Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Totta+tuokin.+Silloin+varsinkin+pitäisi+pitää+kiinni+siitä,+että+työ+tulee+tehtyä.+Voihan+etätyö+tietenkin+olla+sellaistakin,+ettei+siinä+paljon+ajattelua+tarvita+ja+ehtii+toisella+kädellä+päivitellä+muuta,+vai+voikohan?
03.06.2018 23:24
Evlut-kirkon+sivuilta+taas+poimittua:+"Kirkon+avioliitto-opetuksen+mukaan+avioliitto+on+naisen+ja+miehen+välinen+liitto.+Näin+todettiin+kirkolliskokouksen+yleisvaliokunnan+mietinnössä+marraskuussa+2015.
Piispainkokouksen+elokuussa+2016+valmistuneessa+selonteossa+kirkon+nykyisestä+avioliitto-opetuksesta+todettiin,+ettei+papin+oikeus+vihkiä+kirkolliseen+avioliittoon+muutu+1.3.2017."
Ilmeisesti+se+kuitenkin+tulkitaan+siten,+että+se+koskee+naisen+ja+miehen+välistä+liittoa+eli+on+kirkon+virallinen+kanta.
On+tosiaan+hassu+tuo,+että+täytyy+käydä+säännöllisesti+kirkossa.+Minä+en+ole+mitenkään+säännöllisesti+siellä+käynyt.
03.06.2018 23:21
Aika+harvalla+työssäkäyvällä+ei+ole+työaikaa.
03.06.2018 22:55
Mitä+säännöstöä+tarkoitat?
03.06.2018 22:49
Huonosti+kuuluu,+mutta+näkyy+kyllä.+En+oikein+ymmärrä+ajatuksenjuoksuasi.+Pitääkö+siis+olla+eri+mieltä+joka+ikisessä+asiassa+epäuskovan+kanssa,+jotta+olisi+jotenkin+"hyvä"?+Jos+epäuskova+sanoo,+että+kypsä+mansikka+on+punainen,+niin+pitäisikö+väittää+vastaan?+Minä+en+muuten+taida+olla+kovinkaan+liberaali,+mutta+mistäpä+sinä+sen+tietäisit.
03.06.2018 22:35
Kyllä+tuolla+evlut-kirkon+ylläpitämillä+sivuilla+asiasta+kirjoitetaan+näin:+"Vaikka+avioliittolaki+muuttuu,+kirkon+oma+opetus+avioliitosta+ei+ole+muuttunut.+Kirkollisen+avioliittoon+vihkimisen+ehdoista+ei+ole+tehty+kirkossa+uusia+päätöksiä.+Kirkollinen+avioliittoon+vihkiminen+koskee+siten+edelleen+vain+miehen+ja+naisen+välistä+avioliittoa."
03.06.2018 22:15
Onpahan+taas+aloitus,+voi+hyvää+päivää+sentään.+Mutta+vastaanpa+nyt+kun+minut+on+mainittu+ihan+nimimerkiltä.
Ensiksikin+en+ole+ateisti,+eivätkä+ole+mummomuori+tai+Eerikakaan.+Annat+siis+väärän+todistuksen.+Mutta+"asiaan".
"ateisti+ei+itse+usko+Raamattua+eikä+pidä+sitä+Jumalan+sanana,+mutta+mikä+siinä+on+ettei+uskovaisetkaan+saisi+tehdä+niin"
Ateisti+ei+pidä+Raamattua+Jumalan+sanana,+koska+ei+usko+Jumalaan,+tämän+pitäisi+olla+selvä+asia.+Uskovat+saavat+uskoa,+että+Raamattu+on+Jumalan+ilmoitusta+ja+niinhän+me+uskovat+teemmekin.
"Minkä+takia+esim.+te+yritätte+muuttaa+kirkkoa+ja+sen+oppia+niin+ettei+sen+jäsenetkään+saisi+enää+uskoa+Raamattua+Jumalan+sanaksi?"
Tuskin+mikään+oppi+voi+olla+sellainen,+että+se+oppi+kieltäisi+siihen+uskomisen,+sehän+olisi+järjetöntä.+Tuo+kysymyksesi+oli+siis+vähän+outo.
