Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ingenjör_81
profiilit
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
89
Kommenttia
675
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rauhan+tervehdys.
Tässä+on+varmasti+One+Waylla+nyt+linjan+tarkistamisen+paikka,+että+pitäisikö+palata+"softtalkista"+takaisin+HardTalk-ohjelmiin,+ja+herätyksen+profetioimisesta+herättelijän+paikalle+sekä+kirkkorakentamisesta+seurakunnan+opetuslapseuttamiseen.
"Ja+hän+etsi+Jumalaa,+niin+kauan+kuin+Sakarja+eli,+joka+ymmärsi+Jumalan+näkyjä.+Ja+niin+kauan+kuin+hän+etsi+Herraa,+antoi+Jumala+hänen+menestyä."+-+2.+Aikakirja+26:5
Serena+Boaa+nuhtelin+Facebookissa+hillsongilaisen+musiikin+jakamisesta,+josta+hän+suuttui,+mutta+huolestuin+että+onko+Boat+menneet+uuskarismaattiselle+hillsongilaiselle+tielle+syvemmällekin?+Kun+Arto+oli+ollut+äärikarismaattisessa+Suhessakin+puhumassa.
Patmos+kytkös+on+valitettava,+sillä+sen+historiassa+on+enemmän+kuin+paljon+sellaista,+kiks+ei+kestä+päivänvaloa.+Tästä+mm.+Seppo+Juntunen+on+kirjoittanut+paljon+ja+olen+itse+käsitellyt+Patmosta+tällä+videolla:
https://youtu.be/04-FrBfDI7A
Muistakaa+rukoilla+heidän+puolestaan,+sillä+nämä+kaikki+muutokset+näissä+ja+eksymiset+ovat+tappioita+Jumalan+seurakunnalle,+mutta+Jumala+voi+muuttaa+vesiojankin+virran,+niin+saati+sitten+palvelijoidensa+mielen.
Iso+kysymys+herää+näin+runsaissa+johtajien+ja+näkyvien+vaikuttajien+lähdössä,+että+mitä+kaikkea+kulisseissa+tapahtuukaan+ja+voiko+Pyhä+Henki+olla+kaikkien+riitaisuuksien+keskellä..?+Tämä+näyttää+aivan+nikolaittain+opin+hedelmältä.
Siunauksin,+MM.
02.03.2019 19:10
Rauhan+tervehdys.
Saarnaaja+tietenkin+puhuu+seurakunnasta.+Maailmassahan+asiat+voivat+olla+mitenpäin+tahansa+ja+se+ei+ole+meidän+asia+tuomita+sitä.+Se+menee+omaa+tietänsä+kohti+omaa+päämääräänsä+Harmageddonin+laaksolla.
Joihinkin+seurakuntiin+on+nyt+painostuksesta+otettu+vanhemmistoon+naisia,+on+hyväksytty+kirkoissa+naispappeus+ja+pastoripariskunnat+ovat+yleisiä+uuskarismaattisissa+seurakunnissa.+Tässäkin+hedelmistä+tunnetaan+tämä+puu,+jonka+juuret+tietenkin+ovat+jo+Eedenissä.
Toki+kirkon+puolellakin+on+vastaääniä,+sillä+tästä+syystä+syntyi+mm.+Luther+säätiö+sekä+nytkin+on+hiljattain+uutisissa+ollut+tästä+aloite,+johka+monet+naisetkin+allekirjoittivat.
Pastori+David+Pawson+totesi+eräässä+opetuksessa,+että+tapahtuu+yksi+asia+kun+naiset+tulevat+johtamaan+seurakunnassa:+katoaa+kuri.+Tämä+on+varmasti+totta,+sillä+naiset+ovat+luotu+erityisesti+lapsia+hoitamaan+(jota+ei+enää+pidetä+jostain+syystä+tärkeänä+asiana?!)+ja+siinä+tarvitaan+empatiaa,+mutta+seurakunnan+ei+voida+suvaita+tietoisessa+synnissä+eläviä+-+muutoin+saamme+pian+paljon+lisää+MOT-dokumentteja+väärinkäytöksistä,+kun+ei+ola+kuria.
Jumalan+järjestys+on+hyvin+selkeästi+osoitettu+Raamatussa.
"Sillä+mies+on+vaimon+pää,+niinkuin+myös+Kristus+on+seurakunnan+pää,+hän,+ruumiin+vapahtaja."+-+Efesolaiskirje+5:23
Kun+kuulee+sitten+sellaisia+väitteitä,+että+tämä+on+tasa-arvo+kysymys,+niin+että+se+on+jotekin+naisen+arvosta+pois,+jos+ei+pääsee+kehittämään+hengellistä+uraa+seurakunnan+johtoon,+on+sellaisella+arvo-asteikko+täysin+hukassa+ja+kääntynyt+ylösalaisin+maailmalliseksi.+Seurakunnassa+kaikista+kovin,+tuulisin+ja+vaikein+paikka+on+johdossa,+johon+ei+sovellu+moni+mieskään,+vaan+sen+jonka+Jumala+kutsuu+ja+Hän+ei+toimi+koskaan+Sanaa+vastaan.
"Katso,+tämän+minä+olen+löytänyt,+sanoi+saarnaaja,+pyrkiessäni+asia+asialta+löytämään+tutkistelun+tulosta;+mitä+sieluni+on+yhäti+etsinyt,+mutta+mitä+en+ole+löytänyt,+on+tämä:+olen+löytänyt+tuhannesta+yhden+miehen,+mutta+koko+siitä+luvusta+en+ole+löytänyt+yhtäkään+naista."+-+Saarnaaja+7:27-28
Toinen+ongelma+tulee+sitten+siinä,+ettei+enää+eroteta+opetusta++evankelioinnista+tai+profetoinnista.+Nehän+ovat+eri+armoituksia+ja+eri+asioita.+Tässä+tulee+ongelmia+puoliin+ja+toisiin.+Naisia+voi+toimia+evankelistoina,+jotka+julistavat+evankeliumia;+kertovat+uskostaan,+todistavat+Jeesuksesta+ja+kehottavat+kääntymykseen.+Niin+ikään+naiset+voivat+toimia+profeettoina,+kuten+Raamatusta+voimme+löytää,+niin+että+he+tuovat+seurakunnalle+koeteltavaksi+sanomia+tai+yksilöuskovaisille.
Kun+Raamattu+puhuu+sitten,+että+nainen+vaietkoon+seurakunnassa,+se+tarkoittaa+seurakuntakokousta,+jossa+opetetaan+Jumalan+sanaa.+Nainen+ei+voi+saarnata+Sanaa+ja+siitä+tulee+aina+ongelmia,+kuten+olemme+nähneet+kirkoissa.
"Sillä+ei+Jumala+ole+epäjärjestyksen,+vaan+rauhan+Jumala.+Niinkuin+kaikissa+pyhien+seurakunnissa,
+olkoot+vaimot+vaiti+teidänkin+seurakunnankokouksissanne,+sillä+heidän+ei+ole+lupa+puhua,+vaan+olkoot+alamaisia,+niinkuin+lakikin+sanoo.
Mutta+jos+he+tahtovat+tietoa+jostakin,+niin+kysykööt+kotonaan+omilta+miehiltään,+sillä+häpeällistä+on+naisen+puhua+seurakunnassa.+Vai+teistäkö+Jumalan+sana+on+lähtenyt?+Vai+ainoastaan+teidänkö+tykönne+se+on+tullut?"+-+1.+Korinttolaiskirje+14:33-36
Tässä+apostoli+puhuu+tästä+ja+lopuksi+muistuttaa+seurakuntaa+isompana+kuvioina,+kuin+pelkkää+Korinton+seurakuntaa.
