;+alkoholismi,+väkivaltaisuus,+pettäminen+yms.
Juuri+kuten+sinulla,+syynä+on+"tunnevikainen"+puoliso.
Se+ei+näy+tutuille,+sukulaisille,+ei+edes+hyville+ystävälle.
Puoliso+voi+muiden+silmiin+näyttää+ihannepuolisolta,+vaikka+ainoa+yhteinen+asia+on+osoite.
Jos+voit,+niin+kerro+lisää+tuntemuksistasi,+koska+jotenkin+tuo+kertomasi+tuntuu+niin+hyvin+osuvan+omaan+tilanteeseeni.
Jos+palstan+julkisuus+arveluttaa,+niin+spostini+löytyy;+nimimerkki+ät+suomi24+ja+fi
Sinne+voi+kirjoittaa+ihan+suoraan.
04.12.2016 13:21
Mitä+miehesi+tekee,+kun+halaat,+suutelet,+tai+muuten+osoitat+haluavasi+läheisyyttä?
Kuinka+usein+teillä+on+seksiä?
Kumpi+yleensä+tekee+aloitteen?
30.11.2016 16:09
Mun+kohdalla+kyse+on+varmaankin+jonkinlaisesta+jääräpäisyyydestä+ja+halusta+pitää+se,+minkä+olen+luvannut.
Omien+sanojen+takana+seisominen,+on+mulle+yksi+tärkeimmistä+asioista.
Eikä+todellakaan+pidä+vähätellä+sitä+kaikkea,+mitä+yhdessäolon+aikana+on+tapahtunut;+mainitsemasi+omaisuus,+lapset+ja+vielä+mahdolliset+lapsenlapset,+aikanaan+lapsille+jäävä+perintö+(että+heillä+olisi+taloudellisesti+edes+hiukan+helpompaa,+kuin+mitä+itsellä+on+ollut),+sekä+tietenkin+kaikki+ihmissuhteet,+jotka+on+parisuhteen+aikana+on+syntyneet,+nimenomaan+parina.
Niistä+aika+moni+varmasti+lopahtaisi,+jos+tästä+ero+tulisi.
Tässä+on+kyseessä+hyvin+monta+pientä+asiaa,+jotka+kaikki+vaikuttavat+päätöksiin.
30.11.2016 11:39
Eikö+olekin+omituista,+että+omatunto+kieltää+vieraan+kanssa+sänkyyn+menemisen,+vaikka+ainakin+itse+pidän+itseäni+siihen+oikeutettuna.
Ja+onhan+vaimonikin+joskus+sanonut,+että+jos+sitä+pillua+niin+haluat,+niin+hae+muualta.+Ja+hän+sanoi+sen+juuri+noilla+sanoilla.
Mutta+siltikään+en+ole+vieraaseen+sänkyyn+ajautunut,+vaikka+joitain+suoria+tarjouksia+on+esitettykin.
Kyllä+ihmisen+pää+on+ihmeellinen+:)
29.11.2016 20:02
Kyllä+olen+ollut+uskollinen,+jota+itsekin+olen+useasti+ihmetellyt.
29.11.2016 19:59
Ymmärsin+kyllä+anteeksipyyntösi+syyn.
Vaikka+olen+mies,+niin+joskus+pystyn+jopa+naisen+viestin+ymmärtämään+:)
Vaimoni+ei+ole+koskaan+ollut+kovin+halukas+läheisyyteen,+mutta+silloin+nuorempana+uskoin+tarinoihin,+joiden+mukaan+nainen+puhkeaa+naisellisuuteensa+30-40+vuotiaana.+30+tuli+ja+meni,+mutta+uskoin+sen+pian+tapahtuvan,+ei+tapahtunut.+
Kun+40+läheni,+niin+läheisyys+vaan+väheni,+kunnes+loppui+kokonaan.
Vaimoni+löi+ja+sähähti+"älä+koske+muhun",+kun+yritin+häntä+sängyssä+halata.
Päätin+etten+koske,++ellei+hän+itse+sitä+jotenkin+ehdota.+
Siinä+meni+sitten+reilu+kuusi+vuotta!++ilman+yhtäkään+kosketusta.
Eikä+niitä+kosketuksia+ole+vieläkään,+vaikka+50+vuotta+jo+häämöttää.
