Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aivan+näin+eppu2.+Vaikea+ymmärtää,+että+ei+ymmärretä+eikä+välitetä.+Edes+lasten+tulevaisuudesta.+
Tottahan+se+on,+että+omilla+ratkaisuilla+ei+ole+mitään+vaikutusta+kokonaisuuteen+-+jokainen+haluaa+myös+globaalisti+sen+mitä+muillakin+on,+kiinalaiset,+afrikkalaiset...
+
Tuo+on+tosiaan+tragikoomista,+että++etsitään+"uutta+asuinsijaa",+kun+on+ensin+pilattu+tämä+kaunis,+sininen+planeetta.
31.10.2016 19:59
Kiitos+!eero.+Tuo+edellä+oleva+on+näitä+tyypillisiä+vasta-argumentteja,+millä+huitaistaan+ongelma+suohon.+Turha+kiistellä+ihmisen+osuudesta,+kun+asia++olisi+joka+tapauksessa+ratkaistava.+Vai+haluammeko+me+täälläkin+kulkea+naamarit+kasvoilla+saastuneen+ilman+vuoksi+?+Vaikka+ilmaston+lämpeneminen+ei+meitä+välittömästi+koskettaisikaan+sen+seurauksvaikutuksia+ei+sovi+vähätellä.
31.10.2016 18:40
Kiitos+vinkistä+aloittaja.+Ai+"jos+joku+tuttavista+vähättelee"+?+Useimmat+eivät+tahdo+edes+kuulla+asiasta..))
Mutta+hyvä,+että+asia+on+"vireillä",+sitä+yritetään+saada+jakeluun+muutenkin+kuin+pelkkiä+faktoja+luettelemalla+tai+tutkimuksiin+vetoamalla.
Katselin+itse+muutama+viikko+sitten+mainion+ranskalaisen+dokumettielokuvan+"Tomorrow"+ja+se+oli+sillä+tavoin+ansiokas,+että+siinä+kerrottiin+faktojen+ohella+myös+ihmisten+ponnisteluista+asioitten+muuttamikseksi,+esiteltiin+onnistuneita+hankkeita+ruohonjuuritasolta,++luotiin+toivon+ilmapiiriä.
31.10.2016 16:59
Kuulostaa+hyvältä,+aloittaja.+Nauti+olostasi+niin+kauan+kuin+voit.+Tutullani+on+vastaavissa+tilanteissa+tapana+todeta+:+"kyllä+se+tuosta+vielä+huononee"..))
Mutta+ihan+tosissaan.+Toiset+onnistuvat+jatkamaan+sitä+elämän+kuherruskuukautta+(eläkkeelle+jäämisen+johdosta)+pitempäänkin.+Minulle+riitti+kuukausi.+Sitten+hakeuduin+keikkatyöläiseksi.+Siltikin+vaikka+pidin+itseäni+aktiivisena,+kiinnostuneena++ja+vastaanottavana.+En+vain+oppinut+olemaan+ilman+tuttua+rytmitystä+työn+ja+levon+välillä+enkä+osannut+elää+vain+itseäni+(mahd.puolisoani)+varten.
Ja+kun+minulla+oli+epätyypillinen+työura,+olin+pitkälti+saanut+tehdä+mitä+halusin,++ei+oikeastaan+ollut+odotettavissa+sitä+"sitku"-elämää.+
Kun+lopulta+sain+lastenlapsia+jotakin+todellista+avautui+elämään+taas.+Tyytyväisyyttä+löytyi+kyllä+ennen+heitäkin,+mutta+vahva+elämäntunto+on+pitkälti+heistä+lähtöisin.+Ei+se+tietenkään+yhtä+auvoa+ole+kuten+ei+elämä+yleensäkään+ole,+mutta+heille+tahdon+olla+läsnä+niin+pitkään+kuin+voin+ja+on+tarpeen.+
Palstalaisten+tapaamista+on+taidettu+suunnitella+pariinkin+kertaan.+Itse+olen+jossain+määrin+introvertti.+Ihmisiä+on+ympärillä+nyt+passelisti+ja+täällä+heitä+"tapaa"+ilman+isompia+järjestelyjä+tai+muuta+höösäystä.+Mutta+onnea+yritykselle.
