Ulkonäön vaikutus naisen uravalintaan

jura.novit.curia

On yleisesti tiedossa, että joissakin tiedekunnissa ja oppilaitoksissa naiset ovat kauniimpia kuin toisissa. Mutta miksi näin on?

Nähdäkseni kyse on siitä, että naiset alitajuisesti tunnistavat heidän ulkonäön vaikutuksen siihen, kuinka tasokas mies heidän on mahdollista saada. Kauniit tunnistavat mahdollisuutensa saada tasokas mies ja hakeutuvat aloille, joilla on mahdollista saada tasokas mies. Niinpä riittävällä älykkyydellä varustettujen kauniiden naisten suosikkialoja ovat esimerkiksi oikeustieteellinen ja kauppakorkea. Nämä ovat aloilla, joissa naisen esimiehinä on tasokkaita uroksia. Lisäksi työnkuva näillä aloilla on tyypillisesti menestyvien miesten palvelemista.

Vähemmän kauniiden, mutta älykkäiden naisten valinta on esimerkiksi lääketiede. Miksi näin? Tällä alalla nainen ei työssään ole ensisijaisesti tekemisissä itseään tasokkaampien miesten kanssa, vaan tavallisten ihmisten eli potilaiden kanssa. Koska mahdollisuudet tasokkaaseen mieheen ovat vähäiset, niin nainen pyrkii tulemaan omillaan toimeen toimimalla hyvin palkatussa ammatissa.

Kauniiden, mutta vähemmän älykkäiden ala on jokin kaupallinen ala, näistä esimerkkeinä ovat tietyt tradenomin ja merkonomin koulutuslinja. Näissä nainen pääsee olemaan tekemisissä tasokkaiden ja menestyvien liikemiesten yms. kanssa esim. sihteerin tehtävien muodossa. Myös sairaanhoitajat kuuluvat tälle tasolle, koska työnsä kautta he saavat mahdollisuuden pariutua lääkärimiesten kanssa. On huomattava, että nainen saa suuren osan "työnautinnostaan", kun hän pääsee palvelemaan itseään tasokkaampia miehiä, kaikista mieluiten he palvelevat alfauroksia ja muita taloudellisen ja yhteiskunnallisen eliitin edustajia.

Vähemmän kauniit ja älykkäät tekevät usein uravalinta muiden näkökulmien perusteella. Heillä voi olla idealistinen pyrkimys tehdä yhteiskunnallisesti hyödyllistä työtä vähempiosaisten eteen. Niinpä he hakeutuvat aloille, jotka valmentavat tällaisiin tehtäviin.

Yllä on kuvattu pääsäännöt. Ne, jotka ovat yksiöllistymiskehityksessään edenneet pidemmälle, voivat valita uransa tietoisemmin ja vapaammin.

202

4594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taunoli

      Juu yleisesti naiset rakastaa palvella miestä ja Se on pääsyy ihan kaikkeen. Oikeestaan.

      • jura.novit.curia

        Eivät naiset halua palvella kaikkia miehiä, vaan niitä hierarkian huippua edustavia alfauroksia. Huonotasoisia miehiä he kavahtavat ja mieluiten ovat ei missään tekemisissä näiden miesten kanssa.


      • Lihavat lepsakot
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Eivät naiset halua palvella kaikkia miehiä, vaan niitä hierarkian huippua edustavia alfauroksia. Huonotasoisia miehiä he kavahtavat ja mieluiten ovat ei missään tekemisissä näiden miesten kanssa.

        Naiset? Eikö yksikin riitä?

        Sitäpaitsi moni nainen joka oikeasti on kaunis, on nykyaikana lihottanut itsensä koomisen näköiseksi punkeroksi.

        Toinen ongelma on lesbo myönteinen asenne. Lukuunottamatta fantasioivia runk...ri miehiä, heteromiehet eivät innostu lesboasenteisista naisista.


      • Vaatikaa tasa-arvoa
        Lihavat lepsakot kirjoitti:

        Naiset? Eikö yksikin riitä?

        Sitäpaitsi moni nainen joka oikeasti on kaunis, on nykyaikana lihottanut itsensä koomisen näköiseksi punkeroksi.

        Toinen ongelma on lesbo myönteinen asenne. Lukuunottamatta fantasioivia runk...ri miehiä, heteromiehet eivät innostu lesboasenteisista naisista.

        Homoja saa kannattaa, mutta homoja ei saa vastustaa. Milloin se tasa-arvo saavutetaan?

        Tämäkin kysymys on syrjinnän rajoilla.


      • jii7111
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Eivät naiset halua palvella kaikkia miehiä, vaan niitä hierarkian huippua edustavia alfauroksia. Huonotasoisia miehiä he kavahtavat ja mieluiten ovat ei missään tekemisissä näiden miesten kanssa.

        älykäs nainen ei valitse ulkonäkö alaa älykkäimmät naiset valitsevat usein elämän tilanteeseen sopivan ja itseä kehittävän alan niin ja sen tuottoisimman oli sitten lääketiede tai markkinatalous yhtä samaa kaikki älykäs nainen myös suojautuu vaikka biiksi turhilta peräkammarinpojilta ruma nainen on yleensä huippu koulutetttu ja varakkaasta perheestä sekä osaa pitää parisuhteensa ja tähän maailmaan ei mahdu juopot kriminaalit öykkärit


      • HESUS???!

        Ja lisäksi, että nainen tekee kaiken, uravalintoja myöden, miehen saadakseen ja miehen takia, hän myös tietenkin pohjauttaa koko elämänsä vain ulkonäköön. Koska yhdellekään naiselle mikään muu ei merkitse mitään, paitsi miehen saanti ja ulkonäkö, ja loppujen lopuksi, mistään muusta ei ole kysymys. Edes naiselle - siis kenellekään naiselle - itselleen hänen muut ominaisuutensa (äly, luonne, tapimukset, arvot, tai muu) eivät merkitse mitään. Tietenkään, koska eihän hänellä ole mitään arvoa ilman miestä :)
        Ap on onneksi nähnyt suuren vaivan kirjoittaessaan tämän aivan totaalisen nerokkaan, syvällistä ymmärrystä vaativan teoriansa pitkästi ja perusteellisesti. Olispa hän vielä hieman avannut tätä maailmaa, mistä on nähnyt totuuden! Hänen kaltaisiaan älykköjä on vähän, mutta he ovat sitäkin selvänäköisempiä.

        Hän on ainakin varmasti ihan poikkeuksellinen yksilö. Siitä olen varma.


      • Säälin sinua
        Lihavat lepsakot kirjoitti:

        Naiset? Eikö yksikin riitä?

        Sitäpaitsi moni nainen joka oikeasti on kaunis, on nykyaikana lihottanut itsensä koomisen näköiseksi punkeroksi.

        Toinen ongelma on lesbo myönteinen asenne. Lukuunottamatta fantasioivia runk...ri miehiä, heteromiehet eivät innostu lesboasenteisista naisista.

        Mikä ihme on lesbomyönteisyys? Hetikö ollaan leimaamassa lesboksi jos ei syrji seksuaalivähemmistöjä? Itse olen täysin hetero mutta kannatan tasaarvoista avioliittolakia enkä ole ainoa hetero joka sitä kannattaa. Ikävää että asenteesi homoja kohtaan on noin negatiivinen.


      • Ainiin tämä...
        Säälin sinua kirjoitti:

        Mikä ihme on lesbomyönteisyys? Hetikö ollaan leimaamassa lesboksi jos ei syrji seksuaalivähemmistöjä? Itse olen täysin hetero mutta kannatan tasaarvoista avioliittolakia enkä ole ainoa hetero joka sitä kannattaa. Ikävää että asenteesi homoja kohtaan on noin negatiivinen.

        "Mikä ihme on lesbomyönteisyys?"

        "Itse olen täysin hetero mutta kannatan tasaarvoista avioliittolakia enkä ole ainoa hetero joka sitä kannattaa."

        Tuo lesbomyönteisyys. Se myös tyhmentää ihmistä kuten huomaat.

        On sekin totta että naisista valtaosa jotka eivät ole lesbomyönteisiä ovat lähinnä 50 luvulta syntyisin. Siksi sen yleiseksi ongelmaksi mainitskinkin.

        Onneksi on silti nuoriakin jotka eivät ole mukana lesboilussa vaikka sellainen suosittua onkin.


      • Säälin sinua
        Ainiin tämä... kirjoitti:

        "Mikä ihme on lesbomyönteisyys?"

        "Itse olen täysin hetero mutta kannatan tasaarvoista avioliittolakia enkä ole ainoa hetero joka sitä kannattaa."

        Tuo lesbomyönteisyys. Se myös tyhmentää ihmistä kuten huomaat.

        On sekin totta että naisista valtaosa jotka eivät ole lesbomyönteisiä ovat lähinnä 50 luvulta syntyisin. Siksi sen yleiseksi ongelmaksi mainitskinkin.

        Onneksi on silti nuoriakin jotka eivät ole mukana lesboilussa vaikka sellainen suosittua onkin.

        Ei todellakaan tyhmennä, et puhu ollenkaan asiaa vaan lähinnä omia subjektiivisia mielipiteitäsi. Et selvästikään ymmärtänyt lukemaasi, olen ihan hetero ihminen enkä mikään lesboilija vaikka homoliittoja kannatankin. Homomyönteisyys ei katso sitä millä vuosikymmenellä on syntynyt. Tiedän monia 40 ja 50-luvuilla syntyneitä jotka kannattavat tasaarvoista avioliittolakia ja monia nuorempia ihmisiä jotka eivät sitä kannata.


      • Päätöntä porukkaa
        Säälin sinua kirjoitti:

        Ei todellakaan tyhmennä, et puhu ollenkaan asiaa vaan lähinnä omia subjektiivisia mielipiteitäsi. Et selvästikään ymmärtänyt lukemaasi, olen ihan hetero ihminen enkä mikään lesboilija vaikka homoliittoja kannatankin. Homomyönteisyys ei katso sitä millä vuosikymmenellä on syntynyt. Tiedän monia 40 ja 50-luvuilla syntyneitä jotka kannattavat tasaarvoista avioliittolakia ja monia nuorempia ihmisiä jotka eivät sitä kannata.

        En usko homoilun luonnollisuuteen, en usko sen toimivuuteen, enkä usko että sillä on sijaa yhteiskunnassa saatika kovinkaan pitkää tulevaisuutta.

        Aika näyttää miten homoasiat hoidetaan, mutta tietyt realiteetit elämässä on.

        Oilisihan se varsin sivistynyttä jos kaiken voisi vain päättää ja yhdessä äänestää, mutta kun jotkin asiat vain ovat ja pysyvät.

        Ja ei, en halua vihata homoja vaikka homot varmasti haluavat erimielisiä syyttää kaikilla mahdollisilla keinoillaan.


      • hohhoijaa :D
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Eivät naiset halua palvella kaikkia miehiä, vaan niitä hierarkian huippua edustavia alfauroksia. Huonotasoisia miehiä he kavahtavat ja mieluiten ovat ei missään tekemisissä näiden miesten kanssa.

        Mä olen kaunis ja älykäs, mut ei mua vois vähempää kiinnostaa miehen hierarkia-asema, voi luoja! Vaan ennemminkin persoona, eikä siinäkään ensisijaisena ole se älykkyys.


      • Come on!
        HESUS???! kirjoitti:

        Ja lisäksi, että nainen tekee kaiken, uravalintoja myöden, miehen saadakseen ja miehen takia, hän myös tietenkin pohjauttaa koko elämänsä vain ulkonäköön. Koska yhdellekään naiselle mikään muu ei merkitse mitään, paitsi miehen saanti ja ulkonäkö, ja loppujen lopuksi, mistään muusta ei ole kysymys. Edes naiselle - siis kenellekään naiselle - itselleen hänen muut ominaisuutensa (äly, luonne, tapimukset, arvot, tai muu) eivät merkitse mitään. Tietenkään, koska eihän hänellä ole mitään arvoa ilman miestä :)
        Ap on onneksi nähnyt suuren vaivan kirjoittaessaan tämän aivan totaalisen nerokkaan, syvällistä ymmärrystä vaativan teoriansa pitkästi ja perusteellisesti. Olispa hän vielä hieman avannut tätä maailmaa, mistä on nähnyt totuuden! Hänen kaltaisiaan älykköjä on vähän, mutta he ovat sitäkin selvänäköisempiä.

        Hän on ainakin varmasti ihan poikkeuksellinen yksilö. Siitä olen varma.

        Potaskaa kaikessa naiiviudessaan, ja tuota ei ole kyllä älyllä pilattu. Kuten ei aapeen aloituskaan. Ettäkö Nainen alavalintaa miettiessään punnitsisi sitä, millaiset mahdollisuudet alalla on tavata potentiaaleja miesehdokkaita? Haloo?!

        Provo on aloitus toki. Kukanekin miettinee tykönään, mikä kiinnostaa elämäntyönään. Toiselle voi alan rahakkuus olla suuremmassa roolissa, toiselle kutsumus tai muu työn milekkyys - miten nyt kukakin työnsä näkee.

        Huono on sen naisen perusitsetunto, joka itseään arvottaa sen perusteella onko kellekään "kelvannut" vaiko ei. Itselläni olisi ottajia riittänyt, mutta harmikseni en vain ole tavannut vielä sitä oikeaa. Ja aika ei myöskään ole ollut itselleni vielä kypsä: vaikuttaa pitkälti siihen myöskin, miten asiat ovat menneet. Oma elämäntarinansa kullakin.


      • Älä muuta sano
        Come on! kirjoitti:

        Potaskaa kaikessa naiiviudessaan, ja tuota ei ole kyllä älyllä pilattu. Kuten ei aapeen aloituskaan. Ettäkö Nainen alavalintaa miettiessään punnitsisi sitä, millaiset mahdollisuudet alalla on tavata potentiaaleja miesehdokkaita? Haloo?!

        Provo on aloitus toki. Kukanekin miettinee tykönään, mikä kiinnostaa elämäntyönään. Toiselle voi alan rahakkuus olla suuremmassa roolissa, toiselle kutsumus tai muu työn milekkyys - miten nyt kukakin työnsä näkee.

        Huono on sen naisen perusitsetunto, joka itseään arvottaa sen perusteella onko kellekään "kelvannut" vaiko ei. Itselläni olisi ottajia riittänyt, mutta harmikseni en vain ole tavannut vielä sitä oikeaa. Ja aika ei myöskään ole ollut itselleni vielä kypsä: vaikuttaa pitkälti siihen myöskin, miten asiat ovat menneet. Oma elämäntarinansa kullakin.

        Etkö sä ihan oikeasti erota noinkaan selkeetä sarkasmia?
        Vai älähtääkö se koira mihin kalikka?


      • molemmat?
        Älä muuta sano kirjoitti:

        Etkö sä ihan oikeasti erota noinkaan selkeetä sarkasmia?
        Vai älähtääkö se koira mihin kalikka?

        Siis omasi sarkasmia vaiko ap:n? :D provoa toki, siitä ei ole epäilystäkään.


      • akateeminen nainen
        hohhoijaa :D kirjoitti:

        Mä olen kaunis ja älykäs, mut ei mua vois vähempää kiinnostaa miehen hierarkia-asema, voi luoja! Vaan ennemminkin persoona, eikä siinäkään ensisijaisena ole se älykkyys.

        Minä valmistuin yhteiskunnalliselta alalta yliopistosta ja olen kaunis, kommenttien perusteella ja kaipa siksikin, että on useasti pysäytetty kadulla ja pyydetty malliksi. Valitsin opiskelualan puhtaasti oman kiinnostukseni pohjalta.

        Nyt olen löytänyt miehen. Hän on minua vähemmän koulutettu ja köyhempi, mutta komea miesmalli ja hyvä sängyssä. Eli itselläni on statusta, rahaa ja yhteiskunnallista asemaa, joten en tarvitse sitä mieheltä, en edes pidä mitään puku-salkkumietyyppiä seksikkäänä. Mieheltä haluan mukvana luonteen lisäksi lähinnä ulkonäköä, fyysisyyttä ja miehekästä seksuaalisuutta j.


    • ----------

      Kosmetologeissa ja parturi-kampaajissa on kyllä paljon hyvännäköisiä naisia...

      • jura.novit.curia

        Niin, kauniit naiset tyypillisesti ovat kiinnostuneita kauneudesta ja sen ylläpitämisestä ja kehittämisestä.


