Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Paluu Takaisin Raamattuun

Rauhan tervehdys.

Aikanamme tulee uusia oppeja laidasta laitaan: torontolaisuutta, uusapostolisuutta, uuskalvinismia, sessationalismia, preterismiä ja monia vieraita oppeja, jotka kertovat siitä että Raamatun tuntemus laskee nyt nopeasti Suomessa, vain harvat kristityt ovat lukeneet läpi Raamatun ja vielä harvemmat lukevat sitä säännöllisesti.

Täälläkin palstalla on paljon ilmeisiä kysymyksiä tai väittämiä, jotka huomaa tulevan siitä ettei tunneta Raamattua.

"Katso, he ovat hyljänneet Herran sanan-mitä heillä on viisautta?" - Jeremian kirja 8:9

Tähän lääkkeeksi olen tehnyt kolme Raamattuun liittyvää opetussarjaa, jotka auttavat ystävä sinua lukemaan Raamattua, innostavat tutkimaan viisauden ja tiedon aarteita Kristuksessa sekä tuntemaan Jumalan tahtoa, että tietäisimme mitä Jumala on meille luvannut.

Mutta mitä sanoo Raamattu? - Osa 1
https://www.youtube.com/watch?v=W-t6EgQpFf8

Mutta mitä sanoo Raamattu? - Osa 2
https://www.youtube.com/watch?v=m2rhroOt65g

Mutta mitä sanoo Raamattu? - Osa 3
https://www.youtube.com/watch?v=Dy-zwsAADzM

Kaikissa Kirjoituksissa - Osa 1
https://www.youtube.com/watch?v=nfI0SuLoURI

Kaikissa Kirjoituksissa - Osa 2
https://www.youtube.com/watch?v=8-l7gxHC9dk

Kaikissa Kirjoituksissa - Osa 3
https://www.youtube.com/watch?v=l57Ag5KXPUQ

He Uskoivat Raamatun - Osa 1
https://www.youtube.com/watch?v=3fAYPpnDlXc

He Uskoivat Raamatun - Osa 2
https://www.youtube.com/watch?v=QFjdgQ46cbU

He Uskoivat Raamatun - Osa 3
https://www.youtube.com/watch?v=SxgCAXmzKsM

Siunauksin, MM.

155

1093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja hoi

      Olet ainaisessa oppositiossa. Sinusta ei juokse elävän veden virrat. Eksytyksistä on helppo kirjoittaa. Sinä ja monet muut kirjoittavat niistä. Siihen sinunkin taitosi loppuvat.

      • Anonyymi

        Allekirjoita kansalaisaloite sivustolla

        Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa

        Kiitos (jakakaa).


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍒 ­­N­­y­­m­f­­­o­­­m­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Sinulta Mauno unhotui listasasi yksi sinulle tärkeä suuntaus, eli "Maunolaisuus" !

      Se ja siten sinä itse kuulut tähän joukkoon:

      Gal. 4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.

      • Rauhan tervehdys.

        "Kuinka kauan te yhtä miestä ahdistatte, hänet yhdessä surmataksenne, niinkuin hän olisi kaatuva seinä, niinkuin murrettu muuri? He vain pitävät neuvoa, miten syöstä hänet korkeudestaan. He rakastavat valhetta, he siunaavat suullansa ja kiroavat sydämessänsä. Sela." - Psalmi 62:4-5

        On mairittelevaa, että kuinka monta aloitusta täälläkin on taas allekirjoittaneesta kirjoitettu, puhutaan maunolaisuudesta ja kuulin eräästä helluntaiseurakunnasta, että pastoriehdokkaalta oli kysytty vain kaksi kysymystä: "Mikä on mielipiteesi homoseksuaallisuudesta?" ja toiseksi: "Mikä on kantasi Mauno Mattilaan?"

        Mutta tosiasiassa Suomen Siionissa löytyy vaikka kuinka monia saarnaajia, joita voisi samalla tavalla ottaa käsiteltäväksi vaikka Veli-Pekka Joki-Erkkilä, joka ei sekään taida olla "sapattitotuudessa", mutta ymmärrän syyn miksi allekirjoittanutta erityisesti nostetaan tikun nokkaan.