31.10.2016 16:47
Sanos+muuta+eppu2.+Mikään+laite+ei+kestä.+Kun+viimeksi+ostimme+jääkaappipakastiminen+sen+takuuaika+oli+2+vuotta.+
Niin.+Äkkipysähdys+(luonnonkatastrofi)+tai+hidas+kurjistuminen,+ei+meillä+taida+muita+vaihtoehtoja+olla.+Reipas+velanotto+hämää+meitä+aikansa,+mutta+joskus+todellisuus+on+kohdattava.+"Maailmanloppu+ei+ole+tulossa,+se+on+menossa"+(Eero+Paloheimo).
Olen+tukijana+Itämeren+suojeluhankkeessa.+Viime+tiedotteessa+kerrottiin,+että+risteilijöiden+ruokajätteet+jauhetaan+pieneksi+ja+lasketaan+suoraan+mereen+!+Ja+ruokajätteen+määrä+voi+olla+jopa+2-3+kiloa+henkeä+kohti+päivässä+!!!+
Niin+että+todellakaan+ei+olisi+nälänhätää+maailmassa+jos+hyvää+tahtoa+olisi+enemmän+kuin+välinpitämättömyyttä.
31.10.2016 15:38
Viisas+päätelmä+flegmaatti.+Silloin+kun+elämän+jatkuminen+ei+ole+itsestään+selvää,+sen+arvo+nousee,+eikä+sitä+tahdo+tuhlata+murehtimalla.+Toivotaan+kuitenkin+että+terveitä+vuosia+riittää.+
Loppusuora+?+Ei+kai+sentään.+Eikös+sinun+operaatiosi+ole+jo+takanapäin+?+Vertaan+sinua+aina+urheilevaan+veljeeni,+84+v.+Hän+sai+kolmannen+syöpänsä+kukistettua
ja+on+taas+aloittanut+suunnistusharrastuksensa.+Esimerkistä+käytte.+
Olemme+tuttujen+kanssa+puhelleet,+että+70+v+on+sellainen+rajapyykki,+että+viimeistään+silloin+huomaa+oman+rapistumisensa,+ellei+muuten+niin+voimien+vähenemisenä.+Siinä+mielessä+ne+voimailulajit+voisivat+olla+paikallaan..))
31.10.2016 14:25
Niin,+flegmaatti.+.+Kai+addiktin+taustalla+aina+on+jokin+koettu+puute+tai+vääryys.+Sitä+oikaistessa+siitä+tulee+sitten+tapa.
Ja+kuten+sanot:+itse+voi+valita+ainakin+sen+miten+hyvin+se+palvelee+kokonaisuutta,+vai+pitäisikö+sanoa+omaa+hyvinvointia.
Vaimosi+tilanne+on+äärimmäisen+stressaava+-+ainakin+ulkopuolisen+silmin.+Hienoa,+että+hän+osaa+sen,+mitä+toiset+joutuvat+opettelemaan+koko+elämänsä+ajan:+tarttua+hetkeen,+tehdä+käsillä+olevasta+paras+mahdollinen.
Hyvää+elämää+teille...
31.10.2016 10:04
Aivan+k/k.+Luonnonvarat+hupenevat+ja+jokainen+sukupolvi+ajattelee,+että+kyllä+ne+meidän+ajan+riittävät.+Tai+sitten+eletään+samasta+syystä+kuin+viimeistä+päivää;+mitä+väliä,+kun+romahdus+tulee+kuitenkin.
Itse+olen+jo+tehnyt+niin+pitkän+surutyön+näiden+asioitten+kanssa,+että+olen+aika+turta+niille.+Yritän+kuitenkin+itse+elää+ihmisiksi+ja+säilyttää+edes+hiukan+toivoa.+Ei+epätoivokaan+mihinkään+johda.
