Omituista työntekoa??

Eiusko.vainen

Palstan vakihäirikkö väittää ehtivänsä tehdä samaan aikaan työtä ja häiriköidä täällä jokaisena viikon päivänä joka hetki. Mikä työ mahdollistaa sen? Voiko tuollaisia tekstimääriä kirjoittava ihminen ehtiä tehdä mitään työtä?

Kenellekään ei liene epäselvää kenestä puhun?

152

1776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräällä ystävälläni on ikuisesti nelivuotias tytär, joka vartuttuaan liimasi kirjekuoria työpajassa varsin onnellisena. Voisin kuvitella sellaisen työn sopivan po. henkilölle (joka varmaan kohta ilmoittautuu), mutta aikaa sekin vei. Lisäksi mainittakoon, että ystäväni tytär on kiva ja jokseenkin aina iloinen, mikä taas on valtava ero henkilöön josta puhumme tässä.

Eiköhän voida pitää varmana, että henkilö josta puhumme ei ole vuosiin tehnyt oikeaa työtä ja omaa siksi rajattoman tuntuisesti aikaa tuhansille nimimerkeilleen ja (aina samanlaisille) nettipersoonilleen. Hän on aivan liian yksinkertainen ja sosiaalisesti taidoton markkinaehtoisen työelämän koviin tarpeisiin.

• kusienkusipäälle

Hyvä usko.vainen! Näytä sille!

• olethan.eläkkeellä
        kusienkusipäälle kirjoitti:

Hyvä usko.vainen! Näytä sille!

Nytkö minun pitäisi tulla sanomaan, että minä en ole usko.vainen ja sitten sinä sanoisit, että olenhan?

• keskutellaan.usko.vainen
        olethan.eläkkeellä kirjoitti:

Nytkö minun pitäisi tulla sanomaan, että minä en ole usko.vainen ja sitten sinä sanoisit, että olenhan?

Usko.vaiselle uskolliseen tapaan peukutit itseäsi liian nopeasti.

• olethan.eläkkeellä
        keskutellaan.usko.vainen kirjoitti:

Usko.vaiselle uskolliseen tapaan peukutit itseäsi liian nopeasti.

Minä en peututtanut mutta sinä taisit peukuttaa meitä molempia. Mutta pitääkö minun nyt alkaa väittämään sinulle, että minä en ole uskovainen? Ethän sinä vain ole InhottavaRealisti?

olethan.eläkkeellä kirjoitti:

Minä en peututtanut mutta sinä taisit peukuttaa meitä molempia. Mutta pitääkö minun nyt alkaa väittämään sinulle, että minä en ole uskovainen? Ethän sinä vain ole InhottavaRealisti?

Kirjoitustyylisi paljastaa, että olet usko.vainen.

• olethan.eläkkeellä kirjoitti:

Vain usko.vainen lähtee aina tinkaamaan.

• tämä.selvä
        keskutellaan.usko.vainen kirjoitti:

Kirjoitustyylisi paljastaa, että olet usko.vainen.

Kirjoitustyylisi paljastaa, että olet InhottavaRealisti.

• HervannanHomolle

Huomenta usko.vainen! Ihastuttava viikonloppusää uhkaa taas Haagaa. Haetko Stockan herkusta grillattavaa? Eikö olekin aika hekumallinen se vaalea kesätytsy siellä? Uh!

• HuomentaRepe
        HervannanHomolle kirjoitti:

Huomenta usko.vainen! Ihastuttava viikonloppusää uhkaa taas Haagaa. Haetko Stockan herkusta grillattavaa? Eikö olekin aika hekumallinen se vaalea kesätytsy siellä? Uh!

Huomenta Repe! Hanki omat evääsi ja grillisi niin ei tarviste muilta karehtia.

Pikainen omien viestien peukuttaminen tai "peututtaminen" on tyypillistä usko.vaiselle. Tekee myös sitä silloin, kun alkaa kiusaamiseksi käyttämään jonkun nikkiä ja alkaa peukuttaa niiden alla kirjoittamiaan viestejä. Kohta alkaa esiintymään minun ottamalla tämän "keskustellaan.usko.vainen" nikin ja vääntämään jotain typerää. Tiedoksi jo tässä vaiheessa, että olen juuri lähdössä ajamaan mökille, joten "keskustellaan.usko.vainen" hiljenee. Hyvää kesäpäivää.

• >kansakoulujen jäi aikoinaan 1970-luvulla sinulta kesken

Ja sitten suomentamaan tämäkin lausahdus, jotain ugrilaista kieltä se lienee... 🤣🤣🤣🤣 😊😊😊

• kaikkimukaanvaan

Noista kerrotaan vain kanta-asiakkaille. Olen ylpeä sinusta kun tunnustit, usko.vainen.

• surullista.seurattavaa

Repe ei vielä usko, että viina ja lääkeet on huono yhdistelmä.

• mitä-sitten

Mitä sitten? Mitä sitten kun palsta on täynnä meitä multinikkejä?
        Mitä sitten jos joku rekattu nikki kirjoittaa multinikkinä? Mitä sitten jos jollain on rahaa ja omaisutta? Mitä sitten jos jollain on mobiili? Mitä sitten jos joku on uskovainen? Mitä sitten jos joku voi kirjoitella töitä tehdessään? Mitä sitten jos joku ärsyttää sinua? Mitä sitten jos joku ei ärsytä muita? MItä sitten jos sinä otat ongelman muista ihmisistä? Mitä sitten jos joku ei välitä sinusta? Mitä sitten kun sinä olet vain opettaja? Mitä sitten kun sinulla on pieni palkka ja kurja työ? Mitä sitten jos sinä olet väärässä? Mitä sitten jos sinä oletkin se häirikkö? Mitä sitten kun et pääse yli ongelmastasi? Mitä sitten jos et pysty poistumaan palstalta? Mitä sitten jos solvauksesi tulevatkin omaan nilkkaasi? Mitä sitten kun olet heikoin lenkki?

MITÄ SITTEN?

• homottaa-vaan
        HuomentaRepe kirjoitti:

Huomenta Repe! Hanki omat evääsi ja grillisi niin ei tarviste muilta karehtia.

Paljastit usko.vainen että et käy oikeasti Stockalla vaan leipäjonossa, kun et tiennyt sitä tytsyä. Ymmärrän sinua paremmin nyt.

• TanhupaIlo
        homottaa-vaan kirjoitti:

Paljastit usko.vainen että et käy oikeasti Stockalla vaan leipäjonossa, kun et tiennyt sitä tytsyä. Ymmärrän sinua paremmin nyt.

Leipäjonossa käyminen ei huononna ihmistä, ei edes tuota 'usko.vaista'. Toivottavasti saamme seuraavien vaalien jälkeen hallituksen, joka laittaa hänenkin perusturvansa kuntoon.

• RauhoituRepe
        TanhupaIlo kirjoitti:

Leipäjonossa käyminen ei huononna ihmistä, ei edes tuota 'usko.vaista'. Toivottavasti saamme seuraavien vaalien jälkeen hallituksen, joka laittaa hänenkin perusturvansa kuntoon.

Kyllä sinulle leipää riittää, Repe. Voit olla ihan rauhassa sossu hoitaa edellenkin sinut.

• Oletko sinä nyt mielestäsi jotenkin parempi kuin henkilö ,josta tämän herja- aloituksen teit?