Kun+katsotaan+kirkkohistoriaa+ja+isossa+kuvassa+ympärimaailmaa+tapahtuvaa+evankeliumin+eteenpäin+menemistä+historiassa,+niin+on+hyvin+selvä+kuva+onko+tervehenkiset+seurakunnat+olleet+sukupuolineutraaleja+vai+onko+siellä+mies+ollut+mies+ja+nainen+nainen.+On+ikävä+nähdä+tässä+sukupuolineutraalina+aikakautena+kuinka+nämä+maailman+aallot+roiskahtelevat+myös+seurakunnan+sisälle+ja+mitä+nuoremmista+on+kyse,+sitä+vähemmän+kunnioitetaan+Jumalan+sanaa,+ja+sitä+enemmän+maailmasta+etsitään+malli.
Sitten+käytetään+tätä+"naisfobia"+leimakirvestä+kuten+"homofobia"+leimakirvestä,+niin+että+jos+ei+hyväksytä+epäraamatullisuutta,+ollaankin+muka+jonkin+fobian+vallassa.+Oikeammin+sitä+todellista+"Teofobiaa"+ei+ole+tarpeeksi+eli+Jumalanpelkoa.+
Tämä+on+niitä+asioita,+kuten+monet+muutkin+Raamatun+totuudet,+että+tämä+on+lopulta+helppo+ymmärtää+ja+vaikea+uskoa.+Ei+tätä+Raamatusta+tarvitse+paljoakaan+pohdiskella,+jos+on+uskoa,+mutta+jos+ei+ole+uskoa,+voidaan+sitä+joutua+pitkän+aikaan+vääntelemään+ja+kääntelemään.+Olkaamme+lasten+kaltaisia+ja+uskokaamme+mitä+on+kirjoitettu.+Se+tuo+siunauksen.
Tämähän+ei+isossa+kuvassa+ole+suinkaan+pelkästään+feministiliikkeen+tuoma+ongelma,+vaan+myös+vössykkämiesten+ongelma.+Miehet+pelkää+vaimoja+ja+vaimot+pelkää+maailmaa+ja+maailma+pelkää+paholaista,+mutta+uskovaiset+pelkää+Herraa.
Uskon+Jumalan+miehiin+ja+naisiin,+jotka+pelkäävät+Herraa+ja+tässä+on+opetukseni+tästä+aiheesta,+joka+lyhyesti+vastaa+tähän+kysymykseen:
https://www.youtube.com/watch?v=GSBp6E5zVzY
Siunauksin,+MM.
20.02.2019 15:09
Rauhan+tervehdys.
Olette+päässeet+Ristin+Voittoon+ja+Seurakuntalainen+verkkosivulle.
"Kuten+monesti+ennenkin,+sosiaalisen+median+kommentaattorit+saivat+tapauksesta+gallonakaupalla+polttoainetta.+Asiaa+on+puitu+satojen+viestien+verran+pelkästään+Suomi24-keskustelufoorumilla."
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/analyysi-karismaattisissa-oppikiistoissa-on-vain-vahan-voittajia/
Kirjoituksessa+erikoisella+tavalla+uushelluntailainen+toimittaja+niputti+Benny+Hinnin+ja+Tapani+Suonnon+samaan.
Sitten+oli+yleinen+pahastuminen+harhoista+puhumisesta,+niin+että+vain+300-luvulta+havaitut+harhat+oli+tunnistettu,+mutta+riittääkö+300-luvun+havainnot+2010-luvulla?+Kirjoittaja+tarjoili+annoksen+kasviksia,+erivärisiä+kastikkeita+ja+mausteja,+mutta+itse+pihvi+puuttui+ja+vain+vanhaa+kuivunutta+leipää+oli+pieni+pala.
Uskon,+että+One+Way+palaa+juurille:+PK-illat+alkaa+uudelleen,+palataan+katujen+pariin+ja+lähetysjärjestöksi,+joka+on+piikkinä+lihassa.
Siunauksin,+MM.
19.02.2019 14:08
Rauhan+tervehdys.
Jos+alkaa+etsimään+ortodoksikirkon+kirjoista+ja+apokryfikirjoista+totuutta+ja+valaistusta,+löytää+itsensä+pian+pahasti+eksyneenä+ja+uskonnon+sokaisemana.+Raamatusta+se+totuus+kannattaa+etsiä+eikä+ihmisten+opuksista.
"Usko+tulee+siis+kuulemisesta,+mutta+kuuleminen+Kristuksen+(kirj.+Jumalan)+sanan+kautta."+-+Roomalaiskirje+10:17
Tälle+yhdelle+kaverille+tuosta+Trump+profetiasta+jo+yritin+avata,+mutta+jos+ei+erota+maallista+regimenttiä+hengellisestä,+niin+on+hyvin+vaikea+erottaa+politiikkaa+ja+seurakuntakaan+toisista.+Trumpia+ei+valittu+pastoriksi+vaan+presidentiksi.+Hän+on+toiminut+pasuuna+politiikan+alueelle.+Joka+odottaa,+että+presidentti+korjaa+hengelliset+ongelmat,+on+pahasti+hairahtunut+raiteeltaan.+Aikanaan+siksi+Barabbaskin+huudettiin,+kun+odotettiin+tällaista+messiasta,+joka+poliitikan+kautta+pelastaa.+Trump+ei+ole+messias+ja+joka+ei+tuota+profetia+oikein+ymmärrä,+ei+ymmärrä+tätäkään+eroa.+Jumala+voi+vyöttää+joskus+käyttöönsä+uskosta+osattomiakin.
"Palvelijani+Jaakobin+ja+valittuni+Israelin+tähden+minä+kutsuin+sinut+nimeltä+ja+annoin+sinulle+kunnianimen,+vaikka+sinä+et+minua+tuntenut.+Minä+olen+Herra,+eikä+toista+ole,+paitsi+minua+ei+ole+yhtään+jumalaa.+Minä+vyötän+sinut,+vaikka+sinä+et+minua+tunne,"+-+Jesaja+45:4-5
Tältä+videolta+voi+kuunnella+opetuksen+myös+ne,+jotka+kaipaavat+vieläkin+Hillary+Clintoa+ja+mitä+oikeasti+sanoin+ennen+vaaleja:
https://www.youtube.com/watch?v=Zf3PjV1mBro
Joku+laittoi+myös,+ettei+Jumalan+Henkeä+tarvinnut+odottaa?+Missä+Raamatussa+opetetaan+Hengen+odottamisesta,+eikö+Herran?+Henkihän+on+uskovaisessa+aina+paikallaan,+mutta+henkiopas+tulee+kun+on+sitä+on+kutsuttu.+Pyhää+Henkeä+ei+tarvitse+kutsua+paikalle,+vaan+se+on+siellä+missä+ovat+pyhät.
Oletus,+että+kaikki+tietävät+että+kuinka+harhassa+on+Polvijärven+pastorit,+ei+varmasti+pidä+paikkaansa+tai+he+eivät+olisi+muuten+TV7:n+yksi+suosituimmista+ohjelmista.+Hiljattain+he+opettivat+menestysteologian+harhaoppia+nimeltä+JDS+oppi,+jonka+mukaan+Jeesus+kuoli+hengellisesti+helvetissä.+Onko+tälle+opetukselle+tukea+Raamatussa?
https://www.youtube.com/watch?v=1sD8HJjWV-g
Joku+sanoi,+että+olen+voimallisessa+Jeesus+harhassa.+Näin+voi+vain+sanoa,+jos+ei+itse+tunne+Jeesus+Kristus,+sillä+Hän+on+ainoa+tie+Isän+luo.
Siunauksin,+MM.
18.02.2019 15:49
Rauhan+tervehdys.
Pretribillä+ei+ole+mitään+tekemistä+tämän+kalvinistisen+pelastus+opin+kanssa,+joka+ei+mitenkään+voi+olla+raamatullinen,+sillä+monet+varoitukset+uskosta+luopumisesta+ei+olisi+totta.
Valitettavasti+kaikki+Patmoksella+toimivat+kuten+Ahvio,+Meller+ja+Turunen+on+tässä+opissa.+Onko+niin+jo+pakko+uskoa+kaikkien+Patmoksen+harhojen+ja+juonittelujen+jälkeen?
