Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Katuvankka
profiilit
Katuvankka
Katuvankka
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
618
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+pidä+ketään+ihmistä+mollata,+jos+ei+ole+ymmärtäen+samoin+jotain+yrittänyt.+Raunin+kohdalla+sanankäyttöni+lähentelee+kunnioitusta+olosuhteisiin+ja+asiakaskeskeisiin+määriin+verrattuna.+Täysin+arvostan+hänen,+minä/asiakas+asennettaan+Lieksan+yritysmaailmassa,+joka+ei+ole+helpon+leipää.+Olen+sivunnut+omissa+tekemisissäni+häntä+vain+hieman,+mutta+sanottava+on+vain+positiivinen.+Tietoa+vailla+olevat+palstasolistit+usein+ovat+harhan+teillä.+Poski+paukkuu+kuin+kesytön+ja+villi+ajatus,+mitään+pohjaakaan+tuntematta,+mistä+ajatuksilleen+ponnistaisi.
Elämässä+on+paljon+hyviäkin+asioita.+Paljon.+Ihmettelen+miksi+saivarrellaan+palstalla+turhaan.+Itse+olen+joskus+aivan+harhassa,+mutta+ei+tämän+palstan+tason+ole+syytä+olla+harhassa+elämämme+realiteettien+kanssa.+Yleensä+hyvät+ajatukset+johtavat+teon+hyviin.+Ja+hyvät+teot+taasen+puoltavat+hyviin+ajatusten+kehityksen+ajatuksiin.+
Ymmärrän+kyllä,+jos+kaikella,+eikä+kaikilla,+ole+samaa+silmää+nähdä+samoin+tunnetilassaan.+Se+on+monesta+kiinni.+Pitäkää+vain+itsestänne+hyvää+huolta.+Siten+osaatte+olla+toisillenne+hyviä.
Sen+verran+minulla+on+pilkettä+silmäkulmassa,+että+tekee+mieleni+taas+vähän+hassutella.+Leikki+on+tervettä,+aikuiselle,+miksipä+ei+vanhemmalle.
Tiedän+että+ei+saisi.+On+ollut+puhetta+tälläkin+palstalla+päällikköpäähineestä+ym.+huuhaasta+sanottuna+epäoikeutetuksi.+Mutta+eikös+näin+helteellä+saa+hieman+sadettakin+toivoa,+jotta+ei+suihku+olisi+se+eräs,+tai+yksi+ainoa+viilentämisen+keino.++Auringon+keinot.+Aurinko+sen+sateenkin+tekee+tosiasiassa;)
https://www.dailymotion.com/video/x4kfdhc
16.07.2018 21:10
Ja+vaikka+korkeusero+pienellä+ja+suurella+alkukirjaimella+fontissa,+ja+kaunokirjoituksessakaan,+ei+ole+kuin+millejä,+niin+merkityksen+ero+on+suuri+ja+laaja+kuin+Pohjanmaa.+Ei+tosin+yhtä+tasainen.+Vivahteikas+ja+runsas+se+on,+joskus+täysin+ilmaisun+merkityksen+toiseksi+muuttava.+
Monipuolisesti+asiaa+pohdiskellen,+tulee+mieleeni+se+hyvä+asia,+että+murunen+sai+nyt+varhaisessa+vaiheessa+oppia+tulevia,+mahdollisia,+yo.+kirjoituksia+silmällä+pitäen.+Voi+keskittyä+jatkossa+suurempiin+ongelmiin+haasteissaan,+ja+ropisuttaa+pisteitä+laariinsa+tulevaa+silmällä+pitäen.+Keskusteluun+osallistuminen+hänen+kohdallaan+oli+näin+ajatellen+hyvinkin+kannattavaa,+sikäli+jos+hän+ei+oppia+ojaan+kaada.
Kannattaa+jatkaa+ja+oppi+ottaa,+ei+se+ojaan+kaada.+Oppimattomuus+sen+joskus+tekee.
