Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. erilainenomaperäinen
                                                1. Keskustelu24
                                                2. erilainenomaperäinen

erilainenomaperäinen

erilainenomaperäinen profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Liittynyt 9v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                23 aloitusta · 72 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • Saako huumeilla yhteyden korkeampiin voimiin?! Kiinnostavaa... En tiedä kannattaako sekaantua huumeisiin. On yksi asia joka voi korvata minulle yhteyden korkeimpiin voimiin. Jos SEN saan,en tarvitse välttämättä yhteyttä korkeampaan. SE asia on RAKKAUS. Minulla on nyt yksi mies kiikarissa ja jos saan hänet olen tyytyväinen. Tämä mies on asunnoton ja asuu kadulla. Itsekin olen nyt asunnoton ja asun kadulla ja välillä äidillä. Elän nyt hyvin epävakaata elämänvaihetta,mutta jospa se tästä helpottaa kun saan oman asunnon... Toivottavasti saan pian. Olen jättänyt asuntohakemukset neljään eri vuokrayhtiöön. Toivon vain että se riittää. Tarjouksia odotellessani voin myös katsoa vapaita asuntoja itsekin. En kestä jos en saa sitä miestä. Hän on kahdesti yöllä tullut puhumaan minulle. Toivon,että hän vielä lähestyy minua.

T.Asunnoton ajelehtija
                                                  26.09.2017 00:32
                                                • Jehova ei ole kolmiyhteinen jumala. Jehova on yksi jumala ja Jeesus on hänen poikansa(luotu) ja pyhä henki jumalan voima. Jos tutkii raamattua puolueettomasti tämä käy ilmi.

Ne jotka uskovat kolminaisuuteen: Kuka sen jeesuksen sitten herätti kun Jeesus oli kuollut jos Jeesus on kerran sama kuin isänsä? Jumala herätti Jeesuksen. Ja Jos Jeesus oli kuollut,mutta jumala ei, Jehova EI VOI olla sama kuin poikansa.

Yksi erittäin hyvä esimerkki siitä,että Jeesus ei ole sama kuin isänsä on se kun Jeesus nousi kastevedestä: Jehova jumalan ääni sanoi taivaasta "Tässä on minun rakas poikani jonka olen hyväksynyt". Tarkoittiko Jehova,että hän itse on oma poikansa jonka hän on hyväksynyt? Siinä ei olisi järkeä.
                                                  26.09.2017 00:13
                                                • Minusta raamatun jumala Jehova ei ole kolmiyhteinen jumala. Olen tutkinut asiaa ja raamattu osoittaa selvästi,että Jehova jumala on yksin korkein jumala ja Jeesus on hänen luomansa poika ja pyhä henki jumalan vaikuttava voima. Jeesus on kyllä "jumala" mutta ei sama "jumala" kuin isänsä vaan Jeesus on alempi,luotu jumala. Saatanaakin sanotaan raamatussa tämän asiainjärjestelmän "jumalaksi". Jos Jeesus on sama kuin isänsä eli jos kolminaisuus on totta,niin KUKA sen Jeesuksen sitten herätti kun tämä oli kuollut? Hänen isänsä Jehova.
                                                  Kun Jeesus nousi kastevedestä jumalan ääni sanoi taivaasta " Tässä on minun rakas poikani jonka olen hyväksynyt". Tarkoittiko Jehova,että hän itse on oma poikansa jonka hän hyväksyy? Siinä ei olisi järkeä.

En ole Jehovan todistaja vaikka ajattelenkin joistain asioista samoin.
                                                  26.09.2017 00:01
                                                • Hei! Menen ehkä marraskuussa Haukiputaan seurakunnan järjestämälle AIKUINEN USKO viikonloppuleirille. Se on aikuisille... Se on tarkoitettu juuri tällaisille uskon tietä etsiville. Ehkä siellä asiat selviävät... En tiedä sopiiko mikään uskonto minulle vai pitääkö luoda oma usko pikku hiljaa... Jos joku uskonto sopii minulle ehkä vielä joskus löydän sen.. EHKÄ...

