Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Simahtanut
profiilit
Simahtanut
Simahtanut
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
178
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiva+kun+kerroit,+mutta+ajattelitko+tehdä+jotakin+asialle?
(Esim.+traits.equip_trait+trait_OccultVampire++-+tai+joku+muu+juttu+tuolta+todella+runsaasta+valikoimasta)
Aika+epätodennäköistä+kyllä,+että+kahden+vampyyrin+perheeseen+luonnollisella+metodilla+hankittu+lapsi+olisi+ihminen.+(ellei+sitten+pelin+toimintaa+ole+jotenkin+muutettu)
Adoptoidut,+CAS:issa+lisätyt,+kirjastosta+poimitut+yms.+ovat+tietenkin+asia+erikseen.
Onko+varma,+että+taapero+on+ihminen?+Vilkaise+vielä,+miltä+sen+tarvepalkin+pikkuruinen+"naamakuva"+näyttää.+Jos+siinä+minikuvassa+näkyy+vampyyrin+hampaat,+niin+on+sittenkin+vampyyri,+vaikka+taaperona+näyttääkin+täysin+ihmiseltä.
Taaperon+"Plumbob"+ei+vielä+poikkea+ihmisen+vastaavasta,+mutta+CAS:issa+se+vampyyrin+"naama"+jo+näkyy+taaperollakin.+(Ks+esim:+https://forums.thesims.com/en_us/discussion/910791/baby-toddler-vampires)
11.09.2017 12:38
Vampyyrivauvat,+-taaperot+ja+-teinit+ikääntyvät+normaalisti,+mutta+nuoret+aikuiset+vampyyrit+sitten+enää+eivät.+Ihmisenä+vampyyrin+lapsi+voi+syntyä+esimerkiksi+jos+toinen+vanhemmista+on+ihminen.+Tarvekategoriasta+ja+CAS:+ista+pystyy+päättelemään+kumpi+on+kysymyksessä,+ellei+sitten+ulkonäkö+jo+sitä+kerro.+Peilikuva+vampyyrilapsilla+on+edelleen,+vaikka+aikuisilta+se+katoaakin.+Lapsen+ja+taaperonkin+saa+sitten+muutettua+haluttaessa+ihmisestä+vampyyriksi+tai+päinvastoin+koodeilla+tai+modeilla+yms.
10.09.2017 19:50
Blogista+ihan+samaa+mieltä+kuin+Hilbert+edellä.+Kävin+kattomassa+kolmesti+ja+harkitsin+kommentointia.+(Ei+kuitenkaan+ollut+huomauttamista,+joten+palasin+tänne+kertomaan+sen+täällä.)+:)
100+vauvaa+haasteesta+on+pikkasen+rutinaa+henkilökohtaisista+syistä,+se+kun+ei+sovi+kaikille+-+mut+ei+sovi+varmaan+useimmat+muutkaan+haasteet,+joten+ei+sen+puolesta.+Mikä+mua+arveluttaa+100-vauvasessa+on+esimerkiksi:
-+moraali+yleensä
-+etiikka+lasten+kohtelussa
Ja+miksi+nuo+sitten+arveluttaa,+kun+ei+juuri+muita+paljoa+hetkauta?+No+kun+itse+koetan+kohdella+simejä+pelissä+niin+kuin+haluaisin+itseäni+kohdeltavan,+enkä+sen+takia+tykkää+ajatuksena+tuosta+lasten+tekemisestä+"hyvänpäivän+tuttujen"+kanssa.+Pelissä,+missä+pitkään+keskenään+aviossa+eläneetkin+voivat+päivittäin+kysellä+toisiltaan+ollaanko+sitä+sinkkuja,+ei+tietenkään+merkitse+mitään+ettei+omasta+isästä+ole+välttämättä+havaintoa+eikä+olla+"mitään+sukua"+omalle+veljelle+tai+siskolle,+mutta+elävässä+elämässä+näkyvät+semmoisesta+saavan+jotkut+pahojakin+traumoja.
