Olen alle nelikymppinen mies ja meillä on ehkä kerran kuukaudessa seksiä ja silloinkin minä teen aloitteen, jos odotan vaimon aloitetta jäisin varmaan kokonaan ilman.
Missä mättää?
parisuhteessa seksin määrä?
58
1003
Vastaukset
- TotuusSattuu
Kysy vaimoltasi.
- näin_on6
Olisit tyytyväinen jos saat kerran kuussakin...minä en oo saanut yli vuoteen kun ei kuulemma haluta vaikka kuinka yritän, Olen sanonutkin selvästi että turha sitten valittaa ja kiukutella kun nain vierasta. Naisia kiinnostaa pidemmän päälle vain vieras mies ja muna.
- pumpattavaa
Jos noin oikeasti sanot, on todellinen ihme että se vaimo on edes vielä siinä! Ja vielä suostuisi seksiin! Enpä usko. Taitaa olla sulla pumpattava kumivaimo. Tai sitten Thaimaan oleskelulupa-orja joka ei ymmärrä suomea. Kyllä olet kamala ällötys.
- perseedellä
pumpattavaa kirjoitti:
Jos noin oikeasti sanot, on todellinen ihme että se vaimo on edes vielä siinä! Ja vielä suostuisi seksiin! Enpä usko. Taitaa olla sulla pumpattava kumivaimo. Tai sitten Thaimaan oleskelulupa-orja joka ei ymmärrä suomea. Kyllä olet kamala ällötys.
Mietin ihan samaa. Joskus miehet eivät vaan hallitse kommunikointia. Ei olisi mikään ihme, jos loppuisi seksi ihan kokonaan. Ehkä olisi hyvä ymmärtää millainen nainen on, tai ainakin yrittää asiaa miettiä.
Seksiin liittyy naisella usein paljon tunteita, syyllistäminen ja kiukuttelu eivät ole omiaan nostamaan fiilistä.
kun yrittää kysyä mitä haluaa niin kiertää vaan kysymyksen tai ei halua puhua koko asiasta.
- TotuusSattuu
Älä tyydy siihen vaan kysy jämäkästi aina uudestaan. Älä päästä toista livahtamaan tilanteesta vaan sano että nyt tämä asia keskustellaan läpi kunnolla ja että sinulla on oikeus tietää että missä mennään.
- pulassa_olen
TotuusSattuu kirjoitti:
Älä tyydy siihen vaan kysy jämäkästi aina uudestaan. Älä päästä toista livahtamaan tilanteesta vaan sano että nyt tämä asia keskustellaan läpi kunnolla ja että sinulla on oikeus tietää että missä mennään.
Kun minäkin suoraan kysyn naiseltani seksittömyyden syytä vastaus on kuin poliitikon, kiertelyä laidalta laidalle ja todellinen syy ei selviä. Ja jos jatkan kyselyä hermostuu tosissaan tai sanoo et vaihda aihetta.
- TotuusSattuu
pulassa_olen kirjoitti:
Kun minäkin suoraan kysyn naiseltani seksittömyyden syytä vastaus on kuin poliitikon, kiertelyä laidalta laidalle ja todellinen syy ei selviä. Ja jos jatkan kyselyä hermostuu tosissaan tai sanoo et vaihda aihetta.
Älä lopeta vaikka hermostuu. Sillä yrittää juuri kiemurrella pois. Ole jämäkkä ja rauhallinen ja sano että nyt asia keskustellaan kerrankin loppuun. Ja että et lopeta ennen kuin asia selviää.
- 897874875
Ei ihminen aina tiedä halujensa ja haluamattomuuksiensa syytä. Tietääkö aloittajakaan syytä haluihinsa? Ehkä häneltä pitää tivata, mikä on vialla kun seksiä tekee mieli.
Naisella seksihalu liittyy yleensä ihastusvaiheeseen. Kun se on ohi, se on ohi. - TotuusSattuu
897874875 kirjoitti:
Ei ihminen aina tiedä halujensa ja haluamattomuuksiensa syytä. Tietääkö aloittajakaan syytä haluihinsa? Ehkä häneltä pitää tivata, mikä on vialla kun seksiä tekee mieli.