        Minä puhun ääneen näistä eksytyksistä Suomessa nimeltä ja siitä seuraa tällaisia reaktioita. Aikanaan Paavo Hiltunen joutui samanlaisten koirien puremaksi koskettuaan samoihin ilmiöihin: menestysteologia ja torontolaisuus. Jopa Patmos lähetyssäätiö käänsi tykkinsä silloin Paavo Hiltusta vastaan, mutta nyt "koristavat profeettojen hautoja" kun julkaisevat hänen elämänkertaansa.

        Samaa hyökkäystä on saanut kokea Matti Pyykkönen, Juhani Aitomaa, Jouko Nieminen ja monet muut, jotka ovat nousseet tervettä oppia puolustamaan. Veteraanisaarnaja Matti Pyykkönenkin vaiettiin kuoliaaksi, vaikka kyseessä oli valtava aarrearkku hengellisiä rikkauksia puolelta vuosisataa!

        Tämä alue on tällainen, että tässä saa huomioita, jota ei kaipaisikaan, mutta koska itse olin noissa samoissa eksytyksissä, olen kokenut välttämättömäksi korjata tekemäni vääryydet varoittamalla niistä. Selvää on, että moni tässä loukkaantuu, mutta ei sillä ole merkitystä vaan Jumalan kunnia on kyseessä, kun kaikenlaisten tiaisten, närhien ja peipposten jälkeen harakatkin nauraa kohtaa herätyskristillisyydelle Suomessa ja moni hukkuu synteihinsä ilman mahdollisuutta tarttua evankeliumin sanomaan. Herra armahda.

        "Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut. Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun." - 1. Korinttolaiskirje 3:5-6

        PS. Aina joku loukkaantuja täällä sitten valittaa, että olen laittanut pois Facebook kavereista tai YouTuben kommenteista. Katselkaa tätä foorumia vähän ja ymmärrätte miksi on ajettava pois pilkkaaja, mutta esimerkiksi viime videolla on preteristisiä vastaväitteitä esillä ja se on sallittua, kun keskustelu pysyy asiassa.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        "Kuinka kauan te yhtä miestä ahdistatte, hänet yhdessä surmataksenne, niinkuin hän olisi kaatuva seinä, niinkuin murrettu muuri? He vain pitävät neuvoa, miten syöstä hänet korkeudestaan. He rakastavat valhetta, he siunaavat suullansa ja kiroavat sydämessänsä. Sela." - Psalmi 62:4-5

        On mairittelevaa, että kuinka monta aloitusta täälläkin on taas allekirjoittaneesta kirjoitettu, puhutaan maunolaisuudesta ja kuulin eräästä helluntaiseurakunnasta, että pastoriehdokkaalta oli kysytty vain kaksi kysymystä: "Mikä on mielipiteesi homoseksuaallisuudesta?" ja toiseksi: "Mikä on kantasi Mauno Mattilaan?"

        Mutta tosiasiassa Suomen Siionissa löytyy vaikka kuinka monia saarnaajia, joita voisi samalla tavalla ottaa käsiteltäväksi vaikka Veli-Pekka Joki-Erkkilä, joka ei sekään taida olla "sapattitotuudessa", mutta ymmärrän syyn miksi allekirjoittanutta erityisesti nostetaan tikun nokkaan.

        Minä puhun ääneen näistä eksytyksistä Suomessa nimeltä ja siitä seuraa tällaisia reaktioita. Aikanaan Paavo Hiltunen joutui samanlaisten koirien puremaksi koskettuaan samoihin ilmiöihin: menestysteologia ja torontolaisuus. Jopa Patmos lähetyssäätiö käänsi tykkinsä silloin Paavo Hiltusta vastaan, mutta nyt "koristavat profeettojen hautoja" kun julkaisevat hänen elämänkertaansa.

        Samaa hyökkäystä on saanut kokea Matti Pyykkönen, Juhani Aitomaa, Jouko Nieminen ja monet muut, jotka ovat nousseet tervettä oppia puolustamaan. Veteraanisaarnaja Matti Pyykkönenkin vaiettiin kuoliaaksi, vaikka kyseessä oli valtava aarrearkku hengellisiä rikkauksia puolelta vuosisataa!

        Tämä alue on tällainen, että tässä saa huomioita, jota ei kaipaisikaan, mutta koska itse olin noissa samoissa eksytyksissä, olen kokenut välttämättömäksi korjata tekemäni vääryydet varoittamalla niistä. Selvää on, että moni tässä loukkaantuu, mutta ei sillä ole merkitystä vaan Jumalan kunnia on kyseessä, kun kaikenlaisten tiaisten, närhien ja peipposten jälkeen harakatkin nauraa kohtaa herätyskristillisyydelle Suomessa ja moni hukkuu synteihinsä ilman mahdollisuutta tarttua evankeliumin sanomaan. Herra armahda.

