Täällä on puhuttu kristittyjen yhteydestä. Olisi mielenkiintoista tietää miten koette tällä palstalla olevat kirjoittajat.
Keihin sinä kristitty, tunnet tällä palstalla uskovien/kristittyjen yhteyttä?
Vain uskovat vastatkoon, kiitos!
Perustelujakin saa olla mutta asiallisia, kiitos!
Enkä siis kysynyt kehen ET tunne kristittyjen yhteyttä. ;)
Kristityt, keihin tunnette uskovien yhteyttä?
72
606
Vastaukset
Minä voin kertoa, että ihan ekana tulee mieleen, että tunnen uskovien yhteyttä seuraaviin nikkeihin:
EvLut, evita, pertsa, kiiskivastarannalta, ArtoTT, George_L,
Nämä siis tuli heti mieleen.....- evlut.eikirj
Samat täällä, lisättynä tietenkin Usko.vaisella ja saviseutulaisella sekä Jipk:lla. Pertsan jätän pois koska hän ei tunnusta kristinuskoa vaan jotain jehovalaisuuden muotoa tai muuta tuntematonta uskontoa, kieltäen Jeesuksen jumaluuden.
ja kyllä minun on pakko rehellisyyden nimessä lisätä myös eerika. Pidän häntä uskovaisena koska hä ntunnustaa kristinuskoa, vaikkakin olisi monenlaisen opetuksen tarpeessa kun on harhaantunut monessa kysymyksessä. Ei kuitenkaan sellaisissa jotka tekisivät uskon mahdottomaksi. evlut.eikirj kirjoitti:
Samat täällä, lisättynä tietenkin Usko.vaisella ja saviseutulaisella sekä Jipk:lla. Pertsan jätän pois koska hän ei tunnusta kristinuskoa vaan jotain jehovalaisuuden muotoa tai muuta tuntematonta uskontoa, kieltäen Jeesuksen jumaluuden.
ja kyllä minun on pakko rehellisyyden nimessä lisätä myös eerika. Pidän häntä uskovaisena koska hä ntunnustaa kristinuskoa, vaikkakin olisi monenlaisen opetuksen tarpeessa kun on harhaantunut monessa kysymyksessä. Ei kuitenkaan sellaisissa jotka tekisivät uskon mahdottomaksi.Mutta lisään vielä sen että kristittyjen yhteys ei minusta ole mikään TUNTEMISTEN asia vaan se syntyy siitä että on sama usko Vapahtajaan, ollaan saman isän lapsia.
evlut.eikirj kirjoitti:
ja kyllä minun on pakko rehellisyyden nimessä lisätä myös eerika. Pidän häntä uskovaisena koska hä ntunnustaa kristinuskoa, vaikkakin olisi monenlaisen opetuksen tarpeessa kun on harhaantunut monessa kysymyksessä. Ei kuitenkaan sellaisissa jotka tekisivät uskon mahdottomaksi.Muut lisäykset allekirjoitan mutta en viimeistä.
EvLut kirjoitti:
Mutta lisään vielä sen että kristittyjen yhteys ei minusta ole mikään TUNTEMISTEN asia vaan se syntyy siitä että on sama usko Vapahtajaan, ollaan saman isän lapsia.
Aivan mutta on se tunnekin vaikka tunnistaminen ehkä olisi tarkempi sana...
- pien.lisäys
evlut.eikirj kirjoitti:
ja kyllä minun on pakko rehellisyyden nimessä lisätä myös eerika. Pidän häntä uskovaisena koska hä ntunnustaa kristinuskoa, vaikkakin olisi monenlaisen opetuksen tarpeessa kun on harhaantunut monessa kysymyksessä. Ei kuitenkaan sellaisissa jotka tekisivät uskon mahdottomaksi.Uskonnollisuus ja usko tulee erottaa toisistaan.
pien.lisäys kirjoitti:
Uskonnollisuus ja usko tulee erottaa toisistaan.
Niinhän se tietenkin on. Omakäsityskantani nousee siitä että periaatteessa jätän Jumalan ja ihmisen väliseksi asiaksi hänen uskovaisuutensa YHDELLÄ AINOALLA EHDOLLA:
Jos ihminen itse tunnustaa kristinuskoa niin minä en uskalla sanoa etteikö hän olisi uskovainen. Sen Jumala yksin tietää. Käsitän että monelle tämä kuulostaa vähän oudolta kaikkien kirjoitusteni jälkeen mutta yritän selittää:
sanoin JOS IHMINEN TUNNUSTAA KRISTINUSKOA! Se ratkaisee kaiken! Toetenkään sellainen ihminen joka sanoo olevansa kristinuskovainen mutta ei tunnusta kristinuskoa, ei ole uskovainen vaan valeuskovainen tai luulouskovainen. Jos esim. kieltää Raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan sanaa, ei varmasti ole tunnustanut kristinuskoa eikä ole uskovainen. Jos kieltää Jeesuksen jumaluuden, ei myöskään tunnusta kristinuskoa ja ei voi luonnollisesti olla uskovainenkaan, vaikka väittäisi.