Naisella seksihalu liittyy yleensä ihastusvaiheeseen. Kun se on ohi, se on ohi."Ei ihminen aina tiedä halujensa ja haluamattomuuksiensa syytä. "
Hän kuitenkin pystyy aikuisena ihmisenä varmaankin käsittämään että haluttomuudella on vääjämättömiä vaikutuksia parisuhteeseen ja että ainakin niitä pitää käsitellä vaikka ei haluttomuuden syytä tietäisikään. On myös käsiteltävä kysymystä siitä että haluaako haluton osapuoli tehdä jotain asialle ja onko hänellä jotain ratkaisuehdotuksia.
Ei siis kukaan voi vain vetäytyä vastuusta ja keskustelusta vaikka vastauksia kaikkiin asioihin ei olisikaan. Ongelmat eivät poist sillä että niistä ei puhu. - 897874875
Halukkuuttakin pitää käsitellä vaikka ei halukkuuden syytä tietäisikään. On myös käsiteltävä kysymystä siitä että haluaako halukas osapuoli tehdä jotain asialle ja onko hänellä jotain ratkaisuehdotuksia.
Ehkä lääkäriltä saa jotain hormonivalmistetta, joka vie halut. - TotuusSattuu
897874875 kirjoitti:
Halukkuuttakin pitää käsitellä vaikka ei halukkuuden syytä tietäisikään. On myös käsiteltävä kysymystä siitä että haluaako halukas osapuoli tehdä jotain asialle ja onko hänellä jotain ratkaisuehdotuksia.
Ehkä lääkäriltä saa jotain hormonivalmistetta, joka vie halut.Oliko sinulla jotain järkevää sanottavaa tähän vaikeaan asiaan vai halusitko vain soittaa suutasi?
- tyhmäoot
897874875 kirjoitti:
Naisella seksihalu liittyy yleensä ihastusvaiheeseen. Kun se on ohi, se on ohi.Ymmärsinkö oikein että jos tekee mieli seksiä on jokin vialla, joopa joo.
- 8732878389
tyhmäoot kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että jos tekee mieli seksiä on jokin vialla, joopa joo.
Halukkuus ja haluttomuus ovat yhtä normaaleja asioita. Kumpaakaan ei tarvitse "parantaa".
- 4484
Käsittääkseni pidemmän päälle nainen yleensä vaan vastaa miehen lähentelyyn, iso osa varmaa nauttii silti, ei oma vaimoni tosin. On aina poikkeuksia ja niitä tuntuu löytyvän varsinkin nettipalstoista (varmaan koska ihmiset hakevat apua ongelmiinsa täältä).
- EnKutsuisEesSeurusteluks
Ompas niheetä x)
- Saankovaikoen
Kyllä seksiä pitää olla ja sen määrän itse sinä säännöstelet ja sovit puolisosi kanssa. Mikä on oikea määrä sen määrittää pari itse. Itse olen pitkässä liitossa ollut ja meillä n. 2-4x viikossa. Onko se liikaa vai liian vähän en tiedä. Mutta puoliso tuntuu olevan tyytyväinen. Kysymällä toiselta kiinnostaisiko on helppoa. Toinen sitten vastaa joko kyllä tai ei. Se mikä tuntuu hyvälle on se oikea määrä.
- kjkisi
Meillä oli vaimon kanssa suhteen alkuvuosina juuri toi 2- 4 krt viikossa ja molemmat tyytyväisiä, lapsen syntymän jälkeen väheni pysyvästi ja joskus jopa muutama kuukausi väliä. Viimeiset kolme neljä vuotta melkein seksitöntä aikaa, muutama kerta kun vaimo suostunut seksiin mutta muuten aina kiltävä vastaus. Ei edes kannata kysyä tulee vain vitutus kun toinen ei halua ja jatkon tietää mihin johtaa...siihen ikävään puoleen.
- Montakokertaahyvä
kjkisi kirjoitti:
Meillä oli vaimon kanssa suhteen alkuvuosina juuri toi 2- 4 krt viikossa ja molemmat tyytyväisiä, lapsen syntymän jälkeen väheni pysyvästi ja joskus jopa muutama kuukausi väliä. Viimeiset kolme neljä vuotta melkein seksitöntä aikaa, muutama kerta kun vaimo suostunut seksiin mutta muuten aina kiltävä vastaus. Ei edes kannata kysyä tulee vain vitutus kun toinen ei halua ja jatkon tietää mihin johtaa...siihen ikävään puoleen.