        "Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut. Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun." - 1. Korinttolaiskirje 3:5-6

        PS. Aina joku loukkaantuja täällä sitten valittaa, että olen laittanut pois Facebook kavereista tai YouTuben kommenteista. Katselkaa tätä foorumia vähän ja ymmärrätte miksi on ajettava pois pilkkaaja, mutta esimerkiksi viime videolla on preteristisiä vastaväitteitä esillä ja se on sallittua, kun keskustelu pysyy asiassa.

        Siunauksin, MM.

        Petri Paavola julkaisi videon, jossa hän antoi vastineen sinun FB:ssä olevaan videoon, jossa olit arvostellut Petri Paavolaa. Mitä sanoit Paavolasta, koska kaikilla ei ole FB-tunnuksia? Asia ei käynyt ilmi edes Paavolan seityksestä.

        https://www.youtube.com/watch?v=_PBmHbzXpS0


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        "Kuinka kauan te yhtä miestä ahdistatte, hänet yhdessä surmataksenne, niinkuin hän olisi kaatuva seinä, niinkuin murrettu muuri? He vain pitävät neuvoa, miten syöstä hänet korkeudestaan. He rakastavat valhetta, he siunaavat suullansa ja kiroavat sydämessänsä. Sela." - Psalmi 62:4-5

        On mairittelevaa, että kuinka monta aloitusta täälläkin on taas allekirjoittaneesta kirjoitettu, puhutaan maunolaisuudesta ja kuulin eräästä helluntaiseurakunnasta, että pastoriehdokkaalta oli kysytty vain kaksi kysymystä: "Mikä on mielipiteesi homoseksuaallisuudesta?" ja toiseksi: "Mikä on kantasi Mauno Mattilaan?"

        Mutta tosiasiassa Suomen Siionissa löytyy vaikka kuinka monia saarnaajia, joita voisi samalla tavalla ottaa käsiteltäväksi vaikka Veli-Pekka Joki-Erkkilä, joka ei sekään taida olla "sapattitotuudessa", mutta ymmärrän syyn miksi allekirjoittanutta erityisesti nostetaan tikun nokkaan.

        Minä puhun ääneen näistä eksytyksistä Suomessa nimeltä ja siitä seuraa tällaisia reaktioita. Aikanaan Paavo Hiltunen joutui samanlaisten koirien puremaksi koskettuaan samoihin ilmiöihin: menestysteologia ja torontolaisuus. Jopa Patmos lähetyssäätiö käänsi tykkinsä silloin Paavo Hiltusta vastaan, mutta nyt "koristavat profeettojen hautoja" kun julkaisevat hänen elämänkertaansa.

        Samaa hyökkäystä on saanut kokea Matti Pyykkönen, Juhani Aitomaa, Jouko Nieminen ja monet muut, jotka ovat nousseet tervettä oppia puolustamaan. Veteraanisaarnaja Matti Pyykkönenkin vaiettiin kuoliaaksi, vaikka kyseessä oli valtava aarrearkku hengellisiä rikkauksia puolelta vuosisataa!

        Tämä alue on tällainen, että tässä saa huomioita, jota ei kaipaisikaan, mutta koska itse olin noissa samoissa eksytyksissä, olen kokenut välttämättömäksi korjata tekemäni vääryydet varoittamalla niistä. Selvää on, että moni tässä loukkaantuu, mutta ei sillä ole merkitystä vaan Jumalan kunnia on kyseessä, kun kaikenlaisten tiaisten, närhien ja peipposten jälkeen harakatkin nauraa kohtaa herätyskristillisyydelle Suomessa ja moni hukkuu synteihinsä ilman mahdollisuutta tarttua evankeliumin sanomaan. Herra armahda.

        "Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut. Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun." - 1. Korinttolaiskirje 3:5-6

        PS. Aina joku loukkaantuja täällä sitten valittaa, että olen laittanut pois Facebook kavereista tai YouTuben kommenteista. Katselkaa tätä foorumia vähän ja ymmärrätte miksi on ajettava pois pilkkaaja, mutta esimerkiksi viime videolla on preteristisiä vastaväitteitä esillä ja se on sallittua, kun keskustelu pysyy asiassa.

