Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

178

1. Kiva+kun+kerroit,+mutta+ajattelitko+tehdä+jotakin+asialle?(Esim.+traits.equip_trait+trait_OccultVampire++-+tai+joku+muu+juttu+tuolta+todella+runsaasta+valikoimasta)Aika+epätodennäköistä+kyllä,+että+kahden+vampyyrin+perheeseen+luonnollisella+metodilla+hankittu+lapsi+olisi+ihminen.+(ellei+sitten+pelin+toimintaa+ole+jotenkin+muutettu)Adoptoidut,+CAS:issa+lisätyt,+kirjastosta+poimitut+yms.+ovat+tietenkin+asia+erikseen.Onko+varma,+että+taapero+on+ihminen?+Vilkaise+vielä,+miltä+sen+tarvepalkin+pikkuruinen+"naamakuva"+näyttää.+Jos+siinä+minikuvassa+näkyy+vampyyrin+hampaat,+niin+on+sittenkin+vampyyri,+vaikka+taaperona+näyttääkin+täysin+ihmiseltä.Taaperon+"Plumbob"+ei+vielä+poikkea+ihmisen+vastaavasta,+mutta+CAS:issa+se+vampyyrin+"naama"+jo+näkyy+taaperollakin.+(Ks+esim:+https://forums.thesims.com/en_us/discussion/910791/baby-toddler-vampires)
  2. Blogista+ihan+samaa+mieltä+kuin+Hilbert+edellä.+Kävin+kattomassa+kolmesti+ja+harkitsin+kommentointia.+(Ei+kuitenkaan+ollut+huomauttamista,+joten+palasin+tänne+kertomaan+sen+täällä.)+:)100+vauvaa+haasteesta+on+pikkasen+rutinaa+henkilökohtaisista+syistä,+se+kun+ei+sovi+kaikille+-+mut+ei+sovi+varmaan+useimmat+muutkaan+haasteet,+joten+ei+sen+puolesta.+Mikä+mua+arveluttaa+100-vauvasessa+on+esimerkiksi:-+moraali+yleensä-+etiikka+lasten+kohtelussaJa+miksi+nuo+sitten+arveluttaa,+kun+ei+juuri+muita+paljoa+hetkauta?+No+kun+itse+koetan+kohdella+simejä+pelissä+niin+kuin+haluaisin+itseäni+kohdeltavan,+enkä+sen+takia+tykkää+ajatuksena+tuosta+lasten+tekemisestä+"hyvänpäivän+tuttujen"+kanssa.+Pelissä,+missä+pitkään+keskenään+aviossa+eläneetkin+voivat+päivittäin+kysellä+toisiltaan+ollaanko+sitä+sinkkuja,+ei+tietenkään+merkitse+mitään+ettei+omasta+isästä+ole+välttämättä+havaintoa+eikä+olla+"mitään+sukua"+omalle+veljelle+tai+siskolle,+mutta+elävässä+elämässä+näkyvät+semmoisesta+saavan+jotkut+pahojakin+traumoja.Edellä+oleva+EI+tarkoita+etten+arvosta+sinänsä+hienoa+haastetta,+jonka+kovalla+työllä+saa+taatusti+sujumaan+niinkin+että+simit+ovat+kaiken+aikaa+tyytyväisiä.+Keskimäärin+arvelen+kuitenkin,+että+vaikka+esimerkiksi+8+hengen+taloudella+moni+pelaa,+sekin+tapahtuu+niin+että+kahden+tai+kolmen+simin+touhuja+ohjataan+ja+loput+nukkuvat+tai+ovat+ohjaamattomina+töissä.+Parhaassa+(tai+pahimmassa,+miten+sen+ottaa)+tapauksessa+ei+pelaaja+ohjaa+mitään+tai+ketään,+vaan+ajelee+vaikka+pikana+peliä+eteenpäin+ja+seuraa+tai+järjestää+lähinnä+vain+suurimpia+katastrofeja.+Noin+siis+yhdellä+taloudella.+Jos+pelataan+lopulta+yli+sadalla+simillä+(vähintään+13+taloutta)+,+jäävät+katastrofitkin+näkemättä+ja+legendaarisen+täysin+olemattoman+pelin+oman+tarinankehityksen+takia+myös+tapahtumatta.+Mulle+se+ei+ole+ongelma,+mutta+edustaa+jokseenkin+välinpitämätöntä+suhtautumista+simeihin+ja+resurssien+hukkaamista+useammalla+kuin+yhdellä+tasolla.No+pitääkö+sitten+simien+muka+olla+koko+ajan+tyytyväisiä+ja+mitä+järkeä+silloin+olisi+koko+pelissä,+jota+mainostetaan+simulaationa?