Ihan varmasti johtaa ja pitäisi se sinun puolisokin sen tietää. Ihmettelen puolisoita jotka lakkaavat niin sanotusti antamasta varsinkin kun lasten teon jälkeen. Ymmärrän että kun lapsen tekee ei paikat ole kunnossa pitkään aikaan. Miksi eivät hoida miestään muutakin voi tehdä. Minun puolisoni ei tarvitse kärvistellä. Jos sillä haluttava niin hoitelemaan sen tyylillä. Nyt pieni vihje " miten itse kohtelet puolisoasi ja puhuttelet on avain tekijä. Minäkin kun olen esim. Sairaana eikä tuo seksi hirveästi iske niin ukko alkaa juttelemaan " mukavia jonka jälkeen hellästi koskettelee. Kyllä mukaan saa minut oli sitten olo mikä hyvänsä. Seksiä voi harrastaa monella eri tavalla. Toki kerran jouduin sanomaan pääkivusta ja perään kuittasin siitä ei sitten kerrota kellekään! Nauroi makeasti ja taas johti arvaatte varmaan mihin. Pikkuisen huumoria mukaan niin sekin voi auttaa ja laukaista tilannetta. Kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen ja elämään mutta se määrä on meidän jokaisen itse määriteltävä mikä on oikea määrä. Tiedän ettei mieheni uskalla kertoa kellekään saavansa seksiä paljon. Ihan myötätunnosta toisia kohtaan jaarittelee kun ei saa. Toki en tiedä onko se totuus että saa tarpeeksi. Ainakin sanoo olevansa tyytyväinen ja sanookin kun joku taas kertonut saunailloissaan kuinka puutteessa elävät. Yleensä myös noilla kertojilla on se kuuluisa kakkonen kuvioissa. Keskustele puolisosi kanssa miksi vähentynyt ja miksi ei kiinnosta. Puhumalla ei tarvitse tuntea vitutusta kun toinen ei halua.
- 7368
En yritä leikkiä terapeuttia mutta oman kokemukseni perusteella päättelen, että jos parisuhteen muut asiat ovat kunnossa niin seksi ei ole mikään ongelma.
Eräs asia joka minua ihmetyttää näissä kirjoitelmissa on miehen "saaminen"!? Mitä helkuttia?
En osaa kuvitella tuota "saamisen mentalitettiia"!
Yhtä hyvin mies voi asennoitua siten, että hän antaa suosionsa auringon loistaa kumppaninsa puoleen. Suosion ja loistamisen luonne riippuu osapuolista. - tiimipeliä
Jotakin teistä siis puuttuu, hellyys- ja parisuhdetaidoissa, yms. jos tolanen meno on jo arkipäivää ja tylsistyttää, muttei siltikään herätä mitään keskustelua.
Me on oltu jo 36 vuotta kimpassa ja seksiä on joka viikko. Ollaan kumpikin erittäin fyysisiä ihmisiä, joten siksikin meillä pelittää yhä niin kuin alussa. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia kuin me ja ikäkin alkaa muuttaa monen ihmisen seksuaalista käyttäytymistä, joka sekin on ihan normaalia.
Me on pysytty timmeinä ja liikunnallisina molemmat ja huomioidaan toisiamme koko ajan, suukotellaan ja halaillaan yms., eli hellyyttä on muutenkin kuin vain aktien muodossa.
Jos et ole tyytyväinen omaan elämääsi, puhu siitä sille kumppanillesi, sehän on sun tiimikaverisi! Täydellinen klisee olet jos lähdet hakemaan lohtua suhteesi ulkopuolelta ja jätät naisesi kokonaan ongelmasi ulkopuolelle. Se on silkkaa typeryyttä ja kolahtaa ennen pitkää vain omaan nilkkaasi, tiedä se.- together.forever
Komppaan tätä kirjotusta.
Meillä sama juttu, mittarissa jo 27 yhteistä vuotta ja seksi pelittää todella hyvin edelleenkin. En vois kuvitella eläväni miehen kans joka ei kykene seksiin yli viiskybäsenä!