30.10.2016 20:22
Uskon+tuon+"Maksaakinko.pelättävä"+että+kuvaamasi+tyyppinen+"uusi+alkoholikulttuuri"+on+jo+Suomessa+ja+se+on+nuorten+keskuudessa++vielä+yleisempää+kuin+meidän+ikäluokassa.+
Senpä+vuoksi+vähän+ihmetyttää,+että+minunkin+lähipiirissä+on+henkilöitä,+jotka+pyrkivät+salailemaan+alkoholinkäyttöään.+Leimautumisen+pelkoa+vai+ongelman+kieltämistä+?+
Mutta+kuten+sanot:+useimmilla+meistä+on+oma+addikti.+Kenellä+tupakka,+kenellä+syöminen,+kenellä+himokuntoilu,+puhumattakaan+yleisestä+elämyshakuisuudesta.+Harva+täällä+selvinpäin+kestää..))+Jos+liike+on+lääke,+kai+alkoholikin+voi+olla+sitä+-+kohtuullisesti+nautittuna.
30.10.2016 16:51
Totta+tuokin.+Ja+kuten+sanottu,+jos+vähättelee+omaa+käyttöään,+ote+voi+lipsua+ja+käy+kuin+sille+sammakolle,+joka+laitettiin+kylmään+vesikattilaan.+Kun+vettä+lämmitettiin+hitaasti,+sammakko+ei+huomannut+sitä+ennenkuin+oli+liian+myöhäistä...
30.10.2016 16:14
Minullekaan+ei+naureta+-+ainakaan+päin+naamaa..))+(Paloma)+Silti+tuossa+hunksin+jutussa+on+minusta+perää.+
Sisäänpäin+kääntyminen+voisi+tarkoittaa+sitä,+että+ammennamme+kokemustiedostamme,+omasta+historiastamme,+emmekä+yritä+olla+"ajan+hermolla",+vastata+"ajan+haasteisiin"+yleisesti+tarjotuilla+malleilla.+
Puolison+lapsenlapset+ovat+kyllä+joskus+naureskelleet,+jos+yritämme+jakaa+heille+"ikiaikaista+viisauttamme",+todenneet,+että+niin+"se+oli+ennen+vanhaan".+Silti+huomaan,+että+vähättelystä+huolimatta+he+jäävät+miettimään+asiaa+ja+mieluusti+kuuntelevat+pitempiäkin+tarinoita.
30.10.2016 14:42
Ai+kiitos,+k/k.+Kyllä+se+järki+taitaa+olla+eri+osoitteessa,+siellä+länsisuunnassa..))+Ainakin+näissä+asioissa.
Mutta+ihan+noin+yleisesti.+Jarruttaa+tässä+pitäisi+ja+luopua+tuosta+jatkuvan+taloudellisen+kasvun+pakosta.+Ja+eikö+tuo+olisi+juuri+jarruttamista:+tulot+ja+menot+kuriin+?+Eikä+pitäisi+syödä+enemmän+kuin+tienataan....
30.10.2016 14:24
Älä+huoli,+"maksaakinko.pelättävä".+Kyllä+sinulle+karsina+löydetään,+kun/jos+se+aika+tulee..))+Niinhän+meille+kaikille.+
Mutta+tuossa+on+kyllä+vinha+perä.+Alkoholinkäyttöä+syynätään+vähän+samaan+tapaan+kuin+tupakointia,+liikalihavuutta+ja+mielenterveysongelmia.+Jos+kuulut+johonkin+viiteryhmään,+kaikki+pakkaa+mennä+sen+piikkiin.+Muita+sairauksia+ei+välttämättä+edes+havaita+saati+hoideta,+näin+olen+kuullut.
Tuolla+aikaisemmin+todettiinkin,+että+maksa+korjaa+itse+omat+vaurionsa,+jos+rasituksen+aiheuttaja+poistuu.+Ja+kuten+aikaisemmin+totesit,+on+monia+muitakin+asioita,+jotka+maksaa+rasittavat.+Silti+tuo+aloittajan+mainitsema+uutinen+tuli+ainakin+minulle+yllätyksenä.