        Siunauksin, MM.

        Näinhän tämä AINA menee sinun kanssasi Mauno !

        Sinä et näe itse itsessäsija omassa toiminnassasi yhtään mitään vikaa !

        Sinä väität syyn olevan toisessa, eli siinä joka sinua kehoittaa itseäsi ja toimiasi tutkimaan !

        Näin sinä Mauno ulkoistat omat ongelmasi ja syntisi toisten kannettavaksi !

        Jos sinä olisit oikeasti Jumalan valmistama ja asettama opettaja, niin sinä silloin tietäisit sen, että miten kohoituksen sana otetaan oikein vastaan !

        Siis nyt kun minä sinua edellä kehoitin tutkimaan itseäsi ja omia toimiasi / toimintaasi, niin:

        1) Sinun olisi silloin tullut mennä Herrasi eteen kysymään Hänen arvioitaan tässä asiasta !

        Eikä vain alkaa saman tien syyttelemään kehoittajaa väärämieliseksi panettelijaksi ja pahaksi !

        2) Ja sen jälkeen kun olisit viipynyt Herran edessä kestäväisenä rukouksessa riittävän ajan, että omat sielulliset asjutksesi olisivat poistuneet, olisit voinut kuulla Herran arvioin !

        3) Ja vasta kuultuasi sen Herran arvion, sinä sitten olisit antanut minulle palautteen siitä, että oliko kehoituksen sanani Herran mukaan totta vai valhetta !

        Näin sen siis tulisi mennä !

        Mutta näinhän se ei mene todellakaan sinun kohdallasi Mauno !

        Mikä syy siihen ?

        Ylpeytesi ja paisuneisuutesi sen estää tehokkaasti, siksi sinua eivät uksonveljet / sisaret kykene auttamaan vapautumaan !

        Olet tavallaan noidankehässä ylpeytesi ja paisuneisuutesi kanssa.

        Olen todella todella pahoillani sinun puoleastasi Mauno !

        Olen todella yrittänyt auttaa, mutta se vain ei onnistu tuon tilasi vuoksi, ja tässä nyt näemme sen, kuinka vaarallinen se ylpeys oikeasti on !

        Saman ylpeytesi vuoksi sinä et aikoinaan uskonut uskovien varoituksia menestysteologian eksytyksistä ja siitä nyt olet pahoillasi ja häpeät !

        Eli sinun ongelmasi ydin on yhä ratkaisemmatta !

        Se ei ollut siis menestysteologia ja siihen eksyminen !

        Se perus ongelma ja ydin oli tämä sinun ylpeytesi ja paisuneisuutesi !

        Eli väärä sydämen asenne !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän tämä AINA menee sinun kanssasi Mauno !

        Sinä et näe itse itsessäsija omassa toiminnassasi yhtään mitään vikaa !

        Sinä väität syyn olevan toisessa, eli siinä joka sinua kehoittaa itseäsi ja toimiasi tutkimaan !

        Näin sinä Mauno ulkoistat omat ongelmasi ja syntisi toisten kannettavaksi !

        Jos sinä olisit oikeasti Jumalan valmistama ja asettama opettaja, niin sinä silloin tietäisit sen, että miten kohoituksen sana otetaan oikein vastaan !

        Siis nyt kun minä sinua edellä kehoitin tutkimaan itseäsi ja omia toimiasi / toimintaasi, niin:

        1) Sinun olisi silloin tullut mennä Herrasi eteen kysymään Hänen arvioitaan tässä asiasta !

        Eikä vain alkaa saman tien syyttelemään kehoittajaa väärämieliseksi panettelijaksi ja pahaksi !

        2) Ja sen jälkeen kun olisit viipynyt Herran edessä kestäväisenä rukouksessa riittävän ajan, että omat sielulliset asjutksesi olisivat poistuneet, olisit voinut kuulla Herran arvioin !

        3) Ja vasta kuultuasi sen Herran arvion, sinä sitten olisit antanut minulle palautteen siitä, että oliko kehoituksen sanani Herran mukaan totta vai valhetta !

        Näin sen siis tulisi mennä !

        Mutta näinhän se ei mene todellakaan sinun kohdallasi Mauno !

        Mikä syy siihen ?