• Ei taida olla ihan niin- ollaan sitä jo pitkään ihmetelty. Kehuu saavansa hyvää liksaa, mutta on tunne, ettei hän voi olla töissäkään ainakaan missään vaativammassa.

• Onko tilanne Eerika aina se, että toimiipa ihminen miten törkeästi tahansa, on väärin kritisoida mitenkään häntä? Jos joku päivät pitkät pelkästään valehtelee, sitäkö ei saa kukaan sanoa?

Käytännössäkö tilanne Eerika on se, että esimerkiksi Sinä olet oikeutettu mussuttamaan minulle jo pelkästään siitä, jos pyydän Sinulta vastausta jonhonkin yksinkertaiseen kysymykseen, mutta jos taas joku muu kritisoi mitenkään palstan päähäirikköä tai nostaa esille hänen valheensa, Sinä olet täynnä suurta moraalista närkästystä?

• sekopäälle
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Onko tilanne Eerika aina se, että toimiipa ihminen miten törkeästi tahansa, on väärin kritisoida mitenkään häntä? Jos joku päivät pitkät pelkästään valehtelee, sitäkö ei saa kukaan sanoa?

Käytännössäkö tilanne Eerika on se, että esimerkiksi Sinä olet oikeutettu mussuttamaan minulle jo pelkästään siitä, jos pyydän Sinulta vastausta jonhonkin yksinkertaiseen kysymykseen, mutta jos taas joku muu kritisoi mitenkään palstan päähäirikköä tai nostaa esille hänen valheensa, Sinä olet täynnä suurta moraalista närkästystä?

Teit aloituksen ennen kouluun lähtoä ja nyt tulet sitä buustaamaan, eiks niin?

• InhottavaRealistieikirj
        sekopäälle kirjoitti:

Ilmeisesti minä kirjoitan lähes kaiken täällä?

• sekopäälle kirjoitti:

No toteutuihan se profetiani... 😁

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Onko tilanne Eerika aina se, että toimiipa ihminen miten törkeästi tahansa, on väärin kritisoida mitenkään häntä? Jos joku päivät pitkät pelkästään valehtelee, sitäkö ei saa kukaan sanoa?

"on väärin kritisoida mitenkään häntä? Jos joku päivät pitkät pelkästään valehtelee, sitäkö ei saa kukaan sanoa?"

En ole Eerika, mutta kommentoin, jos sallit. Tai kommentoin joka tapauksessa. :)

Minusta ei pitäisi kritisoida ihimistä, hänen tekojaan toki voi kritisoida, jos näkee siihen aihetta. Eikös niin sanota lasten kasvatuksen suhteenkin?

Toinen, mielenkiintoinen asia minusta on tuo valehtelu ja ylipäänsä toisen asioiden tietäminen. Mistä oikeastaan voi olla varma, että täällä joku valehtelee? Tietenkin jotkut jutut tuntuvat epätodennäköisiltä tai uskomattomilta, mutta miten viime peleissä voi tietää, ovatko ne totta vai ei? Kun ei täällä kukaan voi tarkistaa asioita.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

"on väärin kritisoida mitenkään häntä? Jos joku päivät pitkät pelkästään valehtelee, sitäkö ei saa kukaan sanoa?"

En ole Eerika, mutta kommentoin, jos sallit. Tai kommentoin joka tapauksessa. :)

Minusta ei pitäisi kritisoida ihimistä, hänen tekojaan toki voi kritisoida, jos näkee siihen aihetta. Eikös niin sanota lasten kasvatuksen suhteenkin?

Toinen, mielenkiintoinen asia minusta on tuo valehtelu ja ylipäänsä toisen asioiden tietäminen. Mistä oikeastaan voi olla varma, että täällä joku valehtelee? Tietenkin jotkut jutut tuntuvat epätodennäköisiltä tai uskomattomilta, mutta miten viime peleissä voi tietää, ovatko ne totta vai ei? Kun ei täällä kukaan voi tarkistaa asioita.

Minun nähdäkseni tiettyjen kirjoittajien toimintatavat ja kirjoitustyyli on äärimmäisen helppo tunnistaa. On loppujen lopuksi helppoa laskea yhteen 1 1.

Jos esim. minä olen saanut usko.vaiselta suoranaista kettuilua osakseni lukemattomia kertoja, mitä kumman epävarmaa siinä on? Jos usko.vainen toistuvasti esim. tuottaa tänne mainoksia Patmoksen ohjelmista sivunikillä ja sitten rientää itse sitä samalla sekunnilla kehumaan, onko jutussa jtakin epäselvää?

Kun usko.vainen on minullekin päin naamaa julistanut omia kovia tienestejään ja kehuskellut milloin mitäkin, onko SIINÄ jotakin epäselvää? Jos ihminen täällä pystyy sitä tahtia asumaan kuin tuo tyyppi tekee, missä IHMEEN välissä hän elää normaalia arkea?Kaikki arkiaskareetko hotuvat "rennosti" iPad kourassa naputellen? Hänhän on mobiili?
        '

• irvittävälle

Minun nähdäkseni tiettyjen kirjoittajien toimintatavat ja kirjoitustyyli on äärimmäisen helppo tunnistaa. On loppujen lopuksi helppoa laskea yhteen 1 1.

Jos esim. minä olen saanut usko.vaiselta suoranaista kettuilua osakseni lukemattomia kertoja, mitä kumman epävarmaa siinä on? Jos usko.vainen toistuvasti esim. tuottaa tänne mainoksia Patmoksen ohjelmista sivunikillä ja sitten rientää itse sitä samalla sekunnilla kehumaan, onko jutussa jtakin epäselvää?

Kun usko.vainen on minullekin päin naamaa julistanut omia kovia tienestejään ja kehuskellut milloin mitäkin, onko SIINÄ jotakin epäselvää? Jos ihminen täällä pystyy sitä tahtia asumaan kuin tuo tyyppi tekee, missä IHMEEN välissä hän elää normaalia arkea?Kaikki arkiaskareetko hotuvat "rennosti" iPad kourassa naputellen? Hänhän on mobiili?
        '

Yritä nyt hyvä mies kestää se, että kaikki eivät ole kuten sinä, onneksi!
        Olet kateellinen uskikselle, mutta yritä kestää se kuin "mies".

'

Mitä sinä taas täällä meuhkaat 😳❓

• InhottavaRealistiEiKirj

Entä oletko Sinä taas kotona tekemässä etätöitä? Ja tutkitteko te sen vaimosi kanssa yhdessä, mitä toiset kirjoittavat? Ja ajeletteko ehkä samalla autolla?

• usko.vainen kirjoitti:

En usko sinulla vaimoa olemaan, saati paljon omaisuutta, Menee jo liian hoopoksi.

'

Ei siinä olekaan epävarmuutta, jos joku rekatulla nikillä kommentoi. Silloinhan tietää kenestä on kyse, niin hyvin kuin sen täällä voi tietää. Kyllähän sitä kieltämättä välillä tulee mietittyä kuka on rekkamattoman nikin takana, jos muistuttaa jotain tiettyä kirjoittajaa. En silti itse pysty olemaan niin varma asiasta, koska en pysty sitä mistään todentamaan. Aina on se mahdollisuus, ettei olekaan oikeassa. Mutta olemme tässä erilaisia.

• InhottavaRealistiEiKirj
        irvittävälle kirjoitti:

Hmm... omituinen ajatus.