Mutta jos joku tunnustaa kristinuskon fundamentit ja vakuutta uskovansa niihin, minä en näe hänen sisimpäänsä ja jätän asian Jumalan arvioitavaksi niinkuin Raamattukin kehoittaa sillä me emme ole mitään sydänten tutkijoita.
Pitää vaan tarkoin tutkia mitä ihminen tunnustaa, kenen hän sanoo jeesuksen olevan?
Jos joku kieltää ne viisi uskovan tuntomerkkiä, edes yhdenkin niistä, hän ei tunnusta kristinuskoa. Voihan hän toki uskovainen olla vaan ei kristinuskovainen.
Esim. arkkipiispamme ei ole kristitty koska hän ei tunnusta kristinuskoa, kieltäen Jumalan sanan auktoriteetin. Hän on pakana ja valekristitty.ArtoTT, George _L , kiiskivastarannalta,Evita ja sitten oli tämä mustapartainen mies , mutta nimeä
en nyt muista ja usko.vainen.evlut.eikirj kirjoitti:
ja kyllä minun on pakko rehellisyyden nimessä lisätä myös eerika. Pidän häntä uskovaisena koska hä ntunnustaa kristinuskoa, vaikkakin olisi monenlaisen opetuksen tarpeessa kun on harhaantunut monessa kysymyksessä. Ei kuitenkaan sellaisissa jotka tekisivät uskon mahdottomaksi.Varokaa tuota evluttia sillä hän hylkää Raamatun ja korvaa sen kirkon perinnäistiedolla.
Lisäksi levittää minustakin pelkkiä valheita vai mitä evlutti?- henkilökohtainen.kyssäri
evlut.eikirj kirjoitti:
ja kyllä minun on pakko rehellisyyden nimessä lisätä myös eerika. Pidän häntä uskovaisena koska hä ntunnustaa kristinuskoa, vaikkakin olisi monenlaisen opetuksen tarpeessa kun on harhaantunut monessa kysymyksessä. Ei kuitenkaan sellaisissa jotka tekisivät uskon mahdottomaksi.Luitko aloitukseni?
"Enkä siis kysynyt kehen ET tunne kristittyjen yhteyttä. ;)" henkilökohtainen.kyssäri kirjoitti:
Luitko aloitukseni?
"Enkä siis kysynyt kehen ET tunne kristittyjen yhteyttä. ;)"No, oli pakko kun siteerasin usko.vaista. En tehnyt sitä mitenkään ilosta eikä tämä Pertsalle mikään uusi asia ole. Periaatteessa Pertsa on aika hauska ja jäömerä mies mutta kieltäessään Jeesuksen jumaluuden, hän ei tunnusta kristinuskoa vaan jotain omakeksimäänsä versiota jehovalaisuudesta tms.
Eikö vain Pertsa?- henkiökohtainen.kyssäri
EvLut kirjoitti:
No, oli pakko kun siteerasin usko.vaista. En tehnyt sitä mitenkään ilosta eikä tämä Pertsalle mikään uusi asia ole. Periaatteessa Pertsa on aika hauska ja jäömerä mies mutta kieltäessään Jeesuksen jumaluuden, hän ei tunnusta kristinuskoa vaan jotain omakeksimäänsä versiota jehovalaisuudesta tms.
Eikö vain Pertsa?Minusta kommenttisi oli turha ja ilkeä koska juuri tuota pyrin välttämään.
henkiökohtainen.kyssäri kirjoitti:
Minusta kommenttisi oli turha ja ilkeä koska juuri tuota pyrin välttämään.
Se on sinun tulkintasi. kaiken lisäksi se on pahantahtoinen tulkinta. Ei täällä tarvitse sinulta kysellä lupaa mitä saa kirjoittaa ja mitä ei.
EvLut kirjoitti:
No, oli pakko kun siteerasin usko.vaista. En tehnyt sitä mitenkään ilosta eikä tämä Pertsalle mikään uusi asia ole. Periaatteessa Pertsa on aika hauska ja jäömerä mies mutta kieltäessään Jeesuksen jumaluuden, hän ei tunnusta kristinuskoa vaan jotain omakeksimäänsä versiota jehovalaisuudesta tms.
