Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

178

1. TS4:stä+lisää+juttua+mm:+http://keskustelu.suomi24.fi/t/12475691/the-sims-4-kokemuksiaUlkomaista+pohdintaa+mm:+http://modthesims.info/fd.php?f=669
  2. Moi+Elusa!+Kiitokset+hienosta+aloituksesta+ja+ideasta.Aktiivisuus+ja+järkevyys+kuulostavat+mainioilta+asioilta,+mutten+tiedä+niiden+realistisuudesta.+Päätösten+teko+kun+on+kokemukseni+mukaan+helppoa,+mutta+niiden+pitäminen+vaikeampaa.+:)+Lupaan+kuitenkin+yrittää+omien+rajoitusteni+puitteissa.Mielipiteitä:Sims+4+tilanne+sellaisena+kuin+sen+näen:+Tätä+kirjoitettaessa+TS4+on+täysin+pelattavissa.+Sisältöä+ja+syvyyttä+puuttuu,+mutta+toisaalta+muutamia+asioita+on+toteutettu+paremmin+kuin+edeltäjissä.+Jatko+riippuu+käsittääkseni+lähinnä+EA:n+ja+pelitiimin+panostuksesta+merkittävästi+enemmän+kuin+pelaajien+tyytyväisyydestä,+vaikka+silläkin+on+merkitystä.+Jatko+on+"varma"+seuraavat+n.10+vuotta,+mutten+ryhdy+paljoa+arvailemaan+seuraavien+lisäreiden+sisältöä.+Lemmikit+lienee+tulossa+melkoisella+varmuudella,+muista+on+"jokaisella"+mielipiteitä,+mutta+kenelläkään+ei+tietoa.+Kamapakit+toimivat,+mutteivät+juuri+loista+millään+osa-alueella.+Tullessaan+TS4+oli+sellainen+pettymys+(etenkin+edellisten+versioiden+ystäville),+että+jatko+on+pakostakin+alkua+parempi.Jos/kun+(itse+sanoisin+kun)+TS5+tulee,+se+taitaa+olla+uusi+pettymys+vanhoille+pelaajille,+mutta+riemu+uusille.+Tuleeko+se+vielä+PC:lle+vai+muille+'kodinkoneille'+kuten+puhelimille,+tableteille+tai+vaikka+virtuaalilaseille,+sitä+en+tietenkään+tiedä,+mutta+arvelen+että+'puhelimille'+tulee.+Soma,+nopea+ja+rajoittunut+android/Jawa/C+(++)+-tyyppinen+versio+edellisistä.TS5+ominaisuusveikkaus:-+kummallinen+käyttöliittymä,+Origin-sidonnaisuus+jatkuu,+vanha+konsepti+(Nelosen+klooni?)+uudistettuna+ja+paikkailtuna+uudelle+pelikonetyypille,+jos+sellainen+ehtii+löydä+itsensä+läpi+ajoissa.-+taso+hieman+aiempia+huonompi,+sisältö+entistäkin+'sekopäisempää'+kohellusta,+mutta+ah+niin+hauskaa+ja+tietenkin+söpöä.
  3. Ilo+lukea,+mitä+SusuV+kirjoittaa+edellä!En+olisi+uskonut+vielä+2+vuotta+sitten,+mutta+nyt+olen+minäkin+ruvennut+tykkäämään+Sims+4:stä.+Toisin+kuin+OutoSim+edellä,+en+osaa+kunnolla+verrata+TS2:een,+mut+TS3:een+taatusti.+Nyt+kun+neloseen+on+tullut+(lopulta)+mm:-+uima-altaat+ja+astianpesukoneet+jo+ajat+sitten+(ilmaiseksi,+eli+ei+tarvinnut+maksaa+enempää,+jos+peruspeli+jo+oli)+ja+sukupuut-+taaperot+melkein+kahden+ja+puolen+vuoden+huolestumisen+ja+odottelun+jälkeen+(ilmaiseksi+samalla+tavalla+kuin+edellä)-+vampyyrit+lisärissä,+joka+tosin+on+maksullinen,niin+ilmoittaudun+itsekin+jo+nelosen+tykkääjäksi.+:)On+Sims+4:ssä+selviä+puutteita+muihin+verrattuna+,+omia+heikkouksia+ja+ihmeellisyyksiä,+mut+on+myös+monia+oivalluksia+ja+hienouksia.+Ei+oo+täydellinen,+eikä+semmoiseksi+tule+(syistä,+joita+mm.+OutoSim+mainitsi+edellä).+Sittenkin+käy+mielessä+että+ne,+jotka+pettyivät+pahan+kerran+neloseen+vielä+pari+vuotta+sitten,+vois+jo+varovasti+kokeilla+uudestaan.+Jos+on+paljon+pelannut+edellisiä+versioita,+ei+kyllä+heti+totu+nelkun+tyyliin,+mut+ajan+mittaan+kyllä.+(Ne+jotka+on+pelanneet+oikein+tosi+paljon+muita,+ei+ehkä+totu+koskaan)+Aloittajalle+TS4+on+kuitenkin+todennäköisesti+helpoin+tähänastisista+Sims-peleistä.+Se+ei+vaadi+toimiakseen+kunnolla+läheskään+sitä+määrää+'hiljaista'+tietoa,+mitä+edelliset,+mut+edellisten+tapaan+sitä+voi+jo+muokata+itselleen+mieleisemmäksi+mm.