      • Vähän riippuu

        Parturikampaajat eivät todellakaan ole hyvännäköisiä vaan yleensä niitä tanttatyyppisiä naisia tavallisine naamoineen ja lyhyillä kirkuvan värisillä hiuksilla. Kosmetologit on ihan jees, tosin niistäkin löytyy paljonkin niitä ihan tavallisia naisia.


      • Fiksuja 1

        Korkeakoulutettu kosmetologi on Estenomi.


      • 8+9
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Niin, kauniit naiset tyypillisesti ovat kiinnostuneita kauneudesta ja sen ylläpitämisestä ja kehittämisestä.

        Mutta vastaavasti nämä kampaus-kauneusalan naiset on kyllä pääsääntöisesti tyhjäpäisiä bimboja joille se ulkonäkö on kaikki kaikessa. Seura tehnyt kaltaisekseen.

        Jos valita saa, niin mieluummin älykäs JA kaunis kuin pelkkä kaunis.


    • Avohaarain yliopisto

      Ilmankos humanistihuuhaan naisopiskelijat ovat useimmiten rumia. Sillä alalla kun pääsevät tekemisiin enimmäkseeen homojen miesten kanssa, niin ulkonäöllä ei ole niin väliä. Ja jotkut naistutkimusta opiskelevat rekkalesbot eivät tietenkään miehistä edes välitä.

      Teknisellä alalla ne harvat naiset ovat myös rumia. DI- tai insinöörimies pääsee tulevaisuudessa tyypillisesti jonnekin keskijohtoon ja kelpaa sitten elättämään pettyneitä yh-raakkeja joiden seksuaalinen käyttöarvo on jo mennyttä. Ei varmaan teinimissi- ja mallitasoisen naisen kannata hakeutua pänttäämään differentiaaliyhtälöitä päästäkseen projektipäällikön vaimoksi.

      • jura.novit.curia

        Taitaa tosiaan olla aika vähän syitä kauniilla naisilla hakeutua teknisille aloille. Ei ole hohtoa eikä dramatiikkaa siellä, ei miehissä eikä alassa. Tuotantotalous voi toisaalta olla poikkeus tästä.


      • tylsät on tylsiä

        "Ei varmaan teinimissi- ja mallitasoisen naisen kannata hakeutua pänttäämään differentiaaliyhtälöitä päästäkseen projektipäällikön vaimoksi"

        Näinhän se on. Vaikka projektipäällikkö tienaa reilusti enemmän kuin osuuskaupan vartijana tai kansantanhufestivaalien turvamiehenä työskentelevä kaljupääkarju. Tai se noitten edellisten asiakas tosi ei-nössö kalteri-kingi. Tylsä mies kun on tylsä mies, sille vaan ei voi mitään.


      • Reipas Mies

        Tässä kyllä on keskimääräistä osuvampaa settiä.

        Miksi jenkkien upeita muskeliautoja meren takana myydään itsetuntoisille koville jäbille bikininaisten avulla mainoksissa, Suomessa Skodia Teknarin tai vastaavan teknisen lehden sivuilla varmaksi valinnaksi perhekäyttöön?

        Kyllä se olisikin vallan ikimuistoista jos joku Katy Perry-look DI olisi olemassa (no voi olla muttei ole vastaan tullut).

        Myöskään matemaattis-orientoituneen alan ( lainaan tässä guru-Lordboredomin termiä matemaattis-autistinen-ala) insinööri tai peräti DI ei kyllä saa muotihottis naisen stringeihin kipinää jos suoltaa differentiaali yhtälöitä. Vastaavasti pari metrisen jääkiekon pelaajan parran sänki ja kantikas leuka möreän puheäänen kera saa kyllä naiselle "mä-haluun-sut"- vibat aikaan. Vaikka poikittaista olisi tullutkin ja jutut ei ihan naisen "sivistynyttä fiksua miestä vastaakkaan".

        Malliluokan naiset voivat kiinnostua toki yksittäisestä ei-komeasta (karun miehekäs, raamikas) miehestä jos tämä on statuksekas ja tienaa varsin hyvin, kuten juristi tai liiga jääkiekonpelaaja.


      • Omaan makuun
        Reipas Mies kirjoitti:

        Tässä kyllä on keskimääräistä osuvampaa settiä.

        Miksi jenkkien upeita muskeliautoja meren takana myydään itsetuntoisille koville jäbille bikininaisten avulla mainoksissa, Suomessa Skodia Teknarin tai vastaavan teknisen lehden sivuilla varmaksi valinnaksi perhekäyttöön?

        Kyllä se olisikin vallan ikimuistoista jos joku Katy Perry-look DI olisi olemassa (no voi olla muttei ole vastaan tullut).

        Myöskään matemaattis-orientoituneen alan ( lainaan tässä guru-Lordboredomin termiä matemaattis-autistinen-ala) insinööri tai peräti DI ei kyllä saa muotihottis naisen stringeihin kipinää jos suoltaa differentiaali yhtälöitä. Vastaavasti pari metrisen jääkiekon pelaajan parran sänki ja kantikas leuka möreän puheäänen kera saa kyllä naiselle "mä-haluun-sut"- vibat aikaan. Vaikka poikittaista olisi tullutkin ja jutut ei ihan naisen "sivistynyttä fiksua miestä vastaakkaan".

        Malliluokan naiset voivat kiinnostua toki yksittäisestä ei-komeasta (karun miehekäs, raamikas) miehestä jos tämä on statuksekas ja tienaa varsin hyvin, kuten juristi tai liiga jääkiekonpelaaja.

        Katy Perry on aika huono esimerkki kauniista naisesta, mielestäni Sara Sieppi tai Kate Upton ovat kauniita.


      • Ruotsista löytyy iso
        Reipas Mies kirjoitti:

        Tässä kyllä on keskimääräistä osuvampaa settiä.

        Miksi jenkkien upeita muskeliautoja meren takana myydään itsetuntoisille koville jäbille bikininaisten avulla mainoksissa, Suomessa Skodia Teknarin tai vastaavan teknisen lehden sivuilla varmaksi valinnaksi perhekäyttöön?

        Kyllä se olisikin vallan ikimuistoista jos joku Katy Perry-look DI olisi olemassa (no voi olla muttei ole vastaan tullut).

        Myöskään matemaattis-orientoituneen alan ( lainaan tässä guru-Lordboredomin termiä matemaattis-autistinen-ala) insinööri tai peräti DI ei kyllä saa muotihottis naisen stringeihin kipinää jos suoltaa differentiaali yhtälöitä. Vastaavasti pari metrisen jääkiekon pelaajan parran sänki ja kantikas leuka möreän puheäänen kera saa kyllä naiselle "mä-haluun-sut"- vibat aikaan. Vaikka poikittaista olisi tullutkin ja jutut ei ihan naisen "sivistynyttä fiksua miestä vastaakkaan".

        Malliluokan naiset voivat kiinnostua toki yksittäisestä ei-komeasta (karun miehekäs, raamikas) miehestä jos tämä on statuksekas ja tienaa varsin hyvin, kuten juristi tai liiga jääkiekonpelaaja.

        Suomalaiset lätkänpelaajat ovat 175 senttisiä pikkuäijiä. Ei taida löytyä yhtään kaksimetristä. Muutenkin hinteliä hinttejä.


      • Olet säälittävä

        Enpä ole ikinä kuullut noin sairasta tekstiä. Sinulla on pahasti arvot pielessä. Häpeä! Luulenpa vaan ettet ymmärrä mitä sekään tarkoittaa. Olet varsinainen juppien juppi.


      • Olet säälittävä

        Nimimerkillä "Olet säälittävä" oli tarkoitettu nm. "Avohaarainyliopistolle"


      • jura.novit.curia
        Reipas Mies kirjoitti:

        Tässä kyllä on keskimääräistä osuvampaa settiä.

        Miksi jenkkien upeita muskeliautoja meren takana myydään itsetuntoisille koville jäbille bikininaisten avulla mainoksissa, Suomessa Skodia Teknarin tai vastaavan teknisen lehden sivuilla varmaksi valinnaksi perhekäyttöön?

        Kyllä se olisikin vallan ikimuistoista jos joku Katy Perry-look DI olisi olemassa (no voi olla muttei ole vastaan tullut).

        Myöskään matemaattis-orientoituneen alan ( lainaan tässä guru-Lordboredomin termiä matemaattis-autistinen-ala) insinööri tai peräti DI ei kyllä saa muotihottis naisen stringeihin kipinää jos suoltaa differentiaali yhtälöitä. Vastaavasti pari metrisen jääkiekon pelaajan parran sänki ja kantikas leuka möreän puheäänen kera saa kyllä naiselle "mä-haluun-sut"- vibat aikaan. Vaikka poikittaista olisi tullutkin ja jutut ei ihan naisen "sivistynyttä fiksua miestä vastaakkaan".

        Malliluokan naiset voivat kiinnostua toki yksittäisestä ei-komeasta (karun miehekäs, raamikas) miehestä jos tämä on statuksekas ja tienaa varsin hyvin, kuten juristi tai liiga jääkiekonpelaaja.

        Ainahan sitä joitakin kaunottaria eksyy/hakeutuu alalle kuin alalle. Ja mikäpä siinä on eksyessä, löytyyhän joka alalta omat suhteelliset alfauroksensa. Olettaisin, että esim. aktivistityttöjen suosiossa on aktivistipojista ne rohkeimmat ja hulluimmat johtajatyypit. Aktivismi kun tarjoaa miehille omat mahdollisuutensa vaarallisten ja rohkeiden temppujen tekemiseen ja ns. munan näyttämiseen.


      • ei hattulainen
        Omaan makuun kirjoitti:

        Katy Perry on aika huono esimerkki kauniista naisesta, mielestäni Sara Sieppi tai Kate Upton ovat kauniita.

        Reippaalla miehellä oli aika terävä ja älykäs teksti tuossa, ja sinä sitten poimit tekstistä tämän?

        :D


      • Taisi vissiin
        Olet säälittävä kirjoitti:

        Nimimerkillä "Olet säälittävä" oli tarkoitettu nm. "Avohaarainyliopistolle"

        osua ja upota ;D


      • TVstä opittua
        ei hattulainen kirjoitti:

        Reippaalla miehellä oli aika terävä ja älykäs teksti tuossa, ja sinä sitten poimit tekstistä tämän?

        :D

        Aika stereotyyppistä yleistämistä pikemminkin oli reippaan analyysit.


      • Oman makuun
        ei hattulainen kirjoitti:

        Reippaalla miehellä oli aika terävä ja älykäs teksti tuossa, ja sinä sitten poimit tekstistä tämän?

        :D

        Kuin kyllä sen tekstinkin, en vain jaksa joka kohtaa analysoida. Kovastipa takerruit sanomisiini.


      • Paras esimerkki
        Reipas Mies kirjoitti:

        Tässä kyllä on keskimääräistä osuvampaa settiä.

        Miksi jenkkien upeita muskeliautoja meren takana myydään itsetuntoisille koville jäbille bikininaisten avulla mainoksissa, Suomessa Skodia Teknarin tai vastaavan teknisen lehden sivuilla varmaksi valinnaksi perhekäyttöön?

        Kyllä se olisikin vallan ikimuistoista jos joku Katy Perry-look DI olisi olemassa (no voi olla muttei ole vastaan tullut).

        Myöskään matemaattis-orientoituneen alan ( lainaan tässä guru-Lordboredomin termiä matemaattis-autistinen-ala) insinööri tai peräti DI ei kyllä saa muotihottis naisen stringeihin kipinää jos suoltaa differentiaali yhtälöitä. Vastaavasti pari metrisen jääkiekon pelaajan parran sänki ja kantikas leuka möreän puheäänen kera saa kyllä naiselle "mä-haluun-sut"- vibat aikaan. Vaikka poikittaista olisi tullutkin ja jutut ei ihan naisen "sivistynyttä fiksua miestä vastaakkaan".

        Malliluokan naiset voivat kiinnostua toki yksittäisestä ei-komeasta (karun miehekäs, raamikas) miehestä jos tämä on statuksekas ja tienaa varsin hyvin, kuten juristi tai liiga jääkiekonpelaaja.

        Googletapa entinen Googlelainen, nykyinen Yahoo!:n toimari Marissa Mayer. Siinä kaunis nörtti.


      • di di dii
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Taitaa tosiaan olla aika vähän syitä kauniilla naisilla hakeutua teknisille aloille. Ei ole hohtoa eikä dramatiikkaa siellä, ei miehissä eikä alassa. Tuotantotalous voi toisaalta olla poikkeus tästä.

        Minulla oli hyvä syy: teknisellä alalla ansaitsee keskimäärin huomattavasti paremmin kuin muualla. Miksi ihmeessä olisin hakeutunut matalapalkkaiselle alalle?

        Arvostettu tekninen koulutus antoi hyvät eväät työuralle - vaikka se loksauttaakin välillä ajatusmaailmaltaan rajoittuneiden leuat minut tavatessaan. En sovi kauniiden naisten stereotyyppiseen lokeroon.


    • ugt6tcutugtt5ctc5tc

      Taas tämä "yleinen" tieto pohjautuu atm:n mutu-tietoon.

      • jura.novit.curia

        Oletko siis sitä mieltä, että eri tiedekuntien ja oppilaitosten naisten kauneudessa ei ole mitään eroa? Eivät ne stereotypiat kauppaopiston yms. naisten kauneudesta tyhjästä synny.


      • Äly hoi

        Huomaa, että aloittajalla ei ole oikein elämänkokemusta. Luulee, että naisten elämän pääasia on miehet. Sehän menee täysin päinvastoin. Nainen on miehen elämän pääasia, ainakin aloittajalle.

        Ulkonäöllä ei pitkälle pääse millään akateemisella alalla, jos päässä kolisee. Nykyisin ylikoulutettujen aikana aika monella akateemisellakin on päässä lähinnä sahajauhoa.

        Ihmisillä on erilaisia motiiveja hakeutua eri ammatteihin. Kauneimmat naiset hakeutuvat malleiksi ja misseiksi. Mutta tapaako malli tai missi työssään kauniita tai muuten tasokkaita miehiä? No ei tapaa, joten aloittajan ajatuksissa ei ole mitään järkeä. Tuo on tällaista ÄO 100-tapaisen tyypin heikkoa analyysia. Miksi kukaan valitsisi työtään sen perusteella, minkälaisia miehiä siellä tapaa? Elämme Suomessa, eikä kehitysmaassa, jossa mies elättää vaimoa.


      • Valtias Itse
        Äly hoi kirjoitti:

        Huomaa, että aloittajalla ei ole oikein elämänkokemusta. Luulee, että naisten elämän pääasia on miehet. Sehän menee täysin päinvastoin. Nainen on miehen elämän pääasia, ainakin aloittajalle.

        Ulkonäöllä ei pitkälle pääse millään akateemisella alalla, jos päässä kolisee. Nykyisin ylikoulutettujen aikana aika monella akateemisellakin on päässä lähinnä sahajauhoa.

        Ihmisillä on erilaisia motiiveja hakeutua eri ammatteihin. Kauneimmat naiset hakeutuvat malleiksi ja misseiksi. Mutta tapaako malli tai missi työssään kauniita tai muuten tasokkaita miehiä? No ei tapaa, joten aloittajan ajatuksissa ei ole mitään järkeä. Tuo on tällaista ÄO 100-tapaisen tyypin heikkoa analyysia. Miksi kukaan valitsisi työtään sen perusteella, minkälaisia miehiä siellä tapaa? Elämme Suomessa, eikä kehitysmaassa, jossa mies elättää vaimoa.

        Valitettavasti misseiksi ja malleiksi hakeutuvat naiset eivät ole niitä kaikkein kauneimpia, vaikka nättejä ovatkin. Kauneimmat naiset hakeutuvat vaistomaisesti sinne missä todellinen valta on ja se valta on toimintakykyä. Kun mies näyttää toimintakykyä, niin kauniit naiset suorastaan liimautuvat kiinni mieheen. Enkä tarkoita toimintakyvyllä idioottitappeluita.


      • Luuseriätmi
        Äly hoi kirjoitti:

        Huomaa, että aloittajalla ei ole oikein elämänkokemusta. Luulee, että naisten elämän pääasia on miehet. Sehän menee täysin päinvastoin. Nainen on miehen elämän pääasia, ainakin aloittajalle.

        Ulkonäöllä ei pitkälle pääse millään akateemisella alalla, jos päässä kolisee. Nykyisin ylikoulutettujen aikana aika monella akateemisellakin on päässä lähinnä sahajauhoa.

