Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Aberkios
profiilit
Aberkios
Aberkios
Vapaa kuvaus
Aloituksia
11
Kommenttia
1122
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+alkaa+tiedotusvälineissäkin+nousta+pintaan+moraalinen+krapula+siitä,+että+tuli+mennyksi+kollegan+tarkoitushakuiseen+vouhkakampanjaan+mukaan+"ihan+kybällä".+Pressiklubissakin+(23.3.)+ex-päätoimittaja+peräänkuulutti+lähdekritiikin+tarpeellisuutta.+Siitähän+ei+viime+kuukausina+ole+ollut+juurikaan+havaintoja.+
Mauno+Koiviston+luonnehdinta+toimittajista+sopulilaumana+on+edelleen+hämmästyttävän+osuva+kuvaus+kyseisestä+ammattikunnasta.+Valitettavasti.
24.03.2018 12:51
Vaan+mitäpä+sitä+ei+tekisi+kaverin+eteen,+haluaa+tämä+tai+ei.+Vaikkapa+sitten+kusta+toisten+kintuille!
24.03.2018 05:04
Katoppas+vaan,+Helsingin+hiippakunnassa+kuulemisia+hoidetaan+joskus+jopa+ihan+laillisella+tavalla.+Ei+oltu+"delegoitu"+hommaa+Korhoselle.+:D
24.03.2018 04:55
"A:lla+on+näemmä+muitakin+mielenkiinnon+kohteita+kuin+Johanna+Korhonen.+
Tyyli+on+myös+sama."<
Ja+sekös+sitten+kalvaa+qwertyilijan++napaa,+ettei+sanotuksi+saa!+:D
23.03.2018 20:41
Kun+niitä+käsiteltäviä+juttuja+kuitenkin+joudutaan+karsimaan,+niin+tuo+turhanpäiväisyys+(kauniimmin+sanottuna+vähämerkityksisyys)+on+yksi+karsintaperuste,+totta+kai.
23.03.2018 18:11
qwertyilija+kirjoitti:+"Noilla+uusilla+säännöillä,+joita+Aberkios+ja+muut+ovat+keksineet+näihin+ketjuihin,+ei+Korhonen+tai+kukaan+muukaan+voisi+käydä+edes+paskalla+ilman+kirjallista+lupaa."<
Tässä+q:n+kommentti+Korhosen+mittavista+paskomisongelmista,+joista+hän+nyt+syyllistää+muita.+Tyylikäs+kommentti,+eikö+totta?
23.03.2018 18:01
"qwertyilija+kerrankin+asian+äärellä+kun+tajus+että+Korhonen+on+naurettava,"<
Joo,+qwertyilija+on+fiksu+immeinen,+vaikka+ei+sitä+heti+huomaa.
23.03.2018 15:18
Miten+niin+Korhonen+voitti+Kirkko+ja+kaupunki+-lehden+uutisen?+Miten+yleensä+voitetaan+lehden+uutinen?+Mitä+taas+tuohon+Korhosen+"hoitokokoustyyppiseen"+tulee,+niin+hoitokokouksia+hän+tulee+tarvitsemaan,+ja+paljon.+Joten+oikealla+tiellä+ollaan!
23.03.2018 15:14
Toivottavasti+Korhoselle+myönnetään+palveluksistaan+hiippakuntaneuvoksen+arvonimi,+ettei+jää++tittelittömänä+ihan+tyhjän+päälle!+:D+:D
23.03.2018 12:03
Jos+minun+pitäisi+sanoutua+irti+kommentoijieni+lausunnoista,+niin+sinun+pitäisi+silloin+sanoutua+irti+mummomuorin+komppailuista.+Sitä+en+ole+vaatinut,+eikä+se+ole+edes+käynyt+mielessä.+
Olen+käsitellyt+mummomuoria+oikeustoimikelpoisena+kansalaisena,+joka+päättää+itse+tekemisistään.+Siksi+olen+ottanut+esiin+tämän+hänen+kaksoisstandardinsa.+Toisaalta+mummomuori+esiintyy+moraalin+portinvartijana,+mutta+kohdentaa+tämän+vartioinnin+vain+minun+kirjoitteluuni.+Ilmiselvästi+on+kyse+jatkumosta,+Pe.ku+ja+sinä+painostatte+vaikenemaan+ja+mummomuori+komppaa,+sohien+itsekin+välillä+kepillä.
Kun+olen+maininnut+painostuksen,+niin+en+ole+tarkoittainut+letkautuksia,+kommentteja+tai+vitsejä.+Minä+en+sellaisista+hätkähdä.+Tarkoitin+trollitteluasi+sekä+uhkausta:+"jos+Aberkios+ei+lopeta+Laajasalon+puolustamista,+niin+se+tarkoittaa,+että+Laajasalon+niskaan+sataa+vain+lisää+paskaa".+Mikä+ilmiselvästi+tarkoitti+sinun+heittävän+lisää+paskaa,+jos+kirjoitteluni+ei+lopu.+Eli+kostaisit+minun+pahat+tekoni+ulkopuoliselle.+Jatkuva+julkinen+asiantuntemukseni+nonseleeraaminen+on+myös+tarkoituksellista+painostamista,+jonka+ilmiselvä+tavoite+on+vaientaminen.
Pe.ku+puolestaan+on+jatkuvasti+trollitellut+sekä+nimitellyt+homofobiseksi.+Sen+lisäksi+Pe.ku+on+toistuvasti+kieltänyt+muita+kommentoimasta+"tuon+homofobisen+trollin+kirjoituksia".+Siveyden+sipuli+mummomuori+ei+ole+nähnyt+näissä+mitään+ongelmaa.+Ei+myöskään+siinä,+että+monet+palstalaiset+ovat+haukkuneet+Laajasaloa+varkaaksi,+rosvoksi,+kavaltajaksi+jne.+Mummomuori+on+jopa+kieltänyt+moista+nähneensä.
Mitä+taas+tuohon+räväkkään+Korhoskommenttiin+tulee,+niin+itsepähän+avasit+sen+keskustelun+vetämällä+kehiin+Korhosen+paskomisongelmat.+Oliko+se+mielestäsi+asiallinen+kommentti?
23.03.2018 11:42
Kun+hallinto-oikeudessa+nähdään,+että+valituksen+aihe+on+vaatimus+nuhtelu"tuomion"+kumoamiseksi,+niin+se+on+kyllä+riittävä+informaatio+siitä+keissistä.
23.03.2018 10:32
"Onko+tämä+siis+oikeusistuimissa+toimimien+esittelijöiden+normaali+tapa+toimia..."<
En+ole+toiminut+oikeusistuimissa,+vaan+esittelijänä+julkishallinnon+eri+päätöselimissä.+Sekä++kansalaisten+oikeuksiin+liittyvissä+asiantuntijatehtävissä.
>"Vaikuttaa+siltä+että+kansalaisten+oikeusturva+on+vaarassa+jos+esittelijöiden+ammattitaito+on+tuolla+tasolla."<+
Niinhän+sitä+tottumaton+luulisi,+mutta+se,+että+oikeuslaitos+torppaisi+(sehän+nyt+ei+ole+varma+asia)+nuhteita+koskevan+valituksen,+ei+vaaranna+kansalaisten+oikeusturvaa+tipan+vertaa.+Päin+vastoin.+Se,+että+kaikki+pilipalijutut+käsiteltäisiin+oikeudessa,+se+vaarantaisi+oikeusturvan.+Tai+sitten+pitäisi+kolminkertaistaa+oikeuslaitosten+kapasiteetti.+Tähän+ei+yksinkertaisesti+ole+varaa+eikä+mahdollisuuksia.
Jo+ennen+turvapaikkavalitusten+hyökyaaltoa+hallinto-oikeudet+ja+KHO+työskentelivät+äärirajoilla.+Jo++silloin+jopa+kiireellisten+asioiden+käsittelyajat+venyivät+yli+vuoden+mittaisiksi.+Silloin+ollaan+kaukana+kiireellisen+asian+käsittelyaikatavoitteesta.+Haluaisin+nähdä+KHO:n+virkamiehen+naaman,+kun+posti+toisi+200+uutta+turvapaikkavalitusta,+60+hallintovalitusta+ja+sen+päälle+vaatimuksen+nuhtelu"tuomion"+kumoamiseksi!+:D
23.03.2018 10:24
a-teisti:"Onhan+tämä+selvä,+että+KHO:n+asia+menee+ellei+kirkko+taivu+ennen+sitä."<
Ei+mene.+Vaikka+vastoin+odotuksia+hallinto-oikeus+ottaisikin+asian+käsiteltäväkseen,+niin+se+on+varmaa,+ettei+tämä+keissi+KHO:n+kynnyksen+yli+mene.+Eli+"vakava+moite"+ei+tule+koskaan+saamaan+mitään+ennakkopäätöksen+statusta.+Ei+tule+saamaan+edes+kirjallinen+varoitus.+Jos+tässä+asiassa+ennakkopäätös+haetaan,+niin+se+on+sateenkaaripapin+irtisanominen,+tai+pappisoikeuksien+peruuttaminen.+Kyllä+sitä+pitää+joku+tolkku+olla+haaveilemisessakin!
23.03.2018 07:46
Käsitykseni+perustuu+pitkäaikaiseen+kokemukseeni+eri+päätösviranomaisten+esittelijänä.+Olen+siinä+tehtävässä+nähnyt+mitkä+valitukset+menevät+läpi,+mitkä+eivät.+Olen+vahvasti+sitä+mieltä,+että+tämä+ei+mene.+Eivät+oikeudet+halua+käyttää+aikaansa+nuhteluiden+käsittelyyn.+Mutta,+mikäs+siinä,+valittakoon+Sadinmaan,+jos+kerran+valitushaluja+löytyy.
