Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7559

1. Niinpä. Tuntui luonnollisemmalta vastata hänen viestinsä perään kuin uusiin ketjuihin...
  2. Keskipäivää, Hil-la. Yritin ottaa kantaa tuohon "mitättömyys"-aiheeseen ketään "nimeltä mainitsematta". Uskon, että suurin osa lukijoista ymmärsi kannanottosi kuten sen tarkoitit, totuuskomissio tapansa mukaan käänsi sen omiin tarkoituksiinsa sopivaksi.

Ihan kohtuutonta on taas tämänhetkinen saamasi maailitus. Pitäisikö ilmoittaa ylläpidolle ?
    Onhan tuo selvästi sääntöjen vastaista "esittää asiatonta sisältöä muista käyttäjistä".
    Totuuskomission jatkuvat, ennen muuta sinuun kohdistuvat maalitukset ovat jo niin räikeitä että ne voisivat hyvin käydä kunnianloukkauksesta.

Tässä yhteydessä kiitän omasta puolestani kaikkia ystävällismielisiä kirjoittajia, jotka tuossa edellisessä ketjussa esittivät selkeitä ja mielestäni täysin tasapuolisia näkemyksiä siinä jupakassa missä itse jouduin syytettyjen penkille "kiihotuksesta toista kirjoittajaa vastaan" - olisikohan tuo nyt oikea jurdinen termi tässä "keississä"..))

Tiedän että sinusta Hil-la ei ole rettelöimään, eikä minustakaan. Siili25 - kiitos kirjoituksestasi - esittikin tähän saumaan sopiva sitaatin: "koirat haukkuu, karavaani kulkee".
    Siitä saakin totuuskomissio sopivan aiheen seuraavaan sessioonsa: "ketkä ovat koiria"..))
    Kohta ollaan selkä seinää vasten kun "kauniisti" tivataan tarkennusta...))

Mutta tosissaan. Surullinen olen siitä, mihin taas ollaan päädytty, Nojatuolin alkuperiäinen henki, millaisena sen itsekin vielä sain kokea, on enää varjo entisestään ja sinä Hil-la olet siihen täysin syytön. Silti minäkin tahdon uskoa ja nähdä, että meissä on voimaa ja sitkeyttä pitää Nojatuoli hengissä, jo sinun esimerkkisi velvoittaa siihen.

Yhä enemmän me tarvitsemme toisiamme, vertaisina, kun maailma on mitä on ja tuskin paremmaksi muuttuu.

Kiitos sitkeydestäsi ja jaksamisestasi ! Sinnitellään.
    demeter1
  3. Älä puhu minun puolestani, korppis, sillä minä en tiedä, "todellisia syitä" tämän tekaistun draaman syntyyn. Veikkaan jonkinasteista turhautumista omaan rooliisi täällä.

Odotat toisenlaista palautetta viestittelyysi ja kun sitä ei näyttäisi tulevan, uhriudut ja syytät toisia, tällä kertaa minua.
    Niinhän se on aina mennyt. Ellet mielestäsi tule ymmärretyksi, vastapuoli ei "sisäistä" viestiäsi, luetun ymmärtäminen ei ole hänellä hallussa.

Juuri koskaan en ole nähnyt sinun arvioivan omaa osaasi viestittelyssä, olisiko siinä sellaisia puutteita, mikä saa toisen/toiset reagoimaan ei-toivotusti.

Tässä erityisessä tapauksessa jätin vastaamatta tivaukseesi koska uskoin sen olevan vain sinulle tyypillinen provo. Hil-lallekin taisit tuon kysymyksen esittää ja samaan tyyliin voin itsekin vastata: ellet itse näe omassa käytöksessään syytä kielteisen palautteen saamiseen, toisten arviot tuskin muuttavat tilannetta.

Tuliko sinusta nyt mielensäpahoittaja kun ilkesin kirjoittaa epäilyni positiivisuuden voimasta ja nähdä , että sitä nykyisin tarjotaan yleislääkkeeksi lähes kaikkiin ihmiselämän vaikeuksiin.
    Tapasi on aina ollut sovittaa esittämäni yleisluontoinen kritiikki itseesi. Aina ei ole kyse sinusta !
    En mielestäni esittänyt suoraa kritiikkiä sinulle ja täysin posketon on väite, että pystyisin provosoimaan Anot sinua vastaan ? Siihen minulla ei olisi kykyä eikä haluakaan..))
    Anojen monet viestit tässäkin ketjussa ovat mielestäni esimerkkejä vain hyvästä keskustelutaidosta: kiihkotonta viestittelyä, tarkentavia kysymyksiä (yhteenkään et vastannut) hyvää tilannetajua, hyväntahtoista huumoria ... Siitä arvostus ja kiitokset heille.

Sellaiset tuomiot, mitä minulle olet langettanut nyt ja aikaisemmin, "kiero" "ei-rehellinen"
    ansaitsisivat mielestäni jonkinlaisia perusteluja, vaikka olen samaa mieltä monien kirjoittajien kanssa siitä, että jokainen täällä tekee omat johtopäätöksensä asioista ja toisista kirjoittajista.
    Samaa mieltä olen myös toisen kirjoittajan kanssa siitä, että kahdenkeskinen välienselvittely ei kuulu tänne. Ja ehkä muistat, että olet itse ehdottanut "lähestymiskieltoa" meidän välille. Itse olen sitä pyrkinyt noudattamaan, oletko sinä ?

Mitään vihanpito ei mielestäni ole syytä harrastaa. Ihmisten väliset luonne-erot vain ovat joskus niin isot, että etäisyyden ottaminen on hyvä vaihtoehto kanssakäymisessä.
    Sitä toivon jatkossa.
  4. Enpä yhtään ihmettele kuvaamaasi hetkellistä alakuloa, Paloma, kun kaiken tuon olet nähnyt ja kokenut ja muistojesi kanssa elät.

Isojen muutosten ja uhkien keskellä elämme enkä minäkään suuremmin luota ihmisen kykyyn käsitellä ja hallita niitä. Kun oma maailmantuskani oli isommillaan päätin ruveta luottamaan ihmeisiin..)) Luultavasti vaan opettelin niitä näkemään ja/ tai sitten vaan sekotin toiveet ja todellisuuden. Maailmantuska kuitenkin muuttui siedettävän kokoiseksi ja sen kanssa yritän edelleen sinnitellä. Nyt se vielä onnistuu kun olot ovat meillä verrattain vakaat, miten käy jatkossa, sitähän emme tiedä.

Onko yhdysvaltalainen kirjailija Celeste Ng, sinulle tuttu ? (Vanhempansa ovat Hong Kongista) Hän käsittelee tuonkin kaltaista problematiikkaa uudessa kirjasaan "Kadonneet sydämet". Se on dystopia mutta se voisi yhtä hyvin kuvata tätä päivää - jos siis median välittämään todellisuuteen vertaa. Olen vasta kirjan alussa, mutta kylmäävältä tuntuu jo nyt. Olen lukenut muitakin Celeste NG:n kirjoja, arvostettu ja palkittu kirjailija Yhdysvalloissa ja noteerattu muuallakin.
    Kyllä tuonkin tyyppinen kirjallisuus minulle lohtua antaa koska melkein aina niissäkin on mukana toivon siemen.
    demeter1