Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Jahas,+taas+kirjautuminen+vanheni:+demeter1+piti+sanomani,,))
  2. Huomenta.+Jokohan+nojatuoliin+sopisi+istahtaa+?+Tuntui+välillä,+että+"istuimet"+oli+varattu,+eikä+juuri+löytänyt+tuttuja+vieraiden+joukosta..))Niin+kai+se+menee,+että+"lika+barn+leker+best",+samanlaiset+lapset+leikkivät+keskenään+parhaiten+-+surkea+käännös,+mutta+ei+taida+olla+hyvää+vastinetta+tälle+sananlaskulle+?Minusta+tuo+etsiytyminen+samanhenkiseen+seuraan+on+vaistonvaraista,+ei+siihen+liity+mitään+muita+poissulkevaa+eikä+eriarvoistamista,+vaikka+niin+tahdotaan+joskus+nähdä.+Minun+"yksinäinen"+juhannukseni+ei+sitten+ollutkaan+yksinäinen+vaan+hyvinkin+yhteisöllinen.+Lapset+ja+lapsenlapset+koolla,+siis+omani,+ja+riittihän+sitä+väkeä+siinäkin.Kävi+vielä+niinkin,+että+juhannuksenviettotoivotuksia+alkoi+sataa+jo+ennen+juhlaa,+sellaisiltakin+tutuilta,+joista+ei+usein+kuulu.+Varmasti+kororajoitusten+vapautuminen+vaikutti+asiaan.+Ja+meitä+"yksinäisiä"+on+sittenkin+paljon:+leskiä,+eronneita,+sinkkuja.Hauskin+toivotus+taisi+olla:+"soittelen+tässä+kun+ei+ole+parempaakaan+tekemistä'"..))Toinen+kirjoittaja+mainitsi+huumorin+ja+sen++tavoittaminen+vaatii+minusta+juuri+tuota+samanhenkisyyttä,+kykyä+asettua+samalle+aaltopituudelle+toisen+kanssa.Totistahan+tämä+olo+pakkaa+muuten+olemaan+kaikkien+muutosten+ja+terveyshuolien+keskellä.+Sää+sentään+hellii+meitä+ja+luonnon+seuraaminen+tuottaa+hyvää+mieltä.Horsma+alkoi+kukkia+eilen+kukkaniitylläni...Molemmat+nuoret+perheet+ovat+lomalla+heinäkuun+joten+eiköhän+tässä+seuraelämäkin+vilkastu,+vaikka+jo+tutulle+totesin,+että+minulla+erakoituminen+on+tainnut+jäädä+päälle,+en+kaipaa+tähän+mitään+erityistä+vaikka+tietysti+minustakin+tuntuu+haikealta+lukea+muiden+kuvauksia+omasta+juhlanvietosta.+Siis+nimenomaan+haikealta,+kateutta+kuvaukset+eivät+herätä+-+:))++koska+niistä+välittyy+sellaista+syvää+elämäniloa+mistä+on+itsekin+saanut+olla+osallinen.+Kaikki+koettu++on+tallessa...Onnittelut+ynnämuulle,+kesän+lapselle.+Syntymäpäivien+suma,+yksi+niistä,+sattuu+meilläkin+tähän+juhannuksen+seudulle.Antoisaa+kesäpäivää+kaikille,demeter1
  3. Iltapäivää.Että+juhannuskoivuista+nyt+ollaan+käräjöity+?+Varkaaksi+minäkin+tunnustaudun.+Oma+rikokseni+on+vain+jo+tainnut+vanhentua+kun+parikymmentä+vuotta+sitten+"varastin"+juhannuskoivut+vieressä+olevalta,+rakentamattomalta+tontilta.+Katsoin+sen+vain+ryteikön+harventamiseksi..))Näissä+rikkeitten+syynäämisenä+ja+tuomitsemisessa+on+tainnut+jo+arkijärki+sumentua.