Vapaa kuvaus

Aloituksia

323

Kommenttia

14591

1. Varhaisvaiheen+alkio+on+minun+nähdäkseni+aika+lailla+jotakin+muta+kuin+lapsi.+Sinä+toki+määrittelet+lapseksi+minkä+haluat,+mutta+eri+asia+on+sitten+se,+miten+moni+muu+niin+tekee.+Alkiolla+ja+oikeastaan+sikiölläkään+ei+ole+riittävää+kykyä+kommentoida+tulevaa+mahdollista+elämää.+Ongelmanasettelusi+on+absurdi,+mutta+tokihan+ymmärrämme+kaikki+logiikkasi:+oletuksesi+on,+että+jokainen+alkio+jo+haluaa+kokea+elämän+-+jonka+sisällöstä+sillä+ei+ole+hajuakaan.+Olet+kehittänyt+ikiliikkujan.+Onnittelut!Minusta+on+aika+typerää+lähteä+esittämään+väitteitä+asioista,+joista+ei+itse+mitään+tiedä.+Juuri+siksi+minä+miehenä+olen+jo+ajat+sitten+ymmärtänyt+sen,+että+minun+kykyni+ymmärtää+ylipäätään+ottaen+naisen+mielenliikkeitä+on+vajavainen.+Siksi+olisin+varovainen+vaikkapa+tuomitsemaan+abortteja:+minä+en+ole+se,+johon+raskaus+realisoituu.+Samalla+perusteella+ajattelisin+myöskin+niin,+että+on+typerää+lähteä+julistamaan+sitä,+miten+"helppoa"+on+ensiksi+raskaus+loppuun+saattaa+ja+sitten+tuosta+vain+-+"naps"+-+antaa+lapsi+pois.+Jos+se+jollekulle+hirveän+helppo+päätös+on,+hän+todellakaan+ei+ehkä+lasta+ansaitsekaan.+Minä+olettaisin+kuitenkin+miehenäkin+ymmärtäväni+sen,+että+raskaus+on+paljon+muutakin+kuin+vain+raskauden+havaitseminen+ja+synnytys.+Siihen+väliin+mahtuu+monenmoista.+Sen+seurauksetkin+ovat+monenlaiset.+Minusta+myös+on+tosiasiassa+lapsellista+julistaa+ihmisen+traumatisoituvan+abortista,+mutta+kestävän+tuosta+vain+lapsen+pois+antamisen.+Eivät+asiat+aivan+niin+yksinkertaisia+ole.+Toki+me+kaikki+taas+ymmärrämme+senkin,+että+idea+on+vain+ja+ainoastaan+estää+abortti.+Kiihkeimmillä+abortin+vastustajilla+intressi+seurata+sitä,+mitä+tuosta+ratkaisusta+seuraa+on+olematon.+Ajatuksesi+siitä,+että+raskaus+olisi+vain+"muutaman+kuukauden"+juttu,+kertoo+jo+tosiasiat.+Nainen+ei+ikinä+sanoisi+noin.+Jo+keskiverto+älyllä+varustettu+mieskin+ymmärtää+raskauden+rasitteet+ja+sen,+miten+se+ei+läheskään+aina+pelkkä+pieni+sivujuonne+ole.+Sinä+tunnistaudut+sen+verran+kuin+tunnistaudut.+Tosiasia+on+se,+että+täällä+on+selkeästi+tunnistautuvia+kirjoittajia+ja+sitten+on+teitä,+joille+kyseinen+toimi+on+äärimmäisen+vastenmielinen.+Syyt+ovat+täysin+selvät.