Mut kukin tavallaan.
Puolison kans on opeteltava puhumaan kaikesta heti suhteen alussa, muutenpa sitä ei tulla toimeen kovinkaan pitkään yhdessä. Haluttomuudellakin on aina joku taustasyy ja siitä pitäs kyl kiinnostua jos elää parisuhteessa!
- poppiii
Teidän suhde mättää. Aito vuorovaikutus puuttuu. Kannattaisi keskustella... mutta ei avata keskustelua tivaamalla seksistä, vaan hellemmällä tiedustelulla mitä mietteitä teidän suhteesta. Siinä sivussa voisit itsekin kertoilla samasta. Harvinaisen seksielämän syy löytyy aina jostain aivan muualta kuin seksistä.
- Miesseli1221
Kun haluat seksiä, tee kunnollinen selkeä aloite. Ei ole järkeä odottaa toisen aloitetta silloin kun itse haluaa. Se, että toinen ei tee aloitetta ei välttämättä tarkoita ettei haluja olisi. Aloitteen tekemiseen liittyy myös se, että osaa tulla torjutuksi ilman nurinaa ja marinaa. Tarviseva ja valittava mies ei varmastikaan ole haluttava.
Mutta joo, tiedän aika hyvin miltä tuntuu ja ei ole helppoa. Asiaan liittyy todennäköisesti paljon muuta, mikä lyhyen aloitusviestisi perusteella ei ole arvoitavissa. - 984577853
Täysin normaali tilanne. Ikävää mutta normaalia.
Muista tämä: naisesi ei tarvitse terapiaa. Hänessä ei ole mitään vikaa. Sinussakaan ei ole mitään vikaa. Sama mies nyt ei vain jaksa ikuiseen kiihottaa naista.
Jos teillä on lapsia, kärsi. Jos ei ole, eroa. Jos katkeroidut, katkeroidu elämälle, älä naisellesi.- TotuusSattuu
"Muista tämä: naisesi ei tarvitse terapiaa. Hänessä ei ole mitään vikaa. Sinussakaan ei ole mitään vikaa. Sama mies nyt ei vain jaksa ikuiseen kiihottaa naista."
Kyllä mutta vika onkin siinä että asioita ei näiden tosiasioiden jälkeen osata hoitaa sivistyneesti. Ajatellaan että jos ei haluta niin sitten seksi loppu ja piste. Tämä ajattelu vain tuhoaa liiton melkein varmasti. Aikuinen tapa on sopia ne pelisäännöt jolla kumpikin saadaan pysymään järjissään ja liitto kasassa. Kukin pari katsoo miten se heillä tapahtuu mutta joku kohtuullinen ratkaisu asioihin pitää olla. - Hedelmäinensalaatti
Muilta osin olen samaa mieltä, mutta siitä en, etteikö sama mies/nainen voisi aina kiihottaa. Naimisissa 43 vuotta, eikä ainakaan vielä minulla ole sellainen olo, ettenkö miehestäni voi kiihottua. Ei meillä seksiä yhtä usein ole kuin nuorempana, mutta syy ei ole miehessä. Elämän muut mutkat, oma hormonitaso yms... Kaikki vaikuttaa ja on usein kausiluontoistakin.
- fsffft
Ainakin omalla kohdalla (26v) seksi toimii vain, jos parisuhde toimii.
Ex miehen kanssa seksi lopetti toimimasta ekan kahden 2v kohdalla, kun menetin luottamuksen ja kunnioituksen miestä kohtaan. Ja kun toisen motto tuntui olevan "Tärkeintä, että molemmat nauttii - mies ja muna", niin kyllä se seksi alkoi olla suorittamista ja lopulta jotakin inhottavaa, jonka toivoi menevän nopeasti ohi. Lopulta ehdotukset olivat oksettavia ja miehen kosketus ahdisti, koska eihän hän koskenut muuten kuin seksiä halutessa.
Nyt uudessa suhteessa ei ole tuota ongelmaa. Luottamus, kunnioitus ja suhde kunnossa ja miestä kiinnostaa myös minun nautintoni. En ole kertaakaan sanonut ei, edes päänsäryn kanssa.- 487238874
Et voi kyllä vielä tuossa elämänvaiheessa arvailla, mikä ääni sinullakin on kellossa kymmenen vuoden päästä. Meilläkin seksi sujui upeasti ekat 15 v. Seuraavat 15 v on sitten oltu ilman.
