Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+tunne+tämän+palstan+kirjoittajia+niin+hyvin,+että+voisin+jotain+nimiä+heitellä.+Enkä+muutenkaan+oikein+tykkää+sellaisista+listoista,+ne+ovat+omiaan+tekemään+entistä+enemmän+kitkaa+ja+juopaa+ihmisten+väliin.+Koen,+että+täällä+on+paljon+hyviä+ja+asiallisia+kirjoittajia.
03.09.2017 20:50
Olisi+toisaalta+kiva+tietää,+että+mitä+sinun+odotetaan+tekevän,+jos+vaikkapa+joku+sinulle+kertoo+olevansa+jotain+muuta+kuin+on.+Pitäisikö+sinun+laittaa+ko.+henkilö+kahleisiin+ja+raahata+esivallan+eteen+tuomittavaksi?+Vai+suoraan+jonnekin+kivitystuomioistuimeen,+jossa+heitetään+ensin+ja+kysellään+sitten?
03.09.2017 20:31
"Esim.+miten+voi+huvittumatta+ajatella+että+joku+tosissaan+miettii+onko+hän+tyttö+vai+poika?"
Sinulta+taitaa+puuttua+empatiakyky+täysin?+Kuinka+voit+huvittua+siitä,+että+joku+päätyy+jopa+itsemurhaan+tuon+asian+takia?+Vedätkö+kärpäsiltäkin+siivet+itseäsi+huvittaessasi?
03.09.2017 20:05
Tarkoitatko+siis,+että+et+löydä+ketään+sellaista?
02.09.2017 20:40
Jos+rakastat+lähimmäistäsi+et+noita+tee.
02.09.2017 20:24
Mitkä+ovat+ne+Raamatun+UTn+mukaiset+tunnusmerkit,+joista+voi+tunnistaa+oikeaksi+Jeesuksen+seuraajaksi?
02.09.2017 08:41
Eikö+läimäytys+ole+väkivaltaa?+Ainakin+se+sattuu.+Entä+jos+samassa+tilanteessa+toinen+loukkasi+iskemällä+nyrkillä+poskeen?+Pitääkö+kääntää+toinen+poski+vai+saako+tirvaista+takaisin?+Perustuuko+tuo+tulkintasi+Raamattuun?
01.09.2017 20:44
Millä+tavalla+rohkaisevat+sanat+lähimmäiselle+ovat+johdatusta+kadotukseen?+Näetköhän+nyt+mörköjä+siellä,+missä+niitä+ei+ole?
01.09.2017 14:02
Voitko+aloittaa+tuollaisen+keskustelun?+Siihen+voisi+tulla+asiallista+ja+rakentavaakin+keskustelua.+Tuo+sinun+avauksesi+on+niin+laaja,+että+siihen+on+vähän+vaikea+tarttua.+Mitä+sinun+mielestäsi+Raamatun+mukainen+kristillisyys+on?+Kuinka+se+ilmenee?
01.09.2017 13:53
Kiittäminen+on+hieno+asia.+Se+luo+positiivisuutta+ja+hyvää+mieltä.
Minäkin+haluan+tuoda+yhden+tärkeän+kohdan+Raamatusta+tässä+yhteydessä+esiin:
"Jeesus+vastasi:+"Ensimmäinen+on+tämä:+'Kuule,+Israel:+Herra,+meidän+Jumalamme,+Herra+on+yksi+ainoa;++ja+rakasta+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+kaikesta+sydämestäsi+ja+kaikesta+sielustasi+ja+kaikesta+mielestäsi+ja+kaikesta+voimastasi'.++Toinen+on+tämä:+'Rakasta+lähimmäistäsi+niinkuin+itseäsi'.+Ei+ole+mitään+käskyä,+suurempaa+kuin+nämä."+"
Haluan+omasta+puolestani+kiittää+kaikkia+niitä,+jotka+nuo+sanat+pitävät+ja+täälläkin+niitä+tuovat+eri+tavoin+esille.+En+lähde+ketään+nimeämään,+jäisi+kuitenkin+joku+mainitsematta.
Lisäksi+haluan+kiittää+kaikkia+niitä+ei-uskovia,+ateisteja+ym.+jotka+täällä+keskustelevat+asiallisesti+ja+asiasta+ja+joskus+vähän+asian+vierestäkin.+
Lopuksi+vielä+haluan+kiittää+Jumalaa.
01.09.2017 12:05
Mistä+täällä+sinun+mielestäsi+sitten+kirjoitetaan?+Ja+kuinka+täällä+pitäisi+keskustella?
