Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

320

1. Olen+miettinyt+ja+olen+myös+sitä+kysynyt.+Ei+vaan+huvita,+on+aina+vastaus.Välillä+vaimoni+muotoilee+sen+eri+sanoin,++mutta+sisältö+on+sama.
  2. Jos+elämä+olisi+reilua,+molemmat+huomioisivat+ja+haluaisivat+puolisoaan+koko+liittonsa+ajan+ja+liitto+päättyisi+vasta+kun+elämäkin+päättyy.Mutta+elämä+ei+ole+reilua.Kaikesta+huolimatta,+ihminen+(ainakin+minä)+on+niin+tyhmä,+että+vaikka+tietää+ettei+toinen+muutu,+niin+silti+sitä+vielä+kuitenkin+jaksaa+sen+verran+odottaa+ja+toivoa,+että+pystyy+edelleen+tuntemaan+pettymystä.Jos+ei+tuntisi+toivoa,+ei+varmaankaan+pettyisi,+näin+sitä+itselleni+selitän.Ehkä+eniten+haittaa+aiheuttaa,+tai+on+aiheuttanut,+se+että+esim.+kaikenlaisten+yllätysten+järjestäminen+on+käytännössä+mahdotonta.Vaimoni+syntymäpäiväksi+olin+miettinyt+hiukan+ohjelmaa;+ravintolaan+syömään,+sen+jälkeen+tanssimaan+ja+kaikkea+muuta+pientä.Mutta+vaimoni+ilmoittikin,+että+hän+lähtee+muutaman+kymmenen+kilometrin+päässä+asuvan+kaverinsa+pihajuhliin+ja+viettää+siellä+samalla+synymäpäiväjuhlansa.Minua+vaimoni+ei+tietenkään+kutsunut+mukaan.+Tuo+vain+yhtenä+esimerkkinä+siitä,+kuinka+hankala+on+suunnitella+mitään+tekemistä.Kun+tuollaisia+vastaavia+tilanteita+tulee+kerta+toisensa+jälkeen,+niin+joka+kerta+se+toivo+ja+halu+vähenee.+Tulee+aina+enemmän+mieleen,+että+miksi+edelleen+jaksan+yrittää+ja+toivoa+jotain+muutosta?