+modeilla+ja+muilla+luomuksilla+(CC:llä).Mun+rankingissa+TS4:n+viat+ovat+lähinnä:+-+ahtauden+tunne.+Ei+tätä+ainakaan+toistaiseksi+voi+laajentaa+loputtomiin+sillä+tavoin+kuin+TS2:a+(ja+kolmostakin+esim.+maailmojenluontityökalun+avulla),+eli+aiemmat+jutut+säilyttäen+ja+jos+on+tottunut+"avoimeen"+maailmaan+(vrt.+TS3),+niin+tökkii+nuo+välilataukset.+Ei+voi+mitään.+Tuohonkin+kyllä+tottuu,+jos+on+tottuakseen.-+sisällön+puute+peruspelissä+-+edelleen.-+EA+ja+maxis+yhdessä:+Tuottaja+selittää+pelistä+mitä+sattuu+mieleen+juolahtamaan,+PR/kommunikaatio+-päällikkö+käy+ärhentelemässä+pelaajille+netissä,+eikä+pelinkehittäjätkään+taida+kaikki+pelata+itse+Sims+4:ää,+vaan+luultavasti+muita+pelejä.+(Korjaisivat+takuulla+'ikibugit',+jos+itse+pelaisivat.+Etteivät+vaan+tappelisi+keskenään+siellä.)Mistä+mä+eniten+tykkään:-+CAS+(Siminluonti)+on+nopea,+simppeli+ja+tehokas,+kun+ei+tarvii+simiä+säätää+slidereilla.+-+nopeat+alkulataukset.+Ei+ehdi+voikkaria+tekemään+jäkiksellä,+kun+peli+jo+kaipaa+huomiota.+Tällä+on+merkitystä+mm.+silloin,+kun+jostain+syystä+joutuu+pelin+lopettamaan+ja+taas+aloittamaan+hiukankin+useammin,+kokeilee+CC:ä+ta+etsii+jotain+vikaa+yms.-+helppous,+sujuvuus+ja+luotettavuus+yhdessä.+Peli+kaatuu+toistaiseksi+tosi+harvoin.-+taaperot!+En+mä+niillä+paljoa+pelaa,+mut+ne+on+tosi+tärkeitä+tarinan+kannalta,+täysin+korvaamattomia+perhe-elämässä+ja+ihkumpia+kuin+mitkään.+Lisäks+ne+osoitti,+et+maxis+edelleenkin+osaa+tehdä+jotain+fiksua.-+vampyyrit!+Eka+kerta+kun+oikeesti+innostun+semmoisista+pelissä.+Ovat+pelin+kehittäjätkin+tainneet+olla+innoissaan+noita+suunnitellessaan.
  4. Pistitpä+pahan+kysymyksen.1)+Mulla+ei+ole+näköjään+resource-tiedostoja+Program+Filesissa+(tai+edes+Program+Files(x86):n+sisällä),+joten+arvelen+ettei+niitä+siellä+välttämättä+tarvita.+Saatan+olla+tietenkin+väärässä,+mutta+mulla+kuitenkin+TS3+toimii.+Varovainen+ehdotus:+Laita+tarkoin+paikka+merkille+ja+siirrä+tilapäisesti+nuo+epäilyttävät+tiedostot+vaikka+työpöydälle+tai+johonkin+toiseen+kansioon+ja+kokeile+oliko+siirrosta+apua.2)++resource.cfg+-+tiedostoja+voi+olla+ja+myös+on+erilaisia.+Jos+nyt+vähääkään+ymmärrän,+niin+Originista+viimeksi+ladattu+"tietää"+vain+latauksen+mukana+tulleiden+tiedostojen+oletetun+sijainnin.+Vanha+resource.cfg+"muistaa"+missä+tiedostot+olivat+ennen+kuin+latasit+Originista.+Itse+kokeilisin+vaihtaa+tilapäisesti+keskenään+jos+sellainen+vielä+olisi+mahdollista.+Voi+toimia+tai+sitten+ei.+Ellei+toimi,+niin+ladatut+täytynee+kai+asentaa+uudelleen+(tai+vaihtaa+vanha+ladattujen+kansio+uuden+tilalle+tms.)3)+Itselläni+on+TS3,+jonka+käynnistän+levykkeeltä+(järjestyksessä+uusimman+lisärini+levykkeeltä),+enkä+päästä+Originia+sotkemaan+toimivaa+peliä+millään+tavoin.+TS4:n+kanssa+käytän+kyllä+Originia,+mutten+vahingossakaan+Sims+3:n.+Tämän+takia+en+osaa+kuvitella+miksi+ja+missä+laajuudessa+olet+mitäkin+ladannut+Originista.+Ellei+muut+jutut+auta,+voi+Originista+ladannut+varmaan+kysyä+EA-tuesta+mitä+siellä+suosittelevat.4)+Netistä+löytyy+kuvia+toimivien+Sims+3-pelien+tiedostojen+sijainnista+koneella+ainakin+Windows+7:n+sovelluksina.+Vertailemalla+voi+varmaan+päätellä,+josko+tiedostojen+paikoissa+olisi+jotain+outoa.Netistä+löytyy+tietenkin+myös+yleiset+ongelmanratkaisuohjeet+kolmoselle.
