Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+NYT+minä+alankin+ymmärtää+Räsäsen+toimia+paremmin.+Suomenkin+fundamentalistien+jäljet+johtavat+todella+usein+USA:n+sylttytehtaalle...
08.03.2020 10:23
Varhaisvaiheen+alkio+on+minun+nähdäkseni+aika+lailla+jotakin+muta+kuin+lapsi.+Sinä+toki+määrittelet+lapseksi+minkä+haluat,+mutta+eri+asia+on+sitten+se,+miten+moni+muu+niin+tekee.+
Alkiolla+ja+oikeastaan+sikiölläkään+ei+ole+riittävää+kykyä+kommentoida+tulevaa+mahdollista+elämää.+Ongelmanasettelusi+on+absurdi,+mutta+tokihan+ymmärrämme+kaikki+logiikkasi:+oletuksesi+on,+että+jokainen+alkio+jo+haluaa+kokea+elämän+-+jonka+sisällöstä+sillä+ei+ole+hajuakaan.+Olet+kehittänyt+ikiliikkujan.+Onnittelut!
Minusta+on+aika+typerää+lähteä+esittämään+väitteitä+asioista,+joista+ei+itse+mitään+tiedä.+Juuri+siksi+minä+miehenä+olen+jo+ajat+sitten+ymmärtänyt+sen,+että+minun+kykyni+ymmärtää+ylipäätään+ottaen+naisen+mielenliikkeitä+on+vajavainen.+Siksi+olisin+varovainen+vaikkapa+tuomitsemaan+abortteja:+minä+en+ole+se,+johon+raskaus+realisoituu.+Samalla+perusteella+ajattelisin+myöskin+niin,+että+on+typerää+lähteä+julistamaan+sitä,+miten+"helppoa"+on+ensiksi+raskaus+loppuun+saattaa+ja+sitten+tuosta+vain+-+"naps"+-+antaa+lapsi+pois.+Jos+se+jollekulle+hirveän+helppo+päätös+on,+hän+todellakaan+ei+ehkä+lasta+ansaitsekaan.+
Minä+olettaisin+kuitenkin+miehenäkin+ymmärtäväni+sen,+että+raskaus+on+paljon+muutakin+kuin+vain+raskauden+havaitseminen+ja+synnytys.+Siihen+väliin+mahtuu+monenmoista.+Sen+seurauksetkin+ovat+monenlaiset.+Minusta+myös+on+tosiasiassa+lapsellista+julistaa+ihmisen+traumatisoituvan+abortista,+mutta+kestävän+tuosta+vain+lapsen+pois+antamisen.+Eivät+asiat+aivan+niin+yksinkertaisia+ole.+Toki+me+kaikki+taas+ymmärrämme+senkin,+että+idea+on+vain+ja+ainoastaan+estää+abortti.+Kiihkeimmillä+abortin+vastustajilla+intressi+seurata+sitä,+mitä+tuosta+ratkaisusta+seuraa+on+olematon.+
Ajatuksesi+siitä,+että+raskaus+olisi+vain+"muutaman+kuukauden"+juttu,+kertoo+jo+tosiasiat.+Nainen+ei+ikinä+sanoisi+noin.+Jo+keskiverto+älyllä+varustettu+mieskin+ymmärtää+raskauden+rasitteet+ja+sen,+miten+se+ei+läheskään+aina+pelkkä+pieni+sivujuonne+ole.+
Sinä+tunnistaudut+sen+verran+kuin+tunnistaudut.+Tosiasia+on+se,+että+täällä+on+selkeästi+tunnistautuvia+kirjoittajia+ja+sitten+on+teitä,+joille+kyseinen+toimi+on+äärimmäisen+vastenmielinen.+Syyt+ovat+täysin+selvät.
08.03.2020 10:22
Höpön+höpön.+Minä+en+ketään+maalittele.+Kyse+on+vain+siitä,+että+anona+on+helppoa+huudella.+Keskusteluun+ei+tarvitse+ryhtyä,+kun+aina+voi+vain+väistellä+vaikeat+kysymykset.+
Mielelläni+kuitenkin+luen+esimerkkejä+siitä+"maalituksestani".
08.03.2020 10:10
Mikähän+on+mahtanut+mahdollistaa+sen,+että+ilmeisesti+valitset+työsi?
08.03.2020 10:07
Aika+joutavaa+tuo+Sinun+kitinäsi:+varsinkin,+kun+huomiomme+sen,+että+Sinä+itse+et+rohkene+tunnistautua+mitenkään.
