Vapaa kuvaus

Aloituksia

31

Kommenttia

136

  1. Ai+niin+tärkeitä+juttuja+omaksi+hengelliseksi+vahvistumiseksi+on+vielä+ehtoollinen+ja+ehkä+yleensäkin+seurakunnan+pääkokoukseen+osallistuminen+sunnuntaisin...+mulle+nuorena+sunnuntait+olivat+painajaismaisen+ahdistuksen+päiviä,+olen+myöhemmin+ajatellut+että+ne+olivat+sitä+juuri+siksi,+etten+noina+päivinä+tehnyt+sitä+mitä+niinä+päivinä+kuuluisi+tehdä,+omistanut+aikaani+Jumalalle+ja+etsinyt+hänen+valtakuntaansa.+Ehtoollinen+on+ihmeellinen,+voimaa+antava+ateria.+Onhan+se+itensä++Jumalan,+Kristuksen,+ruumis+ja+veri,+mitä+muuta+se+voisi+ollakaan+kuin+suunnattoman+voiman+lähde...+nykyään,+kun+teen+sunnuntaisin+yleensä+sitä+mitä+sinä+päivänä+on+tarkoituskin+tehdä,+olen+sunnuntai-iltaisin+onnellisimmillani+ja+maanantai+on+usein+viikon+paras+työpäivä.+:)
  2. Seurakunnan+nuorten+toiminta+on+todella+ollut+monen+itsetunto-ongelmaisen+nuoren+pelastuspaikka!+Siellä+ei+röyhkeet+tyypit+tai+kiusaajat+viihdy,+vaan+ainoastaan+se+oikeasti+fiksu+porukka!+Tiedän+pojan,+joka+meni+vapaaehtoiseksi+seurakuntaan,+hän+oli+ollut+aivan+järkyttävästi+kiusattu+koulussa.+Seurakunnassa+hän+opetteli+soittamaan+kitaraa+ja+kai+laulelivat+gospelmusaa+yhdessä+toisten+nuorten+kanssa.+Tästä+pojasta+tuli+seurakunnassa+todella+tavoiteltu+nuorimies.+:)+On+nykyään+ainakin+kihloissa,+en+tarkemmin+tiedä.+Jos+tunnet+itsesi+heikoksi,+älä+häpeä+sitä.+Se+voi+hyvinkin+olla+merkki+siitä,+että+Jumala+on+valinnut+sinut+omakseen,+ja+sehän+on+koko+elämän+tarkoitus!+Sanotaanhan+se+Raamatussakin:"Sillä+katsokaa,+veljet,+omaa+kutsumistanne:+ei+ole+monta+inhimillisesti+viisasta,+ei+monta+mahtavaa,+ei+monta+jalosukuista,+27.+vaan+sen,+mikä+on+hulluutta+maailmalle,+sen+Jumala+valitsi+saattaaksensa+viisaat+häpeään,+ja+sen,+mikä+on+heikkoa+maailmassa,+sen+Jumala+valitsi+saattaaksensa+sen,+mikä+väkevää+on,+häpeään,+28.+ja+sen,+mikä+maailmassa+on+halpasukuista+ja+halveksittua,+sen+Jumala+valitsi,+sen,+joka+ei+mitään+ole,+tehdäksensä+mitättömäksi+sen,+joka+jotakin+on,+29.+ettei+mikään+liha+voisi+kerskata+Jumalan+edessä.+"+(1.+kirje+korinttilaisille,+luku1.)+Toinen+hyvä+on+Marian+ylistysvirsi:+"Minun+sieluni+suuresti+ylistää+Herraa,+47.+ja+minun+henkeni+riemuitsee+Jumalasta,+vapahtajastani;+48.+sillä+hän+on+katsonut+palvelijattarensa+alhaisuuteen.+Katso,+tästedes+kaikki+sukupolvet+ylistävät+minua+autuaaksi.+49.+Sillä+Voimallinen+on+tehnyt+minulle+suuria,+ja+hänen+nimensä+on+pyhä,+50.+ja+hänen+laupeutensa+pysyy+polvesta+polveen+niille,+jotka+häntä+pelkäävät.+51.+Hän+on+osoittanut+voimansa+käsivarrellaan;+hän+on+hajottanut+ne,+joilla+oli+ylpeät+ajatukset+sydämessään.+52.+Hän+on+kukistanut+valtiaat+valtaistuimilta+ja+korottanut+alhaiset.+53.+Nälkäiset+hän+on+täyttänyt+hyvyyksillä,+ja+rikkaat+hän+on+lähettänyt+tyhjinä+pois."+(Luukkaan+evankeliumi+luku+1.)Näissä+on+selkeästi+just+tää+koko+Raamatun+läpi+kulkeva+ajatus,+että+Jumala+on+heikkojen+ja+sorrettujen+turva+ja+ylpeät,+omaan+mahtiinsa+luottavat+hän+jossain+vaiheessa+syöksee+valtaistuimiltaan.+:)+Meidän+tehtävämme+uskovina+on+luottaa+ja+turvautua+Herraan,+noudattaa+hänen+tahtoaan+ja+jäädä+odottamaan,+kuinka+hän+asiamme+selvittää+ja+ongelmamme+ratkaisee.+Hän+on+luvannut+olla+meidän+Auttajamme+kaikissa+asioissa.
