Mieheni alkoholinkäyttö

Raisa48v

Minulla on ihana mies, jonka kanssa olen ollut jo 5 vuotta. Ongelmana suhteessamme on hänen tolkuton jokapäiväinen alkoholinkäyttö. Arkisin juo n.12-15 tölkkiä olutta ja viikonloppuisin menee neljä pulloa viinaa baarissa vedetyt paukut. Lisäksi hänen käytöksensä muuttuu todella agressiiviseksi, ei anna muiden miesten puhua kanssani, vaan hyökkää heti heidän kimppuun.

Kotona saadessaan raivokohtauksen, saattaa lyödä nyrkin televisiosta läpi ilman mitään syytä. Olen ostanut tänä vuonna jo kaksi telkkaria. Hän ei suostu korvaamaan mitään rikkomiaan tavaroita, ei edes aiemmasta suhteesta syntyneen poikani kastekehystä, jonka hän väänsi mutkalle. Katkolle hän ei suostu mennä ja perusteleekin sen sillä että on ainut työssäkävijä huushollissamme.

Mieheni oikeastaan käyttää työntekoaan aseenaan minua vastaan. En kyllä pidä sitä reiluna pelinä, että joudun työkyvyttömyyseläkkeestäni ostamaan aina rikotut tavarat. Rakastan kuitenkin häntä.

218

6528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoh nyt taas.......

Ja tuota peliä olet katsellut 5 vuotta??? No jos et älyä lähteä itse niin kärsi sitten, sori nyt vaan...

• Hit Me Again Ike

Väsytä hänet kasvoillasi, kuten valtaosa muistakin suomalaisista rentun rakastajista.

• ie3

Saattaapihan olla, ettei juttu piä paikkasa. Onkohan muijalla itellä ongelmia ja laittaa ukon syyksi?

• Ohan se nähty

Tuosta kun homma hieman etenee niin toinen saada kohta tuoda kukkia toisen haudalle .

• Neidon kädestä

Vie hänet kirkkoon ja anna hänen valvoa yksinään siellä yksitoista yötä ja kaksitoista päivää aseet mukanaan ja laita sitten tyhjä kypärä hänen päähänsä ja lyö hänet siellä sitten Kalevan karhun ritariksi ja aarnimetsän aateliseksi.

• lopetusta

Jos rakastat miestä niin lopetat juomisen ylläpitämisen suhdetta jatkamalla.
        Annat hänelle mahdollisuuden huomata tilansa heittämällä hänet pihalle tai lähtemällä itse.
        Jatkamalla suhdetta tuhoat hänet.
        Lopettamalla suhteen annat hänelle mahdollisuuden.
        Tosin se mahdollisuus on hyvin pieni mutta kuitenkin.
        Tämän vastauksen saat muiltakin juomisen lopettaneilta kuin minulta.
        Olin kymmenen vuotta yhtämittaisessa humalassa kunnes sen tukijat keksivät heittää minut pihalle.

• Semijuoppo

Milläs hän sitten elää? Katkolle miehen olisi hyvä mennä. Tuollaisista määristä alkoholia menee tajuttomaksi ja ei ihme että raivokohtauksia. Jos lopettaa juomisen saa varmasti viinakrampit ja se on sitten parempi hoitaa katkolla, ellei jaksa itse hoitaa mahdollisesti hyvinkin pitkään miestään.

Todennäköisesti hän on lyönyt myös sinua, joten parempi jättää senkin takia. Kun vahingoittaa muita, sekin on todella hyvä syy. Ihme kun ei ole vankilassa.

• niin.

Rakastat juoppoa, ei ole mikään ihme kun naiset rakastaa juoppoja aina.

• arvosta itseäsi

Ala arvostamaan itseäsi ja jätä tuo juoppo vai odotteletko hänen kuolevan piakkoin viinaan?
        Itselleni juoppo mies olisi suunnilleen yhtä paha kuin pettävä mies. Kumpaakaan en jaksaisi katsella. En vaikka juoppo sattuisi olemaan muuten kuinka mukava tahansa.

• Turhakitistä.
        arvosta itseäsi kirjoitti:

Ala arvostamaan itseäsi ja jätä tuo juoppo vai odotteletko hänen kuolevan piakkoin viinaan?
        Itselleni juoppo mies olisi suunnilleen yhtä paha kuin pettävä mies. Kumpaakaan en jaksaisi katsella. En vaikka juoppo sattuisi olemaan muuten kuinka mukava tahansa.

Ei mitään mahkuja. Akka psyykeongelmainen, työkyvyttömyyseläkkeellä, on riippuvainen ukosta ihan hautaan asti.

• 43222222

Kuulostaa todellakin "ihanalta" mieheltä.

Katoppa vähän peiliin. Tykkäätkö siitä, että sinua kohdellaan kaltoin?

• onnittelut

"kun mä käyn töis niin tottakai mun tarttee nollata"

Kas siinäpä tyypillinen ihana suomimies.

• hae keskusteluapua

Hän on alkoholisti. Mikään ei auta ja vähiten jos jäät hänen kanssaan. Silloin hän ainakin jatkaa hamaan tulevaisuuteen juomista. Lähde ja pelasta oma elämäsi. Jos todella rakastat, sinun lähtö on parasta hänelle ja avun piiriin ohjaus -katkot. Loppupeleissä hänellä on oma vastuu. -Mieti käytännön järjestelyt jo, miten pääsette pian erillenne asumaan ja ettei tule perääsi enää. Ei ole pakko kertoa erosta suoraan, tuossa pelottavassa tilanteessa. Ehkä muualta käsin sitten. Voit lähteä vaikka heti kertomatta.

Hän voi olla arvaamaton ja ehkä väkivaltainen, siitä syystä sun pitää lähteä myös, ennen kuin tapahtuu pahempaa. Tavaroiden hajottaminen on lämmittelyä. Hän ei kännipäissään edes muistaisi jos tappaa tai vammauttaa toisen, asunto voi palaa. Alko on huume.

Jos et kykene eroamaan, hae Kriisikeskuksesta keskusteluapua, kirkon terapeutilta Perheasiain neuvotteluksekuksesta, tai Valtakunnallisesta kriisipuhelimista. Et voi elää miehen kanssa joka juo runsaasti koko ajan, hajottaa tavarasi ja pienistä rahoista yrität ostaa uusia. Se on epäreilua ja kohtuutonta.

Et voi pelastaa häntä, vaikka haluaisit. Et voi parantaa. Rakkaus ei muuta häntä. Häntä ei kiinnosta. Usein ammattilaisetkaan eivät pysty. Sulla ei ole kuin lähtö ja rakasta kaukaa häntä. Mieti siellä muualla asiaa enemmän. Henkistä väkivaltaakin on, jos käyttää työntekoa aseena sinua vastaan.

Olet 48v, elämä on parempaa ilman tuota. Aina voi tulla hyvää muualla. Sun pitää uskoa siihen vaan ja että elämä kantaa. Uusia ihmisiä tulee vielä, joilla ei ole ongelmia, kun on tarkkana. Toivon ettet hakkaa päätä seinään, vaan voit uskoa tämän, koska on tietoa miten homma toimii. Hän retkahtaisi aina uudelleen juomaan, et voi koskaan luottaa häneen.

Vaikka rakastuminen ei lopu kuin seinään, on joskus viisasta rakastaa vain kaukaa. Antaa ajan kulua. Zemppiä.

• sinkkumies.

Kuka pystyy juomaan 4 pulloa viinaa viikonloppuisin. Aika paha juoppo jos pystyy.

• kolme pistettä

Ja 12-15 tölkkiä olutta joka arkipäivä eli käytännössä iltaisin...

Ei siinä, kyllähän juoppo tuon määrän viinaa pystyy juomaan, 4 pulloa viinaa kapakassa otetut paukut oluet arkena, mutta sitä minä ihmettelen että äijä mukamas pystyy sen lisäksi vielä töissäkin käymään...

Ettei nyt vaan olisi aloittaja "hieman" liioitellut, tai sitten koko aloitus on vilkkaan mielikuvituksen tuotetta....

• kiltti mies.

Tosi hyvä mies sinulla. Mistä tuollaisia löytää, haluan samanlaisen?
      Ai, hitto, pitää kai alkaa homoksi..

• Raisa48v

Ihmettelen teidän antamia vastauksia. Leimaatte mieheni alkoholistiksi, vaikka hän käy töissä? Olette niin sydämettömiä ihmisiä, että voitte jättää hyvä miehen oman onnensa nojaan, minä olen ainakin hänen tukenaan. Toivottavasti teidän vastaajien parisuhteet hajoavat ikuisiksi ajoiksi!

• Deep inside

Oikeesti Raisa.. Lueppa oma kirjoitukseksi uudestaan ja yritä miettiä ulkopuolisen perspektiivistä onko noin raju alkoholin käyttö kohtuuden rajoissa. Sinulle toi on varmaan normaalia, mutta voisin kuvitella että jossain syvällä itsessäsi tiedostat että tuollainen elämä on kaukana normaalista. Toivottavasti silmäsi avautuvat pikkuhiljaa ja alat tekemään jotain oman elämänlaatusi vuoksi. Tsemppiä!

• ei hyvä ihme

sori raisa, mutta olen samaa mieltä deep insidin kanssa.... ei tollanen alkon käyttö ole normaalia. mitä enemmän keho tottuu alkoholiin pidemmällä käytöllä sitä enemmän se sitä vaatii ja joku päivä tuo "normaali olut määrä arkisin" onkin jo 16-20. se että käy töissä ei ole mikään selitys. luuletko että joka ilta tuollaisia määriä juova kerkee seuraavaan aamuun selvimään ja veren alkoholipitoisuus laskee edes siihen että on ajokunnossa - ei todellakaan, sillä ei se alko kerkeä sieltä verestä palamaan tolla juomis tahdilla vaan on siellä jatkuvasta, joku päivä maksa sanoo kovan sanan.. ja tuo väkivaltaisuus - miksi ihmeessä katsot sitä, luotatko sinisilmäisenä että se on vaan telkkarit mitkä jatkossakin saa kyytiä?
        jos ihan tosissasi tuon kommenttisi laitoit ala ihan oikeesti tutkimaan mitä alkoholismi on, jossain on sellainen "kyselylomake" mikä tehdään monessa työhöntulotarkastuksessa, en muista kyselyn nimeä - vastaa siihen rehellisesti omilla kaunistamattomilla mielipiteilläsi kun ajattelet miehen alkon käyttöä ja mieti sitten.

• örinäää

Taidat Raisa olla paljon tyhmä. Putinkin on fiksumpi kuin sinä

• hohhoijaa.....

Alkoholisti hän on tuon juomismäärän perusteella - käyköön töissä tai ei, sillä ei ole mitään väliä.

• lelle3

Raisa , juuri sinun kaltaisesi naiset tekevät mahdolliseksi miehen juopottelun/juoppohulluuden jatkumisen .
        Ei työssäkäynti ole mikään alkoholismin mittari !

• sairaanhoitaja 2

Mene lääkärin, Raisa.

• lellu64

Koeta otta järki käteen ja mieti mikä on todellinen tilanne ???

Sulla on asenneongelma ja miehelläsi on todella paha alkoholiongelma .
        Teidän pitäisi viipymättä hakea apua !Toivottavasti perheessänne ei ole lapsia sillä tämän tyyppinen elämä on kauhistus !
        Äkkiä hoitoon !

• TiedänMistäPuhun

Etpä sinä, aikuinen nainen arvosta itseäsi pennin/sentin vertaa! Ajattele: Miehesi ainoa rakkaus on = pullo-2-3-4 viinaa, sitten krapula tarve nukkua, sitten työ (jos kykenee - montako kertaa olet soittanut miehesi työpaikalle ja kertonut, että mies on kipeänä eikä voi tulla töihin??), sitten auto (jos teillä sellainen on) ja sitten tuleekin pitkä väli....... ja siellä jossain olet sinä, ruuanlaittaja, sihteeri, pyykkäri jne.

JOS miehesi olisi hyvä mies, hänellä olisi rohkeutta kohdata alkoholisminsa ennen kuin maksa poksahtaa ja perheesi on ilman miestä!
        Alkoholisti miehesi on ja vielä sieltä pahimmasta päästä ja se on sinunkin ymmärrettävä. Jos täällä haukut kaikkia niitä ihmisiä (joista monella voi olla samansuuntaisia elämänkokemuksia), epäilen omaa mielenterveyttäsi eikä siinä mitään ihmettelemistä ole, sillä alkoholisti sairastuttaa KOKO perheensä!

• Taivas puhtaana maa
        örinäää kirjoitti:

Taidat Raisa olla paljon tyhmä. Putinkin on fiksumpi kuin sinä

-Vaan eipä hätää sillä molemmissahan näkyy selvästi melkoista syvyyttä.