Eikö vain Pertsa?Näytä missä kohden olen kieltänyt Jeesuksen Jumaluuden.
- henkilökohtainen.kyssäri
EvLut kirjoitti:
Se on sinun tulkintasi. kaiken lisäksi se on pahantahtoinen tulkinta. Ei täällä tarvitse sinulta kysellä lupaa mitä saa kirjoittaa ja mitä ei.
Aloitus oli minun ja toivoin kaikkien kunnioittavan sitä eikä alkavan syyttelemään toisiaan. Eikö syyttelyä ole täällä jo riittävästi.
henkilökohtainen.kyssäri kirjoitti:
Aloitus oli minun ja toivoin kaikkien kunnioittavan sitä eikä alkavan syyttelemään toisiaan. Eikö syyttelyä ole täällä jo riittävästi.
>> Aloitus oli minun ja toivoin kaikkien kunnioittavan sitä <<
Sinulla on vielä paljon oppimista.- henkilökohtainen.kyssäri
qwertyilija kirjoitti:
>> Aloitus oli minun ja toivoin kaikkien kunnioittavan sitä <<
Sinulla on vielä paljon oppimista.Sinulla vieläkin enemmän.
henkilökohtainen.kyssäri kirjoitti:
Sinulla vieläkin enemmän.
Tarkoitin nyt tämän kaikille avoimen suomi24-palstan realiteettien oppimista ja oivaltamista.
Ei täällä kukaan voi pistää mitään ehtoja kenellekään tai rajata joku aloitus jonkun piirin yksityisasiaksi. Yrittää toki voi, mutta turhaa touhua.- henkilökohtainen.kyssäri
qwertyilija kirjoitti:
Tarkoitin nyt tämän kaikille avoimen suomi24-palstan realiteettien oppimista ja oivaltamista.
Ei täällä kukaan voi pistää mitään ehtoja kenellekään tai rajata joku aloitus jonkun piirin yksityisasiaksi. Yrittää toki voi, mutta turhaa touhua.Hyvin teikäläiset olette kuitenkin aloitusta kunnioittaneet, kiitos siitä!
pertsa2012 kirjoitti:
Näytä missä kohden olen kieltänyt Jeesuksen Jumaluuden.
Ev.lut valehtelee eikä ole näyttänyt toteen väittämäänsä , mutta entisen kirkko kuulolla sivuston elkeensä hänellä on vieläkin tallella.
Karttakaa häntä.pertsa2012 kirjoitti:
Ev.lut valehtelee eikä ole näyttänyt toteen väittämäänsä , mutta entisen kirkko kuulolla sivuston elkeensä hänellä on vieläkin tallella.
Karttakaa häntä.Turhaa toraa yritti kylvää siitä miinukset hänelle 😕
- Uskiskiskis
Onhan täällä uskovia joiden kanssa on selvä yhteys heti kättelyssä. Kristityt olemme aina olleet yhtä mitä tulee uskoon Jeesukseen ja Pyhän Hengen vaikutuksesta ihmisen elämään. Ja hyvin olemme täällä myös paljastaneet feikki"uskovat" luotettavasti, ateisteista, papeista ja liberaaleista nyt puhumattakaan. Ei tällainen tunnistaminen ole koskaan ollut kristinuskossa ongelma, kun Jumala on näin asiat hyvin järjestänyt.
pertsa2012 kirjoitti:
ArtoTT, George _L , kiiskivastarannalta,Evita ja sitten oli tämä mustapartainen mies , mutta nimeä
en nyt muista ja usko.vainen.Se mustapartainen Jumalan palvelija oli MIKKO.A
- Niinpäniin_
Samat ja sinä heidän lisäksi!
Tunnen uskovien yhteyttä uskovien kanssa.
Kysymys on hiukan laajempi kuin vain jokin nimilista. Nimilistoja en lähde laatimaan. En tunne henkilökohtaisesti ketään kirjoittajaa, joten yhteydestä on hankala puhua mitään koska suurin osa informaatiota puuttuu. Täällä on käytettävissä vain sanat ja sanat eivät ole koko totuus. En voi tietää mistä sanat kumpuavat, en voi tietää millainen ihminen on omassa elämässään ja ne asiat kuitenkin tarvittaisi jotta voisi katsoa asiaa kokonaisuutena, eikä vain jotain osa-aluetta.