"Ja+jos+vanhurskas+kääntyy+pois+vanhurskaudestansa+ja+tekee+vääryyttä,+tekee+kaikkien+niiden+kauhistusten+kaltaisia,+joita+jumalaton+tekee-saisiko+hän+tehdä+niin+ja+elää?+Ei+yhtäkään+hänen+vanhurskasta+tekoansa,+jonka+hän+on+tehnyt,+muisteta.+Uskottomuutensa+tähden,+johon+hän+on+langennut,+ja+syntinsä+tähden,+jota+on+tehnyt,+niiden+tähden+hänen+on+kuoltava."+-+Hesekiel+18:24
Tässä+kuitenkin+opetus+tästä,+josta+kalvinistit+ovat+kimpaantuneet+todenteolla,+mutta+se+on+silti+Raamatun+opetus.
https://youtu.be/aqv4F_PTCFM
Siunauksin,+MM.
14.02.2019 06:49
Rauhan+tervehdys.
Daavid+lankesi+Uurian+vaimoon,+kun+jäi+kotiin+eikä+lähtenyt+muiden+kanssa+sotaan.+Tässä+unessasi+oli+varoitus+tuosta+toiselle+tielle+lähtemisestä,+johon+ilmeisesti+liittyi+vanhan+maailman+ystävä,+ja+joka+ei+vienytkään+perille.
Näkisin+itse+tuossa+unessa+varoituksen+sivulle+jäämisen+kohdalla,+joka+mahdollisesti+on+edessäsi.
Siunausta,+MM.
14.02.2019 06:43
Rauhan+tervehdys+
Julkinen+toimija+on+julkisen+arvostelun+kohteena,+mutta+minä+en+kirjoituksessa+käyttänyt+nimiä+enkä+paikkoja,+vaan+sen+teki+itse+langennut+pastori,+joka+hyppäsi+esiin+kuin+jousi.
Martti+Luther+on+sanonut+oivasti:+"Kun+saatana+paljastuu,+se+alkaa+itkemään+ja+puhumaan+rakkaudesta."
Siunauksin,+MM.
12.02.2019 18:46
Rauhan+tervehdys.
Niin+hänen+kommentissaan+oli+se+ongelma,+ettei+se+vastannut+oikeastaan+itse+asiaan+millään+tavalla+eikä+ottanut+kantaa+tai+linjaa.+Hän+vain+halusi+ottaa+kantaa+kantaan+ottamisen+puolesta,+mutta+hänen+kommentti+ei+sisältänyt+mitään+sen+enempää.
Ja+hän+totesi,+ettei+ollut+lukenut+kommentteja.+Minulta+ei+irronnut+irtopisteitä.
Tämä+on+valitettavasti+KD:llä+laajemminkin+tänäpäivänä+linja,+sillä+yhtäältä+puhutaan+perhearvoista+ja+toisaalta+sitten+nähdään+"perhenormi"+ongelmana,+kun+kyseessä+on+sinkkuilta.+Mutta+kannatus+taitaa+olla+alhaisinta+puolueella+mitä+on+nähty+tämän+vuosituhannen.
"Te+olette+maan+suola;+mutta+jos+suola+käy+mauttomaksi,+millä+se+saadaan+suolaiseksi?+Se+ei+enää+kelpaa+mihinkään+muuhun+kuin+pois+heitettäväksi+ja+ihmisten+tallattavaksi."+-+Matteus+5:13
PS.+Ihmettelen,+että+miksi+Facebook+keskusteluni+kiinnostaa+näin+paljon,+että+melkein+joka+postauksestani+pitää+tänne+uusi+ketju+laittaa+ja+alkaa+hyttystä+etsimään.
Siunauksin,+MM.
12.02.2019 18:41
Rauhan+tervehdys.
Tällaisiin+ala-arvoisiin+pilkan+ja+ivan+hengestä+lähteneisiin+kysymyksiin+ei+kannata+lähteä+laisinkaan+vastamaan,+sillä+ei+Jumalakaan+pilkkaajille+vastaa+eikä+tule+antaa+pyhää+koirille.+Kysyjä+itse+paljastaa+itsensä.
"Älä+vastaa+tyhmälle+hänen+hulluutensa+mukaan,+ettet+olisi+hänen+kaltaisensa+sinäkin."+-+Sananlaskut+26:4
Siunauksin,+MM.
12.02.2019 11:38
Rauhan+tervehdys.
Apostoli+Pietari+oli+vajavainen,+mutta+voidaanko+häntä+verrata+Juudakseen?+On+yksi+asia+mennä+harhaan+ja+toinen+asia+jossakin+kompastua.
Tässä+ei+ole+toisena+osapuolena+Mattila,+vaan+kerron+niin+kuin+olen+asian+nähnyt+silminnäkijänä+ja+todistajana,+mutta+silti+sivullisena.+Samanlaisia+tapahtumia+on+tapahtuu+jatkuvasti+ympäri+kristikuntaa+ja+juuri+tästä+apostoli+Paavali+varoitti+Efeson+seurakuntaa.
"Minä+tiedän,+että+minun+lähtöni+jälkeen+teidän+keskuuteenne+tulee+julmia+susia,+jotka+eivät+laumaa+säästä,+ja+teidän+omasta+joukostanne+nousee+miehiä,+jotka+väärää+puhetta+puhuvat,+vetääkseen+opetuslapset+mukaansa.+Valvokaa+sentähden+ja+muistakaa,+että+minä+olen+kolme+vuotta+lakkaamatta+yötä+ja+päivää+kyynelin+neuvonut+teitä+itsekutakin."+-+Apostolien+teot+20:29-31
Aivan+tarkoituksella+en+itse+laittanut+paikkakuntaa+ja+nimiä,+vaan+sen+teki+pahastunut+entinen+ja+luopunut+pastori,+jonka+ajama+uuskarismaattinen+ja+etsijäystävällinen+linja+ei+mennyt+läpi.+Hänhän+kirjoitti,+että+"unelmani+seurakunnasta,+joka+olisi+ihmisen+näköinen,+ajassa+mukana+oleva+ja+erilaisuuden+hyväksyvä+alkoi+kriisin+keskellä+menettämään+voimansa",+mutta+tuo+unelma+ei+ollut+Jumalan+unelma,+sillä+Jumalan+seurakunta+tulee+olla+Kristuksen+näköinen+(1.+Joh.+4:17),+ei+mukautuva+tässä+maailmanajassa+(Room.+12:2)+ja+pyhien+yhteisö,+jossa+valheveljet+eivät+saa+vallita+(1.+Kor.+5:11).+Miksi+tuo+jumalaton+näky+menetti+voimansa?
Tämä+vakava+Jumalan+sana+toteutui+hyvin+tarkasti+ja+nyt+hän+itkee+katkerasti.
"Minä+mietin+päästäkseni+tästä+selvyyteen;+mutta+se+oli+minulle+ylen+vaikeata,+kunnes+minä+pääsin+sisälle+Jumalan+pyhiin+salaisuuksiin+ja+käsitin,+mikä+heidän+loppunsa+on+oleva.+Totisesti,+sinä+panet+heidät+liukkaalle,+perikatoon+sinä+heidät+syökset.+Kuinka+he+joutuvatkaan+äkisti+turmioon!+He+hukkuvat,+heidän+loppunsa+on+kauhistava.+Niinkuin+unen+käy+herätessä,+niin+sinä,+Herra,+kun+heräjät,+heidän+valhekuvansa+hylkäät."+-+Psalmi+73:16-18
Koska+hän+ei+saanut+enää+sisältäkin+manipuloitua+seurakuntaa+uuteen+unelmaansa,+vaan+törmäsi+vanhoihin+Jumalan+pylväisiin,+hän+murskautui+kuin+vedet+kalliota+vastaan,+sillä+vanhurskas+ei+horju.+Herra+armahtakoon+kaikkia+niitä,+jotka+perustavat+valhekuville+elämänsä+eivätkä+Jumalan+sanaan.
Haluan+korostaa,+että+näissä+samoissa+vaiheissa+olevia+seurakuntia+on+paljon,+joissa+toisissa+menee+tämä+"unelma+ihmisen+seurakunnasta"+läpi+ja+toiset+pysyvät+pystyssä+armosta,+jolloin+jää+kuva+Jumalan+seurakunnasta.+Aamen.
"Jos+Herra+ei+huonetta+rakenna,+niin+sen+rakentajat+turhaan+vaivaa+näkevät.+Jos+Herra+ei+kaupunkia+varjele,+niin+turhaan+vartija+valvoo."+-+Psalmi+127:1
Siunauksin,+MM.
11.02.2019 01:15
Rauhan+tervehdys+
Olen+varma.+Tiedän+missä+hengessä+tuo+entinen+pastori+on,+joka+edelleenkin+
on+hyvä+ystävä+ja+saa+tukea+homosuhteessa+elävältä+uskon+sanan+entiseltä+apostolilta.+Kukaan+tervehenkinen+ei+ole+hengellisessä+yhteydessä+noin+syvällä+julkisynnissä+elävän+kanssa.
Jokainen+varmasti+pystyy+katkeruuden+aistimaan+tuosta+blogista,+joka+muistuttaakin+paljon+Patrick+Tiaisen+uutta+blogia.
Heille+on+tullut+tämä+valaistuminen,+että+eivät+enää+yritä+edes+taistella+syntinsä+vastaan+vaan+hyväksyvät+syntielämänsä.+Tämä+johtuu+siitä,+kun+ei+olla+koskaan+käyty+Golgatalla.
Tarina+on+traaginen,+mutta+ei+ainutlaatuinen+ja+esimerkiksi+Helsingin+Saalemissa+on+identtinen+tilanne,+mutta+vain+pari+askelta+jäljessä.+Näitä+eksyttäjiä+on+kaatunut+monia+ja+vielä+tulee+kaatumaan,+koska+niin+Jumalan+sana+sanoo.
"Sillä+semmoiset+ovat+valheapostoleja,+petollisia+työntekijöitä,+jotka+tekeytyvät+Kristuksen+apostoleiksi.+Eikä+ihme;+sillä+itse+saatana+tekeytyy+valkeuden+enkeliksi.+Ei+ole+siis+paljon,+jos+hänen+palvelijansakin+tekeytyvät+vanhurskauden+palvelijoiksi,+mutta+heidän+loppunsa+on+oleva+heidän+tekojensa+mukainen."+-+2.+Korinttolaiskirje+11:13-15
Ei+voida+kuitenkaan+sanoa,+ettei+oltaisi+varoitettu,+vaan+tässäkin+tapauksessa+valtavan+moni+ilmoitti+eksyneeksi+pastorilla+suoraan+asiat,+mutta+hän+ei+tahtonut+kuunnella.+Varoitin+myös+vuosi+sitten+hänen+isäänsä,+joka+tuli+jutteleen+kanssani,+koska+tunnemme.
Kaikki+meni+aivan+Raamatun+mukaisesti,+niin+hyvässä+kuin+pahassa.+Jumala+on+edelleen+valtaistuimella.
Siunauksin,+MM.
10.02.2019 12:28
...+
Näiden+Kristuksen+jalojen+sotamiesten+aseet+eivät+olleet+lihalliset+vaan+Jumalan+sana,+jota+he+jatkoivat+viljelemällä+sitä+raamattupiirin+muodossa,+joka+edelleen+jatkuu+sekä+uskoonkin+on+tullut+ihmisiä+tuon+Sanan+voimalla,+sillä+"olette+uudestisyntyneet,+ette+katoavasta,+vaan+katoamattomasta+siemenestä,+Jumalan+elävän+ja+pysyvän+sanan+kautta"+(1.Piet.+1:23).
Jumalan+sana+menestyi.
"Uskon+kautta+he...+sammuttivat+tulen+voiman,+pääsivät+miekanteriä+pakoon,+voimistuivat+heikkoudesta,+tulivat+väkeviksi+sodassa,+ajoivat+pakoon+muukalaisten+sotajoukot"+-+Heprealaiskirje+11:34
Tuli+kevät+ja+tuli+jäteauto,+joka+vei+eksyttäjän+pois,+mutta+vasta+sen+jälkeen+kun+synninmitta+tuli+täyteen,+kun+tuo+paha+pastori+oli+viimeisenä+tempauksenaan+ajanut+seurakunnan+israeltyön+alas.
Mies+jäi+mielenterveysongelmien+takia+pois,+hänen+avioliitto+hajosi+ja+hän+lankesi+syntiin,+ja+Jumalan+sana+toteutui,+sillä+"jo+ammoisista+ajoista+heidän+tuomionsa+valvoo,+eikä+heidän+perikatonsa+torku"+(2.Piet.+2:3).+Seurakunnan+tuhoajan+palkka+on+kauhistava.
Nyt+tuo+mies+katkerana+edelleen+ulkopäin+mustamaalaa+hyvän+pahaksi+syyttäen+omista+ongelmistaan+ulkopuolisia+jakaen+katkeria+kirjoituksia+blogiinsa.
Ulkopuoliset+eivät+näistä+vaiheista+juurikaan+tiedä+ja+en+halua+tässä+nimejä+tuodakaan+esille+sen+enempää,+vaan+tässä+kunnia+menee+Kristukselle+ja+voima+oli+Jumalan+sana.+Itse+olin+läheltä+seuraamassa,+mutta+en+kovin+aktiivisessa+osassa+kuin+rukoillen+ja+antaen+kysymyksiin+vastauksia.+
Kun+totuudessa+olevat+veljet+ovat+yhtä,+on+Herra+väkevänä+heidän+keskellään.+Ja+totuus+ansaitse+kuitenkin+tulla+kerrotuksi,+sillä+toivoisin+monien+ottavan+tästä+kertomuksesta+vaarin.
"Sillä+me+emme+voi+mitään+totuutta+vastaan,+vaan+totuuden+puolesta."+-+2.+Korinttolaiskirje+13:8
Oletko+sinä+totuuden+puolella?+Sillä+jos+olet,+niin+olet+Jeesuksen+Kristuksen+puolella,+joka+on+Tie,+Totuus+ja+Elämä,+sillä+"sitä+varten+Jumalan+Poika+ilmestyi,+että+hän+tekisi+tyhjäksi+perkeleen+teot"+(1.Joh.+3:8).+Kiitos+ja+kunnia+kirkastetulle+Vapahtajalle.+Aamen.
Siunauksin,+MM.
09.02.2019 20:50
Rauhan+tervehdys.
Tästä+samasta+olen+kuullut,+että+aika+moni+on+lähtenyt+Malmin+Saalemiin+tai+One+Waylla,+kun+uuskarismaattinen+ja+hillsongilainen+yökerhokristillisyys+tuntuu+luopumukselta,+jota+se+onkin.+Ja+tämä+on+surullista+seurata+mihin+suuntaan+Mäkilä+ja+Yrjölä+kuljettavat+liikettä,+mutta+jos+katsoo+heidän+uusapostolista+ja+uskonsanalaista+pohjaansa,+niin+tämä+ei+varmasti+yllätä.
Muutos+aina+aika+tarkasti+ajettu+"äärikarismaatin+käskirjan"+mukaisesti+jopa+pilkkutarkasti.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14732118/aarikarismaatikon-kasikirja
Se+on+myös+ikävää,+että+ne+vanhat+raittiit+veljet+ja+sisaret+valitsevat+punkkeriin+piiloutumisen+eivätkä+astu+rintamalle+puolustamaan+heille+aikaisemmin+rakasta+seurakuntaa.+Totta+kai+siitä+on+seurauksensa,+kun+totuuden+puolesta+seisoo+rintamassa,+mutta+Suomikin+olisi+menettänyt+itsenäisyytensä,+jos+samanlainen+käpykaartilainen+asenne+olisi+ollut+sodassa+suomalaisille,+mutta+sen+sijaan+veteraanit+taisteli,+uhrautuivat+ja+puolustivat+suunnatonta+vihollista+vastaan.
"Ainoa+asia+mitä+tarvitaan+pahan+voittoon,+on+että+hyvä+ihmiset+eivät+tee+mitään."+-+Edmund+Burke
Haluaisin+vielä+kuulla+kasapanoksen+räjähdyksen+niiltä+vanhemmilta+helluntailaisilta,+jotka+eivät+valitse+kiikkutuolia+vaan+Hengen+miekan.+Näitä+reservissä+olijoita+kun+kuitenkin+on+vielä+paljon+jäljellä,+jotka+tietävät+totuuden,+mutta+suvaitsevat+ja+tulevat+osalliseksi+heidän+pahoista+teoistaan.+Herätkää+veljet+ja+sisaret.+Saatana+on+voitettu+vihollinen.
"Olkaa+siis+Jumalalle+alamaiset;+mutta+vastustakaa+perkelettä,+niin+se+teistä+pakenee.+Lähestykää+Jumalaa,+niin+hän+lähestyy+teitä."+-+Jaakob+4:7-8
Siunauksin,+MM.
07.02.2019 00:45
Rauhan+tervehdys.
Kalvinisti?+En+usko+kerran+pelastettu+ja+aina+pelastettu+oppiin,+sillä+sille+ei+ole+raamatullista+tukea.+En+myöskään+usko+kohtaloon+enkä+orjuuteen,+vaan+vapauteen,+jossa+meidän+uskollisuutemme+koetellaan.+Jos+Raamatusta+löydät+muun+opin,+niin+mistä+löydät+sille+tuen?
"Mutta+minkä+minä+teille+sanon,+sen+minä+sanon+kaikille:+valvokaa."+-+Markus+13:37
Kalvinismin+väärät+opit:
https://www.youtube.com/watch?v=aqv4F_PTCFM
Siunauksin,+MM.
01.02.2019 20:38
Rauhan+tervehdys.
Vastaus+on+puolittain+oikea.+Vieras+henki+vie+järjen+käytön+pois,+vaikka+Sanaa+sanoo,+että+"älkää+sentähden+olko+mielettömät,+vaan+ymmärtäkää,+mikä+Herran+tahto+on"+(Ef.+5:17),+mutta+he+kyllä+arvostelevat+ja+tuomitsevatkin+kovasti,+mutta+heillä+on+väärä+mittapuu+ja+arviointiväline.
Korostus+on+tavattoman+paljon+kokemuksessa+ja+toisaalta+maalaatan+kuva,+että+uskossa+tulee+laittaa+järki+syrjään.+Järki+halutaan+laittaa+pois,+koska+raamatullinen+arviointi+tapahtuu+aina+mielen+alueella+ja+parannuksen+tekokin+on+syvällinen+mielenmuutos,+mutta+niin+on+myös+eksymys,+paitsi+väärään+suuntaan.+Onko+arviointi+ja+järjen+käyttö+sitten+raamatullista?
"Hengellinen+ihminen+sitä+vastoin+tutkistelee+kaiken,+mutta+häntä+itseään+ei+kukaan+kykene+tutkistelemaan.+Sillä:+'kuka+on+tullut+tuntemaan+Herran+mielen,+niin+että+voisi+neuvoa+häntä?'+Mutta+meillä+on+Kristuksen+mieli."+-+1.+Korinttolaiskirje+2:15-16
Jos+meillä+on+Kristuksen+mieli+ja+hengellinen+ihminen+tutkiskelee+kaiken,+kuinka+voi+olla+väärin+arvioida+omalla+Raamatun+valaisemalla+ymmärryksellä+ilmiöitä,+varsinkin+kun+olemme+lopunajassa,+jossa+Herramme+kehotti+valvomaan+meitä+kaikkea+(se+on+myös+jokaista+julistaa)?+Totuuden+Henki+antaa+kirkkaan,+selkeän+ja+totuudellisen+mielen,+joka+on+tarkoitettu+käytettäväksi+hyvään.
"Viimeisenä+aikana+tulee+pilkkaajia,+jotka+vaeltavat+jumalattomuutensa+himojen+mukaan.+Nämä+juuri+saavat+aikaan+hajaannusta,+he+ovat+sielullisia,+Henkeä+heillä+ei+ole."+-+Juuda+1:18-19
Tämä+Juudan+kirjaan+talletettu+profetia+viimeisistä+päivistä+on+käynyt+tarkasti+toteen.+Kun+nuhtelet+heitä,+he+ovat+pilkallisia+ja+ivallisia+vastauksissaan.+Heitä+ei+johda+Pyhä+Henki+vaan+omat+ristille+vietämättömät+halunsa+ja+himonsa,+sillä+Kristuksen+Jeesuksen+omat,+ovat+ristiinnaulinneet+lihansa+himoineen+ja+haluineen"+(Gal.+5:24),+mutta+joka+on+käännynnäinen+tai+eksynyt,+vaeltaa+omien+halujensa+mukaan+eli+hän+menee+tunteiden+vuoristoradassa.
Edeltävä+jae+näistä+hajaannusta+aiheuttavista+sielullisista+on+kuningas+Jaakon+käännökseen+käännettykin+"sensuel"-sanalla+eli+lopunaika+tulee+määrätty+sensuellisuus,+tunteellisuus+ja+fiilistely.+Se+on+varmasti+toteutunut+täysimittaisesti,+mutta+takana+on+jumalattomuus.
Tämä+näkyy+hyvin+vahvasti+esimerkiksi+mainoksissa+ja+markkinoinnissa,+ja+myös+yhä+enemmän+hengellisellä+puolella.+Tilaisuuksia+ei+esitellä+Jeesus+Kristus+ja+risti+edelle+pyhien+tilaisuutena,+vaan+yhä+enemmän+tunteisiin+vetoavilla+viettelyksillä.+Puhuessaan+viimeisten+päivien+eksymyksistä,+apostoli+Paavali+kirjoittaakin,+että+"Henki+sanoo+selkiästi,+että+viimeisillä+ajoilla+muutamat+luopuvat+uskosta+ja+ottavat+vaarin+viettelevistä+hengistä+ja+perkeleiden+opetuksista"+(1.Tim.+4:1,+Biblia).
Omalla+kohdallani+voin+sanoa+aivan+rehellisesti,+että+näiden+viettelevien+henkien+vaikutuksen+voi+kokea.+Määrätty+osa+minussa,+se+on+sieluni+eikä+henkeni,+kaipaisi+vuoristorataankin+tärinöihin,+nauruun+ja+kaatumisiin,+sillä+valtavat+rakkauden+tuntemukset+ovat+yleisiä+petoksen+hengessä.+Minähän+eksyin+kerran+hyvin+paljon+tästä+syystä.
"Mutta+mikä+on+hengellistä,+se+ei+ole+ensimmäinen,+vaan+se,+mikä+on+sielullista,+on+ensimmäinen;+sitten+on+se,+mikä+on+hengellistä."+-+1.+Korinttolaiskirje+15:46
Me+kaikki+olemme+aluksi+sielullisia,+kun+tulemme+uskoon.+Hengellisen+ihmisen+kasvu+ottaa+oman+aikansa+ja+siksi+on+hyvä+muistaa+vilpittömästi+eksyneitä+rukouksin.+Tiedän+paljon+veljiä+ja+sisaria,+jotka+ovat+vilpittömästi+menneet+noihin+harhoihin+ja+uskon,+että+osa+heistä+vielä+tulee+pois.+Valitettavasti+on+sitten+niitä,+jotka+ovat+olleet+pitkään+sisällä+harhoissa+ja+heidän+kohdallaan+on+tilanne+vakava.
Paha+ei+kuitenkaan+voida,+niin+kauan+kuin+ihmisellä+on+rakkaus+totuuteen+ja+hän+vilpittömästi+haluaa+mielummin+totuuden,+kuin+hyvät+lihalliset+kokemukset.+Ristihän+ei+anna+kuvaa+lihallisesti+ilosta,+vaan+kärsimyksestä,+mutta+kun+liha+kärsii,+niin+Henki+iloitsee.+Minut+menestysteologiasta+vapauttava+jae+löytyi+Pietarin+kirjeestä,+joka+itsekin+kerran+lankesi.