  5. Jaha,+nyt+on+sitten+ilmestynyt+MTS:n+sivulle+modi,+jonka+avulla+voi+palkata+omia+perheen/talouden+jäseniä+töihin+ravintolaansa.+Omistaja+ei+kuitenkaan+voi+edelleenkään+itse+keittää,+toimia+hovina+tai+tarjoilla.+Omistajan+hommaksi+jää+ruokavieraiden+tervehtiminen+ja+muu+miellyttäminen.Harmi+kyllä+EA/Maxis+ehti+edelle+ja+asennutti+jo+hieman+ennen+modin+ilmestymistä+bugin,+joka+tekee+taitavastakin+kokista+pelkän+aloittelijan+gurmee-annosten+suhteen.+Yhdessä+kaikkien+muiden+bugien+ja+kummallisuuksien+kanssa+tämä+uusi+bugi+riitti+jo+mielestäni+käytännössä+tekemään+ravintolan+pitämisestä+kannattamattoman+ja+jokseenkin+järjettömän+puuhastelun.+Kokatkoot+nyt+pelinkehittäjät+luomuksellaan.+Minä+luovutan.+:)
  6. Jokaiseen+Sims-peliin+on+tehty+jonkinlaisia+tappomodeja.+Ei+kaikki+niistä+tuo+uusia+tapoja+tai+uusia+animaatioita,+mutta+jotkut+yhdistelevät+pelissä+jo+ennalta+olevia+asioita+tavalla,+joka+saa+jutun+näyttämään+uudelta.+Murhaavat+teddy-karhut+ja+somat+tyttöset+aseineen+ovat+kai+klassikkoja.Kolmosessa+Awesome-modilla+sai+mm.+pudotettua+ydinpommin+kaupunkiin+komennolla+"Nuke+Them+All".+Tuli+kokeiltua+vahingossa+tyyliin+"mitä+tää+nyt+sitten+tekikään?"+-+ja+hups!+Ei+ollut+enää+naapureita+missään.Kolmoseen+oli+myös+aikoinaan+kehitetty+varsin+hieno+"sniper"-modi+aseineen+ja+ampumisineen.+Latasin+modin,+ammuin+jonkun+kiusankappaleen+ja+unohdin+modin+pitkäksi+aikaa+-+kunnes+sattumalta+huomasin+hyvin+viattoman+näköisen+pikkutytön+pelissä+raahaavan+mukanaan+kookasta+kiikarikivääriä!+Piti+tietenkin+seurata+minne+iloinen+tyttö+(jolla+näytti+olevan+murha+mielessä)+paineli+kiväärinsä+kanssa.+Se+meni+kaupungintalolle!+Oho,+nyt+se+kai+täräyttää+pormestarin+hengiltä+-+tuumin+itsekseni+-+mutta+tyttö+osallistuikin+vain+mielenosoitukseen+kaupungintalon+edustalla+ja+heilutti+kivääriä+julisteen+asemesta.+Simille+ase+oli+pelkkää+rekvisiittaa.+Ei+se+ampunut+ketään+ilman+pelaajan+ohjausta,+mutta+mulle+näky+pikku+simistä+aseineen+jäi+vuosiksi+verkkokalvolle.Nelkussa+on+sitten+omat+tappomodinsa.+Jos+jotakuta+kovin+semmoiset+kiinnostavat,+niin+simin+voi+hukuttaa+vaikka+omaan+pissaansa,+hävetyttää+kuoliaaksi+tai+säikyttää+takuuvarmasti+hengiltä+jne.+Jäädytyspistoolista+saa+tappoaseen+ja+tulipaloista+voi+tehdä+tosi+tuhoisia.+Itse+koetan+enimmäkseen+pelata+"sivistyneesti",+mut+hullun+koheltava+nelonen+on+houkutellut+minutkin+välillä+murhaamaan.+Erityisesti+vampyyrien+tultua+on+tullut+tapettua+jengiä+pelissä+-+enimmäkseen+just+vampyyrejä.+Jos+mun+kilttiä+simiä+tullaan+lupaa+kysymättä+yöllä+imuttamaan+tyhjiin,+niin+se+on+sitten+imumonnin+lähtö+lähellä.