Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minusta+on+mieletön+ajatus,+että+ihmisen+pitäisi+rakastaa+jotakin+enemmän+kuin+vaikkapa+omaa+lastaan+tai+puolisoaan.+Mieletön+vaatimus.
27.08.2019 19:26
Sitä+en+osaa+sanoa.+Toki+on+niinkin,+että+esim.+helluntailaisten+piireissä+on+aika+lailla+ihmisiä,+jotka+ovat+monin+eri+tavoin+erheitä+elämässään+tehneet.
27.08.2019 19:24
Millainen+marttyyri?
Teoriassa+voinemme+kuvitella,+että+Räsänen+saisi+pahimmillaan+jonkinlaisen+sakon.+Sekö+mullistaisi+koko+Suomen+uskovaisten+joukon+elämän?
27.08.2019 19:22
Ei+varmasti+sakota,+ei.+Kyse+on+kuitenkin+siitä,+että+palstan+otsake+antaa+ainakin+jonkinlaisen+viitteen+siitä,+mille+aihealueelle+tekstin+pitäisi+sijoittua.+Tästä+luterilaisuuskeskustelusta+on+tullut+aika+lailla+yleiskeskustelu,+mutta+jokin+raja+siinäkin+voisi+olla.+
Miksi+Sinä+muuten+edelleenkin+jatkat+tuota+nikeillä+pelleilyä?+Eikö+se+ole+aika...+lapsellista?
27.08.2019 19:21
Mietihän+Rakas+Ystäväni+OIKEIN+TARKASTI+tekemiäsi+avauksia+ja+sitä,+ovatko+NE+kaikki+uskonnollisia.
27.08.2019 16:49
Minä+ainakin+uskon.+Naimisissa+saman+naisen+kanssa+yli+20+vuotta.+Siinä+on+monilla+uskovaisillakin+tekemistä+nykypäivänä.
27.08.2019 16:48
Nuoriso+on+juuri+se+taho,+jonka+elämää+muutokset+eniten+koskevat.
27.08.2019 16:47
Kyse+Arto+on+siitä,+että+tuo+teksti+on+TÄYSIN+puhdasta+poliittista+propagandaa.+On+omituista,+jos+et+käsitä+puolueen+oman+lehden+pääkirjoituksen+olevan+sellaista.
27.08.2019 16:38
Antaa+Patmoksessa+kuohua+vain.+Sillä+on+hyvin+vähän+merkitystä+kansan+enemmistölle.
27.08.2019 16:00
Mikä+Sinut+pakottaa+vaikkapa+sanan+"huvikseen"+kirjoittamaan+sotkulla?+Tai+"kerro"?+Tai+"järkeviä"?+"ihmisiä"?+Arveletko+noiden+sanojen+olevan+hyvinkin+arveluttavia+botin+mielestä?
Jos+minä+saisin+päättää,+ihan+kaikki+tuollaiset+sotkut+poistuisivat+heti.+Pystyt+keskustelemaan+tavallisestikin+halutessasi.+Haluat+vain+sotkea+palstaa.+
Se,+että+eduskunta+käsitteli+lakialoitteen+omantunnonvapaudesta,+ei+merkitse+sitä,+että+kyseessä+olisi+ollut+äänestys+aborttilaeista.+Kai+käsität+sen?+Käsitätkö?
27.08.2019 15:58
Ihmiset+tekevät+abprttipäätökset.+He+tekevät+sen+päätöksen+omien+arvojensa+mukaisesti.+Ymmärrätkö?+Ei+siinä+muiden+arvoilla+merkitystä+ole.+
Olen+yrittänyt+selittää+Sinulle+juuri+tätä:+ne+Sinun+FAKTASI+eivät+ole+sitä,+elleivät+ihmiset+niitä+allekirjoita+tai+ellei+niitä+faltoiksi+todeta+yksiselitteisesti+riittävän+arvovaltaisen+tahon+toimesta.
27.08.2019 15:54
Älä+sekoile.+Kyllä+tilanne+on+se,+että+jos+julkaistaan+jokin+tutkimus,+johon+vaikkapa+jonkin+puolueen+kannattajat+eivät+usko,+se+asia+kyllä+käsitellään+julkisuudessa.+
Sinun+on+ilmeisesti+tavattoman+vaikea+kestää+sitä+tosiasiaa,+etttä+suomalaiset+eivät+ole+mitään+USA:n+Raamattuvyöhykeläisiä?
27.08.2019 15:52
Kyse+on+pikemminkin+siitä,+että+uskonnolliset+johtajat+ovat+saaneet+poliittista+valtaa.+Keskiajalla+kristinuskon+asema+oli+saman+tyyppinen+Euroopassa.+Sitä+aikaa+haikailevat+esim.+patmoslaiset+takaisin.
27.08.2019 15:49
Minä+kylläkin+puhun+avauksessa+enemmän+siitä,+että+ÄÄRIPÄÄT+etääntyvät+yhä+kauemmaksi+toisistaan.
27.08.2019 15:48
No,+mikä+puolue+se+on+ja+sitten+lähde+"tietoon"?
27.08.2019 15:46
Lipsautit+sitten+tänne+ihan+aidon+Perussuomalaiset-lehden+pääkirjoituksen+vuodelta+2017?+Sinulta+lipsahti+lisäksi+osa+tekstistä+pois?
27.08.2019 15:45
Mitä+muuten+arvelet:+ovatko+uudestisyntyneet+hyvinkin+yhtenäinen+tyhmä?+Voisiko+tilanne+kuitenkin+olla+se,+että+niissäkin+piireissä+on+ihmisiä,+joiden+suhtautuminen+vaikkapa+homoseksuaalisuuteen+ei+ole+niin+jyrkkä?
27.08.2019 15:43
Vastaa+minulle+tähän+kysymykseen:
MITEN+ihmeessä+asiat+olisivat+voineet+mennä+niin,+että+uskonto+olisi+kehittyvissä+länsimaissa+samassa+asemassa+kuin+oli+vaikkapa+keskiajalla+tai+antiikin+maailmassa?
Kysyn+tätä+siksi,+että+tämä+on+yksi+niistä+kysymyksistä,+joihin+en+tunnu+ikinä+saavan+vastausta+uskovaisilta+ihmisiltä.+Kovasti+haikaillaan+entisten,+parempien+(?)+aikojen+perään,+mutta+siihen+se+sitten+jääkin?
Minä+asetan+kysymyksen+siksi,+että+minun+nähdäkseni+maallistumiskehitys+on+pitkälti+väistämätön.+Jos+olisimme+kaiki+fundamentalisteja,+me+eläisimme+länsimaissakin+samankaltaisessa+maailmassa+kuin+islamilaiset+monin+paikoin.+Mitä+ajattelet+tästä?
Asetan+Sinulle+toisenkin+kysymyksen:+MIKSI+jatkluvasti+ja+koko+ajan+pinnalla+on+vain+seksuaalisten+vähemmistöjen+asema,+vaikka+ihan+MUUT+seksuaalisuuteen+liittyvät+synnit+näyttävät+paljon+yleisemmiltä?
27.08.2019 15:41
Nähtäväksi+siis+lopulta+jää+se,+miten+fundamentalistisiin+näkemyksiin+Suomen+uskovaiset+ovat+valmiita+siirtymään.
25.08.2019 19:18
Näin+ollen,+et+sitten+todennäköisesti+myöskään+kykene+löytämään+kaikiin+maailman+asioihin+ratkaisua+Raamatusta.
25.08.2019 19:16
130 / 730