03.06.2018 18:34
Olin+ajatellut+katsoa,+mutta+jos+se+aiheuttaa+oksettavuutta+ja+hengen+ahdistusta,+niin+liekö+uskaltaa.
03.06.2018 17:23
Itse+asiassa+toisen+on+kuuluttava+evankelis-luterilaiseen+kirkkoon+ja+toisen+johonkin+muuhun+kristilliseen+kirkkoon+jos+ei+kuulu+evl-kirkkoon.+Jos+toinen+siis+on+kristilliseen+kirkkoon+kuulumaton,+niin+kirkossa+ei+vihitä.+Avioliitto+voidaan+kyllä+tässäkin+tapauksessa+siunata.+Kyllä+minun+käsittääkseni+kirkolla+on+ohjeet+vihittävistä.
03.06.2018 17:00
Onhan+se+vähän+ongelmallista,+jos+työntekijä+ei+noudata+työnantajansa+ohjeita.+Jos+vaikka+ajattelee+jotain+firmaa,+jolla+on+liikesalaisuuksia+ja+sitten+joku+työntekijä+ajattelee,+että+kyllä+nämä+salaisuudet+kuuluvat+kaikille+ja+paljastaa+ne.+Tai+lääkäri+päättää,+että+on+hyödyllistä+paljastaa+potilaansa+sairaskertomus+kaikille.
03.06.2018 16:42
"mikä+tekee+niistä+ihmisistä+maailman+suurimpia+rikollisia+jotka+kannattavat"
Ei+mikään,+eikä+kukaan+tietääkseni+ole+heitä+sellaisiksi+nimittänytkään.+Jos+on+jotain+mieltä+jostain+asiasta,+niin+ei+pidä+hämmästyä,+jos+kaikki+eivät+ole+samaa+mieltä.
"Tällä+palstalla+on+hirveä+hyökkäys+näitä+vuosituhannat+itsestään+selvyyksinä+pidettyjen+asioiden+puolustajia+kohtaan."
Tämä+on+keskustelupalsta+ja+on+siis+luonnollista,+että+asioista+keskustellaan.+Se+ei+sinänsä+ole+sen+suurempi+hyökkäys+kuin+se+vastakkainen+mielipidekään.+Itse+en+ole+nähnyt+mitään+hirveitä+hyökkäyksiä,+olen+lukenut+puolesta+ja+vastaan+kirjoituksia,+joista+jotkut+ovat+pysyneet+asiassa+ja+sitten+myös+niitä,+jotka+eivät+ole.+Puolin+ja+toisin.
Olisi+hyvä,+jos+asioista+voitaisiin+keskustella+asiallisesti.
03.06.2018 16:33
Totta.+Asioitahan+voi+katsella+monelta+puolelta+ja+nähdä+hyviä+ja+huonoja+puolia+eri+vaihtoehdoissa.
03.06.2018 14:51
Toivottavasti+tuo+ööööööö:kin+tekee+niin+odotellessaan.
02.06.2018 16:16
Kuinka+kauan+ajattelit+odottaa?
02.06.2018 16:08
Saisi+vettä+kyllä+tulla+jo.+Luin+sellaisen+vinkin,+että+luonnon+eläimille+pitäisi+nyt+viedä+vettä,+etteivät+ne+kuole+sen+puutteeseen.
02.06.2018 16:04
Emme+edelleenkään+tarvitse+sinun+lupaasi,+kiitos+vaan.
02.06.2018 16:02
On+muuten+lämpöä+riittänyt,+ihan+alkaa+jo+ottaa+voimille.
02.06.2018 15:59
Emmeköhän+me+aikuiset+osaa+tehdä+ihan+omat+ratkaisumme+ilman+sinun+neuvojasikin,+vaikka+siihen+sattumalta+yhtä+aikaa+tulitkin.
02.06.2018 15:51
Joskus+jopa+mielenkiintoisempi+kuin+se+varsinainen+vastaus+olisi.
02.06.2018 15:49
En+taida+ja+sekin+on+mielenkiintoista.
02.06.2018 15:44
50 / 308