Näin kirjoitetun sanan kohdalla otan ihmisen sanan niin kuin se on kirjoitettu ja jos hän sanoo olevansa uskovainen, se riittää minulle.
Uskovien yhteys on on hiukan erilainen kuin yhteys ihmisten välillä yleensä. Ja kaikki yhteys lähtee mielestäni siitä millainen on oma ihmiskuva.
Kun minun ihmiskuvani on se, että ihminen on Jumalan kuvakseen luoma, se luo myös yhteyden siihen kuvaan, myös niiden kohdalla jotka eivät ole uskossa.
Ps. Julkisella keskustelupalstalla on vähän kurjaa yrittää määritellä kuka saa vastata ja kuka ei. Ulkopuolelle sulkeminen ei koskaan tunnu kovin hyvältä.Ihan asiallista pohdintaa mutta olen vähän eri mieltä parista kohdasta. Minusta nimittäin meillä ei ole mitään muuta jolla arvioida toisen kristillisyyttä ja opetusta yleensäkään kuin se mitä ihminen itse sanoo e,li hänen sanat.
Kaiki tuo muu, eli se ns. kokonaisuus on sitä aluetta jota vain Jumala yksin voi arvkioida ja kyetä muodostamaan kokonaiskuvan. Ihminenhän voi myös esittää jostain syystä tai käsittää väärin tms.
Siksi pidän että sanat eli mitä hän tunnustaa ja kenen hän sanoo Jeesuksen olevan, on ainoa millä voimme arvioida asiaa.
Ja se että meidät todellakin Raamatussa ei vain kehoiteta vaan velvoitetaan koettelemaan kaikki.
Tässä on esim. se että joku voi vaelluksessaan langeta ja elää heikkoudessa melkein kaiken aikaa ja meidän silmiimme se näyttää kuin hän ei uskoisi, mutta vaikka opissa lankemista ei tule suvaita sillä se on kadottava ja eksyttää muitakin) -niin elämänvaelluksessa lankeemisten suhteen pitää olla aina armollinen. Olla valmis armahtamaan vaikka joka päivä 70 ' 7 kertaa eli kaiken aikaa.
Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on ylenpalttinen!
Vaikka joku siis lankeaisi esim-. joka päivä monta kertaa homouteen, mutta se johtuu heikkoudesta eikä uppiniskaisesta asebteesta ettei hän halua TUNNUSTAA syntejään, -vaikka hän lankeaisi kaiken aikaa mutta jos hän vaan on itse mielestään kurja heikko syntinen ja uskoo vapahtajaan, minä pidän sen uskovana ja veljenäni. Armoa on lankeemisissa oltava niin paljon että se peittää kaikki synnit sillä jos joku riippuu Jeesuksessa kiinni ja tunnustaa sydämessään syntinsä, hän on autuas vaikka lankeisi kaiken päivää!- mitäs.tehään
EvLut kirjoitti:
Ihan asiallista pohdintaa mutta olen vähän eri mieltä parista kohdasta. Minusta nimittäin meillä ei ole mitään muuta jolla arvioida toisen kristillisyyttä ja opetusta yleensäkään kuin se mitä ihminen itse sanoo e,li hänen sanat.
Kaiki tuo muu, eli se ns. kokonaisuus on sitä aluetta jota vain Jumala yksin voi arvkioida ja kyetä muodostamaan kokonaiskuvan. Ihminenhän voi myös esittää jostain syystä tai käsittää väärin tms.
Siksi pidän että sanat eli mitä hän tunnustaa ja kenen hän sanoo Jeesuksen olevan, on ainoa millä voimme arvioida asiaa.
Ja se että meidät todellakin Raamatussa ei vain kehoiteta vaan velvoitetaan koettelemaan kaikki.
Tässä on esim. se että joku voi vaelluksessaan langeta ja elää heikkoudessa melkein kaiken aikaa ja meidän silmiimme se näyttää kuin hän ei uskoisi, mutta vaikka opissa lankemista ei tule suvaita sillä se on kadottava ja eksyttää muitakin) -niin elämänvaelluksessa lankeemisten suhteen pitää olla aina armollinen. Olla valmis armahtamaan vaikka joka päivä 70 ' 7 kertaa eli kaiken aikaa.
