Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

391

1. Olen minäkin metsästänyt ja tiedän miten läheltä kotia tai kesäasuntoa on lemmikki ammuttu. Siinä on tietyt metrimäärät ja metsästäjän tulee voida todistaa kissa villiintyneeksi jos tapat minun kissan maatilan alueella pääset samaan kuoppaan kisun kanssa tai,,, ei sittenkään laitan poliisien huoleksi ne osaa tien Riihimäellä ja miten elävän jätteen kanssa toimitaan. Tapatteko minkit,hillerit näädät,kaikki varislinnut,,,väität etten huolehdi kissatani tai kissoistani? Voin kertoa että ne ovat paikkakunnan eläinlääkärin tuttuja kuten koirani jota lääkäri ei halua nähdä,etkä muuten sinäkään. Jos en näe eläimiäni just silloin kun on ruokinta tai vahdinvaihto,koska yksi kissoista myös vartio,niin huolestun ja rupean koiran kanssa etsimään ja yleensä keskeytän hiirijahdin.Tuohon munarosvojen listaan voitte laittaa pitkän rivin elukoita myös ihmisen ennen kissaa,koska ei kissa pesäpuita tai maastoa pesimäaikaan möyhi. Ja lue ketjua alkuun siellä on kaikki lait luokiteltu ja kissa saa astella metsässä vapaana,meilläpäin kulkukissat ei ole muita kuin mökkiläisiltä karanneita ja ne hoidetaan muutoin kuin metsästäjien toimesta,,eikö per,,le teilläkään aikamiehillä ja naisilla ole muuta saalista kuin kissa?? Minulla oli oikeasti kissa hartiolla kun pillitin pyitä tai liikuin aseen kanssa maillani,ja saimme saalista ja oltiin hirviporukan kassa nuotiolla ja säikyteltiin suunistaja harjoitteliat,ei ollu uskoa silmiään,joten jos kissan lihaa et tarvii niin aloita se luonnon suojelu jostain vaikka ittestäs.
  2. Asun maaseudulla ja voin antaa asiantutija kommemtin sinun "maaseudulla sikiää villikissa populaatiot". Se vain nyt niin että minulla on kolme leikattua kissaa ja yksi iso koira,tämän koiran mainitsen koska se toimii edellä mainittujen henkivartijana niihin ei sen nähden kosketa. Täällä loukutetaan kaikki kesämökkiläisten jättämät kissat ja vahingossa menee joskus naapurin kissa joka yritetään palauttaa ja jos riidoissa niin ei..Kun metsästys kausi alkaa on monen metsästäjän ensimmäinen saalis kissa,joka muka kilpailee riistasta ihmisen kanssa ja ihmiset näkee nälkää maaseudulla. Eli kerro vaikka kartta koordinaatein missä maalla nämä kissa populaatiot elävät,meillä jää autojen alle pikkukylällä noin puolenkymmentä kissaa joka vuosi ja katoaa ainakin saman verran ja uskotko että niitten kuvia ja katoamis ilmoituksia on joskus joka paikasssa koska joku itkee silmät päästään ikävästä ja tarjoaa rahaa löytöpalkkioana.Meidän kissat on hoitaneet ison jyrsijä ongelman jossa puhuttiin kaikista pikku jyrsijöistä suuriin rottiin jotka myös heittäneet henkensä kissojen kynsissä vaikka niitä oli hylätyllä maatilalla satoja.Eräs neljästi Suomen parhaana palkittu juontaja antoi kommentin ettei kissat pärjää rotille,ainakin meillä ei enää ole miestä kävellä kestäviä rotanpaska polkujja keväthangella. Nyt kissan riistaa on todella vähissä tällä alueella joten iän myötä poistuu tämä Kissafarmi palveluksesta luonnollisella poistumalla ja jos joku vahingoittaa niitä hän saa olla kuolleen kissan ja koirani kanssa 5minsaa häkissä ja tuntea miltä kissasta tuntuu kun sinä pikku nilkki metsästät,vaikka se olisi koti matkalla eikä naukuminen auta kun sinä et puhu kissaa ei koirani ymmärrä Suomea,ainakaan kun sinä pitelet sen suojattia kuolleena käsissäsi. Tämä loppu ei ollut kissa populaation puhujalle,sori.
  3. Köyhtynyt pääsee eroon veloistaan velkajärjestelyjen kautta,ja siinä saa apua varattomana Oikeusapu toimistolta. Mikään laki ei pakota säästämään myynnistä saatuja tuloja,koska ne on voinut mennä laakista velkoihin vaikka avioerossa tai laittamalla nimensä väärään lappuun. Tästä asiasta taas minulla on vankka kokemus ja mustaa valkosella,summa oli yli 70000mk, ja kuukausi maksu määrättiin 24,00e koska raha vaihtui välissä ja sitä kesti viisi vuotta jonka jälkeen voi tulla kahden vuoden aika jonka jälkeen luottotiedot palautuu. Nykyään kuulemma menee nopeammin,mutta siinä täytyy olla asiasta tietämätön ja mitään rikollista ei saa olla kuviossa,niin pääset tuon järjestelmän piiriin.Ihmiselle kuuluu jäädä elämiseen tiettu summa jota en nyt muista ja tuo pieni kk,korvaus tuli jotenkin jota ei asiakkaalle kerrottu. Minun kohdallani teki pieni kylä Pankki konkurssin ja uusi omistaja vaati velkoja(Postipankki) välittömästi,vaikka konkurssi pesät ei saa enää velkoa ketään,eikä niiden nimissä. Ja tuo kouleman kello ei pelota,meidän synnyin koti poltettiin maan tasalle kuin myös muut rakennukset,liiterikin,ulkosauna ym. Eli kyllä varaton saa oikeutta kun vain jaksaa ottaa selville,siksi olen toitottanut noita vaihtoehtoja hirttoköyden tilalle. Hyvää kesän jatkoa ja ottakaa selville asiat esim, soskussa jos haet tietylle kuukaudelle toimeentulo apua sinulla saa tiliotteessa olla viivan alla rahaa paljonkin,ja jos sanovat käytä noita niin ei ole pakko,Suomenlaki sanoo ettei asiakas ole tilivelvollinen edes kertomaan mihin rahat ovat tarkoitettu koska anotaan vain kuluvan kuun vajetta. Sossu on hävinnyt oikeus jutut suoraan esittelyn jälkeen,koska tuomarit tuntee lait,tästäkin kokemus ystävälläni,jonka minä vein käräjille ja voitettiin.