+Ihan+ilmiselvästi+se+ei+ole+tarkoitus.+Mun+filosofian+mukaan+silti+pitäisi+ainakin+pelaajalla+olla+enimmäkseen+kivaa+ja+vaikken+onnistu+sitä+aina+käytännössä+järjestämään+itselleni,+onnistun+siinä+kuitenkin+simien+suhteen.+Sadalle+simille+en+saa+järkättyä+kivaa+elämää+100-vauvasen+haasteen+säännöillä.+Useammallekin+sadalle+saan+järjestettyä+kuitenkin+tosi+paljon+kivoja+juttuja,+kun+pikkasen+modaan+peliä.+Silloin+mullakin+on+mukavampaa.++:)
  3. 1.+En+ole+lemmikkien+asiantuntija,+mutta+kirjoittamalla+hakukoneeseen+"sims+3+horse+accessories"+olin+näkevinäni+aika+monta+sivullista+kamoja.+Joltain+niistä+varmaan+lataamiset+onnistuvat+ihan+hyvin,+mutten+osaa+varmuudella+kertoa+miltä+kannattaa+ladata.+Kaunis+kuva+ei+vielä+todista+mitään+ja+joukossa+voi+olla+(ja+onkin)+kamoja,+joiden+mukana+peliin+ilmestyy+ongelmia.+Minun+ajatukseni+on,+että+pitää+ainakin+aluksi+tarkkaan+muistissa+mitä+on+peliin+ladannut+ja+jos+jotain+uutta+ja+kiusallista+tulee+ilmi,+niin+poistaa+sitten+juuri+nuo+viimeksi+asennetut+kamppeet.Itse+olen+lataillut+viime+aikoina+hyvin+vähän,+joten+en+tiedä+tarkkaan+sims+3:n+kamojen+yleisestä+turvallisuustilanteesta.+Uskon+kuitenkin,+ettei+MTS:n+(Mod+The+Sims)+ja+TSR:n+The+Sims+Resource)+löytyisi+kiusallisia+ladattavia,+eli+itse+uskaltaisin+käyttää+aika+surutta+sieltä+löytyneitä+kamppeita+pelissäni.+Sen+sijaan+esimerkiksi+Exchangesta+en+ihan+helpolla+hakisi+mitään+ilman+jonkinlaisia+turvatoimia.+Sen+verran+olen+lukenut+ihmisten+kertoneen+kaiken+maailman+ongelmista+sieltä+ladattujen+kamojen+seurauksina.2.+Latausohjeita+(eli+selityksiä+siitä+mitä+niiden+[useimmiten+zipattujen]+ladattavien+kanssa+pitää+tehdä,+että+saa+ne+toimimaan+pelissä+omalla+koneella)+löytyy+tosi+monelta+sivulta.+Niitä+on+luultavasti+kaikilla+yleisimmillä+kielillä,+mutta+suomeksi+muistelen+nähneeni+hyviä+ohjeita+mm:+http://lauransimsblogi.blogspot.fi/p/sims-3-latausohje.htmlhttp://addanohjelmointivirhe.blogspot.fi/p/ladatta.htmlhttp://stazziesmonsterfactory.blogspot.fi/p/lataus.htmlJa+hei,+nää+oli+vaan+esimerkkejä!+Muita+tosi+hyviä+on+paljon,+mut+en+vaan+äkkiä+muistanut+muita.//+Jos+tulee+ongelmia,+niin+kysy+vaiks+Radolasta,+täältä+tai+Simssuosta+(Simssuo+on+Hilbertin+TS4-+painotteinen+sivu,+mut+Hilbu+tietää+luultavasti+kaiken+tietämisen+arvoisen+kolmosestakin)+ja+on+niitä+muitakin+asiallisia+paikkoja.+Esimerkiks+nuo+yllämainitut,+joilla+on+latausohjeitakin.+Voi+olla,+et+joku+tulee+ja+kertoo+niistäkin+enemmän+tämän+jutun+nähtyään.+:)Kun+turhautuminen+on+suuri,+on+auttamisen+halukin+suuri,+mut+tieto+ei+valitettavasti+aina+oo+kovin+suurta.+:)
  4. Kiitos+Hilbert!+Sivusto+näyttää+minun+mielestäni+kivalta,+asialliselta+ja+ollakseen+niin+uusi,+se+pitää+sisällään+yllättävän+paljon+hyödyllistä+tietoa.+Arvostan+työsi+tuloksia+ja+koetan+jotain+pientä+kirjoitella+sinne+minäkin.+Tsemppii,+jeeeee!+++:)