En tunne uskista, joten en osaa olla kateellinen hänelle. Käyttäytymisestä päätellen hänessä ei hirveästi sellaista ole, mikä aiheuttaisi minussa kateutta. Saattaahan hän toki olla yli-inhimillisen komea?

Jos taas viittaat siihen, että uskis (eli Sinä) olisi jotenkin vahvoilla täällä kirjoitellessaan, menet komiikan puolelle ja pahasti. Tekstit ovat pahasti puutteellisia, sanavarasto pieni ja pääpaino jankutuksessa.

• havainto
        InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

Hmm... omituinen ajatus.

En tunne uskista, joten en osaa olla kateellinen hänelle. Käyttäytymisestä päätellen hänessä ei hirveästi sellaista ole, mikä aiheuttaisi minussa kateutta. Saattaahan hän toki olla yli-inhimillisen komea?

Jos taas viittaat siihen, että uskis (eli Sinä) olisi jotenkin vahvoilla täällä kirjoitellessaan, menet komiikan puolelle ja pahasti. Tekstit ovat pahasti puutteellisia, sanavarasto pieni ja pääpaino jankutuksessa.

Sinun tekstisi ja sanavarastosi rajoittuvat uskovien ja varsinkin uskiksen solvaamiseen. Näet hirveästi ainaa tutematoman ihmisen mustamaalaamiseen. Se ei ole normaalia käytöstä, joten oma heikkoutesi ja kateutesi saa sinut toimimaan niin. Muuten et edes puuttuisi asiaan.

• mItä-sitten

'

Mitä sitten jos joku rekattu nikki kirjoittaa multinikkinä? Mitä sitten jos jollain on rahaa ja omaisutta? Mitä sitten jos jollain on mobiili? Mitä sitten jos joku on uskovainen? Mitä sitten jos joku voi kirjoitella töitä tehdessään? Mitä sitten jos joku ärsyttää sinua? Mitä sitten jos joku ei ärsytä muita? MItä sitten jos sinä otat ongelman muista ihmisistä? Mitä sitten jos joku ei välitä sinusta? Mitä sitten kun sinä olet vain opettaja? Mitä sitten kun sinulla on pieni palkka ja kurja työ? Mitä sitten jos sinä olet väärässä? Mitä sitten jos sinä oletkin se häirikkö? Mitä sitten kun et pääse yli ongelmastasi? Mitä sitten jos et pysty poistumaan palstalta? Mitä sitten jos solvauksesi tulevatkin omaan nilkkaasi? Mitä sitten kun olet heikoin lenkki?

MITÄ SITTEN?

Niin olen Reliasti..täynnä pyhää vihaa ja närkästystä......en ole yllättynyt, ettet ymmärrä.

• pidätyylisi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Niin olen Reliasti..täynnä pyhää vihaa ja närkästystä......en ole yllättynyt, ettet ymmärrä.

Kiva kun olet täällä taas omalla tasollasi jankkaamassa puuta heinää!

• pien.neuvo
        InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

Hmm... omituinen ajatus.

Yritä nyt hyvä mies mennä sinne työterveyteen, kun tänään on viimeinen työpäiväsi ennen kesälomaa.
        Sekoat jos tuossa tilassa riehut koko kesän täällä.

• Realisti mmuuten ymmärtää ,että luuleminen ja tieto ovat kaksi eri asiaa. Erityisen tärkeä mielestäni olisi se, että ainakin opettaja ymmärtäisi noiden sanojen eron. Todisteita....niitähän tarvitaan joissakin kysymyksissä ja vielä tietynlaisia todisteita....luuleminen ja " tietäminen" näissä nikkikysymyksissä ei taida vaatia todisteita ," tietäminen" riittää...se on realismia se.

• kysyn.sinulta

Onko koulusi rehtori tietoinen siitä miten sinä häpäiset koko opettajien ammattikunnan tällä palstalla?

• Inhimillinenihminen
        irvittävälle kirjoitti:

Mistä sinulle mielestäsi pitäisi olla kateellinen, usko.vainen? Kerro edes *yksi* asia.

• faktoja.sinusta
        kysyn.sinulta kirjoitti:

Onko koulusi rehtori tietoinen siitä miten sinä häpäiset koko opettajien ammattikunnan tällä palstalla?

Olemme kaikki surullisen tietoisia siitä että sinä usko.vainen et pysty häpäisemään ainoatakaan ammattikuntaa. :D

• Teillä menee todella huonosti. Se on kyllä pakko sanoa.

• mItä-sitten kirjoitti:

MITÄ SITTEN?

Mitä sitten, jos joku vain valehtelee ja kuvittelee muiden uskovan?

• usko.vainen kirjoitti:

Sekö on "meuhkaamista", jos juttujasi jotenkin epäilee saaati kritisoi?

• enkä-ole-usko.vainen

Sekö on "meuhkaamista", jos juttujasi jotenkin epäilee saaati kritisoi?

Kyllä se on meuhaamista kun olet koko ajan uskiksen henkilön kimpussa.
        Yritä pärjätä hänelle aiheista keskustelemalla.

• enkä-ole-usko.vainen kirjoitti:

Kyllä se on meuhaamista kun olet koko ajan uskiksen henkilön kimpussa.
        Yritä pärjätä hänelle aiheista keskustelemalla.

Ongelma on katsos uskis se, että Sinä et kykene siihen asiapohjaisuuteen. Sinä vain takerrut yksittäisiin lauseisiin tai sanoihin ja jankutat sitä niin kauan, että toinen kyllästyy.

• mitä.lääkäri.sanoi

Ongelma on katsos uskis se, että Sinä et kykene siihen asiapohjaisuuteen. Sinä vain takerrut yksittäisiin lauseisiin tai sanoihin ja jankutat sitä niin kauan, että toinen kyllästyy.

Kävitkö eilen siellä työterveydessä?

• mitä.lääkäri.sanoi kirjoitti:

Kävitkö eilen siellä työterveydessä?

Eilen oli niiin lyhyt työpäivä, että en tuntenut tarvetta siihen.

Entä Sinä? Teitkö etätöitä vai olitko vain näissä kesksteluissa kiinni vai molempia?

• mitä.lääkäri.sano

Eilen oli niiin lyhyt työpäivä, että en tuntenut tarvetta siihen.

Entä Sinä? Teitkö etätöitä vai olitko vain näissä kesksteluissa kiinni vai molempia?

Minä olen vapalla. Mene huomenna työterkkariin, koska pääsi ei kestä tätä palstaa.

• Onkijalle
        mitä.lääkäri.sano kirjoitti:

Minä olen vapalla. Mene huomenna työterkkariin, koska pääsi ei kestä tätä palstaa.

"Minä olen vapalla."
        Monta kalaa olet saanut?

• mitä.lääkäri.sano kirjoitti:

Minähän olen lomalla. Ei nyt enää stressi paina!

• Minä olin joskus työpaikassa jossa raha tuli ns. "ilman eestä." Varmaan puolet työajasta oli pelkkää hengailua ja Iltalehden lukua.

Ei tuota kauaa jaksanut ja lähdin.

• Oho. Ja kun minä lähdin , kun otti selkään, nilkkaan, käteen ja polveen.

• torre12 kirjoitti:

Oho. Ja kun minä lähdin , kun otti selkään, nilkkaan, käteen ja polveen.