- kjdj
Ex mies antoi hyvällä lykyllä kerran kuussa 2 vuoden jälkeen. Ahdistus oli suunnaton, koska itse oisin vähintään 2 kertaa viikossa halunnut. Ensimäinen puoli vuotta sain usein ja siitä se alko hiipuun miehen toimesta. Oli hetkessä ohi. Hän ei halunnut, että itse oisin nauttinut vaan hänellä oli pääasia , että hän itse nautti.
- jsdsjdfsjdf
erotkaa heti tai tapahtuu jotain kauheeta
- eimullamuuta-
Ihmettelen että miksi olla suhteessa jossa toinen ei rakasta. Jos ei halua seksiä niin ei ole rakkauttakaan. Onko naisesi lihava, huono itsetuntoinen tai sairas. Jos on niin käske laihduttamaan. Syy voi olla myös että olet huono seksissä etkä ota naista huomioon.
- qpkll
Meinaako että jos vaimolle tuumaa että "olet lihava, laihduta." niin se jollain tavalla lisäisi seksin määrää parisuhteessa?? =D =D
Seksihaluilla ja rakkaudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Taidan olla täysin teini, mikäli niin vielä kuvittelet.
Ole huoleti, kyllä se siitä vähenee ja lopulta loppuu kokonaan (kokemuksen syvällä rintaäänellä).
- ygygyy
Selän kääntö seksin jälkeen tappaa kaiken.
- hhenriiii
Viimeisen puolen vuoden aikana ehkä 3-4 krt.
Järki lähtee kohta. - kunjoskusvapaalle
Ollaan jo kumpikin 60-kymppisiä ja kumpikin haluaa lähes joka ilta. Ja ei vain se, vaan kummallakin lisäksi omat syrjäkumppanit. Ei tämäkään aina niin hauskaa. Olisi kiva olla joskus vapaalla.
- kunjoskusvapaalle
Ja itselläni myös aina ollut miesystäviä samoinkin vaimolla naissellaisia!
- Nainenn24
Oletko lihonut? Käytkö suihkussa, tuoksutko hyvältä (puhtaalta)? Mun poikaystäväni lihoi muutaman kilon , eikä se ollenkaan haittaa minua!!!, mutta tajusin että seksihaluni katosivat sen seurauksena :O outoa kyllä...myöskin se, urheileeko/huolehtiiko naisesi omasta ulkonäöstään ja hyvinvoinnistaan, saattaa vaikuttaa hänen haluihinsa merkittävästi, jos ei tunne itseään kauniiksi. Ps. Kehutko, huomioitko naistasi? :)
terveisin, Nainen 24 vuotta, parisuhteessa - poskpoidpodopkd
No ei välttämättä mätä missään. Monet ihmiset ovat hyvin tyytyväisiä kerran kuukaudessa harrastettavaan seksiin. Ihmisten tarpeet seksin määrän suhteen vaihtelevat kovasti. Jotkut eivät koe koskaan tarvitsevansa seksiä ja toisille se on viikottainen pakottava tarve.
Keskustele asiasta puolisosi kanssa. Jos tilanne on se, että hän on hyvin tyytyväinen tilanteeseen, niin mieti jos voisit helpottaa oloasi itsetyydytyksellä. Jos sen sijaan myös kumppanisi on tyytymätön, niin keskustelkaa miten voisitte parantaa tilannetta. Kukaan täällä ei voi lukea teidän ajatuksianne.
Meillä saman ikäluokan pariskunnalla seksiä on n. kerran viikossa. Joku viikko saattaa joskus jäädä välistä. Mies olisi tyytyväinen joka toinen viikko, mutta itse toivon että olisi joka viikko. Onneksi olen saanut miehen houkuteltua niin usein. Painosta en kuitenkaan, koska jokaisella on oikeus kieltäytyä.- uiuoiu
"Jos tilanne on se, että hän on hyvin tyytyväinen tilanteeseen, niin mieti jos voisit helpottaa oloasi itsetyydytyksellä"
Itsetyydytys on ihan ok, jos se on extraa suhteen muuten tyydyttävään seksielämään. Itsetyydytys on parisuhteessa ihan perseestä, jos sillä korvataan parisuhteeseen puutteellista tai olematonta seksielämää. - TotuusSattuu
Aivan samaa mieltä. Pelkään itsetyydytykseen kehottaminen seksittömässä parisuhteessa on kuin kehottaisi liian vähästä kommunikaatiosta suhteessa kärsivää puhelemaan vain itsekseen...