Haluaisin saada SELVÄN YLILUONNOLLISEN yhteyden johonkin korkeampaan voimaan tai voimiin.... Unien kautta ja telepaattisesti.... Tai että joku korkeampi olento tulisi luokseni ihmishahmossa... Tai itsenään.... Haluan siis VARMAN ja KONKREETTISEN yhteyden korkeampiin olentoihin... Haluaisin saada korkeammalta olennolta vastauksia ja ohjeita...
                                                  Kuinkahan monilla ihmisillä ympäri maailmaa ON tällainen yhteys? Eräs Jehovan todistaja nainen sanoi minulle,että pitää olla varovainen jos haluaa yhteyden korkeimpiin voimiin... Ehkä totta.... Hän sanoi,että Jehova EI ota yhteyttä unien kautta... Mutta:Toivottavasti saan selvän yhteyden korkeampiin voimiin...
                                                  14.09.2017 23:52
                                                • Hei! Kävin tänään tapaamassa omaa lääkäriäni Tahkokankaalla! Kysyin,että jos joskus haluan osastolle peltolaan voiko HÄN tehdä sen lähetteen. Hän sanoi,että voi ja on kuulemman tehnytkin lähetteitä asiakkaille peltolan psykiatriseen sairaalaan! Osa psykiatreista on kuulemma vähän nihkeitä aloittamaan sitä hoitoa jos on kehitysvammadiagnoosi,mutta luulen,että hoitoa kuitenkin saa.

Kävin joskus kesäkuussa Peltolan päivystyksen ovella:painoin ovisummeria ja kaksi mies hoitajaa tuli ulos puhumaan minulle. Eivät ottaneet vastaan,kun yöllä pitää kuulemma olla LÄHETE,mutta olivat oikein mukavia ja sanoivat,että jutella sen oman Tahkokankaan lääkärin kanssa kun se minut parhaiten tuntee,että jos hänen mielestään"tämä on sulle sopiva paikka,niin lähetettä tänne". Ja sanoivat,että ensin kokeilla jotain muuta,että auttaako ja jos ei niin sitten osastohoitoon! Sanoivat,että kokeilla keskustella asumiseni hoitajien kanssa ja mt toimistossa ja jos se ei riitä niin sitten osastolle! Nyt kesällä peltolassa on ollut täyttä ja aina silloin tietysti osastolle pääsyn kynnys kasvaa.

Tiedän,että Peltolan osastoilla on ollut täyttä nyt kesällä kun nämä mies hoitajat kertoivat ja jostain muualtakin olen kuullut.

Eli nyt vaan toivon,että kun seuraavan kerran menen peltolaan lääkärini lähetteellä,niin sattuisi minulle hyvä psykiatri joka haluaa hoitaa myös kehitysvammaisia! Luulen,että monet lääkärit,jotka eivät halua mielellään eli nihkeästi suhtautuvat kehitysvammaisten hoitamiseen psykiatrisessa sairaalassa,niin luulen,että monet heistä(kaikki?)kuitenkin hoitavat kehitysvammaisia! Vaikkakin nihkeästi!

Yhdessä vaiheessa olin jo vähän menettänyt toivoni ja pelkäsin,että en saa koskaan peltolassa hoitoa diagnostiikkani takia,mutta pitkään on jo näyttänyt sen suhteen valoisammalta. : )
                                                  Hyvä homma!
                                                  10.08.2017 23:45
                                                • Auton alle jäi Kari tai Anton tai molemmat! Voi se olla joku muukin,mutta pidän Antonia ja Karia todennäköisimpänä! Syksyn mainosvideossa oli jonkun hautajaiset kun arkku laskettiin hautaan eli joku kuoli! Eli se oli Anton koska Karia ei tapatettaisi tai sitten molemmat joista Kari selviää!07.08.2017 13:50
                                                • Hei! : )

Tuli yksi asia mieleen: Kun yleensä monet väittävät,että elottomasta ei synny elävää. Mutta onko näin? Kun jos on vanhaksi menneet jauhot niin sinne kehittyy mato. Eikö se todista,että elottomasta voi syntyä elämää. Mutta en tiedä todistaako se koko evoluutiota....

En ole evoluutiota vastaan, mutta haluan koetella asiat. Evoluutioteoria on minusta mahdollinen. Ellei jopa varmaa tietoa.

