- Olen Pattayalla 7-10.11. Hotelli JP**** .ssa. Ajattelin lähteä katsomaan missä paikoissa nämä pallomat, läskiset luuserit, vuokramorsiamen käyttäjät ja paskalle haisevat oliot majalevat. Tällä palstalla haukutaan aina Pattayaa ja Pattayalla kävijoitä, joten päätin lähteä katsomaan pitääkö paskapuheet paikkaansa. Nämä paskapuheiden levittäjät voisivat antaa minulle paikkojen osoitteet ja kelloajat milloin voin omin silmin nähdä pitääkö väitteet paikkaansa.
Menen ensimäistä kertaa Pattayalle joten minulla ei ole mitään ennakkoasenteita paikkaa kohtaan.
Pattayalla käynnin jälkeen lähden kiertelemään Thaimaata ja tulen kirjoittamaan tästä matkastani pientä matkakertomusta Thaimaan yleiselle palstalle. - "Kiersimme koko perheen voimin linja-autolla Bankog- Pattaya-Koh Chang-Hua Hin, joten näimme ko maan aika hyvin."
Johan vitsin murjaisit kun väität tuntevasi ko maan aika hyvin. Bussimatkasi pituus on antamasi tiedon perusteella noin 550 km ja olet kiertänyt lähinnä Siamin lahden pohjukassa. Älä hyvä ihminen väitä tuntevasi Thaimaata melko hyvin tämän matkasi perusteella.
Minäkin tunnen Thaimaata aika vähän vaikka olen matkustellut maassa monta kertaa ja kulkenut pohjoisessa, lännessä , etelässä ja idässä. Maarajat olen ylittänyt naapurimaihin monta kertaa autolla ja lentokoneella ja tullut vielä takaisin Thaimaahan.
En missään tapauksessa voi väittää tuntevani maata "aika hyvin" näiden matkojeni perusteella.
ps. seuraava matkani Thaimaahan alkaa(liput ostettu) 6.11.2018 finskin suoralla lennolla. Bangkokissa vaihdetaan kenttää ja lennetään kolliseen Mekong joen rannalle. Jossain vaiheessa poiketaan taas Laosissa, ollaan muutama päivä talolla, Matkustellaan muualla pohjoisessa ja ennen paluuta kotiin käydään ehkä Rayongissa. Reissu tarkentuu fiiliksen mukaan. - Kesllä lensin Siem reapiin ja lentokentältä ostin viisumin. Aikaa kului noin 5 minuuttia. Ennen passin tarkastusta oli viisumitiski, jonka ääressä istui neljä virkailijaa ja seinällä näkyi erilaisten viisumien hinta. Ensimäiselle virkailijalle luovutin etukäteen täytetyn viisumihakemuksen (lentoemäntä antoi koneessa kaavakkeen), värillisen passikuvan ja passini. Virkailija kysyi kauanko olen Cambodiassa. Viisumin hinta oli 30 dollaria. Viisumin kirjoittaminen kesti noin 5 minuuttia ja toinen virkailija luovutti minulle passin takaisin viisumeineen. Helppoa kuin heinänteko. En suosittele nettiviisumia, koska paikan päällä viisumin saanti on näin helppoa.
- Ilmeisesti vastaajat eivät ole käyneet katsomassa Angkor Watia, koska eivät pystyneet vastaamaan kysymykseen.
Missään muualla Cambodiassa ja Thaimaassa en ole nähnyt saarti sitten kulkenut tallaisilla tuk tukeilla.
Ayutthayatanilla on myös erikoiset tuk tukit joita en ele nähnyt missään muualla Thaimaassa. - "Angkor Watin vierailustamme olisi kerrottavana yksi tarina, mutta koska olen jo nyt väkivaltaisen hullun maineessa täällä, niin en viitsi kertoa. "
Avoin kysymys paikalla käyneille.
Mitä erikoista on Siem reap tuk tukeissa? - NumBall63 kirjoitteli
"On joo ja niillä on molemmilla pikku kuksat ja skolioosi."
" Öö... ne on tuota penttelikaraooke baareja... öö... öö...tentteli? tempteli? niissä on laulava luostari pöydällä.. eri aasia.. öö..."