  3. ...mutta+sen+lisäksi,+että+ymmärtää+mikä+todella+on+kaunista+ja+hyvää+ja+oikein+tässä+elämässä+Jumalan+mielestä+ja+siis+oikeasti,+todellisuudessa,+niin+kyllä+Jumala+myös+hoitaa+meidän+itsetuntoamme.+Vaikka+se+ei+koskaan+minkään+itsepetoksen+kautta+tapahdukaan.+Tosiasia+on,+että+me+ihmiset+ollaan+heikkoja+ja+lisäksi+syntisiä.+Raamatussa+sanotaan,+että+totuus+tekee+vapaaksi,+varmaan+Jeesus+sanoi+tuon.+Meidän+tulee+aina+heikolla+hetkellä+ja+hädän+hetkellä+tulla+Jumalan+kasvojen+eteen+rukouksessa+ja+myöntää+nämä+tosiasiat,+"Herra+katso+millaisessa+pinteessä+olen+taas,+olen+heikko+ja+tyhmä+enkä+mikään+synnitön+itsekään+todellakaan,+ja+lisäksi+jotkut+ovat+minulle+inhottavia+ja+ikäviä+ja+painavat+minua+alas+noustakseen+samalla+itse+ylös+päin"+(jos+tämä+on+tilanne,+kuten+heikon+itsetunnon+omaavalla+ihmisellä,+varsinkin+teini-ikäisellä,+saattaa+olla).+Kunhan+itse+huolehdin+siitä,+että+pyrin+itse+Jumalan+tahdon+toteutumiseen+ja+hänen+käskyjensä+noudattamiseen+elämässäni,+niin+hän+luvannut+olla+tukenani+ja+apunani+ja+hän+voi+johdattaa+elämäsi+ihmeellisesti,+niin+että+saat+todella+elää+ihmeessä.+:)+Mene+mukaan+alueesi+seurakunnan+nuorten+toimintaan,+rukoile+että+löydät+sellaisen+jostain.+On+todella+hyvä+ja+tärkeää,+että+saat+jaettua+tätä+Jumalan+todellisuutta+toisten+siihen+uskovien+ihmisten+kanssa,+ehkä+mieluiten+oman+ikäistesi.+:)+Voitte+myös+rukoilla+yhdessä,+ja+Jumala+on+luvannut+kuulla+erityisesti+yhdessä+rukoiltuja+rukouksia,+vaikka+toki+hän+voi+auttaa+sinua+silloinkin,+kun+yksinäsi+rukoilet.+Se+on+kuitenkin+selvä,+että+on+tärkeää+saada+toistenkin+tukea+uskolleen+ja+siksi+mennä+seurakunnan+toimintaan+mukaan.+Tärkeimmät+jutut,+jotta+pääset+sisälle+Jumalan+maailmoihin+ja+hänen+ihmeisiinsä,+on+että+alat+lukea+Raamattua.+Se+löytyy+netistäkin+jos+ei+kodin+kirjahyllystä+löydy:+www.evl.fi/raamattuToinen+on,+että+rukoilet+Jumalaa,+"huudat+avuksesi+Herraa"+kuten+Raamatussa+sanotaan.+"heittäkää+kaikki+murheenne+hänen+päällensä,+sillä+hän+pitää+teistä+huolen"+(1.+Pietarin+kirje+luku+5.+jae+6.)+"Älkää+mistään+murehtiko,+vaan+kaikessa+saattakaa+pyyntönne+rukouksella+ja+anomisella+kiitoksen+kanssa+Jumalalle+tiettäväksi,+ja+Jumalan+rauha,+joka+on+kaikkea+ymmärrystä+ylempi,+on+varjeleva+teidän+sydämenne+ja+ajatuksenne+Kristuksessa+Jeesuksessa."+(Kirje+filippiläisille,+luku+4.+jakeet+6+ja+7)Tämä+opetuslapseuskoulu+on+todella+hyvä+evääksi+matkaan,+varsinkin+jos+seurakuntaa+ei+sinulle+heti+löydy:+http://oneway.tv/fi/category/PLdZAghCIk-sETg_AEdb_kwcEak362sp0TVarsinki+Tapani+on+hyvä+opettaja,+hänen+opetuksensa+auttavat+suunnilleen+kaikkeen,+pahaan+mieleen,+huonoon+itsetuntoon,+jopa+unettomuuteen!+Mut+tää+on+makuasia,+on+ne+muutkin+todella+hyviä.+Varmaan+kannattaa+aloittaa+ykkösestä+ja+edetä+järjestyksessä)