        Ylpeytesi ja paisuneisuutesi sen estää tehokkaasti, siksi sinua eivät uksonveljet / sisaret kykene auttamaan vapautumaan !

        Olet tavallaan noidankehässä ylpeytesi ja paisuneisuutesi kanssa.

        Olen todella todella pahoillani sinun puoleastasi Mauno !

        Olen todella yrittänyt auttaa, mutta se vain ei onnistu tuon tilasi vuoksi, ja tässä nyt näemme sen, kuinka vaarallinen se ylpeys oikeasti on !

        Saman ylpeytesi vuoksi sinä et aikoinaan uskonut uskovien varoituksia menestysteologian eksytyksistä ja siitä nyt olet pahoillasi ja häpeät !

        Eli sinun ongelmasi ydin on yhä ratkaisemmatta !

        Se ei ollut siis menestysteologia ja siihen eksyminen !

        Se perus ongelma ja ydin oli tämä sinun ylpeytesi ja paisuneisuutesi !

        Eli väärä sydämen asenne !

        >>>3) Ja vasta kuultuasi sen Herran arvion, sinä sitten olisit antanut minulle palautteen <<<

        Mauno Mattila ei ole sinulle tilivelvollinen mistään, kuten en minäkään.

        Tekstisi Maunolle on kuin aikaisemmin minulle kirjoittamasi teksti.
        Kopsaatko kaikille saman tekstin, sehän onkin niin helpointa koska
        tuomitset samalla tavalla ja samoilla sanoilla kaikki, jotka sanaa
        pitävät esillä?

        Oletko siis kopsanut Maunolle saman tekstisi mitä olet minulle usein
        tänne kirjoittanut? Vai meneenkö se päinvastoin, että kopsaatkin minulle
        Maunolle jo aikaisemmin tekemiäsi kehotuksia? Tekstisi Maunolle on
        loppuun lähes sama, menestysteologian mainitsemiseesi asti.

        Minä en nimittäin ole koskaan ollut missään menestysteologiassa mukana
        enkä opeta missään sellaista teologiaa. Jos minun pitäisi itsestäni tehdä
        tässä kohtaa arvio, olen enemmän menetysteologi kuin menestysteologi.
        Raamatussahan on paradoksi; menettäessään kaiken, saa kaiken.
        Mutta koska harva menettää kaiken, luopuu kaikesta, harva saa kaiken.

        Mutta sinähän tämän jo tiedät koska olet perehtyt meitä kaikkia muita
        paremmin Raamattuun ja olet meidän kaikkien opettaja ja ojentaja.
        En tiedä pitäskö sinua kiittää tästä, mutta valitsen kiittämättömyyden
        koska hedelmäsi ei vaikuta hyvältä.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>3) Ja vasta kuultuasi sen Herran arvion, sinä sitten olisit antanut minulle palautteen <<<

        Mauno Mattila ei ole sinulle tilivelvollinen mistään, kuten en minäkään.

        Tekstisi Maunolle on kuin aikaisemmin minulle kirjoittamasi teksti.
        Kopsaatko kaikille saman tekstin, sehän onkin niin helpointa koska
        tuomitset samalla tavalla ja samoilla sanoilla kaikki, jotka sanaa
        pitävät esillä?

        Oletko siis kopsanut Maunolle saman tekstisi mitä olet minulle usein
        tänne kirjoittanut? Vai meneenkö se päinvastoin, että kopsaatkin minulle
        Maunolle jo aikaisemmin tekemiäsi kehotuksia? Tekstisi Maunolle on
        loppuun lähes sama, menestysteologian mainitsemiseesi asti.

        Minä en nimittäin ole koskaan ollut missään menestysteologiassa mukana
        enkä opeta missään sellaista teologiaa. Jos minun pitäisi itsestäni tehdä
        tässä kohtaa arvio, olen enemmän menetysteologi kuin menestysteologi.
        Raamatussahan on paradoksi; menettäessään kaiken, saa kaiken.
        Mutta koska harva menettää kaiken, luopuu kaikesta, harva saa kaiken.

        Mutta sinähän tämän jo tiedät koska olet perehtyt meitä kaikkia muita
        paremmin Raamattuun ja olet meidän kaikkien opettaja ja ojentaja.
        En tiedä pitäskö sinua kiittää tästä, mutta valitsen kiittämättömyyden
        koska hedelmäsi ei vaikuta hyvältä.