• Harmauden harju
        sairaanhoitaja 2 kirjoitti:

Mene lääkärin, Raisa.

Ja auer peittää sinut kuin hienoin harso.

• saman kokenut

Eikö hän sitten ole mielestäsi alkoholisti? Onko tuo normaalia alkoholin käyttöä? Näinkö haluat loppu elämäsi viettää?

Itselläni oli melko samanlainen tilanne ja siedinkin sitä monta vuotta, mutta jossain vaiheessa oli pakko hyväksyä se, ettei mikään tuki ja rakkaus riitä. Vai oletko huomannut, että siitä olisi ollut apua? Jos hän ei halua lopettaa juomista, niin sinun on pakko hyväksyä se, ettet voi häntä muuttaa ja olla hänen puolestaan juomatta. Mikään ei muutu vaan tilanne huononee. Vaikka kuinka rakastaisit ja tukisit. Itse tulin siihen tulokseen, että haluan nukkua yöni rauhassa ja enkä halua pelätä kodissani enää kenenkään raivokohtauksia joten ero oli ainut ratkaisu.

Ero on aina vaikea ja kipeä ratkaisu, mutta kyllä se sitten jossain vaiheessa helpottaa: Sinä olet vastuussa omasta elämästäsi, et hänen. Häntä et voi muuttaa, mutta oman elämäsi voit.

Voimia sinulle.

• sokke2

Käy lukemassa, mikä on riskiraja alkoholin kulutuksessa...löydät esim. googlesta ( : Mitä haittaa ihmiselle on jos käyttää alkoholia liikaa, sekin sieltä löytyy. Osta miehellesi alkoholimittari...ei varmaankaan usein puhalla 0 kun töihin lähtee...? Millä nyt sinne liikkuukaan..

• buaaahh

Melko näppärää "Raisa":D ,et olekkaan eilisen teeren provoilija:D,tsemppiä sulle!
        p.s hienovaraisesti voisit ruveta lisäilemään vaikka murtuneet kylkiluut,tai mustan silmän.
        Ja teille pahvit kanssapalstailijat:
        Antoisia lukuhetkiä.

• lopeta provoilu

Tää on joku provo varmana. Ei kukaan voi juoda noin paljon viinaa ja käydä sitten töissäkin vielä muka.

• jiijajaa

Yksi tämän saitin typerämpiä juttuja on provoilusta syyttäminen.

Tämän aloituksen kohdalla otan ylpeydellä provoilusta syyttävän lipun kantaakseni.

..siis jos joku kitasee kaksi vinkkua päivässä ja viikonloppuna muutaman lisää, siinä ei ole enää mitään J:tä.

..ja jos rähinäviinaa aina juo J on vielä pienempi. Hyvä puoli tuossa olisi se, että kuolo korjaa tuollaisen aika pian.

• Puliukkos on ällö

Onkohan Raisan "mies" - holhokki. "Töissä vanhusten perus, päältä katselu hommissa."Missään normaali työpaikassa ei tuollaista haisevaa öykkäriä kovin pitkään siedettäisi.

• Raisa48v

Oletteko te jättäneet miehenne heti, jos menee vähän huonommin vaikkakin alkoholin kanssa? Minun mielestä se on raukkamaista jättää toinen yksin, kun on vaikeuksia. Häpeäisitte!

• sääli lapsia

Häpeäisit itse, kun altistat lapsesi katsomaan alkoholistin väkivaltaa. Lasten kodin kuuluu olla rauhallinen paikka, jossa voi näyttää tunteitaan. Jos perheessä on väkivaltainen alkoholisti, niin lapset oppivat siihen, että pitää olla hiljaa ja peitellä tunteita. Älä sitten ihmettele, että omat lapsesi ovat murrosiässä ihan sekopäitä ja aikuisena ahdistuneita päihteiden käyttäjiä, koska sitä he mitä ilmeisemmin tulevat olemaan, jos pysyt tuossa suhteessa jatkossakin.

Mikäli tämä ei ole provo, niin toivon todella, että naapurinne tai joku muu käräyttää teidät sossuille, niin lapset otetaan huostaan. Lasten ei kuulu nähdä isänsä/isäpuolensa jatkuvaa rankkaa alkoholin käyttöä ja väkivaltaa.

• Ei uskottavaa
        sääli lapsia kirjoitti:

Häpeäisit itse, kun altistat lapsesi katsomaan alkoholistin väkivaltaa. Lasten kodin kuuluu olla rauhallinen paikka, jossa voi näyttää tunteitaan. Jos perheessä on väkivaltainen alkoholisti, niin lapset oppivat siihen, että pitää olla hiljaa ja peitellä tunteita. Älä sitten ihmettele, että omat lapsesi ovat murrosiässä ihan sekopäitä ja aikuisena ahdistuneita päihteiden käyttäjiä, koska sitä he mitä ilmeisemmin tulevat olemaan, jos pysyt tuossa suhteessa jatkossakin.

Mikäli tämä ei ole provo, niin toivon todella, että naapurinne tai joku muu käräyttää teidät sossuille, niin lapset otetaan huostaan. Lasten ei kuulu nähdä isänsä/isäpuolensa jatkuvaa rankkaa alkoholin käyttöä ja väkivaltaa.

Hei haloo! Eihän ne lapset voi enää kovin pieniä olla jos äiti on 48v.

Oli mitä oli, mutta provohan tämä on! Nyt Raisakin muka suuttui tuota juoppoa puolustaessaan...:)))

• Kaisa84v.

Ei sun miehelläs mitään ongelmia ole. Ongelmat ovat yksin sinulla ja tuntuu että sinä pelkäät sitä että miehes jättää sinut.

• leikit marttyyria

"jos menee vähän huonommin"?... Mitähän pitää sattua että mielestäsi menisi tosi huonosti?

Kun kerran olet tullut siihen tulokseen, että tuollainen elämä on ihan OK, niin miksi sitten vingut näillä palstoilla. Rakasta ja tue häntä ikuisesti ja näin mahdollista hänen juomisensa. Mikään ei muutu vaan tilanne huononee. Jos haluat että sinua kohdellaan jalkarättinä edelleen, niin jatka hyvä ihminen valitsemallasi tiellä. Se on sinun valintasi, mutta ÄLÄ VALITA. Kukaan ei pakota olemaan tuollaisessa suhteessa.

Muista, että marttyyrin sädekehää ei kiilloita kukaan muu, kuin marttyyri itse.

• sokke2

Mmmm. Mitä halusit, että ihmiset täällä kommentoisivat tähän ns. ongelmaasi ? Minä ainakin ymmärsin , että et ole tyytyväinen hänen juomiseen..? On niitä kerhoja... olemassa sitä varten ja siellä osaavat varmaan kommentoida kysymykseesi niinkuin itse haluat.

• nakrattellee kyllä

Tässä ketjussa toteutuu kaikki provoilun ainekset:) ei kovin tasokasta provoilua, mutta välttää suomi24:lle

• älä alistu

Ainoa asia minkä voit tehdä on lähteä suhteesta.

• Myllyyn

Päätä itse, mitä haluat eläältäsi. Kysy, mitä toinen haluaa? Jos ja kun se on viina, niin onko sen arvoista elämää enää kenellekään! Ei ole ja sen olette kumpikin syvällä sisimmässänne huomanneet. Syy ei ole vain teistä toisen, vaan se on kummankin. Jokainen ottaa vastuun itsestään!

• Melanheiluttaja

Hei vaan raisa kun ukkosi makaa sammuneena mitäpä jos tulisit tänne tuikkaisin m e l a a mekkoon niin loppuu ahdistus.
      Et saa tarpeeksi terskaa ja se sinua kiukuttaa, ei ukkosi juoppous. Kankkusaamuina tietysti kankea tulee ja taas ukko lähtee ryyppäämään.

• BBBG

Siunausta ja voimia sinulle elämäntilanteeseesi.

• ......

pakko olla provo :D Tai Raisa saattaa itsekkin ottaa päivittäin muutaman. Mutta käys katsomassa alkoholilaskurilla et miksi muut sanovat alkoholistiksi.

• jepjep13

Raisa, kirjoitat itsekin että miehellä on TOLKUTON alkonkäyttö ja hän käyttää työntekoaan aseenaan sinua ja raitistumispyyntösi vastaan. Lisäksi hän raivopäissään rikkoo omaisuuttasi.
      Mikä siis on ongelmasi? Olet ilmeisesti kovin onnellinen ja tyytyväinen omaan tilanteeseesi etkä näe, että sinullakin olisi okeus elää rauhassa ilman alkoholin tuomia vaaratilanteita.
      Sanot myös että jättämiskehottajat ovat kurjia, kun ehdottavat kun toisella menee vähän huonosti ja ongelmia. Apu ei siis kuitenkaan kelpaa?!
      Olet erkaantunut todellisuudesta, jos mielestäsi tuollainen alkoholinkäyttö ei muka olisi ylittänyt alkoholismille tehyt rahat. Jokapäiväinen juominen nyt vaan kuitenkin on sairaus, jonka nimi on alkoholismi. Se on faktaa uskot tai et.
      Jos et itse näe tässä mitään ongelmaa niin ei sitten. Mitä haet tällä kirjoituksella? Sympatiaa? Sitä et paljon kyllä saa asenteellasi. On myös raukkamaista olla hyväksymättä tosiasioita ja miehesikin on raukkamainen jos uhkailee sinua eikä näe ongelmaansa.
      Luulen että en ole ainoa, jonka mielestä miehelläsi "menee vähän huonommin". Noh, aina jotkut ihmiset päätyvät tiettyihin tilastoihin; joko tapettujen listalle tai alkoholista kuolleiden listalle. Näin se vaan menee.

• Paven ihailijatar 61

Miten miehesi pärjää muista avio- ja avosuhteistasi syntyneiden mulatti- ja mustalaislapsiesi kanssa? Entä omiensa? Miten suhtaudut hänen uskottomuuteensa; eihän noin ihqu mies v o i olla vain yhden naisen mies kerrallaan? Kuulin vihjeenä, että hänellä on tuottoisia toimia eri valtionyritysten ja YLE:n hallintoneuvostoissa. Harmi, että hän putosi eduskunnasta, mutta onhan hän eurovaaleissa ehdokkaana ja läpimenokin melkein varma asia.

• kokemuksen ääni

Alkoholisti harvoin muuttaa tapojaan. Aina keksitään tekosyy juoda, riehua ja vika on kaikissa muissa paitsi itsessä. Alkoholistit ovat itsekkäitä mulkkuja jotka eivät pysty ajattelemaan muita, kuin itseään. Oma äitini ja toinen isoveljeni olivat alkoholisteja ja niitä harvoja tapauksia jotka kykenivät muuttumaan, mutta siihen meni 4 vuotta äidin kanssa ja veljen kanssa 10 vuotta ja sinä aikana sain itse muunmuassa halosta selkääni, äitini kuristi minua kun estin häntä lyömästä isääni, veljeni pieksi minut, varasti markkojen aikaan minulta 300 markkaa säästöjä yms. Nyt ovat ihan mukavia ihmisiä ja juovat harvoin, mutta joskus heiltä edelleen karkaa lapasesta. Silloin pitävät pitkän tauon juomisen suhteen jos niin käy.

Mikä sitten muutti heitä? Äitini ei suostunu katkaisuun, mutta lopulta kun uhkasin pistää häneen kokonaan välit poikki ja aloitin kuukausien mittaisen puhumattomuuden hänen kanssaan niin lopulta uskoi. Veljeni muuttui löydettyään tyttöystävän jolla oli selkärankaa ja sisua pistää veljeni aisoihin. Fysioterapeutti ammatiltaan ja veljen alkoholinjuonti korvautui pikkuhiljaa liikunnalla joka oli armeijan jälkeen jäänyt kokonaan pois.

Nyt joku varmaan tulee ihmettelemään miksi minä ja isä emme laittaneet heitä aisoihin. Kyllä me joskus käärimme äidin mattoon rauhoittumaan yms. mutta Suomen laki on suoraan sanottuna sellainen, että jos itsepuolustaessa vahingoitat vahingossakaan sitä toista niin olet kohta itse syytettynä. Isä juoksi usein karkuun ulos koiran kanssa lenkille moneksi tunniksi ja minä linnottauduin omaan huoneeseeni turvaan tai menin kaverin luokse. Isä on myös suhteellisen munaton uskovainen joka ei kehtaa laittaa naiselle kamppoihin. Minä jouduin taas usein painimaan veljen ja äidin kanssa ja lukitsin heidät vanhempien makuuhuoneeseen asettumaan. Poliisistakin tuli lähes jokapäiväinen tuttu. Veli muutti omaan asuntoon lopulta, mutta jäljelle jäi äiti. Minä siirryin ammattikouluun, mutta jaksoin olla vuoden kunnes lopetin. Koulu ei auttanut minua vaikka äidin känniset yöriehumiset vaikeuttivat opiskelua. Hän kun aloitti kello 15:00 ja jatkoi seuraavan päivän aamu kuuten riehumista. Isä soitti usein kouluun, etät minä olen sairaana vaikka todellisuudessa kaikki tiesivät koulussa, että minä vain olin niin väsynyt äidin riehunnasta, että en jaksanut mennä kouluun. Tuon keskeytyksen jälkeen sitten tokaisin äidille, että katkaisen välit jos ei rauhoitu.