        Ihmisillä on erilaisia motiiveja hakeutua eri ammatteihin. Kauneimmat naiset hakeutuvat malleiksi ja misseiksi. Mutta tapaako malli tai missi työssään kauniita tai muuten tasokkaita miehiä? No ei tapaa, joten aloittajan ajatuksissa ei ole mitään järkeä. Tuo on tällaista ÄO 100-tapaisen tyypin heikkoa analyysia. Miksi kukaan valitsisi työtään sen perusteella, minkälaisia miehiä siellä tapaa? Elämme Suomessa, eikä kehitysmaassa, jossa mies elättää vaimoa.

        Hah! Työpaikassani on kauniita naisia jotka pärjäisivät malli- tai missihommissakin: pitkiä, hoikkia ja nuoria. Silti he ovat IT-alan firmassa tekemässä IT-alan hommia, koska he ovat kohtuullisen fiksuja naisia. En usko että he viihtyisivät mallinhommissa vaikka ovatkin muodollisesti päteviä siihen hommaan.

        Typerää ajatella, että kaikki naiset haluaisivat tienata kauneudellaan jos vain voisivat. Aivan yhtä hyvin voisi väittää, että kaikki miehet haluavat vain rassata autoja tallissa.


    • universales

      Hyvä ja havainnoiva aloitus! :)

      Ilmeisesti minä olen poikkeus kun hakeuduin, edellisiä lainatakseni "yhteiskuntaan vaikuttavien humanistihuuhaa"- opintojen pariin, vaikka ulkonäköni on sitä luokkaa, että rahoitin opintovuosiani mallintöitä tehden. :) En myöskään vihaa miehiä, olen naisellinen ja 100% hetero.

      Usein ihmiset ensivaikutelman perusteella kyllä arvelevatkin, että olisin kauppis- tai oikislainen, ja ulkonäköni perusteella ihan hivenen erotuinkin valtaosasta kanssaopiskelijoita. Muutama sairaanhoitajaksi luullut myöskin mahtunut mukaan...

      Pitäisikö olla siis vielä yksi, mutta pieni kategoria niitä kauniita naisia, jotka kuitenkin ajattelevat maailmaa enemmän, kuin sitä että pääsee palvelemaan ylemmän tason miestä ja naaraamaan hänet kumppanikseen.

      Tämähän on vallan Miss Universum- kategoria, eli ulkonäköä piisaa, ja silti halutaan "pelastaa maailma ja ruokkia köyhät". Minä olen siinä kategoriassa sitten :)

      • jura.novit.curia

        Noin yleisesti "halu auttaa" on epätäydellinen motiivi auttamiseen, ja se johtaa usein tarkoituksen vastaiseen lopputulokseen. Näin käy, kun kaikki apu ohjautuu suurimman uhripääoman omaavalle ryhmälle, kuten lapsille, kaukaisten maiden köyhille, naisille ja eläimille, kun taas esimerkiksi kotimaiset narkkarit ja spurgut jäävät ilman apua. Into auttaa monesti myös estää näkemästä ongelmaryhmien synnyn kausaalitekijöitä, ja voipa käydä niinkin että auttajat vain ylläpitävät ongelmaa, jotka heidän oli tarkoitus ratkaista.

        Tämä toimimisen emotionaalinen logiikka on syy, miksi auttajat voivat näissä tapauksissa muodostaa oman urasuuntautuneisuuden kategoriansa. Rationaalisia hyväntekijöitä ei voida luokitella vastaavalla tavalla.


      • 4x4

        No, tuu pois sieltä...?


    • Osa naisista selvästi hakeutuu joo oman mielenkiinnon kohteiden mukaan opiskelemaan. Ja sehän on ihan loogista.

      Kuten vaikka kauneudesta kiinnostuneet ja kauniit naiset kosmetologiaa ja kampaamoalaa opiskelemaan.

      Sitten yleensä esim. tekniikan alalla näkee että aika suuri osa naisista ei todellakaan ole niitä kauneudesta kiinnostuneita, vaan on sitä silmälasipäistä ei kovin kaunista nörttityttöä. Ja sit on niitä biseksuaaleja ja muita poikatyttöjä.

      Mutta sitten näkee myös aina niitä muutamia poikkeuksia, jotka vahvistaa säännön. Tunnen erään DI-naisen, joka olisi kevyesti ainakin kasvoiltaan missiainesta, eikä yhtään hassumpi kroppakaan.

      Tosin älykkyys ei silti ole kyseistä kaunista naista estänyt hankkimasta miehekseen tylsän DI-nörtin sijaan sellaista suunnilleen narkkarin näköistä jännämiestä... Ja ihastumasta pomoonsa heti noin kuukausi duunnissa aloittamisen jälkeen. Niin klassista naisten urosten valintalogiikkaa. :D

      • kiihkeä mies

        "Ja sit on niitä biseksuaaleja ja muita poikatyttöjä"

        Mulle niitä, missä niitä on!

        Mitä itse nähnyt, niin teknisellä puolella on ihan hyvänkin näköisä, mutta yleensäkin naisia ihan älyttömän vähän.

        Mun mielestä ihan oikeasti ne poikatytöt on kaikkein kiihottavimpia. Ja jotenkin niitä ymmärtää muutenkin paremmin, ehkä siksi, että ne ei ole niin "naisellisia". Mä kun en oikein tajua naisia.


      • hghchgc
        kiihkeä mies kirjoitti:

        "Ja sit on niitä biseksuaaleja ja muita poikatyttöjä"

        Mulle niitä, missä niitä on!

        Mitä itse nähnyt, niin teknisellä puolella on ihan hyvänkin näköisä, mutta yleensäkin naisia ihan älyttömän vähän.

        Mun mielestä ihan oikeasti ne poikatytöt on kaikkein kiihottavimpia. Ja jotenkin niitä ymmärtää muutenkin paremmin, ehkä siksi, että ne ei ole niin "naisellisia". Mä kun en oikein tajua naisia.

        Tässä pitää nyt erottaa rekkalesbot, rumat vuosikymmen sitten jo pariutuneet ja perheen kasvattaneet miesnaiset, sekä poikatytöt toisistaan.

        Rekkalesbot ovat kiinnostuneita vain toisista naisista. He ovat läskejä ja siilitukkaisia. Pysy erossa heistä.

        Perheen kasvattaneet kotiäidit kyllä näyttävät ihan miehiltä, mutta ovat paljon vanhempia naisia lyhyine hiuksineen.

        Jos haluat poikatyttöjä, älä etsi heitä työstä koska he (vielä opiskelevat) vaan bändärien joukosta. Sieltä niitä löytyy ihan helevetisti. Toinen paikka mistä taatusti löydät heitä on ns. gamergirlit, eli nörttipelaajatytöt jotka harrastavat myös cosplay juttuja. Mutta varoitan että kyseiset tytöt ovat todella paljon naisellisempia kuin normaalisti naiset ja vastaavasti ihan mikä tahansa äijä ei heitä kiinnosta.

        Jos taas haluat löytää ihan oikeita poikatyttöjä, eli ns. sissyboy tyyppejä, hankkiudu heidän ylläpitämille keskustelupalstoille mutta pidä mielessä että heidän jalkovälistään voi löytyä melkoinen meisseli.


    • moro moro

      Eiköhän esim. toi sanonta kauppaopiston naisten kauneudesta perustu ihan siihen, että kaupallinen ala vetää puoleensa valtavat määrät nuoria naisia, joten niin isosta joukosta löytyy väkisinkin kauniita tai ainakin nättejä naisia.

      Sitten taas voi olla joku teknillinen ala, jossa naismäärä on niin pieni, että vaikka sillä alalla olisi yhtälailla kauniita naisia kuin kauppiksessakin prosentuaalisesti, niin se ei välttämättä tarkoitakaan kuin 1-2 kaunotarta. Toisaalta voi olla myös niin, että joku nörttityttö on kaunis, mutta koska ei panosta ulkonäköönsä, niin hänen kauneutensa voi jäädä piiloon.

      Toisaalta täytyy myös muistaa, että esim. oikeustieteellisessä on kauniita(kin) naisia, mutta se osittain liittyy myös siihen, että pukeutumisen pitää osoittaa luotettavuutta ja arvovaltaa, joten harvempi työtä tekevä juristi on mikään rastatukkainen reikäfarkkuhippi ihan siksi, koska asiakkaita ei välttämättä saa sellaisella habituksella.

      • jura.novit.curia

        Kauniit naiset ovat tietysti sen verran harvinaisia, ettei heitä löydy pilvin pimein mistään tiedekunnasta tai oppilaitoksesta. On kuitenkin tendenssi, että kauniimmat hakeutuvat todennäköisemmin kaupalliselle alalle. Sama ilmiö näkyy muuten myös politiikassa, jossa Kokoomus tyypillisesti vetää puoleensa kauniita naisia. Ero esimerkiksi vasemmistolaisiin naisiin on melko selvä.


      • Rumien puolue
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Kauniit naiset ovat tietysti sen verran harvinaisia, ettei heitä löydy pilvin pimein mistään tiedekunnasta tai oppilaitoksesta. On kuitenkin tendenssi, että kauniimmat hakeutuvat todennäköisemmin kaupalliselle alalle. Sama ilmiö näkyy muuten myös politiikassa, jossa Kokoomus tyypillisesti vetää puoleensa kauniita naisia. Ero esimerkiksi vasemmistolaisiin naisiin on melko selvä.

        Vihreissä taitaa olla kaikista rumimmat ämmät. Maapallon ja valaiden pelastaminen on kai jotain korviketoimintaa, kun mahdollisuuksia alfamieheen ei ole.


      • öbjkkjläö
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Kauniit naiset ovat tietysti sen verran harvinaisia, ettei heitä löydy pilvin pimein mistään tiedekunnasta tai oppilaitoksesta. On kuitenkin tendenssi, että kauniimmat hakeutuvat todennäköisemmin kaupalliselle alalle. Sama ilmiö näkyy muuten myös politiikassa, jossa Kokoomus tyypillisesti vetää puoleensa kauniita naisia. Ero esimerkiksi vasemmistolaisiin naisiin on melko selvä.

        Minä lähtisin miettimään sitä miksi kauniit ajautuvat noille linjoille ja rumat taas toiseen suuntaan.

        Kauniit ovat elämänsä alusta saakka saaneet kaiken hyvin helposti. Heidän ei ole tarvinnut koskaan miettiä sitä kuinka he pärjäävät elämässä tai ihmissuhteissa, joten he ovat keskittyneet jatkuvasti itseensä ja itsensä kehittämiseen ja eteenpäinmenemiseen. Heille muut ihmiset ovat olleet vain käyttötavaraa, koska joka tapauksessa vanhan ihmissuhteen katketessa heille on muodostonut luottamus siihen että uusia, heistä kiinnostuneita ihmisiä tulee vastaan.

        Rumat ovat elämänsä alusta saakka joutuneet taistelemaan osastaan. Heidän on täytynyt jatkuvasti miettiä sitä kuinka he pärjäävät elämässä ja erityisesti ihmissuhteissa. Sen vuoksi he ovat keskittyneet jatkuvasti muihin ihmisiin ja ympäristöönsä. Tietenkin he ovat kehittäneet sosiaalisia taitoja huomaamaan muiden reaktioita ja erityisesti muiden negatiivisia reaktioita. Heille muut ihmiset ovat olleet voimavara, ja erityisesti heistä pitävät ihmiset ovat olleet sellainen resurssi josta on pidettävä kiinni vastavuoroisesti. Heille toisen ihmisen laatu on ollut tärkeämpi, koska heillä ei ole ollut mahdollisuuksia luoda suurta ystäväverkostoa.

        Kauniit ovat ajautuneet itsekkyyteen ja siihen kuinka yksilöä kannustetaan menemään eteenpäin toisten kustannuksella. Kauniit näkevät vain omaan napaansa.

        Rumat ovat ajautuneet siihen kuinka heikompiosaisia ja koko yhteiskuntaa pyritään vahvistamaan joukkona. Rumat näkevät ympärilleen.

        Yksilöt eivät halua sääntelyä ja muiden auttamista koska se kaikki on heiltä pois. Joukon hyvinvointi taas vaatii sääntelyä ja hyvän jakamista.


      • osuu maaliin
        öbjkkjläö kirjoitti:

        Minä lähtisin miettimään sitä miksi kauniit ajautuvat noille linjoille ja rumat taas toiseen suuntaan.

        Kauniit ovat elämänsä alusta saakka saaneet kaiken hyvin helposti. Heidän ei ole tarvinnut koskaan miettiä sitä kuinka he pärjäävät elämässä tai ihmissuhteissa, joten he ovat keskittyneet jatkuvasti itseensä ja itsensä kehittämiseen ja eteenpäinmenemiseen. Heille muut ihmiset ovat olleet vain käyttötavaraa, koska joka tapauksessa vanhan ihmissuhteen katketessa heille on muodostonut luottamus siihen että uusia, heistä kiinnostuneita ihmisiä tulee vastaan.

        Rumat ovat elämänsä alusta saakka joutuneet taistelemaan osastaan. Heidän on täytynyt jatkuvasti miettiä sitä kuinka he pärjäävät elämässä ja erityisesti ihmissuhteissa. Sen vuoksi he ovat keskittyneet jatkuvasti muihin ihmisiin ja ympäristöönsä. Tietenkin he ovat kehittäneet sosiaalisia taitoja huomaamaan muiden reaktioita ja erityisesti muiden negatiivisia reaktioita. Heille muut ihmiset ovat olleet voimavara, ja erityisesti heistä pitävät ihmiset ovat olleet sellainen resurssi josta on pidettävä kiinni vastavuoroisesti. Heille toisen ihmisen laatu on ollut tärkeämpi, koska heillä ei ole ollut mahdollisuuksia luoda suurta ystäväverkostoa.

        Kauniit ovat ajautuneet itsekkyyteen ja siihen kuinka yksilöä kannustetaan menemään eteenpäin toisten kustannuksella. Kauniit näkevät vain omaan napaansa.

        Rumat ovat ajautuneet siihen kuinka heikompiosaisia ja koko yhteiskuntaa pyritään vahvistamaan joukkona. Rumat näkevät ympärilleen.

        Yksilöt eivät halua sääntelyä ja muiden auttamista koska se kaikki on heiltä pois. Joukon hyvinvointi taas vaatii sääntelyä ja hyvän jakamista.

        Hyvä.


      • jura.novit.curia
        öbjkkjläö kirjoitti:

        Minä lähtisin miettimään sitä miksi kauniit ajautuvat noille linjoille ja rumat taas toiseen suuntaan.

        Kauniit ovat elämänsä alusta saakka saaneet kaiken hyvin helposti. Heidän ei ole tarvinnut koskaan miettiä sitä kuinka he pärjäävät elämässä tai ihmissuhteissa, joten he ovat keskittyneet jatkuvasti itseensä ja itsensä kehittämiseen ja eteenpäinmenemiseen. Heille muut ihmiset ovat olleet vain käyttötavaraa, koska joka tapauksessa vanhan ihmissuhteen katketessa heille on muodostonut luottamus siihen että uusia, heistä kiinnostuneita ihmisiä tulee vastaan.

        Rumat ovat elämänsä alusta saakka joutuneet taistelemaan osastaan. Heidän on täytynyt jatkuvasti miettiä sitä kuinka he pärjäävät elämässä ja erityisesti ihmissuhteissa. Sen vuoksi he ovat keskittyneet jatkuvasti muihin ihmisiin ja ympäristöönsä. Tietenkin he ovat kehittäneet sosiaalisia taitoja huomaamaan muiden reaktioita ja erityisesti muiden negatiivisia reaktioita. Heille muut ihmiset ovat olleet voimavara, ja erityisesti heistä pitävät ihmiset ovat olleet sellainen resurssi josta on pidettävä kiinni vastavuoroisesti. Heille toisen ihmisen laatu on ollut tärkeämpi, koska heillä ei ole ollut mahdollisuuksia luoda suurta ystäväverkostoa.

        Kauniit ovat ajautuneet itsekkyyteen ja siihen kuinka yksilöä kannustetaan menemään eteenpäin toisten kustannuksella. Kauniit näkevät vain omaan napaansa.

        Rumat ovat ajautuneet siihen kuinka heikompiosaisia ja koko yhteiskuntaa pyritään vahvistamaan joukkona. Rumat näkevät ympärilleen.