        Mvh J - K

        Mauno Mattila on tilivelvollinen Jumalalle !

        Sen jo tulisi riittää !

        Ne tlivälit Jumalan kanssa tulisi pitää lyhyinä !

        Mutta eihän kaliaisenne paisuneet ja ylpistyneet tätäkään perus asiaa vielä käsitä !

        Vaikka kumpikin on olevinaan niin opettajaa, että !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila on tilivelvollinen Jumalalle !

        Sen jo tulisi riittää !

        Ne tlivälit Jumalan kanssa tulisi pitää lyhyinä !

        Mutta eihän kaliaisenne paisuneet ja ylpistyneet tätäkään perus asiaa vielä käsitä !

        Vaikka kumpikin on olevinaan niin opettajaa, että !

        >>>Mutta eihän kaliaisenne paisuneet ja ylpistyneet tätäkään perus asiaa vielä käsitä !<<<

        Maunolla voisi olla aihetta ylpeyteen, mutta mistä minä olen paisunut ja ylpistynyt ja ylpeä?
        Kerro. Onko minullakin aihetta ylpistellä? Mistä???

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>3) Ja vasta kuultuasi sen Herran arvion, sinä sitten olisit antanut minulle palautteen <<<

        Mauno Mattila ei ole sinulle tilivelvollinen mistään, kuten en minäkään.

        Tekstisi Maunolle on kuin aikaisemmin minulle kirjoittamasi teksti.
        Kopsaatko kaikille saman tekstin, sehän onkin niin helpointa koska
        tuomitset samalla tavalla ja samoilla sanoilla kaikki, jotka sanaa
        pitävät esillä?

        Oletko siis kopsanut Maunolle saman tekstisi mitä olet minulle usein
        tänne kirjoittanut? Vai meneenkö se päinvastoin, että kopsaatkin minulle
        Maunolle jo aikaisemmin tekemiäsi kehotuksia? Tekstisi Maunolle on
        loppuun lähes sama, menestysteologian mainitsemiseesi asti.

        Minä en nimittäin ole koskaan ollut missään menestysteologiassa mukana
        enkä opeta missään sellaista teologiaa. Jos minun pitäisi itsestäni tehdä
        tässä kohtaa arvio, olen enemmän menetysteologi kuin menestysteologi.
        Raamatussahan on paradoksi; menettäessään kaiken, saa kaiken.
        Mutta koska harva menettää kaiken, luopuu kaikesta, harva saa kaiken.

        Mutta sinähän tämän jo tiedät koska olet perehtyt meitä kaikkia muita
        paremmin Raamattuun ja olet meidän kaikkien opettaja ja ojentaja.
        En tiedä pitäskö sinua kiittää tästä, mutta valitsen kiittämättömyyden
        koska hedelmäsi ei vaikuta hyvältä.

        Mvh J - K

        Äläkä Mvh J - K ala syyttelemään minua TAAS kerran väärin perustein !

        En ole kopsannut !

        Toisin kuin sinä itse !

        Eli vaikka sinä itse et keskustele, vaan kopsailet ja jaat linkkejä omiin vanhoihin kirjoituksiisi, niin minä EN toimi samoin väärin, kuin sinä !

        Eli nyt tyhmyyksissäsi menit tuomitsemaan itse itsesi, noilla omilla sanoillasi !

        Joten onneksi olkoon vaan !

        Sitten vielä tämäkin:

        " En tiedä pitäskö sinua kiittää tästä, mutta valitsen kiittämättömyyden
        koska hedelmäsi ei vaikuta hyvältä. "

        Kiittämättömyys on maailman palkka !

        Sinäkään et ole kunnolla tutkinut sitä, mitä sinulle olen kirjoittanut, vaan olet vain taistellut sitä vastaan, kun se ei sovi sinun itsesi rakentamaan oppirakennelmaan !

        Olisit kysynyt Herran arvioita ja oikeasti syventynyt tutkimaan sitä Sanaa, jota sinulle on jaettu !

        No, kuten huomaamme, niin sinulla on ns. "oma lehmä ojassa" ja hampaankolot täynnä, aiheuttamassa ongelmia ja purat nyt vain omaa pahaa oloasi.

        Ja meneehän se nyt kohdallasi juurikin noin kuten itse myönsit :

        " En tiedä pitäskö sinua kiittää tästä, mutta valitsen kiittämättömyyden "

        Kukin me valitsemme, mutta Herran edessä me kuitenkin lopulta vastaamme valinnoistamme !