Ja kyllähän elottomasta syntyy elämää: Esim kerran äitini kotona kun koirien vesikupit olivat sanomalehtien päällä ja vettä oli läiskynyt lehtien päälle,niin sitten kun lehdet otettiin pois, niiden alta paljastui monta toukkaa! Ne olivat kehittyneet sinne!
                                                  17.07.2017 02:53
                                                • En ole todistaja,mutta olen kiinnostunut uskostaan ja olen tekemisissä. Todistajalla tarkoitan siis Jehovan todistajia. En ole sitoutunut mihinkään yhteen uskontoon. Ehkä jotkut armolahjat tulevat jumalasta,mutta tuskin kaikkien lahjat? Koska JOS kaikkien armolahjat tulisivat jumalasta,miksi tätini armolahjan kautta minun tulevaisuudestani tulleet asiat eivät ole pitäneet paikkaansa.? Eihän jumala voi erehtyä?16.07.2017 03:12
                                                • Jos on joku joka lähtee Haukiputaalta Joensuuhun ja voi ottaa minut samaan kyytiin,niin ilmoittakoot! Voidaan sopia milloin lähdetän ja missä tavataan!07.07.2017 21:21
                                                • Miksi Jari on kadonnut? Monta mahdollisuutta ja jokaisella saa olla oma mielipide katoamisen syistä.
                                                  Itse pidän mahdollisena,että Kaisu tai/ja Pitsa ovat tehneet Jarille jotain.... Tai joku joka liittyy Kaisuun ja Pitsaan. Eli jos vaikka menivät jonnekin ja joku Kaisun ja Pitsan kaveri tappoi Jarin?

Monta mahdollisuutta. Jos Jari jäi Joensuuhun, hän voi olla Pielisjoessa.....
                                                  Jokeenkinhan voi päätyä tapaturmaisesti, itsemurhan kautta tai rikoksen uhrina.

Mikä on totuus? Sen yksin korkeammat voimat tietävät.

Luulen kuitenkin,että Pesonen on rikoksen uhri. ..... Tietyistä syistä...
                                                  15.06.2017 17:26
                                                • Olisihan se ihana jos profetoiminen/selittäminen tulisi jumalalta,mutta epäilen ettei tule. Täysin varma ei voi olla,mutta luulen,että profetoiminen tulee saatanasta. Tai sitten jostain muusta korkeammasta olennosta. Kerran tuli tätini armolahjan kautta,että minä en ole kehitysvammainen,vaan se on pelkkää väärinymmärrystä ja lisäksi tuli,että jotenkin minä olen vammainen,mutten kuitenkaan kehitysvammainen. Minulla on lievän älyllisen kehitysvammandiagnoosi. Eli olisihan se ihanaa jos tuokin profetia olisi tullut jumalasta,niin se olisi totta eikä minun tarvisi enää arpoa olenko kehitysvammainen vai enkö ole. Tai jos ei jumalasta,niin jostain muusta olennosta joka tietää asiat varmasti...

Jos se profetia piti paikkansa,niin olen jotenkin vammainen,mutten kuitenkaan kehitysvammainen. Eli jos olenkin vain heikkolahjainen eli se heikkolahjaisuus olisi sitä vammaisuuttani.

Mutta monet Jehovan todistajat ja monet muutkin ovat varmoja siitä,ettei armolahjoja ole enää nykyään ja,että ne eivät tule jumalasta. Kerrankin kun puhuin Jehovan todistajille profetoimisesta ja siitä,että se ei ehkä tule jumalalta vaan joltain muulta olennolta,niin todistajat sanoivat,että kannattaa olla varovainen. He sanoivat,että jos se ei jumalasta tule,niin siihen ei kovin paljon vaihtoehtoja jää.

Ja monet jotka eivät usko,että jumalan armolahjat toimivat enää perustelevat sitä sillä,että armolahjoja ei tarvita enää. Ja ainakin todistajat perustelevat sitä mikseivät usko jumalan armolahjojen toimivan enää sillä,että raamatussa sanotaan,että ne tulevat lakkaamaan. Siinä ei kerrota,että milloin ne lakkaavat. Kohta kuitenkin jatkuu,että kun täydellisyys tulee,niin sitten ne lakkaavat. Jehovan todistajien mukaan se täydellisyys viittasi siihen TIETOON. Eli kun tieto on "täydellistä" siinä määrin kun se voi olla,niin sitten ne lakaavat. Todistajien mukaan täydellisyys on koko raamattu. Eli kun nykyään on koko raamattu käytössä,niin niitä ei ole enää.