Vaikka joku siis lankeaisi esim-. joka päivä monta kertaa homouteen, mutta se johtuu heikkoudesta eikä uppiniskaisesta asebteesta ettei hän halua TUNNUSTAA syntejään, -vaikka hän lankeaisi kaiken aikaa mutta jos hän vaan on itse mielestään kurja heikko syntinen ja uskoo vapahtajaan, minä pidän sen uskovana ja veljenäni. Armoa on lankeemisissa oltava niin paljon että se peittää kaikki synnit sillä jos joku riippuu Jeesuksessa kiinni ja tunnustaa sydämessään syntinsä, hän on autuas vaikka lankeisi kaiken päivää!Se joka koettelee, ojentaa tai epäilee/kyseenalaistaa toisen ihmisen uskon, todistakoon oman uskonsa oikeaksi ensin.
Vai oletko eri mieltä? EvLut kirjoitti:
Ihan asiallista pohdintaa mutta olen vähän eri mieltä parista kohdasta. Minusta nimittäin meillä ei ole mitään muuta jolla arvioida toisen kristillisyyttä ja opetusta yleensäkään kuin se mitä ihminen itse sanoo e,li hänen sanat.
Vaikka joku siis lankeaisi esim-. joka päivä monta kertaa homouteen, mutta se johtuu heikkoudesta eikä uppiniskaisesta asebteesta ettei hän halua TUNNUSTAA syntejään, -vaikka hän lankeaisi kaiken aikaa mutta jos hän vaan on itse mielestään kurja heikko syntinen ja uskoo vapahtajaan, minä pidän sen uskovana ja veljenäni. Armoa on lankeemisissa oltava niin paljon että se peittää kaikki synnit sillä jos joku riippuu Jeesuksessa kiinni ja tunnustaa sydämessään syntinsä, hän on autuas vaikka lankeisi kaiken päivää!Paljon lähempänä olisi ollut esimerkki vaikka ivailuun sortumisesta päivittäin. Se kun on lähempänä sinua ja minua.
Sinun tapasi ovat sinun tapojasi ja minun tapani ovat minun tapojani.
Minä en juuri arvioi toisen uskoa, makustelen enemmän sitä henkeä, joka hänessä on. Ja se ei vältämättä sanoista välity. Toki niistäkin, mutta kuten tiedät, lankeamme päivittäin vaikka siihen ivailuun ja silloin teksti voi näyttää aika kauhealta. Ja jos sen perusteella alkaa arvioida toisen uskoa,luultavasti menee pieleen.
En tiedä onko mahdollista puhua armolahjoista kanssasi, mutta Raamatussa on mainittu henkien erottamisen armolahja....no jätän tämän vain tähän...Eerikatässämoi kirjoitti:
Paljon lähempänä olisi ollut esimerkki vaikka ivailuun sortumisesta päivittäin. Se kun on lähempänä sinua ja minua.
Sinun tapasi ovat sinun tapojasi ja minun tapani ovat minun tapojani.
Minä en juuri arvioi toisen uskoa, makustelen enemmän sitä henkeä, joka hänessä on. Ja se ei vältämättä sanoista välity. Toki niistäkin, mutta kuten tiedät, lankeamme päivittäin vaikka siihen ivailuun ja silloin teksti voi näyttää aika kauhealta. Ja jos sen perusteella alkaa arvioida toisen uskoa,luultavasti menee pieleen.
En tiedä onko mahdollista puhua armolahjoista kanssasi, mutta Raamatussa on mainittu henkien erottamisen armolahja....no jätän tämän vain tähän...Kerro minulle mihin perustuu se, että sanot olevasi uskova, mutta et usko kaikkeen mitä Raamatussa sanotaan?
usko.vainen kirjoitti:
Kerro minulle mihin perustuu se, että sanot olevasi uskova, mutta et usko kaikkeen mitä Raamatussa sanotaan?
Koska et käsittäkseni hyväksy minua uskoviin, en näe tarpeellisena vakuutella sinua .
Eerikatässämoi kirjoitti:
Koska et käsittäkseni hyväksy minua uskoviin, en näe tarpeellisena vakuutella sinua .
Ei tarvitse vakuutella. Kerro vain miksi et uskoa Raamatussa kaikkeen.
usko.vainen kirjoitti:
Ei tarvitse vakuutella. Kerro vain miksi et uskoa Raamatussa kaikkeen.
Omituinen kysymys henkilölle, jonka et ajattele olevan uskossa.
Mistä olet saanut päähäsi etten usko Raamatun sanaan?Eerikatässämoi kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi etten usko Raamatun sanaan?Kun nyt lopetat tuon uhriutumisesti voitko lukea alloituksen uusiksi 🤗
Kysyttiinkö siinä kuka miestäsi on uskossa? EI, ei kysytty!