        Yksilöt eivät halua sääntelyä ja muiden auttamista koska se kaikki on heiltä pois. Joukon hyvinvointi taas vaatii sääntelyä ja hyvän jakamista.

        Tietysti asiaa voi tarkastella tuostakin näkökulmasta. Jotenkin näkökulmasi vain vaikuttaa ei-kauniin fantasmaattiselta projektiolta kauniiden elämästä. Näkökulmastasi voisikin oikeastaan lähteä myös päinvastaiseen suuntaan. Tähän tyyliin: kauniit naiset kärsivät elämässään vähemmän kauniiden kanssasisartensa kateudesta, jotka pyrkivät epäsuoran aggression keinoin sulkemaan kauniit naiset sosiaalisten piirien ulkopuolille. Tästä kaunis nainen oppii ihmiselämän raadollisuuden. Hän myös tajuaa, että tasokas mies (joka hänellä on mahdollista saada) voi pelastaa hänet kateellisten ihmisten ilkeydeltä ja julmuudelta. Niinpä hän opinnoissaan hakeutuu aloille, joilla on mahdollista saada tasokas mies.


      • Kauneimmat
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Kauniit naiset ovat tietysti sen verran harvinaisia, ettei heitä löydy pilvin pimein mistään tiedekunnasta tai oppilaitoksesta. On kuitenkin tendenssi, että kauniimmat hakeutuvat todennäköisemmin kaupalliselle alalle. Sama ilmiö näkyy muuten myös politiikassa, jossa Kokoomus tyypillisesti vetää puoleensa kauniita naisia. Ero esimerkiksi vasemmistolaisiin naisiin on melko selvä.

        https://www.youtube.com/watch?v=U0sLhaCeYpw

        Sehän on tiedetty jo kauan, että kauppiksessa on kauneimmat.


      • Li mai driim
        Rumien puolue kirjoitti:

        Vihreissä taitaa olla kaikista rumimmat ämmät. Maapallon ja valaiden pelastaminen on kai jotain korviketoimintaa, kun mahdollisuuksia alfamieheen ei ole.

        Vasemmalta kyllä löytyy ainakin yksi aika vetävän näköinen mimmi: Li Andersson. Sen, kuten monien nykyvasureiden ajattelumaailma on kyllä sen verran outo että eipä sitä varmaan kauan jaksaisi kuunnella vaikka katsella jaksaisikin.


    • ***

      Mää näkisin ennemminkin asian siten että motivaatio on lopulta se asia joka määrittää koulumenestyksen ja että opiskelusta seuraa suurempi älykkyys kun aivot treenaantuu opiskellessa (arkielämässä ehkä vähäpätöisiä muutoksia tosin).

      • jura.novit.curia

        Ketjussa ei ole käsitelty opiskelumotivaation vaikutusta, jolla tietysti on tärkeä vaikutus uravalinnassa. Tai sitä mikä vaikutus opiskelulla on älykkyyteen. Yhtä kaikki, linkkaamani kuva vihjaa kyllä selvästi, mitkä tekijät vaikuttavat uravalinnassa ja rekrytoinnissa.


    • jura.novit.curia
    • 8+6

      "On yleisesti tiedossa, että joissakin tiedekunnissa ja oppilaitoksissa naiset ovat kauniimpia kuin toisissa. Mutta miksi näin on?"

      Minun nähdäkseni kyse on siitä, että menestykseen tottunut (ulkonäkönsä ja älynsä, usein myös perhetaustansa puolesta) hakeutuu opiskelemaan menestyksekkäänä pidetylle ja arvostetulle alalle. Kauppislaisilla ja oikislaisilla on myös tietynlainen ryhmäidentiteetti, johon kuuluu ulkonäköön tietyllä tavalla panostaminen - siisteys, merkkivaatteet ja -laukut jne. Humanisteilla taas näkee enemmän villapaitatyyliä ja hipsteriyttä jne.

      Menestys, kauneus ja rikkaus kulkevat yleensä naisilla samassa paketissa. Tuskin moni valitsee alaansa sillä perusteella, että mistä nyt eniten parhaita miehiä bongaisi! Mutta toki taustalla vaikuttanee se, millaisissa piireissä haluaa liikkua ja millaisia ihmisiä tavata, joten samallahan sitä potentiaalista kumppaniakin voi haeskella.

      Allekirjoittanut kuuluu vähemmän kauniisiin humanisteihin. Miehiä en ajatellut alaani valitessa, mutta enpä myöskään menestystä tai erityisemmin edes uraa, kiinnostuspohjalta kuten suurin osa humanisteista :)

      PS. humanistisesta valmistuu myös esim. aineenopettajia (FM) joten aina en ihan ymmärrä tuota humanisti = diipadaapakansantarukirjallisuusnaistutkimusopiskelija.

      • tukallinen mies

        Hyvä kirjoitus, sehän on tutkimuksillakin osoitettu, että kauniit ja laihat työllistyävt paremmin kuin lihavat ja rumat. Silmää miellyttävä ulkomuoto antaa monta asiaa anteeksi. Minusta ihan ymmärrettävää, että jos haluaa antaa hyvän vaikutelman työhaastattelussa, niin vähän miettii, mitä laittaa sinne päälle ja miten laittaa hiuksensas. Kyllä työnantajanakin miettisi, jos työnhakija tulee sinne rasvaisessa tukassa ja likaisissa vaatteissa. Mutta miksi ihmeessä siitä pitäisi olla katkera. Olen varma, että myös alykkäät ja etevät ihmiset menestyvät työelämässä. Ja todellakin kaupallisten alojen ihmisten univormu on hieman erilainen kuin rekkakuskien. Olisi outoa, jos joku ajaisi rekkaa puku päällä. Niin, se vaan on, että on todella erilaiset vaatimukset ulkonäöllisesti ja siitä huolta pitämisessä eri ammateissa. Tietenkään kukaan meistä ei ole tavannut kaikkia rekkakuski naisia eikä kaikkia kaupallisen alan naisia eli otoksemme ovat sterotypioita ja mutuja. En ymmärrä aloittajan närkästystä asiasta, ja ihan sama minun mielestäni koskee myös miehiä, ainakin jossain ammateissa.


      • jura.novit.curia

        Ryhmäidentiteettiä ei voi valita vapaasti, vaan yksilön edellytykset ja ominaisuudet, kuten kauneus, asettavat rajoituksensa ja kannustimensa. Tässä mielessä ryhmäidentiteetti on enemmän seuraus kuin syy.

        On lopulta aika harvinaista, ettän nuori (kaunis) nainen olisi älyllisesti erityisen utelias tai nauttisi älyllisten ongelmien ratkaisemisesta. Jos nän olisi, siitä pitäisi olla viitteitä esim. yläaste- ja lukioikäisissä tytöissä. Kuitenkin esimerkiksi juuri kaupallisen ja oikeudellisen alan asiantuntijatöihin kuuluu myös paljon tällaisia tehtäviä. Kyseisten alojen naiset minun vaikutelmani mukaan näyttäisivät kuitenkin enimmäkseen nauttivan työstään. Syy tähän ei siis pääsääntöisesti ole älyllisten haasteiden tms. ratkaimisesta tuleva nautinto. Merkittävä tekijä näyttäisikin olevan mahdollisuus olla tekemisissä menestyvien urosten kanssa ja palvella heitä. Se tuo miellekkyyden näiden alojen enimmäkseen kuivien toimeksiantojen hoitamiseen.


      • jura.novit.curia

        Totesin muuten postauksessani, että vähemmän kauniilla oman alan valitsemiseen vaikuttavat muut syyt kuin miehen saaminen.


      • töpine
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Ryhmäidentiteettiä ei voi valita vapaasti, vaan yksilön edellytykset ja ominaisuudet, kuten kauneus, asettavat rajoituksensa ja kannustimensa. Tässä mielessä ryhmäidentiteetti on enemmän seuraus kuin syy.

        On lopulta aika harvinaista, ettän nuori (kaunis) nainen olisi älyllisesti erityisen utelias tai nauttisi älyllisten ongelmien ratkaisemisesta. Jos nän olisi, siitä pitäisi olla viitteitä esim. yläaste- ja lukioikäisissä tytöissä. Kuitenkin esimerkiksi juuri kaupallisen ja oikeudellisen alan asiantuntijatöihin kuuluu myös paljon tällaisia tehtäviä. Kyseisten alojen naiset minun vaikutelmani mukaan näyttäisivät kuitenkin enimmäkseen nauttivan työstään. Syy tähän ei siis pääsääntöisesti ole älyllisten haasteiden tms. ratkaimisesta tuleva nautinto. Merkittävä tekijä näyttäisikin olevan mahdollisuus olla tekemisissä menestyvien urosten kanssa ja palvella heitä. Se tuo miellekkyyden näiden alojen enimmäkseen kuivien toimeksiantojen hoitamiseen.

        Hoh hoh mitä soopaa. Taitaa tosiaan pitää paikkaansa, että miehet ajattelevat jalkovälillään, naiset aivoillaan. En tunne ketään naista, joka olisi valinnut ammattinsa sen pohjalta, että opiskeluaikana tapaa paljon potentiaalisia miehiä.

        Itse tiedän, että eräs Miss Suomi (vai oliko Miss Suomi -finalisti) on opiskellut teknillisessä korkeakoulussa. Myös eräs tosi kaunis nainen on tutkijalääkärinä. Jos naisella on korkeat tavoitteet ja ammatillista motivaatiota, niin naisella on samat mahdollisuudet kuin muillakin ulkonäöstä riippumatta.

        Tietenkin on ammatteja, joissa hyvä ulkonäkö on suuri etu tai jopa ehdoton vaatimus esim. valokuvamallin työt. On myös varattomampien vanhempien kauniita lapsia, joita ei ole varaa kouluttaa, jolloin he ikäänkuin alisuoriutuvat ja saattavat valita ammatteja, joissa työllistyminen on todennäköisintä ja silloin voi olla, että he valitsevat ammatteja, joissa ulkonäöstä on hyötyä (esim. kosmetologi, kampaaja, myyntityö).

        Puoliso löydetään yleensä muualta kuin opiskelujen parista. Muutenhan kosmetologit, kampaajat, lähihoitajat ja muut naisvaltaiset alat olisivat täynnä vanhoja piikoja. Nythän päinvastoin näistä oppilaitoksista löytyy paljon parisuhteessa olevia.


    • pitänee paikkansa

      Hyvä analyysi! Uusia näkökulmia.

    • Näin olen huomannut

      Aika harvat loppupeleissä ovat oikeustieteitä opiskelemassa tai kauppakorkeakoulussa, tunnen paljon kauniita naisia jotka ovat ihan tavallisissa ammateissa. Tasokkaita miehiä he saavat ihan muista paikoista kuin työpaikalta.

    • dfsfdfdfd

      voi helwetti mitä paskaa...."tasokkaat urokset, tasokkaat naiset" Pissapuro siellä korvien välissä ei ole mikään tasokkuuden merkki.

      Oletko sinä itse näitä atm-nössöjä jotka ruikuttavat ja vinkuvat täällä silmänsä puhki?

      • Kalahti ja ölähti

        Oletko itse ruma nainen, kun raadollisen totuuden paljastaminen noin ärsytti?


      • MAT teoria pätee

        Kalikka taisi kalahtaa, tasokkailla miehillä tarkoitetaan korkeasti kouluttatuneita, komeita, varakkaita ja menestyviä miehiä. Onko tämä käsite sinulle noin vieras?


    • gustavo_1987

      eikös ne lähi hoitajat . ja lukiolaiset yleensä ole kauniinmpia naisia, ja jenkeissä olevissa yli oppilas laitoksissa,on kauniita naisia, myös, ja cheer leaderit ovat myös kauniita jos minulta kysytään.. onhan ne taviksetkin ihan kauniita, ja ei ketään kyllä saa, haukkua oli sitten kaunis tai ruma.. ps. hyvää kesää kaikille..

    • Onneksi saa olla rauhassa tyhmä ja keskinkertainen "maailmanparantajanainen". Ei tarvitse tähdätä siihen, mistä löytyisi rikas ja menestyvä mies. Voi keskittyä siihen mitä sen miehen pään sisältä löytyy ja miten se vastaa sitä, mitä itse elämältään haluaa.

    • ei voi olla totta

      Aloitus on provo.Eiköhän se ole niin,että nainen hakeutuu siihen ammattiin,joka häntä itseään kiinnostaa.Ei sellaisessa työssä pärjää,menesty,jossa ollaan vain miehiä pyydystämässä....johan siihen jo työpaiksn johto puuttuu...

      • jura.novit.curia

        KOPA-akdpå! popettele luhumaan, nimimerkkisikin on täyspaska

        t. avaaja


    • jura.novit.curia

      Keiden kanssa saan helpommin seksiä, tiedustelee Avaaja

      - Avauksen kuvassa valloittamia tapauksia :D

      Uskoisin, että helpoimmat seksitapauskset, ovat yliopistojen fuksit. Kännissä kuin käet !tutustumis! illoissaan :D :D : D: D:D

      t. avaaja haheheheheh, seksin ammattilaine

    • nnnn86

      Itse opiskelen kauppatieteitä. Mitenköhän älykäs ja kaunis oikein olenkaan..ja vielä mahdollisuus saada tasokas, varakas ja hyvin menestynyt mies joskus. Elämä on laiffia :D

    • lääkärittären mies

      Kymmenkunta vuotta sitten, kun itsekin opiskelin ja seurustelin useammankin tytön kanssa, tulin vakuuttuneeksi, että lääkiksen naiset ovat sen lisäksi, että ovat fiksuja niin myös mukavia, toisen huomioivia, humaaneja toisin kuin oikiksen kylmät, tylyt, tunteettomat ja ylpeät koppelot.

      • jura.novit.curia

        Ei avauksessa kyse ollut siitä, minkä alan opiskelijat ovat mukavia ja empaattsia tai muutoin erityisen hyviä ihmisinä, vaan siitä, miten ulkonäkö vaikuttaa naisen uravalintaan. Oikeustieteilijöitä tyypillisesti pidetään kylmäkiskoisina, ja tuskin tämäkään stereotypia tyhjästä on syntynyt.


    • heillä menee hyvin

      kaverini vaimo on opiskellut 3 viikkoa hierontaa Thaimaassa ja iloisempaa herttaisempaa naista en tiedä, pitkä koulutus ei mielestäni takaa näissä asioissa mitään.

    • Sosiaalidarvinismiä

      Aikamoista hörhöilyä tämä aloitus.

      • jura.novit.curia

        On totta, että avauksessa kuvatussa tapahtumainkulussa voi nähdä sosiaalidarvinismia ja miksei hörhöilyäkin. Syyllinen ei tässä tapauksessa ole kuitenkaan viestintuoja, vaan vika on todellisuudessa.


    • grgr3

      Oikiksessa ja kauppakorkeessa on kieltämättä kauniita naisia eli sinne vaan hakemaan.

    • puppuapuppua

      Hah hah

      Enpä ole typerämpää tekstiä taas nähnyt pitkään aikaan, kuin tämän ketjun aloitus on. Tietysti sopii tämäntasoiselle sivustolle kylläkin. Yleisesti on tiedossa, että tämäntasoisen aloituksen tehneet ovat todellisia luusereita. Pää kun ei riitä mihinkään. Elämän hankkimisella alkaisi olla kiire :D

    • dippainssi

      Teknisen alan (teknikot, inssit yms.) naiset ovat yleensä vaatimattoman näköisiä (lievästi sanoen).

    • Uraa

      Joo, naisethan ammattia valitessaan alitajuisesti toimivat just miehen hankkimista varten :) Oikeasti, miehetkö miettii tällaisia?

      Naiset, jotka haluavat palvella miehiä, ovat sitten vaikka partureita, tarjoilijoita ja keittäjiä. Eikä niistäkään moni.

      Aloituksen tarkoitus on selvä, mutta silti: on aloja, joissa henkilön tulee näyttää hyvältä, (oli sitten mies tai nainen) koska menestyjät näyttävät hyvältä. Ja sitten on aloja, joissa pitää näyttää vain siistiltä ja asialliselta, kuten lääkäri.

      • jura.novit.curia

        Ei ajatus siitä, että esim. opiskelupaikkaan mennään etsimään lisääntymiskumppania niin erikoinen ole. Esim. taloustieteen professori Klaus Kultti on ehdottanut tätä. Hän kirjoittaa

        "On myös mahdollista, että yliopistot ovatkin avioliittomarkkinat. Ihmiset haluavat li- sääntyä hyvien partnereiden kanssa ja on tär- keää päästä seulomaan hyvät huonoista. Samal- la tavalla kuin sisäänpääsy yliopistoon ja siellä menestyminen saattaa olla arvokas signaali työnantajille tämä saattaa olla arvokasta tietoa lisääntymiskumppania etsittäessä."