01.09.2017 01:05
Toivotaan.+Työniloa.
01.09.2017 00:07
"Murha+on+syntiä,+mutta+tappaminen+ei."
Mikä+Raamatun+mukaan+on+murhan+ja+tappamisen+ero?
31.08.2017 23:53
"Jeesuksen+tarkoittama+toisenkin+posken+kääntäminen+ei+päde+itsepuolustus+tilanteessa."
Missä+tilanteessa+se+pätee?
31.08.2017 23:52
Olen+ymmärtänyt+tuon+itse+niin,+että+niitä+syntejä+pitää+aidosti+katua+ja+pyytää+anteeksi,+ennen+kuin+anteeksi+saa.
31.08.2017 19:24
Sinulla+on+aika+mielenkiintoinen+Raamattu,+kun+siinä+on+noin+paljon+korostuksia+kapiteeleilla.+Minulla+ei+ole.+Saiko+sinne+Raamattuun+lisäillä+omiaan+vai+kuinka+se+meni?
31.08.2017 19:04
"Kari+Mäkisen+virka-aikana+on+kirkosta+eronnut+jo+lähes+200.000+henkeä.Useimmat+ilmoittavat+eronsa+syyksi+nykyisen+ateistisen+humaaniarkkipiispan+lue-+piiskan."
Mistä+olet+saanut+tuon+tiedon?+Itse+luin+Iltalehden+tekemästä+tutkimuksesta,+joskin+se+oli+vuodelta+2014,+että+Kari+Mäkisestä+ei+olisi+ollut+suurtakaan+haittaa+eroajien+mielestä.
"Arkkipiispa+Kari+Mäkisen+myönteisiä+kommentteja+tasa-arvoisesta+avioliittolaista+on+tulkittu+yhdeksi+keskeiseksi+syyksi+eroaaltoon+kirkosta.+Iltalehden+kyselystä+voi+päätellä,+että+näin+ei+ole.
Aika+harva+kirkosta+eronnut+tai+sitä+harkitseva+sanoo,+että+syy+olisi+kirkon+liika+vapaamielisyys.
Sen+sijaan+yli+60+prosenttia+jo+eronneista+tai+sitä+harkitsevista+sanoo,+että+ratkaisuun+vaikuttaa+ratkaisevasti+tai+jonkin+verran+se,+että+kirkko+on+liian+vanhoillinen."
Eron+syitä+tuon+tutkimuksen+mukaan+olisivat+mm.+ettei+enää+uskota+Jumalaan+ja+raha+sekä+se,+etteivät+ihmiset+enää+osallistu+kirkon+järjestämään+toimintaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014120618893093_uu.shtml
Yhden+jutun+mukaan+kirkosta+erotaan+paljon+myös+siksi,+että+se+on+nykyisin+niin+helppoa+vain+parilla+hiiren+klikkauksella.+Siinä+myös+pohdittiin,+että+kuinka+paljon+kirkosta+olisi+eronneita,+jos+se+pitäisi+käydä+tekemässä+henk.koht.+kirkkoherran+virastossa.
Oliko+sinulla+tuoreempaa+tietoa+asiasta?
31.08.2017 15:20
Johtunee+osaksi+siitä,+että+suurimman+osan+palstoista+aihepiiri+ei+liity+mitenkään+uskoon.+Mielestäni+tällä+palstalla+kyllä+puhutaan+ihan+uskon+asiaakin,+tosin+en+ole+ihan+varma,+ymmärränkö+oikein+tuon+aloituksesi+ja+ketkä+ovat+niitä+"muita",+joita+peräänkuulutat.
31.08.2017 14:01
Noinhan+se+on.+Sitä+katsoo+asioita+siitä+omasta+näkökulmastaan+käsin.+Itse+olen+uskonut+ihan+lapsesta+saakka+Jumalaan+ja+Jeesukseen,+enkä+ole+koskaan+kokenut+sitä+mitenkään+rajoittavana+tai+ahdistavana.+En+tosin+muista,+mistä+minä+sen+uskon+olen+saanut,+ei+meillä+kotona+kovin+uskonnollista+ympäristöä+ollut.+En+ole+kyllä+kovin+hyvä+kristitty+ollut+koskaan,+olen+paljon+tehnyt+sellaista,+jota+ei+olisi+pitänyt.
31.08.2017 13:57
Sanasi+olivat+kyllä+kauniit+ja+olen+niistä+kiitollinen.+Vähän+ajattelinkin,+että+saatoin+ymmärtää+tuon+kohdan+väärin.+😀
31.08.2017 13:52
270 / 308