Olen kuitenkin aika varma,etteivät tätini armolahjat tule jumalasta,eivätkä välttämättä edes hyvästä.
                                                  09.06.2017 23:46
                                                • On tosiaankin mahdollista,että minulle on annettu kehitysvammadiagnoosi väärin perustein. Tai sitten minut on arvioitu väärin.... Mutta yhtälailla on mahdollista,että olen kehitysvammainen.
                                                  Minua turhauttaa kun en tiedä totuutta ja en saa koskaan ehkä tietääkään. Minua häiritsee,se että en tiedä olenko kehitysvammainen vai en! Yritän kuitenkin koko loppuelämäni miettiä asiaa ja voi olla,että joskus saan vastauksen!
                                                  09.06.2017 23:06
                                                • Minulla on kaksi mielenterveys diagnoosia ja uskon,että lisäksi määrittelemättömiä muita mielenterveysongelmia. Mielenterveysdiagnoosini ovat: Lievä masennustila ja Pakkotoimintopainotteinen pakko-oireinen häiriö. : ) Mielenterveysongelma diagnoosit minulla on ollut jo silloin kun olin ekan kerran Peltolassa.03.06.2017 20:31
                                                • "Potkut sille lääkärille ammattitaidottomuudesta!" Kyllä minäkin ihmettelen miten hän ei tiedä. Ja jos taitojen tason rajoja ei ole määritelty heikkolahjaisuuden,lievän kehitysvammaisuuden ja normaaliuden osalta,niin miten voidaan sanoa,että onko joku kehitysvammainen vai heikkolahjainen? Ei ole järkeä! Minua ärsyttää ja ihmetyttää kun lääkäri ei tiennyt. Joko lääkäri ei tiennyt tai sitten rajoja ei ole asetettu.03.06.2017 09:56
                                                • Minun älykkyysosamäärän kokonais suoriutuminen on heikkolahjaisen tasolla,mutta diagnoosi pidettiin koska kuulemman joissain asioissa on tuen tarvetta ja lääkäri sanoi,että pelkää,että jos diagnoosi puretaan en saa enää mitään tukea. Heikkolahjaiset eivät saa tukea,paitsi tietenkin jos heillä on mielenterveysongelmia,niin mielenterveyslain kautta saavat. Ja lääkärini on kertonut,että joillakin on kehitysvammadiagnoosi vaikka kokonais suoriutuminen olisi äo testeissä heikkolahjaisen tasolla,mikäli on joissain elämän osa-alueissa tuen tarvetta. En siis ole ainoa. Ja lääkärini sanoi myös,että päinvastoin joillakin ei ole kehitysvammadiagnoosia vaikka kokonais suoriutuminen olisi lievän kehitysvamman tasolla,jos pärjää muuten elämässä hyvin.

Älykkyysosamäärässä rajat ovat siis selvät,mutta muissa asioissa eivät välttämättä ole. Eri taitojen tason osalta rajat on joko määritelty tai sitten ei. Mutta sitä ihmettelen,että jos ei ole niin,millä perusteella voidaan sanoa jotakuta heikkolahjaiseksi tai kehitysvammaiseksi jos taitojen tasolle ei ole selkeitä rajoja? Kun rajat eivät mene pelkän äo:n mukaan. Mutta kuten sanoin,jos nämä selkeät rajat on määritelty eri taitojen tason osalta,niin minun lääkärini ei niitä ainakaan tiennyt. Hän sanoi,että " Kukaan ei varmaan pysty sinulle tuohon täysin varmaa vastausta antamaan".
                                                  03.06.2017 06:20
                                                • Hei!