  4. Ei+KUKAAN+vastuullinen+aikuinen+pakota+noin+kokevaa+13-vuotiasta+lasta+edes+menemään+moiseen+karmeaan+paikkaan!+HALOO!!!+Miten+ei+tule+kenelläkään+mieleen????+Älä+mene+kouluun!+Kyllä+sinulla+ja+ystävälläsi+on+oikeus+saada+elää+normaalia,+turvallista+elämää+ilman+jatkuvaa+häiriköintiä+ja+ilkivaltaa+ihan+samoin+kuin+kaikilla+aikuisillakin,+tai+teillä+vielä+paljon+enemmän!+JOS+ne+ei+lopeta+sitä+kiusaamista,+niin+ette+vaan+enää+mene+sinne+kouluun+ystäväsi+kanssa,+teette+vaikka+yhdessä+jotain+hauskaa+ja+paljon+mielekkäämpää!+Ei+ole+mitään+järkeä+harkita+itsemurhaa+jonkun+noin+turhan+asian+takia+kuin+koulunkäynti!!+Sinähän+osaat+jo+lukea+ja+kirjoittaa,+se+riittää+hyvin+pitkälle,+ja+itseksesi+voit+opiskella+lisää,+jos+jaksat+ja+haluat,+mutta+pidä+nyt+vaikka+vapaata/sairaslomaa+siihen+asti+että+olet+kunnossa!+En+tajua+millaisia+torveloita+tämäkin+paikka+on+pullollaan,+kun+ei+kukaan+itsaria+harkitsevalle+lapsiparalle+sano+näin+selvää+asiaa+vaan+minä+olen+ainoa!+>:(+>:(
  5. Voi+surkeeta.+:(+Älkää+menkö+kouluun+kiusatut+jos+käy+yli+voimien.+Ei+ole+sen+arvoista,+varsinkaan+että+satutat+itseäsi.+Jospa+kiusatut+löytäisitte+toisenne+ja+pinnaisitte+vaikka+yhdessä+koko+porukka+ja+tekisitte+jotain+hauskaan+koulunkäynnin+sijaan.+Ottakaapa+tavoitteeksi!+Miten+se+saataisiin+toteutumaan?+Mutta+peruskoulu+on+ihan+yliarvostettu+paikka.+Lähinnä+se+tuntuu+olevan+hengailumesta+nuorille,+ehkä+ennen+kaikkea+"pahiksille"+monesti...+ei+monellekaan+jää+koko+koulusta+juuri+mitään+päähän.+Oppilaat+vaan+päästetään+luokilta+eteen+päin,+kun+heitä+ei+opettajat+jaksa+koulussa+ikuisesti+katsella..+noh+en+tiedä+onko+ihan+noin+mutta..+oikeesti+monellakaan+aineella+ei+ole+aikuisena+todellista+merkitystä.+Kiusatut+ovat+usein+fiksua+porukkaa,+jotka+pystyvät+kyllä+itse+sivistämään+itsensä+vaikka+kirjoja+lukemalla.+Ei+ole+mitn+järkeä+siinä+että+pilataan+lahjakkaiden+nuorten+elämä+koulussa,+jossa+kumarretaan+huonosti+käyttäytyviä,+kiusaavia+oppilaita.+SE+EI+OLE+MISSÄÄN+NIKESSÄ+SEN+ARVOISTA!!+JÄTTÄKÄÄ+KOKO+KOULU+OMAAN+ARVOTTOMUUTEENSA+JA+TEHKÄÄ+JOTAIN+ÄLYKÄSTÄ!+On+täysin+edesvastuutonta,+että+sallitaan+kiusattujen+piinan+jatkua+ja+annetaan+heidän+joutua+satuttamaan+itseään...+se+on+aivan+kauheaa...+:((((+Koulukirjat+voi+opiskella+kotona+ja+suorittaa+vaan+kokeet+jotenkin.+http://www.kotikoulu.net/Plus+muista+Jeesus!+Hän+rakastaa+heikkoja+ja+sorrettuja,+on+oikein+erikoistunut+auttamaan+heitä!+Mene+seurakuntaan,+sieltä+löytyy+kiusatuille+mukavia+kavereita!+Jumala+on+oikeasti+olemassa+ja+mielellään+auttaa+sinua,+kun+rukoilet!+Apua+rukoukseen+saat+myös+toisilta+Jeesukseen+uskovilta+nuorilta,+yhteinen+rukous+on+voimallinen.+:)+Tosi+hyvä+opetuslapseuskoulu:+http://oneway.tv/fi/category/PLdZAghCIk-sETg_AEdb_kwcEak362sp0T++Nuo+punapaitaisen+Tapanin+opetukset+on+järjettömän+hyviä+ja+auttavat+mulla+melkeen+mihin+vaan,+unettomuuteen,+ahdistukseen,+masennukseen,+itsetunto-ongelmiin...+Eikä+unohdeta+Raamattua!+:)+www.evl.fi/raamattu++Evankeliumeja+lukemalla+tutustut+Jeesukseen.+Anna+itsesi+ja+koko+elämäsi+hänelle!+Tiedän+pojan+joka+oli+koulussa+hirvittävän+kiusattu+mutta+löysi+seurakunnasta+uuden+elämän!+Soitti+kitaraa+ja+tuli+suosituksi!