      • Uraa
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Ei ajatus siitä, että esim. opiskelupaikkaan mennään etsimään lisääntymiskumppania niin erikoinen ole. Esim. taloustieteen professori Klaus Kultti on ehdottanut tätä. Hän kirjoittaa

        "On myös mahdollista, että yliopistot ovatkin avioliittomarkkinat. Ihmiset haluavat li- sääntyä hyvien partnereiden kanssa ja on tär- keää päästä seulomaan hyvät huonoista. Samal- la tavalla kuin sisäänpääsy yliopistoon ja siellä menestyminen saattaa olla arvokas signaali työnantajille tämä saattaa olla arvokasta tietoa lisääntymiskumppania etsittäessä."

        K.K taisi haluta myös tyhmät pois yliopistoista ja palkkauksen, joka vertautuu elinajanodotteeseen. Näin meidät pidetään virkeinä.

        Lisääntymiskumppania ehdottomasti etsitään opiskelupaikasta mutta itse väittäisin sen perustuvan samanhenkisyyteen ensiksi ja ulkonäön herättämään kiinnostukseen toiseksi.

        Naisessa yhdistyvä kauneus ja älykkyys ei ole positiivinen arvo kumppanin haussa, miehillä on ennakkoluuloja. Toisaalta kyseisenkaltainen nainen on kokenut usein älyään vähäteltävän, eikä pidä siitä, ja nostaa rimaa miesten suhteen, kunnes ei enää löydy ihmistä odotuksia täyttämään. Loppujen lopuksi tutkinnot ja tittelit pitäisi nakata lattialle (pedanteimmat viikkaa tuolille) vaatteiden mukana.


      • jura.novit.curia
        Uraa kirjoitti:

        K.K taisi haluta myös tyhmät pois yliopistoista ja palkkauksen, joka vertautuu elinajanodotteeseen. Näin meidät pidetään virkeinä.

        Lisääntymiskumppania ehdottomasti etsitään opiskelupaikasta mutta itse väittäisin sen perustuvan samanhenkisyyteen ensiksi ja ulkonäön herättämään kiinnostukseen toiseksi.

        Naisessa yhdistyvä kauneus ja älykkyys ei ole positiivinen arvo kumppanin haussa, miehillä on ennakkoluuloja. Toisaalta kyseisenkaltainen nainen on kokenut usein älyään vähäteltävän, eikä pidä siitä, ja nostaa rimaa miesten suhteen, kunnes ei enää löydy ihmistä odotuksia täyttämään. Loppujen lopuksi tutkinnot ja tittelit pitäisi nakata lattialle (pedanteimmat viikkaa tuolille) vaatteiden mukana.

        En ottanut kantaa KK:n ajatuksiin, eikä tässä ketjussa ole kyse niistä.

        Sama opiskeluala ei välttämättä kerro paljoakaan samanhenkisyydestä, mutta tästä ihmisillä on luultavasti erilaisia kokemuksia. Tuskin se silti on parinvalinnassa erityisen ratkaisevassa roolissa. Enemmänkin sen luonne on rajaava.

        Epäselväksi jäi, miten väitetty kauniin naisen älyn vähättely johtaa siihen, että naisen vaatimukset nousevat pilviin. Johdonmukaisempaa olisi vaatimustason kytkeytyminen halukkaiden kumppaneiden määrään ja havaittuun laatuun.


      • Uraa
        jura.novit.curia kirjoitti:

        En ottanut kantaa KK:n ajatuksiin, eikä tässä ketjussa ole kyse niistä.

        Sama opiskeluala ei välttämättä kerro paljoakaan samanhenkisyydestä, mutta tästä ihmisillä on luultavasti erilaisia kokemuksia. Tuskin se silti on parinvalinnassa erityisen ratkaisevassa roolissa. Enemmänkin sen luonne on rajaava.

        Epäselväksi jäi, miten väitetty kauniin naisen älyn vähättely johtaa siihen, että naisen vaatimukset nousevat pilviin. Johdonmukaisempaa olisi vaatimustason kytkeytyminen halukkaiden kumppaneiden määrään ja havaittuun laatuun.

        Opiskelupaikkaa valitessa haetaan samanhenkistä yhteisöä itsen kanssa, ja nuori ihminen on joka tapauksessa aina haku päällä ja ulkonäkö toimii pontimena kiinnostuksen heräämiseen.

        On johdonmukaista pettyä huomattuaan, että oma ulkonäkö onkin ainoa todella merkitsevä seikka uudessa parisuhteessa. Voisihan tätä verrata vaikkapa todella varakkaiden miesten epäilyihin naisten vaikuttimista. Jokainen toivoo itseään arvostettavan jollain syvemmällä tasolla, onko se sitten ihme?

        Kun toivottua ei suhteesta löydy, täytyy tehdä korjausliike eli etsiä ns. parempaa miestä tai naista. Yllättäen sellaista ei löydy, koska lopulta vaatimuksien etukäteen asettaminen on pahin sudenkuoppa mihin astua: ei ihannetta voikaan saavuttaa.

        En enää ota itseeni, jos joku ei ymmärrä arvostaa oikeita asioita, ihmisiä ne miehetkin vissiin vain on :)


    • LoLLiPoPQuu

      Siitä on pitkä aika ku oon lukenu tällasta paskaa :DD
      taidat ite olla vähemmän kaunis ja älykäs yksillö naaraspuolisten ihmiseten joukossa
      Alfaurosten palvelijoita juupa juu

      • vaikeako hyväksyä

        Taitaa totuus jäytää selkäpiitä ikävästi ;)


    • MiesMiesMiesgf

      Suomi 24 ei löydy järkevää keskustelua. Hauskaa luettavaa, mutta täyttä paskaa. Kauniita naisia löytyy kaikkialla. Mutta aloittaja taitaa olla aika yksinäinen :(

      • ala-aste odottaa

        Sinä et ainakaan osaa keskustella. Ei ollut kyse siitä, löytyykö kauniita naisia kaikkialta vaan siitä, mistä niitä löytyy tavallista enemmän. Menepäs takaisin koulunpenkille siitä.


    • iioupoipi

      Voi näitä höpöjä juttuja

    • Syyttajat ovat

      rumia akankuvatuksia, hyi saatana!

      • ....................

        Oletko sinä ollut niiden kanssa tekemisissä, siis syyttäjien?


    • hkjj

      Ensimmäinen ajatus oli oikeasti, että miten jollain voi olla halua tai aikaa edes miettiä tämänlaisia juttuja kuin aloittajalla. Jollain kellä ei ole elämää.

      Ja miksi suomalaiset miehet tekevät jatkuvasti näitä naisia tai "rumia" naisia alentavia keskusteluja? Tunkekaa katkeruutenne sanonko minne. Ja eipä kaikki suomalaiset miehetkään tosi komeita ole, mutta aika harva nainen palstoilla aloittaa keskustelua miehien ulkonäöstä. Ei! Alottaja taisikin olla trolli.

    • Joopa joo..

      Eiköhän suurin osa esimerkiksi hoitoalan ihmisistä ole ihan kutsumusammatissaan, koska sattuvat todennäköisesti olemaan luonteeltaan empaattisempia kuin jotkut toiset, joilla taas omat vahvuudet ja kiinnostuksen kohteet voivat olla jotakin muuta. Miehillä tai ulkonäöllä tuskin on osaa eikä arpaa näihin valintoihin. Hauska ajatus tämä ap:n kirjoitus, mutta aika surullisen kaukaa kyllä haettua :)

    • Sami...

      Tunnen kyllä monta kaunista lääkäriä. Toisekseen lääkärimiehet ei todellakaan ota hoitsuja vaimoikseen eikä jotain legendaarista lääkäreiden kanssa panemisia tapahdu yhtään sen enempää kuin kenen muun tahansa ammattikunnan kanssa. Et näemmä tiedä sairaalamaailmasta mitään.

      Totta ammattia valitaan vähän sen mukaan kuinka paljon joutuu olemaan esillä ja kuinka paljon pystyy käyttämään viehätysvoimaansa hyväksi, ja siksi kauniit naiset hommautuvat tällaisiin ammatteihin. Teoriasi kyllä putoaa nyt yhteen jos toiseenkin ojaan.

    • kdklfdklsfkldsjfl

      Kauneimmat naiset ovat taidealoilla, kuten Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa ja Kuvataideakatemiassa.

    • igpiugipug

      Ymmärrän pointtisi, ja siltä osin olen samaa mieltä, että ulkonäöllä alojen välillä on selkeitä eroja. Kauppakorkeassa on viehättävämpiä naisia kuin vaikkapa humanisteissa tms. Tuskin kovin moni oikeasti vastaan tosissaan väittää.

      Mutta syy ei varmasti ole se, että naiset hakisivat siltä samalta alalta omaa alfaurostaan. Miksikö ei? Siksi, että eri aloilta tulevien avioliitot ovat yleisempiä kuin samalta alalta tulevien liitot. Ei siis ole loogista ajatella, että omaa alaa valitaan kumppanin etsintään pohjaten.

      Minulla on ollut kaksi miestä. (Siis kaksi hyvin pitkää suhdetta. Ensimmäinen kesti 7v ja toinen jatkuu yhä, 6 vuotta takana.) Ensimmäisen kanssa tein lapset. Exäkin on korkeasti koulutettu ja urallaan menestyvä, mutta täysin eri alalta kuin minä. Nykyinen kumppani on ihan sattumalta samalta alalta., mutta opintoja tai työelämää emme ole yhdessä jakaneet. Olemme tavanneet muuta kautta. Työskentelemme saman alan eri "haaroissa", ja tuskin koskaan tulemme työskentelemään yhdessä. Se siitä alfaurokseni työssä palvelemisesta.

      Minä olen valmistunut kauppakorkeasta. Työssäni minulla on alaisena kaksi miestä. Esimiehistäni molemmat ovat naisia. Joku tässä nyt ei täsmää siihen, että minä muka olisin hakeutunut alalle ylempää miestä palvelemaan...

      Kun aikoinaan opiskelupaikkaa valitsin, halusin mennä alalle, jolla työllistyn kohtuullisen varmasti, saan tehdä pääsääntöisesti töitä 8-16, jotta perheelle jää aikaa enemmän kuin vuorotöissä, työ olisi siistiä sisätyötä ja haastaisi minua riittävästi älyllisesti. Plussaa olisi, jos tienaisi niin että pärjää ilman suurempia ongelmia. Puhtaasti siis rationaalisen harkinnan jälkeen tehty alavalinta. En ole katunut.

      • jura.novit.curia

        Kaikista yleisintä nimenomaan on kaiken todennäköisyyden mukaan löytää se puoliso omalta alalta kuin joltain määrätyltä toiselta alalta. Tietysti jos ryhmität kaikki muut alat yhteen, niin varmaan on yleisempää löytää muulta kuin omalta alalta. Silti, kaikkien alojen joukosta "oma kulta" löytyy todennäköisemmin juuri omalta alalta. Myös oma parisuhdehistoriasi viittaa tähän.

        Eikä se, että esimiehesi sattuvat olemaan naisia, liity mitenkään siihen, jos omaa alaa valitetessa on ollut alitajuinen olettama, että esimiehet tulevat olemaan miehiä. Lisäksi, kun yrityshierarkiassa mennään ylöspäin, niin miesesimiehiähän siellä alkaa tulla vastaan. Toimeksiantojen hoitamiseen liittyy paljon myös menestyvien miesten palvelemisesta.


      • edel.
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Kaikista yleisintä nimenomaan on kaiken todennäköisyyden mukaan löytää se puoliso omalta alalta kuin joltain määrätyltä toiselta alalta. Tietysti jos ryhmität kaikki muut alat yhteen, niin varmaan on yleisempää löytää muulta kuin omalta alalta. Silti, kaikkien alojen joukosta "oma kulta" löytyy todennäköisemmin juuri omalta alalta. Myös oma parisuhdehistoriasi viittaa tähän.

        Eikä se, että esimiehesi sattuvat olemaan naisia, liity mitenkään siihen, jos omaa alaa valitetessa on ollut alitajuinen olettama, että esimiehet tulevat olemaan miehiä. Lisäksi, kun yrityshierarkiassa mennään ylöspäin, niin miesesimiehiähän siellä alkaa tulla vastaan. Toimeksiantojen hoitamiseen liittyy paljon myös menestyvien miesten palvelemisesta.

        Yrityshierarkiassa minun yläpuolellani ei ole muita kuin nuo naiset. Kyseessä on PK-yritys. Minun kanssani samalla hierarkian tasolla on myös miehiä. Työnkuvaani ei kuulu asiakkaidenkaan kautta miesten palveleminen.

        Ja nykyisen mieheni suhteen sama ala on puhdasta sattumaa. Emme tienneet toistemme uravalintoja silloin kun tutustuimme. Eikä ne ole koskaan vaikuttaneet suhteeseemme.

        Ja itseasiassa todennäköisin ala ei kovinkaan monella alalla ole se oma edes verrattuna muihin aloihin yksitellen. Lääkäreissä ja arkkitehdeissä on hitusen enemmän saman "koulukunnan" pareja, mutta yleisin yhdistelmä on insinööri sairaanhoitaja tässä maassa. Siis täysin eri aloilta.


      • jura.novit.curia
        edel. kirjoitti:

        Yrityshierarkiassa minun yläpuolellani ei ole muita kuin nuo naiset. Kyseessä on PK-yritys. Minun kanssani samalla hierarkian tasolla on myös miehiä. Työnkuvaani ei kuulu asiakkaidenkaan kautta miesten palveleminen.

        Ja nykyisen mieheni suhteen sama ala on puhdasta sattumaa. Emme tienneet toistemme uravalintoja silloin kun tutustuimme. Eikä ne ole koskaan vaikuttaneet suhteeseemme.

        Ja itseasiassa todennäköisin ala ei kovinkaan monella alalla ole se oma edes verrattuna muihin aloihin yksitellen. Lääkäreissä ja arkkitehdeissä on hitusen enemmän saman "koulukunnan" pareja, mutta yleisin yhdistelmä on insinööri sairaanhoitaja tässä maassa. Siis täysin eri aloilta.

        Asia alkaa mennä turhaksi vänkäämiseksi epäoleellisuuksista, eikä esiinnostamillasi näkökohdilla ole juurikaan merkitystä avauspostauksessa esitettyjen teesien kannalta. Vaikka olisikin, niin on hyvin spekulatiivista mitä merkitystä esimerkiksi insinööri-sairaanhoitajapareilla on asian kannalta. Ehkä siitä voi päätellä, että kumpiakin on paljon, ja että toinen on yleinen mies- ja toinen on yleinen naisvaltainen ala, ja sekä insinöörien ja sairanhoitajien on löydettävä kumppani jostain. Yhtä kaikki, en siis väittänyt, että naiset tietoisesti valitsevat alansa miehen löytääkseen (vaikka näinkin voi tietysti olla). Edelleen en väittänyt, että miehen löytäminen olisi kaikille naisille merkittävä tekijä uraorientaatiossa, vaan että se vaikuttaisi erityisesti kauniiden naisten valintoihin. Tässäkään mielessä keskimääräisyyksien pohjalta tehdyt tilastolliset päätelmät eivät ole merkitykselllisiä.


    • heinäpaali

      Sontaa! Löysin Naisen joka tekee työtä maatilalla,on kaunis,seksikäs ja vartalo 50v kuin 20v.lla. Älykkyys tiitti opiskelemaan uuden ammatin missä auttoi vammaisia ja löytyi todellista rakkautta. Toiset näyttää kauniilta ja toiset on kauniita luomunakin :)

    • äly hoi

      Mistäs tällaista ns. yleistä tietoa olisi saatavilla?

    • neverknow..

      Itse olen kaunis. Kävin ensin kauppaopiston, ja jo siellä huomasin kuinka kauppaopistolaiset erotuimme aika selkeästi esimerkiksi kokkipuolen tytöistä, tai niistä harvoista raksapuolen tytöistä. Lähinnä tyylitaju ja vaatteet. Kokkitytöillä oli aika usein shokkivärejä hiuksissa, selkeästi itsevärjätyt hiukset, tai ylipainoa tai jos olivat nättejä niin todella "amismaisia" kulutettuine farkkuineen ja pikkutoppeineen.