En ole opiskellut juuri lainkaan enkä käynyt töitä. peruskoulun lisäksi kävin kymppiluokan ja yhden vuoden sellaista valmentavaa koulutusta jonka jälkeen aloitin tutkintoa,mutta jätin kesken. Sen jälkeen en ole opiskellut jos ei lasketa muutaman viikon aloitusta tutkintolinjalla, jonka lopetin. Siitä tiedän,että on älyllisesti kehitysvammaisia jotka ovat käyneet lukion,koska serkkuni lapsi joka opiskelee lukiossa kysyi lukionsa opintosihteeriltä onko ollut älyllisesti kehitysvammaisia jotka ovat käyneet lukion ja sihteeri sanoi,että on. Sitä en kyllä tiedä kuinka YLEISTÄ on se,että älylisesti kehitysvammainen käy lukion. Mutta niitä on ollut useampia ja on tälläkin hetkellä ja varmaan tulevaisuudessakin. Serkkuni lapsen lukiossa on tällä hetkellä varmuudella yksi älyllisesti kehitysvammainen opiskelija, jonka kasvoista näkyy,että on kehitysvammainen ja käytöksestä:On aika taitamaton sosiaalisesti ja keskeyttää tunneilla aina opettajan ja alkaa puhua jostain ihan muusta. Sitä minä kyllä ihmettelen miten kehitysvammainen,jonka kasvoistakin näkyy,että on älyllisesti kehitysvammainen voi käydä lukion. Tai siis, eikö se,jos kasvoista näkyy kehitysvamma kerro,että ei ole kyse lievemmästä kehitysvammaisuudesta vaan vaikeammasta,siis ei välttämättä vaikeasta vaikeasta,muttei lievimmistä vammaisuuden muodoista? Tarkoitan,että jos kasvoista näkyy älyllinen vaje,niin kertooko se,että on vähän vaikeammin kehitysvamainen eikä lievemmin kuten jotkut?

Jos on näin,että kasvojen alueella näkyvä kehitysvamma kertoo "vaikeammasta" kehitysvammaisuudesta ,niin ihmettelen miten voi suoriutua lukiosta.

Toisaalta,voi olla,että kasvojen ulkonäkö ei kerro vammaisuuden asteesta mitään, ainakaan aina.

Minulla on ristiriitainen ajattelu älyllisesti kehitysvammaisten lukion käymiseen: Toisaalta pidän sitä mahdollisena,koska älykkyyttä on monenlaista,muta toisaalta ihmettelen sitä,että miten henkilöt joiden älykkyysosamäärä on kehitysvammaisuuden tasolla voivat ymmärtää lukion normaalitasoisia aineita.... Vastaan heti itselleni,että älykyyssosamäärä mittaa vain tietyt osat tietyistä osa-alueista. Esimerkiksi älyllisesti kehitysvammaiseksi diagnosoitu autistinen kirjailija(En muista nimeä) kirjoitti menestysteoksen ja suoriutui hyvin jostain muista älykkyyttä vaativista tehtävistä. Sitäkään en tiedä kuinka hyvin kehitysvammainen suoriutuu lukiosta. Vaihtelevasti varmastikin,mutta noin yleensä, hyvin,huonosti, normaalisti?

En tiedä olenko kehitysvammainen,enkä ole varma miksi minulle on annettu kehitysvammadiagnoosi,mutta yritän miettiä mikä on totuus ja yritä selvittä asioita ja ehkä vielä jonain päivänä olen varma olenko kehitysvammainen vai en. Minua todella häiritsee kun en tiedä totuutta. Mutta se on todella erikoista,että miten ihmiset voivat nähdä minut niin eri tavalla,koska joidenkin mielestä minä olen kehitysvammainen,joidenkin mielestä heikkolahjainen ja joidenkin mielestä normaali tai tosi älykäs. Erikoista on. Ainakin joidenkin mielestä olen muka aika älykäs,mutta itse en ole vakuuttunut siitä. Mutta ihminen voi olla sekä älykäs,että tyhmä ja ehkä se,että voi olla joissakin asioissa älykäs ja joissakin tyhmä,selittää sen,että jotkut näkevät minut kehitysvammaisena tai heikkolahjaisena ja jotkut eivät. Mutta ketkä ovat oikeassa? Joko olen kehitysvammainen tai heikkolahjainen tai normaali, tai sitten olen kaikkia niitä. Eli jos olen kaikkia niitä,niin olen joissain asioissa normaali ja joissan kehitysvammainen/heikkolahjainen. Mutta olenko enemmän kehitysvammainen,heikkolahjainen vai normaali? Vai olenko kaikkia yhtä paljon? Nämä ovat mielestäni erittäin vaikeita kysymyksiä ja hyviä kysymyksiä ja mitä syvällisemmin ja mitä useammasta näkökulmasta asiaa pohtii,sitä vaikeammaksi asia muuttuu.