+Muistan,+että+päiväkotikeikkalaisena+kollegat+tuohtuivat+kun+ylimmältä+johdolta+tuli+kirje,+jossa+lasten+ylijäämäruokaan+kajoaminen+nähtiin+varkautena.+Ylijäämäruoka+piti+toimittaa+takaisin+keskuskeittiölle,+mitä+sille+siellä+tehtiin+jäi+arvoitukseksi,+ainakin+minulle.Arkijärki+tuntuu+kadonneen+isommistakin+kuvioista+kun+pidetään+kiinni+näistä++demokratian+takaamista+"oikeuksista",+eikä+juuri+tajuta+siitä,+mitä+niiden+perääminen+vaikuttaa+muihin+ihmisiin+ja+kokonaisuuteen.+Viittaan+siis+lähinnä+tuohon+Elokapinaan,+mistä+Mak-Ris+teki+aloituksen+ja+sai+aikaan+vilkkaan+keskustelun.+Hyvä+asia+voidaan+pilata+taitamattomalla+toteutuksella.Juhannusta+valmistellaan+nojatuolissa+jo+kovasti.+Itse+en+sitä+juuri+tee+kun+sen+viettäminen+ei+onnistu+kaavailujen+mukaan.+Auto+toi+ja+ambulanssi+vei+kumppanini+taas...Taidan+viettää+juhannuksen+yksin,+kukkien+keskellä..))Eilen+kukista+kirjoiteltiin++täällä+ja+bongausten+jälkeen+huomasin,+että+omalta+kukkaniityltäni+puuttuu+monia+Ramoonan+mainitsemia+lajeja+-+tai+oikeastaan+taitaa+olla+niin,+että+Ramoona+tunnistaa+niitä+enemmän..))+Päivänkakkara+oli+nyt+kuitenkin+ilmestynyt+pihalle+yön+aikana.+Ilolla+tervehdin+sitä.+Se+oli+äidin+lempikukka+ja+itsellänikin+on+Markettaa+istutettuna+ruukkuihin.Olen+tosi+tyytyväinen+tuohon+ilmalämpöpumppuun+joka+pitää+asunnon+lämpötilan+miellyttävänä.+Hellejaksoa+voi+odottaa+turvallisella+mielellä..))Esitin+jo+eilen+veljentytölle+kutsun+tulla+"ilmastopakolaiseksi"+meille,+jos+kerrostaloasunto+käy+sietämättömäksi.+On+lomalla+ja+lupasi+käväistä.+Tämä+"nuori"+on+meidän+suvun+toisineläjä+-+mikä+on+usein+laitettu+minun+piikkiini,+olen+ollut+"huono"+esikuva..))+Hän+kuuluu+siis+"moppiakatemiaan"+eli+pitkälle+koulutettuihin+duunareihin.+Esimerkillinen+hän+on+mielestäni:+tekee+sitä+työtä,+mitä+on+tarjolla.+Tosin+heille+käy+usein+niin,+että+he+näkevät+työyhteisön+puutteet,+mutta+kun+heillä+ei+ole+valtaa+puuttua+niihin+ja+arvomaailmakin+voi+tökkiä,+he+jäävät+ulkopuolisiksi+ja+vaihtavat+usein+työtäkin.No.+Elämänkokemusta+siinä+ainakin+kertyy+ja+usein+duunarin+palkkakin+saattaa+olla+isompi+kuin+valkokaulustyöläisen.Ukkosta+on+luvassa+tälle+päivälle.+Juuri+kun+eilen+sain+pihakeinun+pehmusteet+ulos,+avaran+taivaan+olle,+kun+en+pystynyt+yksin+kiinnittämään+aurinko/sadekatosta+paikalleen.Että+askaretta+riittää+ja+löytyy+lisää+kun+ympärilleen+katsoo..))Hyvää+sunnuntaipäivää,demeter1
  4. Ehkä+kapinallisten+olisi+kannattanut++punnita+tapahtuman+haitat+ja+hyödyt.+Hyvä+asia+hautautuu+sen+harmin+alle,+mitä+se+muille+aiheuttaa.