Eli tiivistettynä: alkoholisti voi muuttua, mutta harvoin ja se vaatii pitkän ajan, että niin käy. Sinä aikana sinä kärsit ja joudut sietämään sen kaiken paskan silmää räpäyttämättä.

• Hankkikaa Apua!

Vaiettu asia useassa parisuhteessa.pakkaa kamasi ja mene ennen kun sattuu jtn peruuttamatonta.surullista mutta totta.

• saariston mies

Ihana mies!? Alkoholiongelmainen ja agressiivinen... Hyvä ihminen, heitä tuollainen pois elämästäsi ja vähän äkkiä! Ei tuollaisesta saa muuta kuin elämänikäisen harmin. Tsemppiä vaan tulevalle elämiselle...

• 4 Pulloo-??

PeräsuoliProvo jälleen, (arkisin 12-15 tölkkii..4 pulloo viinaa.jne) tollasella viinamäärällä lähtee henki. No ei ole pitkäikäinen..?

• 11+11

tuo määrä on aivan helposti juotavissa ja kun se tuohon menee niin ilman tuota määrää ei pärjää tulee tutina :) kokemusta on. ja ei tuossa varmaankaan ole kyse neljästä litran pullosta vaan puolen litran '
        tai mistä minä tiedän

• Lätkä-60
        11+11 kirjoitti:

tuo määrä on aivan helposti juotavissa ja kun se tuohon menee niin ilman tuota määrää ei pärjää tulee tutina :) kokemusta on. ja ei tuossa varmaankaan ole kyse neljästä litran pullosta vaan puolen litran '
        tai mistä minä tiedän

Joo helposti. Jos aamulla kiskoo 4-5 nopeaa ja pitkin päivää särpii tilaisuuden tullen. Kesto kasvaa ihan käsittämättömäksi, kun rakennettiin taloa, vedin mäyrän vähintään päivässä. Autoilu tietysti rajoittaa, mutta viina pehmentää senverran että siinäkin töppää ajankuluun. Kunhan ei teloisi sitten muuta.

Mulla taustalla traumaattinen aivovamma, silloin vielä ilman diagnoosia ja keho oli järjettömän jäykkä. Sekundaariparkinsonismin oireet ja ainoa mikä vähän auttoi, oli bisse ja joskus jäykempää. Se vaan sitten kääntää känniin ja rupee töppäilemään.

Sit vielä meni ton vamman kanssa nousuhumalakokemus ja vaan eka bisse vähän tuntuu.

Olkaa ihmiset varovaisia ja käyttäkää kypärää, ettei tarvitse pirunkusella holvätä liiaksi. Nimittäin jos joku on varmaa niin se, että kenenkään pää ei kestä. Alkuun se huijaa, ja kuvittelee kaikenlaista, mutta kun erikoiskokeita on tarpeeksi, alkaa ralli tuntumaan. Hermot menee heti, paranoidia ajatuksia ja ihan mitä vaan.

Hyvään mieleen ja hyvässä seurassa sopivasti.

• demi1

Mikset voi mennä töihin itsekin. Usein moititaan toista "tolkuttomasta" alkoholinkäytöstä jne ongelmista eikä hoideta omia ongelmia. Mene töihin ensin ja jos se ei auta tilanteeseen, kirjoita uudelleen tänne viiden vuoden päästä. Ja huom! työkyvyttömyyseläkkeellä saa tehdä töitä n.1000 eurolla huoleti.

• Militantti Antti

Joopa joo... sinä rakastat miestäsi ja miehesi viinaa enemmän kuin sinua! Kumpikin teistä on sairas. Ennemmin tai myöhemmin pääset hengestäsi, joten ei muuta kuin jätkä ulos! Ei se ainakaan pahemmaksi muutu. Uhkailee tietty, mutta niinhän se uhkailee nytkin. Tässä ei ole mitään kaunisteltavaa. Mutta- itsehän sen päätät.

• kokenut on.

Alkoholisti, pettäjä, agrerssiivinen; ihana mies! Ei puutu enää, kuin tappaja ja linnakundi. Jos haluat elää, niin jätä tämä henkilö heti.

• Kirsuli

Älä huoli, kohta hän poistuu mullan alle ja huolesi ovat kadonneet... Tuolla viinan määrällä ei pitkälle pötkitä. Kuinka voit sanoa, että sinulla on ihana mies, jos ongelma on tuon kokoinen? Sinähän petät itseäsi, kun joudut vielä pelkäämään sen raivokohtauksia. Anna äijän vaan vetää sitä viinaa, niin pääset siitä eroon nopeammin. ; )))

• 6+12

ei se kerrasta viinan kanssa mene! se on hidas kuolema ja hirveä kärsimys koko perheelle!

• 4everHappy ;)

Olen mies. Siivosin koko päivän kämppää. Jotenkin hermot kireenä ollut kaiken aikaa. No otin ihan pienen huikan viinaa, ja olo helkkarin upee.

Mikä auttanee : Viina
      Viinan vähyys tekee hulluksi

• Viinamäki

Totta. Siksi onkin huolehdittava siitä että viina ei pääse loppumaan.

• mitäs otit juopon

1. ihana mies, joka on juoppo
      2. ihana mies, joka on aggressiivinen
      Mistä kohti löydät ihanan miehen ? Itse en tuollaista miestä ihanaksi sanoisi, juoppo mikä ja juoppo, eikä edes känniaggressiivisuus tee paremmaksi. Missä töissä juoppomiehes edes käy, tuskin pitkään pitää työpaikkaansa.

• pullon henki

Sinun ei tarvitse olla yksin. Hakeudu Al-Anon ryhmään. Netistä löydät lisää tietoa.
      Ryhmiä löytyy. Alkoholismi on sairaus, koko perheen sairaus. Ryhmissä käymällä
      saat vertaistukea ja tyyneyttä. Suuria ratkaisuja ei saa tehdä vihassa.
      Läheiset saattavat mahdollistaa juomisen suuressa rakkaudessaan. Sinä et myös-
      kään pysty häntä muuttamaan tai raitistamaan.
      Laita itsellesi ensin happinaamari ja pelasta itsesi !

• fernet

Voi huhhuh,raja se on rakkaudessakin.Hän sitten osoittaa rakkauttaan Sua kohtaan vetämällä ne neljä pulloa viinaa,riehumalla ja huonolla käytöksellä? Mieti nyt hetki ja toimi...vaikkakin joo joo,tiedän ettei ole helppoa,mut ihan itses takia jo kannattaa.Tervettä ylpeyttä ja itsensä kunnioitusta kehiin ja juoppo ulos..Tai vaihtoehtoisesti itse muutat pois.Tsemppiä!!

• molly1

..etkö ole ajatellut erota...???

• varmaa on

-Hmm.-Kyllä kolmas kerta jo toden sanoo

• mikäs ihana se tuommonen on! kännissä paljastuu ihmisen todellinen luonto, onko se väkivaltainen vai tasapainoinen! ero tulee ennen pitkää ni miksi et tee sitä heti, saatat pelastaa itseltäsi monta vuotta!

• hohhoijaa......

Vai että ihana... kuulostaa kyllä ihan joltain muulta. Alkoholistilta ihan ensimmäiseksi.

• veli.

Hae kirjastosta kirja nimeltä Elsa Ervamaa Eläväravinto siitä voi olla apua.

• jokugfgssfhsssfh

Miehesi käytös ei tietenkään ole oiken. vaan tosi väärin. Minusta tuntuu että hän purkaa jotain paineitaan ja on selvinpäin jostain asioista katkera, mutta ei uskalla puhua niistä selvinpäin, vaan avautuu kännissä, mutta ilmaisee sen kuitenkin täysin väärin.

Jos noin kovia tunnereaktioita hän saa, niin luulen että takana on myös juuri selvinpäin haudottuja kaunoja.

Puhutteko keskenänne avoimesti tunteistanne.. Teidän ehkä pitäisi.

Mietin että miksi juttelet toisille miehille ja missä tilanteessa? Ovatko he sinun tuttujasi, vai uusia tuttuja baarista? jos baarissa uusi mies tulee juttelaan, niin tottakai se mies on sillä silmällä. Ehkä kumppaniasi pelottaa että sinä voisit haluta toisen miehen, tai sitten vaikka jos hän luottaakin sinuun, niin häntä vaan ärsyttää ajatus että joku muu yrittää sinua.

En puolustele miehesi riehumiskäytöstä, hänen pitää se lopettaa. Miten vain mitkä voisivat olla hänen reagointiinsa johtavia asioita.

Teillä saattaa olla parisuhteessanne ongelmia. Miehelläsi on varmaan vähän "kiviä taskussa" en tiedä pitäisikö teidän koittaa keskutella asiasta. Jos ei kahdestaan onnistu niin esim parisuhdeterapiassa.

Viinaa hänellä kyllä menee aivan liikaa. Mutta en ole varma tarkotitko tuolla arkisella juomisella alkoholijuomien määrää viikossa yhteensä, vai joka päivä? ei 12 kaljaa viiden päivän aikana minusta aivan liikaa ole. Mutta ehkä 2 per päivä olisi parempi.

Yleensä jos ihminen juo tajuttomasti, hän yrittää turruttaa jotain asioita elämässään joita ei kestä selvinpäin.

Hän antaa ilmeisesti itselleen luvan riehua kännissä. Mutta ei kännikään siihen oikeuta. Avatuamaan asiallisesti kyllä.

• noita1

Rakasta enemmän itseäsi.

• Kaiken nähnyt

Jätä moiset ehdotetut al anot ja lähde kävelemään ja vielä mahdollisimman äkkiä. Itse muutin vastaavan naisen kanssa yksiin ja helvetti alkoi heti yhteisen oven sulkeuduuttua, lähdin heti kun asunnon sain mutta mulla ei onneksi ollut äidin suojelevia vaistoja niinkuin sinulla.

• jokugfgssfhsssfh

Huomasin vasta nyt että sinulla on lapsia. Siinä tapauksessa sinun pitäisi ottaa itseäsi enemmän niskasta kiinni koska ei lapsien pidä joutua katsomaan tuollaista.

Jos vaikka muuttaisitte hetkeksi erillenne, tai muuten vaan ottaisitte välimatkaa vaikka olisitte yhdessä samalla selvitellen asioita, jos tosiaan haluat hänen kanssa jatkaa.

Lapset saa traumoja tuollaisesta.

• 777777

Hänen pitäs saata hoitoon,Jos ei sekään tehoa.Ei muuta kun turpiin kunnolla..Muuta pois vielä kun kerkeät!!

• kj.hgcxfz

Aloittaja,muutat omaan kotiin ja haet miehellesi lähestymiskieltoa. Miksi myrkyttää oma elämänsä alkoholistin toilailujen vuoksi ?
      Rakkautesi on läheisriippuvuutta.

• pullonhenki

Minäkin join vuosia todella paljon tosin en parisuhteessa. Tuli maksatulehdus. Nyt raittiina puolivuotta.Töissä minäkin kävin.

• Kunnon Mies

HIENO MIES LUNKISTi OSAA OTTAA ? VIINAA!

Vaimoaan aina agressiivisesti puolustaa, jos vieraat, tai tutut miehet vaimolle juttelee.

Pään täyteen viinaa vetelee ja sitten sillälailla kännissä kivasti örisee.

Siinä sitten kivasti kotia tärvelee ja vaimoa turpiin vetelee. Lapsia pahoinpitelee ja kädenkäänteessä tavaroita särkee

Lapsille koko elinikäisiä henkisiä kärsimyksiä kätevästi aiheuttelee, pelossa ja riidassa koko perhe elelee.

Kaikki rahat kurkusta sisään kaatelee ja loppu rahoilla särettyjä tavaroita korvailee.

Nolo on juoppo ja väkivaltainen. Naapurit pahasti katselee ja mummut kylällä säälii.

Ja se entinen miehesikö oli muka huonompi, koska ei ollut juoppo, eikä väkivaltainen?

• Rukoile

Miestäni katselin "pöhnäsenä",20v. En jättänyt häntä.Hän tuli yllättäen USKOON ja viinan juonti loppui siihen. Olen kiitollinen itselleni kun en jättänyt häntä... nyt on kaikki hyvin....

• yksi vitunhaistelija

Joo ja uskoon tullut entinen alkoholisti on kaikkein tylsintä mitä voi kuvitella olevan.