        Tuohon syyttelyysi minun omasta "kaikkiteitävyydestäni" voin sen verran valaista sinua, että minä JO tietämällä tiedän sen, etten ymmärrä paljonkaan, vaan yhä hyvin vähän.

        Jumalan tiedon ja viisauden aarrekammioissa olisi PALJON aarteita !

        Tässäkin se menee taas samoin, kuten tuossa edellä kirjoitin, eli kun sinä syytät minua "kaikkitietäväisyydestä", niin sinä oikeasti olet itse siihen syypää !

        Sen paljastaa tuo sinun oma asenteesi, eli kiittämättömyytesi ja syyttelysi !

        Sen vielä kerron sinulle, että:

        1) Minä en kuvittele olevani mikään opettaja !

        2) Minä en taistele kaltaisesi kanssa mistään "tunkion kuninkuudesta" !

        3) Minulla ei ole mitään sivuja / sivustoja / opetusmateriaaleja ,saati oppirakennelmia !

        4) Minä en suosittele itse itseäni, kirjoitanhan anonyyminä !

        5) Enkä minä todellakaan kerää seuraajia / aamentajia itselleni !

        Eli me toimimme ihan eri tavoin, joten älä hyvä ihminen projisoi itseäsi minuun !

        Siis minä en toimi samoin kuin sinä, vaikka niin selvästi kuvitteletkin harhoissasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläkä Mvh J - K ala syyttelemään minua TAAS kerran väärin perustein !

        En ole kopsannut !

        Toisin kuin sinä itse !

        Eli vaikka sinä itse et keskustele, vaan kopsailet ja jaat linkkejä omiin vanhoihin kirjoituksiisi, niin minä EN toimi samoin väärin, kuin sinä !

        Eli nyt tyhmyyksissäsi menit tuomitsemaan itse itsesi, noilla omilla sanoillasi !

        Joten onneksi olkoon vaan !

        Sitten vielä tämäkin:

        " En tiedä pitäskö sinua kiittää tästä, mutta valitsen kiittämättömyyden
        koska hedelmäsi ei vaikuta hyvältä. "

        Kiittämättömyys on maailman palkka !

        Sinäkään et ole kunnolla tutkinut sitä, mitä sinulle olen kirjoittanut, vaan olet vain taistellut sitä vastaan, kun se ei sovi sinun itsesi rakentamaan oppirakennelmaan !

        Olisit kysynyt Herran arvioita ja oikeasti syventynyt tutkimaan sitä Sanaa, jota sinulle on jaettu !

        No, kuten huomaamme, niin sinulla on ns. "oma lehmä ojassa" ja hampaankolot täynnä, aiheuttamassa ongelmia ja purat nyt vain omaa pahaa oloasi.

        Ja meneehän se nyt kohdallasi juurikin noin kuten itse myönsit :

        " En tiedä pitäskö sinua kiittää tästä, mutta valitsen kiittämättömyyden "

        Kukin me valitsemme, mutta Herran edessä me kuitenkin lopulta vastaamme valinnoistamme !

        Tuohon syyttelyysi minun omasta "kaikkiteitävyydestäni" voin sen verran valaista sinua, että minä JO tietämällä tiedän sen, etten ymmärrä paljonkaan, vaan yhä hyvin vähän.

        Jumalan tiedon ja viisauden aarrekammioissa olisi PALJON aarteita !

        Tässäkin se menee taas samoin, kuten tuossa edellä kirjoitin, eli kun sinä syytät minua "kaikkitietäväisyydestä", niin sinä oikeasti olet itse siihen syypää !

        Sen paljastaa tuo sinun oma asenteesi, eli kiittämättömyytesi ja syyttelysi !

        Sen vielä kerron sinulle, että:

        1) Minä en kuvittele olevani mikään opettaja !

        2) Minä en taistele kaltaisesi kanssa mistään "tunkion kuninkuudesta" !

        3) Minulla ei ole mitään sivuja / sivustoja / opetusmateriaaleja ,saati oppirakennelmia !

        4) Minä en suosittele itse itseäni, kirjoitanhan anonyyminä !

        5) Enkä minä todellakaan kerää seuraajia / aamentajia itselleni !

        Eli me toimimme ihan eri tavoin, joten älä hyvä ihminen projisoi itseäsi minuun !