15.07.2018 17:47
Hyvin+sivistit+tuota+”murustamme”.+En+minä+pidä+palstaa+minään+oikeinkirjoituksen+kilpakenttänä,+mutta+sen+verran+pitäisi+vaivautua+tekstinsä+huolitteluun,+että+ei+aivan+naurettavan+kolipääksi+itseään+leimaa.+Eikä+näköjään+halunnut+ottaa+oppia+käyttöön.+Pieni+olla+pitää,+sano+hän+provosoiden.+Oikeinkirjoitus+ei+ole+isottelua,+se+on+lukijan+huomioonottamista+ja+kohteliasta.+Tahaton+virhe+ei+haittaa,+mutta+tarkoituksella+tehty,+kuten+seuraavassa+on+jo+haittaavaa,+se+kertoo+jotain+asenteesta+asiaan.
+Eipä+silti,+olen+itsekin+melko+kolipää.+
Tämän+löysin+Helsingin+kaupunginkirjaston+sivuilta:
”Iltaa!Haluaisin+tietää,+että+mitä+tarkoittaa+kolipää+koira?
Iltaa!
Haluaisin+tietää,+että+mitä+tarkoittaa+kolipää+koira?+Se+mainitaan+runossa,+joka+menee+näin:+Körö+körö+kirkkoon+/+Papinmuorin+penkkiin/+Ruskealla
ruunalla+/+Valkealla+varsalla+/+Kolipää+koiralla+/+Kirjavalla+kissalla+...
Kiitos+vastauksesta,+jo+etukäteen!”
VASTAUS
+
23.05.200421:05
Helsingin+kaupunginkirjasto
Suomen+murteiden+sanakirjan,+SKS,+2003,+mukaan+kolipää+tarkoittaa+seuraavaa:
1.+hiukseton,+paljaaksi+ajeltu+pää,+hiuksettomaksi+ajeltu+(t.kaljusta)+ihmisestä.+Esimerkiksi:+Enneko+sotaväkkee+joutu,+ni+joka+ukost+tehtiin+kolipää.
Myös+merkityksessä+isopäinen,+tyhmä,+taitamaton.
2.+nokisienten+saastuttama+tähkä,+nokipää.+Lisäksi+tervahaudassa+osittain+palamatta+jäänyt+tervaspilkkeen+pää.
Oheisessa+runossa+kolipää+koira+voisi+siis+olla+kalju,+karvaton+koira+tai+isopäinen.+Se+sopisi+ainakin+yhteen+ruskean+ruunan,+valkean+varsan+ja+kirjavan+kissan+kanssa+-+kuvataanhan+muidenkin+eläinten+osalta+ulkoisia+ominaisuuksia.”
Ja+tuo+Kolin+murskaaminen+sepeliksi.+Tuo+oli+typerin+ajatus+palstalla+sitten+aikain,+vaikka+huonona+vitsinä+esitettynä.+On+sitä+kalliota+Suomessa+muualtakin+murskata+kuin+yhtä+arvokkainta+vaaraa+ryhtyä+sepelöimään.++Että,+semmoinen+tapaus+tällä+kertaa.+Joo,+en+ole+tosikko.+Onhan+sitä+elon+varrella+hymyiltävä+huonoillekin+vitseille;)
15.07.2018 14:02
Ei+tuohon+minulla+ole+vastaan+väittämistä.++Alun+perin+asetettuun+kysymykseesi+täysin+uskottava+ja+arvostettava,+jopa+täydet+pisteet+saava+selonteko+tiedon+raportoinnin+ryydittämänä.
Yläkanavan+padolla+olen+monet+kerrat+käynyt.+On+vain+jäänyt+huomioimatta+tuo.
Joka+päivä+on+uusi.+Kokemus,+joku+oppi+on+jäävä+kullekin.+Näin+se+elossa+menee.
Hyvää,+mutta+keskinkertaista+honkaa,+kosken+toisen+pauhinaa,+nyt+tähän+sitten+lopuksi.+Siksi,+että+metsän+hoito+on+hieno+asia.
Puu+ei+ole+yksin+mitään.+Metsä+on.+Jokainen+runko+kuitenkin+tekee,+kokonaisuuden.
Vesikin+tuo+ottaa+kyllä+kyytiä;)+”+Melekosta+pauhinnaa+aina+pittää”.+Koski+joskus+ottaa+voimakkaamman+pauhun+kuin+koskaan.
