Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
VCO
profiilit
VCO
VCO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
28
Kommenttia
614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+mikä+nyt+suututtaa?+Sekö,+että+SUTin+varapuheenjohtaja+myöntää+julkisesti,+että+tieteen+kentällä+ufokokemuksia+ei+yleisesti+pidetä+luonnontieteellisesti+asiallisina+tutkimuskohteina+eikä+uskottavina?
Missä+ne+herjat+ovat?
03.02.2019 12:36
Närvä+kirjoittaa+näin:
"Närvä+huomauttaa,+että+tieteen+kentällä+ufokokemuksia+ei+yleisesti+pidetä+luonnontieteellisesti+asiallisina+tutkimuskohteina+eikä+uskottavina."
"Toisaalta+Närvä+itse+pitää+mahdollisena,+että+jotkut+ovat+olleet+kontaktissa+vieraan+älyn+kanssa.+
–+Suhtautuminen+riippuu+siitä,+kuinka+vakavasti+asiaan+liittyviä+tietoja+otetaan+ja+miten+niitä+arvioidaan."
Tuo+on+taas+niin+totta.+Tieteen+metodein+kun+ufoilmiötä+tutkitaan,+niin+sieltä+löytyy+uskonto.+Kun+sitten+ufouskovainen+laittaa+aivot+narikkaan+ja+ottaa+tosissaan+"asiaan+liittyvät+tiedot"+eli+ufohumpuukin,+niin+tottahan+niitä+vieraan+älyn+kontakteja+alkaa+ainakin+ufouskovaisen+mielikuvituksessa+löytymään.
Pisteet+tuosta+YLE:n+artikkelista+Esko+Valtaojalle,+Päivi+Puolakalle,+Kauko+Saariselle+ja+ehdottomasti+myös+Jaakko+Närvälle.
03.02.2019 10:36
Ahonen+on+ihan+hyvä+tyyppi+ja+UFO-Finlandin+puheenjohtaja.+Kaveri+on+käsittääkseni+kyllä+SUTturoiden+hallituksen+jäsen+ja+tiedottajan+tittelillä+siellä.+Kyllä+tuossa+YLE:n+jutussakin+korjataan+titteli+muutaman+kappaleen+päässä+oikeaksi.+Ahonen+on+todella+pitkän+linjan+ufostelija.
02.02.2019 20:50
Laitetaan+linkki+tähän+jos+vaikka+moderointirobotti+ei+sattuisi+tykkäämään+siitä.
https://yle.fi/uutiset/3-10603255
02.02.2019 19:03
Toivottavasti+ufopäällikkö+ei+tukehdu+pullaansa+kun+YLE:n+toimittaja+on+vahingossa+tehnyt+Lasse+Ahosesta+SUTturoiden+puheenjohtajan.
02.02.2019 19:02
Vieläköhän+Dänikenin+kirjat+myy?+Itse+muistan+lukeneeni+niitä+joskus+80-luvulla.
02.02.2019 14:49
Juu+ennen+vanhaan+jotkut+kuvasivat+pienoismalliufoja+heittämällä+ne+ilmaan.+Parempaan+lopputulokseen+pääsee+kun+laittaa+sen+pienoismallin+roikkumaan+siiman+varaan.+Kameran+piirtokyky+ei+riitä+sen+siiman+kuvaamiseen+joten+sitä+ei+millään+tekniikalla+pysty+siitä+kuvasta+kaivamaan+kunhan+tietää+mitä+tekee.+Yksi+tapa+kuvata+oli+lasilevyn+läpi+eli+pienoismalli+lasin+päälle,+se+riittävän+korkealle+ja+kuva+otettiin+lasin+alapuolelta.+Myös+ikkunaa+voi+hyödyntää+ja+on+hyödynnetty+tässä.+On+toki+sitäkin+harrastettu,+että+kuvataan+pienoismalli+ja+maisema+erikseen+jonka+jälkeen+ne+yhdistetään+ja+otetaan+se+lopullinen+kuva.+Eräs+kuuluisa+ufovalokuva+syntyi+laivassa+kahdesta+yhteen+liitetystä+lusikasta+joiden+varsi+oli+katkaistu.
Nykyään+pienoismallien+käyttö+taitaa+olla+aika+vähäistä+sillä+ufovalokuvat+ja+videot+syntyvät+helposti+tietokoneella.
02.02.2019 14:47
Juu+muistan+sen+episodin+oikein+hyvin.+Vedonlyöjä+luikki+häntä+koipiensa+välissä+itkemään+kuinka+isot+pojat+taas+kiusasivat.+Tyhmähän+tuo+oli+sillä+Kähmiksen+ansiot+ovat+ihan+yleisessä+tiedossa+kaikilla+jotka+täällä+ovat+pidempään+kirjoitelleet.
10.11.2018 14:02
Kyllä+minäkin+Kähmiksen+uskon+kirjoittaneen+juuri+niin+kuin+asia+on.+Samaa+ei+voi+sanoa+näistä+ufovajakeista.+Porin+tapaus+on+silti+mielenkiintoinen+vaikka+vaatiikin+melkoista+älyllistä+epärehellisyyttä+jos+sen+vääntää+pienten+vihreiden+miesten+kulkuneuvoiksi.
