Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Juuri noin ajattelen itsekin, Ano 00.24 ja oikeastaan ihmettelen tuota "syytöstä" , että kertomalla vaivoistaan kuormittaa muita.
    Onnellinen se, joka on tähän ikään päässyt ilman vaivoja tai onnistunut ne selättämään, mutta eikö voisi yhtä hyvin ajatella, että se, joka on terve kuormittaa muita terveydellään..))

    No, vitsi vitsi ! Mutta jos toisten vaivat kuormittavat, tulee kysyneeksi, että eikö hän, joka näin kokee, ole koskaan itse ollut tarvitseva tai saanut myötätuntoa osakseen.

    Tietysti meillä voi olla kokemuksia henkilöistä, jotka hallitsevat muita sairauksillaan, mutta eiköhän se ole sittenkin aika harvinaista ja meidän ikäiset tunnistavat kyllä tällaiset manipulointiyritykset ja sanoutuvat niistä irti, jos mahdollista.
    demeter1
  2. Iltapäivää ! Olipa taas mukava lukea näitä turvallisen arjen kuvauksia ja nähdä, että "joillakuilla" on voimia säilyttää oma aktiivisuutensa ja tasapainonsa lisääntyvien uhkien keskellä.
    Vaikka oma olo ei ole häävi, yhteistä hyvää lisäävät teidän kirjoitukset ja parhaassa tapauksessa auttavat näkemään valoa omallakin kohdalla.

    Synkintä syksyä kai nyt eletään muutenkin, joskin lumentulo, vähäinenkin, valaisee maisemaa täälläkin.
    Yksi verikoe on vielä minulla jäljellä. Tänään piti taas olla aamulla syömättä ja juomatta ja hoippua puolikuntoisena labraan. Onneksi poika oli etätöissä, joten sain saattajan mukaan. Melkein saman tien tippuu näitä tutkimustuloksia Maisa-portaalin kautta luettavaksi. En vain millään jaksa googlata niitä . "Matala", "korkea" ja viitearvot saavat riittää minulle, kunnes lääkäri ne tulkitsee.

    Täytyy kai silti olla tyytyväinen hoitoon, minkä olen vaivoihini saanut. Pari tuttua maalla, Pirkanmaalla ja länsi-Savossa kertoivat omia kokemuksiaan julkisesta terveydenhoidosta, suoranaisesta ikäsyrjinnästä ja yleisestä piittaamattomuudesta.
    Pahalta kuulosti, vaikka molemmat kuitenkin lopulta saivat tarvitsemansa avun - kun jaksoivat sitä sitkeästi hakea. Entä jos eivät olisi jaksaneet ?

    Ihminen on ihmisen toivo ja jokainen meistä ansaitsisi tulla nähdyksi, kuulluksi ja hoidetuksi se on selvää, mutta taitaa olla niin, varakkaimmat ja äänekkäimmät tulevat jatkossakin olemaan vahvoilla kun kun hoitoresursseista kilpaillaan. Näin ennusti eräs tulevaisuudentutkija ja siihen on helppo uskoa.

    Synkkää tekstiä taas ! Mutta seepra ei pääse raidoistaan. Olen joskus vedonnut Juho- Kusti Paasikiveen, joka aina asioita pohtiessaan lähti siitä "huonoimmasta alternatiivistä".
    Sieltä kun pääsee vain ylöspäin ..))

    SkillaN kertoi tauluistaan. Omaa tuotantoa, muistelen. Minäkin olen vähän sisustanut !
    Minulla on paljon tauluja, jotka olen saanut lahjaksi, osa on tuttujen itseänsä maalaamia. Seinät eivät tahdo riittää ! Mieluisin katseltava on tällä hetkellä nuoremman poikani kuusivuotiaana maalaama koivumetsä !
    Alle kouluikäisinä kaikki lapset ovat vielä luovia. Yli kaksikymmentävuotiaista vain neljä prosenttia. Tämän muistan oppineeni jollakin luovuuskurssilla.

    Luovuudella on tietysti paljon alalajeja, jokainen meistä on varmasti jollakin tavalla luova - kun ollaan näinkin pitkälle päästy..))

    Hyvää illanjatkoa kaikille,
    demeter1
  3. Hyvältä tuntuu tosiaan Eliaana. Sinähän minua täällä varoittelit, että vanhalla kestää tuo palautuminen vaivoista..))
    Onpa sattuvasti sanottu, tuo perheesi lisääntyminen..)) Pojasta on polvi parantunut, eikö ?