Ja+minullakin+on+tapani.+Hyvä+aihe+ja+keskustelu+ei+pääty+loppu+tulemaan,+vaan+jatkuu+tarvittavan+ajan.+Metsissämme+on+vielä+voimaa,+niin+on+koskissa.+Siksi+vertaan+kahta+nyt.
https://www.youtube.com/watch?v=EgSzQK7TUQw
https://www.youtube.com/watch?v=DEdBmbdzUcQ
13.07.2018 21:03
Nyt+ei+sytytä.+Nettikään+ei+auta+minua.+Tulee+vain+Vapo-konsernin+lehteä+ja+Saimaan+järvilohen+pelastusjuttuja+keksimilläni+hakusanoilla.+Vanhat+vesimyllytkin+mietiskelin,+mutta+en+ole+kovin+vakuuttunut+johtopäätöksistäni.+Hyvää+liitännäistietoa+paikkakunnan+jutuista+kyllä+taas+tuli,+ja+uutta,+näitä+juttuja+lueskellessa.+Sikäli+ihan+ok.+Ei+taida+edes+polttaa;)
13.07.2018 18:57
K+i++i+t+o+s.+Juuri+tuota+ja+näitä+tietoja+muistelin+ja+etsin.
12.07.2018 19:43
Nyt+kun+luin+tämänkin+ketjun,+niin+se+antoi+jo+vastauksen+minulle+tuosta+Mätäsvaaran+voimalaitoksen+ajankohdasta+ja+sen+tuotannon+raaka-aineista+tuonne+toiseen+ketjuun+kirjoittamaani+kysymykseen.
Tuohon+20kV:n+mikrovoimalaan+en+osaa+vastata+yhtikäs+mitään,+en+mutkattomasti,+en+metkasti,+mutta+onhan+tuokin+aika+mielenkiintoista.
12.07.2018 19:30
Aivan+aluksi+kiitos+edellisestä,+se+toi+taas+halua+selvittää+ja+tutkia+enemmän,+tuntea+Pielisjärven+ja+Lieksan+historiaa+paremmin.
Hyvä+etten+sekoillut+enempää+tuon+Kemijoki+Oy:n+kanssa.+Minulla+ei+ole+kirjahyllyssäni+sähkön+ja+ko.+yhtiöitten+historiikkeja+ym.,+vain+sähkötekniikan+oppikirjoja.+Tuo+wanhan+Kemijoki+Oy:n+maininta+edellä,+omistajana,+tukee+omaa+käsitystäni.+Mielenkiintoista+on+myös+tuo+sanavalinta+rakennuttaa.+Eli+E-G+Oy+rakennutti+Pankakosken+ja+Lieksan+vesivoimalaitokset+(1964,+1960)+ja+Kemijoki+Oy+rakensi?+Minulla+ei+tähän+muuta+lähdettä+kuin+monesti+epäluotettavaksi+todettu+netti.
Seuraavaksi+ottaisin+esille+tuon+1912+Pankakoskelle+rakennetun+laitoksen.+Oliko+se+aiemmissa+yhteyksissä+mainittu+dynamolaitos,+saiko+sekin+voimansa+virtaavasta+vedestä,+kuten+wanha+tuossa+edellä+kertoo?
Entäs+minkälainen+sähkövoimalaitos+oli+tämä+seuraavassa+kuvassa+oleva+laitos,+ja+minä+vuonna,+kuka+tietää?+Sen+tiedän,+että+Mätäsvaarassa+ei+koski+pauhannut,+ei+pauhaa+vieläkään.
http://kniexp.org/matasvaara/kyla5.html
12.07.2018 19:03
Muistakaa+myös,+että+Kemijoki+Oy+on+aina+kuvioissa+mukana.
Ei+se+minulle+suru+ole,+ei+toki+kovin+hymyilytä.
Kaikessa+sähkössä+on+kilpaileva+jännite+ollut,+ja+tulee+olemaan.
11.07.2018 23:34
Avaajamummolla+on+intelligenttiä+ja+mielipidekiintoisa+ymmärryksen+älykkyyttä+monin+puolin.+Huolta+asiailmaisusi+tähden+on+kyllä+syytä+olla+kaikilla+meillä+jotenkin.
