Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

178

1. 1)+Ajattele+kaksi+tapausta.+Yksi+on+pahin+mitä+ikinä+voi+tapahtua+jos+pyydät+äidiltäsi+sims+3-peliä.+Toinen+on+kivoin+mitä+ikinä+voi+tapahtua+jos+pyydät.Sen+jälkeen+totea,+ettei+pahin+eikä+kivoin+ole+kumpikaan+se+mitä+todennäköisesti+tapahtuu,+vaan+odotettavissa+on+esimerkiksi+jotain+niiden+väliltä+tai+sitten+ihan+muuta+kuin+kuvittelit.2)+Ellei+edelläolevasta+ole+hyötyä,+niin+kehitä+toimintasuunnitelma+ja+harkitse+esimerkiksi+seuraavia+mahdollisuuksia:+-+pyydä+apua+(siskolta+tai+joltakin+muulta+perheenjäseneltä+tai+tuttavalta).+Porukalla+on+usein+kivampi+kohdata+vaaroja+ja+jännittäviä+asioita+kuin+ihan+yksin.+-+käy+"+kauppaa"+äitisi+kanssa.+Lupaa+esimerkiksi+tehdä+jotain,+mistä+äitisi+luultavasti+pitäisi,+jos+saat+sims+3-pelin.+Jos+lupaamasi+asia+on+mahdollinen+sinun+toteuttaa,+on+se+selvä+etu.-+tee+kuten+menestyksekkäät+mainostajat.+Toista+asiaa+usein+ja+mahdollisimman+miellyttävässä+valossa,+kunnes+äitisi+joko+uskoo+sims+3:n+tarpeellisuuteen+tai+kyllästyy+ja+antaa+sinun+hankkia+sen,+koska+ei+jaksa+enää+kuunnella.+Jos+äitisi+yleensä+edes+kuuntelee,+se+on+selvä+etu.+Jos+hän+alkaa+esittää+omia+ehtojaan+sims+3:n+hakkimiselle,+olet+jo+pitkällä.+Silloin+olet+siirtynyt+kaupankäynnin+puolelle+ja+voit+alkaa+varovasti+esittää+omia+ehdotuksiasi.+Kannattaa+kuitenkin+olla+edelleen+mahdollisimman+kohtelias+ja+miellyttävä.+Liika+kiirehtiminen+on+vain+haitaksi.-+harkitse+epäsuoraa+mainostamista.+Älä+pyydä+peliä+välittömästi,+vaan+mainitse+aina+silloin+tällöin+kuinka+paljon+parempi+(ja+missä+suhteessa+parempi)+sims+3+voisi+olla+sims+4:ään+verrattuna.+Tottahan+se+ON+parempi,+mutta+äitisi+voi+olla+vaikea+ymmärtää+paremmuutta.+Monen+muunkin+on.3)+Elleivät+nuo+vaihtoehdot+vaikuta+järkeviltä+voit+halutessasi+myös+harjoitella+pelin+pyytämistä+virtuaalisesti.+Monet+huippu-urheilijatkin+käyttävät+virtuaaliharjoittelua+onnistuneiden+suoritustensa+takaamiseksi.+He+"näkevät"+mielessään+onnistuneen+suorituksen+moneen+otteeseen,+jolloin+se+heidän+ajatuksissaan+muuttuu+lopulta+niin+todelliseksi+että+se+käy+helpommaksi+toteuttaa.Virtuaalista+valmentajaakin+voi+käyttää.+Puhu+peilin+edessä+(kuten+simit+pelissä).+Kirjoita+esimerkiksi+tänne+palstalle+vaikka+tähän+keskusteluun+syitä,+joiden+takia+haluat+sims+3+pelin.+Jos+saat+lukijat+täällä+uskomaan+että+tosiaan+tarvitset+sen,+on+äitisi+vakuuttaminen+samasta+asiasta+lähes+yhtä+mahdollista.+Ei+kuitenkaan+ihan.+:)