Eräs+asia,+minkä+olen++laittanut+merkille+-+kun+ihmiset+puhuvat+omasta+alkoholin+käytöstään+-+on+sen+vähättely+ja+puolustelu.+Onko+se+sittenkin+ongelma+käyttäjälle+?
Jos+käytön+avulla+sietämätön+muuttuu+siedettäväksi+niin+kai+siihen+sitten+jonkinlaista+todellisuuspakoa+sisältyy.+Enkä+nyt+tietenkään+osoittele+sinua+tai+ketään+muutakaan+täällä.+Pohdiskelen+vain+-+aikani+kuluksi..))
30.10.2016 13:44
En+jaksanut+seurata+tuota+puoluejohtajien+palaveria.+Muutaman+minuutin+katsoin+tätä+väsynyttä+joukkoa+ja+tuli++mieleen,+että+eväät+on+syöty.+Kun+yhteiskuntasopimus+kariutui+ja+jokainen+(?)+menoleikkaus+peruttiin,+valtionvelkaa+kasvatettiin+ja+sotkeuduttiin+sotesoppaan,+niin+mitä+jäi+käteen+?
Siitä+olen+yhtä+mieltä,+että+politiikan+teko+ei+ole+helppoa.+Jos+tekee+tarpeellisia+leikkauksia,+menettää+äänestäjät.+Jos+myöntyy+heille,+siirtää+ongelmia+tuonnemmaksi.
Sipilä+aloitti+pestinsä+uljaasti,+mutta+päätyi+mahalaskuun,+kuten+edeltäjänsäkin.+
Katainen+sentään+pelastautui,+jätti+uppoavan+laivan...
Näkisin+mielelläni+valoa,+mutta+synkältä+näyttää.
30.10.2016 13:14
Älkääs+nyt+tytöt+hunksia+mollatko..))+Minusta+hän+on+itsessään+kotona+ja+hänellä+on+se+paljon+mainostettu+"rikas+sisäinen+elämä".+Ei+hän+muuten+pystyisi+täälläkään++tähdeksi+nousemaan...
Someraivosta+saa+kyllä+tuntumaa,+kun+lukee+muita+osastoja.+Eihän+me+enää+sellaisia+olla..)).+Luulen+myös,+että+me,+jotka+sentään+olemme+elämään+nähneet,+siedämme+yhtä+ja+toista,+eikä+se+viimeisen+sanan+sanominen+aina+ole+niin+kovin+tärkeätä.
Kuten+viisivuotias+pikkuneiti+totesi:+"elämässä+on+tärkeintä+osallistuminen"..))
30.10.2016 12:23
Niin,+"ilo+ilman+viinaa".+Ja+jos+joudut+hakeutumaan+päivystykseen+viikonlopulla,+et+juuri+pääse+kynnystä+pitemmälle.+Vuodepaikat+on+varattu+päihtyneille/sammuneille/kännissä+kaatuneille...
Ex-appeni+kaatui+kotona+eräänä+perjantai-iltana,+löi+päänsä+ja+sai+päähänsä+ommeltavan+haavan.+Ambulanssia+ei+saatu,+olivat+"muissa+tehtävissä".+Kun+lopulta+saimme+hänet+lääkärin+puheille,+ensimmäinen+kysymys+kuului:+paljonko+olette+juonut+?+Vaikka+appi+oli+selvinpäin...
Tuo+huolettomasti+heitetty+viittaus+alkoholinkäytön+suhteesta+maan+talouteen+ontuu+minustakin+pahasti.+Alkoholin+liikakäytöstä+kärsivät+muutkin+kuin+alkoholinkäyttäjä++itse:+työnantaja,+perhe,+terveydenhuolto.+Ja+"känsä"+maksaa,+myös+se+loispummi,+joka+ei+itse+ole+näihin++"taloustalkoisiin"+osallistunut...
30.10.2016 11:41
Heh,+ai+että+siitä+vaan+kokeilemaan+nuoria+miehiä,+suosittelee+"osuujauppoo"..))
Ihan+hyvä+myyntipuhe,+mutta+entäs+jos+ei+pidä+toista+tai+itseään+kauppatavarana+?
