- En tunne miestä, sano Ketola Jeesusta. Minulla sama juttu Slendermanin kanssa.
Itse metsässä kulkiessani kunnioitan Karhua. Hän on sentään todellinen olento. - Huono hygienia jota yritetään peittää hajuvesillä. Ja sitten se mahorkka. Se tulee vastaan melkein kaikissa sotajutuissa. Tuntemattomassa Sotilaassakin Lehto haistaa sen, mutta ei älyä heti lyödä maihin.
- Jospa ihan ensiksi opettelisit kirjoittamaan suomen kieltä oikein.
- Pardon!
Nyt vasta tajusin, että olen kirjoitellut lesbojen palstalle. Ihmettelin joidenkin kommenttien tyyliä...
"Meidän jengissä" saunotaan siististi ja säällisesti tytöt ja pojat samoissa löylyissä, mutta n yt oli vähän kuin olisin eksynyt naisten vessaan... - P.S. Eikä sitä heidän lesbosuhdettaan mitenkään voinut heti havaita. Oli vain tupaten täysi kapakka, bestikset pikkupöydässä yhteisen viinipullon kanssa ja viimeinen tyhjä tuoli jolle sain luvan istua. Se tavallinen tarina.
- En minä siinä kokenut joutuneeni miteenkään pahasti hyväksikäytetyksi. Se lyyli kyllä oli jotenkin näreissään viimeisen kerran jälkeen, kun sammui kesken naimisen eikä muistanut mitään, vaikka oli itse alkuvaiheessa varsin aktiivinen. Se oli sitä hurjaa nuoruutta, heko heko :D
- Joskus opiskeluaikoina 70-luvulla törmäsin lähiökapakassa tyttöpariin, joista toisen kanssa kolmen tunnin ja viiden tuopin päästä kaaduttiin samaan sänkyyn. Varsinainen underground-juttu, joita ei tässä kannata kertoa juurtajaksain;) Ihan ilmeisesti heillä oli aika kiihkeä eroottinen suhde, ja jos olisin ollut hiukan rohkeampi ja röyhkeämpi, olisin varmaan saanut molemmilta. Olin silloin vähän kokematon poika enkä osannut hyödyntää tilaisuutta täysillä. Homma meni vielä sikäli vähän väärin päin, että se eka iltana toiseksi jäänyt likka (oli kai vessassa silloin kun se aloitteelisempi ehdotti minulle jatkoille lähtemistä) oli sentään vähän tervejärkisempi ja paremman näköinenkin. Olisihan se ollut jotenkin kiehtovaa muhinoida patjoilla kolmistaan... Mutta sitten parin viikon päästä sillä paremman näköisellä oli jo uusi kavaljeeri kainalossa.
Eihän siinä mistään suuresta rakkaudesta ollut puhettakaan, mitä nyt yksi kevättalvi paremman puutteessa kiehnättiin. Sitäpaitsi ne oli kommareita, ja sellaisista tahtoo jäädä vähän niinkuin huonon pontikan maku... - JA TAAS KERRAN, YLLÄPITO HALLOO ! MIKSI MINUA EPÄILLÄÄN ROBOTIKSI, KUN VIESTIN KIRJOITTAMINEN KESTÄÄ YLI 5 MINUUTTIA, ENKÄ KUVATESTIN LÄPIKÄÄN PÄÄSE OIKEALLA NIMIMERKILLÄNI? PITÄÄKÖ VALITTAA MINISTERILLE?!
- Nimenomaan bakteereissahan niitä syntyy, kun sukupolven mitta voi olla alle vuorokauden. Ja varsinkin viruksissa . Ei uusia influenssarokotteita muuten tarvitsisi kehittää joka vuosi. Opettele lukemaan!
- Hubblen pääpeilin hiontavirhe aiheutui siitä, että testauksessa käytetty apupeili oli runsaan millin verran väärällä etäisyydellä, en enää muista kummin päin. Pieni viba, kallis lasku.
Minulla on jossain vintillä kaikki sen aikaiset Sky & Telescopet, mutta tämän takia en viitsi lähteä niitä penkomaan. - Entäs ABC-Kiria ja Se Wsi Testamenti?
- Paimion Kunnallislehdessä oli joskus kauan sitten pikku pakinoita vanhalla Karunan murteella, jossa ei ole ollenkaan äätä. "Se" voi asiayhteydestä riippuen tarkoittaa joko "se" tai "sinä". Se on (tai oli) kuulemma Suomen lyhytsanaisin ja ruotsinsekaisin murre. En tiedä, puhuuko sitä enää kukaan.
- Ympäristörikos! Mihin pitää tehdä ilmoitus?
- Siis erittäin vanhaa alkuperää joka tapauksessa. Mikähän se olikaan sumeriksi?
- Haloilmiö. Ei mitään tekemistä meteorien kanssa.
- Löytyyhän näitä: 2 samannimistä tiiliskiveä "Suomalainen mytologia", toinen Martti Haaviolta, toinen Iivar Kemppiseltä. Niissä lähestytään aihetta vähän eri kulmista, ja ne aika hyvin täydentävät toisiaan. Niistä ei kai ole vuosikymmeniin otettu uusia painoksia, mutta ainakin isommista kirjastoista pitäisi löytyä.
Lennart Meren "Hopeanvalkea".
Timo Heikkilän "Ukon kirves", "Aurinkolaiva", "Kalevalan metafysiikka". Noista ainakin viimeinen menee minulta vähän yli hilseen, mutta en malta olla kehumatta, kun olen Timon muutaman kerran tavannut ja tiedän että hän on varsin syvällisesti perehtynyt aiheeseen. - Vielä tuli mieleen Curzio Malaparte, joka toimi talvisodan aikana Suomessa sotakirjeenvaihtajana ja sittemmin kirjoitti pari hulvattoman surrealistista sotaromaania sekä täältä että Italiasta liittoutuneiden maihinnosun aikaan. Niitä hän ei alunperinkään tarkoittanut miksikään vakavasti otettavaksi raporteiksi. "Kaputt" ja "Iho".
- Eihän se tarina missään Lampedusan saarella tapahdu, vaan Sisiliassa. Liekö kirjailijan suku sieltä kotoisin? Muuten, uskokaa tai älkää, poimin tämän maailmankirjallisuuden klassikon hyllyyni paperinkeräyslaatikosta!
- Vanhan kansan sananparsi jostain Raudusta tai Kivennavalta: "Ko ryssäl kumartaa, se potkasoo. Ko ryssää potkasoo, se kumartaa".
- Opettele+lukemaan+ja+laskemaan!+Kun+lähdetään+enintään+muutaman+tuhannen+ihmisen+populaatiosta++Itä-Afrikassa+noin+70+000+vuotta+sitten,+on+lähes+väistämätöntä,+että+jokainen+sukulinja+on+risteytynyt+jokaisen+muun+kanssa,+ennenkuin+Homo+sapiensin+esivanhemmat+levittäytyivät+muille+mantereille.+Kun+lähdetään+seuraamaan+sukuja+nykyhetkestä+taaksepäin,+päädytään+99,9......%+todennäköisyydellä+siihen+että+sekä+isä-+että+äitilinjasta+löytyy+joku+yhteinen+esivanhempi,+varsinkin+kun+valintapaine+vielä+100+vuotta+sitten+karsi+heikompia+geenejä+huimasti+tehokkaammin+kuin+nyt.
Opettele+ajattelemaan!+Vedä+vessasta+alas+jutut+"Jumalan+luomistöistä!"