Kyllä+kestää+kauan,+että+kaikki+katoaa.+Nykyiselläänkin+on+paljon+monipuolista+kehittyvää+ns.+infrastruktuuria.+Näillä+ja+niillä+asioilla+seikkoineen+on+aloituksesi+kannalta+sikäli+oleellinen+merkitys,+että+jaksavatko+välissä+olevat+pitää+sitä+välittäen+yllä?+Uhkako?+Kyllä.+Olet+oikeassa,+jonkinmoinen+on.+Se+on+nyt+vain+niin.+Mahdollisuuksia+toki+on.+Heikkouksia,+vahvuuksiksi+kasvatettavaksi.+No+olkoon.+Luentohan+siitä+tulisi,+jos+kaiken+mieleni+päällisiksi+teille+nyt+kirjoittaisin.
Toivottavasti+Lieksasta+löytyy+vielä+hiukka+viisaampaa+porukkaa+kuin+minä.+Minä+pysyn+Lieksassa+ja+kehitän+kykyjeni+mukaan.+Parin+vuoden+edettyä,+toivoisin+sanovani+jälkikasvulleni:+”Tulkaa+Lieksaan;Takaisin.
Toiveajattelua?+Ehkä,+ehkä+ei!
https://www.youtube.com/watch?v=vF74A_zR_k4
11.07.2018 23:09
Sähkömiehiä+varsinkin;)
11.07.2018 20:41
Näinhän+se+on.+Siis+suurin+piirtein,+eikä+tapanani+ole+ollut+olla+pedantti.+
En+aivan+ole+varma+mikä+ministeriö+hallinnoi+noita+sähköverkkoja?+Liikenne+vai+joku+muu?
Sähköstä+ja+sen+merkityksestä+kannattaa+kuitenkin+keskustella.+Sähköä+vertaisin+kotitalouksien+tarpeellisuuden+luokituksessa+osapuilleen+puhtaaseen+veteen.+Molemmat+ovat+verkostoituneita.+Vedellä+on+vesiputkensa,+sähköllä+sähköjohtonsa.+Molemmilla+on+oma,+erilainen+elementtinsä.+Jos+vesiputki+tai+letku+vuotaa,+se+ei+ole+aivan+niin+hengenvaarallinen+kuin+sähköjohdon+vuoto.+Siksi,+muistakaa+aina+olla+varovaisempia+sähkön+kanssa.+Paine+on+mielestäni+jonkun+verran+vaarattomampi+kuin+jännite.+Kukapa+ei+olisi+irrottanut+paineellista+puutarhaletkuliitosta,+saaden+vedet+rinnuksilleen.+Helteellä+kylmä+vuotava+vesiroiske+ei+tapa.+Se+virvoittaa.+Vuotava+sähkö,+jolla+ei+viileyttä,+ei+lämpöä,+kehomme+tuntemuksiin+kovin+ole,+tappaa+pahimmillaan.+Eikä+siinä+aina+tarvita+edes+täyttä+230+volttia,+kun+on+märät+jalat+ja+hikiset+kädet!
Veden+jakelijalla,+kuin+myös+sähkön+jakelijalla+on+lain+määrittelemät+vastuut.+Ne+koskevat+kaikkea+kansalaisille+tuotettavaa+sähkön+ja+veden+jakelua.
Sitten+on+myös+muistettava+jokamiehen+oikeudet+letkuasennuksissa+ja+sähköasennuksissa.+Letku+ja+putkiasennuksissa+ne+eivät+ole+aivan+yhtä+tiukat.+Ymmärtänette+ne+em.+seikoista.
Jännitteet,+paineet+ja+epävarmat+asiat+kannattaa+jättää+ammattilaisten+tehtäväksi+ja+asennettavaksi
Poliitikon+paineet+ovat+sitten+mielestäni+aivan+”kolmannen+sektorin”+eri+juttu.+Ja+ken+on+katsonut+elokuvan+sähköputkimies,+niin+onhan+siinäkin+aika+paineita+joka+suuntaan.+Mustaa+huumoria.+Naisen+saannista+sen+verran+poliitikoista,+että+kohtalaisen+hyvin+on+ilmeisesti+IK+pärjännyt,+ja+tällä+en+isänmaalista+kansaa+tarkoita,+vaikka+”kokkari”+olenkin.