No, olen vastapainona sitten tehnyt töitä jossa työpäivät olivat pääsääntöisesti 12-16 tuntisia ja joskus parikin viikkoa ilman ainoatakaan vapaata.

Pohjat kai tuli siinä kun yksi joulukuu oli 319 työtuntia. Ja juu, olin joulupyhät kotona 😵

• Välistävetää

Ennen työmies teki vain yhtä työtä, nyt se tekee monia töitä yhtä aikaa ja hänelle maksetaan vain yksi palkka. Kaikki työt laskutetaan erikseen, yksi näin tekee monen miehen työt. Kuinka suuri on työmiehen inflaatio. Siinä numerot poikineen kasvaa kuin bakteerit konsanaan.

• Niin ja sitten ihmetellään kun ihmiset uupuvat pahan kerran... :(

• Voitaleivänpäälle

Suomessa on paljonkin sellaisia töitä, että täällä voi kirjoitella ihan työajalla. Itse olen vapaa journalisti ja roikun täällä milloin hotsittaa.

• juuri.näin

Juuri näin. Mutta nuo duunariräyhiset eivät sitä ymmärrä.

• Toki, itsekin olen tehnyt paljon etätyötä. Omaan rytmiin. Silloin on voinut välillä poikeata vaikka tänne. Useimmiten aikaa keskittyä on vain aamuisin.

• Jos työ on sellaista, ettei siinä tarvitse juuri ajatella tai keskittyä – ”piällysmies” – niin aikaa voi sitten kuluttaa ”somessa”?

• Nykyään on mielenkiintoista se, että työnantajan ajalla oleillaan somessa. Aikanaan käytiin kovaa käden vääntöä siitä, kun jotkut olivat tupakkatauolla. Nyt pidetään jotenkin itsestään selvänä, että työnantajan ajalla voi olla somessa ja päivitellä vaikka naamakirjaa.

• maailma.muuttuu

Nykyään on mielenkiintoista se, että työnantajan ajalla oleillaan somessa. Aikanaan käytiin kovaa käden vääntöä siitä, kun jotkut olivat tupakkatauolla. Nyt pidetään jotenkin itsestään selvänä, että työnantajan ajalla voi olla somessa ja päivitellä vaikka naamakirjaa.

Mistä kaikista ammateista tai töistä sinulla on kokemusta jos tuollaisia puhut?

• maailma.muuttuu kirjoitti:

Mistä kaikista ammateista tai töistä sinulla on kokemusta jos tuollaisia puhut?

Eipä juuri mistään, mutta olen lukutaitoinen.

• maailma.muuttuu

Eipä juuri mistään, mutta olen lukutaitoinen.

Lueppas sitten töistä missä ei leimata kellokortteja ja joissa ei ole työaikaa.

• keittiönpöydän.ääreen

Joidenkin ei tarviste käyttää aikaansa somessa vaan voivat olla somessa samalla kun tekevät jotain muutakin.
        Ajat muurtuvat ja tekniikka kehittyy.......

Lueppas sitten töistä missä ei leimata kellokortteja ja joissa ei ole työaikaa.

Miksi?

• maailma.muuttuu

Miksi?

Saat vastauksen väitteeseesi
        "Nykyään on mielenkiintoista se, että työnantajan ajalla oleillaan somessa. "

Kaikilla ei todellakaan ole työaikaa. Sinähän yrität taas usko.vaista syyllistää, vai mitä?

Kaikilla ei todellakaan ole työaikaa. Sinähän yrität taas usko.vaista syyllistää, vai mitä?

No en kyllä ollut ajatellut sinua usko.vainen tässä yhteydessä lainkaan.

Aika harvalla työssäkäyvällä ei ole työaikaa.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Aika harvalla työssäkäyvällä ei ole työaikaa.

Vaikka ei olisikaan varsinaista työaikaa jonain etäpäivänä on kuitenkin työ joka on hoidettava ja jotta siitä jotain tulee niin ilman jatkuvia keskeytyksiä.

• a-teisti kirjoitti:

Vaikka ei olisikaan varsinaista työaikaa jonain etäpäivänä on kuitenkin työ joka on hoidettava ja jotta siitä jotain tulee niin ilman jatkuvia keskeytyksiä.

Totta tuokin. Silloin varsinkin pitäisi pitää kiinni siitä, että työ tulee tehtyä. Voihan etätyö tietenkin olla sellaistakin, ettei siinä paljon ajattelua tarvita ja ehtii toisella kädellä päivitellä muuta, vai voikohan?

• a-teisti kirjoitti:

Suurimmalla osalla on työaika – se lukee muuten työsopimuksessa – eli mennään työpaikalle ja silloin ollaan työnantajan tehtävissä.
        Sitten on erikseen työt, jotka tehdään tietyn ajan puitteissa. Rytmin ja ajankohdan voi itse valita. Usein nämä työt ovat enemmän sellaisia, ettei siinä paljon muuta jouda tekemään.

Toki on ”teessejä” , joissa työaikaa ei ole, papeilla muuten on tällaiset. Se ei tarkoita vähemmän tehtäviä vaan oikeastaan päinvastoin – työt tehdään oli arki tai pyhä, päivä tai yö.

• EtTaidaTietää
        a-teisti kirjoitti:

Sinullekin taitaa olla ihan uutta, että on ammatteja ja tehtäviä joissa ei kertakaikkiaan ole työaikaa. Vaan on tehtävät jotka on suoritettava sovittuuna aikaan mennessä ja sovituilla tavoitteilla.
        On ihan sama koska ihminen ne tekee kunhan aikataulut toteutuvat.

• EtTaidaTietää
        mummomuori kirjoitti:

Suurimmalla osalla on työaika – se lukee muuten työsopimuksessa – eli mennään työpaikalle ja silloin ollaan työnantajan tehtävissä.
        Sitten on erikseen työt, jotka tehdään tietyn ajan puitteissa. Rytmin ja ajankohdan voi itse valita. Usein nämä työt ovat enemmän sellaisia, ettei siinä paljon muuta jouda tekemään.

Toki on ”teessejä” , joissa työaikaa ei ole, papeilla muuten on tällaiset. Se ei tarkoita vähemmän tehtäviä vaan oikeastaan päinvastoin – työt tehdään oli arki tai pyhä, päivä tai yö.

"Sitten on erikseen työt, jotka tehdään tietyn ajan puitteissa. Rytmin ja ajankohdan voi itse valita. Usein nämä työt ovat enemmän sellaisia, ettei siinä paljon muuta jouda tekemään."

Kerro mitkä tehtävät ovat tälläisia, että muuhun ei jää aikaa.
        Joku suoriutuu nopeamman kuin toinen. Suoriutuminen ja suoritusaikan on täysin kiinni osaamisesta ja kyvyistä.

• EtTaidaTietää kirjoitti:

"Sitten on erikseen työt, jotka tehdään tietyn ajan puitteissa. Rytmin ja ajankohdan voi itse valita. Usein nämä työt ovat enemmän sellaisia, ettei siinä paljon muuta jouda tekemään."

Joku suoriutuu nopeamman kuin toinen. Suoriutuminen ja suoritusaikan on täysin kiinni osaamisesta ja kyvyistä.