Semmonen paheksuu omaa kusemistaankin.

• valopilkku
        yksi vitunhaistelija kirjoitti:

Joo ja uskoon tullut entinen alkoholisti on kaikkein tylsintä mitä voi kuvitella olevan.

Semmonen paheksuu omaa kusemistaankin.

Kävivät vinoutuneet ajatukset pitkin lakimetsää täyttäen lämpimin höyryin keveimmät piiput.

• sama juttu

Mulla sama tilanne OLI. Siis kännissä riehui, hajotti tavaroita. ja joi aivan liikaa, tosin ei käynyt töissä, vaan oli työtön, minä taas kävin töissä! Lähin siitä sitten lopulta ja hän yhä syyllistää mua, koska nyt hänellä ei ole asuntoa koska silloinen asunto oli mun ja varoitin häntä hyvissä ajoin. Ja sitä alkoholiongelmaa han hän ei edelleenkään huomaa.

• samajuttu2

Aina kun joi niin oli pakko juoda rutkasti yli kymmenen tölkkiä lähes lavakin toisinaan ja ympäripäissäänkin selitti aina ettei ole vieläkään humalassa. Sitten kun rahat loppui häneltä niin oletti vielä mun ostavan hälle aina lainaksi, siitähän se riita syntyi...mitäs joi rahansa, mähän sen ruuankin kustansin suurimmalta osalta.

• klhfre

Missä vaiheessa ehtii olemaan ihana?

• avaa silmäsi

kerroppa Raisa koko nimesi ja osoitteesi niin apu tulee ovelle! ei ole oikein että lapsi joutuu olemaan tuollaisessa perheessä. Lastensuojelu olisi tässä paikallaan. Jos haluat elää tuollaisen ihmisen kanssa se on sinun valinta mutta lapset on kyllä syytä ottaa pois!

• kokenut itse

Saattaapi olla niin, että nautit tilanteesta. Sinähön pääset siinä suhteessa niskan päälle. kun ukko juo, riehuu ja hakkaa juovuspäissään niin selvittyään hänellä on todennäköisesti huono omatunto ja sinä olet se joka on niskan päällä. Jos näin ei ole , niin mikä hitto sinua oikeasti pitää tuommoisessa suhteessa. Rakkautta ei voi olla, jos toinen on noin paska.
      Katsohan kun minö olen itse kasvanut väkivaltaisessa kodissa. Isäni ryyppäsi vain viikonloppuna ja oli viikot selvänä. Joka viikonloppu juominen johti siihen että äitini sai oikein kunnolla selkäänsä... joskus jopa kirveestä. Minä - keskenkasvuinen pentu - niitä riitoja selvittelin ja menin yöllä väliin ettei olsi ruumiita tullut. Syy isän juomiseen oli se, että äitini oli todella ilkeä, nalkuttaja ja naputtaja. Napustusta jatkui joka ikinen päiviä. Sitä minö ihmettelin että eikö äiti opi , että joka viikonloppu saa selkäänsä jos nalkuttaa. Ei se oppinut. MNyöhemmin tajusin että selkään ottaminen oli vallankäytön väline. Heti selvittyään isä katui ja äiti oli taas niskan päällä.
      Joo kannattaa katsoa, mikä olisi viisasta. Nyt kun olen liki viisymppinen, noita lapsuuden väkivaltaisen kodin ja juopottelevan isän aiheuttamia traumoja on yritetty jo vuosikaudet psykoterapialla hoitaa, minä tiedän, että tuollaisen sinun kuvaamasi tilanteen seurakset saattavat olla tosi viakeita.
      Niin että mietihän ihan oikeasti, tarkaan ja rehellisesti - rakastatko tuota heppulia vai mik sinut oikeasti pitää tuommoiosessa suhteessa. Mieti niitä seurauksia joita tuollainen aihuettaa sinulle ja mahdollisesti lapsillenne.

• KOKEMUKSELLA!

Juttu on kuule aloittaja nyt sillä tavalla, että miehesi on ALKOHOLISTI. Maailmassa on kahta sorttia alkoholinkäyttäjiä, niitä joiden juominen ei ahdista lähipiiriä. He ovat ns normaaleja. Mutta sitten se toinen ihmisryhmä. Heidän juominen on lisääntyvää, käytös aggressiivista, syyttävää, dominoivaa, täysin holtitonta. Ja heillä esiintyy muihin ihmisiin nähden enemmän muistikatkoja. Mitään välimuotoa noista kahdesta ihmistyypistä ei ole, eikä tule. Jokainen tuuma jonka annat periksi, menee siihen että alkoholisti saa taas uuden mahdollisuuden särkeä elämäsi.
      Sinä itse olet alkoholistin läheinen. Olet tullut riippuvaiseksi hänen juomisestaan, se säätelee elämääsi ja mielialojasi. Kysy itseltäsi, miksi olet ajanut itsesi kynnysmatoksi, toisen sairauden sijaiskärsijäksi? Ainut mitä voit tehdä, on että laitat alkoholistin niin tiukille että hänen on alettava hoitaa itseään. -Tai sitten lähdet pois. Itse olen raitis alkoholisti, tiedän mistä puhun, ja lisäksi olen toisen alkoholistin läheinen. Omaa alkoholistiläheistäni autoin siten että pakkasin hänen tavaransa kassiin ja sanoin että nyt tuli loppu. Hylättynä hän tajusi että hänellä on alkoholiongelma, ja hankkiutui hoitoon. Sittemmin palasimme onnellisesti yhteen. Katsoppa semmonen sivusto kun minnesotahoito. Sinun itsesi tulisi hankkiutua Al Anon -ryhmään, joka on alkoholistien läheisille. Joko sinä myönnät että suhteenne on alkoholistinen ja alat toipua, tai sitten menet hänen mukanaan sinne monttuun ja te molemmat tuhoudutte tuon "rakkauden" seurauksena.
      Alkoholistin on mahdollista toipua, JOS HÄN MYÖNTÄÄ SAIRAUTENSA. Raitis alkoholisti on kuin me muutkin, paitsi hän ei juo, ja käyttäytyy rauhallisesti. Ja raitistuttuaan maksaa sinulle kaikki hajottamansa tavarat todennäköisesti takaisin pyytämättäkin.
      Kun läheinen ymmärtää ja sietää juoppoa, hän mahdollistaa alkoholistin juomisen ja siten on osana tuhoamassa kahden ihmisen elämän. Mieti mitä haluat, haluatko omalla rakastamisellasi tuhota itsesi? Pirautat minnesotahoitoon, ne tuntee tuon kuvion joka ikisen ja synkimmänkin onkalon. Rohkeutta sinulle muuttua ja voimia toiviottavasti pian alkavalle toipumiselle.

• Jeesus1

Jeesus auttaa

• Höösus

Jaa miksiköhän ihmeitä ei ole enää tapahtunut, kun videonauhurit on keksitty?

• 1+19

kyllä Jeesus auttaa, mutta ensin pitää tajuta pyytää apua!

• Kiire jo olisi

Ei ole ainakaan näitä nyky pappeja saanut käännytettyä uskoon.

• Kristitty normi kans
        Kiire jo olisi kirjoitti:

Ei ole ainakaan näitä nyky pappeja saanut käännytettyä uskoon.

Alan rukoilla parikertaa päivässä näiden kaapupellejen puolesta niille apua ylhäältä.

• näitä on nähty

Tuollaista miestä en katselisi päivääkään, vaikka rakastaisin. Sinä mahdollistat ja edistät hänen alkoholismiaan sillä, että paikkailet jälkiä ja ymmärrät loputtomasti. Hänen täytyisi ensin päästä kuiville ja sitten hän olisi kelvollinen parisuhteeseen, jossa ei olla tuollaisessa kauhun tasapainossa, hän tienaa ja sinä hoivaat.. olet kai enemmän äitihahmo kuin rakastettu.

• irtiotto1

niin, olet kenties vain riippuvainen, ja mitä rakkautta juopolla on antaa, no ainakin turhia lupauksia, olet kenties hänen känniensä jälkeen ollut sylikkäin ja mies vannonut toistamiseen lopettamisen.
      Sinä valinnat teet, mutta jos aikoo saada oikeaa rakkautta, on vain lähdettävä omille teille!
      Sinun valinnoille voimaa!

http://alcoholismalcoholic.com

• Hankkikaa Apua

Alkoholiongelma on se kun alkoholi loppuu.

• TunnollinenKullimies

"" Miksi naaiiseet aina rakastuvat tenttu-renttuihin..töttöröö.. Kuinka meidän Kunnollisten Tullimiesten käääyy.."" tättärää..

nimim..

• sisko ja sen veli

on niitä miehiäkin jotka rakastuu alkoholisti naisiin, vieläpä toisen kerran ja kattoo sitä oppimatta ekasta mitään.

tässä toisessa on kuulemma se hyvä puoli että ei ole agressiivinen kännissä kuten ensinmäinen. suora lainaus veljeltäni kun kertoi että tämä naisystävä ottaa jonkin verran hänestä liikaa ja jos ottaa, otaa aina kännin, ei kuulemma tunne sanontaa yksi saunaolut vaan se on alkoholia känniin asti tai ei alkoholia ollenkaan, ikävä kyllä ensinmäistä on enemmän...

• P.pirkko

Pihalle vaan se kutale ja uudet lukot oviin. Juoppo ei paranna tapojaan ennen kuin on pakko. Jos ei suostu edes käymään yksityisellä päihdeongelmiin erikoistuneella lääkärillä, niin ukko vaihtoon.
      Raivarit ja tavaroiden rikkominen kertoo jo paljon hänen tilastaan. Jatkuva ryyppääminen vaikuttaa niin paljon psyykkeen että raivokohtaukset menevät vain pahemmiksi koko ajan.
      Toivottavasti muistat pitää huolta itsestäsi.

• voi herrän pieksut

Mitä hänessä on sit niin ihana? Sekö, kun rikkoo tavaroita ja antaa sinulla kustantaa kaikki????

• kolme pistettä

Oletan että hänellä on kauniit silmät...

• 20+3

Itse jätin alkoholin, tupakan ja kahvin kannabiksella ja nyt poltan kerran kuussa tai sillontällöin hatoset kannattaa kokeilla! eikä ole mitään ongelmaa olla polttamatta kukkaa! hieno tuote tuo kannabis. ALKOHOLI ON MYRKKY PAHA HUUME JA TAPPAVA LIUOTIN

• Jätä se

JÄTÄ SE MIES! Tuo mies ei tuosta ikinä muutu mihinkään, vaan ainoastaan pahempaan suuntaan eli JÄTÄ SE MIES!

• fdgdfgdfgdfgdfgdf

Voin kyllä kertoa alkoholismista sen verran että se on sairaus joka ei ainakaan helpommaksi mene ajan kanssa, se tulee vain pahentumaan.

Alkoholismi on monelle ratkaisu vakaviin mielenterveysongelmiin se on pakomaailma jossa ei tarvitse ajatella tai ottaa vastuuta tekemisistään

Alkoholisti vie sinut mukanaan pohjalle asti sekä henkisesti että fyysisesti ja myös rahallisesti.

Jos arvostat itseäsi edes paskan vertaa niin jätä se ukko jos se ei suostu hakemaan apua alkoholismiin

• sinkkumies.

Jos tuo on ihana mies niin minä olen jumalaisen ihana koska en juo kun kerran kuussa tai vähemmän.

• Mitäs ihanaa tollasessa äijässä muka on????? Arkisin juo 12-15 tölkkii kaljaa ja sitte vielä monta pulloo viinaa päälle... Voi luaja!!!

• Mekö sydämettömiä kun neuvomme sinua, katsos ilman tuntematta arviolta tämä on tilanteenne:
      Maksat ja kannat itse kauppakassit ja siivoat ja ruuan laitat ja pidät kodin kunnossa koska naisen "kuuluu " toimia noin. Miehesi ei osallistu millään tavoin.
      Lisäksi ette käy missään: sukulaiset, museot elokuvat, matkustus paitsi ehkä ravintolat , voi tietysti olla että olet itsekin kotihiiri ja ainakin palvelija. "palkaksi" saat kullittelua ja halauksia ja "olet ihana" (ehkä kerran kuussa) kun Hänelle sopii tai pystyy. Mieti vähän ja toimi. Tilanne ei muutu miksikään, teet teille molemmille palveluksen kun lähdet ja vähän äkkiä litomaan.