Muusikon+ja+koomikon+saantipaineet+ovat+sitten+aivan+eri+juttu.+Muusikoilla+ja+koomikoilla+on+kyllä+mielestäni+huomattavasti+paremmat+saantimahdollisuudet,+kuin+poliitikoilla.+Paine+ja+jännite,+kyllä+niitä+vaan+tarvitaan.+Kaikkea+neljää+tarvitaan.+Muusikoita,+poliitikkoja,+koomikoita+ja+putkimiehiä,+on+se+vaan+niin+mukava,+kun+heitä+on...
Siitäpä+korreloin+seuraavaa+moniulotteisesti;)
https://www.youtube.com/watch?v=qJYkAZeFIKI
11.07.2018 20:32
Sinulla+tuntuu+olevan+tuota+tietoa+sopivasti,+sähkön+osalta,+hertsein,+Aaltojen+myötä.
Muistaakseni+otit+Aallon+puretun+rakennuksen+kerran+täällä+vivahde+aiheeksi.
Tietosi+Mätäsvaaran+rakennuksista+on+myös+huomionarvoinen,+ellei+jopa+suurempi.
Lehden+luin,+Aaltoa+on+sikäli+suureen+pyydetty.+
Osmon+meno+oli+minulle+tässä+uusi+uutinen.+En+kuitenkaan+kaikkea+lehdestä+huomaa.
RIP+Osmolle,+ja+läheisilleen.
https://www.youtube.com/watch?v=LGcqGURAqNE
Siirtomaksut+ovat?
08.07.2018 15:14
Aloituksen+teko+on+monelle+tietynlainen+kynnys.+Mielestäni+tämä+aloitus+on+hyvä.+Aihe+on+haastava,+mutta+monipuolinen.+Varomaton+voi+paljastaa+sen+tiimoilta+myös+liikaa,+ja+kannattaa+huomioida+palstan+luonne+ja+monenlaiset+osallistujat+täällä.+Edellinen+oma+aloitukseni+oli+hieman+fiasko.+Syy+on+ainoastaan+itsessäni.+Ei+se+saa+lannistaa,+ei+toki+harmittaa,+sellaista+elossa+sattuu.+Hieman+on+syytä+joskus+olla+ajattelevampi.
Muistomme+voivat+olla+värikkäitä.+Sinänsä+kelpoja+ne+kaikki+voivat+olla+oikein+jäsennettynä+kaikenlaiseen+keskusteluun+ja+kanssakäymiseen.
Omalta+kohdaltani+voisin+todeta,+että+kaikki+on+käynyt+eritavalla.+Minä+tulin+lapsena+Lieksaan,+tai+jos+tarkkoja+ollaan,+Pielisjärvelle.+Synnyin+aivan+toisaalla.+Kävin+toki+oppia+hakemassa+muualta.+Palasin+jo+vuosia+sitten+Lieksaan+ja+täällä+on+eloni+ollut.+Ja+tulee+olemaan.+Ei+minulle+Lieksa+ole+mikään+huono+paikka.+Minulle+kelpaa.+Ja+voi+olla+että+olen+valmis+Lieksaa+tulevassa+vähäisten+taitojeni+kera+kehittämäänkin,+siis+promillen+verran;)
Tällä+kertaa+valitsen+näin.+Meissä+jokaisessa+elää+joku+pellavapää.+Kiitos.
Oikeat+eväät+syödään+muutenkin+kuin+repusta,+kuormasta+tai+kummeille+viemisestä.+Olkaapa+tarkkana+siellä.
https://www.youtube.com/watch?v=VJDJs9dumZI
07.07.2018 18:54
Aloittajassa+on+hykerryttävää+tyhjänneroutensa+tyhjännaurajaa.+Edellisen+pitäisi+olla+melkein+yhdyssana.+Ominaisuus+ajattelunjuoksuun+on+kuin+juoksu+olemattomalla+viihteellä,+sitä+ei+ole+hyvinkään+miten+kysyttynä+taio+oivallettuna.+Voimmehan+toki+kaikkea+nähdä,+mutta+tyylikkyyttä+jotenkin+tuosta+jää+kaipaamaan.