      Kauppaopiston jälkeen aloin opiskella kauppakorkeassa ja todellakin tiedekunnissa ero näkyy selkeästi. Meillä kauneimmat lukevat ehdottomasti pääaineenaan kansantaloustiedettä.

      Humanistisissa tiedekunnissa on erikoisesti pukeutuvia naisia, jotenkin nuhruisen oloisia, ja usein lyhyitä. Lääkiksessä on sekä kauniita että nörttejä, kauniita kuitenkin puolet vähemmän kuin kauppiksessa. Tekussa taas naisvalikoima on valtaosin melko meikitöntä ja harmaata..

      Itse hain kauppakorkeaan täysin itseni takia, koska jo 15 vuotiaasta osakesijoittaminen ja kansainväliset markkinat kiinnostivat. Mieheni on aivan tavallinen todella hyvännäköinen duunari, ja tulen tienaamaan häntä enemmän. Tosin avustuksellani mieheni on saanut aikaan melko hyvin toimivan yrityksen joten ikinä ei voi tietää.

      Ei tietenkään voi tietää myöskään sitä, olisinko haksahtanut johonkin itseäni menestyneempään mieheen jos olisin valmistuttuani vielä ollut sinkku.

      • jura.novit.curia

        Tässä onkin muille esimerkiksi hyvä vastaus. Hyvä vastaus ei välttämättä edellytä sitä, että asiasisältö olisi sinällään erityisen laadukas. Kerroit kuitenkin varsin jäsennellysti ja vilpittömän oloisesti omista havainnostasi omat lähtökohdat selvästi esiintuoden. Havaintojen vertaaminen mahdollistaa omien näkemyksien kehittelemisen ja korjaamisen. Saatoin jopa viisastua hieman.

        Saattaa tietysti olla, että naisten menestyessä taloudellisesti riittävän hyvin heidän parinvalintapreferenssinsä siirtyvät kohti sitä, mitä ne ovat esimerkiksi Afrikassa alueilla, joilla naisten ei tarvitse suotuisten ilmasto- ja ravitsemusolosuhteiden vuoksi kantaa huolta itsensä tai jälkikasvunsa toimeentulosta.


    • siksi

      Miehet syrjivät rumia naisia ja suosivat kauniita ja naiset sitten hakeutuvat opiskelemaan sen mukaisesti miehiä miellyttääkseen ja hyötyäkseen itse.
      Miehet ovat siis myös työpaikkakiusaajia. Miehet kiusaavat rumia naisia. Huom! Rumuus ei ole peruste kiusata, rumia ei saa kiusata. Kiusaajamiehet pitäisi viedä vankilaan. Miehet päättävät ja käyttävät valtaa työelämässä. Miehet päättävät että kuka työelämässä menestyy ja kuka ei, sen he päättävät naisen ulkonäön perusteella. Varsinkin aloilla joilla tehdään rahaa ja se raha menee sitten kauniille naisille. Näin haluavat miehet, varsinkin menestyjämiehet. Rumien naisten ei siis edes kannata hakeutua sellaisille aloille se olisi ihan turhaa eivät he siellä pärjäisi eivätkä menestyisi, siitä pitäisivät ilkeät miehet huolen. Tälle pitäisi vain tehdä loppu ja se tehdään kun mahdollisimman moni toimisi sen eteen. Monilla on paljon tietämättömyyttä tästäkin asiasta näköjään.

      • Va?

        Hahahaa!


    • Kauneus on kyllä katsojan silmässä. Kauneimmat kohtaamani naiset on tuolla humanistisilla ja kulttuurialoilla. Mut joo, mä pidänki ihmisistä, jotka keskittyy enemmän olemaan mahtavia tyyppejä kuin shoppaamaan gussin laukkuja ja piikittämään botoxia.

      • o86t97fg

        Kaiken takana on nainen...... eikun RAHA


    • dominica1

      Kyllä on tyhmä ketju.

    • ei ole

      Ei ole kauneus katsojan silmässä.

    • opiskelu haisee

      "Missä koulussa on kauneimmat naiset?"

      Elämänkoulussa.

    • kylä näi o

      Kauneimmat naiset ovat taide-ja media-alalla. Kauniita mainosgraafikoita, tv-toimittajia, lehtitoimittajia, maskeerajia ym. on pilvin pimein.

      • Sore eyes

        Ja myös rumimmat...


      • Nähty on
        Sore eyes kirjoitti:

        Ja myös rumimmat...

        Rumimmat naiset ovat teknisillä ja humaanisilla aloilla.


    • Dippauuno

      AMK:n fysioterapeutit, amiksen parturikampaajat, siinä paljon hotimpia. Miksei köpiksessäkin joku hotti voi olla tai missä tahansa...

    • All Hail the B8tGott

      Beittien beitti

      Lankojen lurjus ja nyymien seireeni

      Ylistetty olkoon Beittijumala, kaikkivaltias syötti.

    • neiti ruiskukka

      On tuo nyt aika kauakaa haettua ajattelua. Ei ainakaan itsellä ole tullut mieleenkään valita alaa minkään miehen tasokkuuden perusteella. Sinänsä on kuitenkin huvittavaa, että aloituksesi ensimmäsen lauseen luettuani aloin heti miettiä millä aloilla naiset on kauniimpia ja ainakin muutama arvaukseni osui samaan sinun mainitsemiesi kanssa.

      Mutta eiköhän tuo enemmänkin johdu siitä, että tietyntyyppisiä naisia hakee tietyille aloille kiinnostuksen kohteiden mukaan, eikä siitä että naiset miettisivät kuinka tasokkaita miehiä he tulevassa työssä kohtaavat ja kuinka tasokkaisiin heillä on itsellään varaa. Pisti hymyilyttämään myös tuo lääkärinaisista tehty analyysi ovathan hekin koko ajan tasokkaiden mieslääkäreiden ympäröimänä, sitäpaitsi sairaanhoitajat ovat myös tekemisissä potilaiden kanssa.

      • jura.novit.curia

        Niin, ovatko sitten lääkärimiehet lääkärinaisten silmissä erityisen tasokkaita. Monestihan naiset mieluusti ottavat miehen pykälää tai pari omaa tasoaan korkemmalta. Lääkärimiehet ovat kuitenkin samalla tasolla lääkärinaisten kanssa. Lääkärinaiset eivät lisäksi näe lääkärimiehissä sitä maagista hohkoa, mitä muut naiset, vaan nörtin, joka on hakeutunut lääketieteelliseen.


    • tietoa.....

      "Vähemmän kauniiden, mutta älykkäiden naisten valinta on esimerkiksi lääketiede. Miksi näin?"

      Mitä itse tiedän ja olen nähnyt lääkiksessä opiskelevia naisia, niin kyllä suurin osa niistä todella hyvännäköisiä on. Joten ei tuo ulkonäkökysymys tuossa oikein pidä paikkaansa.

    • Miksei täällä voi enää miinustaa...

      • mies 86

        Kaunishan sinäkin olet :)


      • rosa(ei kirj.)
        mies 86 kirjoitti:

        Kaunishan sinäkin olet :)

        Voi kiitos, nätisti sanottu!


      • Ai jassoo...

        Yksi syy voi olla, ettei niillä ole kovin merkitystä, koska niitä pystyy helposti manipuloimaan.
        Kaupallinen foorumi ei tykänne kovin, jos joissakin aloituksissa on vaikkapa 300 miinusta, vaan mieluummin antaa kaikkien kukkien kukkia.... :)


      • kehuja anellaan
        rosa(ei kirj.) kirjoitti:

        Voi kiitos, nätisti sanottu!

        Mitä nättiä siinä on että kehuu toisen ulkonäköä? Kertoo vain sinun egoistisuudesta.


      • NUS NUS NUS!
        rosa(ei kirj.) kirjoitti:

        Voi kiitos, nätisti sanottu!

        JEEEEE! NUSSIKAA!


      • kehuja anellaan kirjoitti:

        Mitä nättiä siinä on että kehuu toisen ulkonäköä? Kertoo vain sinun egoistisuudesta.

        No johan on logiikka. Se tuntui kivalta, oli nätisti sanottu jne.


    • puup

      voi jumalauta tein kanssa... hirveä poraaminen kuin di on tylsiä ja inssinaiset rumia.... meidän toimistolla on ollu parhaat bileet missä ikinä ollu ja jengi kännimmässä ennen kuutta, kuin teinit loppuillasta pissisbaareissa. Naisetkin on joka iikka vähintään keskitasoa ja kuumimmat dipat semmosia, että kun tulee meidän kerroksessa käymään, niin työt loppuu joka mieheltä. Semmosia kunnon aasialaisia herkkupeppuja muutama kappale dippana, että lopettakaa jo tuo. Toki viestiketjun alotus pitää kutinsa jos yleistetään, eikä henkilökohtaiselta. Mutta ihan korjauksena tähän insinöörialaan vaan, että kyllä täälläkin niitä suomen missejäkin (joilla ei edes mitään tasoa ole) hotimpia inssejä löytyy. Sinkkuja toki tämäkin kaikki naiset, että ehkä nekin kuuluvat sitten siihen kastiin jotka sitä milionääriä vain odottavat, Vaikea sanoa... paljon paskaa täällä jauhettu vaikka alkuperäinen ajatus olikin asiaa :)

    • papupipapoppana
    • 14+15

      Mielestäni pitäisi yliopistoon perustaa keittiöpsykologian osasto, ihan vaan pelkästään sinun tasoisiasi opiskelijoita varten. Tämä osasto sopisi parhaiten teologisen tiedekunnan alaisuuteen, sillä silloin ei olisi ehdotonta vaatimusta että väittämiä pitää todistella millään tavoin, riittää kun toteaa että uskoo että näin on, ja vakaumusasioista on turha riidellä.

      • KPM (väit.)

        Haha! Keittiöpsykologian maisteri.


    • djksljflksjdflksf

      Asioissa on aina monta puolta. Kauniin naisen pitää todella panostaa opiskeluun, mikäli hän haluaa osaamistaan ja potentiaaliaan vastaavan työpaikan. Alalla ei ole merkitystä.

      Kumpi on uskottavampi hakija:
      kaunis ja hoikka 30-vuotias nainen (joka näyttää ikäistään 5 vuotta nuoremmalta vai
      ruma ja lihava 30-vuotias nainen (joka näyttää ikäistään 5 vuotta vanhemmalta). Oletetaan, että kysymyksessä ei ole mikään edustustehtävä, vaan vaikkapa jonkin yrityksen vastuullinen esimiestehtävä.

      Sanoisin, että ensin mainittu vaikuttaa usein muiden silmissä herttaiselta pikkutytöltä. Herttaiset pikkutytöt eivät saa helpolla hyväpalkkaisia älykkyyttä, taitoa ja tarkkuutta vaativia työpaikkoja.
      Jälkimmäinen esimerkkihakija vaikuttaa asiantuntevalta ja pätevältä tanttaralta sekä työelämän kannalta vakavasti otettavalta hakijalta, ja hän todennäköisesti nappaa työpaikan.

      Silti rumat naiset luulevat, että heillä on jotenkin paljon vaikeampaa edetä elämässä. Kauniille naiselle on helpompaa löytää mies kuin tasokas työpaikka (ellei ole latoa kymmentä tutkintoa, suositusta ja laajaa kansainvälistä työkokemusta kielitaitoa kehiin) Rumalle naiselle on helpompaa löytää tasokas työpaikka mutta vaikeampaa löytää miestä.

      Vaikka lähdin itse leikkimään stereotypioilla melko huolellisesti, pidän alkuperäisen kirjoittajan tekstiä miehen miellyttämisestä hyvin huvittavana.

      Jokainen ihminen on omanlainen, joten stereotypioista pitäisi luopua myös ihmisten asenteissa.

      • jura.novit.curia

        Olen samaa mieltä siinä, että kauniin voi olla vaikeaa löytää työpaikkaa. Syy ei kuitenkaan nähdäkseni ole siinä, että rumempi kanssahakija päihittäisi hänet uskottavuudellaan, vaan siinä, että rekrytoijat ovat yhä useammin naisia, jotka eivät kateutensa vuoksi halua palkata kaunista naista, vaan mielummin jonkin vaarattoman pullukan tai jotenkin jonkun rekrytoijaa itseään muistuttavan naisen.

        Miksi muuten ajatus naisesta, joka pyrkii miellyttämään miestä, on hyvin huvittava?


      • väärin
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siinä, että kauniin voi olla vaikeaa löytää työpaikkaa. Syy ei kuitenkaan nähdäkseni ole siinä, että rumempi kanssahakija päihittäisi hänet uskottavuudellaan, vaan siinä, että rekrytoijat ovat yhä useammin naisia, jotka eivät kateutensa vuoksi halua palkata kaunista naista, vaan mielummin jonkin vaarattoman pullukan tai jotenkin jonkun rekrytoijaa itseään muistuttavan naisen.

        Miksi muuten ajatus naisesta, joka pyrkii miellyttämään miestä, on hyvin huvittava?

        Tutkimustulokset tosin osoittavat, että kauniiden on helpompi saada työpaikka kuin rumien.


      • jura.novit.curia
        väärin kirjoitti:

        Tutkimustulokset tosin osoittavat, että kauniiden on helpompi saada työpaikka kuin rumien.

        En epäile, etteikö noin keskimäärin olisi. Tässähän kyse ei kuitenkaan ollut vastakkainasettelusta kaunis vs ruma, vaan kaunis vs vähemmän kaunis. Lisäksi pitäisi huomioida onko kyseiset tutkimukset tehty Suomessa, millä alalla tutkimukset on tehty ja onko eroteltu rekrytoijan sukupuolen mahdollista vaikutusta.


      • KPM (väit.)
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siinä, että kauniin voi olla vaikeaa löytää työpaikkaa. Syy ei kuitenkaan nähdäkseni ole siinä, että rumempi kanssahakija päihittäisi hänet uskottavuudellaan, vaan siinä, että rekrytoijat ovat yhä useammin naisia, jotka eivät kateutensa vuoksi halua palkata kaunista naista, vaan mielummin jonkin vaarattoman pullukan tai jotenkin jonkun rekrytoijaa itseään muistuttavan naisen.

        Miksi muuten ajatus naisesta, joka pyrkii miellyttämään miestä, on hyvin huvittava?

        Johan olikin aika alentaa kaikki naispuoliset rekrytoijat. Kukaan ei tietenkään ajattele esimerkiksi talon parasta, vaan sitä, onko joku paremman näköinen kuin rekrytoija itse, tai liian eri näköinen ulkonäöllisesti. Samaa kategoriaa kuin aloitus, naisen elämä on tota niinku vamppauskeskeistä. Ja vain siksi, että sinä niin lausut.


    • mielenterveys=1

      Suosittelisin AP:tä ottamaan yhteyttä lähimpään psykiatriin.

    • Tavallinen ihminen

      Ukonäkö on sellainen elementti johon jokainen voi vähän vaikuttaa,mutta ulkonäön turvin jos jotakin pyritään saamaan niin pitäisikö teidän miettiä ja kertoa onko tosiaankin ulkonäkö SE tärkein elementti jolla pyritte saaman hokaisen asian itsellenne??.

    • teppojamatti

      Pakko kuitenkin todeta, että koko tässä ketjussa on jo lähtökohtaisesti kyse vähemmän kauniista naisista. Todellisuudessa kauniit naiset jahtaavat kuitenkin niitä oikeita yhteiskunnan valioyksilöitä ja alfauroksia eli jääkiekkoilijoita, potkupallisteja, julkkisrokkareita, jne.

    • ei surkimus

      Kirjoituksesi on todellakin vähemmän älykästä. Taidat olla omassa yksilöllistymiskehityksessä jälkeen jäänyt? Kirjoitit mm. "Vähemmän kauniiden, mutta älykkäiden naisten valinta on esimerkiksi lääketiede. "
      Minä olen nähnyt monia kauniita ja älykkäitä naisia lääkäriopiskelijoina. Menehän peilin ääreen ja rupea kyselemään itseltäsi: miksi minusta on tullut tälläinen surkimus?

      • kaunistele

        Kyllä aloittaja nyt sotkee pahemman kerran.Kysehän ei ole kauppislaisten,oikkislaisten (ja kokoomuslaisten) naisten absoluuttisesta/todelliseta kauneudesta (kasvonpiirteet, symmetrisyys,vartalon kurvit/sopusuhtaisuus, ihon, hiusten ja kynsien kunto...) vaan pukeutumisesta, meikkasmisesta ja hyvästä hiusten laitosta. He siis kiinnittävät niihin enemmän huomiota,mutta se ei siis tarkoita että he kauniimpia olisivat.