• iel

Mies pitää saada heti hoitoon. AA-klinikka hoitaa tapauksia, vein edellisen miehen sinne. Itse sanoi vielä että jos häntä alkaa tekee mieli niin voi mennä sinne ihan muistin kirkastamiseksi kun näkee ne muut sielä. Kuinka paha olo niiden on ja kuin vaikea se on monelle siintä heti päästä irti. Alkoholiin kuolee ihmisiä, tämäkin kuoli ajan kanssa. Kun kroppa ei enää kestänyt liikaa juomista ja sekakäyttöä, joka luokiteltiin itsemurhaksi. Alkoholilla on niin suuri syy et ihminen kuolee nuorempana. Tulee näitä perhe tradegioita eroja ja lapset suuttuu ja saattaa että omat lapset jos ovat nähneet vaipuvat samaan viina geeniin. Yritä ottaa itteäs niskata kiinne et ole sen arvoinen että tuhoat itsesi ja muut läheisesi.

• Kova linja

Jos ei äijä opi käyttäytymään, laittaa korkin kiinni. Jos ei kumpikaan toteudu, läksi hiiteen ja ole varovainen. Älä anna väkivaltaisten kusipäiden määrittää elämääsi vaikka heistä välittäisitkin - elämä on yksinkertaisesti liian lyhyt asiattomille häiriöille, joille jotain voi tehdä.

• anna mennä!

Feministin mukahauska trolli...takuulla juo 12-15 tölkkiä ölppää päivässä.
      Pointti taisi olla että yleensä mies hakkaa sisällä ja ulkona naista ja näitä tutkimuksia tulee säännöllisesti.
      Aikaisemmastakaan taida olla kuin viikko kun mediat hehkutti kuinka suomalaiset miehet ovat väkivaltaisia. Ihan kuin ruotsalaiset ja muut ei sitten mukamas olisi.

http://farm3.staticflickr.com/2796/4413732003_b7ba494b8d_z.jpg

• iiihanamies

Minäkin olen ihana mies. Juon arkena 20 tölkkiä olutta kossupullo illassa. Tuo on vain verryttelyä , viikonloppuna sitten tuplasti. Akkaa vedän turpaan aina kerran päivässä, mutta ei se mitään ,kun olen niin iiihana mies. Pennut on otettu huostaan ajat sitten.

• Sakari Vartiainen

Akkaa ja kissaa pitääkin lyödä kerran päivässä.

• ansku1

On yksi hyvä keino joka varmasti auttaa sinua: JÄTÄ SE !!!

• sdfsdfsdfsdfds

Vau mistä tuollaisia ihania miehiä löytyy jotka joisivat kaikki rahani? Minäkin haluan ihanan miehen

• holistin jälkeläinen

Aloittaja on h*lvetin sokea itselleen ja tilanteelleen.

Selvinpäin ollaan tosi ihanaa jne, mutta sama rulianssi jatkuu joka kerta kun känniin kääntyy.

Lykkyä vaan tykö ja päätä seinään hakkaamaan. Ehkä teillä ei vielä mene tarpeeksi huonosti, kun kerran et ole tajunnut lähteä.

• katso peiliin

Jos mies ryyppää niin se on vaimon vika.

• absolutisti

Ei todellakaan ole, on ääliömäistä väittää tollasta, et tiedä alkoholismista mitään! Se on jokaisen oma valinta elämässä, eikä missään nimessä kenenkään syy.

• Kaksi puuta

Kun lähtee ongelmatilanteessa ajatuksesta, että syyttelyt pois, niin rupeaa näkemään valoa ja toivoa ympärillään. Ole rohkea, ota ensimmäinen askel. Myönnä, että sinä itse juot. Sinä avaat korkin, otat pullon suusta tai lasista, ihan sama. Sinä nielaiset juoman. Se ei ole puolison syy.
        Joka juo jatkuvasti ei voi valita muuta tietä kuin täysraittius ja se on se, mikä hirvittää. Jokainen päivä pitää aloittaa ajatuksella, että ei tänään.
        Se on kipuilua ja tilalle voi tulla jokin muu addiktio: ruoka, urheilu,pelit, seksi... Ihminen on vajavainen. Aina,jos kuitenkin voit pämppäämisen jälkeen lopettaa silloin, kun olisi mentävä töihin tai on muu tärkeä meno, mikä vaatii selvänä olemista, niin olet jotenkin "pelastettavissa". JOS ei näin ole ja tarvitsee krapularyypyn ja pitkin päivää ja yötä jotakin väkevämpää, niin silloin hoitoonmeno on se ainoa oikea tapa selviytyä.

• Saman kokenut

Heippa sinulle Raisa 48 v. Ei ole tehtävissä muuta kuin ero. Alkoholia paljon käyttävä ei muutu, vaikka selvänä lupailee kaikkea. Alkoholin voima on äärettömän suuri, joudut olemaan aina varuillasi. Itse olin liian pitkään juuri tuollaisessa suhteessa, siitä ei seurannut mitään hyvää. Ilman alkoholia oltaisiin varmaankin vieläkin yhdessä.

• hakattu ilman syytä

En muuta voi sanoa, kuin EROA! Kymmenien vuosien kokemuksella sen sanon! Nyt on ihanaa, kun ei tarvitse pelätä, elämä kulkee mutkattomasti! Voimia toivoo hakattu monesti

• Nimetön

"Ihana" mies ja hajoittaa kaksi televisiotanne?Ja saa raivokohtauksia myöskin ja mustasukkaisuustunteita?Ota härkää sarvista,Raisa äläkä anna miehen pilata elämääsi enempää.Runsas alkoholin käyttöhän lisää myöskin rikollisuutta mikä voi aiheuttaa suhteellenne lisää ongelmia.

Lisäksi miehesi voi käyttää väkivaltaa lisääkin tai jopa aseita.Me emme ole sydämettömiä,me vain annamme yleisen vinkin,mitä me tekisimme tällaisessa tilanteessa.Ero on juuri se yleinen mitä me tekisimme tällaisessa tilanteessa.Parempiakin miehiä löytyy,jotka eivät ryyppää.

• absolutisti

Sun miehes on alkkis ja siihen ei auta muu kun et hakee ite apuu juomiseensa. Oon ite ollu melkein samanlaises tilantees ja voin kertoo et muu ei auta. Juominen pahenee vaan kokoajan. :(

• Jukkiasa

Kannattaa ottaa ero. Jossain vaiheessa saattaa olla että naamasi on telkkarin tilalla. Ei tossa paljon muu auta, tai sitten antabukset niin syvälle persuksiin ettei saa edes kuokalla pois.

http://1i.fi/ihanaaa

• jonnaliini111

Ei tule muuttumaan. Usko!

• ............

Tuommoisia tapajuoppojahan täältä suomen kamaralta löytyy. Sitten löytyy myös niitä ymmärtäjiä, kuten tämä Raisa. Onneksi nuoriso alkaa olla vanhempiaan viisaampia, eikä heillä ole tarvetta paeta "junttiuttaan" alkoholiin. Kyllä sitä hauskaa voi pitää ilman älyttömiä lärvejäkin. Säästyisi tämänkaltaiselta tilanteelta.

• No.........

Oletko kokeillut kysyä ystävältäsi vinkkejä?

• serenitycouragevisdo

na ja aa ryhmät voivat auttaa JOS hänellä on oma halu lopettaa päihteiden käyttö.

• Jennex

Testaa onko miehesi oikeasti kiinnostunut Sinusta!
      Eli mene Alkoon hae täysi lasti ja kysy mieheltäsi,
      kumpaa hän haluaa vittua vai viinaa!

• Yks renttu..

Tulee mieleen Irwin Goodmanin iskelmä: Miksi naiset rakastuvat renttuihin?

• Poika Lappalainen

Ei se Irwinin biisi ole vaan Juliet Jonesin Sydämen.

• tulehan kainalooni nauttimaan..
      et saa olla riippuvainen hänestä..

• kirisi

Oikeessa elämässä kukaan nainen ei tuollaista katsele, taas jonkulla mielikuvitus valloillaan, toinen riippuvainen viinasta toinen juoposta ukosta. Yhtälö valmis. Kumpikin tarvii hoitoo riippuvuuteensa. Molemmat sairastuu yhtä aikaa ja samaan tahtiin.

• kokenut&viisastunut

Hei, ainut järkevä keino ja teko on jättää tuo mies! Hän on alkoholisti ja jos ei halua edes puhua hoitoon menosta - on hän myös selkeä narsisti!!!
      Ihminen joka kiusaa muita juomisellaan, haluamatta sitä lopettaa - rakastaa ja välittää vain itsestään! Kehoitan sinua hakemaan apua tuohon suhteen lopettamiseen mahdollisimman pian, että pääset hänestä eroon. Hän tuhoaa sinut ja perheesi. Lähde pois noin sairaasta suhteesta!!!

nimim. kokenut samaa ja nyt onnellinen....

• Oma valinta

Miksi naiset rakastuvat renttuihin?

• ihana mies

Huono provo tuo. Ei kukaan juo noin paljoo ja käy töissä vielä. Itsellä 4 pulloa viinaa menis 5 kuukautta.

• 10+6

oletkin amatööri ja hyvä niin

• juo miehesi viinat..problem solved

• Siitä on hyvä lähteä ,että rakastat Häntä,,,

Oletko kuullut sellaisesta kuin Al-Anon,,se on tarkoitettu läheisille jotka kärsivät
      mm rakkaansa juomisesta ,,ja ovat voimattomia,sen ongelman edessä ....
      Ne on vertaistukiryhmiä ,,joka paikkakunnalla missä toimi AA..toveri seura ,,,,,

terv, ja et ole voimaton itsesi suhteen ,,hae ja etsi vertaisryhmä ,,kannattaa

• Mäkeen vaan

Juopon paapominen lisää vain läheisten tuskaa ja sairastuttaakin läheiset . Ainoa järki teko on heittää juoppu mäkeen . Kärsikööt itte omien temppujen seuraamukset . Mulle riitti yhden alkkiksen kanssa taistelu .

• Joo-oh

Jos tohon ei joku taho puutu niin ei tuu jatkumaan hyvin. Seuraavan kerran kun ostaa sitä viinaa niin kaadat vaan suoraan vessanpöntöstä alas. Eihän tollanen peli vetele! Ja viikot kännissä plus viikonlopun 4 pulloa viinaa ja baarireissu on aivan liikaa. Mikä voisi olla syy tuohon? Sinäänsä hän on aikuinen ihminen ja jos haluaa juoda noin paljon ja olla puliukko niin ei sitä kukaan voi estääkkään. Ainoa mitä voit tehdä on toivoa parasta. Ja ei tollasta nyt tarvi katsoa loputtomiin. Viimisin vaihtoehto on ottaa ero. Ja nyt en puhu absolutistina koska juon itsekkin. Mutta rajansa kaikella. Ei tuo oikeen ole normaalia ja äkkisältään ajateltuna uskottavaakaan määriltään, mutta ei tule minään yllätyksenä.

• jätä se kunnon miehii vaikka kuinka paljon

• Raisa48v

Kiitän teitä kaikkia, jotka olette antaneet oman näkemyksenne asiaani. Monia huolestutti lapseni, että miten hän voi olla luonani, ei hän asu enää meillä.
      En tiedä vieläkään syytä, mutta hänet otettiin 3 vuotta sitten kiireellisesti huostaan ja laitettiin sijaisperheeseen yli sadan kilometrin päähän. Hän täyttää ensivuonna 18 vuotta ja odotan häntä takaisin kotiin, koska lapsen kuuluu olla turvallisessa kodissa.

Lisäksi joku haukkui miestäni väkivaltaiseksi. Hän ei ole ikinä lyönyt minua, ainoastaan miestuttaviani. Minä tuen miestäni viimeiseen asti, tapahtui mitä tapahtui.

• Ex-tekomamma äijälle

Voiko tämä olla ihan totta. Tai tiedätkö, mitä olet kirjoittanut. sijaiskotiko on epäturvallinen ja odotat lastasi kotiin - turvalliseen - takaisin?? Taidat olla narsistin tai tavisjuopppopopon sijaisäiti.. Kaikkea hyvää, tai jotain parempaa toivotan sinulle.

• 1+1=2

Tue,tue miestäsi, kuka sut kiellä.Älä vaan tule natisemaan tähän pakstalle,senkin typerys.

• rontti akka

Helvetin horo! Tuollaiset naiset tuhoaa miehen kuin miehen!
      Mene hoitoon jakorasia!

• menitte sitten

trolliin joka ainoa idiootti xDDD

• Se on kuin" mäkinen " joo se voi olla, että sun pitää muuttaa äänen sävy miellyttäväksi kun mies on humalassa ja olla TIUKKA kun mies on selvinpäin. Ei tarvii hoitoa, mutta lekurille käyntiä lääkitys kohdalleen. Ammatin vaihto miehelle myös voisi tehdä hyvää.
      Jos ei parannu mene viroon ja tuo miehellesi finlava nelosta ja muutama mäyräkoira 80% ja ala tarjoilijaksi.

• Selviydy

Olet tyhmä ja luulisin, että et tunne itseäsi. Tee jotain.

