Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

391

1. Hae vuokralla omaksi ilmoituksia,niissä talot asuttavia mutta aina jotain säätöäesim,teollisuus-alue laajenee sinnepäin tai lenkkipolku menee pihan läpi,pahimmillaan on motari meluvallin takana tai lentokenttä.Muuten kyllä monesta löytyi omenapuut ja grillikatokset ja haluamasi kutuaitta,neljä vuotta sitten lopetin näitten takaaajon.
  2. Jos sinulla on savimaata,niin vanha kosti on todella valmista noin 5v. vanhaa karjan lantalan pohjaa tasainen kerros siten et tarvitse muuta lannoitusta. Jos kuitenkin seon savijankkia eka sateen jäljiltä niin aja nyt kottikärryllä siihen kaikki vanhat muurahais pesät mitkä löydät,sitä saa olla todella paljon myös lehtikarike toimii hyvin siinä seassa sellaisenaan koska kastemadot tulevat ja möyhentävät maan puolestasi,niitä voi istuttaa ellei ala näkymään. Hyvä kosti on pyytää kaupoista pilalle menneet omenat ym,sen kataiset savimato ruuat jotka tietusti pienit ensin ja kaiken varmuudeksi osta Merilevä-kanankakkaa jonka ensin liotat veteen ja käytät kasteluvetenä silloin kun näyttää tarpeelliselta. Näin tehden ainakin minulla on onistunut jopa tupakan viljely joka kasvoi 2,75 korkeaksi ja oli komeaa kun lehdet oli yli puolimetrisiä ja kukinta todella näyttävä(Exsotic karden myy) Voit antaa pois jos et itse tarvitse,ainakin Virginia-merkille oli ottajia. Tämä esimerkki paheellisen tupakan kasvatukseta piti todistaa sinulle että hyvän ja voimakkaan maan tarvitsema kasvi pärjäsi näillä opeilla erin omaisesti kun toiset eivät saaneet edes metrin korkuisia kasveja,niin näin ollen väitän että jos maasi happamuus on 6-7 voit laittaa melkein mitä ikinä haluat,esim avomaan kurkku suorastaan villiintyi ja kaikki perus kasvit. Ei tarvitse niitä muurahaisia sääliä jos pesä kasvaa sammalta niin kiittäisivät että pääsevät rakentamaan toimivan keon. Hevosen lantaa laitoin kerran ja sain perunamaalle vain lisätyötä kun saviheinä tukki koko pellon,en siis suosittele. Eli murkkupesää,vanhaa lantalamultaa ja kariketta sekä kanankakkaa niin varmaan onnistuu jo eka kesänä,kaikki mainitsemesi kasvit mukaan lukien.
  3. Minä tarkastan aina yleissesti tilanteen ja vaikka olenkin ehkä todella harvojen porukassa jotka tuntevat kärjellään seisovan kolmion. Jos kellä tahansa etuajo oikeus niin nillä mennään,minä lasken potkulaudatkin rauhassa menemään ja suoja tiellä on omat sääntönsä.Suoja tiellä voi jalankulkija olla yhtä hyvin syyllinen kuin autoilija,olin katsonut poikalaumaa tupakalla suojatien lähellä eikä kellään ylimeno aikeita,ajoin hiljaa puoleen väliin suojatietä jolloin yks hyppäsi konepellille ja alkoi huutaa että tässön suojatie maksat korvauksia.Sanoin että Poliisit paikalle ja heti,tarkastin ettei autoni naarmuuntunut ja kerroin tyypeille että saavat kyllä korvauksen kunhan ensin kertovat kotimaansa missä näin tienataan kaljarahat.Ei jääny poliiseja oottelemaan yksikään,ja samalla sanon fillaristit ylittää suojatien täysillä ajaen niin siinä ei kerkee kun polkasta jarrun pohjaan ja katella keskaria joka katoaa liikenteeseen. Mutta jatkan edelleen suojatien ja etuajo oikeuden säännöillä, älkää te hyvät jalankulkijat ja pyöräilijät nyt ottaneet nokkiinne tiedätte että tarkoitan eräitä ylimielisiä häiriköitä sillä kävelen ja pyöräilen itsekkin ja tiedän miten turvaton olo joskus on että paikat tärisee mutta kyllä ratin takanakin ne näpit voi täristä läheltäpiti tilanteessa ei kukaan halua tahallaan vahingoittaa ketään eto liikenteen takia koska kaikki kerkeää kotia kuolemaan vähemmälläkin kiireellä.
  4. Minua ei haittaisi kanin huolto ja ruokinta vaikka se menisi vähän kalliimman kautta,mutta olen kokenut erään mini-kanin kautta maanpäällisen helvetin. Se oli rivoin,vihaisin ja sikamaisin olento maan päällä. Ruokkiessa se yritti aina ranteeseen kiinni ja onnistui myös samalla potkien käsivarren verille. Häkin siivous hoidettiin niin että se olento laitettiin lasioven taakse että näimme sen koska kukaan ei olisi uskaltanut avata ovea,meidän piti saada se takaisin häkkiin oven raosta mistä se sinne oven taa saatiinkin.Oven takana sillä oli kymmenkunta ilmapalloa joita se "jyysti"kokoajan,välillä pallo räjähti mutta se ei jäänyt morsianta suremaan vaan otti uuden ja eräs seikka oli merkille pantava,pallon värillä ei ollut väliä mutta koko ratkaisi. Se viihdytti itseään myös kusipyörähdyksellä aina kun ihminen käveli kolmen metrinpäästä häkistä,kaikki paikat oli muovitettava koska virtsa lensi komeasti kauemmaksikin ja sitä riitti,myös paskantaminen häkin ulkopuolelle onnistui ja sitä kävi kani nainen katsomassa kun tämä ei uskonut kanin osaavan kiusata ihmisiä tietoisesti mutta joutui myöntämään erehtyneensä. Ainiin tuo kani nainen muuten menetti litran vertansa,mutta sai kusta tilalle reilusti enemmän,ja vielä se että todettiin kanin olevan huomattavasti suurempi kuin hänen ns.tavallisen kokoiset. Oliko tässä tapauksessa lopettaminen kohtuullista koska me yritettiin pelkällä hyvyydellä ja ammatti auttajakin menetti sille hermonsa ja verensä??