Veikkaan kuitenkin,että olen joissain asioissa vammainen ja joissain heikkolahjainen ja joissain normaali. Vielä lopuksi haluan sanoa,että tätä asiaa on mukavaa pohtia koska tässä on haastetta ja koska tämä asia on tärkeä: Ketkä ovat kehitysvammaisia ja ketkä eivät? Missä menee normaalin ja heikkolahjaisen raja ja heikkolahjaisen ja lievästi kehitysvammaisen raja? Järjen mukaan rajat pitäisi olla määritelty,koska miten muuten voidaan sanoa kuka on mitäkin?

Jos rajoja ei ole määritelty se on outoa koska millä perustella silloin toista pidettäisiin heikkolahjaisena ja toista kehitysvammaisena? Älykkyysosamäärän mukaan rajat ovat selvät,mutta muiden älykkyys alueiden osalta eivät välttämättä kuten käytännön taitojen osalta. Ja jos rajat on selkeät ketkä tietävät nämä rajat? Nimittäin oma lääkärini Tahkokankaalla (on kehitysvammaisiin erikoistunut lääkäri)ei tiedä niitä rajoja jos ne on määritelty. Voi olla,ettei ole,mutta jos on hän ei tiedä,koska kysyin häneltä missä menee normaalin,heikkolahjaisen ja lievästi kehitysvammaisen rajat,niin hän sanoi,ettei tiedä!! Käsittämätöntä! Eli jos ne rajat ovat,niin kaikki eivät niitä tiedä,eivät edes kaikki kehitysvammaisten lääkärit!
                                                  03.06.2017 05:37
                                                • Jotkut kehitysvammaiset ovat niin älykkäitä,että ovat käyneet lukionkin!! Siis älyllisesti kehitysvammaiset!

Lääkärini Tahkokankaalta sanoi,että laissa pitäisi olla,että kehitysvammaisilla on myös oikeus psykiatrisiin palveluihin. Toivon,että jos tarvitsen joskus osastohoitoa,että saan sitä peltolasta. En ole vielä menettänyt toivoa! : ) Olen kuitenkin iloinen kaikkien niiden puolesta jotka saavat hoitoa peltolasta! Kyllä minusta Peltolan sairaala on parempi kuin Tahkokangas. Olen ollut kolme kertaa muutaman päivän peltolassa "hoidossa",mutten koskaan varsinaisessa hoidossa. Ensimmäisellä ja toisella kerralla minut lähetettiin sieltä pois kehitysvammadiagnoosini takia. Kolmannella kerralla lähdin sieltä itse,mutta en ole varma olisivatko hoitaneet minua siellä jos olisin jäänyt. Kolmannella kerralle se yksi hoitaja viittasi jotenkin siihen,että menisin Tahkokankaalle hoitoon ja kysyin"Eikö minua voida täällä hoitaa"? Hoitaja vastasi,että"Sulla tuo diagnostiikka on vähän sellainen,että se hoito olisi siellä Tahkokankaalla". Pahoitin mieleni. Mutta en voi tietää olisinko saanut jäädä sinne hoitoon ,koska lähdin itse. Olisivat hoitaneet siellä tai eivät. Mutta jos vielä joskus menen Peltolaan,niin pyydän hoitoa sieltä,jos eivät suostu,niin en suostu menemään Tahkokankaalle vaan jos on joku muu osasto paikka johon suostun TAI sitten ilman osastohoitoa!! Mietin,että onko sekään itsestäänselvyys,että saa käydä peltolassa juttelemassa lääkärin kanssa jos on kv diagnoosi? Tai mt toimistossa,?

No,on minulla onneksi terapia jossa voi puhua! Psykoterapia! Lääkärini sanoi,että ne eivät voi peltolasta pakolla lähettää minua Tahkokankaalle jos pakkohoitoon ei ole perusteita.

"Kirjoitat hyvin kehitysvammaiseksi, lieväksikään. Pyydä, että saat olla Peltolassa. Kai potilaan tahdolla on merkitystä. Jos pyydät yhtä kohteliaasti kuin kirjoitat, ehkä ne kuuntelevat. "

Kiitos! Tuo on todella ihanasti sanottu! Aion yrittää. Jos olet oikeassa ne suostuvat hoitamaan minua jos et... No,sen me tiedämme! : )
                                                  28.05.2017 23:43
                                                • Hei!