• Mieti lopetusta

Entinen työkaverini oli alkoholisti. Kaikki ulkoiset asiat olivat erinomaisesti. Alkoholismi, masennus ja sairaudet päättyivät itsemurhaan. Muistan hänet kuitenkin sinä mukavana työkaverina, jota hän todella oli selvinpäin. Kannattaisi suomalaisten lopettaa alkoholin käyttö. Se voi oikeasti alkaa hallitsemaan yli ihmisen oman tahdon. En katso, että alkoholismi on sairaus vaan itse hankittu riippuvuus.

• Kokenut kaiken tietä

Kuule Raisa, minäkin tavallaan "rakastan" miestäni, jonka kanssa elin 30 vuotta. Kuuntelin noita raivokohtauksia. Tajusin, että joku paholainen menee häneen (en ole uskovainen, en ollenkaan) ja hän muuttuu ihan toiseksi.
      Neuvoni on: rakasta edelleen, mutta ota ero ja ihan heti. Hän ei muutu. Älä uhraa elämääsi, USKO: elämäsi tämän miehesi kanssa ei muutu paremmaksi.
      Itse erosin jo yli 15 v, sitten, nyt on onnellinen liitto (ei tämäkään ihan ongelmaton ole!), mutta entinen mies on koko ajan elämässäni mukana (uusi mies tietää).Meillä on pitkät keskustelut vieläkin, mutta viina on edelleen vaan rakkaampi. Alkoholistia ei kukaan toinen voi parantaa kuin hän itse. Sitä odotellessa: ota ero, NYT HETI. Nauti elämästäsi ja ole ystävä tulevalle exällesi.

• aslak kolari

Voi mahoton! Olen tämän pienen ikäni nähnyt useita samanlaisia tapauksia. Ja ainoa vaihtoehto on täysraittius. Ja nyt näyttää sinun kohdalla olevan myös täysnarsisti ja psykopaatti! Eroa äkkiä ja peli on sillä selvä! Jos ei muuta paikkaa -- mene turvakotiin -- ja kertomuksesi perusteella .. voi mahoton .. Enpä enenpiä kuin Lapista terkut kuusvitoselta "papparaiselta"!

• totuusjamitä

Sinulla on kunnon mies.
      Täytyy sanoa, että mielelläni omaisin voimat
      joilla lyödä nyrkkinsä tv:n läpi kun yle valehtelee
      että meidän pitäisi muka murhata ihmisiä,
      jotka eivät ole mitään pahaa mielle tehneet.

• tuomlelh

Olen itse alkoholisti ja nyt 29v raittiina ollut. Päihtyneen käytös ei muutu mitenkään muuten kuin juomisen lopettamisella ja jos ei ole aitoa halua lopettaa niin tekosyitä löytyy aina miksi ei voi mennä katkolle tai lopettaa juomista. Uskon että sinua pelottaa jäädä yksin lapsen kanssa elämään mutta valitettavasti ainoa todellakin varmasti toimiva ratkaisu on erota tuosta miehestä.

• Ex doku

Mies on alkkis,katkolle ja hoitoon.Kokemusta on.

• ehkä

sekoitatko nyt rakkauden ja riippuvuussuhteen.et hyödy mitään täällä poraamalla..tee asialle jotakin ja muuta pois.sano miehellesi,kun oot ollu selvänä vuoden,niin sitten katsotaan asiaa uudelleen..jos valitsee viinan,nii ei rakasta sinua vaan käyttää vaan hyväksi,ku on eukko kotona silittämässä kalsarit ja lohtua sängyssä antamassa.

• ei ikinä enää

..pettäjämies toimii samoin, eli on niin riippuvainen ettei perhe merkitse mitään, ajaa ulos vaikka yöllä...kokemusta on alkoholistista ja pettäjästä,

• gfvvv

Helppoa valitsee kahdesta, sinä tai alkoholi.

• Exit von Amel

"Minulla on ihana mies, jonka kanssa olen ollut jo 5 vuotta."

Niinpä tuntuu olevan.

Luehan nyt tuo tekstisi, ei oikein ihanalta kuulosta.

• Tavallinen tallaaja

Helppo hommahan tuo on juoda 12-15 kaljaa illan aikana töitten jälkeen, mutta se pitää ensimmäinen korkata heti kun pääsee kotia.. 4 pulloa viinaa- tarinaan en usko, ellei sitten ole jotain 20-35cl pulloja. Itsellä vaan mielikuva on 0,7l pulloista.

Mutta töissä käynti ei ole syy juomiseen, ei sekään vaikka ei työstänsä pitäisikään. Been there, done that. Odottamattomat raivonpuuskat taas... Joko ulkoinen provokaatio esim. " Taasko olet juomassa stn pa!" ei ole välttämättä loistavin sanavalinta.
      Tai psykologian kannalta otettuna tällä on jotain "liian raskasta" mielenpäällä", jota pitää lievittää alkoholilla. Läheinen sukulaisenikin kuoli kirjaimellisesti käsivarsilleni, enkä sortunut viinaan, joten ihmettelen jos syy on joku naapurin pena töistä.
      Tai sitten on yksinkertaisesti kypsymätön maailmankuva.
      Syitä on monia, mutta eivät oikeuta mielipuoliseen käytökseen edes humalatilassa mielestäni.

• wrt

näin on asia humalan piikkiin laitetaan kaikki jos hakataan vaimoa ja käytetään henkistä väkivaltaa,ollaan aamulla niin kuin ei oisi mitään tehty.olen kokenut tuota jo monta vuotta ja aina pelkään mitä seuraavaksi,tämänkin kestän vain lasteni takia,mutta kun ihminen tekee itse juonti reissuilla tuommoista luullaan vaimoa minkä keretään.monet illat olen itkenyt ja miettinyt joko nostan kytkintä ja lähden.

• Titiina 49

Rakkaus on tärkeää, mutta älä tukahduta rakkautta kohtuuttomiin vaatimuksiin. Ymmärrä miestä, sillä hänellä raskas työ. Kyllä sellqinen vaatii vastapainoks pientä arjen irroittelua. Tukisit häntä, jotta hän jaksaisi työssään. Olla mies, nin siihen kuuluu pieni tissutttelu ja örinä. Rakastat häntä, koska hän on mies. Rakasta siiw alkoholinkäyttöään!!

• KALLE KELLO

Voi junalauta sentään.. Kuulehan nyt titiina 49, Ei sellaista seireeniä olekaan, joka parantaisi alkoholistin. Vain alkoholisitin (tai muun riippuvaisen) OMA tahto ja halua on tie paranemiseen. Kyllä huomaa, että olet täysi dorka "Rakasta siis alkoholinkäyttöä". Dorka, mikä dorka

• 5+3

Ja näin helppoa se trollaus on. Otetaan jokin taatusti keskustelua aiheuttava aihe, sohaistaan hieman muurahaispesää ja thadaa. Jopa täysin älytön stoori menee täydestä läpi. Ei tiedä itkeä vai nauraa.

• 10+6

no mutta tärkein on itse keskustelu!
        ja toivottavasti "rolli" mutta näitä tapauksia on olemassa ja paljon

• joonaikoihineletty

Humalainen on humalainen myös selvänä.Puhumattakaan rattihumalaisista tai paranoisdisista vallanhumalaisista jotka kaiken lisäksi kännäävät!

• totuus2

Usko Herraan Jeesukseen niin SINÄ pelastut!

Tässä edellä se resepti, mikä ainoastaan toimii.

Ei alkoholistin ongelma, kuten ei sinunkaan, ole alkoholi, vaan SYNTI!
      Ainoa mahdollisuus on päästä todella VAPAAKSI, on se kun Jeesus tulee sydämen Herraksi ja VAPAUTTAA ihmisen tämän aineen kirosta.

Tiedän mistä puhun, koska itse elänyt tuollaisen elämän, mutta en enään tarvitse tuota ainetta.

Mutta ei alkoholi on ainoa ongelma. ei sinulla eikä miehelläsi. Meillä kaikilla ihmisillä on ihan sama ongelma.
      Mutta jos ihminen (sinä) et tätä tahdo, todellista muutosta elämääsi, niin siitä vaan.

Ei Jumala ole mikään raittius-seuran päämies, vaan Herran tahto on pelastaa juuri SINUT, ei sitä sinun mielestäsi ongelmaista vaan SINUT!

Uskot sinä sitten tämän taikka sitten et, mutta tämä on TOTUUS!

• KALLE KELLO

Haista nyt sinäkin.. Alkopholistin kanssa eläneet tietävät, mitä se oikeasti on. Alkoholistin psyyke muuttuu juomisen jatkuessa (aivosolut tuhoutuu) ja sen huomaa kaikki muut, paitsi alkoholisti itse. Vain ja ainoastaan alkoholistin OMA tahto parantaa, ei kukaan muu eikä mikään, ei edes se raamattu.

• Blossi

Suomalaisten tulee jättää alkoholi pois ja jos jotain halutaan rentoutumiseen käyttää niin suosittelen KANNABISTA ei viinaa.

Unohtakaa se hölynpöly probakanda paska mitä joskus kauan sitten Amerikkalaiset laitto liikkeelle että kannabis tekee hulluksi. ei pidä paikkaansa Se hulluksi tekijä on alkoho ja siihen vielä ne lailliset lääkkeet päälle. USA on jo itsekkin täysin pyörtänyt nuo valistus valheensa ja kauhu kuvansa.

Ajatelkaa ihmiset omilla aivoilla

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/703

Ja sitä nimeä listaan, niin päästään asioissa parempaan suuntaa!
      Kannabis ei aiheuta riippuvuutta niinkuin alkoholi ja ei sekoita ihmisten päitä! Eikä tuhoa perheitä!!!

Ihmisillä on oikeus kannabikseen siksi kirjoitan. itse poltan kerran kuussa ja sillä jättänyt Alkoholin tupakan kahvin. eikä mitään ongelmaa olla polttamatta. toisin kun alkoholin kanssa eläminen meinasi olla yhtä helvetti aina teki mieli
      oli illalla viimeinen mielessä kun menin nukkumaan ja aamulla ensimmäinen kun heräsin.

onneksi löysin pilven!!!

• Tarjolla Elämä

Jos ihminen on paranpoidinen, alkoholin orja, agressiivinen ja kaikkia uota mitä aloituksessasi mainitset, niin sanoo nyt sinulle.
      Kuten tuossa edellä (Totuus2) on jo sanottu.

Mitä sinä miehessäsi rakastat?
      Mikä pitää teidät yhdessä?
      Miksi mies käyttäytyy antamasi kuvaksen mukaisesti?

Sinä näet hänessä ihmisen, joka valitettavasti hallitsee ja vallitsee sinua.
      Sinä olet miehesi ja elämäsi olosuhteiden ORJA.

Yksin Jumalan RAKKAUS, ARMO ja ANTEEKSIANTO voi muuttaa ihmisen, koska muutos alkaa sinun ja minun sydämestä. Ei paikkailemalla entistä, vaan Herra antaa, huom ANTAA uuden elämän.

Kun Herra vaihtuu sydämessä (piru ajetaan sieltä vek) niin sillloin myöskin vääjäämättä sinun elämä -ja sen suunta MUUTTUU!
      Ei siihen kysytä eikä tarvita sinun voimaasi eikä mahdollisuuttasi, vaan kaiken tämän tekee Jeesus.
      Ota lepastus vastaan, kun sitä sinulle tarjotaan: IHAN ILMAISEKSI, koska sinusta ja minusta on JO maksettu täysi hinta.
      Jeesuksen, Herran ristinkuolema ja ylösnousemus on siitä takeena ja sinä olet Jumalalle rakas.

Ota Raamattu esiin, sieltä löydät elämän, yltäkylläisen elämän.
      Mitä tämä maailma sinulle, taikka minulle tarjoaa? Ei yhtään mitään muuta, kuin juuri tällaista mitä tämän viestin aloittaja kirjoittaa!

Jumala tahtoo ihmiselle yksin ja ainoastaan hyvää. Jeesus tuli etsimään ja pelastamaan sen mikä on kadonnut: IHMISTÄ => SINUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 9+3

Kannabis on jumalan luoma!
      Alkoholi saatana keksintö!

• Yksin armosta

9 3 puhuu osittain totta, mutta kun se ei ole kokonansa totuus, niin se on silloin valhe.

Piru = saatana. On kaiken kauniin ja hyvän vihollinen nuomero yksi.

Hän tahtoo ensin tuhotajuuri SINUT ja sinun elämäsi ja lopuksi tappaa.
      Pirun päämäärä sinua kohtaan on vain ja ainoastaan tämä.

Alkoholi on tässä elämäkni nimettävässä 'pelissä' vain yksi sen pelinappuloista.
      Kannabis ja kaikki muutkin huumeiksi luokitellut aineet ovat sitä samaa, pirun ihmisen tuhoamiseen pyrkiviä työvlineitä.