Edellä+oleva+EI+tarkoita+etten+arvosta+sinänsä+hienoa+haastetta,+jonka+kovalla+työllä+saa+taatusti+sujumaan+niinkin+että+simit+ovat+kaiken+aikaa+tyytyväisiä.+Keskimäärin+arvelen+kuitenkin,+että+vaikka+esimerkiksi+8+hengen+taloudella+moni+pelaa,+sekin+tapahtuu+niin+että+kahden+tai+kolmen+simin+touhuja+ohjataan+ja+loput+nukkuvat+tai+ovat+ohjaamattomina+töissä.+Parhaassa+(tai+pahimmassa,+miten+sen+ottaa)+tapauksessa+ei+pelaaja+ohjaa+mitään+tai+ketään,+vaan+ajelee+vaikka+pikana+peliä+eteenpäin+ja+seuraa+tai+järjestää+lähinnä+vain+suurimpia+katastrofeja.+Noin+siis+yhdellä+taloudella.+Jos+pelataan+lopulta+yli+sadalla+simillä+(vähintään+13+taloutta)+,+jäävät+katastrofitkin+näkemättä+ja+legendaarisen+täysin+olemattoman+pelin+oman+tarinankehityksen+takia+myös+tapahtumatta.+Mulle+se+ei+ole+ongelma,+mutta+edustaa+jokseenkin+välinpitämätöntä+suhtautumista+simeihin+ja+resurssien+hukkaamista+useammalla+kuin+yhdellä+tasolla.
No+pitääkö+sitten+simien+muka+olla+koko+ajan+tyytyväisiä+ja+mitä+järkeä+silloin+olisi+koko+pelissä,+jota+mainostetaan+simulaationa?+Ihan+ilmiselvästi+se+ei+ole+tarkoitus.+Mun+filosofian+mukaan+silti+pitäisi+ainakin+pelaajalla+olla+enimmäkseen+kivaa+ja+vaikken+onnistu+sitä+aina+käytännössä+järjestämään+itselleni,+onnistun+siinä+kuitenkin+simien+suhteen.+Sadalle+simille+en+saa+järkättyä+kivaa+elämää+100-vauvasen+haasteen+säännöillä.+Useammallekin+sadalle+saan+järjestettyä+kuitenkin+tosi+paljon+kivoja+juttuja,+kun+pikkasen+modaan+peliä.+Silloin+mullakin+on+mukavampaa.++:)
01.09.2017 16:25
1.+En+ole+lemmikkien+asiantuntija,+mutta+kirjoittamalla+hakukoneeseen+"sims+3+horse+accessories"+olin+näkevinäni+aika+monta+sivullista+kamoja.+Joltain+niistä+varmaan+lataamiset+onnistuvat+ihan+hyvin,+mutten+osaa+varmuudella+kertoa+miltä+kannattaa+ladata.+Kaunis+kuva+ei+vielä+todista+mitään+ja+joukossa+voi+olla+(ja+onkin)+kamoja,+joiden+mukana+peliin+ilmestyy+ongelmia.+Minun+ajatukseni+on,+että+pitää+ainakin+aluksi+tarkkaan+muistissa+mitä+on+peliin+ladannut+ja+jos+jotain+uutta+ja+kiusallista+tulee+ilmi,+niin+poistaa+sitten+juuri+nuo+viimeksi+asennetut+kamppeet.
Itse+olen+lataillut+viime+aikoina+hyvin+vähän,+joten+en+tiedä+tarkkaan+sims+3:n+kamojen+yleisestä+turvallisuustilanteesta.+Uskon+kuitenkin,+ettei+MTS:n+(Mod+The+Sims)+ja+TSR:n+The+Sims+Resource)+löytyisi+kiusallisia+ladattavia,+eli+itse+uskaltaisin+käyttää+aika+surutta+sieltä+löytyneitä+kamppeita+pelissäni.+Sen+sijaan+esimerkiksi+Exchangesta+en+ihan+helpolla+hakisi+mitään+ilman+jonkinlaisia+turvatoimia.+Sen+verran+olen+lukenut+ihmisten+kertoneen+kaiken+maailman+ongelmista+sieltä+ladattujen+kamojen+seurauksina.