No.+Silloin+ei+ole+asiaa+markkinoille,+mutta+silloin+voi+myös+löytää+muita++merkityksiä+yhdessäololle.+"Pidä+ja+poista"-kulttuuri+ei+sovi+kaikille.
Näyttää+kuitenkin+siltä,+että+isot+ikäerot+ovat+tulleet+jäädäkseen.+Minunkin+tuttavapiirissäni+niitä+löytyy.+En+kuitenkaan+pääse+ajatuksesta,+että+jotakin+vaille+jäämistä+niillä+kompensoidaan.+Puuttuvaa+vanhemmuutta+?+Menetettyä+nuoruutta+?++
Alistettua+asemaa+eletyssä+liitossa+?+
Kuvaavaa+on+myös,+että+tällaiset+kumppanuudet+eivät+näytä+kestävän+päivänvaloa,+Niistä+kerrotaan+vain+valituille,+yhdessä+näyttäytymistä+vältellään.+Miksiköhän+?
30.10.2016 10:13
Minulla+taitaa+olla+päin+vastoin,+hmp.f+:+muilla+on+parempi+kuva+minusta+kuin+minulla+itselläni.+En+minä+tahallani+feikkaa,+mutta+olen+huono+kestämään+epäsopua+ympärilläni,+enkä+oikein+jaksa+uskoa,+että+siitä+kukaan+muukaan+lopulta+tykkää.+
Minäkin+ymmärrän+itseäni,+mutta+muut+eivät+välttämättä+ymmärrä..))
Eikä+kai+siitä+voi+ketään+moittia+?
29.10.2016 16:29
Heh,+Paloma.+Jännä+kuulla+miten+ihmiset+kokevat+toisensa+eri+elämänvaiheissa.
Olin+36-vuotias+kun+oma+äitini+kuoli+ja+sen+jälkeen+veljet+alkoivat+nähdä+minut+äidin+kaltaisena.+En+minä+mielestäni+ollut+miksikään+muuttunut,+mutta+ilmeisesti+veljillä+oli+tarve+saada+"uusi+äiti"+-+hakea+minusta+sitä+mitä+olivat+äidissä+menettäneet.
Mutta+kai+se+on+niinkin,+että+ympäristö+muokkaa+meitä+ja+jossain+määrin+tahdommekin+vastata+läheisten+toiveisiin.
Muistisairaudet+muuttavat+tunnetusti+ihmisen+persoonaa,+onnellisessa+tapauksessa+parempaan+suuntaan,+mutta+ikävä+kyllä+ei+aina.+Pari+tuttua+tiedän+joista+tuli+täysin+sietämättömiä+sen+myötä+-+niin+sopuisia+ja+mukautuvia+kun+olivat+aikaisemmin++olleetkin.+Niin+että+eipä+sitä+tiedä+millaisen+riiviön+sitä+vielä+itsestään+puskee+esille+-+jos+elää+saa..))
Lucia-vaali+taitaa+vielä+olla+meneillään+-+kiitos+vain+muistamisesta..))+Korppis+ehdotti+sinua+-+ja+taisi+siivoojakin+ehdottaa.+Minäkin+ehdotan.+Sopisit+hyvin+valonkantajaksi+-+sokeiden+ja+näkövammaisten+suojeluspyhimykseksi..))
Epäilijöille+voisi+muistuttaa,+ettei+Luciaa+valita+mielipiteitten+vaan+arvojen+perusteella++ja+mielestäni+edustat+sellaisia+arvoj,+joita+vastaan+ei+tolkun+kansalaiselle+pitäisi+olla+mitään+huomautettavaa...
29.10.2016 16:17
Uskon+tuntevani+itseni+parhaiten.+Ja+viljelen+edelleen+mielelläni+Ingmar+Bergmanin+roolihenkilön+sanomaa:+"kenestä+tahansa+voi+sanoa+melkein+mitä+tahansa+ja+aina+se+jotenkin+paikkansa+pitää".++Meistä+on+moneksi,+eikä+itseään+kannata+hirttää+edes+omiin+määritelmiin.
29.10.2016 11:01
337 / 342