Puolustele sinä mietteitäsi ja asiain päätelmiäsi, mutta millä puolustat?
      Mistä sinä löydät TOTUUDEN!
      Totuuden joka yksin on kokonansa totuus.

Vain itse Jumala voi sanoa itsestään: 'Minä Olen'.
      Me kaikki muut (minun mukaan lukien) olemme eksyneitä, pirun talutusnuoran vietävinä, ilman Jumalan armoa ja anteeksiantoa Jeesuksessa.

Milläs ihminen luulet elämäsi kahleista ja näistä pirullisista talutusnuorista, irti pääseväsi? Pirullisilla voimillasiko?
      On vain ja ainoastaan yksi, joka voi sinut ja minut tuosta kahleesta ja kierteestä vapauttaa.

Hän on se joka sanoo olevansa TOTUUS.

Jeesus sanoo: 'Minä olen´tie, totuus ja elämä'
      Ei kukaan eikä mikään muu taho tässä maailmankaikkeudessa voi sitä vapautta sinulle ja minulle antaa, kuin Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika!

Jos Jeesus ei olisi tätä, niin en minäkään tätä sinulle juuri nyt kirjoittaisi.
      Tiedän kenestä puhun ja tiedän kenellä on kuoleman ja tuonelan avaimet hallussaan.

Jumala sanoo AINA sen viimeisen sana, mutta SINÄ päätät, TAHDOTKO tulla terveeksi!

• 9+3

no mites tupakka, sokeri...??? tuon määtelmän huume on tehnyt ihminen ei jumala tietääkseni. minä uskon myös herraan Jeesus Kristus. ja ei raamattu kiellä kannabista se kieltää tietääkse vain pyhästä viinistä juopumisen

• KALLE KELLO
        9+3 kirjoitti:

no mites tupakka, sokeri...??? tuon määtelmän huume on tehnyt ihminen ei jumala tietääkseni. minä uskon myös herraan Jeesus Kristus. ja ei raamattu kiellä kannabista se kieltää tietääkse vain pyhästä viinistä juopumisen

Tupakalla ja sokerinpalalla et pysty tappamaan ketään, niistä ei mene pää sekaisin kuten viinasta ja huumeista. Joten vertauksesi ei oikein istu tähän. Järjen käyttö ei ole kielletty.

• järki käteen
        KALLE KELLO kirjoitti:

Tupakalla ja sokerinpalalla et pysty tappamaan ketään, niistä ei mene pää sekaisin kuten viinasta ja huumeista. Joten vertauksesi ei oikein istu tähän. Järjen käyttö ei ole kielletty.

Jaa kuinkans moni on kuollut kannabikseen???

Ei yksikään tai yksi ja se kuoli kun jäi tuhannen kilon alle kun se putosi päälle

Ja otappa selvää kuinka monta ihmistä kuolee joka vuosi tupakkaan ja kuinka monta kuolee sokeriin

että käytäppä sitä nettiä tilastoja

• KALLE KELLO
        järki käteen kirjoitti:

Jaa kuinkans moni on kuollut kannabikseen???

Ei yksikään tai yksi ja se kuoli kun jäi tuhannen kilon alle kun se putosi päälle

Ja otappa selvää kuinka monta ihmistä kuolee joka vuosi tupakkaan ja kuinka monta kuolee sokeriin

että käytäppä sitä nettiä tilastoja

Kuule nyt pössö. Juo pullo viinaa ja vedät puukolla jonkun hengiltä. Siis vaikutus on HETI. Polta tupakkaa 50 vuotta ja kuole pois. 50 vuotta ja tapat itsesi, et ketään muuta. Kannabiksesta on lyhyempi matka koviin aineisiin ennen kun tupakasta, sekin on tutkittu. Toko myönnän, että tutkimustapoja on monia, mutta käytä järkeä jos olet ollut paikalla, kun sitä on jaettu. Naurettavaa verrata sokeria ja tupakkaa viinaan. Ala vaikka itse koekaniiniksi jos et muuten usko. Aloita juomaan joka päivä, jos se viina on niin hyvää. Kyllä joku läheisesi sinulle sitten sanoo, sikäli mikäli niit' läheisiä enää on, paitsi tietenkin ne deekukaverit.

• 20+19
        KALLE KELLO kirjoitti:

Kuule nyt pössö. Juo pullo viinaa ja vedät puukolla jonkun hengiltä. Siis vaikutus on HETI. Polta tupakkaa 50 vuotta ja kuole pois. 50 vuotta ja tapat itsesi, et ketään muuta. Kannabiksesta on lyhyempi matka koviin aineisiin ennen kun tupakasta, sekin on tutkittu. Toko myönnän, että tutkimustapoja on monia, mutta käytä järkeä jos olet ollut paikalla, kun sitä on jaettu. Naurettavaa verrata sokeria ja tupakkaa viinaan. Ala vaikka itse koekaniiniksi jos et muuten usko. Aloita juomaan joka päivä, jos se viina on niin hyvää. Kyllä joku läheisesi sinulle sitten sanoo, sikäli mikäli niit' läheisiä enää on, paitsi tietenkin ne deekukaverit.

Kuules kalle tuo porttiteoria höpö höpötys aivan täyttä paskaa! ja on myös todistettu!
        olen juonut jokapäivä ja siitä päässyt eroon kannabiksella ja nyt en käytä kun kerran kuussa kannabista. kannabis ei aiheuta riippuvuutta. on omakohtas kokemusta ja myös tutkimustuloksia.

sokeri aiheuttaa suuremman riippuvuuden kuin kannabis.
        tuppakka on täynnä tappavia myrkkyjä!

• 7+12
        KALLE KELLO kirjoitti:

Jos kysyt heroini narkkarilta poltatko pilveä niin 99% sanoo kyllä, mutta kun kysyt pilvenpolttajilta (joita on paljon ) käyttääkö heroinia niin vastaus on en!

Eihän se nyt niin mene että jos aluksi kuuntelet smurffi cd:tä ja sitten siirryt rankkaan heavy musiikkiin!

vai?

typerää yleistystä nuo kukkahattu porttiteoriat

• 6+20
        7+12 kirjoitti:

Jos kysyt heroini narkkarilta poltatko pilveä niin 99% sanoo kyllä, mutta kun kysyt pilvenpolttajilta (joita on paljon ) käyttääkö heroinia niin vastaus on en!

Eihän se nyt niin mene että jos aluksi kuuntelet smurffi cd:tä ja sitten siirryt rankkaan heavy musiikkiin!

vai?

typerää yleistystä nuo kukkahattu porttiteoriat

http://areena.yle.fi/tv/2151993

katso tuo!

• KALLE KELLO
        20+19 kirjoitti:

Kuules kalle tuo porttiteoria höpö höpötys aivan täyttä paskaa! ja on myös todistettu!
        olen juonut jokapäivä ja siitä päässyt eroon kannabiksella ja nyt en käytä kun kerran kuussa kannabista. kannabis ei aiheuta riippuvuutta. on omakohtas kokemusta ja myös tutkimustuloksia.

sokeri aiheuttaa suuremman riippuvuuden kuin kannabis.
        tuppakka on täynnä tappavia myrkkyjä!

Näyttää olevan vaikutus sama, käytit sitten mitä tahansa... Ne pienen pienet harmaat on alkanut tuhoutumaan, sen huomaa jo selvästi ja sinun läheisesi huomaa vaan et sinä, joka kuvittelet olevasi voimiesi kukkuloilla. Se pudotus on kovaakin kovempi. No, kun olet noin fiksu, ja jos lälheisesi on sinulle tärkeitä, muista että he kärsivät sinun takiasi ja sairastutat heidätkin. Olet addikti. Korvaat toisen nautintoaineen toisella. Se on vakava merkki ja sinun pitäisi se huomata, mutta olet mennyt sen rajan yli. Omasta mielestäsi sinulla on homma "hallinnassa". Ei ole. Olet päihderiippuvainen ja tiukasti koukussa.

• 6+14
        KALLE KELLO kirjoitti:

Näyttää olevan vaikutus sama, käytit sitten mitä tahansa... Ne pienen pienet harmaat on alkanut tuhoutumaan, sen huomaa jo selvästi ja sinun läheisesi huomaa vaan et sinä, joka kuvittelet olevasi voimiesi kukkuloilla. Se pudotus on kovaakin kovempi. No, kun olet noin fiksu, ja jos lälheisesi on sinulle tärkeitä, muista että he kärsivät sinun takiasi ja sairastutat heidätkin. Olet addikti. Korvaat toisen nautintoaineen toisella. Se on vakava merkki ja sinun pitäisi se huomata, mutta olet mennyt sen rajan yli. Omasta mielestäsi sinulla on homma "hallinnassa". Ei ole. Olet päihderiippuvainen ja tiukasti koukussa.

Ja sinä se olet puupää joka ei usko järjen puhetta, vaan tuputtaa omaa asiaan.
        noh olet suomalainen perus juntti joka ei saa päätä pois perseestä. joskus vielä elämä valkenee sinullekkin ja sinun kaltaisillesi!

• KALLE KELLO

Ihana vai? VIISI VUOTTA olet tuota katsellyt ja kestänyt? Taidan nyt kirjoittaa ihan silkkaa pashaa. Sinä se et tiedä alkoholismin elämästä, perhe-elämästä etkä mistään siihen liittyvästä yhtään mitään tai sitten olet emäidiootti ja sairastunut itsekin alkoholismiin.

• kaikenlaisia

No sinä se tunnut olevan oikea järjenjättilänen näillä kommenteillasi!

• typerä nainen

kun viina hirttää miehen tai naisen,on lähdettävä heti,on ainoa keino.
      koettua on. viina ei mene suuhun itsestään.
      hyväksyä ei saa yhtään syitä tai selityksiä,ei mitään. jouppoa parempaa selittelijää ei olekaan. paapominen tulee olla nolla.

• 15-8

Raisan vastaukista näkee, että se on joku teini joka provoilee. Mutta ei se mitään, tämä aihe on kuitenkin hirveän tärkeä:

Eli mitä tehdä kun perheessä on alkoholisti. Mielestäni tänne on tullut erittäin paljon hyviä vastauksia. Ehkä ne ovat avuksi nille, jotka oikeasti painivat alkoholistiomaisen kanssa.

Raisa-nimimerkki saa kyllä vähän hävetä, tämä on oikeasti vaikea ja kipeä asia monelle suomalaiselle.

• Selvä tapaus

Selvä tapaus . Heitä pihalle . Käytös tulee jatkossa vain paheneen ja kohta saa itsekkin osumaa .

• lukinverkko

Jätä. Ne naiset jotka kuvittelevat jotenkin "rakkautensa voimalla" pelastamaan oman ihanan kännikalansa, ovat naiiviuden perikuvia.

• mamma66

En voi muuta kuin huokaista helpotuksesta että en ole yksin ja ainoa. Itselläni tuollainen samanlainen kotona.
      Täällä annetaan ohjeita ja neuvoja,mutta todellisuudessa niistä mikään ei auta.
      Olen järjestänyt miestä hoitoon ja psykiatriselle,mutta tässä maassa kun hulluteen ja väkivaltaan on syynä viina ei kukaan auta..
      Sitten meni hältä työpaikka ja alkoi 2v helvetti ryypätessä ja taksilla ajellessa jne.Tuollainen 7l kirkasta viikonlopun aikana oli pahinta.. Ruoat jääkaapista roskiin ja seinille..ikkunat ja tv.t rikki.Kaikki tietenkin minun syy..
      Mutta et pääse eroon. Ellet sitten todellakin luovu omasta elmästä. Muuta jonnekin kauas omista lapsita ja perheestäsi. Et voi pitää yheyttä kehenkään,käydä kenekään luona koska se saira ihminen väijyy ja odottaa.. Myin kotini kun mies tuhosi ja ryyppäsi kaiken. Ei auttanut tuli perässä uuteen paikkaan ja sama rumba jatkui. Poliisit haki kerran viikossa,oli lähestymiskiellot yms. ei auta. Narsisitinen luonne ja uhkailu. ja

• KALLE KELLO

Ei ole sitten tullut mieleen lähteä? Jättäkää nyt helkutissa ne juopot puolisot. Mikä he***tti oikein on, että tuollaisia katselette? Luuletteko, että "minä parannan sen"?? Huhhuh.

• kiltti mies.

Minä en vaan ymmärrä että miten naiset voi elää tuollaisen miehen kanssa. Aika rasittavaa elämää täytyy olla. Aloitus oli varmaan provo mutta on paljon naisia jotka elää juoppojen kanssa joka on koko aika kännissä. Nainen passsaa, tekee ruuat, moppaa lattian, ja pesee pyykit kun mies juopottelee. Mitä elämää se muka on??
      En vois itse elää sellasta elämää.

