Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Aaltola on "toiseksi paras" minun listallani. Paras on Pekka Haavisto. Mutta molempi parempi. Ja vastahan kisa on alussa.
  2. Huomentapäivää ! Tuohan olikin hyvä ilmaisu: "arvailuaamu"..))

    Tänään ei ehkä tarvinnut arvailla kun sadetta on taas luvattu koko päivälle. Oikeastaan helpotus kun kulunut viikko oli yhtä tapahtumista...

    Eilenkin olin taas liikkeellä aamusta alkaen. Kävin tapaamassa entistä vapaaehtoistyöporukkaani seurakunnassa - siis luterilaisessa..)) Sessio kesti neljä tuntia ja kun tulin kotiin, pää oli täynnä tarinoita..)) Kyllä seurustelu monen eri henkilön kanssa käy työstä, minulla ainakin.
    Vaikka itse puhun (nykyisin) paljon, niin tekevät muutkin..)) Jaetaan muistoja, pähkäillään nykyistä ja tulevaa - itse kunkin kohdalla - mukavaa ja virkistävää se tietysti on, vaikka voimat viekin..))

    Palautuminen tapaamisesta tapahtui kuitenkin yllättävän nopeasti ja kun sää oli vielä iltapäivällä poutainen päätin suunnata metsään. Siellä vierähti ne perinteiset pari tuntia ja sadekuuron sain niskaani taas. "Minkä kesä kastelee, sen se kuivaakin" - eikös se niin ollut ?

    Huomenna alkaakin sitten valmistautuminen sunnuntailounaaseen. 11 henkeä tulossa ja järjestelyjä riittää. Onneksi on luvattu poutasäätä. Keittolounasta ajattelen: linssi/punajuuri/kookoskeitto, porkkana/bataattikeitto (lasten suosikkeja), perinteinen kalakeitto ja mahdollisesti vielä suppilovahvero- tai tattikeitto...)) Vähän jännittää tuo mustikkapiirakan teko kun en ole aikoihin leiponut pullaa - ja pullataikinaanhan se mustikkapiirakka pitää tehdä..))
    Kuulostaapa aika rehvakkaalta, tämä työrupeamani esittely..)) Ikäänkuin olisin parempikin työmyyrä ja/tai osaaja... Eihän sitä jaksamista aina löydy, sekaan mahtuu päiviä, jolloin tekemisen into ja voimat ovat todella vähissä...
    Katsotaan miten käy tällä kertaa. Hyvää viikonloppua kaikille,
    demeter1
  3. Iltapäivää ! Minulla oli tänään silmälääkärissäkäynti, maanantaina oli siihen liittyvä kuvaus.
    Sadekuuroja oli luvattu koko päivälle ja niinpä sain vettä niskaani mennen tullen.
    Maanantain reissu oli niin uuvuttava, että oikein pelkäsin miten nyt käy: tuleeko bussi, ehdinko jatkoyhteyteen junalle, pysynkö pystyssä liukkailla mukulakivikaduilla..))
    Kaikkea tätä vanha joutuu pohtimaan etukäteen, vaikka järki sanoo, etteihän tuo nyt kummoinen matka ole, vaikka siinä aikaa palaakin.

    Silmälääkäri oli sama, joka leikkasi minulta kaihin molemmista silmistä kolme vuotta sitten, tämä oli tavallaan kaihin jälkitarkastus. Leppoisa ja todella pätevä nuorimies, meriittejä vaikka miten. Hyvät tiedot oli tallentanut, kun tiesi kysyä, miten veljen glaukooma, onko pysynyt kurissa. Tipoilla on pärjännyt.

    Oma silmänpaineeni laski kymmenellä pykälällä kaihileikkauksen jälkeen ja on pysynyt suositelluissa rajoissa. Silmänpohjissakaan ei ollut huomautettavaa, joten terveen paperit sieltä sain. Hintaa käynnille (yksityinen lääkäriasema) tuli tietysti lähes 300 euroa. Kaikella on hintansa..))

    Onpa kiva taas kun on tämä tuttu paikka, nojatuoli, mihin voi istahtaa ja tavata tuttuja.
    Ja tietysti myös vähemmän tuttuja. Muiden kuvauksista voi aina löytää sellaista, mihin voi samaistua, mikä herättää muistoja ja mistä voi saa itselleen innoitusta.

    SkillaN on todella ahkera ! Jaksaa säilöä ja varustautua. Minulla on toistaiseksi vain mustikat kerättynä, sieniä näyttää olevan tuolla pihamaalla taas entiseen malliin: punikkitatti puskee oman oranssin lakkinsa melkein sepelin altakin. Se ei ole tattien parhaimmistoa, mutta ajattelin kyllä poimia sitä ja käyttää vaikka lämpimien voileipien aineosana.
    Kun olin päiväsaikaan liikkeellä, junassa oli lähes yksinomaan tummaa väkeä. Kun tuo rasismikeskustelu velloo nyt kiivaana, kiinnitin heihin erityishuomiota: välittömiä, iloisia ja kohteliaita olivat ne, joiden kanssa jouduin ohimennen tekemisiin: eivät he pelokkailta vaikuttaneet, enkä minäkään... )) "Tääll´on toki tilaa kaikille..)) runoili Eino Leino...

    Sadetta luvassa huomiseksikin. Jos minulta kysyttäisiin niin sanoisin, että jo riittää.
    Pihakukat ovat kärsineet kaatosateista: miljoonakello, joka yleensä kukkii runsaasti koko kesän, näyttää jo vähän rupsahtaneen, kuten pelargoniatkin. Tienvarsilla kyllä pietarytti kukkii säihkyvän keltaisena. Täällä ainakin...
    demeter1