"Koska+siis+Kristus+on+kärsinyt+lihassa,+niin+ottakaa+tekin+aseeksenne+sama+mieli..."+-+1.+Pietari+4:1
Tässä+on+ristin+tie+kuvattuna.+Se+on+kaita,+sen+harvat+valitsevat+ja+siinä+ei+ole+mitään+lihallista+houkutusta,+mutta+se+on+oikea,+pyhä+ja+taivaaseen+vievä+tie.+Se+tie+on+Jeesus+Kristus.+Aamen.
Siunauksin,+MM.
01.02.2019 15:58
Rauhan+tervehdys
Miksi+evankelista+Filippus+ei+tunnistanut+Simon+noitaa+eksyneeksi+Apostolien+tekojen+luvussa+8?+Miksi+vasta+vanhimmat+tunnisti?
Siunauksin,+MM.
30.01.2019 15:11
Ihmiset+perustaa+suuret+valintansa+tunteisiin+ja+tosiasiassa+ihmisen+tietämys+monestakaan+asiasta+ei+ole+kovin+kummoista.+Joku+mersumies+mielestään+tietää+täydellisesti+kuinka+hyvä+on+mersu,+mutta+toinen+vaikkapa+bmw+expertti+aika+äkkiä+osaa+nähdä+ne+virheet+mitä+mersuissa+on+ja+mitä+mersumies+ei+halua+nähdä.+Näin+on+ihmisen+kohdalla,+koska+ihminen+on+ymmärtämätön+edes+ymmärtämään+itseänsä,+joka+näkyy+esimerkiksi+vuosittain+vaihtuvissa+ruokasuosituksissa.
Ja+mitä+enemmän+ihmiset+vieraantuvat+Jumalasta,+sitä+enemmän+he+tulevat+sielullisiksi+eli+tunteellisiksi.+Nykyinen+sekulaari+yhteiskunta+on+mitä+taikauskoisempi+ja+kiinnostunut+mitä+enemmän+okkultismista,+salatieteistä+ja+idän+uskontojen+rituaaleista,+etsien+niistä+valaistumista,+viisautta+ja+kokemuksia,+joka+pienenkään+tutkimuksen+perusteella+pitäisi+hedelmistä+näyttäytyä+kartettavaksi+asiaksi.+Hedelmistään+puu+tunnetaan.
Siihen+yhdyn+täysin,+että+ei+kannatta+etsiä+ihmisiltä+apua+hengelliseen+ongelmaan,+koska+ihmiset+ovat+vajavaisia+eikä+ihminen+koskaan+voi+sinusta+uskovaista+tehdä,+parhaassa+tapauksessakin+vain+uskonnollisen+käännynäisen,+joka+oppii+tottelemaan+määrättyjä+asioita,+mutta+jolta+uupuu+suhde+elävään+Jumalaan.
Omalla+kohdallani+Jumalan+piti+viedä+suurelle+pysähdys+matkalle,+kun+olin+Nokialla+matkapuhelinten+parissa+töissä+ja+sitten+alkoi+etsikkoaika:+fysiikka+petti,+työpaikka+oli+lähteä+(ja+lähtikin)+ja+avioero+oli+tulla,+samalla+kun+päihteiden+käyttö+lisääntyi.+Ulkoisesti+en+ollut+pekkaa+pahempi,+mutta+elin+synnissä+siinä+kun+missä+tahansa+muutkin+ihmiset.+Erään+väittelyn+seurauksena+uskovainen+työkaveri+vastasi+minulle:+"Mauno,+sinä+ja+minä+ollaan+tapettu+Jeesus".+Tämä+kovalle+väittelijälle+laittoi+luun+kurkkuun+(me+raahelaiset+olemme+kuulemma+sellaisia)+ja+päätin+tutkia+asian+perusteellisesti.+Aloin+kuuntelemaan+Raamattu+opetuksia+netistä+ja+halusin+selvittää,+että+mitä+Raamattu+on.+Kun+olin+aikalailla+kuunnellut+opetuksia,+tulin+ensiksi+vakuuttuneeksi+siitä,+että+Raamattu+on+totta+ja+se+vastaa+kysymyksiin+selvästi,+mutta+myös+siitä+että+minä+olen+tehnyt+syntiä.+Tein+jopa+syntilistan+(järjestelmällisenä+insinöörinä)+ja+menin+tämän+kanssa+uskovaiseksi+tietämäni+miehen+luokse+selvittään+asioita,+mutta+en+ajatellut+uskoontulla+ja+tiesin+ettei+minulla+olekaan+mahdollisuuksia+pelastua,+mutta+niin+kävi+että+siellä+rukoilimme+ja+halusin+ottaa+Jeesuksen+elämääni+Herraksi.+Sitä+päätöstä+en+ole+katunut.+Minä+tiedän,+että+Jeesus+on+totta,+koska+minulla+on+yhteys+Häneen.
"Jeesus+sanoi+hänelle:+'Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani'."+-+Johannes+14:6
Rohkaisen,+että+jatka+tuolla+tutkivalla+linjalla.+Totuus+on+tuolla+ulkona+ja+se+on+Hän,+joka+on+meidän+vuosiluvussa,+meidän+siniristilipussa+ja+juhlapyhissämmekin+esillä,+mutta+kirkkaiten+Jumalan+sanassa.+Haastan+sinua,+että+lue+Johanneksen+evankeliumi+läpi+ja+jos+et+muuta,+niin+sittenpä+osaat+väitellä+paremmin+vastaan,+kun+olet+sen+lukenut.+Se+löytyy+vaikkapa+tästä:
https://raamattu.fi/raamattu/KR38/JHN.1/Johannes-1
Siunauksin,+MM.
29.01.2019 17:04
Rauhan+tervehdys.
Jeesus+ei+sano,+että+noudattaa+Mooseksen+lakia+ja+kirkkohistoria+eikä+apostolinen+oppi+tunne+sitä,+että+Mooseksen+lakia+on+noudatettu,+vaan+tähän+tehtiin+jo+päätös+50+jKr+Jerusalemin+konferenssissa,+kun+apostolit+päättivät+siitä.
"Mutta+fariseusten+lahkosta+nousivat+muutamat,+jotka+olivat+tulleet+uskoon,+ja+sanoivat:+'Heidät+on+ympärileikattava+ja+heitä+on+käskettävä+noudattamaan+Mooseksen+lakia'.+Niin+apostolit+ja+vanhimmat+kokoontuivat+tutkimaan+tätä+asiaa."+-+Apostolien+teot+15:5-6
On+hyvä+havaita,+että+jos+sapattia,+lausummalla+Jeshuan+nimeä+ja+kiivailemalla+juutalaisten+lakiasetusten+puoleen+lähestyy+Jumalaa,+olisi+se+aloitettava+ympärileikkauksella,+sillä+se+on+selkeä+säännös+laissa,+aivan+kuten+vaikkapa+sapatti.+Kuuluko+nämä+Mooseksen+lain+pykälät+sitten+uskovaisille?
Apostolit+teki+päätöksen,+että+ei+ole+kuin+neljä+välttämätöntä+asiaa+ja+tekivät+tästä+kirjelmän+judaisteja+vastaan.+Se+kuuluu+seuraavasti.
"Me+apostolit+ja+vanhimmat,+teidän+veljenne,+lähetämme+teille,+pakanuudesta+kääntyneille+veljille+Antiokiassa+ja+Syyriassa+ja+Kilikiassa,+tervehdyksen.+Koska+olemme+kuulleet,+että+muutamat+meistä+lähteneet,+joille+emme+ole+mitään+käskyä+antaneet,+ovat+puheillaan+tehneet+teidät+levottomiksi+ja+saattaneet+teidän+sielunne+hämmennyksiin,+niin+me+olemme+yksimielisesti+nähneet+hyväksi+valita+miehiä+ja+lähettää+heidät+teidän+tykönne+rakkaiden+veljiemme+Barnabaan+ja+Paavalin+kanssa,+jotka+ovat+panneet+henkensä+alttiiksi+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+nimen+tähden.
Me+lähetämme+siis+Juudaan+ja+Silaan,+jotka+myös+suusanalla+ilmoittavat+teille+saman.+Sillä+Pyhä+Henki+ja+me+olemme+nähneet+hyväksi,+ettei+teidän+päällenne+ole+pantava+enempää+kuormaa+kuin+nämä+välttämättömät:+että+kartatte+epäjumalille+uhrattua+ja+verta+ja+lihaa,+josta+ei+veri+ole+laskettu,+ja+haureutta.+Jos+te+näitä+vältätte,+niin+teidän+käy+hyvin.+Jääkää+hyvästi!"+-+Apostolien+teot+15:23-29
Huomaa,+että+tällainen+lakipykälä+oppi+saa+tänäkin+päivänä+monia+hämmennyksiin,+vaikka+ei+tätä+onneksi+missään+kirkkokunnassa+tai+herätysliikkeessä+opeteta+ellei+adventisteja+ja+joitakin+lahkoja+lasketa+mukaan,+mutta+heillä+on+isompiakin+ongelmia.
On+vain+siis+ennen+lakia+annetut+käskyt,+jotka+jo+annettiin+Nooalle,+että+vältetään+epäjumalille+uhrattua+(esim.+Halal+ruoka),+verta+(kuten+verimakkara)+ja+lihaa+jossa+on+veri+ja+haureutta+(kaikkea+avioliiton+ulkopuolista+kanssakäymistä).+Tämä+on+apostolinen+oppi.
Toki+lain+alle+joutuneita+on+hyvä+evankelioida,+mutta+usein+se+on+yhtä+vaikea+kuin+voittaa+juutalaisia+Kristukselle,+sillä+laki+vetää+verhon+silmille+ja+siihen+yhtyy+lihallinen+ihminen,+joka+on+aina+lain+alainen+ja+hänelle+armokin+on+ansaittua+hyvin+tekojen+kautta.+Apostoli+Paavali+kertoo+tästä.
"Olen+ollut+juutalaisille+ikäänkuin+juutalainen,+voittaakseni+juutalaisia;+lain+alaisille+ikäänkuin+lain+alainen,+vaikka+itse+en+ole+lain+alainen,+voittaakseni+lain+alaiset."+-+1.+Korinttolaiskirje+9:20
Jos+menet+Israeliin,+voit+viettää+sapattia+ettet+ole+loukkaukseksi+ja+voit+voittaa+sieluja,+mutta+se+ei+tee+ketään+hurskaammaksi+eikä+se+ole+kristityille+kuuluva+käsky,+vaan+kristityillä+on+uudet+rakkauden+käskyt+sydämessä+eikä+enää+kivitaulua.
"Muutamat+ovat+hairahtuneet+niistä+pois+ja+poikenneet+turhiin+jaarituksiin,+tahtoen+olla+lainopettajia,+vaikka+eivät+ymmärrä,+mitä+puhuvat+ja+minkä+varmaksi+väittävät."+-+1.+Timoteus+1:6-7
Huomaa+apostolin+antama+ensimmäinen+varoitus+nuorella+evankelista+Timoteukselle.+Nuoret+miehet+ovat+erityisen+alttiita+lakihenkisyydelle,+kun+taas+sisarilla+on+houkutus+äärikarismaattisuuteen.+Ne+ovat+kuin+kaidan+tien+kaksi+ojaa.+Mutta+nämä+molemmat+johtaa+turhiin+jaarituksiin+ja+mietintään,+että+mihin+kellon+aikaan+sapatti+alkaa+tai+mitenkä+oikein+lausun+täydellisesti+Messiaan+nimen,+kun+Jumala+on+kiinnostunut+sydämen+tilasta.
"Mutta+me+tiedämme,+että+laki+on+hyvä,+kun+sitä+lain+mukaisesti+käytetään+ja+tiedetään,+että+lakia+ei+ole+pantu+vanhurskaalle,+vaan+laittomille+ja+niskoitteleville,+jumalattomille+ja+syntisille,+epähurskaille+ja+epäpyhille,+isänsä+tappajille+ja+äitinsä+tappajille,+murhamiehille,+haureellisille,+miehimyksille,+ihmiskauppiaille,+valhettelijoille,+valapattoisille+ja+kaikelle+muulle,+mikä+on+tervettä+oppia+vastaan."+-+1.+Timoteus+1:8-10
Laki+on+kasvattaja+Kristukseen,+mutta+Kristuksessa+kasvattaa+armo.+Siksi+tässä+apostolin+listassa+on+äärimmäisen+pahat+synnit+esillä,+jotka+ovat+ihmisillä,+mitkä+ovat+Kristuksen+ulkopuolella.+
"Sillä+minä+olen+lain+kautta+kuollut+pois+laista,+elääkseni+Jumalalle.+Minä+olen+Kristuksen+kanssa+ristiinnaulittu."+-+Galataiskirje+2:19
Ihminen+on+lain+alla+niin+kauan,+kuin+tulee+epätoivoiseksi+omasta+elämästään,+omasta+vanhurskaudestaan+ja+omista+pyhitys+yrityksistään.+Usein+lakihenkinen+rypeekin+raskaassa+synnissä;+piilo+juopottelua,+pornoa+ja+päihteitä+sekä+valheita.+Laki+ei+tee+vanhurskaaksi.
Lain+jälkeen+tulee+Kristus+ja+siksi+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+uskovaiselle.+Aamen.
https://www.youtube.com/watch?v=U3M_sfswMeQ
Siunauksin,+MM:
29.01.2019 16:51
Rauhan+tervehdys.
Kysyjälle+voisi+todeta,+että+kristityt+ovat+2,000+vuotta+sitten+tutkineet+Raamattua+ja+jos+tässä+olisi+oikea+ristiriita,+se+olisi+tietenkin+aika+päivää+sitten+tuotu+esille.+Jos+kuitenkaan+ristiriita+ei+ole+Raamatussa+vaan+sen+lukijassa?
Sanot,+että+eikö+Jumala+tiedä+että+valo+on+hyvää?+Kyllä,+ja+Jumala+tiesi+koko+luomiskertomuksen+etukäteen+ulkoa+eikä+sitä+ihmisille+kerrotukkaan,+kuin+vasta+Mooseksen+kautta+(ja+perimätiedossa+vajavaisesti+sitä+ennen),+mutta+Jumala+kirjoittikin+Raamatun+meille.+Sinulle+ja+minulle,+että+me+ymmärtäisimme+että+valkeus+on+hyvä+(ja+pimeys+ei).+
Ja+sitten+kun+siteerasit,+että+ensin+tuli+valkeus+ja+sitten+nostat+ongelman+auringosta+ja+kuusta,+niin+sehän+väite+on+jo+ristiriidassa,+koska+valkeus+oli+sitä+ennen.+Se+oli+ihme,+aivan+kuten+luomistyöt+kaikki,+sillä+ihminen+ei+vieläkään+kykene+luomaan+tyhjästä+ja+pelkästä+materiaalista+mitään+elävää+eikä+esimerkiksi+luomaan+uutta+kättä.
Raamattu+on+myös+kirjoitettu+-+ei+kirjanoppineille+ja+ihmisviisaille+vaan+-+tavalisille+ihmisille.+Kun+Raamattu+varoittaa+epäjumalista+eli+vääristä+jumalista,+niin+eikö+ateistitkin+väitä+kristityille,+että+mistä+tiedät+että+teidän+jumalanne+on+oikea?+Tarkoittaako+tämä+sitten,+että+ateisti+uskoo+kaikkiin+noihin+jumaliin?+Ei,+vaan+ateisti+käyttää+käsitettä+jumala+aivan+kuten+Raamattukin,+sillä+maailmassa+on+valtavasti+jumaliksi+kutsuttuja+epäjumalia,+kuten+tiedämme.
Olen+joskus+väitellyt+jonkun+kanssa+näin+vastaillen+kymmeniin+ellei+satoihin+kysymyksiin,+mutta+ei+tällainen+kysely+johda+totuuteen,+jos+kysyjä+ei+etsi+totuutta+vaan+halua+löytää+virheitä+Raamatusta,+ettei+siihen+tarvitse+uskoa.
