Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

1122

1. Nyt+alkaa+tiedotusvälineissäkin+nousta+pintaan+moraalinen+krapula+siitä,+että+tuli+mennyksi+kollegan+tarkoitushakuiseen+vouhkakampanjaan+mukaan+"ihan+kybällä".+Pressiklubissakin+(23.3.)+ex-päätoimittaja+peräänkuulutti+lähdekritiikin+tarpeellisuutta.+Siitähän+ei+viime+kuukausina+ole+ollut+juurikaan+havaintoja.+Mauno+Koiviston+luonnehdinta+toimittajista+sopulilaumana+on+edelleen+hämmästyttävän+osuva+kuvaus+kyseisestä+ammattikunnasta.+Valitettavasti.
  2. Jos+minun+pitäisi+sanoutua+irti+kommentoijieni+lausunnoista,+niin+sinun+pitäisi+silloin+sanoutua+irti+mummomuorin+komppailuista.+Sitä+en+ole+vaatinut,+eikä+se+ole+edes+käynyt+mielessä.+Olen+käsitellyt+mummomuoria+oikeustoimikelpoisena+kansalaisena,+joka+päättää+itse+tekemisistään.+Siksi+olen+ottanut+esiin+tämän+hänen+kaksoisstandardinsa.+Toisaalta+mummomuori+esiintyy+moraalin+portinvartijana,+mutta+kohdentaa+tämän+vartioinnin+vain+minun+kirjoitteluuni.+Ilmiselvästi+on+kyse+jatkumosta,+Pe.ku+ja+sinä+painostatte+vaikenemaan+ja+mummomuori+komppaa,+sohien+itsekin+välillä+kepillä.Kun+olen+maininnut+painostuksen,+niin+en+ole+tarkoittainut+letkautuksia,+kommentteja+tai+vitsejä.+Minä+en+sellaisista+hätkähdä.+Tarkoitin+trollitteluasi+sekä+uhkausta:+"jos+Aberkios+ei+lopeta+Laajasalon+puolustamista,+niin+se+tarkoittaa,+että+Laajasalon+niskaan+sataa+vain+lisää+paskaa".+Mikä+ilmiselvästi+tarkoitti+sinun+heittävän+lisää+paskaa,+jos+kirjoitteluni+ei+lopu.+Eli+kostaisit+minun+pahat+tekoni+ulkopuoliselle.+Jatkuva+julkinen+asiantuntemukseni+nonseleeraaminen+on+myös+tarkoituksellista+painostamista,+jonka+ilmiselvä+tavoite+on+vaientaminen.Pe.ku+puolestaan+on+jatkuvasti+trollitellut+sekä+nimitellyt+homofobiseksi.+Sen+lisäksi+Pe.ku+on+toistuvasti+kieltänyt+muita+kommentoimasta+"tuon+homofobisen+trollin+kirjoituksia".+Siveyden+sipuli+mummomuori+ei+ole+nähnyt+näissä+mitään+ongelmaa.+Ei+myöskään+siinä,+että+monet+palstalaiset+ovat+haukkuneet+Laajasaloa+varkaaksi,+rosvoksi,+kavaltajaksi+jne.+Mummomuori+on+jopa+kieltänyt+moista+nähneensä.Mitä+taas+tuohon+räväkkään+Korhoskommenttiin+tulee,+niin+itsepähän+avasit+sen+keskustelun+vetämällä+kehiin+Korhosen+paskomisongelmat.+Oliko+se+mielestäsi+asiallinen+kommentti?
  3. Mikä+valitus?
  4. qwertyilija:+"Niin+mutta+kun+tämä+tapaus+voisi+toimia+jonain+suunnannäyttäjänä+eli+jos+ja+kun+kirkko+alkaisi+jakaa+potkuja+sateenkaaripapeille,+niin+olisipa+ainakin+jokin+ennakkotapaus,+jonka+pohjalta+hallinto-oikeus+tai+korkein+hallinto-oikeus+toimii."<Ennakkotapauksena+pidetään+oikeustapausta,+joka+on+ratkaistu+korkeimmassa+oikeusasteessa+(KKO+tai+KHO).+Tällöin+tapausta+voidaan+pitää+lainsäädäntöä+täydentävänä,+ja+siten+käyttää+myöhemmissä+oikeustapauksissa+ohjeellisena+ennakkotapauksena.Vertailumielessä+mahdollinen+kirjallisen+varoituksen+saaneen+papin+valitus+olisi+huomattavasti+nuhtelua+parempi,+vaikka+varoitus+onkin+poistunut+kirkon+rangaistus-kategoriasta.+Näin+siksi,+että+varoitus+edelleenkin+edellytetään+ennen+irtisanomisen+käynnistämistä.+Se+myös+tunnetaan+myös+kirkkolaissa.Hallinto-oikeudesta+bumerangina+tulleella+valituksella+tuskin+on+positiivista+vaikutusta.