  2. "mistä+vois+ostaa+simsin,+kun+en+uskalla+painaa+mitään+ennen+kun+joku+sanoo.+Että+mikä+on+hyvä."Hyvästä+en+tiedä,+mutta+kerron+mitä+itse+muutama+vuosi+sitten+aloin+touhuta+TS4:n+suhteen.Avasin+Origin-tilin+ja+laitoin+tarkkaan+muistiin+salasanan,+että+pääsisin+sinne+myöhemminkin.+Sen+jälkeen+kaivoin+luottokortin+esille,+että+osasin+kopioida+tilinumeron+kyselykaavakkeeseen+ja+ostin+peruspelin,+jonka+ostokuitin+kopioin+talteen+muistitikulle+*)+voidakseni+myöhemmin+todistaa+ostaneeni+ainakin+oikeuden+pelata+TS4:ää.Rahat+häipyivät+tililtä,+sähköinen+kuitti+tuli+Originilta+saman+tien+ja+siinä+samalla+myös+ilmestyi+mahdollisuus+ladata+peli.+Latasin+tunteroisen+verran+ja+olen+sen+jälkeen+pelannut+hiukan+yli+2000+tuntia+(enemmän+kuin+83+vuorokautta).+Ostaminen+netissä+on+helppoa+ja+nopeaa.+Ongelmia+pelaamisessa+on+ollut+melko+vähän+tähän+mennessä,+mutta+kukaan+ei+käytännössä+takaa+etteikö+niitä+voisi+tulla.+Jos+esimerkiksi+Origin,+tietokone+tai+nettiyhteys+lakkaavat+toimimasta+en+voi+välttämättä+aloittaa+peliä+tai+edes+kunnolla+korjata+sitä.+Netti+ja+kone+ovat+toimineet+luotettavasti,+mutta+Origin+on+oma-aloitteisesti+"vaihdattanut"+pelitilini+salasanaa+kahdesti+siitä+edeltä+mitenkään+ilmoittamatta+ja+syytä+kertomatta.+Ikävä+kyllä+pelkällä+peruspelillä+en+olisi+jaksanut+pelata+kovin+monta+päivää.+Olen+ostellut+vähitellen+useita+lisäosia+ja+kamapakkeja+-+kaikki+Originin+kautta-+ja+niille+on+jo+tullut+tähän+mennessä+hintaa+monta+kertaa+enemmän+kuin+peruspelille.+Läheskään+kaikkia+saatavilla+olevia+ostokamoja+en+ole+aikonut+hankkia,+mutta+karkean+arvioni+mukaan+olen+silti+käyttänyt+TS4:ään+jo+nelisen+sataa+euroa.+Onko+se+hyvä?+Pelifirmalle+melko+varmaan+on+hyvä,+muttei+läheskään+riittävä+ja+minulle+se+on+rahallisesti+huono+juttu.+Olisin+voinut+käyttää+euroni+muuhunkin.+Olisin+voinut+myös+hyödyntää+tarjouksia,+jotka+kuitenkin+tähän+mennessä+ovat+kohdistuneet+lähinnä+sellaisiin+lisäreihin+jotka+olin+jo+hankkinut+ja+kamapakkeihin+joista+en+paljoa+piitannut.No+mitä+olen+saanut+noin+neljällä+sadalla+eurolla+tähän+mennessä?+Arviolta+100+vuorokautta+hupia+ja+kokemuksia,+joita+en+olisi+saanut+ilman+peliä+sekä+muutamia+tuttavia+ympäri+maailmaa,+joihin+en+olisi+muutoin+tutustunut.+Olen+oppinut+jotain+pelaamisesta,+koodeista+ja+mahdollisesti+elämästä,+olen+turhautunutkin+moneen+otteeseen,+mutta+myös+nauttinut+asioista+joita+en+olisi+kohdannut+peliä+hankkimatta.+Aivan+saman+olisin+luultavasti+saanut+jonkin+muunkin+Sims-pelin+kanssa,+mutta+hiukan+eri+tavoin.+Ongelmat+olisivat+olleet+toisen+tyyppisiä,+mutta+niiden+korjaaminen+olisi+edellyttänyt+enemmän+järkeä+(ja+vähemmän+Originia).*)+Kun+tietokoneeni+aikanaan+hajoaa,+voin+luultavasti+löytää+sähköiset+kuitit+muistitikulta+ja+pelata+vielä+seuraavallakin+koneella,+kunhan+minulla+on+ne+kuitit+(ja+salasanat)+tallessa.