        Esim. Aloittajan linkin naiset olivat ensisijaisesti laitettuja ei kauniita.


      • jura.novit.curia
        kaunistele kirjoitti:

        Kyllä aloittaja nyt sotkee pahemman kerran.Kysehän ei ole kauppislaisten,oikkislaisten (ja kokoomuslaisten) naisten absoluuttisesta/todelliseta kauneudesta (kasvonpiirteet, symmetrisyys,vartalon kurvit/sopusuhtaisuus, ihon, hiusten ja kynsien kunto...) vaan pukeutumisesta, meikkasmisesta ja hyvästä hiusten laitosta. He siis kiinnittävät niihin enemmän huomiota,mutta se ei siis tarkoita että he kauniimpia olisivat.

        Esim. Aloittajan linkin naiset olivat ensisijaisesti laitettuja ei kauniita.

        Pointti kuvassa olikin ilmentää sitä, kuinka moderneista työpaikoista on tulossa alfaurosten haaremeita, ja kuinka nainen saa työnautintonsa alfaurosten miellyttämisestä.


    • kaiken kokenut

      Emäntäkoulusta kun hakee naisen tyydyttävällä arvosanalla, niin hyvin menee.

    • kaiken kokenut

      Emäntäkoulusta kun hakee naisen tyydyttävällä arvosanalla, niin hyvin menee.

    • kaunis ja älykäs

      Olipas outo aloitus. Täyttä skeidaa, en jaksa perustella.

      • Tämä selvä

        Kiva kommentti silti...


    • qwert1230

      Mielikuvitusta

    • Mummeli -48

      Kyllä on lapsellista ja älyvapaata porukkaa. Olettaisin äo:ksi alle 35!

      • boris jeltzin

        Ei sitä äo:ta tarvitse nimimerkkiin aina kirjoittaa kuten sinä olet tehnyt.


      • kummitus
        boris jeltzin kirjoitti:

        Ei sitä äo:ta tarvitse nimimerkkiin aina kirjoittaa kuten sinä olet tehnyt.

        Hävettää myöntää, että repesin tälle kommentille. :D


    • Ei noin yksinkertais

      Varmasti ulkonäkö vaikuttaa siihen, miten ihmiseen suhtaudutaan ja mille uralle hän hakeutuu. Asia ei ole kuitenkaan aivan noin yksiselitteistä.

      Kauppatieteellinen ala ja oikeustieteet ym. ovat pinnallisempia aloja kuin esimerkiksi lääketiede- ja sosiaalityö tai humanistiset alat.

      Kauppatieteellisessä on varmasti tiedekunnista eniten vetyperoksidiblondeja irtoripsineen ja meikkeineen. Oikeustieteet taitavat tulla hyvänä kakkosena. Toisaalta alan luonteen vuoksi ulkonäöllä on merkitystä. Siellä pitää näyttää menestyvältä, koska ruma ja lihava ihminen ei voi menestyä kaupallisella alalla, siis jos on nainen. Mies kyllä voi. Humanistisessa tiedekunnassa taas ulkoisesti ehkä vähemmän viehättäviä ja ulkonäkökeskeisiä ihmisiä.

      Sanoisin, että kauppikseen menivät ainakin omasta laajasta ystäväpiiristä ehkä ne keskivertoa nätimmät mutta eivät suinkaan älykkäimmät naiset. Oikeustieteellisessä älykkyysosamäärä on korkeampi, mutta ulkonäköön siellä keskitytään hivenen vähemmän. Lääkikseen tai luonnontieteellisille aloille päätyivät ehkä älykkäimmät, mutta yleensä melko tavikset tai ainakin sellaiset, jotka eivät hirveästi keskittyneet ulkonäköönsä. Toisaalta esimerkiksi lääkärinä ei varmasti pärjääkään pelkästään olemalla nätti. Varmasti jos katselee päivästä toiseen pääsääntöisesti rumia ihmisiä, niin siihen tottuu ja hiljalleen omakin ulkonäkö valuu siihen samaan suuntaan.

      Huomattavaa urakehityksen kannalta on, että menestyäkseen miehen ei tarvitse olla komea ja hyväkuntoinen. Sen sijaan voidaan sanoa, ettei lihava ja vähemmän viehättävä nainen pärjää ainakaan pinnallisilla kaupallisilla aloilla. Politiikka voi olla hyvä aluevaltaus tuossa tapauksessa, mutta sielläkin naiset pärjäävät paremmin olemalla kauniita.

      Muistakaa kuitenkin ihmiset, että kauneus on katoavaista, eikä silkalla kauneudella pötkitä pitkälle elämässä. Täytyy erottaa toisistaan myös aito kauneus ja erilaisiin ulkonäönparannusmenetelmiin liittyvä näyttävyys, jolla luodaan illuusio kauniista ja seksikkäästä ihmisestä. Ei siellä kauppiksessakaan ole mitään suuren luokan kaunottaria vaan nimenomaan aivan normaaleja ja hoikkia naisia, jotka panostavat keskimääräistä enemmän ulkonäköönsä.

      • jura.novit.curia

        Ketjussa on esitetty moneen otteeseen käsitys, että esimerkiksi kaupallisen alan opiskelijat eivät "oikeasti" ole kauniimpia kuin muut, vaan he vain "ulkonäkökeskeisinä" panostavat kauneuteensa muita enemmän. Eli ajatuksena näyttäisi olevan, että pinnallisuutensa takia nämä naiset hakeutuvat aloille, joista he voivat laitetusta ulkonäöstään hyötyä. Avauksessa ei otettu suoraan kantaa siihen, mistä ero kauneudessa johtuu, onko kauneus synnynnäistä vai itse aikaansaatua. Käytännössä se lienee useimmiten molempia. Asian merkitys otsikkoaiheelle on altis spekulaatioille.

        Ulkonäöstään huolehtiminen ja kaunistautuminen ei tee naisesta mitenkään pinnallista. Tällainen ajatus on luultavasti eräänlainen kulttuurinen vääristymä, sillä ei ole historiallista tai universaalia kestävyyttä. Terveissä, hyvin kehittyneissä kulttuurissa naiset pyrkivät viehättämään miehiä ja toisin päin. Muut vaihtoehdot vievät kohti demografista itsetuhoa. Pinnalista ja yhteiskunnan kannalta tuhoisaa on se, kuinka ulkonäöstään huolehtivat ollaan taipuvaisia eristämään omaksi erilliseksi jotenkin patologiseksi ryhmäksi. Tämä on omiaan pakottamaan ulkonäöstään huolehtivia omaan ryhmäidentitteettiinsä ja käyttäytymiseen ja valintoihin, joista heidät on jo etukäteen "syyttöminä" tuomittu.


      • Vaikuttaa paljon

        Juurikin näin, se kuinka paljon nainen panostaa ulkonäköönsä vaikuttaa paljon siihen olemukseen. Kauniit naisetkin ovat loppupeleissä aika taviksia ilman vahvaa ehostusta. Katsokaapa vaikka maailmantähtiä ilman meikkiä, ihan tavallisen näköisiä ovat.


      • kaunistele
        jura.novit.curia kirjoitti:

        Ketjussa on esitetty moneen otteeseen käsitys, että esimerkiksi kaupallisen alan opiskelijat eivät "oikeasti" ole kauniimpia kuin muut, vaan he vain "ulkonäkökeskeisinä" panostavat kauneuteensa muita enemmän. Eli ajatuksena näyttäisi olevan, että pinnallisuutensa takia nämä naiset hakeutuvat aloille, joista he voivat laitetusta ulkonäöstään hyötyä. Avauksessa ei otettu suoraan kantaa siihen, mistä ero kauneudessa johtuu, onko kauneus synnynnäistä vai itse aikaansaatua. Käytännössä se lienee useimmiten molempia. Asian merkitys otsikkoaiheelle on altis spekulaatioille.

        Ulkonäöstään huolehtiminen ja kaunistautuminen ei tee naisesta mitenkään pinnallista. Tällainen ajatus on luultavasti eräänlainen kulttuurinen vääristymä, sillä ei ole historiallista tai universaalia kestävyyttä. Terveissä, hyvin kehittyneissä kulttuurissa naiset pyrkivät viehättämään miehiä ja toisin päin. Muut vaihtoehdot vievät kohti demografista itsetuhoa. Pinnalista ja yhteiskunnan kannalta tuhoisaa on se, kuinka ulkonäöstään huolehtivat ollaan taipuvaisia eristämään omaksi erilliseksi jotenkin patologiseksi ryhmäksi. Tämä on omiaan pakottamaan ulkonäöstään huolehtivia omaan ryhmäidentitteettiinsä ja käyttäytymiseen ja valintoihin, joista heidät on jo etukäteen "syyttöminä" tuomittu.

        Älä ala muita syyttelemään, jos olet itse tehnyt sellaisen aloituksen "on yleisesti tiedossa, että kauppislaiset ja oikkislaiset ovat kauniimpia". Jos käytät tuollaista yleistystä, niin totta kai sinun pitää käyttää estetiikan oppien mukaista kauneuskäsitystä. Et voi nyt ihan mutulla tai vaatteilla ja hiusten laitolla sitä kauneutta perustella. Eli mitään perusteita ei väitteelesi ei ole.


      • Kyllä, kyllä, kyllä!
        Vaikuttaa paljon kirjoitti:

        Juurikin näin, se kuinka paljon nainen panostaa ulkonäköönsä vaikuttaa paljon siihen olemukseen. Kauniit naisetkin ovat loppupeleissä aika taviksia ilman vahvaa ehostusta. Katsokaapa vaikka maailmantähtiä ilman meikkiä, ihan tavallisen näköisiä ovat.

        Jo pelkkä ehostus ja pukeutuminen vaikuttaa ulkonäköön. Ulkonäkö taas vaikuttaa siihen miten kanssaihmiset suhtautuvat. Nämä asiat täytyy tiedostaa eikä kapinoida niiden vaatimaa vaivannäköä vastaan.


    • pitsA

      Nim ei niin yksinkertaista: minusta on huvittavaa että annoit ymmärtää ettei asianlaita ole kuten ap sen ilmaisi, mutta kuitenkin tekstisi sisältö oli juurikin aloittajan teemoja myötäilevä, ja tukeva.

    • Tämä on nyt niitä viestiketjuja johon ei näköjää kiihkeimmät naiasianaiset ja feministit yleensä viitsi kommentoida,joten me miehet on jätetty rauhaan eli jotain ne suunittelee. Mielipiteeni kauniista naisista on se että heitä on joka puolella,ei rumaa olekkaan on vain erinäköisiä. Ja onhan tv,ssä harmaa hiirulainen muutettu todella mannekiinin näköiseksi. Moni ujo tyttö ei etene millään rintamalla joten ei koulutus tai valmis työpaikkka aina auta. Tytöt ovat kauniita ja ihania,mutta mistä ne pahasisuiset ja suiset ämmät tulee??

      • Selvä juttu

        No, ne pahansisuiset naiset kehittyy pikkuhiljaa siinä miestä palvellessa. Jossain vaiheessa huomaa, ettei siitä itse mitään saa ja sekös alkaa ketuttaa.


      • Selvä juttu kirjoitti:

        No, ne pahansisuiset naiset kehittyy pikkuhiljaa siinä miestä palvellessa. Jossain vaiheessa huomaa, ettei siitä itse mitään saa ja sekös alkaa ketuttaa.

        Jos taas mies jää tossun alle,tulee suloisia mummoja?


    • mbgitw

      Teknillis-luonnontieteellisillä aloilla lienee tilastollisesti enemmän introvertteja ja hieman as-piirteitäkin omaavia ihmisiä. Näihin liittyy aistiherkkyyttä, eli se mikä on toisen mielestä innostavaa ja pirteää on tällaiselle henkilölle mautonta ja räikeää, esim. voimakkaat meikit ja tekorusketukset joita ekstrovertit suosivat.

      Itsellenikin oranssin tekorusketuksen näkeminen aiheuttaa lievää päänsärkyä. Jotenkin sen vain näkee ettei sävy ole oikea. Samoin vaalennetut hiukset kun alkavat vivahtaa keltaiseen tai vihreään.

    • Lyhyt vastaus.

      Missä koulussa kauneimmat naiset?

      Kyllä juttu on nyt niin että kauneimmat naiset löytyy mannekiinikoulusta.

    • Valinan varaa

      Parturi kampaaja ja kosmetoloogi linjalla ovat kauneimmat tytöt

      • lentoemo.

        Tuossa oli kyllä aika paljon tottakin.


      • Halpalennot

        Finnairin lentoemot ovat maatuskoita.


      • Voi niitä aikoja
        Halpalennot kirjoitti:

        Finnairin lentoemot ovat maatuskoita.

        Finskillä ei tosiaan näytä olevan mitään ulkonäkövaatimuksia lentoemoilleen, hirveitä kantturoita. Swissair-vainaalla oli aikoinaan parhaat lentoemot, kyllä kelpasi istua muna pystyssä koko matkan!


    • weDontNeedEducation

      Meidän amiksessa on hyvä perseisiä muijia.

      • Elamakolu

        Elämänkoulussa on kans aika hottei beibejä.


      • Tiedetään
        Elamakolu kirjoitti:

        Elämänkoulussa on kans aika hottei beibejä.

        Elämänkoulu pitää oppituntejaan paikallisessa kapakassa.


    • M-26

      On se jännä, miten ulkonäöstä voi olla niin montaa mieltä. Minäkin olen huomannut eri alojen opiskelijoiden välillä ulkonäköeroja, mutta melko päinvastaisia kuin aloittaja.

      Keskimäärin kauneimmat naiset löytyvät luonnontieteellisiltä ja teknisiltä aloilta. Humanistit ja lääketieteen opiskelijat tulevat hyvänä kakkosena. Oikeustieteellisen ja kauppakorkean naiset harvoin herättävät minussa mitään positiivisia tunteita.

    • 11+11

      Voi teitä teinejä, eikö ole muuta mielessä kun se missä on kauneimmat naiset. Eikö alan mielekkyys vaikuta mitään. Menet alalle jossa jossa tylsistyy ja koulutus menee hukkaan ainoastaan tussunvuoksi.

    • Nainen 49 v.

      Aika uskomatontan tekstiä. Kuinkahan moneen naiseen tuo palvelemisen tarve?

      Sen sijaan totuuden siemen piilee siinä, että aika moni nainen ei ole valmis pariutumaan "alempaa" koulutus- ja/tai toimeentuloakselilla. Siksi ihmettelenkin, mitä miehet netissä kuvittelevat? Minulla on ollut joillakin palstoilla profiili, nyt treffeissä. Suurin osa miehistä yrittää netin kautta päästä pariutua "ylemmäs", koulutetumpaa naista yritetään, vaikka maisterinainen kuinka kirjoittaisi hakevansa samankaltaista miestä. Minusta mies, joka yrittää edetä elämässään naisen kautta, on vähän säälittävä. Omin avuin olen itsekin saanut sen mitä olen saanut.

      • "Minusta mies, joka yrittää edetä elämässään naisen kautta, on vähän säälittävä. Omin avuin olen itsekin saanut sen mitä olen saanut. "

        Ei kai rakkautta hakiessa moni nykyään yritä mitään edetä elämässä - tai siis elää toisen rahoilla. Totta kai on niitä gold diggereitäkin, niin naisissa kuin varmasti miehissäkin. Mutta oletan että vähemmistönä.

        Se joka kiinnostuu jotain naisesta tai miehestä nettideiteissä ei luultavasti ajattele että "tuolla on parempi palkka ja rahaa elättää minua". Ei täällä suomessa ainakaan. (Kunhan se toinen ei ole mikään selvä pummi ja toisten siivelläeläjä)

        Ja nykyään voi tehdä vaikka avioehdonkin, joten sen mitä olet elämässäsi saanut, voit itselläsi pitää.


      • Nainen 49 v.
        hullutiedemies kirjoitti:

        "Minusta mies, joka yrittää edetä elämässään naisen kautta, on vähän säälittävä. Omin avuin olen itsekin saanut sen mitä olen saanut. "

        Ei kai rakkautta hakiessa moni nykyään yritä mitään edetä elämässä - tai siis elää toisen rahoilla. Totta kai on niitä gold diggereitäkin, niin naisissa kuin varmasti miehissäkin. Mutta oletan että vähemmistönä.