08.03.2020 10:06
Tekstisi+on+jotenkin+groteski.+Minä+en+ole+itse+työskennellyt+osastolla,+jossa+vaikeasti+vammaisia+on,+mutta+vaimoni+on+aikanaan+sellaisella+ollut+työssä.+Elämä+siellä+oli+kyllä+sellaista,+että+adjektiivi+"onnellinen"+ei+ihan+ensimmäisenä+mieleen+tule.+
Jo+ajatus+siitä,+että+Sinä+jotenkin+mittaisit+onnellisuutta+ihmisiltä,+joilla+ei+ole+puhe-+tai+edes+liikuntakykyä,+on+aika+absurdi.+Et+ilmiselvästi+ole+työskennellyt+vaikeimmin+vammaisten+parissa.+Se+joukko+on+jotakin+ihan+muuta+kuin+vaikkapa+lievästi+kehitysvammaiset.
08.03.2020 10:05
Pitkälti+asia+on+juuri+noin.+Räsänen+taistelee+tuulimyllyjä+vastaan.
07.03.2020 15:55
Älä+viitsi+jankuttaa.+Se+tuntuu+lapselliselta.+
Se,+että+joku+määrittelee+homoseksuaalisuuden+"synniksi",+merkitseee+jotakin+vain+määrittelijälle+itselleen.+Yhteiskunnan+enemmistö+ja+lainsäädäntö+eivät+siitä+piittaa.
07.03.2020 15:53
Olen+luvannut+olla+kommentoimatta+juttujasi,+usko.vainen,+ja+aion+jatkaa+samaa+linjaa+tulevaisuudessakin.+
Tämän+ketjun+raahaaminen+jatkuvasti+tänne+on+kyllä+Sinunkin+mittapuullasi+jo+lapsellista+puuhaa.+Eikö+olisi+jo+aika+vähitellen+aikuistua?
Onko+tämä+kenties+jonkun+mielestä+kovastikin+hyvä+vitsi?+Onko+tässä+paljonkin+luterilaisuuteen+tai+uskonnollisuuteen+liittyvää+keskustelua?
Tämä+kommentti+on+Rakas+Ystäväni+nyt+poikkeus.+Jatkossa+en+edelleenkään+aio+puuttua+tekemisiisi+mitenkään+-+aina+kun+Sinut+tunnistan.
07.03.2020 15:45
Kyse+on+siitä,+että+seksuaaliset+vähemmistöt+eivät+tee+mitään+rikollista.+Jos+kaksi+aikuista+keskenään+jotakin+vapaaehtoisesti+puuhaa,+se+ei+mikään+rikos+ole.+Ymmärrätkö?
Kaikki+muutkaan+luettelemasi+asiat+eivät+nykypäivänä+enää+rikoksia+ole,+mutta+pääsääntöisesti+joku+noista+asioista+ainakin+jotenkin+kärsiin.+
Sinun+täytyy+myöskin+ymmärtää+se,+että+enemmistö+ei+murehdi+siitä,+jos+joku+uskonnon+varjolla+koettaa+pelotella.+Uskonnollinen+paatos+on+monille+lähinnä+samantekevää.+Lisäksi,+tämänkin+palstan+kovaäänisimpien+vaahtoajien+käytös+on+sen+verran+törkeää,+että+uskovaisten+maine+on+jo+monien+silmissä+pilattu!
07.03.2020 15:39
Valitettavasti+olet+väärässä.+Ihmisellä+on+samantyyppisiä+piirteitä+käytöksessään+ja+toiminnassaan,+mutta+kyllä+korkeampi+yleissivistys+yleensä+ihmisessä+näkyy+monin+tavoin.+On+kummallista,+jos+et+ole+perehtynyt+esimerkiksi+siihen,+miten+taikauskoisia+ihmiset+olivat+vaikkapa+Lutherin+aikoina.+Suhtautuminen+uskon+asioihin+oli+monissa+piireissä+äärimmäisen+fanaattista+verrattuna+nykyaikaan.+
Minä+toivoisin,+että+Sinäkin+koettaisit+välillä+jo+tuottaa+tänne+jotakin+uutta+sanottavaa,+etkö+pelkästään+jankuttaisi+päivänselviä+tosiasioita+vastaan.+On+aika+lailla+noloa,+mikäli+joku+kuvittelee+1600-luvun+ihmisten+eläneen+samankaltaisessa+maailmassa+kuin+me+ja+ei+ymmärrä+sitä,+millainen+tuon+ajan+ihmisten+maailmankuva+oli.+
Luepas+vaikkapa+tuosta+edes+pikkiriikkisen,+niin+maailmankuvasi+avartuu:
https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/binding/870638/articles/156783
07.03.2020 15:35
Mitä+hän+on+kokenut?+Mitä+epänormaalia+siinä+on?