Kiitos hyvistä kommenteista ja vinkeistä. Kaikki oli ihan asiallisia kommentteja.
KIITOS!- lääkäritietää
Seksin tarve vaihtelee eri ihmisillä. Se on normaalia.
Siinä aikankin mättää, että halusit seksiä ihmisen kanssa, joka ei sitä halua kanssasi. Tässä on ongelmasi.- TotuusSattuu
"Seksin tarve vaihtelee eri ihmisillä. Se on normaalia."
Kaikki ihmisten tarpeet ja odotukset parisuhteesta vaihtelevat eri ihmisillä. Jos nämä tarpeet ja odotukset ovat hyvin erilaisia, siitä seuraa parisuhteeseen ongelmia. Ja seksi ei ole tästä poikkeus mutta se lienee se tarve joka yleisimmin vaaditaan laittamaan vain sivuun jos toinen ei halua. Harva sanoisi että jos toinen ei halua lainkaan jutella parissuhteessa niin siihen pitää vain tyytyä kun se toinen on sellainen ja keskustelun tarve ihmisillä vaihtelee. - spokpökme
Kyllä minä ainakin sanon, ja moni muukin, että jos toinen ei ole juttelevaa sorttia ja haluaa keskustella vain harvakseltaan, niin sekin on normaalia. Ihmisillä on hyvinkin vaihtelevat tarpeet keskustelun suhteen!
Minä esimerkiksi voisin keskustella vaikka päivittäin vaikka ja mistä -henkeviä, haaveita, tunteita jne... Mieheni ei. Hän pärjäisi keskustelematta moisista asioista ikinä. Hän ei koe sellaista "puhumista" tärkeänä, koska tärkeämpää on elää vain mukavaa elämää. Minä olen yhteisten vuosien aikana todellakin oppinut ymmärtämään, että mieheni tarve on tässä asiassa erilainen. Meillä on asia ratkaistu sillä, että mieheni on valmis viettämään kanssani kerran kuussa sellaisen yhteisen illan, jolloin yrittää parhaansa keskustelun saralla. Minä arvostan hänen panostustaan ja hän arvostaa sitä etten minä enempään painosta.
Me ihmiset olemme erilaisia, ja sitä pitää kunnioittaa. Sama pätee niin seksiin kuin muuhunkin. Jos ei ole valmis joustamaan, niin joko on todellakin kaikin puolin väärässä suhteessa, tai sitten ei ole valmis edes parisuhteeseen. - TotuusSattuu
spokpökme kirjoitti:
Kyllä minä ainakin sanon, ja moni muukin, että jos toinen ei ole juttelevaa sorttia ja haluaa keskustella vain harvakseltaan, niin sekin on normaalia. Ihmisillä on hyvinkin vaihtelevat tarpeet keskustelun suhteen!
Minä esimerkiksi voisin keskustella vaikka päivittäin vaikka ja mistä -henkeviä, haaveita, tunteita jne... Mieheni ei. Hän pärjäisi keskustelematta moisista asioista ikinä. Hän ei koe sellaista "puhumista" tärkeänä, koska tärkeämpää on elää vain mukavaa elämää. Minä olen yhteisten vuosien aikana todellakin oppinut ymmärtämään, että mieheni tarve on tässä asiassa erilainen. Meillä on asia ratkaistu sillä, että mieheni on valmis viettämään kanssani kerran kuussa sellaisen yhteisen illan, jolloin yrittää parhaansa keskustelun saralla. Minä arvostan hänen panostustaan ja hän arvostaa sitä etten minä enempään painosta.