        Se joka kiinnostuu jotain naisesta tai miehestä nettideiteissä ei luultavasti ajattele että "tuolla on parempi palkka ja rahaa elättää minua". Ei täällä suomessa ainakaan. (Kunhan se toinen ei ole mikään selvä pummi ja toisten siivelläeläjä)

        Ja nykyään voi tehdä vaikka avioehdonkin, joten sen mitä olet elämässäsi saanut, voit itselläsi pitää.

        No, netissä ainakin on paljon muitakin kuin rakkautta etsiviä. Millä muuten selität sen, että nainen kertoo olevansa korkeasti koulutettu ja arvostavansa akateemista koulutusta ja silti kaiken maailman helppoheikit ovat yrittämässä? Kerran kysyin, etkö lukenut profiiliani, kun peruskoulun käynyt laittoi viestiä. Oli kuulemma lukenut, mutta "päättänyt yrittää". Noita yrittäjiä, ja kaiken lisäksi jotkut ovat epärehellisiä riittää niin paljon, että ihmetyttää. Tosin voi olla, että osa ei edes ymmärrä lukemaansa ja sitä, mitä nainen hakee. Palkkaa en edes kerro; tosin en ole varakaskaan.

        Kyllä minusta tuollainen sinun kutsumasi gold digger on säälittävä. Jotenkin sen vielä naisessa tajuaa, mutta miehessä se on luuserin merkki.

        Puhut nykyajasta. Minusta on tavallaan menty taaksepäin. Niitä elättäjien etsijiä kun löytyy naisissakin. Miehillä taas syynä katsoa koulutetumpaa ei ole varmaan pelkästään rahan toive, vaan ehkä sosiaalinen nousu tms. Joka tapauksessa tuollaisen miehen ajatusmaailma ei aukene minulle täysin.


      • jura.novit.curia

        Kuten totesin aikaisemmin viestiketjussa, naisilla harvoin on sellaista luontaista älyllistä uteliaisuutta, että he nauttisivat kaupallisen ja oikeudellisen alan yleensä varsin kuivakkaista toimeksiannoista sen vuoksi, että saisivat älyllistä nautintoa tällaisten tehtävien hoitamisesta. Jos tällaista "älyllistä luonnetta" naisessa olisi, siitä pitäisi olla merkkejä nähtävissä esimerkiksi yläaste- ja lukioikäisissä tytöissä. Kaupallisen ja oikeudellisen alan naiset näyttäisivät kuitenkin nauttivan työstään, joten työnautinnon on silloin tultava jostain muusta kuin työn mielenkiintoisuudesta. Nähdäkseni nautinto tulee siitä, että työssään nainen pääsee olemaan tekemisissä menestyvien, karismaattisten urosten kanssa ja saa palvella heitä kyvyillään ja taidoillaan. Tällä tavoin hän saa tuntea kuinka alfaurokset tarvitsevat häntä, ja nainen ikään kuin täydentää alfaurosta.


    • 8 + 17

      Aijjaa? Entäs naisopettajat, joiden työpaikoilla on vain jokunen naimisissa oleva mies ja palveltavina lapsia? :D

    • Mahdollisesti perusteeton yleistys, mutta ainakin humanistimiesten kannattaa tähyillä muiden tiedekuntien suuntaan, mikäli pinnalliset arvot ovat merkittävä kriteeri kumppanin valinnassa. Saman sanoi joku jo aiemminkin, mutta komppaan.

    • dfgxfgxg

      Mallikoulussa.

      Next topic

      • Arvosteleva katse

        Väärin meno. Mallit ovat kuikeloita.


    • herrasmiessssss

      APUKOULUSSA ON PARRAAT PLONTIT! :)

      • Fanitan

        Ei blondit aina ole kauniita, itse rakastan punapäitä, ei ole mitään seksikkäämpää kuin kurvikas ja kaunis punapää.


    • treesjormas

      Missäs on anteliaimmat??

      • Irtoaisikohan?

        Teologeissa?


    • hyvä peli

      AUTO ULOS JA MATKAAN! HEI MASA! MILJA TÄÄLLÄ,OSTAISIN PENIS!"reino roina tuo lisää autoja masan autoja varten"NO MUTTA SEHÄN O ITSE REINO ROINA!!!••__•• Osta kangasta

      www.masamainio.fi

    • 554367gg

      koko VITUN VIESTI KETJU ON NAURETTAVAA PASKAA SAMOIN TE VITUN ÄLYKÄÄPIÖ KIRJOTTAJAT OOTTE NIIN VITUN NAURETTAVAA JA TYHMÄÄ SAKKIA... TEKISITTE SAATANA JOTAIN HYÖDYLLISTÄ SUOLI24 PASKAN KIRJOTTAMISEN SIJAAN!

    • MUAHHAHH

      Niin se vaan menee. Kyllä huora tietää tasonsa.

    • Sallii vain , , ,

      Henkinen rikkaus rikkaudeksi , , , Aurinkoisin asentein :)

      Ainutketainen ihminen yhyeisö noste :)

      Terve - l u o v a n - ajatuksen lahja :)

      Sallii vain , , , Sisäisen sekä ulkoisen k y l m y y d e n:)

      Sieluttomuus , , , ( Malli Sieluton Laki -sielu ) §

      Keskustele alueen asioista.

      I L O N - R I K K A U A S:

      Kateuden ihminen ei halua nähdä tai astia mitään , , ,

      Mikä on hyvää kaunista tai totuudellista , , ,

      (Rakkauden - Totuus - Hyväksyminen )

      "Hän ei halua ja rikkautta .

      Hän ei halua nähdä mahdollisuuksiia ja kehitystä .

      (Olen - aivopesty - Hurmiolikkeiden Menneisyyden vanki .

      Sielun Betoni Torjuu muutoksen!

      Hän ei halua hyväksyä rakkautta ja todellisuutta

      Heikko itsetunto , , , Kuullun , , , Hurmikuntiin Diileihin !

      Muutoksen pelon suoja

      Koska hän ei halua nähdä hyvää (Yksilönä )

      Hän reakoi , , , y r i t t ä m ä l l ä , , , e s t ä ä - j a -

      t u h o t a , , , s i t ä

      Kateus on elämän "asenne " joka kohdistuu kaikkeen mikä on olemassa

      Että , , , o m a a n - i t s e e n , , , tai - omiin - kykyihin , , ,

      M a h d o l l i s u u d e t - v a l m i i k s i

      "Ei se ole kateutta että haluaa itselleen jotakin hyvää , , ,

      Minkä näkee toisella ja ponnistelee saavuttaakseen sen .

      Kateus on , , , estämistä ja tuhoamista !

      Kateellinen ei halua itselleen kadehtimaansa asiaa

      Hän haluaa vain ettei toisellakaan olisi mitään hyvää , , ,

      T a i - m e n e s t y s t ä

      Kateellinen ei pidä elämästä ja ihmisistä

      Kateellinen ei hyväksy sitä mitä elämä tarjoaa

      Kattellinen ei hyvksy mieli hyvää , , ,

      T u h o a v a s t a , , , a s e n t e e s t a

      Sallii vain , , , Sisäisen sekä ulkoisen k y l m y y d e n

      Kiitos olemme rikkauden peiliä toisillemme

      Ihminen tarvitse ihmistä olakseen Ihminen ihmiselle

      Vauvasta Vaariin

      Suojele itseäsi Sekä Lähimmäisiää

      Kannusta Sano , , ,

      Olet Hyvä Ihminen

      Terve itsetunto on elmänmittainen kumppani huolla :

      Rakkauden energialla

      Rakkaudettoman Keho on jäykkä

      Katse peiliin olen yhteisöni kuva sekä esimerkki

      Olen arvotus Sekä Sano Kaverillesi Olet , , , hyvä Ihminen :)

      Kannustain :)

      Muista Eheä lap isämaa on onnen mittarisi :)

    • Ihastunut Pate

      Ollessani kansakoulussa -60-luvulla 1. luokalla vieressäni istui yksi Helena, joka oli tosi kaunis. Ihastuin häneen, mutta en tiedä, voiko tätä koulua kutsua kauniiden naisten kouluksi tämän perusteella.

    • en tiedä mutta

      duunarinaiset ( kuten myös miehet , ja tarkoitan tällä henkisesti duunari ihmisiä, kaikki duunarit eivät tietenkään ole henkisesti duunareita, osa on ihan fiksujakin.) ovat yleensä aivan kauheita, sanon tämän suht. nuorena miehenä joka seuraa paljon sivusta ihmisten käytöstä. Jotenkin sellainen perusduunari joka vetää röökiä, kiroilee, on aina vähän vihanen, perusuomalaisten kannattaja tietenkin, nee*erin vievät työpaikat jne ovat aika ahdistavia ihmisiä. Sitten kaikenlisäksi nämä tietynlaiset duunarit ovat omasta mielestään usein hyvinkin hauskoja ja paikoissa jossa on paljon ihmisiä, pitävät he usein kovaa meteliä. Ja varsinkin jos heillä on niitä äpäriä mukana niin kyllä tietysti jutellaan asiat niin, että kaikki ne kuulee ja ikään kuin kaikkia ne kiinnostaisi. Toisin sanoen, ei ole minkäänlaista, ei siis MINKÄÄNLAISTA sivistystä, ei olla varmaan edes kuultu koko sanaa koskaan ja vastaus on " mikä V*TTu se sellane o ".... Harmi, sillä usein tavallisissa ammateissa on tietysti myös fiksuja ihmisiä, saavat varmasti kärsiä näistä ärsyttävistä, läpeensä sivistymättömistä työkavereista/kanssa ihmisistä....

    • GamerGirl91

      Minä palvelen oman alan töissäni pääsääntöisesti naisia...?

      Vai tilaako miehet käsityönä vaatteita? Miesten vaatetuksesta minulla kun ei ole kokemusta, ainoastaan naisten vaatetuksesta...

      Korkeakouluun pelialalle aion. Siellä suurin osa on miehiä tosin.

    • 2+3

      Palstalla näyttää olevan hupijuttuja enmmän kuin puolet. No mikäs siinä, palstan pitäjä tykkää kun kirjoitellaan.
      Tässä taitaa olla lisäksi niin, että aloittaja pitää omia trollejaan totena ainakin puoliksi, niin itseään vakuuttavaa tekstiä pystyy kirjoittamaan... :)

    • löytyyhän se

      Kauniita naisia löytää mm. "elämän koulusta". Tiedän tämän koska aikoinaan löysin kansakoulun ja rippikoulun käyneenä sen maailman ihanimman naisen josta tulikin sitten vaimoni vuosikymmeniksi.
      Ei ole tarvinnut katua tätä elämän koulussa sattunutta valintaa, yhdessä ollaan pärjätty vuosikymmenet ja pärjättään edellenkin.

    • pskan marjat

      kauneus on katoavaista, tyhmyys se on jo säilyy

    • Jaa-a

      Itse olen omassa lähipiirissäni huomannut, että useimmiten nämä kauneimmat naiset ovat vaan ammattikoulun tai amk:n käyneitä. esim, kosmetologit, matkailuvirkailijat, kampaajat ja merkonomit seurustelevat itseään koulutetumman miehen kanssa paria poikkeusta lukuunottamatta. Ja nämä naiset ovat kyllä ihan normaaleja ja hyväkäytöksisiä. (Ei polta, kiroile, rellestä, puhu tyhmiä tms. mitä aikaisemmin mainittiin) Sitten nämä ns. perusnätit opiskelevat jo yliopistossa. Olen kyllä myös huomannut että esim farmaseutit apteekissa ovat olleet useimmiten kauniita. Mutta tämä on vain oma mielipide ja kokemukset omasta lähipiiristä, kaikki tuskin todellakaan ajattelevat samalla tavalla. Turha keskustelu kuitenkin.

      • Mielipiteeni

        Mikä perustavanlaatuinen ero on perusnätillä ja kauniilla? Minulle nätti ja kaunis tarkoittavat yhtä ja samaa eli sitä että nainen on fyysisesti viehättävä.


    • kummitus

      Periaatteessa uskon, että nuo alojen väliset erot pitävät keskimäärin paikkaansa. Mutta aloittajan mainitsemaa syy-seuraussuhdetta en kyllä osta. Aivan yksinkertaisesti kaikkein kauneimmat naiset saavat tasokkaan miehen täysin koulutustasosta riippumatta, ei ole mitään tarvetta jankata vuositolkulla lakikirjoja jos ne eivät kerran kiinnosta.

      Muuten, itse harkitsin aikanaan vakavasti oikeustieteelliseen hakemista, ja ihan henkilökohtaisesta mielenkiinnosta jota ei aloittajan mukaan naisilla voi olla. Lienen sitten poikkeus. Tosin perustelujen mukaan jää epäselväksi millä perusteella miehet sitten ammattinsa valitsevat, kun eihän heitäkään pitäisi alottajan logiikalla mikään kiinnostaa, jos/kun ei keskimääräiselle poikalapsellekaan peruskoulun pakkopulla maistu.

      • jura.novit.curia

        Avauksessani ei ollut kyse siitä, saavatko kaikkein kauneimmat tasokkaan miehen, vaan miten naisen ulkonäkö vaikuttaa uravalintaan. Tämän uutisen perusteella näyttäisi lisäksi siltä, että itse asiassa koulutusta vaaditaan menestyvien miesten nappaamiseen:

        http://www.iltalehti.fi/nainen/2014070118453894_na.shtml

        Kun sinulla oli henkilökohtaista mielenkiintoa oikeustiedettä kohtaan, niin varmaankin itsenäisesti perehdyit oikeustieteellisiin kirjoihin ym ja opiskelit alaa omatoimisesti? Ja varmaan vieläkin jaksat mielenkiinnosta oikeustiedettä kohtaan "ammattitaitoasi" kehittää, vaikka toiselle alalle suuntauduitkin? Vai mistä syystä mielekiintosi oikeustiedettä on mahdollisesti hiipunut siinä määrin, ettet ole enää kiinnostunut alan kirjallisuutta ym. lukemaan? Pojat/miehet tyypillisesti asiasta kiinnostuestaan opiskelevat sitä itsenäisesti, minkä voi nähdä selvästi esimerkiksi nörteistä.


    • joopa joo

      Mä kävinkin teknillisen, ja miehet palvelee mua ;)

    • Koreastikoulutettu!!

      Voi helveta mitä potaskaa!!

    • Tämäkin aihe on tylsä. Mitään yksikäsitteistä vastausta ei tähän voi antaa. Naisten kohdalla kauneus ei niin selkeästi liity älykkyyteen ja koulutukseen kuin miehillä. Jonkun tutkimuksen mukaan älykkyys näkyi miesten ulkonäössä, mutta naisten kohdalla sitä ei pystynyt samalla tavalla arvioimaan.

      Miehissä löytyy läskipäitä kuitenkin niin koulutetuissa toimitusjohtajissa kuin huonoimmissakin ammateissa. Rumia naisia löytyy taas erityisesti teknisillä aloilla ja luonnontieteellisellä puolella.

      • jura.novit.curia

        Tekstissähän ei ollut kyse kauneuden ja älykkyyden välisestä kytköksestä, vaikka ei se tietysti asiasta keskustelemista estä. Mieleen kuitenkin tulee, että mahdoitko lukea avauspostausta ollenkaan ja lankesitko suomi24:n ylläpidon ansaan. Erilaiset asiat voivat olla mielenkiintoisia monista syistä, vaikka esimerkiksi osaltaan sen tähden, ettei niihin ole olemassa yksikäsitteistä vastausta.


    • myös ihonväri
    • luokat periytyy

      Muistaakseni sitä ammattisuuntausta aletaan haeskelemaan ensimmäisiä kertoja 15 vuoden kypsässä iässä. Ei ainakaan allekirjoittanut muista kehitelleensä mitään tuollaista ajatuskuviota vielä kaiken mahdollisen muunkin hämmennyksen päälle. Joten voit vaikka alkaa miettiä millaista on ollut tutkimiesi naisten kotona. Itse en elämässä päässyt monesta muustakin syystä juuri minnekään mutta ainakaan näitä asioita ei liiemmin teroitettu:

      1. Pakko saada mies, aivan pakko.
      2. Rahavaltamerkkituotepalkkaasemashoppailumullemulle.

      Pitäisi edes tajuta nuo jutut jos aikoo sellaista havitella ja se lähtee kotoa.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe