Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Tuosta+en+ole+kuullutkaan,eppu2.+Siita+muistan+lukeneeni,+että+skitsofrenian++syntyyn+saattaa+vaikuttaa+äidin+odotusaikana+sairastama++virussairaus.+Tiedä+häntä...
  2. Hyvä+aihe+ja+hyviä+vastauksia.+Eipä+niihin+ole+paljon+lisättävää,+niin+monipuolisesti+aihetta+on+käsitelty.Kun+on+tehnyt+työtä+ihmisten+kanssa+ja+ollut+monessa+mukana+muutenkin,+vertaistuelta+ei+ole+voinut+välttyä.+En+osaa+sen+vaikuttavuudesta+sanoa+yleisesti+mitään,+itse+olen+ollut+sen+parissa+vähän+varautunut.+Kun+on+ollut++toisenlaisessa+roolissa,+tuen+antajana,+kuuntelijana,+eipä+sitä+osaa+yhtäkkiä+lähteä+"avautumaan",+etenkään+kun+ei+koe+siihen+tarvetta.+Silti+olen+kokenut+hyvänä+sen,+että+minua(kin)+on+kuultu,+olen+saanut+olla+jakamassa++muiden+tarinoita.Olen+tosin+sitä+mieltä,+että+silloin+kun+on+kyse+oikein+isoista+ongelmista,+vertaistuki+ei+riitä,+voi+olla+jopa+pahaksi+-+kuten+kriisiterapiastakin+on+sanottu.+Juttelimme+eilen+ystäväni+kanssa+aiheesta+-+siis+ihmisten+tuen+ja+avun+tarpeesta+-+ja+kysyimme,+mikä+oikein+mättää,+mikä+vaivaa+meitä+hyvinvoinvaltion+asukkaita,+joilla+pitäisi+olla+"kaikki+hyvin".Meidänkin+ikäisten+keskuudessa+riittää+masennusta,+itsemurhia,+alkoholin+liikakäyttöä...Ja+monenlaista+angstia+löytyi+meiltäkin...))Emmekö+enää+kestä+elämää,+suostu+siihen,+että+se+voi+välistä+olla+tuskallista+ja+uuvuttavaa+?Onko+psyko-proganda,+joka+muistuttaa+meitä+"oikeudestamme"+hyvään+elämään++ja+katsoo,+että+kaikki+kärsimys+on+tarpeetonta+ja+turhaa,+otettu+täydestä+?+Ilmeisesti,+koska+erilaisilla+terapioilla+ja+itsehoitomenetelmillä+on+kysyntää+ja+viihdeteollisuus+kukoistaa.+Onhan+noita+asioita+pohdittu+isommillakin+foorumeilla+ja+vastauksiakin+on+löydetty,+mutta+who+cares+-+kuka+välittää+?+kun+tarjolla+on+paljon+elämäntuskaa+puuduttavaa+aineistoa+-+viihde+nyt+ainakin+"tekee+hyvää"+-+vai+miten+se+mainos+kuului+?
  3. Hyvä+artikkeli+uuninpankkopojalta.+Jos+työttömyys+ennen+piilotettiin+kaikenlaisten+hömppäkurssien+ja+pakotetun+yrittäjyyden+taakse,+nyt+on+sitten+valittu+tämä+linja.Kuten+sanoin,+arvostan+sitä,+että+verovaroin+maksettu+yliopistokoulutus+ei+estä+ihmistä+tekemästä+pienipalkkaista,+mutta+yleishyödyllisesti+arvokasta+työtä.+Jos+hän+jostakin+näkökulmasta+katsoen+tulee+"hyväksikäytetyksi"+siinä+ei+mielestäni+ole+mitään+uutta+tai+sensaatiomaista.+Onhan+se+jossain+määrin+"hyväksikäytetyn"+oma+valinta,+turhautuako+työn+puutteessa,+vai+yrittääkö+osallistua+tarjotuissa+puitteissa.