Kerro toki sitten mitä Raamattu sanoo oman sukupuolensa kanssa harjoitetusta seksistä.usko.vainen kirjoitti:
Kun nyt lopetat tuon uhriutumisesti voitko lukea alloituksen uusiksi 🤗
Kysyttiinkö siinä kuka miestäsi on uskossa? EI, ei kysytty!
Kerro toki sitten mitä Raamattu sanoo oman sukupuolensa kanssa harjoitetusta seksistä.Jos luet aloituksen, huomaat että siinä puhutaan uskovien yhteydestä. Minä tunnen uskovien yhteyden sinuun, tunnetko sinä minuun?
Ehkä kunnioitamme aloittajan aloitusta ja keskustelemme siitä.Eerikatässämoi kirjoitti:
Jos luet aloituksen, huomaat että siinä puhutaan uskovien yhteydestä. Minä tunnen uskovien yhteyden sinuun, tunnetko sinä minuun?
Ehkä kunnioitamme aloittajan aloitusta ja keskustelemme siitä.Minä en tunne mitään yhteyttä sinuun.
- HMM___
usko.vainen kirjoitti:
Minä en tunne mitään yhteyttä sinuun.
Ethän voikaan tuntea mitään yhteyttä Eerikaan. Hänhän on nainen ja sinä olet vanha homo
HMM___ kirjoitti:
Ethän voikaan tuntea mitään yhteyttä Eerikaan. Hänhän on nainen ja sinä olet vanha homo
Sorry, en tunne yhteyttä myöskään sinuun 😂😂😂
- yhtykäämme
usko.vainen kirjoitti:
Sorry, en tunne yhteyttä myöskään sinuun 😂😂😂
Kaikki uskovat homot. Liittykää yhteen. Se on Jumalan tahto. Ehdotatko kolmen kimppaa?
- HMM___
yhtykäämme kirjoitti:
Kaikki uskovat homot. Liittykää yhteen. Se on Jumalan tahto. Ehdotatko kolmen kimppaa?
usko.vainen viittaa eläinseksiin. Se on pervo
yhtykäämme kirjoitti:
Saatte tehdä ihan miten parhaakseenne näette 😂
- HMM___
usko.vainen kirjoitti:
Saatte tehdä ihan miten parhaakseenne näette 😂
Jaaha. Nyt viittaat sooloseksiin senkin vanha runkkari
HMM___ kirjoitti:
Jaaha. Nyt viittaat sooloseksiin senkin vanha runkkari
Saatte tehdä ihan mitä haluatte 😉
Jos luet aloituksen, huomaat että siinä puhutaan uskovien yhteydestä. Minä tunnen uskovien yhteyden sinuun, tunnetko sinä minuun?
Ehkä kunnioitamme aloittajan aloitusta ja keskustelemme siitä.Eerika ei ole vielä koskaan vastannut kysymykseen samansukupuolisten ihmisten seksistä.
§§§§
HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :
3.Mooseksen kirja:
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.- mdmdm
pertsa2012 kirjoitti:
Eerika ei ole vielä koskaan vastannut kysymykseen samansukupuolisten ihmisten seksistä.
§§§§
3.Mooseksen kirja:
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.Ei se uskalla koska joutuisi epäsuosioon. Mutta nyt häntä ei kunnioita kukaan.
Kummallinen venkula on ja sitten sanoo itseään uskovaksi.... - kuolemantuomio
pertsa2012 kirjoitti:
Eerika ei ole vielä koskaan vastannut kysymykseen samansukupuolisten ihmisten seksistä.
§§§§
3.Mooseksen kirja:
3.Mooseksen kirja:
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.Minkälaista kuolemanrangaistusta homoille esität? Raamatullista kivittämistä, hirttämistä, ampumista, vai mitä?
kuolemantuomio kirjoitti:
Minkälaista kuolemanrangaistusta homoille esität? Raamatullista kivittämistä, hirttämistä, ampumista, vai mitä?
Minua ei kiinnosta tehdä tuota valintaa - sen hoitaa Vanhurskas sitten aikojen lopulla.
- näin.on
pertsa2012 kirjoitti:
Minua ei kiinnosta tehdä tuota valintaa - sen hoitaa Vanhurskas sitten aikojen lopulla.
Jumalahan ei pyydä odottamaan niin kauan vaan käsky on täytettävä heti.
- Itsetodistatitsestäsi
Mistä olet saanut päähäsi etten usko Raamatun sanaan?"Mistä olet saanut päähäsi etten usko Raamatun sanaan?"