Onko ÄO:si yli 80 kun tuollaista sontaa kirjoittelet? Veikkaan, ettei ole.
Lääkärin sinulle antamassa diagnoosissa lukee, IMBESILLI IDIOOTTI, parantumaton. - IMBESILLI IDIOOTTI.
- Kuulehan sinä lerpanlaiffia. Ota ihmeessä lääkkeesi ja älä riehaannu. Verenpaineesi nousee huolestuttaviin lukemiin. Tämä Kanchapurissa olevan silta on rakennettu alkuperäisin sillan piirustusten mukaan uudestaan. Sillan vieressä olevassa museossa on tuhotun sillan kuvia.
"ja viola, oltiin kwaijoen sillalla, joskin en ole varma onko tämä aito ja alkuperäinen mutta kuitenkin..."
= Mikä hemmetin viola? Lapsikin tietää että se alkuperäinen puusilta tuhottiin jo sodan aikana ja tämä uusihan on rautatiesilta, metallia ja betonia. Kannattaisi joskus lukea sitä historiaa jos esittää olevansa siitä kiinnostunut.
Oliko sinun alahuulesi yhtä paljon lerpallaan kuin pippliesi kun kun tuollaista potaskaa kirjoitat?
Ymmärrän hyvin ettei sinun apukoulun luokalla opetettu historiaa. - 63NumBall64 kirjoitti
"kanchapuri jossa on paljon katseltavaa... muutaman kuukausi sitten olimme menossa sinne kun vaimo tarvitsi hieman tavaraa, en ollut koskaan siellä käynyt ennen, mutta mulla on kännykässä nokia gps paikannussofta, ja kun vaimo hieroi kauppoja mulle jäi muutama loppotunti aikaa, joten katsoin paikalliset nähtävyydet, ja viola, oltiin kwaijoen sillalla, joskin en ole varma onko tämä aito ja alkuperäinen mutta kuitenkin.."
Tämä Kwai-joen silta on kyllä alkuperäinen. Sillan vieressä olevassa museossa on kuvia kun liittoutuneet pmmittivat sillan rikki. Se on korjattu alkupeiräiseen kuntoon sodan jälkeen.
Varsinainen elokuva on kuvattu Sri lankassa.
Kanchapurista noin sadan kilometrin päässä on HellFire pass=helvetintulen sola. Siellä mielen vetää hiljaiseksi kun ajattelee kuinka rautatie on puhkaistu vuoren läpi vankityövoimalla ja dynamiitilla. Museossa on nähtävillä paljon valokuvia ja työkaluja.
Tästä linkistä pääsee katsomaan paikan kuvia. Edelleen sinne tuodaan kukkia ja valokuvia solassa menehtyneiden vankien omaisten toimesta.
https://www.google.fi/search?q=hellfire pass&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjxzYjrjb_dAhUk_SoKHT_PARQQsAR6BAgEEAE&biw=1233&bih=555
Mikäli olen ymmärtänyt oikein niin meidän Thai vaimot ovat kotoisin samasta kaupungista Bung.... - 64NumBall64 kirjoitti
"Täällä hua hinissä on muutama kohde jotka voivat sinua kiinnostaa, esimmäinen on black buddha valtavan kokoinen istuva buddha patsas, virallinen nimi Huay Mongkol Temple"
Kiitos vinkistä. Olen tutustunut tähän, mutta toinen mainitsemasi paikka on käymättä. Ikävä kyllä, näistä ei ole vielä maailmanperintökohteiksi.
Pattayasta en tiedä mitään, koska en ole koskaan käynyt siellä.
Tässä linkki Laosin maailmanperintökohteeseen, jossa olen myös käynyt. https://kerranelamassa.fi/laos-matkailu/luang-prabang/ - Avoin kysymys vuodesta 2010:lle. Tuleeko näillä sinun antamasi tiedoilla Hua Hinista tai mahdollisesti Pattayasta Unescon maailman perintokohde? odottelen vastaustasi.
Minua ei kiinnosta Thaimaassa istuskella baareissa, imeä kaljaa eikä etsiskellä vuokramorsiamia.
Avaa tämä linkki, niin näet kiinnostukseni kohteen. http://www.minnethaimaassa.com/ayutthaya/
Avaa myös tämä linkki niin näet toisen kiinnostukseni kohteen, jossa olen käynyt ja joka on myös Unescon maailman perintökohde. Myöskään täältä en etsinyt gogo baareja, enkä vuokramorsiamia. https://kerranelamassa.fi/kambodza-matkailu/angkor-wat/
Hyvää googlematkailua sinulle! - Pattyalla ei ole mitään vanhaa ja mielenkiintoista, jotta Unesco hyväksyisi sen maailman perintökohteeksi.
Pattayaa lähin perintökohde on tämä Ayutthaya (provinssi), vanhan Ayutthayan kuningaskunnan pääkaupunki. Siellä vieraillessamme pukeuduimme vanhoihin vuokrattaviin vaatteissiin ja kävelimme kuin kuninkaalliset konsanaan temppelialueella. Jostain syystä toiset länsimaalaiset turistit ottivat meistä paljon kuvia ja tervehtivät kohteliaasti kävelymme aikana.
Suosittelen lämpimästi paikkaan tutustumista, jos haluaa nähdä alkuperäistä Thaimaata.
En nähnyt ainuttakaan go go baaria enkä myöskään vuokramorsiamia. - Pitääkö vanha sananlasku paikkaansa? "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan".
Olemme asioineet monta kertaa Bangkokin viisumikeskuksessa ja Thaimaan lähetystössä Helsingissä. Kertaakaan palvelussa ei ole ollut moittimista. Bangkokin viisumikeskuksessa palvelu on ollut aina kiitettävää. - Tietenkin kannattaa ostaa valmis retkipaketti, jos tarvitsee kädestä kiinnipitävän oppaan kun poistuu hotellin ulkopuolelle. Minäkin olen ostanut Aurinkomatkojen retkipaketin kaksi kertaa, eli ensimäsen ja viimeisen kerran. Tämä tapahtui Egyptissä.
Aurinkomatkojen retki ei vie Kanchanaburista Hell Fire passiin ollenkaan ja tämä on eräs audenttinen kohde kuinka tämä kuoleman sola ja rautatie tehtiin sotavankien, dunamiitin ja norsujen avulla. Muesossa esillä paljon valokuvia, työkaluja vanhaa ratapohjaa jne. Edellen sinne tuodaan vankien muistomerkille kukkia ja valokuvia. Tapasin siellä erään Australialaisen pariskunnan ja he kertoivat tippa silmässä miehen isoisän kuolleen täällä solassa.
Taksikuskin kanssa sovittiin edellisenä päivänä lähtöaika, kohde ja hinta 1000THB. Mittariin tuli noin 200 km. Tietenkin kohteisiin piti erikseen maksaa pääsyliput.
Taatusti näimme matkalla paljon enemmän kuin Aurinkomatkojen oppaan kanssa. - Itse olen mennyt Kwai joelle omatoimisesti bussilla. Kantanaburista kannattaa kayda Hell Fire bassissa. Alkuperaista rataa katsomassa. Googlaa kohde ensin. Hotelliksi voin suositella Sky Resorttia Kantanaburissa.
- Ainakin täydellisen tyhmyyden tiivistämä Jouko. Muista en tiedä. Tosin tämä Jouko esiintyy monilla eri nimimerkeillä, mutta kaikista paistaa läpi, Joukossa tyhmyys tiivistyy.
- Vain idiootti luovuttaa passinsa vuokraamolle. Jos passin kopio ei riitä niin vaihtakaa vuokraamoa.
- IDIOOTTI
- Olen yöpynyt kahtena vuotena One residence udonthani hotellissa. Hinta ja laatusuhde kohdallaan.
- Palkkaisin taloni laajennuksen rakentajaksi Burmalaisen siirtotyöläisen ja itse lähdin lomalle Cambodiaan. Tänään kävin katsastamassa Angkor Watin ja muutamia muita temppeleitä.
Täällä on muuten käypä valuutta dollarit.