Että+näin+täällä.
Kuinka+pitkään+te+olette+olleet+yhdessä?
Onko+miehesi+aina+ollut+tuollainen?
Kosketko+sinä+mieheesi?
Oletko+kertonut+haluavasi+välillä+vain+läheisyyttä?+
Kerro+teistä.
28.11.2016 16:26
Tietenkin+jokainen+kertoo+asiat+omasta+perspektiivistään,+mutta+ainakin+minä+kerron+ne+niin,+kuin+itse+koen.
Ja+voin+väittää+aina+huomioineeni+parisuhteeni+edun,+ennen+omaani.
En+ole+juossut+baareissa,+en+harrastuksissa+tai+pelaamassa+kavereiden+kanssa.+Olin+töissä+ja+tein+pitkiä+päiviä,+että+perheelläni+olisi+turvallisesti+katto+pään+päällä+ja+pöydässä+ruokaa.
Hellyyttä+ja+seksiä+on+varmasti+ollut+aina+saatavilla+ja+molempia+enemmän,+kuin+vaimoni+on+halunnut+vastaanottaa.+
Kuka+sellaisesta+kieltäytyisi?
Kuten+jo+aiemmin+kerroin;+vaimoni.
Eikä+sitä+tarvitse+pyydellä+anteeksi.
Tuo+on+vaikea+asia+ymmärrettäväksi+ja+se+kokonaisuudessaan+alkaa+vasta+nyt+valjeta+mullekin.
28.11.2016 06:42
En+ole+mitään+aikarajaa+itselleni+asettanut.+
Nyt+mennään+näillä+ja+katsotaan+mitä+eteen+tulee.+
Kun+tämä+tilanne+vaatisi+pitkän+selityksen,+niin+tuollainen+se+on+oikein+rankasti+yksinkertaistettuna.+
Mutta+mukana+on+juuri+Sinunkin+mainitsemaasi,+yksin+jäämisen+pelkoa+ja+kaiken+yhdessärakennetun+rikkomisen+välttelyä.
Näin+ei+ole+hyvä+olla,++mutta+on+kuitenkin+pelko,+että+asiat+olisi+vielä+huonommin.
Minkälainen+historia+Sinun+suhteellasi+on?
27.11.2016 12:50
Jos+elämä+olisi+reilua,+molemmat+huomioisivat+ja+haluaisivat+puolisoaan+koko+liittonsa+ajan+ja+liitto+päättyisi+vasta+kun+elämäkin+päättyy.
Mutta+elämä+ei+ole+reilua.
Kaikesta+huolimatta,+ihminen+(ainakin+minä)+on+niin+tyhmä,+että+vaikka+tietää+ettei+toinen+muutu,+niin+silti+sitä+vielä+kuitenkin+jaksaa+sen+verran+odottaa+ja+toivoa,+että+pystyy+edelleen+tuntemaan+pettymystä.
Jos+ei+tuntisi+toivoa,+ei+varmaankaan+pettyisi,+näin+sitä+itselleni+selitän.
Ehkä+eniten+haittaa+aiheuttaa,+tai+on+aiheuttanut,+se+että+esim.+kaikenlaisten+yllätysten+järjestäminen+on+käytännössä+mahdotonta.
Vaimoni+syntymäpäiväksi+olin+miettinyt+hiukan+ohjelmaa;+ravintolaan+syömään,+sen+jälkeen+tanssimaan+ja+kaikkea+muuta+pientä.
Mutta+vaimoni+ilmoittikin,+että+hän+lähtee+muutaman+kymmenen+kilometrin+päässä+asuvan+kaverinsa+pihajuhliin+ja+viettää+siellä+samalla+synymäpäiväjuhlansa.
Minua+vaimoni+ei+tietenkään+kutsunut+mukaan.
+Tuo+vain+yhtenä+esimerkkinä+siitä,+kuinka+hankala+on+suunnitella+mitään+tekemistä.
Kun+tuollaisia+vastaavia+tilanteita+tulee+kerta+toisensa+jälkeen,+niin+joka+kerta+se+toivo+ja+halu+vähenee.+Tulee+aina+enemmän+mieleen,+että+miksi+edelleen+jaksan+yrittää+ja+toivoa+jotain+muutosta?
26.11.2016 22:58
5 / 16