2.+Latausohjeita+(eli+selityksiä+siitä+mitä+niiden+[useimmiten+zipattujen]+ladattavien+kanssa+pitää+tehdä,+että+saa+ne+toimimaan+pelissä+omalla+koneella)+löytyy+tosi+monelta+sivulta.+Niitä+on+luultavasti+kaikilla+yleisimmillä+kielillä,+mutta+suomeksi+muistelen+nähneeni+hyviä+ohjeita+mm:+
http://lauransimsblogi.blogspot.fi/p/sims-3-latausohje.html
http://addanohjelmointivirhe.blogspot.fi/p/ladatta.html
http://stazziesmonsterfactory.blogspot.fi/p/lataus.html
Ja+hei,+nää+oli+vaan+esimerkkejä!+Muita+tosi+hyviä+on+paljon,+mut+en+vaan+äkkiä+muistanut+muita.
//+Jos+tulee+ongelmia,+niin+kysy+vaiks+Radolasta,+täältä+tai+Simssuosta+(Simssuo+on+Hilbertin+TS4-+painotteinen+sivu,+mut+Hilbu+tietää+luultavasti+kaiken+tietämisen+arvoisen+kolmosestakin)+ja+on+niitä+muitakin+asiallisia+paikkoja.+Esimerkiks+nuo+yllämainitut,+joilla+on+latausohjeitakin.+Voi+olla,+et+joku+tulee+ja+kertoo+niistäkin+enemmän+tämän+jutun+nähtyään.+:)
Kun+turhautuminen+on+suuri,+on+auttamisen+halukin+suuri,+mut+tieto+ei+valitettavasti+aina+oo+kovin+suurta.+:)
30.08.2017 10:27
Viite+B:+Voi+joutua+simi+vankilaan+kolmosessa.+Omat+rikosuralle+yllytetyt+simit+on+lusineet+viikkotolkulla.+Skoudet+haki+suoraan+"työpaikalta"+ja+veivät+selliin+-+ellei+simi+ennättänyt+karata+ennen+autoon+taluttamista.+
Toinen+tapa+oli+murtautua+taloon,+jossa+oli+varashälytin.+Sen+kun+onnistui+laukaisemaan,+niin+piti+viettää+paikalla+jonkin+verran+aikaa+-+ottaa+vaikka+rennosti+torkut+sohvalla+tai+jotain+-+niin+partioauto+tuli+ja+taas+lain+koura+l.+avokämmykkä+otti+ja+vei+vanksaan.
On+muitakin+tapoja.+En+vaan+muista+enää,+kun+en+aikoihin+ole+kolmosta+pelannut.
11.08.2017 13:04
Paljon+on+ollut+pelaajilla+ongelmia+vuosien+mittaan+Isla+Paradisossa,+joka+lienee+TS3:n+bugisimpia+paikkoja.+Ei+ole+mulla+tietoa+mitä+kannattaisi+yrittää,+paitsi+jos+on+sattumalta+vielä+hiukan+vanhempi+tallennus+jäljellä,+jossa+tuo+perhe+olisi+vielä+jäljellä.+Silloin+voisi+kai+kohtuullisen+vähällä+saada+sen+kehitettyä+ajan+tasalle.
Korruptoituneen+tallennuksen+voi+korjata,+mutta+siitä+saattaa+koitua+enemmän+hommaa+kuin+uuden+talouden+väsäämisestä.+Nraas+MasterController+voi+joskus+auttaa,+mutta+ei+sekään+ihan+kaikkea+saa+korjattua+ainakaan+sellaisten+asioiden+suhteen,+jotka+ovat+tapahtuneet+jo+ennen+sen+asentamista.
Pahoittelen+etten+osaa+auttaa.