Me ihmiset olemme erilaisia, ja sitä pitää kunnioittaa. Sama pätee niin seksiin kuin muuhunkin. Jos ei ole valmis joustamaan, niin joko on todellakin kaikin puolin väärässä suhteessa, tai sitten ei ole valmis edes parisuhteeseen."Kyllä minä ainakin sanon, ja moni muukin, että jos toinen ei ole juttelevaa sorttia ja haluaa keskustella vain harvakseltaan, niin sekin on normaalia. Ihmisillä on hyvinkin vaihtelevat tarpeet keskustelun suhteen! "
Se on normaalia mutta edelleenkin väitän että jos joku valittaa että heidän suhteessa ei keskustella lainkaan, aika harvoin neuvotaan että olkaa vain juttelematta, pakkoko sitä on jutella. Kyllä valtaosa pitää edes jonkinlaista toimivaa keskusteluyhteytää parisuhteen kulmakivenä.
"Minä esimerkiksi voisin keskustella vaikka päivittäin vaikka ja mistä -henkeviä, haaveita, tunteita jne... Mieheni ei. Hän pärjäisi keskustelematta moisista asioista ikinä. Hän ei koe sellaista "puhumista" tärkeänä, koska tärkeämpää on elää vain mukavaa elämää. Minä olen yhteisten vuosien aikana todellakin oppinut ymmärtämään, että mieheni tarve on tässä asiassa erilainen."
Te oletta onnistuneet ratkaisemaan asian niin että se ei ole ylitsepääsemätön ongelma, onnittelut siitä teillä. Pystyt kuitenkin ehkä ymmärtämään että on ihmisiä joille tuo oikeasti olisi kynnyskysymys?
"Me ihmiset olemme erilaisia, ja sitä pitää kunnioittaa."
Pitää kunnioittaa tiettyyn pisteeseen saakka. Kaikilla ihmisillä on kuitenkin olemassa tietyt rajat joiden ylittäminen aiheuttaa sen että he eivät vain voi olla onnellisia. Ja välillä käy niin että pelkkä kunnioitus ei riitä vaan pitää ajatella myös omaa hyvinvointiaan. Ihan kaikesta ei voi vain luopua pelkän toisen ymmärtämisen takia. Jos vähän kärjistetään niin ei vaikkapa puolison tekemää väkivaltaa pidä ymmärtää koska se menee tiettyjen rikkomattomien rajojen yli vaikka kuinka väkivalta olisi puolison suosima käyttäytymismalli.
"Sama pätee niin seksiin kuin muuhunkin. Jos ei ole valmis joustamaan, niin joko on todellakin kaikin puolin väärässä suhteessa, tai sitten ei ole valmis edes parisuhteeseen."
Joustaminen on ok, itselle kynnyskysymyksenä olevista asiosita luopuminen ei. Ihmiset ovat myös erilaisia siinä että heille todella tärkeät asiat vaihtelevat. Minusta hyvä suhteen ja minulle oikean ihmisen tuntee juuri siitä että en joudu luopumaan mistään minulle todella tärkeästä ja ne kompromissit jotka joudun tekemään eivät tunnu suurilta siihen verrattuna, mitä suhteesta saan. - uiuoiu
"Minusta hyvä suhteen ja minulle oikean ihmisen tuntee juuri siitä että en joudu luopumaan mistään minulle todella tärkeästä ja ne kompromissit jotka joudun tekemään eivät tunnu suurilta siihen verrattuna, mitä suhteesta saan. "
Juuri noin! Kumppanin arvostus ja kunnioitus on tärkeitä, mutta aivan yhtä tärkeää on itsekunnioitus ja -arvostus.
- Kokemustaonkyllä
Vaihda naista, ansaitset paremman.
- 1OO7
Alle nelikymppisille pareille kolme kertaa viikossa on sopiva määrä seksiä. Se pitää virkeänä muuttei uuvuta liikaa.
Kiinalaisessa lääketieteessä on hyvät neuvot määriin eri ikäluokissa. Ja seksi, se pitää alzheimerit ja PMS:t poissa. Rinnat eivät rypisty eikä iho naisilla kuivu. - uiuoiu
Kun ns. kipinä uupuu suhteesta, niin suhde kuolee. Sen mukana seksielämäkin. Näin se menee.
Kysyin tänään että miksei seksi mun kanssa kiinnosta, ei vaan tullut vastausta. Kyllä täs kaikki mielessä pyörii että mikä on.Kolme kuukautta ilman kai se nainenkin joskus haluaa?