Räsänen+on+päästellyt+suustaan+asioita,+joiden+laillisuutta+ratkotaan+nyt+oikeusistuimissa.+Asioita+pohditaan+lähinnä+teoriatasolla.+Räsänen+saattaa+enimmillään+saada+sakkoa+-+mitä+sitäkin+epäilen.+Hänen+suurimmat+"kärsimyksensä"+liittyvät+siihen,+että+hän+joutuu+pohtimaan,+mitä+suustaan+päästää.+Onko+se+hyvinkin+kova+kohtalo?
Oletko+Sinä+huolissasi+vaikkapa+siitä,+että+maailmassa+oikeasti+on+ihmisiä,+jotka+kärsivät+mielipiteistään+ihan+konkreettisesti+-+toisin+kuin+Räsänen+ja+Suomessa+päätään+aukovat+Persut?
07.03.2020 15:28
Mielenkiintoista,+jos+Räsänen+lääkärinä+uskoo+eheytymiseen...
07.03.2020 15:25
Minun+nähdäkseni+pulmat+liittyvät+lähinnä+islamin+tuloon.+Kun+jossakin+aletaan+puhua+heidän+oikeuksiensa+rajaamisesta,+se+vökisinkin+ulottuu+myös+muihin+yhteisöihin.
07.03.2020 14:29
Niin?+Kärsiikö+hän+kovastikin?+Kidutetaanko+häntä?+Menettääkö+hän+omaisuutensa?+Näyttääkö+hän+hyvinkin+kärsivältä?+Onko+häneltä+otettu+pois+vapaus+kommntoida?
Entä+jos+joku+on+vaikkapa+uskovainen+ja+homo+ja+kärsii+sitten+Räsäsen+juttujen+vuoksi?+Onko+hänkin+marttyyri?
07.03.2020 14:22
Niinkö?+Räsänenkö+on+marttyyri?+Sinulla+ovat+käsitteet+aika+lailla+sekaisin.
07.03.2020 14:17
Itse+sanoisin,+että+enemmän+on+heitä,+jotka+eivät+äänestä+Persuja.
07.03.2020 14:16
Saattaapi+olla,+että+olet+oikeassa.+Minua+ihmetyttää+ajatus+siitä,+että+ihminen+oikeasti+uskonsa+nimissä+kuvittelee+olevansa+oikeutettu+puuttumaan+toisten+valintoihin.+Se+saattaa+vain+alkaa+ärsyttää+varsinkin+sellaisia+ihmisiä,+jotka+eivät+itse+piittaa+Raamatun+näkemyksistä.+Siihen+viittasin+avauksessanikin.
07.03.2020 14:14
Oikeastaan+uskovaisten+prioriteettina+pitäisikin+ensiksi+olla+karsia+synti+pois+omista+puuhista+ja+vasta+sitten+etsiä+vikoja+muista.
07.03.2020 14:12
Totta+kai+asia+on+noin+-+siinä+vaiheessa,+kun+joku+asian+heidän+puolestaan+noin+ratkaisi.+Jos+joku+abortin+tekee,+alkion+elämä+ei+alkua+pitemmälle+realisoidu.+Alkio+ei+kehity+siis+niin+pitkälle,+että+ehtisi+käsittää+maailmasta+yhtään+mitään.+Sille+ei+kehity+ajattelukykyä.+
Kyse+avauksessa+ei+lisäksi+oikeastaan+ollut+siitä,+mitä+Sinä+puhut.+Kyse+oli+siitä,+kuvitteleeko+joku+lasten+poisantamisen+olevan+ihan+vain+pieni+läpihuutojuttu.+Toisaalta+siis+ihminen+väitetysti+traumatisoituu+totaalisesti+abortistaan,+mutta+hänen+oletetaan+tuosta+vain+olevan+valmis+jatkamaan+elämäänsä+annettuaan+sitten+sen+itse+kantamansa+ja+synnyttämänsä+lapsen+pois.+Käsitätkö,+mistä+puhun?
Sitä+on+mahdoton+sanoa,+mitä+kukin+anonyymi+täällä+väittää.+Alan+kyllästyä+keskustelemaan+sellaisten+ihmisten+kanssa,+joilla+ei+ole+pokkaa+selkeästi+ja+yksiselitteisesti+tunnistautua.
07.03.2020 14:10
47 / 730