Lähinnä mielipiteistäsi! Tuot esiin mielipiteitäsi, et Jumalan kirjoitettua Sanaa.
Ja toiseksi siitä, että olet maininnut, että et usko Raamattuun, vaan Jumalaan!
Eihän sitä ihminen voi selvemmin sanoa, ettei usko Raamatun Sanaan. Raamattuhan on se Sana, Jumalan Sana, joka tuli lihaksi ja eli keskellämme. - Odotavähänaikaap
kuolemantuomio kirjoitti:
Minkälaista kuolemanrangaistusta homoille esität? Raamatullista kivittämistä, hirttämistä, ampumista, vai mitä?
Jeesus sitten hoitaa tämän kuntoon lopullisesti - eikä heitä enää sitten ole!
- Pettämätön.vaisto
pertsa2012 kirjoitti:
§§§§
3.Mooseksen kirja:
3.Mooseksen kirja:
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.Paljon ei tarvitse palstalla homoudesta edes vihjaista, niin johan on Pertsa kieli pitkällä pettämättömän vaistonsa ohjaamana ja armeliaasti johdattamassa liekehtivään pelastukseensa jokaista joka ei ole kanssaan samaa mieltä hoista. Hyvä Pertsa, tiukan linjan teräsmies, jonka homotutka löytää ainaa maaliinsa.
Itsetodistatitsestäsi kirjoitti:
"Mistä olet saanut päähäsi etten usko Raamatun sanaan?"
Lähinnä mielipiteistäsi! Tuot esiin mielipiteitäsi, et Jumalan kirjoitettua Sanaa.
Ja toiseksi siitä, että olet maininnut, että et usko Raamattuun, vaan Jumalaan!
Eihän sitä ihminen voi selvemmin sanoa, ettei usko Raamatun Sanaan. Raamattuhan on se Sana, Jumalan Sana, joka tuli lihaksi ja eli keskellämme.Äläpä viitse tas kertoilla omia "totuuksiasi" minun uskostani.
Äläpä viitse tas kertoilla omia "totuuksiasi" minun uskostani.
Siis uusi yritys....äläpä viitsi taas kertoilla omia "totuuksiasi" minusta.
- ToteutanToiveesi
Äläpä viitse tas kertoilla omia "totuuksiasi" minun uskostani.
Ei todellakaan, sillä itsehän sinä omasta "uskostasi" täällä olet kertonut.
- RakastaÄläVihaa
Pettämätön.vaisto kirjoitti:
Paljon ei tarvitse palstalla homoudesta edes vihjaista, niin johan on Pertsa kieli pitkällä pettämättömän vaistonsa ohjaamana ja armeliaasti johdattamassa liekehtivään pelastukseensa jokaista joka ei ole kanssaan samaa mieltä hoista. Hyvä Pertsa, tiukan linjan teräsmies, jonka homotutka löytää ainaa maaliinsa.
"Paljon ei tarvitse palstalla homoudesta edes vihjaista, niin johan on Pertsa kieli pitkällä pettämättömän vaistonsa ohjaamana ja armeliaasti ..."
Hyvän huomion olet tehnyt. Näinhän se menee, että yhtä monta kertaa kuin homoseksuaaleja täällä johdatellaan kadotukseen, niin yritämme myös korjata tämän vinouman. Myös homoseksuaalit ovat Jumalalle tärkeitä ihmisiä eikä Hän halua, että yksikään heistä uskoo liberaaleja ja näin menevät kadotukseen. ToteutanToiveesi kirjoitti:
Ei todellakaan, sillä itsehän sinä omasta "uskostasi" täällä olet kertonut.
Olisi suotavaa että kommenttini luettaisi myös jos niistä johtopäätöksiä vedetään, ei menisi niin usein pieleen.
- ToteutanToiveesi
Olisi suotavaa että kommenttini luettaisi myös jos niistä johtopäätöksiä vedetään, ei menisi niin usein pieleen.
Uskon, että et valehtele kun kirjoitat kommenttejasi!!
ToteutanToiveesi kirjoitti:
Uskon, että et valehtele kun kirjoitat kommenttejasi!!
En valehtele, ihmettelen kyllä välillä kuinka niitä luetaan.
- kjdvdjkjkhjdkfhdf
Pettämätön.vaisto kirjoitti:
Paljon ei tarvitse palstalla homoudesta edes vihjaista, niin johan on Pertsa kieli pitkällä pettämättömän vaistonsa ohjaamana ja armeliaasti johdattamassa liekehtivään pelastukseensa jokaista joka ei ole kanssaan samaa mieltä hoista. Hyvä Pertsa, tiukan linjan teräsmies, jonka homotutka löytää ainaa maaliinsa.