Jos ihminen tekee työtä, johon ei kuulu oikein mitään muuta kuin vain se, että reagoi mahdolliseen ilmoitukseen/hälytykseen ongelmien kohdalla, muuta varmaankin ehtii todella tehdä. Jos taas työhön kuuluu muutakin kuin lähinnä pelkkä oleskelu, tiilanne on toinen. Mikäli ihminen ehtii tänne tuottaa tunnin aikana kymmenittäin viestejä eri nikeillä, työ tuskin on kovin vaativaa.

Oma juttunsa on sitten se, miten paljon mitään MUUTA elämää on sellaisella ihmisellä, joka on jok`ikinen päivä illat ja ilmeisesti muutkin vuorokauden ajat naama kiinni tietokoneen näytössä tai älylaitteen ruudussa. Ei siinä paljoa muuta elämää kyllä ole ja tämänkin ymmärtää jokainen, jos vain haluaa.

• EtTaidaTietää

Jos ihminen tekee työtä, johon ei kuulu oikein mitään muuta kuin vain se, että reagoi mahdolliseen ilmoitukseen/hälytykseen ongelmien kohdalla, muuta varmaankin ehtii todella tehdä. Jos taas työhön kuuluu muutakin kuin lähinnä pelkkä oleskelu, tiilanne on toinen. Mikäli ihminen ehtii tänne tuottaa tunnin aikana kymmenittäin viestejä eri nikeillä, työ tuskin on kovin vaativaa.

Oma juttunsa on sitten se, miten paljon mitään MUUTA elämää on sellaisella ihmisellä, joka on jok`ikinen päivä illat ja ilmeisesti muutkin vuorokauden ajat naama kiinni tietokoneen näytössä tai älylaitteen ruudussa. Ei siinä paljoa muuta elämää kyllä ole ja tämänkin ymmärtää jokainen, jos vain haluaa.

Sellaisiakin jaksoja monessa työssä on, varsinkin kun on kysymys päivystystehtävien aikana. Päivistyksessähän reagoidaan vain poikkeamiin ja tehtäviin ja muu aika on "odottelua".
        Se, miten kukin tuon odotteluajan käyttää on sitten jokaien oma asia, mutta päivystyspaikalsta ei saa poistua eikä nukkua.
        Sinun ei kannatat olla huolissaan muiden elämistä. Käytä sinä vain omaa aikaasi rakentaviin komentteihin tällä palstalla ja jätä muiden solvaaminen pois.

Sellaisiakin jaksoja monessa työssä on, varsinkin kun on kysymys päivystystehtävien aikana. Päivistyksessähän reagoidaan vain poikkeamiin ja tehtäviin ja muu aika on "odottelua".
        Se, miten kukin tuon odotteluajan käyttää on sitten jokaien oma asia, mutta päivystyspaikalsta ei saa poistua eikä nukkua.
        Sinun ei kannatat olla huolissaan muiden elämistä. Käytä sinä vain omaa aikaasi rakentaviin komentteihin tällä palstalla ja jätä muiden solvaaminen pois.

Kummallisesti sitä saman tyyppistä "valvontaa" näyttää olevan joillakin ihmisillä ihan jokaisena viikon päivänä.

Samoin, on myös päivänselvää se, että jos joku tänne loputtomat määrät viestejä tuottaa jokaisena päivänä vaikkapa klo 10-23, hänen elämäänsä ei juuri muuta mahdu. Ei siihen kuvioon mahdu ihmissuhdetta tai lapsia. Silloin elämä on pyhitetty tälle palstalle.

• EtTaidaTietää

Kummallisesti sitä saman tyyppistä "valvontaa" näyttää olevan joillakin ihmisillä ihan jokaisena viikon päivänä.

Samoin, on myös päivänselvää se, että jos joku tänne loputtomat määrät viestejä tuottaa jokaisena päivänä vaikkapa klo 10-23, hänen elämäänsä ei juuri muuta mahdu. Ei siihen kuvioon mahdu ihmissuhdetta tai lapsia. Silloin elämä on pyhitetty tälle palstalle.

Miksi sinua kiinnostaa noin paljon muiden ajankäyttö?
        Jos sinulle on esittää tilastoa, että joku ihminen todella käyttäytyy noin niin laita ihmeessä dataa niin tutkitaan sitä yhdessä. Muuten puheesi on pelkkää pahansuopaisuutta.

Jos sinulle on esittää tilastoa, että joku ihminen todella käyttäytyy noin niin laita ihmeessä dataa niin tutkitaan sitä yhdessä. Muuten puheesi on pelkkää pahansuopaisuutta.

Kenestä Sinä arvelet minun puhuvan? Jos asia ei esimerkiksi Sinua mitenkään koske, miksi kommentoit? Jos päättelet minun olevan arvioineni ehdottoman väärässä, mihin se SINUN näkemyksesi asiasta perustuu?

• EtTaidaTietää

Kenestä Sinä arvelet minun puhuvan? Jos asia ei esimerkiksi Sinua mitenkään koske, miksi kommentoit? Jos päättelet minun olevan arvioineni ehdottoman väärässä, mihin se SINUN näkemyksesi asiasta perustuu?

Ei minua kiinnosta kenestä sinä puhut vaan minua kiinnostaa miksi sinua kiinnostaa noin paljon muiden ajankäyttö.

Ja jos sinulle on esittää tilastoa, että joku ihminen todella käyttäytyy noin niin laita ihmeessä dataa niin tutkitaan sitä yhdessä. Muuten puheesi on pelkkää pahansuopaisuutta.

Keskustellan nyt noista sinun esiintuomista asioista koska ne näyttävät kovasti sinua vaivaavan.

Ei minua kiinnosta kenestä sinä puhut vaan minua kiinnostaa miksi sinua kiinnostaa noin paljon muiden ajankäyttö.

Ja jos sinulle on esittää tilastoa, että joku ihminen todella käyttäytyy noin niin laita ihmeessä dataa niin tutkitaan sitä yhdessä. Muuten puheesi on pelkkää pahansuopaisuutta.

Keskustellan nyt noista sinun esiintuomista asioista koska ne näyttävät kovasti sinua vaivaavan.

Kuules uskis.

On melko typerää olettaa, että en tunnistaisi Sinua keskustelussa. Usko tai älä, täällä alkaa jokainen jo tunnistaa toistensa kirjoitustyylin. Myös Sinun tapasi toimia keskusteluissa on tunnistettavissa. Nytkin ns. heität vastapallon, eli jätät vastaamatta niihin kysymyksiini, joihin vastaaminen olisi Sinulle ongelmallista ja alat jankuttaa samaa asiaa, eli vaatia minulta "dataa" väitteideni tueksi.

Kenelläkään muulla kuin Sinulla itselläsi ei ole intressiä puolustella nimimerkin usko.vainen toimia. Jostakin syystä käytännössä kaikki tämä toiminta tapahtuu aina vain vaihtelevilla nimimerkeillä. Niin on asia tuonkin tämänhetkisen nikkisi suhteen. Tämän "keskustelun" käytyämme se katoaa. Ihmeellisesti täällä siis on näitä satunnaisia kävijöitä, jotka kovasti kokevat tarpeelliseksi puolustaa kirjoittajaa, jonka kirjoituksista enin osa on pelkkää kenkkuilua toisille ja jankutusta.

Jos olet vain satunnainen kävijä, et tiedä yhtään mitään asiasta. Jos tas olisit pitempään seuraillut keskustelua täällä, tietäisit olevasi väärässä. Olet siis täysin uponnut häiriköintisi suohon. Suosittelen paluuta käyttämään usko.vain-nikkiäsi.