23.03.2018 07:30
"Mielestäni+kyse+on+henkilöristiriidoista."<
Niinpä,+monissa+yhdistyksissä+ja+yrityksissä+on+riidankylväjänsä,+omat+Tikkurilan+Tuksunsa,+jotka+eivät+arvosta+asiallista+käytöstä,+vaan+panevat+hakaukseen+asian+kuin+asian.+Monet+jopa+ovat+ylpeitä+aiheuttamastaan+kaaoksesta,+aivan+kuten+T.T.!
>>"En+ymmärrä,+miksi+käyt+henkilöön+kiinni+ja+panettelet+häntä+jatkuvasti?+Se+vie+pohjan+noilta+sinun+syytöksiltä+ja+saa+kaiken+kuulostamaan+vain+sinun+omalta+katkeruudelta."<<
En+panettele.+Kerron+miten+Tikkurilan+Tuksu+on+asiat+ryssinyt.+Lähes+aina+olen+myös+kerta+kerran+perään+kertonut,+miten+asia+olisi+pitänyt+hoitaa.
Täällä+on+kuukausia+vouhkattu+Laajasalon+tekemisistä,+jopa+rikoksista+syyttäen.+Sinä+"et+ole+sellaista+huomannut".+Eli+olet+heittäytynyt+sokeaksi+joidenkin+tekemisille.+Etkä+tietenkään+ole+heille+sordiinoa+vaatinut.+Tai+väittänyt,+että+panettelu+veisi+uskottavuutta.+Päin+vastoin+olet+kompannut+heidän+kirjoituksiaan,+toistuvasti+minun+motiivejani+ihmetellen+ja+päivitellen.++
Pe.ku+ja+qwertyilija+ovat+käyttäneet+melko+roiseja+painostuskeinoja+minun+vaientamisekseni,+ja+sinä+ole+ollut+aina+paikalla+"siunaamassa"+nämä+toimet.+Eiköhän+sinun+olisi+aika+mennä+peilin+eteen?
23.03.2018 07:16
Luutetko+sinä+siis,+että+Sadinmaan+valitus+"vakavasta+moitteesta"+joskus+päätyisi+korkeimpaan+hallinto-oikeuteen,+ja+siten+ennakkotapaukseksi?+Oletko+sinä+ihan+tosissasi?++Missä+todellisuudessa+sinä+oikein+elät??+
Vahvasti+epäilen,+ettei+pääse+käsittelyyn+edes+alimmassa+asteessa.
23.03.2018 01:49
Mikä+valitus?
23.03.2018 01:41
qwertyilija:+"Niin+mutta+kun+tämä+tapaus+voisi+toimia+jonain+suunnannäyttäjänä+eli+jos+ja+kun+kirkko+alkaisi+jakaa+potkuja+sateenkaaripapeille,+niin+olisipa+ainakin+jokin+ennakkotapaus,+jonka+pohjalta+hallinto-oikeus+tai+korkein+hallinto-oikeus+toimii."<
Ennakkotapauksena+pidetään+oikeustapausta,+joka+on+ratkaistu+korkeimmassa+oikeusasteessa+(KKO+tai+KHO).+Tällöin+tapausta+voidaan+pitää+lainsäädäntöä+täydentävänä,+ja+siten+käyttää+myöhemmissä+oikeustapauksissa+ohjeellisena+ennakkotapauksena.
Vertailumielessä+mahdollinen+kirjallisen+varoituksen+saaneen+papin+valitus+olisi+huomattavasti+nuhtelua+parempi,+vaikka+varoitus+onkin+poistunut+kirkon+rangaistus-kategoriasta.+Näin+siksi,+että+varoitus+edelleenkin+edellytetään+ennen+irtisanomisen+käynnistämistä.+Se+myös+tunnetaan+myös+kirkkolaissa.
Hallinto-oikeudesta+bumerangina+tulleella+valituksella+tuskin+on+positiivista+vaikutusta.
22.03.2018 21:24
Miksei+saisi?+Arvelen+tosin,+ettei+se+kantelu+siellä+hallinto-oikeudessa+kauan+vanhene.
Kyllä+minä+olen+elämäni+varrella+tavannut+ihmisiä,+jotka+ovat+menneet+ensiapuun+kun+on+mennyt+tikku+sormeen+tai+tullut+sormeen+pikku+vekki.+Eli+ei+niin+välttämätön+juttu.
22.03.2018 20:49
Hesari+:+"Luterilaisessa+kirkossa+selvästi+muita+aloja+huonompi+työilmapiiri"
Artikkeli+on+vuodelta+2002.+Uudempiakin+lehtijuttuja+on+olemassa.+Niiden+mukaan+tilanne+ei+ole+parantunut.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000004043079.html
22.03.2018 20:25
24 / 57