En tiedä ovatko armolahjat lakanneet vai eivät. Armolahjoja on yhä,mutta on toinen juttu tulevatko ne jumalasta vai jostain muusta. Juttelin asiasta erään Jehovan todistajan kanssa. Sanoin,että raamatussa sanotaan armolahjoista,että ne tulevat lakkaamaan,mutta ei kerrota,että milloin. Sanoin,että kohta jatkuu,että sitten kun tulee täydellisyys,niin sitten ne lakkaavat. Sitten sanoin,että voimmeko tietää onko täydellisyys vielä tullut,kun raamattu ei täsmennä asiaa. Raamattu ei kerro mikä on se täydellisyys joka tulee. Sanoin,että on tulkinnanvaraista ONKO täydellisyys tullut ja jos on armolahjat ovat lakanneet. Jehovan todistaja sanoi,että sillä täydellisyydellä viitataan siihen tietoon. Eli sitten kun se tieto on "täydellistä" siinä määrin kun se voi olla,niin sitten ne lakkaavat. Täydellinen tieto on todistajien mukaan koko raamattu.
                                                  22.05.2017 18:35
                                                • Kehitysvammadiagnoosi tuli minulle alhaisen älykkyysosamäärän takia ja tiettyjen taitojen vaikeuksien takia. Kehitysvammadiagnoosiahan ei suositella annettavaksi pelkän älykkyysosamäärän perusteella vaan pitää ottaa huomioon taidot eri elämän osa alueilla. Esim: raha-asioiden hallinta,sosiaaliset taidot, hygieniasta huolehtiminen ym...

Sitä en tiedä olenko kehitysvammainen vai olenko vain heikkolahjainen.... Tuskin kuitenkaan normaali.... Jotkut älyllisesti kehitysvammaiset ovat käyneet lukionkin! Itse en pystyisi. Ehkä joskus jos olen kehittynyt tarpeeksi. Viimeksi tehdyissä psykologin testeissä kokonaissuoriutuminen asettui heikkolahjaisen tasolle. Diagnoosi pidettiin tiettyjen heikkouksien takia. Eli tiettyjen taitojen vaikeuksien takia.

Diagnoosissa on hyvät puolet,mutta huono puoli on,ettei peltolassa välttämättä hoideta kehitysvammaisia. Aion kuitenkin yrittää saada hoitoa peltolasta. Jos en sitä saa,niin ehkä on parempi,että diagnoosi puretaan... Toisaalta ilman diagnoosia minun ei ehkä ole mahdollista saada tukihenkilöä. Siis tarkoitan,että kehitysvammaisella on mahdollisuus saada tukihenkilö auttamaan eri asioissa ja tukihenkilö toimii kaverina....

Asun mielenterveyskuntoutujien asumispaikassa , ja siellä on ohjaajat ympäri vuorokauden. Suunnittelen eri paikkaan muuttoa,en tiedä vielä mihin,mutta joku minulle parempi paikka. Joku tuettu asuminen kuten tukiasunto tai ryhmämuotoinen.... Mielenterveyskuntoutujille tai kehitysvammaisille.... Kehitysvamma puolen asumisissa on kuulemman enemmän aktiviteetteja. Mt ja Kv puolella on molemmissa monenlaisia asumispaikkoja.

Minulle ehdotettiin tukihenkilön hakemista ja harkitsen.

Mutta minusta olisi mukava jos minua hoidettaisiin myös peltolassa. Aion yrittää vielä. Jos ei niin, nousen kapinaan! ; ) SE riippuu myös lääkäristä:Jotkut lääkärit psykiatrisissa sairaaloissa ottavat kehitysvammaisia hoitoon,jotkut eivät. Erään tutkimuksen mukaan suurinosa psykiatrisista lääkäreistä ei ota kehitysvammaisia hoitoon.