• EtTaidaTietää

Kuules uskis.

On melko typerää olettaa, että en tunnistaisi Sinua keskustelussa. Usko tai älä, täällä alkaa jokainen jo tunnistaa toistensa kirjoitustyylin. Myös Sinun tapasi toimia keskusteluissa on tunnistettavissa. Nytkin ns. heität vastapallon, eli jätät vastaamatta niihin kysymyksiini, joihin vastaaminen olisi Sinulle ongelmallista ja alat jankuttaa samaa asiaa, eli vaatia minulta "dataa" väitteideni tueksi.

Kenelläkään muulla kuin Sinulla itselläsi ei ole intressiä puolustella nimimerkin usko.vainen toimia. Jostakin syystä käytännössä kaikki tämä toiminta tapahtuu aina vain vaihtelevilla nimimerkeillä. Niin on asia tuonkin tämänhetkisen nikkisi suhteen. Tämän "keskustelun" käytyämme se katoaa. Ihmeellisesti täällä siis on näitä satunnaisia kävijöitä, jotka kovasti kokevat tarpeelliseksi puolustaa kirjoittajaa, jonka kirjoituksista enin osa on pelkkää kenkkuilua toisille ja jankutusta.

Jos olet vain satunnainen kävijä, et tiedä yhtään mitään asiasta. Jos tas olisit pitempään seuraillut keskustelua täällä, tietäisit olevasi väärässä. Olet siis täysin uponnut häiriköintisi suohon. Suosittelen paluuta käyttämään usko.vain-nikkiäsi.

Keskustellan nyt esiin nostamastasi asiasta.

Ja jos sinulle on esittää tilastoa, että joku ihminen todella käyttäytyy noin niin laita ihmeessä dataa niin tutkitaan sitä yhdessä. Muuten puheesi on pelkkää pahansuopaisuutta, vai mitä?

Keskustellan nyt noista sinun esiintuomistasi asioista, koska ne näyttävät sinua vaivaavan. Näytä nyt, että sinä olet täälä keskustelemassa, etkä solvaamassa muita kirjoittajia.

Kuules uskis.

"On melko typerää olettaa, että en tunnistaisi Sinua keskustelussa."
        Näin on. Nikistä riippumatta, usko.vainen systemaattisesti laittaa pilkun vain yhden alistuskonjunktion eteen.
        Myös tämäntyyppinen kommentti " laita ihmeessä dataa niin tutkitaan sitä yhdessä." on ominaista usko.vaiselle.

• pienipalkkaiselle
        maailma.muuttuu kirjoitti:

"Sinähän yrität taas usko.vaista syyllistää, vai mitä?"

Ja sinä olet usko.vainen, vai mitä? :D

• lepsukan.enomiehelle
        EtTaidaTietää kirjoitti:

"Miksi sinua kiinnostaa noin paljon muiden ajankäyttö? "

Kiinnostaa sinuakin, usko.vainen. Milloin muut ovat täällä sinun mielestäsi liikaa ja milloin taas eivät leiki kanssasi jankkausleikkejä vaan poistuvat. Aina sinua kiukuttaa, meni niin tahi näin.

• rumalle.naiselle
        EtTaidaTietää kirjoitti:

"Ei minua kiinnosta kenestä sinä puhut vaan minua kiinnostaa miksi sinua kiinnostaa noin paljon muiden ajankäyttö."

Näyttää siltä, että vain yhden ajankäyttö häntä ja meitä muitakin kiinnostaa eli sinun, usko.vainen.

• keskusteIlaan
        EtTaidaTietää kirjoitti:

Ja jos sinulle on esittää tilastoa, että joku ihminen todella käyttäytyy noin niin laita ihmeessä dataa niin tutkitaan sitä yhdessä. Muuten puheesi on pelkkää pahansuopaisuutta, vai mitä?

Keskustellan nyt noista sinun esiintuomistasi asioista, koska ne näyttävät sinua vaivaavan. Näytä nyt, että sinä olet täälä keskustelemassa, etkä solvaamassa muita kirjoittajia.

Kirjoitit nyt kolmannen kerran "keskustellan" vaikka sana on "keskustellaan". Tuo tapasi kopsata ja kopsata omaa jankutustasi on kyllä kaikille tuttu, usko.vainen.

• EtTaidaTietää

Kuules uskis.

Olet vastannut nyt monella multinikilläsi. Tule nyt rohkeasti omalla nikilläsikin keskusteluun.

• keskusteIlaan
        Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:

"On melko typerää olettaa, että en tunnistaisi Sinua keskustelussa."
        Näin on. Nikistä riippumatta, usko.vainen systemaattisesti laittaa pilkun vain yhden alistuskonjunktion eteen.
        Myös tämäntyyppinen kommentti " laita ihmeessä dataa niin tutkitaan sitä yhdessä." on ominaista usko.vaiselle.

Moikka Repe! Miten pyyhkii?

Ja minua siis todellakaan ei kiinnosta sinänsä Sinun ajankäyttösi. Minusta vain on tarpeen osoittaa puheesi palturiksi, sillä niin merkittävässä määrin Sinä ikävä kyllä vaikutat tähän palstaan toiminnallasi. Vaarahan on se, että joku satunnainen kävijä vielä alkaisi pitää juttujasi totena.

• keskusteIlaan kirjoitti:

Moikka Repe! Miten pyyhkii?

Kaikkiako Sinä pidät aina Repenä tai minuna?

Olet vastannut nyt monella multinikilläsi. Tule nyt rohkeasti omalla nikilläsikin keskusteluun.

Mitähän Sinä sekoilet? Kuvitteletko tosiaankin minun joutessani sitten kirjoittelevan Sinulle vielä muillakin nikeillä? Huh huh. Sinun ilmeisesti on mahdoton ymmärtää, että toimiisi kyllästyneitä voi olla täällä ihan useitakin?

Minulla kuulehan ON Sinusta poiketen jopa lomallakin muuta elämää tämän lisäksi. Kävin leikkaamassa nurmikon ja jos en olisi saanut riesoikseni kesäflunssaa heti loman aluksi, olisin tähän aikaan salilla enkä koneen kimpussa. Nyt olen kuitenkin ilonasi täällä. Sinun kannattaa nyt ottaa siis ilo irti tästä, sillä tilanne vielä muuttuu.

• EtTaidaTietää

Valitettavasti joudun toistamaan aikaisemman kommenttini, koska et ottanut siihen kantaa.

• keskusteIlaan

Kaikkiako Sinä pidät aina Repenä tai minuna?

Onko tämä palsta epäpätevien opettajien kokontumispaikka?

Onko tämä palsta epäpätevien opettajien kokontumispaikka?

Onnittelut. Useita virheitä yhteen lauseeseen.

1. Nikin vaihto - säälittävää!

2. Toisten epäpätevyydestä kommentoiminen, kun itse kirjoittaa väärin sanoja kuittailuunsa - koomista!

3. Epäpätevyydestä puhuminen - olen pätevä. En siis osaa vastata muiden kohdalta. Oletko Sinä "pätevä" monellakin tavoin?

• keskusteIlaan

Onnittelut. Useita virheitä yhteen lauseeseen.