06.07.2018 21:41
Ja+jos+veroni+menisikin+vanhuksille+ja+koulutukseen,+vaikka+maahanmuuttajien+koulutukseen+pätevämmin,+mutta+kun+kotoutus+on+hoidettu+heikosti+todellisille+avuntarvitsijoille!
06.07.2018 21:01
Toki+olen+aivan+tyytyväinen,+että+palkkani+saan+käyttää+omiin+tarpeisiini,+verot+ovat+ainainen+riesa.+Se+vero+on+vaan+hyväksyttävä,+niin+kauan+kun+se+on+kohtuullinen!+Ei+vaan+aina+tunnu;)
06.07.2018 20:59
Lieksassa+ovat+noin+15+%+enemmän+asukaslukuun+suhteutettuna,+minun+arvioni+mukaan.
Kelalla+on+tuohonkin+aika+hyvät+rahankiertokertomanlaskurit,+mutta+se+on+vähän+sellaista+tiedon+pihtaamista,+ja+sellaista,+jotta+sitä+ei+tavan+”taaveille”+anneta+tiedoksi.+Tiedän+esimerkiksi+aikoinaan+Kotu-+ohjelman+olleen+ainakin+koekäytössä+Kelalla,+ja+sen+varaan+voi+samoin+tavoin+joku+nykyinen+nörttilaskentaohjelmointi+perustua.+Eivät+he+siitä+julkisesti+huutele.+Poliittisen+sisäpiirin+intresseissä+halutaan+pitää+aika+lailla+kaikkea+hieman+salassa,+tai+antaa+omista+näkökulmistaan+katsottuna+ainakin+osittain+harhaanjohtavaa+tietoa+säveltäen+kauniimmaksi,+ainakin+varsin+vaalien+lähestyvässä+pyrkyryyden+ilmapiirissä.+Mutta+eikös+se+ole+ihan+ymmärrettävää+sen+takia,+että+kuka+sitä+heti+tunnustaisi+olevansa+hakoteillä+rahojemme+laskennassa;)+Politiikka+on+usein+johtavien+asemassa,+yhteisten+asioiden+hoitamista.+”Minulle+ja+sinulle”+jaetaan+ensin.+Se+on+todellista+kaveruutta;)
Loppukevennys.
https://www.youtube.com/watch?v=ETxmCCsMoD0
06.07.2018 20:51
Arvoisa+Pankko.+Nyt+minun+on+syytä+tarttua+hieman+sanankäyttöön+ja+verbaaliin,+olemattomaan,+oleelliseen+avaruuden+olemattoman,+kuitenkin+laajenevaan,+näennäisrakkauteemme.+Uppskata,+tai+joku+muu+sana+on+lähinnä+kunnioitusta,+tai+arvostusta+lähentelevä.+Ei+sillä+sanalla,+tai+verbaalisella+akrobatialla+ole+kovin+väliä,+jos+ilmentää+oikeita+asioita+ja+tarkoitusymmärrystään+haluamallaan+tavalla.+Siisti+ja+osahuoliteltu+sanankäyttö+sallii+myös+joskus+oikeamielisen+ja+härskinkin+vastaiskun+tarvittaessa;)
Toivoisin+seuraavaa.+Ole+hieman+enemmän+itsekriittinen;+jos+annat+liian+helposti+tunnustamiasi+ilmiantoja,+osa+lukijakunnasta+voi+tehdä+helposti+värikkäitä+johtopäätöksiä.
En+toki+halua+astua+ansaituille+varpaillesi.+Olet+mukavasti+oppinut+ottamaan+asioihin+kantaa.+Minä+en+ole+opettajasi.+On+kuitenkin+tyydyttävää+huomata+alkuperäisen+aloituksen+aikaisesta+kehityskaari+tyylilläsi+
kelpoisesti+etenevän.+Olet+joko+salaisesti+tai+tarkoituskehityksellisesti+osannut+paremmin+aikaisemmastasi+ilmentää+ajatuksiasi,+vaikka+ne+eivät+todellakaan+aivan+omia+ajatuksiani+myötäile.+Satoihan+eilenkin;)+Kaari+ei+ole+totta,+näkemättä.+Aarretta+eivät+riivatun+tenavat+koskaan+löydä.