"Ja+sentähden+me+myös+lakkaamatta+kiitämme+Jumalaa+siitä,+että+te,+kun+saitte+meiltä+kuulemanne+Jumalan+sanan,+otitte+sen+vastaan,+ette+ihmisten+sanana,+vaan,+niinkuin+se+totisesti+on,+Jumalan+sanana,+joka+myös+vaikuttaa+teissä,+jotka+uskotte."+-+1.+Tessalonikalaiskirje+2:13
Pysähdy+kuitenkin+vilpittömästi+tämän+totuuden+äärelle,+että+Raamattu+on+maailman+luetuin,+maailman+printatuin,+maailman+käännetyin+ja+maailman+tutkituin+kirja,+ihmiskunnan+ehdoton+best+seller.+Voisiko+se+olla+mahdollista,+että+se+on+todella+Jumalan+sana?+Älä+kysele+ihmisiltä+vaan+laita+Jumala+koetukselle,+etsi+Häntä+kokosydämestäsi+ja+Raamattu+lupaa,+että+sinä+löydät+Hänet.+Hänet,+joka+lähetti+Poikansa+Jeesuksen+Kristuksen+syntisiä+pelastamaan+-+se+tarkoittaa+sinua+ja+minua.
Usein+on+kuitenkin+niin,+että+Jumalaa+ei+löydä+mieli+vaan+sydän.+Eihän+kukaan+oikeasti+autoakaan+osta+päällään+järkeillen,+vaan+sydämellä+sen+mikä+tuntuu+hyvältä+ja+etsii+siihen+sitten+järkeilynsä.
"Sillä+minä+tunnen+ajatukseni,+jotka+minulla+on+teitä+kohtaan,+sanoo+Herra:+rauhan+eikä+turmion+ajatukset;+minä+annan+teille+tulevaisuuden+ja+toivon.+Silloin+te+huudatte+minua+avuksenne,+tulette+ja+rukoilette+minua,+ja+minä+kuulen+teitä.+Te+etsitte+minua+ja+löydätte+minut,+kun+te+etsitte+minua+kaikesta+sydämestänne."+-+Jeremia+29:11-13
PS.+Jos+luomisen+mysteerit+kiinnostaa,+joita+ihmisen+on+vaikea+hahmottaa+ja+siitä+on+yhä+kummallisempia+teorioita+multiversumeineen+tänä+päivänä,+niin+tässä+on+opetukseni+niin+tieteen+kuin+Raamatun+valossa+maailman+synnystä.
https://www.youtube.com/watch?v=fG6TlUDqp_8
Siunauksin,+MM.
29.01.2019 16:33
Rauhan+tervehdys.
En+tietenkään+voi+tehdä+sellaisesta+parannusta,+josta+ei+ole+aihetta.+Jeremiah+Johnsonin+profetia+Trumpista+on+toteutunut+hyvin+tarkasti+(jos+osaa+erottaa+maallisen+hengellisestä)+ja+Joelin+armeija+ei+ole+seurakunta.
Esimerkiksi+näistä+jakeista+kirjoitti+jo+aikaan+Kaarlo+Syväntö+seuraavasti,+jonka+tulkintaan+en+täysin+yhdy,+mutta+hänkään+ei+Raamatun+alkutekstejä+tunteva+pitänyt+sitä+suinkaan+seurakuntana+vaan+vihollisarmeijana,+joka+iskee+Israelia+vastaan.
"Jooel+2:8:+"Toinen+ei+sysi+toistansa:+jokainen+kulkee+omaan+suuntaansa.+Heittoaseitten+välitse+ne+syöksyvät+pysähtymättä."
Tässä+on+osa+Herran+vihan+päivän+kuvauksesta.+Kun+tutkitaan+kohtaa+tarkasti,+käy+siitä+selville,+että+taisteluissa+käytetään+koneihmisiä,+robotteja.+Suomalaisesta+käännöksestä+on+jätetty+pois+tärkeä+yksityiskohta,+joka+on+englantilaisissa+käännöksissä:+"They+are+not+wounded."+Tämä+on+suomeksi:+"He+eivät+haavoitu."+Vanhassa+suomalaisessa+käännöksessä+onkin:+"Niin+ei+heitä+haawoiteta."+Lue+Jooel+2:7-11.
Jooel+2:20:+"Ja+mikä+pohjoisesta+tulee,+sen+minä+karkoitan+teistä+kauas+ja+syöksen+sen+kuivaan+ja+autioon+maahan,+sen+alkupään+Idänmereen+ja+sen+loppupään+Länsimereen.+Ja+siitä+nousee+löyhkä,+nousee+katku.+Sillä+suuria+se+on+yrittänyt."
Tässä+on+kyse+pohjoisen+suurvallan+(Venäjän)+hyökkäyksestä+Israeliin+ja+hyökkääjien+kohtalosta.+Suomalainen+käännös+ei+ole+tarkka+eikä+oikea.+Heprealainen+Raamattu+sanoo:+"Pohjoisesta+tulevan+armeijan+minä+heitän+kauaksi+sinusta+ja+vien+sen+autioon+ja+karuun+maahan,+joka+rajoittuu+äärimmäiseen+mereen+idässä+ja+viimeiseen+mereen+pohjoisessa."+Tämä+kuvaus+sopii+vain+Siperiaan.+Sitä+rajoittaa+idässä+Beringin+meri+ja+pohjoisessa+Jäämeri.+Sanaa+"länsimeri"+EI+OLE+heprealaisessa+tekstissä,+Jumalalle+kiitos.+Jos+se+siinä+olisi,+se+merkitsisi+sitä,+että+Suomi,+Ruotsi+ja+Norja+joutuisivat+pysyvästi+Venäjän+vallan+alle.+Länsimerihän+olisi+tällöin+Atlantin+valtameri.
Huolellisimmat+raamatuntutkijat+ja+-tuntijat+ovat+sitä+mieltä,+että+Googin+sodassa,+josta+on+tarkka+kuvaus+Hes.+36:1-23:ssa+ja+39:1-16:ssa,+koko+kommunistisen+Venäjän+laaja+imperiumi+romahtaa+ja+sen+alaisina+olevat+kansat+vapautuvat.+Venäjän+vallan+TÄYTYY+ROMAHTAA,+ennen+kuin+Euroopan+kymmenvaltioliitto+voi+muodostua+entisen+Rooman+valtakunnan+alueelle.+Unkari,+Bulgaria+ja+Romania+kuuluivat+entiseen+Rooman+valtakuntaan+ja+niiden+täytyy+vapautua+Venäjän+orjuudesta+voidakseen+liittyä+Danielin+ennustamaan+valtioliittoon.+Vrt.+Dake's+Annotated+Reference+Bible,+s.+855.+Suomikin+tulee+saamaan+takaisin+Venäjän+valloittamat+alueet.+Kirjan+Mietteitä+Googin+sodasta,+jossa+on+kerrottu+mm.+rovasti+Nyholmin+vuonna+1877+saama+erikoinen+ilmestys,+ennustukset+ovat+samoilla+linjoilla+kuin+Jumalan+sanan+ennustukset.
Kommunistisen+hallituksen+romahtaessa+Venäjällä+avautuvat+ovet+vähäksi+aikaa+evankeliumin+julistukselle,+ennen+kuin+antikristus+nousee+valtaan.+Tukholmassa+toimii+jo+nyt+seura,+joka+julkaisee+ja+kustantaa+Uusia+testamentteja+ja+evankeliumeja+Venäjällä+oleville+kansoille.+Siellä+on+yli+sata+miljoonaa+ihmistä+jotka+kuuluvat+ei-slaavilaisiin+kansoihin+ja+jotka+eivät+edes+kunnolla+osaa+venäjää.+Jumalan+sanan+painattaminen+Venäjällä+asuville+kansoille+heidän+omilla+kielillään+on+hyvin+tärkeä+tehtävä+juuri+nyt."
Lähde:
http://tuomasjasuvi.jesusanswers.com/kosyvanto.htm
Jumalan+seurakunta+ei+tuhoa+puutarhaa+erämaaksi,+vaan+päinvastoin+muuttaa+erämaan+vesilähteiksi.
Siunauksin,+MM.
29.01.2019 02:04
23 / 34