1. Nikin vaihto - säälittävää!

2. Toisten epäpätevyydestä kommentoiminen, kun itse kirjoittaa väärin sanoja kuittailuunsa - koomista!

3. Epäpätevyydestä puhuminen - olen pätevä. En siis osaa vastata muiden kohdalta. Oletko Sinä "pätevä" monellakin tavoin?

Sinun kannattaisi ostaa isompi tontti, koska pienen rivaripihasi jatkuva nurmikonleikkuu ei riitä purkamaan aggressioitasi.

Sinun kannattaisi ostaa isompi tontti, koska pienen rivaripihasi jatkuva nurmikonleikkuu ei riitä purkamaan aggressioitasi.

Taas meni juttuja pieleen, mutta en jaksa korjata. Joudun arpomaan Sinun lässytystesi ja muiden puuhien välillä. Valinta on helppo.

Moi moi!

• keskusteIlaan

Taas meni juttuja pieleen, mutta en jaksa korjata. Joudun arpomaan Sinun lässytystesi ja muiden puuhien välillä. Valinta on helppo.

Moi moi!

Ketä nyt menet solvaamaan?

Valitettavasti joudun toistamaan aikaisemman kommenttini, koska et ottanut siihen kantaa.

"jos 'sinulle' on esittää tilastoa"
        Mikset jo esitä sitä tilastoa?

• EtTaidaTietää
        Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:

"jos 'sinulle' on esittää tilastoa"
        Mikset jo esitä sitä tilastoa?

En ole kysynyt sinulta mitään, enhän?
        Mutta kun siinä kerran olet, niin kerro miksi sinä olet nyt siinä kommentoimassa.

En ole kysynyt sinulta mitään, enhän?
        Mutta kun siinä kerran olet, niin kerro miksi sinä olet nyt siinä kommentoimassa.

Kommentoin siksi, että tämä on keskustelupalsta.

Sinullekin taitaa olla ihan uutta, että on ammatteja ja tehtäviä joissa ei kertakaikkiaan ole työaikaa. Vaan on tehtävät jotka on suoritettava sovittuuna aikaan mennessä ja sovituilla tavoitteilla.
        On ihan sama koska ihminen ne tekee kunhan aikataulut toteutuvat.

Eipä ole kun olen itsekin tehnyt projekteja joissa ketään ei kiinnosta milloin tai miten työsi teet kunhan se on ajallaan valmis. Tuollainen kuitenkin tarvitsee työrauhan sekin: keskityn nyt tähän seuraavat X tuntia, sitten käyn kaupassa ja teen asian oman asian Y ja jatkan taas tätä...

Aika vähän on kuitenkin töitä joista valmista tulee jos jatkuvasti tulee keskeytyksiä. Työtehossa menetetään enemmän kuin keskeytyksiin käytetty aika ja helposti alkaa tulla myös virheitä.

• viimeinen.tuomio.2

Käsittääkseni nimimerkki, jonka "työnteko" ja ajankäyttö palstalla meitä kaikkia askarruttaa, saa palkkansa nimenomaan siitä, kuinka monta tuntia jaksaa täällä toisille pilkata ja jankuttaa. Onko se rahapalkka vai ainoastaan palkitsevaa hänen mielessään kun saa toisia härnätä, lienee hänelle ihan yhtä palkitsevaa.

Kunhan saa todistella uskovaiset tekopyhiksi tai Raamatun epäloogiseksi, niin se on hänelle jo asia, jota ei voi rahallisesti tai ajallisesti korvata hänen Maslow'n tarvehierarkiassaan.

• Täälläkö te olette koko päivänne taas käyttäneet 😂😂😂❓

• "Ja sinähän olet minä, kuten lienet jo pikku yllätykseksesi huomannut."
        Juu on tullut huomattua ja eikä se haittaa. Karmivaa olisi jos olisin usko.vainen.

• Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:

"Ja sinähän olet minä, kuten lienet jo pikku yllätykseksesi huomannut."
        Juu on tullut huomattua ja eikä se haittaa. Karmivaa olisi jos olisin usko.vainen.

En minäkään halusi sinä olla 😉 Mehän olemme siis samaa mieltä, hienoa vai mitä❓
        Kerroppas sinä, miksi sinä katsot tehtäväksesi solvata minua tällä palstalla.

• Minä odotan Kuselan vastausta ja sinä voit käyttää rekattua nikkiäsi jos haluat keskustella kansaani 😉

• viimeinen.tuomio.2
        usko.vainen kirjoitti:

Minä odotan Kuselan vastausta ja sinä voit käyttää rekattua nikkiäsi jos haluat keskustella kansaani 😉

"kansaani"

;D

Oivoi, nyt on usko.vaisen 12-tuntinen työpäivä jo saanut kansankin ihan hurmioon uupumattomasta jankutuksesta ;D

• viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:

"kansaani"

;D

Oivoi, nyt on usko.vaisen 12-tuntinen työpäivä jo saanut kansankin ihan hurmioon uupumattomasta jankutuksesta ;D

Sinunkin kannattaisi hakea töitä vai eikö ole mitään ammattia 😳❓

• viimeinen.tuomio.2
        usko.vainen kirjoitti:

Sinunkin kannattaisi hakea töitä vai eikö ole mitään ammattia 😳❓

Kuka tarvitsee töitä, kun voi kyykyttää sinua?

Ja olen ihan ammattilainen kuule siinä asiassa, olet ihan oppipoika ;D

• viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:

Kuka tarvitsee töitä, kun voi kyykyttää sinua?

Ja olen ihan ammattilainen kuule siinä asiassa, olet ihan oppipoika ;D

Aha, ja milläs tavalla sinä minua kyykytät 😂❓

• Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:

"Ja sinähän olet minä, kuten lienet jo pikku yllätykseksesi huomannut."

En minäkään halusi sinä olla 😉 Mehän olemme siis samaa mieltä, hienoa vai mitä❓
        Kerroppas sinä, miksi sinä katsot tehtäväksesi solvata minua tällä palstalla.

Esimerkiksi erilaiset asiantuntijatyöt voivat olla sellaisia. Taustatiedon hankkiminen, aikataulujen järjestäminen, suunnittelu, kehittämistyöt, tapahtumien yms. järjestäminen, ja mitä vielä näitä onkaan. Nämä voivat viedä aikaa siten, ettei etukäteen tiedä miten kauan mihinkin menee. Eikä se ole aina itsestä kiinni, vaan työyhteisöstä, verkoston laajuudesta jne.

Kun aikataulu painaa päälle, silloin homma on vain tehtävä, meni siihen miten kauan aikaa tahansa. Tai energia on käytetty siihen työhön siinä määrin, ettei muuta enää jaksa.

• a-teisti kirjoitti:

Eipä ole kun olen itsekin tehnyt projekteja joissa ketään ei kiinnosta milloin tai miten työsi teet kunhan se on ajallaan valmis. Tuollainen kuitenkin tarvitsee työrauhan sekin: keskityn nyt tähän seuraavat X tuntia, sitten käyn kaupassa ja teen asian oman asian Y ja jatkan taas tätä...

Aika vähän on kuitenkin töitä joista valmista tulee jos jatkuvasti tulee keskeytyksiä. Työtehossa menetetään enemmän kuin keskeytyksiin käytetty aika ja helposti alkaa tulla myös virheitä.