Pertsan homotutka on viritetty ehkä liiankin herkäksi. Pertsalle "peräreiänrassaajia" ovat kaikki jotka eivät vihaa homoja samalla tarmolla kuin Pertsa itse.
Uskovan yhteys on hauras kuin maljakko. Tiputa se lattialle ja se hajoaa sadoiksi palasiksi.
Sen jälkeen nuo uskovat ovat pahimpia vihollisiaan.- kristitty_mies
Minä tunnen synpatiaa niitä kohtaan joilla on hyvin hauras usko, tuskin sinapinsiemenenkään vertaa
Sellaisista uskovista Raamattu kertoo. Se on hyvin lohdullista meille, joiden usko ei ole kovin suuri, mutta Jumalan mittakaavassa riittävä.
- älä.taas.uhriudu
Sellaisista uskovista Raamattu kertoo. Se on hyvin lohdullista meille, joiden usko ei ole kovin suuri, mutta Jumalan mittakaavassa riittävä.
Sinun uskosi tuntuu homo- ja transukysymyksissä olevan mahtava!
- HÖH_
älä.taas.uhriudu kirjoitti:
Sinun uskosi tuntuu homo- ja transukysymyksissä olevan mahtava!
Ei kai tuo ole uskonkysymys vaan omantunnonkysymys.
- älä.taas.uhriudu
HÖH_ kirjoitti:
Ei kai tuo ole uskonkysymys vaan omantunnonkysymys.
Oletko Eerika?
- Vain.Totuus.kelpaa
Tunnen uskonyhteyttä kaikkiin niihin uudestisyntyneihin Jumalan lapsiin, joilla on rakkaus Raamatun sanan totuuteen ja niihin paimeniin, jotka Pyhä Henki on voidellut julistamaan Jeesuksen ristin ja veren täyttä evankeliumia, ja opettamaan ja jakamaan Totuuden Sanaa raittiisti ja oikein.
Tällaisista taidollisista Herran palvelijoista esimerkkinä Mauno Mattila, Juha Norolampi, Matti Pyykkönen, Tapani Suonto, Leif Nummela, Petri Paavola ja moni muu, jotka eivät ole antaneet eksyttää itseään moninaisiin harhaoppeihin, jotka ovat vallanneet sijaa Jeesuksen seurakuntaruumiissa.
Toisaalta en tunne minkäänlaista uskonyhteyttä valheveljiä, enkä nykypäivän valheapostoleita, enkä naispappeja, enkä jonninjoutavia tyhjänpäiväisiä näsäviisastelijoita enkä uskonnollisia helppoheikkejä kohtaan, joilla on jumalisuuden ulkokuori, mutta jotka kieltävät käytöksellään ja elämällään sen voiman.
Onneksi meille on annettu lohduttajaksemme ja puolustajaksemme Pyhä Henki, joka asuu meissä ja jonka temppeleitä me olemme, johtamaan meitä kaikkeen totuuteen.
Kenenkään ei tarvitse eksyä, sillä meille on annettu Raamattu, joka on meille valkeus kaikilla teillämme, jotta emme eksyisi.
Lukekaamme Jumalan Sanaa ahkerasti, niin pysymme Totuudessa, eikä kukaan voi meitä eksyttää.- mansn
Et sitten pysty sanomaan ketään tältä palstalta....
- kiiiskivastarannalta
Matti Pyykköstä en tunne, muut kyllä. Hyvää sanan opetusta olen heiltä kuullut. Mutta tässäkin pätee se, niin kuin kaikkeen sanan opetukseen, että opetus pitää arvioida Raamatun kirjoitusten valossa.
En tunne tämän palstan kirjoittajia niin hyvin, että voisin jotain nimiä heitellä. Enkä muutenkaan oikein tykkää sellaisista listoista, ne ovat omiaan tekemään entistä enemmän kitkaa ja juopaa ihmisten väliin. Koen, että täällä on paljon hyviä ja asiallisia kirjoittajia.
- sage8.ei.kirj
Minä, vaikken mikään oikeauskoinen kristitty olekaan, tunnen yhteyttä usko.vaiseen ja hänen satoihin, ehkäpä tuhansiin sivupersoihinsa jotka, niin raikkailla, terveillä, rakentavilla ja toisia huomioon ottavilla tavoilla edistävät kristillisen rakkauden edistymistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674232Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D883815- 473323
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192608Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232469Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562313- 482145
- 471828
- 361780
- 301606