30.07.2017 10:57
1)+Talouksien+hallinnassa+voi+siirtää+simejä+taloudesta+toiseen.+Sinne+vain+pitää+ensin+käydä+luomassa+ja+tallentamassa+sopiva+simi+ja/tai+talous.+(Ks+esim:+https://www.reddit.com/r/thesims/comments/2fb1b2/sims_4_adding_a_sim_to_an_existing_household/)
2)+Huijaamalla+esimerkiksi+cas.fulleditmode+-+huijauksella,+jolloin+voi+editoida+olemassaolevaa+taloutta+ja+sen+olemassa+olevia+jäseniä+siminluonnissa+samalla+kun+lisää+uusia.+Tämä+on+mun+suosikki,+kun+se+on+yksinkertainen+ja+nopeampi+kuin+talouksien+hallinnan+kautta+säätäminen.+Se+on+kuitenkin+jossain+vaiheessa+mm.+sotkenut+simien+sukupuun+,+jonka+senkin+pystyy+kyllä+halutessaan+myöhemmin+korjaamaan.+Muitakin+bugeja+on+ollut+silloin+tällöin,+mutta+mulla+cas.fulleditmode+on+toiminut+hyvin.
PS.+Tapoja+on+muitakin.+Arvelen,+että+löytyvät+englannin+kielellä,+jos+hakusanoina+käyttää+vaikka+"sims+4+adding+sims+to+households"+tai+jotain+sinnepäin.+Sanan+"sims"+kun+vaihtaa+sitten+vaikka+sanaan+"ghosts",+niin+selviää+kummitusten+lisääminen.+Se+on+muistaakseni+pikkasen+eri+touhu,+mutta+sujuu+sekin+jos+haluaa.
29.07.2017 11:21
Ei+voinut+tuohon+linkkiinkään+luottaa.+Sen+sisältö+löytyy+luultavasti+kuitenkin,+jos+hakukoneeneen+kenttään+kirjoittaisi+vaikkapa+"Voiko+nettisivujen+tietoihin+luottaa?"
(En+kyllä+paljoa+luota+tuohonkaan.+:))
26.07.2017 13:06
Jotkut+huhut+ovatkin+luotettavia.+Itse+uskon+ihan+mitä+tahansa+joku+vain+viitsii+minulle+kertoa,+kunhan+uskominen+vain+on+vapaaehtoista,+hauskaa+eikä+erityisen+moraalitonta+JA+kertoja+pitää+itsekin+asiaa+epävarmana,+eikä+vaivaudu+mainitsemaan+kuka+(ja+milloin+ja+miksi)+asiasta+on+kertonut.+Sellaiset+huhut+ovat+parhaita!
Nettikirjoituksiin+en+sen+sijaan+useinkaan+usko+tai+ainakaan+niihin+luota.+Syitä+on+kerrottu+mm.+seuraavassa:+http://www.jyu.fi/viesti/verkkotuotanto/tutkiva/tti/toimittaja/luotettavuus.
26.07.2017 12:59
Aika+sähläämistä+oli+mulla+reilu+viikko+sitten+juuri+tuo+pyyhetelineen+sijoittaminen+seinälle+mukavan+näköiseen+korkeuteen,+mutta+meni+lopulta+ilman+MoveObjects-huijausta+tai+alt-napin+pohjassa+pitämistä,+joita+näkyvät+neuvovan+nettisivuilla.+T-napin+painamisella+sai+kurkattua+"ylempää"+pieneenkin+huoneeseen+(ja+uudestaan+painamalla+kuvakulman+taas+takaisin+entiselleen).+Siitä+oli+muistaakseni+mulle+apua+-+ja+kaikki+seinät+piti+olla+ylhäällä,+että+sijoitus+onnistui.+Rakennustouhuissa+on+ollut+bugeja+ja+muutoksia+jo+moneen+otteeseen+eri+päivityksissä.+Joku+vanha+konsti+on+mennyt+välillä+viralta+ja+uusia+tullut+tilalle,+joten+vanhemmat+ohjeetkin+voivat+olla+päivityksen+tarpeessa.