  4. Mulla on outo tunne näistä tuhansista yksinäisistä ja tuotunne tuli eräässä tilanteesa kun parikymmentä muijaa piti täällä jotain meikki ja muuta säätöä ja kuuntelin että heistä oli ainakin 15 kuulemma onkimassa jollaian seuranhaku palstoilla pelkästään jos se lentokapteeni tai mikä lie mielikuvitus mies sattuisi ottamaan yhteyttä,niin pääsis kokemaan jotain vaihtelua. Osa niistä oli jo vihitty miehelle ja parilla oli ainakin kihla sormus,ajattelin että noihan sotkee asiota jotka on toisille elämän kysymys. Olen ajatellut kun täytin Jussina 53v. ja otin avioeron aiemmin alkoholisti vaimosta joka myös harrasti 24/7 syrjähyppyjä,eikä löytänyt niistä onnea vaan kertoi samoja kuin aloittaja että elämä menee ohi?? Eli vaikka meillä oli jo yhteinen lapsi ja rahat olisi riittäny oikein käytettynä normi juntti pinnan ylläpitoon,niin ei,,kaikki puliukotkin oli kotia parempaa seuraa joten humasin että niistä 28vuodesta olin omaishoitaja yli 20v reilusti kun ei sitä voi hylätä vaan järkättävä katkolle ja minne milloinkinkin. Aloittaja on ilmeisesti oikeasti huolissaan ja täällä kirjoittaa myös kolmekympplnen kaveri omasta saamattomuudestaan esim. miten vaikka he sasivat vaihdettua puh. numeroita??Ei mitenkään kun kaikki salaa anonyymina sen pienen mahdollisuuden löytää toinen pysyvän nimimerkin haulla. Eikö,,? ,tämä sama salailu hakea yht.tietoa on tehty monella treffi palstalla mahdottomaksi suuren nimimerkkien tarjonnan vuoksi ettei se yksi jota olisit halunnut lähestyä katoaa ainakin tv-kanavilla ja tilalle tulee massaa maksullisia ym.sekopäitä ja valehtelioita ja puh.maksujen metsästäjiä. Minä en voi auttaa enää perheeen perustamisessa,mutta olen saanut nuorilta neidoilta ehdotuksia muuttaa samankaton alle asumaan?? toisella pieni poikan.4v ja toisella tyttö6v, ja uusi tulokas masussa. Eli minuun luotetaan asuin kaverina myös puolet nuorempien taholta mutta joutuisin ilmaiseksi lapsenvahdiksi,vaikka olisihan siinä kommuunissa ainakin seuraa,mutta kyllä en hetkeäkään usko rauhan säilyvän kun lasten isukit ja uudet kollit ottaisi yhteen ja minä olisin vissiin pilliin viheltävä tuomari/vois tuntua ex-muija helpolta tuon vaihtoehdon rinnalla. Vielä on lavatansseja jäljellä ja paljon menopaikkoja joissa tapaa ihmisiä,jos aloittaja on vihainen ja aina kotona netin äärellä niin oikea elämä menee kyllä ohi asunnon ulkopuolelta tuulen nopeudella. Luotettavuus tulee ennen rakkautta,ulkonäön ja iän huomaa vasta kun elää ja huomaa peilistä omankin naamansa,luonne on 100%etu jota kannattaa ekana kattella jos se on ok niin ei pulaa seurasta,muista aloittaja että hymy on ilmainen,myrtynaama maksaa onnen.
  5. Kaupunkisi tai Kuntasi alueella on sinuakin varten Oikeus aputoimisto,jonne soitat ja teet nämä kysymykset sinne.Siellä työskentelee opiskelian tapaisia mutta myös paikallisen Käräjäoikeuden Tuomareita ja asian ajajia jotka antavat neuvoja ilmaiseksi ja jos joudut Käräjille saat ilmaisen oikeusavustajan jonka tehtäviin kuuluu sinun edun puollustaminen ja avun haku eri alojen ihmisiltä joita tarvitset. Et siis ole yksin etkä myöskään sivullinen tuppisuu vaan saat mielipiteesi kuuluville ja ne tietävät miten raha asiasi esitetään,esim,pankkilainat ei tule kysymykseenkään,vaan vastaus voi löytyä sosiaalihuollon tekemästä selvityksestä.Vastapuoli on tuskin sinun lompakolle menossa vaan Valtion konttorin joka maksaa jos sinä olet varaton,joten niillä on lakimies joka ei ole ensimmäistä kertaa asialla,kerro että miten koet oletko tulossa huijatuksi tai hyväksi käytetyksi korvausten saamiseksi koska sinun nimeä ne käyttää ja tietävät suunnilleen varasi. Jokainen voi asioida Oikeusapu toimistossa ja kertoa huolensa ja saada apua,joten eiku menoksi.