Mun äiti ja isä eli sellasta elämää kun olin lapsi ja se ei ollut mitään hääviä elämää silloin. Ja en olis uskonut että olen yksin tässä 38 vuoden iässä ja naiset suosii tuollaisia alkoholisteja kumppanina. Tiedän montakin naista joiden mies juo vähintään kerran viikossa kaato kännit.

• tonttu2

Nyt jos koskaan olisi aika ottaa vastuuta lapsistaan ja turvata heille hyvä lapsuus. Alkoholisti taloudessa jättää traumat ja on todella huono esimerkki. Ihan sama, vaikka pieksisi Raisan sairaalakuntoon. Hän on itse valinnut jäädä tuleen makaamaan. Lapset ovat kuitenkin viattomia ja niin kauan kun Raisa antaa lastensa kokea tuollaista elämää, niin hän on huono äiti. Nyt on aika punnita kumpi on tärkeämpi mies vai lapset?

• Koska oma asenteesi on tuollainen mikä on,ja olet saanut täällä palautettakin sen vuoksi niin ainoa konsti on että rupeat hommaamaan kaikenlaisia turvavälineitä. Aloita kypärästä ja etene aina varpaisiin saakka,muista hommata kaasumaski ja kemikaaleilta suojaava puku. Sen ukkos paraneminen on siitä itestään kiini joten taktinen vetäytyminen suojakotiin on myös listalla ja ehkä helpoin ja halvin.

• Tunsin aikanaan alkoholistiperheen tyttären, joka oli fiksu ja ajattelevainen ja... no, hänellä oli paljon hyviä ja hienoja ominaisuuksia. Sen sijaan hänellä ei ollut kokemusta siitä, mikä on kohtuullista alkoholinkäyttöä. Hän piti itsestään selvänä, että muut ihmiset juovat itsensä tainnuksiin. Itseään hän piti hiukan erikoisena, koska ei tehnyt niin. Ajatelkaa, kuinka erilaiselta elämä näytti hänen silmissään verrattuna niihin, jotka eivät ole lapsesta asti oppineet pitämään juomista ja hölmöilemistä normaalina asiana.

Tältä perustalta minä ymmärrän, että jotkut pitävät sitä normaalina, että joka ehtoo ollaan päissään ja usein vielä riehutaan. Jos ei paremmasta tiedä, ei voi oivaltaa paremman mahdollisuuden olemassaoloa. Päihdeongelmaisten ja -perheiden kohtaamisessa joutuu joskus lähtemään liikkeelle todella perusasioista: omalla esimerkillä on osoitettava, että kaikki eivät läträä viinan kanssa. Siitä on todella pitkä matka sen tajuamiseen, että itse tai läheinen tarvitsee apua ja pystyy sitä myös ottamaan vastaan. Valitettavasti kaikki eivät taida pystyä. Viina vie ennenaikaiseen hautaan. Tästä virheellisestä maailmankuvasta uskon olevan kyse kun Raisa48v tuossa ylempänä suuttui siitä että hänen miestään sanotaan alkoholistiksi. Hänen mittakaavassaan asiat ovat huonosti vasta sitten kun mies makaa siltojen alla.

Perheenjäsenen alkoholismi pakkaa vaikuttamaan kovastikin koko perheen toimintakykyyn. Jatkuva huolissaan oleminen, pelko ja valvotut yöt väsyttävät. Lisäksi perheenjäsenet saattavat jopa mahdollistaa juomisen jatkumisen esimerkiksi ostamalla alkoholistille lisää alkoholia tai soittelemalla työpaikalle, että mies (vaimo, poika...) on sairaana. Tällä perusteella Raisan olisi siis viisainta muuttaa miehensä luota ja yrittää auttaa häntä etäämpää, mutta vain voimiensa mukaan. Paluu yhteen on näin perustein järkevää vasta, kun juominen on loppunut ja elämä palannut kohtalaisesti raiteilleen. Vaatimus on kova ja vie kauan aikaa, vuosia. Alkoholistin kannaltahan asia on niin päin, että jo vähäisestä parannuksesta pitäisi tulla palautetta. Päänsilittely ja paapominen ei auta, mutta jotenkin jokaisen valinnan raittiuden puolesta pitää tuottaa hyvää. Eikä alkoholisoituneen pinna ole pitkä. Ei voi sanoa, että kun olet vuoden juomatta, saavutat sitä ja tätä. Tähtäimen pitää olla paljon lähempänä, samassa päivässä tai lähitunneissa.

Raisan ukon paraneminen on ukosta itsestään kiinni. Alkoholistit puhuvat Kuningas Alkoholista. Asia näyttää silloin siltä, että viina tekee valinnat juopon puolesta. Ihan loogisen järjen mukainen tämä näkökulma ei ole, mutta läheltä seuranneena tiedän, että se kuvaa alkoholistin ja alkoholin suhdetta erittäin nasevasti. AA:n 12 askelen ohjelmassa ensimmäinen askel on se, että myöntää, ettei hallitse juomistaan. Jo toinen askel on se, että myöntää tarvitsevansa jotakin itseään suurempaa ja vahvempaa avukseen. Jos siis sanoo, että juomisen lopettaminen on itsestään kiinni, on silti turha hurskastella: kyse ei silloinkaan ole vapaan tahdon päätöksestä. Surullista, eikö?

• Vapaa kulkemaan

Myöntäkää ongelma koko perhe. Vanhemmat ja lapset samassa veneessä tavalla tai toisella. Menkää katkaisuun, vaikka ihan eri puolelle maata. Kokeilkaa edes!

• Huoli läheisestä

En tiedä onko päihdeasioissa pakkohoitokeino laillinen tapa hoitaa alko-ongelmaa, jolla yksilö vaarantaa oman ja läheistensä terveyden. Kuitenkin on tosi surullista atsoa ihmistä, joka sahaa omaa oksaansa ja kohta joko putoaa suoraan hautaan tai sinne pitää laittaa joku omainen tai ihan ulkopuoliton kadunkulkija. Viina on viisasten juoma, sanotaan. Ehkä nin,mutta yhä enemmän olen elämän varrella vakuuttunut siitä, että ongelmaan pitäisi puuttua ajoissa. Jos näin ei tehdä, niin on lähes ihme, jos pitkälle alkoholisoitunut ns. "kotijuoppo" raitistuu. Siihen tarvitaan oma myöntäminen, halu asioiden muuttumiseen, katkaisuhoito, oman elämän arvostaminen ja ammattiapu ja edelleen hoidon jälkeenkin tuki. Retkahtamisia voi tulla, mutta niissäkin tilanteissa tarvitaan apua, että voi nousta polvilleen ja ylös uudelleen yrittämään.

• Joo-oh

Ja mikähän viestissäni oli niin epäselvää/väärää, että piti ihan miinusta antaa? No ei se mua liikuta vaan on täysin totta. Taas tietäväisempiä liikkeellä? Joo laittakaa tähän miinuspommitus. Haluan 100 miinusta kiitos!

• Raisa48v

Hei lukijani! Olen ajatellut asioita ja tehnyt päätöksen, että haluan uskoa mieheeni ja saan hänet lopettamaan juomisen. En meinaa jättää häntä vaikka moni täällä niin neuvoo tekemään. Olemme eläneet kumminkin yhdessä 5 vuotta ja ei suhteemme voi näin päättyä! A-klinikoista ei ole apua kuitenkaan. Yhdessä perheen voimin saan mieheni raitistumaan tai vähentämään juomista. Ja niin törkeitä vastauksia suurin osa, että haistatan vitut teille hyvä uskoisille TÄMÄ OLI TROLLI HUIJJASIIIN!

• Älä viitti kuluttaa vastaajien kallista aikaa - torvi ettäs kehtaat

• 1+5+4646464

vitsi vitsi!

• 4+12
        1+5+4646464 kirjoitti:

vitsi vitsi!

Kaikki masentui nyt ja juo viinaa ja rikkoo televiisiot heittääne ikkunasta ...

• Raisa48v

Tuotoa ylempänä olevaa kirjoitusta en kirjoittanut minä. Ilmeisesti joku on hakkeroinut nimimerkkini.
      Kyseessä ei edelleenkään ole mikään pilailukeskustelu.

• tosikkoEMAKKO

:)

• kokenut2

Jätä tollanen paskaläjä,ei juoppo muutu miksikään ikinä.Pilaat vain oman elämäsi kävelevän paskahuussin kanssa.Löydät takuu varmasti ihanan ja hyvän miehen,tuollaisen juoppo retku loosserin tilalle.Juoppo ei muutu eikä rakasta mitään muuta kun juomista,vaikka mitä väittäisi,älä tuhlaa 10v katsoen tuollaista jätekasaa.

• käytä pimppiä aseena

elä sitä virhettä tee ainank, että annat pimppiä sille, ennen kuin parantaa tapansa.

• Joku .....

Entä jos se sun mies tappaa jopa jonkun ihmisen kännissä?Et kyllä voi sitten sanoa enää hänestä:"Hän on ihana."

• Raisa48v

Itse hakkaroit! Minä omistan nimimerkin itse et sinä! Ja minä saan kirjoittaa tänne ihan mitä paskaa tahansa ihmisiä provosoiden, ettäs sen tiedät! Sinä et omista sitä merkkiä. Taidan rekisteröidä nimimerkin omakseni. Että vituttaa tollaiset feikkaavat jotka trollaa trollin kustannuksella vittu!

• Al-anonilainen

Miestäsi et ikävä kyllä voi auttaa, ennen kuin hän itse sitä haluaa. Mutta onneksi itseäsi kyllä. Meillä Suomessa on laaja verkosta Al-anon ryhmiä ympäri maata, joten liity sellaiseen, niin saat asiasi takuulla kuntoon. Netissä on lisätietoa meistä jo avun saaneista: Al-anon.fi Tervetuloa mukaan!

• Raisa48v

Nyt olen aukaissut silmäni ja nään ongelman ja se on teidän kommentoijien ansiota, vaikka moni pitääkin minua tyhmänä. Soitin erääseen vertaistukiryhmään ja haen itselleni apua, niinkuin mieheni ja muutamat teistä ovat minua patistaneet. En ole tajunnut, että kaikki on minun syytäni. Olen tehnyt mieheni elämästä helvettiä viimeiset 5-vuotta, mutta nyt siihen tulee loppu!

• älä syytä itseäsi

Hienoa, että uskalsit vertaistukiryhmään hakeutua. Mutta; ei ole sinun syytäsi, että miehesi juo. Sinä et ole tehnyt miehesi elämästä helvettiä vaan hän on itse itsensä siihen ajanut. Ei ole sun vika eikä syy eikä sun pidä itseäsi syyttää hänen tekemisistään.

• 19+3

Hienoa,Raisa.Toivottavasti elämäsi menee nyt paremmin.

• sopu sijaa antaa

sulla väärä riippuvaisuus...muuta erilleen vielä kun olet hengissä..

• sopu sijaa antaa

siis kannattaa mennä sinun johonkin terapiaan, että pääset pois läheisriippuvuudesta...

ja kannattaa muuttaa erilleen...sillä lopu tulee ennemmin tai myöhemmin..teidän suhteelle...

pakene henkesi edestä....

• asdf2

Jätä se vitun deeku...

• Ei h-i !

Jos minä olisin sinä, niin mieähelläsi olisi tasan kaksi vaihtoehtoa: minä tai alkoholi.

Oletko koskaan miettinyt ihan oikeasti, mitä on 'rakkaus'? Mitä rakastettavaa esittelemäsi laisessa ihmisen tapaisessa on?

• tuiri

joo... TOSI IHANA!!!

• eveliin_87

:D :D ei voi muuta kun nauraa.. voin sanoa että alkoholisti ei parane ellei mene hoitoon.. tosin sinnekin yleensä nää juopot menee liian myöhään :D :D:D :D t. Eveliina 26v.

• Utelias kysyy:

Mitä rakastettavaa hänessä on?

• 2+2

Tuollaisia alkoholisteja naiset rakastaa ja tälläiset alkottomat jää ilman rakkautta.

• tota kukaan usko

Oikeesti? Etkä häivy tai heitä äijjää ulos ???

• "Minulla on ihana mies..."

Ei tuo kauhean ihanalta kuulosta.

Lienet punninnut, että saat enemmän ollessasi hänen kanssaan kuin ollessasi yksin? Silloin ei toisaalta sovi valittaa miehestäsi, sillä kysehän on omasta valinnastasi.

• Shole

Teillä naisilla on hivenen vaihtelevat käsitykset ihanasta miehestä.

• hessu-hopo

kannatais viedä jonnekin apuun. tossahan kuolee jos juo noin hillittömästi!

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      69
      2261
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1752
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1440
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1437
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      242
      1373
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1232
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1205
    8. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      369
      1183
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1175
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      336
      1128
    Aihe