23.07.2017 12:49
Olen+funtspohtinut+ja+kysyn+lähinnä+tuodakseni+ymmärtämättömyyteni+esille+ymmärrettävässä+muodossa.+(lol)
-+onks+siellä+foorumilla+yleistä+höpinää,+(jo+avattuja)+topikkeja+TS4-lisäreistä,+kamapakeista+sun+semmosista+ja+jos+on,+niin+miten+sinne+pääsen+itse+kirjoittamaan?+Niistä+kun+olis+kiva+kysellä+mielipiteitä+ja+ihmetellä+vaiks+porukassa.
-+onks+siinä+foorumin+käytössä+jotain+semmoista,+et+pitää+esimerkiks+esittäytyä+ekana+ennen+kuin+foorumille+voi+kirjoittaa?+Luin+jotain+sen+suuntaista+sieltä+kehityskeskustelun+puolelta,+mut+en+älynnyt+menikö+se+läpi.+On+tuo+kognitiivinen+dissonanssi+aika+pahana,+niin+ei+heti+tajua.+:)
09.07.2017 11:31
Samaa+mieltä+kuin+Hilbert+edellä+-+ja+seuraavan+huhun+kertoja+voisi+mielestäni+laittaa+linkin+lukemaansa+juttuun.+Säästäisi+hakemisen+vaivan+seuraavilta+ja+toisi+kenties+hiukan+uskottavuuttakin+asian+taakse.
//+Vielä+tätä+kirjoitettaessa+TS4-+Lemmikkien+tilanne+on+edelleen+yhtä+avoin+kuin+viikko+sitten+ja+muutamissa+arveluissa+esiintyvä+päivämääräveikkauskin+(9-10+marraskuuta)+on+peräisin+tuosta+yhdestä+ja+samasta+Slovakialaisen+pelikaupan+jutusta,+jonka+todenperäisyyden+simguru+Graham+jo+kertaalleen+kielsi+ja+jonka+ilmoittajakin+perui.+//
07.07.2017 23:13
Olisiko+seuraavasta+apua?+Ks:+http://www.carls-sims-4-guide.com/tutorials/building/houses.php+-+toinen+kuva,+kohta+numero+6+-+portaat.
03.07.2017 22:47
Kiitos+Hilbert!+Sivusto+näyttää+minun+mielestäni+kivalta,+asialliselta+ja+ollakseen+niin+uusi,+se+pitää+sisällään+yllättävän+paljon+hyödyllistä+tietoa.+Arvostan+työsi+tuloksia+ja+koetan+jotain+pientä+kirjoitella+sinne+minäkin.+Tsemppii,+jeeeee!+++:)
01.07.2017 10:23
Ohon,+Simssu!+Kiitoksia+tervetulotoivotuksesta.+Valitsemani+käyttäjätunnus+on+kuitenkin+jo+näköjään+olemassa+joten+en+voi+kirjautua.*)+Siksi+osallistun+upean+näköisen+epävirallisen+sivustonne+toimintaan+ainoastaan+epävirallisesti.
*)+Kirjautumisen+vahvistusviesti+katosi+bittiavaruuteen.+Pahoitteluni+tapahtuneen+johdosta+ja+vakuutan,+että+vahinko+oli+yksinomaan+minun,+kun+en+edeltä+varmistanut+jo+hieman+vanhentuneen+postini+täyttöastetta.+Parinvaihtoon,+rahalahjoituksiin+ja+suoritusta+parantaviin+lääkekuureihin+kehottavien+viestien+määrä+yllätti+jälleen+kerran.+:)
PS.+Tämä+ei+ole+palaute+vaan+selite.
30.06.2017 17:58
Simmer+kirjoitti:
"Marraskuun+alulla+saattaa+tulla+dogs+and+cats+nimellä.+Amerikassa+oli+ollut+kissan+jo+pre-orderina+kuulemma,+mutta+en+sitä+itse+löytänyt."