10.11.2018 13:37
On+se+kauheaa+ja+vaihtaa+vielä+mokoma+jatkuvasti+nimimerkkiäänkin.+Varo+ettei+otsasuoni+katkea.
12.10.2018 20:56
Olen+tästä+samaa+mieltä.+Ufostelu+on+aikuisten+ihmisten+leikkiä+joka+ulkopuolisin+silmin+katseltuna+näyttää+lähinnä+pelleilyltä.+Miksi+sitä+pitäisi+kutsua+ufotutkimukseksi+kun+se+ei+sitä+vähäisimmässäkään+määrin+ole?
19.06.2018 16:15
Vaihtelu+virkistää.+Varaktori+kirjoittelee+nyt+sitten+jatkossa+BFO+nimimerkillä.
20.05.2018 20:36
On+tuo+kyllä+aivan+käsittämätöntä+ulinaa.+Eihän+se+mikään+salaisuus+ole,+että+olen+muutaman+kerran+nimimerkkiä+vaihtanut+ja+joka+kerran+tehnyt+ensimmäisestä+postauksesta+lähtien+selväksi+kuka+uudella+nimimerkillä+keskustelua+jatkaa.+Saatan+vielä+tulevaisuudessakin+sen+tehdä.+Miten+olisi+vaikka+BFO+jos+samalla+linjalla+jatketaan?
Olen+joskus+kypsynyt+palstaan+niin+että+lähtöäkin+olen+täältä+tehnyt.+Tässä+on+vuosien+varrella+tullut+selväksi+ettei+täällä+ja+varsinkin+tästä+aiheesta+tämän+parempaa+keskustelua+synny.+Eipä+ole+silti+nykyään+mitään+mielihaluja+erikoisemmin+täältä+pois+lähteä+jos+toki+täällä+vietetty+aika+on+vähentynyt+siitä+mitä+se+joskus+oli+ja+saattaa+vähentyä+entisestään+jos+palsta+jatkaa+kuihtumistaan.
No+tuo+tyyppi+on+tosiaan+hyvinkin+kymmenen+vuotta+ulissut+tuota+samaa+ulinaansa+ja+en+siihen+itse+enää+nykyään+kiinnitä+juuri+mitään+huomiota.
20.05.2018 19:51
Näin+se+tosiaan+taitaa+olla.+Muistan+muuten+aikaisemmilta+vuosilta+sen+miten+Kähmis+aina+painotti+havaintopsykologian+tärkeyttä+ufohavaintoja+tutkittaessa.+Nyt+sitten+vuosia+sen+jälkeen+havaintopsykologiaa+tutkiva+tohtori+kirjoittaa+aiheesta+kirjan.+Veikkaan+että+menee+wanhalla+Kähmyllä+ostettavien+kirjojen+listalle+tämä+jos+vähänkään+on+vielä+aiheesta+kiinnostunut.
19.05.2018 11:15
Se+ei+ole+tuo+pyllykoukku+täällä+koskaan+matikantaidoillaan+loistanut+joten+kovin+paljon+ei+voi+vaatia+hänen+apostoleiltaankaan.+;-)
19.05.2018 10:53
Niin+minä+kirjoitan+palstalle+8:50+ja+tämä+pelle+tulee+oksentamaan+8:54+eli+peittoaa+meikäläisen+viiden+minuutin+vastausajan+minuutilla.+Kukahan+se+tässä+palstalla+päivystää?+;-)+No+kun+ei+ole+edes+sillä+lusikalla+annettu,+niin+eihän+tuollaisilta+voi+kauhalla+vaatia.
19.05.2018 10:09
Pelottaako+totuus?+Siinä+tapauksessa+kannattaa+jättää+kirja+lukematta.
19.05.2018 08:59
Jukka+Häkkinen+on+havaintopsykologian+tutkijana+Helsingin+yliopistossa.+Psykologian+tohtori+koulutukseltaan.+Ehdottomasti+osaamisensa+puolesta+oikea+henkilö+kirjoittamaan+näitä+asioita+käsittelevän+kirjan.
19.05.2018 08:50
https://www.docendo.fi/outojen-kokemusten-psykologia-jukka-hakkinen.html
Linkin+takaa+saa+kirjan+tilattua.+Paljon+mieluummin+tuon+33+euroa+maksaa+täyttä+asiaa+sisältävästä+kirjasta+kuin+pelkkiä+valheita+sisältävistä+ufokirjoista.+Halpa+hinta+myös+siksi,+että+kirja+antaa+tyhjentävän+vastauksen+siihen+mitä+"abduktiot"+ovat+ja+moneen+muuhun+kysymykseen.
18.05.2018 11:26
Eiköhän+ole+parempi,+että+alat+sammuttelemaan+sieltä+SUTista+valoja.
18.05.2018 09:27
3 / 31