"Työtehossa menetetään enemmän kuin keskeytyksiin käytetty aika ja helposti alkaa tulla myös virheitä. "

Ehdottomasti näin. Samoin keskittyminen häiriintyy aika tavalla, ja aikaa menee entistä enemmän siihen työhön.

• OletHimosiOrja

Himoitset torre12:a niin paljon, että olet ottanut variaation hänen nikistään.

• OletHimosiOrja

Paitsi, että torre12 on ollut täällä kauemmin nikillään kuin sinä.

• wihtahousu
        OletHimosiOrja kirjoitti:

Himoitset torre12:a niin paljon, että olet ottanut variaation hänen nikistään.

Selvästi torre11 on kateelliinen torre12:sta kun hänellä on jo aviomies, eikä se ole hän.

• viimeinen.tuomio.2
        usko.vainen kirjoitti:

Aha, ja milläs tavalla sinä minua kyykytät 😂❓

Menee jo niin heikosti, ettet tänäänkään ole vielä usko.vaisena uskaltautunut nettiin ;D vaikka "työ" onkin näköjään alkanut ketjussa klo 8:25

• viimeinen.tuomio.2

Miksi annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi? En mä mikään/kukaan Repe ole.

• mummomuori kirjoitti:

Esimerkiksi erilaiset asiantuntijatyöt voivat olla sellaisia. Taustatiedon hankkiminen, aikataulujen järjestäminen, suunnittelu, kehittämistyöt, tapahtumien yms. järjestäminen, ja mitä vielä näitä onkaan. Nämä voivat viedä aikaa siten, ettei etukäteen tiedä miten kauan mihinkin menee. Eikä se ole aina itsestä kiinni, vaan työyhteisöstä, verkoston laajuudesta jne.

Kun aikataulu painaa päälle, silloin homma on vain tehtävä, meni siihen miten kauan aikaa tahansa. Tai energia on käytetty siihen työhön siinä määrin, ettei muuta enää jaksa.

Eikä sen nykyisin tarvitse olla edes asiantuntijatehtävä välttämättä jotta sen voi hoitaa itse aikataulunsa sumplimalla deadlinen puitteissa.

Meillä on "joku" piirtämässä teknisiä kuvia puhtaaksi. Minä en oikein edes tiedä missä hän asuu, en ikää tms. Mielikuva on, että olisi jokin alan opiskelija. En ole koskaan nähnyt. Asiat hoituu sähköpostitse (94%) ja puhelimitse.

Mutta ei hänellä työaikaa ole. Joutuu kuitenkin varmasti keskittymään työhönsä, ei se pelkkää hiiren naksuttelua ole vaan ajatus on oltava mukana ja ymmärrys mitä tekee.

Puhtaaksi piirtäminen on viimeinen vaihe jossa kontrolloidaan virheitä: selvät virheet, ristiriidat, puuttuvat tiedot/selitteet, version tarkistukset ym. Puuduttavaa hommaa, sen tiedän itsekin kokemuksesta mutta vaatii pikkutarkkuutta ja sen, että muistaa mitä mitä on tehnyt aiemmin. Ei onnistu jos pitää vastailla samalla puhelimeen, sähköposteihin ja somettaa 😐

• a-teisti kirjoitti:

Eikä sen nykyisin tarvitse olla edes asiantuntijatehtävä välttämättä jotta sen voi hoitaa itse aikataulunsa sumplimalla deadlinen puitteissa.

Meillä on "joku" piirtämässä teknisiä kuvia puhtaaksi. Minä en oikein edes tiedä missä hän asuu, en ikää tms. Mielikuva on, että olisi jokin alan opiskelija. En ole koskaan nähnyt. Asiat hoituu sähköpostitse (94%) ja puhelimitse.

Mutta ei hänellä työaikaa ole. Joutuu kuitenkin varmasti keskittymään työhönsä, ei se pelkkää hiiren naksuttelua ole vaan ajatus on oltava mukana ja ymmärrys mitä tekee.

Puhtaaksi piirtäminen on viimeinen vaihe jossa kontrolloidaan virheitä: selvät virheet, ristiriidat, puuttuvat tiedot/selitteet, version tarkistukset ym. Puuduttavaa hommaa, sen tiedän itsekin kokemuksesta mutta vaatii pikkutarkkuutta ja sen, että muistaa mitä mitä on tehnyt aiemmin. Ei onnistu jos pitää vastailla samalla puhelimeen, sähköposteihin ja somettaa 😐

Tuo on aivan totta. On monia työtehtäviä, joita voi etänä hoitaa. Tavallaan työ on "urakkaluontoista", eli kunhan tekee sen johonkin määräaikaan mennessä.

Mitä tarkempi ja huolellisempi pitää olla, sitä vähemmän voi keskittyä johonkin toissijaiseen.

• tornisoturi
        mummomuori kirjoitti:

Tuo on aivan totta. On monia työtehtäviä, joita voi etänä hoitaa. Tavallaan työ on "urakkaluontoista", eli kunhan tekee sen johonkin määräaikaan mennessä.

Mitä tarkempi ja huolellisempi pitää olla, sitä vähemmän voi keskittyä johonkin toissijaiseen.

Mömmömuori on aivan oikeassa. Etätöiden lomassa jää useinkin aikaa käydä vaikkapa Alkon lähikaupassa.

• tornisoturi kirjoitti:

Mömmömuori on aivan oikeassa. Etätöiden lomassa jää useinkin aikaa käydä vaikkapa Alkon lähikaupassa.

No, jos sinulla on moisia "lähikauppoja", niin mikset voi niissäkin käydä.

• putteponteva

Teen tyltäin lauleskeleen

• usko.vainenEiRek

työ mahdollistaa sen? Voiko tuollaisia teksti

• Usko.va1nen

Kummallista

• SanoKalle

Korkki auki

• teestyötäslausllesks

Bilipat ihippan juujaaajuu

• puttepontevapossu

Ai laulain monituista työtäs teeen.. trlalalal

• JaVastausta

Kesällä ei tehdä töitä vaan lomailen Niuvasta aina kun pääsn karkuun

• Arviii

STT TIEDOTTAa

• ItseVanhaKehno

RepeRuutikaIIo alias RäyHlS, eli palstan vakihäirikkö josta aloituksessa puhutaan ei ole koskaan ollut työelämässä.

• Oikeasti meistä ei kukaan tiedä, mitä kukin tekee.
        Toisaalta ihan se ja sama, sillä kai enemmän merkitsee se, mitä ajatellaan ja kirjoitellaan?

• OletkoLapsi

Missä on sukupuolielämä?

• JaVastausta

Titityyu niuvasta kajahtas

• PasilaNimimerkkiVastaava

Antti puheli ravintolan on ollut

• JaVastausta

16 tuntia!

• JaVastausta

Laulain töitä ja sit

Omituisen työnteon A ja O on omituisuus

Palstan vakihäirikkö väittää ehtivänsä tehdä samaan aikaan työtä ja häiriköidä

• JaVastausta

Pala mut on hän pöpilästä

• Näinsevainon

Palkan korotus saatava

• NäinsevaanonN

T'm''nen tentnyt töotä

• Kai jonkun pitää tehdä työtä S25:lle ja mainostajille, jotta palstat kiinnostaisivat.

Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      40
      3706
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      77
      3504
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      116
      3233
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2777
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2154
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2028
    7. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2002
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1659
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      67
      1254
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1115
    Aihe