Jatkakaamme,+kaikki+muutkin,+hyvin+ja+keskustelumielin.
https://www.youtube.com/watch?v=rKnBOZ4Mn68
PS.+Pitääkö+ihmisoikeuksien+takia+olla+ihan+aktivisteja?+Onko+se+aktivismia+oikeuksia+vastaan+vai+näennäisaiheutettua+aktivismia+aktiivien+ymmärrysten+vastavoimien+vastaisesti+otateltavaa+ja+otettavaa+näkemyksen+kesken+eriteltävää+ihmisoikeuksien+aktivismin+kisailua+kaiken+ymmärryksemme+funktiokäsitteidemme?
Olette+ansainneet+bonuksen.+Hyvää+yötä,+tällä+kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=cnjrZ_clghw
05.07.2018 00:04
Sikäli+harmi,+että+tuo+moukkamainen+teksti,+joka+on+näköjään+ollut+vastaus+aikaisempaan+kirjoitukseeni,+on+poistettu.+Juuri+näin+minulta+itseltäni+viedään+se+vastaamisen+mahdollisuus+keskustelussa.+Keskustelu+katkeaa+aivan+kuin+turhaan+ja+keskustelun+päättämistä+ei+tapahdu,+vaan+se+päätetään+keskeneräisenä+jostakin+toisesta+syystä+kuin+keskustelijoiden+itsensä+tahdosta.+Jotkut+seurannaisjuonteet+jäävät+ikuisesti+ilmaan+roikkumaan.+Kausaalinen+lopputulema+jää+saavuttamatta.
Kyllä+minä+siihen+jotakin+olisin+ehkä+vastannut.+Oletettavasti+ihan+kohteliaasti.+Tärkeintä+olisi+muistaa,+että+asiaa+itseään+kommentoidaan,+ei+henkilöä+objektina+vaan+hänen+mielipiteitään.
Esimerkiksi,+vaikka+olen+Pankon+kanssa+täysin+eri+mieltä+maahanmuuttopolitiikan+hoidosta+ja+poliittinen+katsontakantanikin+on+liki+täysin+päinvastainen,+niin+ei+minulla+ole+syytä,+ei+tarvetta,+häntä+ihmisenä+haukkua+huonommaksi,+tai+muutenkaan+nimitellä+eri+alatyylin+runsaalla+sanavarastolla.+
Minua+myös+hieman+ihmetyttää+”rasse”+sanan+runsas+käyttö+Lieksan+keskustelupalstalla.+Ei+se+ihmisestä+vielä+rasistia+tee,+jos+suhtautuu+maahanmuuttopolitiikkaan+kriittisesti.+Joskus+nuorempana+käytin+asevelvollisuudesta+kieltäytyvistä+sivari+sanaa.+Ikäkö+lie+nyt+hieman+pehmentänyt,+kun+en+enää+heitä+niin+kriittisesti+nimittele.+He+ovat+siviilipalveluksensa+valinneet,+eikä+se+heistä+ihmisenä+huonompia+tee,+vaikkakin+minulle+heidän+mielipiteidensä+arvostus+ei+ole+aivan+yhtä+korkealla+kuin+reserviläisten,+asevelvollisuutensa+suorittaneiden+ja+maanpuolustushenkisten.+Joku+toinen+ei+hyväksy+sotaa+millään+verukkeella.+
No,+lopuksi+totean+vain,+että+maa,+jolla+on+oma+ja+luotettava+armeija,+on+kykenevämpi+säilyttämään+itsenäisyytensä,+kuin+sellainen+jolla+ei+sitä+ole.+Ei+tulipalokaan+syty+välttämättä+ilman+palokuntaa,+mutta+palokunnalla+on+valmius+sammuttaa+se.
04.07.2018 19:31
9 / 31