Voi olla,että jonain päivänä "poistatan" kehitysvammadiagnoosin itseltäni jotta saisin olla peltolassa koska olen tykännyt olla enemmän peltolassa kuin Tahkokankaalla.
                                                  15.05.2017 22:54
                                                • Hei kaikki! Täälläpä käydään kiivasta keskustelua asiasta. Oma mielipiteeni on,että jumala ei mahdollisesti ole kolminaisuus tutkittuani asioita. Täysin varma en ole onko jumala kolmiyhteinen vai ei,mutta kaiken sen perusteella mitä olen tutkinut,niin sen perusteella jumala EI ole kolmiyhteinen. Ja Helvetti ei ole mielestäni myöskään raamatullinen oppi. Helvettikin pystytään perustelemaan jos otetaan tiettyjä kohtia raamatusta,mutta kun otetaan kokonaisuus huomioon raamattu ei tue helvetti ajatusta. Raamatussa on paljon kohtia jotka osoittavat jotain ja vähemmän kohtia,jotka osoittavat jotain muuta eli "näennäisiä" ristiriitoja. Nämä "ristiriidat" ovat kuitenkin selitettävissä kun otetaan tekstiyhteys huomioon ja koko raamatun opetus. En ole mikään raamatun asiantuntija,joten siellä voi olla oikeitakin ristiriitoja,en tiedä. Mutta ainakin jotkut asiat(Kuten kolminaisuus,helvetti)ovat loogisia kun tutkitaan kunnolla. Jos raamatussa suurin osa kohdista osoittaa jotain ja vähemmän on kohtia jotka osoittavat jotain muuta,niin on loogista ajatella,että niille kohdille jotka osoittavat jotain muuta kuin suurin osa kohdista on oltava jokin looginen selitys. Jos raamatussa esim 20 kohtaa osoittaa,että Jumala ja Jeesus ovat eri persoonia ja vaikka 5 kohtaa näyttäisivät puhuvan toista kieltä eli sen puolesta,että jumala ja jeesus ovat samaa olemusta ,niin kun otetaan tekstiyhteys huomioon ja tutkitaan muita raamatun kohtia ne kohdat selittävät nuo kohdat jotka äkkiseltään saattaisivat vaikuttaa olevan ristiriidassa suurimmanosan kohdista kanssa. Nämä ovat minun mielipiteeni.

Ne kohdat jotka vaikuttaisivat tukevan kolminaisuutta,eivät perusteellisen tutkimisen jälkeen todellisuudessa tue tuota oppia.
                                                  08.05.2017 21:51
                                                Edellinen
                                                Sivu 3 / 4

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                • 4
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Suomi24:n uudistuksia 20261

Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…

• Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiin2

Nico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…

• Jymy-yllätys: Elämäni biisi -sarjassa historialliset hetket - Nyt jysähti uutinen tv-katsojille0

Elämäni biisi ei jätä kylmäksi. Elämäni biisi naulitsee vankan joukon suomalaisia tv-ruudun äärelle katsomaan suoraa lähetystä lauantaisin. Nyt tiedossa on isoja uutisia ohjelman suhteen. Lue lisää: https://www.suomi24.…

• Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteen164

Riikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…

• Ellinoora saa rajua ryöpytystä TTK:sta - Erityisesti yksi ele saa suomalaisten veren kiehumaan0

Ellinoora on yksi Tanssii Tähtien Kanssa -kauden kisaajista. Hänen opettajanaan on toinen oululainen, koreografi-tanssinopettaja Marko Keränen. TTK:ssa matka voi olla pomppuista, ja pari on saanut kokea onnistumisia ja …

Suomi24 Viihde

• Maajussi-Jetta lataa faktat pöytään - Yksi ennakkoluulo pulpahti esiin sulhoehdokkaistaMaajussi-Jetta etsii kumppania Maajussille morsian -ohjelmassa.
                                                • Eronnut maajussi-Asko umpirehellisenä farmiviikosta: "Totta kai nyt vähän..."Maajussille morsian sarjassa yksi maajusseista on nauravainen Asko.
                                                • Maajussi-Tarja ei peittele – Äimän käkenä, kun Maajussille morsian tuli tv:stä: "Hyvänen aika"Totuus tv-kameroiden kautta voi olla yllättävä.

Stara

• Finnairin lentäjän ikkunassa suomenkielinen viesti – video Madeiralta leviääLentokoneiden kuvaaminen on monille rakas harrastus, jonka parissa vietetään runsaasti
                                                • Kela uudistaa äitiyspakkauksen – uusi painotus sisältöönKansaneläkelaitos Kela uudistaa suomalaisille varsin tuttua äitiyspakkausta. Vuoden 2028
                                                • Puolustusvoimat ottaa yksityisiä kiinteistöjä käyttöönsäPuolustusvoimat ottaa marraskuussa harjoituskäyttöön yksityisiä kiinteistöjä viiden eri kunnan alueella

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia