Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+opettaja,+joka+OPETTAA+koulussa+lapsia.+Totta+on+kyllä+sekin,+että+alati+enemmän+kasvatustyötäkin+joutuu+tekemään.+
Entä+oletko+SINÄ+aikuinen+ja+aikuismainen+kommentteinesi?+Miten+menee+"noin+niinku+omasta+mielestä"?
31.08.2019 18:34
Entä+Sinä+aikuinen?
31.08.2019 18:15
Antanet+ensiksi+esimerkkejä+omista+tuotoksistasi.+Palaamme+sitten+asiaan.
31.08.2019 18:05
Uskis+on+saanut+aika+lailla+nekkuun+viime+aikoina.+Se+alkaa+näkyä.+Pää+ei+enää+kestä.
31.08.2019 18:03
Jokainenko?
31.08.2019 18:01
Sanot+paljon,+mutta+et+oikeastaan+mitään.+Tuttu+juttu.+
Näkemykseni+siitä,+että+ihmisen+on+tavallaan+pakk+jumittua+tiettyihin+uskomuksiin+ohitit+sanomatta+mitään.+"Et+ymmärrä+kun+et+itse+usko!"+on+tuttu+juttu,+mutta+käytännössä+pelkkää+sanahelinää.+Se+on+vain+keino+vältellä+kritiikkiä.+
Jos+oli+olemassa+jokin+"oikeden+uskovien"+joukko+jo+paljon+ennen+uskonpuhdistusta,+kerrot+vain+keitä+siihen+kuului.+Annat+esimerkkejä+selkeän+protestanttisista+ajatuksista+vaikkapa+keskiajalta.+Tie+on+auki.+
Lutherista+en+paljoa+sanonut.+Lienee+hyvä+muistaa,+että+Lutherin+tavoitteet+eivät+olleet+ne,+mitkä+sitten+toteutuivat.+Euroopasa+usko+ja+politiikka+nivoutuivat+onnelliseti+vielä+1600-luvullakin.+Seuraus?+30-vuotinen+sota.+Minusta+ihan+jokaisen+olisi+hyvä+lukea+historiaakin.+
Se,+että+Sinulle+usko+merkitsee+jotakin,+ei+tarkoita+sitä,+että+tilanne+olisi+sama+kaikilla+muillakin.+Ihminen+voi+elää+onnellista+ja+täyttä+elämää+maallistuneenakin.+Kun+katson+tämän+palstan+uskovaisten+tekstejä,+onni+ja+tasapaino+eivät+tosiaankaan+kaikista+teksteistä+paista.
31.08.2019 18:00
Antaisitko+minulle+siis+esimerkkejä+sellaisista+uskovista+kirjoittajista,+jotka+SINUSTA+käyttäytyvät+täällä+hyvin+ja+esikuvansa+mukaisesti?
31.08.2019 17:53
TAAS+Arto+jätät+kommenttini+periaatteessa+huomiotta.+Julistat+vain+ihan+omiasi.+YMMÄRRÄTKÖ?+KÄSITÄTKÖ?
Minä+en+ymmärrä,+miksi+meuhkaat+Ahvioon+suuntautuvasta+kritiikistä.+MIKSI?+Sanoisitko?+Jos+mies+on+mielestään+hyvinkin+kristillinen+ja+julistaa+samalla+käytännössä+filosofiaa,+jossa+jokainen+on+vastuussa+itsestään+ja+yhteiskunnan+vastuu+on+minimissä,+JOKU+voisi+nähdä+tilanteessa+jotakin+absurdia.+Sinäkö+ET+näe?+Toivotko+SINÄ+itse,+että+Suomi+toteuttaisi+hyvin+paljon+oikeistolaisempaa+politiikkaa?+NIINKÖ?
Sinä+et+myöskään+tunnu+oikein+ymmärtävän+noita+tutkimuksia.+Kun+siellä+on+joitakin+Sinua+miellyttäviä+asioita,+unohdat+kaikki+muut+jutut.+Tuo+tutkimus+ei+mitenkään+tue+väitettäsi+Vihreiden+kannatuksesta.+Puhut+ihan+omiasi.+Se+on+vain+tutkimus+siitä,+miten+NOISSA+vaaleissa+äänestettiin.+YMMÄRRÄTKÖ?+KÄSITÄTKÖ?
Entä+KÄSITÄTKÖ+sitä,+että+nämä+MOLEMMAT+linkkisi+ovat+valtamedioista?+NÄMÄKÖ+ovat+luotettavia+uutisia?+Muut+eivät,+jos+sattuu+unohtumaan+vaikkapa+joka+päivä+julistaa+Persujen+VALTAVAA+kannatusta?
Entä+tuo+Ylen+uutinen?+Arto,+hyvä+mies!+Tuo+on+Ylen+omilla+sivuilla!!!!+Oletko+nähnyt+vastaavaa+itsekritiikkiä+noiden+"oikeiden+medioiden"+tai+vaikkapa+Patmoksen+sivuilla?+Alat+seota+TÄYSIN.+
Ja+TIETENKÄÄN+Sinulla+Arto+EI+ole+esittää+mitään+juttuja+väitteidesi+tueksi.
31.08.2019 17:52
Joskus+minä+toivoisin,+että+te+uskovaiset+kuitenkin+ymmärtäisitte+sen,+että+se+usko+valitettavan+usein+näyttää+sisältävän+lähinnä+reaalimaailman+tutkittujenkin+ilmiöiden+kieltämistä.
31.08.2019 17:43
Asioilla+on+aina+syynsä.+Me+olemme+täällä+KESKUSTELEMASSA+ja+uskovat+esittävät+niin+täällä+kuin+yleensä+ottaen+muutenkin+aika+raflaavia+väitteitä.+Se,+että+yleisellä+tasolla+pohtii+ihmisten+syitä+toimilleen+ja+heidän+motiivejaan,+EI+tosiaankaan+ole+mitään+juoruilua.+Omituinen+ajatus.+Haluatko+kenties+lopettaa+kaiken+keskustelun?+"Te+ateistit+ja+liberaalit..."+Suoraan+sanoen+melkoisen+onneton+yleistys.+
Se,+mitä+kukin+"tietää"+ja+mitä+ei,+on+erittäin+suhteellista.+Minua+taas+ihmetyttä+se,+miten+valmiita+uskovaiset+ovat+kieltämään+sen+mahdollisuuden,+että+uskon+kokemuksissa+kuitenkin+ihan+selkeästi+taustalla+voivat+olla+myös+omaan+psyykeen+liittyvät+asiat.+Niin+suuriko+on+tarve+julistaa+omat+kokemukset+yliluonnollisiksi,+että+on+lähes+syntiä+edes+ajatella+sitä+vaihtoehtoa,+että+maailmassa+kuitenkin+on+ihan+tavallisiakin+asioita?
Suuri+osa+tekstistäsi+on+valitettavasti+pelkkää+julistamista.+Sinun+olisi+hyvä+ymmärtää,+että+-+kuten+edellä+sanoin+-+asioita+tapahtuu+muutenkinkuin+yliluonnollista+tietä+tai+ylimaailmallisten+toimijoiden+ohjaamina.+Minä+ymmärrän,+että+kiusaus+unohtaa+sellaiset+pikku+jutut+kuin+ihmisen+pään+sisäinen+toiminta+on+suuri,+mutta+kovin+rehellistä+asioiden+määrittely+"Jumalan+Tahdoksi"+ei+ole.+Joku+saattaisi+puhua+älyllisestä+epärehellisyydestäkin.+Ne+vaikutuskeinot,+joita+uskonnollisissa+yhteisöissä+esiintyy,+ovat+ihan+yleistä+tietoa+ja+asioita+on+tutkittu.
31.08.2019 17:41
Ihan+oikeastiko+Sinun+on+kysyttävä+tuota?
Käyttäytyvätkö+täällä+Sinusta+uskovaiset+siten+kuin+Jeesus+käyttäytyi?
Esiintyvätkö+uskovaiset+julkisuudessa+Jeesuksen+tavoin?+Viisaasti?
31.08.2019 10:44
Taas+kerran+nolo+kommentti.+Alkouluikäinenkö+olet?
31.08.2019 10:34
Totta+tosiaan!+USA+on+huimalla+tiellä+kohti+ihmisoikeuksien+huippua!
"Diana+Sanchez+ei+saanut+apua+koko+kuuden+tunnin+synnytyksensä+aikana.+Hoitaja+tuli+paikalle+selliin+vasta+lapsen+synnyttyä.
Sanchez+aloitti+oikeustoimet+Denverin+lääninvankilaa+vastaan.+Nainen+kertoo+pyytäneensä+synnytysapua+kello+viideltä+aamuyöllä,+mutta+oven+takana+odottanut+hoitaja+tuli+selliin+vasta+lapsen+synnyttyä+kello+10:44."
Lähde:+Iltalehti
31.08.2019 10:27
Olet+joko+suuuuuri+humoristi+tai+täysinsekaisin.+Onnittelut+joka+tapauksessa.
31.08.2019 10:22
Sinustako+uskiksen+-+omasi?+-+kommentti+oli+hyvinkin+asiallinen?
31.08.2019 10:21
Taas+Arto+lepertelet+TÄYSIN+sivuun+asiasta,+kunhuomasit+heikoille+jääneesi.+Ei+lainkaan+uutta.+
"Fakta+lienee+se+ettei+vihreiden+suosio+enää+jatku+myöhemmille+ikävuosille+yhtä+suurena,+koulumaailmassa+todellinen+tekijä+lieneekin+ryhmäpaine,+jossa+kaikilla+on+suuret+paineet+kuulua+samaan+joukkoon."
Fakta?+Sitten+annat+varmaankin+lähteen+tuolle+tiedolle?+Hyvin+mielelläni+luen+ihan+tutkittua+tietoa+aiheesta.+Anna+siis+tulla+vain!
Puheet+valtamedioista+ovat+tuttua+roskaa,+mitä+niin+Sinä+kuin+muutama+muukin+Perusujen+fani+tänne+syöttää.+Jos+Sinä+väität,+että+vaikkapa+Yle+tai+MTV+on+jotenkin+puolueellinen,+Sinulla+täytyy+olla+esittää+väitteesi+tueksi+jotakin+muuta+kuin+se,+että+joku+Persu+ei+ole+saanut+loputtomasti+"totuuttaan"+julistaa+tai+muita+nimitellä.+
Voit+lukea+esim.+tästä,+mihin+suomalaiset+luottavat:
https://www.eva.fi/blog/2019/04/04/presidentti-eu-ja-yrittajat-nousussa-suomalaiset-luottavat-poliisiin/
Jos+Sinulla+on+tietoa+siitä,+että+vaikkapa+uudet+vaihtoehtomediat+ovat+luotettavampia+kuin+muut,+niin+anna+tulla+vain!+Tietoa+EI+kuitenkaan+ole+se,+että+joku+vaihtoehtomedia+julistaa+esim.+Ylen+olevan+epäluotettava.+
Huvittavaa+muuten+tuo+Sinun+tapasi+napata+jonkun+sanomisia+ja+rakentaa+sitten+niistä+jokin+"totuus".+Embuske+on+mediassa+pyörivä+toimittaja+itsekin.+Hänen+tyylinsä+on+rakentaa+raflaavia+otsikoita.+Mikäänyhteiskunnan+suunnannäyttäjä+hän+ei+ole.+
Timo+Vihavainen+itse+on+rajusti+rähmällään+Persuihin+päin.+Kas+SIINÄPÄ+meillä+PUOLUEETON+"asiantuntija"!
31.08.2019 10:18
Missä+IHMEEN+kohdassa+minä+olen+syyttänyt+Ahviota+rikoksista?+Taas+olet+ihan+pihalla+siitä,+mistä+keskustelemme.+
Olen+todennut,+että+Ahviolla+ja+sitä+kautta+Patmoksellakin+on+selkeä+poliittinen+tavoite.+Hän+on+avoimen+ihastunut+esimerkiksi+Trumpin+toimiin+ja+personaan.+Hän+ihailee+ilmiselvästi+USA:n+uskonnollista+äärioikeistoa.+Hän+julistaa+ERITTÄIN+pitkälti+sen+kaltaista+ajattelua+kuin+mitä+vaikkapa+USA:n+Republikaaninen+puolue+edustaa.+Ahvion+ideologia+on+oikeastaan+irvokas,+kun+otetaan+huomioon+se,+että+hän+itse+saa+palkkansa+lahjoituksista+kertyvinä+tuloina+ja+myymällä+omia+tuotoksiaan+HYVÄNTEKEVÄISYYSJÄRJESTÖN+kautta.+Kaikki+ok?
Minun+puolestani+jokaiselle+hölmöilevälle+poliitikolle+saa+seuraamuksia+tulla.+En+ole+hirveästi+ihastellut+Al-Taeen+toimintaakaan.+Minua+ei+tuon+tyyppinen+torvelo+kiinnosta.+Sinun+olisi+Arto+syytä+lukea,+mitä+täällä+itse+kukin+kirjoittaa+typerien+ylistämisten+sijaan.+Kun+minä+kommentoin+Sinulle,+tekstini+kohdistuu+kuules+ihan+SINUN+sanomisiisi,+ei+muiden.+
Minulla+EI+ole+mitään+ajojahtia+ketään+kohtaan.+Typeriä+ajatuksia,+Arto.+Kun+kommentoin+Ahvion+sanomisia,+sille+on+ihan+perustelunsa.+Luulisin+Sinun+itsekin+ymmärtävän,+miten+huonosti+amerikkalaisen+yhteiskunnan+oikeistolaisimmat+ideat+iskostuvat+suomalaiseen+yhteiskuntaan.+Oletko+kenties+eri+mieltä?
31.08.2019 10:06
Merkittävä+osa+esimerkiksi+helluntailaisista+ON+tosiasiassa+kokenut+elämässään+kovia.+Ei+se+mikään+salaisuus+ole,+Helluntailaiset+ovatkin+aktiivisia+esimerkiksi+vankiloiden+suuntaan.+Kaiken+kaikkiaan,+uudestisyntyneiden+joukoissa+riittää+esimerkiksi+päihderiippuvaisia+ja+entisiä+rikollisia+ja+väkeä,+joilla+on+pulmansa+ollut.+
Jokainen+yhteisö+määrittelee+ihan+ITSE+tarjoavansa+turvaa+ulkomaailman+houkutuksia+vastaan.+Vertaistuki+on+luonnollisesti+olennainen+osa+elämää+osana+yhteisöä.+Jotkut+yhteisöt+ovat+tiiviimpiä,+jotkut+löysempiä.+Monet+uskovaiset+itse+julistavat+uskon+parantaneen+heidät+ongelmistaan.+Osa+tätä+prosessia+on+luonnollisesti+ryhmän+kntrolli.+Oletko+eri+mieltä?
Lankeamisiakin+kuitenkin+luonnollisesti+tapahtuu.+Näistäkin+uskovaisista+osa+itsekin+kertoo.+Sitten+anotaan+syntejä+anteeksi.+Toiset+tukevat.+Moni+epäilemättä+mieltää,+että+se+ulkopuolinen+kontrolli+tuo+ryhdin+elämään.+"Usko+pelasti"+tarkoittaa+suomeksi+sitä,+että+ulkopuolinen+kontrolli+auttoi.+Usko+on+periaatteessa+vain+väline+niin+itsekontrolliin+kuin+ulkopuoliseenkin.+
"MIstä+sinä+tiedät,+että+se+oma+yhteisö+tuo+vakauden+ja+turvan+ja+valvonnan?"
Sekö+EI+tuo?+Hyvin+erikoinen+ajatus+uskovaisen+(?)+tuottamana?+Hyödytönkö+se+toisten+uskovien+muodostama+seurakunta+onkin?+Ohhoh!
Oliko+Sinulla+muuta?
31.08.2019 09:57
Siitä+vain+sitten+julistamaan!+Anna+tulla.+Olen+hetero,+mutta+voin+tutustua+julistukseesi.
31.08.2019 09:50
Eli+kaikilla+homoseksuaaleilla+siis+on+ollut+lapsuudessaan+jotakin+"ongelmia"?+Annat+varmaankin+esimerkkejä+ja+tutkimustietoa+aiheesta?
31.08.2019 09:48
127 / 730