Mm. Anton Leikola korjaa ID harhat

tinkimättömätluonnonlait

Vielä 80 vuotiaana kovassa iskussa tieteen vastustajia vastaan.

14

319

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinonasia

Ei faktoissa pysyttelevä tiede ole raamatunvastaista.
      Uskomuksiin perustuva evoluutioteoria on raamatunvastaista.

• RaamattuEiOppikirja

Kreationistinen liturgia on tieteenvastaista.
        Evoluutioteoria ei perustu uskomuksiin, vaan on lukuisin toisistaan riippumattomin menetelmin todennettu tieteellinen teoria. Evoluutioteorian asema luonnontieteissä on jopa entisestään vahvistunut.

YEC oppi vaatisi sen, että useiden luonnontieteen osa-alueiden perustat olisivat vääriä. YEC joutuu hylkäämään niin suuren osan luonnontieteistä, että koko tieteellisen järjestelmän pohja pettäisi. Mutta kun Raamattu ei ole luonnontieteiden opikirja, niin raamatullisuudella ei ole tieteessä sen enempää painoarvoa kuin kalevalalaisuudella.

• nsjddsfjn
        RaamattuEiOppikirja kirjoitti:

Kreationistinen liturgia on tieteenvastaista.
        Evoluutioteoria ei perustu uskomuksiin, vaan on lukuisin toisistaan riippumattomin menetelmin todennettu tieteellinen teoria. Evoluutioteorian asema luonnontieteissä on jopa entisestään vahvistunut.

YEC oppi vaatisi sen, että useiden luonnontieteen osa-alueiden perustat olisivat vääriä. YEC joutuu hylkäämään niin suuren osan luonnontieteistä, että koko tieteellisen järjestelmän pohja pettäisi. Mutta kun Raamattu ei ole luonnontieteiden opikirja, niin raamatullisuudella ei ole tieteessä sen enempää painoarvoa kuin kalevalalaisuudella.

Raamattu on henkisyyden oppikirja ihmisille. Tällöin se ei ole mikään totuus maailmasta eikä edes luomisesta. Raamatulla on vain pyritty saamaan ihmisiä tiettyyn maailmankatsomukseen. Sitä en tiedä mistä tulee se että uskovaiset ei näe muuta kuin raamattunsa..olisiko raamatun opeissa jotain mikä saa pään sekaisin.

• Epäjumalienkieltäjä

<<Ei faktoissa pysyttelevä tiede ole raamatunvastaista.>>

Tiede ei ole Raamatun, Koraanin, Mahabharatan eikä Kalevalanvastaista. Tiede tavoittelee totuutta ja tietomäärän kasvattamista ja se, onko todellisuus Raamatun (tai Mahabharatan) tarinoiden mukaista vai ei, ei todellakaan tieteentekijöitä kiinnosta. Totuuden kriteerit löytyvät todellisuudesta eikä vanhoista kirjoista.

• Eikös se nimi ole Antto Leikola.

• vanha_oppimaton_mies

Haastan ikätoverinI, prof., Anto Leikolan kirjoittaman tälle palstalle evoluutio-oppia puoltavan kirjoituksen.

• Toivekonsertti

Minä taas haastan Jeesuksen telinevoimistelukilpailuun... vaikkakin tiedän jo häviäväni ristiriipunnassa... ;D

• Ja ihan tosissasiko uskot, että hän viitsii tämmöistä junttien örinää lukea ja vielä siihen vastata?

• Olikin näköjään Anto, ei Antto.

• vanha_oppimaton_mies

Luonnontieteiden opettajana hän, A. Leikola voisi hyvinkin kirjoittaa viestin.
      Myös nimim. agnoskepo on hyvin perillä maailmamme päätapahtumista.

Minulle oli suoranainen shokki lukea kirjaston teoksista v.1965, millainen kaiken kehitys maapallolla on todellista.
      Ennen auringon syttymistä, aurinkokunnan kaikki materia oli vain kertymäkiekko Orionin haarassa Linnunratagalagsilla.

• tinkimättömätluonnonlait

Toki teoreettisen fysiikan pofessori Kari Enqvist on vielä hanakampi nuorempamana tutkijana pommittamaan 2000 vuotta vanhaa tietoa romukoppaan,
      Pitää radiossakin pakinoitaan. Työskentelee Helsingin yliopistossa vielä muutaman vuoden.

• kekekkekekek

Leikola on aivopesty uskomaan evoluutioharhoja, ei se ole niistä mitään korjannut.

• kjhkjhkhkjh

Leikola on alan asiantuntija ja sinä aivopesty dementiaa poteva kreationisti.
        Arvaahan kumpi on uskottavampi.

• jkkldljdflgjld
        kjhkjhkhkjh kirjoitti:

Leikola on alan asiantuntija ja sinä aivopesty dementiaa poteva kreationisti.
        Arvaahan kumpi on uskottavampi.

Evoluutiouskovaisten uskomuksilla ei ole mitään merkitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4261
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2360
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1901
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1505
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1473
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1304
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      788
    8. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      761
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106