En+epäile+uutisen+sisältöä+aivan+niin+paljoa+kuin+sen+ajankohtaa.+:)
Eräs+syy+epäilyyn.+Nettitarkastelun+perusteella+löysin+kymmeniä+viittauksia+Slovakialaisen+vähittäismyyjän+ilmoitukseen,+josta+edellä+lyhyesti+mainitsinkin.+Viittauksia+AMERIKKALAISEEN+(USA,+North+America,+etc.)+ennakkotilaukseen+ei+TS4-lemmikkien+osalta+-+toistaiseksi+-+ainuttakaan.
Mielipide/johtopäätös:+Ei+kukaan+muukaan+löydä+virallista+"TS4+kissan+pre-orderia"+Amerikan+puolelta+ennen+kuin+se+jossakin+muodossa+todella+toteutetaan.+Huhuja+on+runsaasti+ja+lisää+ilmestyy+päivittäin+ja+ovat+toinen+toistaan+hienompia+ja+uskottavampia.+Odottelen+itse+kuitenkin+ihan+rauhassa+siihen+asti,+että+esimerkiksi+Origin+alkaa+kyselemään+miksi+en+jo+ole+tilannut.+:)
30.06.2017 14:11
Simpointseista+on+keskusteltu+mm:+http://answers.ea.com/t5/The-Sims-3/Where-can-I-buy-a-card-for-Sims-3-Simpoints/td-p/4927756+ja+mainos+löytyy+esim:+http://store.thesims3.com/simpoints?execution=e2s1.+Muutoin+en+tunne+asiaa,+mutta+periaatteessa+pystyy+hankkimaan+ilman+PayPalia+tai+luottokortteja.
Roaring+Heights+on+ollut+Storessa+(ks.+esim:+http://store.thesims3.com/roaringheights.html?categoryId=12642),+samoin+Midnight+Hollow,+(ks.+esim:+http://fi.store.thesims3.com/midnighthollow.html)+-+mutta+ovatko+edelleen+sieltä+saatavissa+vai+eivät,+siitä+mulla+ei+ole+hajua+ja+muut+tietävät+asian+paremmin.
Kummastakin+löytyy+tietoja,+että+ovat+(tai+ovat+olleet)+myös+vapaasti+ladattavissa.+Osoitteet+löydät+kirjoitettuasi+hakukoneeseen+nimen+ja+liitettyäsi+perään+vaikkapa+sanan+"free".+(MH.+esim:+https://freesims3downloads.tumblr.com/post/94993333326/midnight-hollow-gold.+https://www.youtube.com/watch?v=wbs7slzNg3c+[linkki+lataukseen+videon+alla]+jne.)
Itse+en+ole+ladannut+mm.+siksi+että+suhtaudun+noihin+latauspaikkoihin+epäluuloisesti+enkä+kannata+piratismia.+En+siis+tiedä+toimivatko+tai+saako+niistä+vaikkapa+viruksia,+selainkaappareita+taikka+muuta+harmia.
27.06.2017 20:48
Näkyvillä+on+tosiaan+sitä+sun+tätä.+Joku+vähemmän+tunnettu+pelikauppa+oli+jo+laittanut+sivulleen+Sims+4+lemmikeistä+ilmoituksenkin,+joka+sitten+osoittautui+vääräksi.+(https://simsvip.com/2017/06/26/simgurugraham-debunks-supposed-sims-4-pets-render/)
27.06.2017 17:23
Saat+ilmoituksen+tulossa+olevista+kissanpennuista,+jos+onnisti.+Ellei,+niin+uudelleen+vaan+yrittämään.+Koppi+tietenkin+pitää+olla+tontilla.
27.06.2017 16:31
http://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/Origin-won-t-open-launch-at-all/td-p/1808171
Olisko+tuosta+jutusta+apua?
27.06.2017 16:16
6 / 9