Ajattelin jos nyt sattuu haluamaan niin kyllä saa ilman jäädä tietääpä miltä se sitten tuntuu kun toinen torjutaan jatkuvasti.- 5464645
Sun tekniikkas/aivotukses kusee. Jos torjut vaimosi, saat vielä vähemmän tulevaisuudessa.
- VieläOdotanJotain
On teillä omituiset puheet. Lopetin suhteeni, kun seksiä oli keskimäärin vain kerran viikossa. En voinut pitää sellaista parisuhteena. Nyt vain tapaillaan ja tilanne on muuten sama, mutta voimme hakea nautintomme mistä huvittaa. Jos huvittaa. Itseäni ei tosin hirveästi huvita, kun menin rakastumaan, mutta joskus tunteetkin kai laimenevat.
- Tunteellinenjutska
Niinpä rakastuneena ei huvita kuin se yksi ihminen ja arvaa vielä mitä, jos et saa häntä, niin seksiäkään ei tee mieli muilta hakea ja olet vaikka mieluummin ilman, ja kertakin viikossa jonkun toisen kanssa on liikaa. :) Ap:llekin vastausta, että seksihän on riippuvainen paljolti ihmisen fyysisestä jaksamisesta, mielentilasta ja tunteista. Jos tunnepuoli ei ole kunnossa, niin ei varmaan tee mieli tai jos fyysinen puoli kremppaa niin ei aina jaksa kipeenä tai väsyneenä. Ihminen on monisyinen tapaus ja se syiden selvittely alkaa siitä yhteisestä keskustelusta. Sullakin tilanne on jatkunut jo pidempään, koeta nähdä naisesi kokonisuutena ja etkä pelkkänä *illuna. Koeta tukea häntä myös arjessa ja kuunnella hänen tuntemuksiaan, vain sitä kautta sä saat suhteenne pelittämään ja hänetkin halukkaammaksi.
- 9378473984
Tunteellinenjutska kirjoitti:
Niinpä rakastuneena ei huvita kuin se yksi ihminen ja arvaa vielä mitä, jos et saa häntä, niin seksiäkään ei tee mieli muilta hakea ja olet vaikka mieluummin ilman, ja kertakin viikossa jonkun toisen kanssa on liikaa. :) Ap:llekin vastausta, että seksihän on riippuvainen paljolti ihmisen fyysisestä jaksamisesta, mielentilasta ja tunteista. Jos tunnepuoli ei ole kunnossa, niin ei varmaan tee mieli tai jos fyysinen puoli kremppaa niin ei aina jaksa kipeenä tai väsyneenä. Ihminen on monisyinen tapaus ja se syiden selvittely alkaa siitä yhteisestä keskustelusta. Sullakin tilanne on jatkunut jo pidempään, koeta nähdä naisesi kokonisuutena ja etkä pelkkänä *illuna. Koeta tukea häntä myös arjessa ja kuunnella hänen tuntemuksiaan, vain sitä kautta sä saat suhteenne pelittämään ja hänetkin halukkaammaksi.
Kaikki muuten oikein, mutta ota pois tuo "ja hänetkin halukkaammaksi".
Kun naisen himo mieheen menee, se ei tule takaisin. Sen saa takaisin vain uusi mies.
- ikärit
Vaimon ehdoilla kahdesti viikossa.
Aviossa 48 vuotta. - Ukko3040
Vaihtelee älyttömästi. Joskus pannaan 3 kertaa viikossa, joskus kerran kuussa, jos sitäkään. Keskiarvo ehkä pari kertaa kuussa. Riittää minulle. Olen mies ja 30 ja 40 ikävuoden välissä. Ruuhkavuodet meneillään ja elämässä paljon kiirettä. Lisäksi vuorotöitä eikä välttämättä edes olla kotosalla hereillä samaan aikaan. Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että seksi on yliarvostettua. Ihan mukavaa se on, mutta ei sitä jatkuvasti tarvitse harrastaa. Viikkojakin tulee ilman toimeen aika helpostikin. Kuukaudet tekee jo sitten tiukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174836
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2022597Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731687Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291655- 241517
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon291425Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1491108
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81044Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962