        Siis minä en toimi samoin kuin sinä, vaikka niin selvästi kuvitteletkin harhoissasi !

        Johan taas innostuit ja pääsit vauhtiin syyttää syyttämisestä,
        jota syyttämistä itse harrastat tuhka tiheään???

        >>>minä JO tietämällä tiedän sen, etten ymmärrä paljonkaan, vaan yhä hyvin vähän.<<<

        Miksi sitten ojennat kaikkia vääristä opeista ja väärästä toiminnasta
        ja kopsaat ahkerasti tänne Raamattua vastauksiksi ja ojennuksiksi?
        Jos todella olet sitä mieltä itsestäsi, että et ymmärrä paljoakaan,
        lopeta yliopettajana esiintyminen?

        Mutta muista nyt kopioida tuo tekstisi, niin voit sitten käyttää sitä
        jonkun toisen kohdalla, ehkä se sopii Maunolle jonkun ajan kuluttua.
        Ja jos ei Maunolle, aina täällä on joku "väärässä opissa" oleva kirjoittaja.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan taas innostuit ja pääsit vauhtiin syyttää syyttämisestä,
        jota syyttämistä itse harrastat tuhka tiheään???

        >>>minä JO tietämällä tiedän sen, etten ymmärrä paljonkaan, vaan yhä hyvin vähän.<<<

        Miksi sitten ojennat kaikkia vääristä opeista ja väärästä toiminnasta
        ja kopsaat ahkerasti tänne Raamattua vastauksiksi ja ojennuksiksi?
        Jos todella olet sitä mieltä itsestäsi, että et ymmärrä paljoakaan,
        lopeta yliopettajana esiintyminen?

        Mutta muista nyt kopioida tuo tekstisi, niin voit sitten käyttää sitä
        jonkun toisen kohdalla, ehkä se sopii Maunolle jonkun ajan kuluttua.
        Ja jos ei Maunolle, aina täällä on joku "väärässä opissa" oleva kirjoittaja.

        Mvh J - K

        Voi voi sentään, kun sinulla on vaikeaa, etkä kestä sitä, että joku ymmärtäisi hieman sinua enemmän !

        Kuten JO selvääkin selvemmin kirjoitin, en kuvittele olevani mikään opettaja, enkä siten varsinkaan mikään yliopettaja !

        Enkä minä kisaa sinun kanssasi mistään tämän tunkion kuninkuudesta !

        Milloin edes tämä totuus menee sinulle perille ?

        No, kaipa se on mahdotonta sinulle tuon oman paisuneisuutesi ja ylpeytesi vuoksi ?!

        Siis nöyrä voi ottaa vastaan kehoitusta vaikka "puusilmältä" ja umpisokealta, mutta ylpeä ei keneltäkään, kun on itse nostanut itsensä kaiken arvostelun yläpuolelle !

        1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,

        Jeesus itse sanoi noita fariseuksia ja kirjanoppineita sokeiksi, sokeiden taluttajiksi !

        Mutta jos he Raamatun mukaan kehoittavat, niin siitä tuli ottaa onkeensa, siis Jeesuksen mukaan !

        Mutta sinulla on ihan toinen ääni kellossa ja ihan toinen sydämen asenne !

        att. 13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

        Tässä kerrotaan sinun ja Maunon säälittävä tilanne !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mutta eihän kaliaisenne paisuneet ja ylpistyneet tätäkään perus asiaa vielä käsitä !<<<

        Maunolla voisi olla aihetta ylpeyteen, mutta mistä minä olen paisunut ja ylpistynyt ja ylpeä?
        Kerro. Onko minullakin aihetta ylpistellä? Mistä???

        Mvh J - K

        Sinä olet sulkenut korvasi ja silmäsi, kun kuvittelet jo paljon tietäväsi, vaikka ihan perusasiatkin ovat sinulle epäselviä.

        Eli ei sinulla oikeasti olisikaan varaa tuohon ylpeyteesi ja siten olemaan tutkimatta asioita, joita sinulle Raamatusta näytetään !

        Mutta silti sinä niin toimit !

        Se kertoo siis ylpeydestä ja paisuneisuudesta !

        Eli sinun omat toimesi ja toimintasi jo paljastavat sinut ja tuon väärän sydeämenasenteesi !

        Mutta sillekin sinä itse olet sokea !

        Sinun tulisi käyttää uskonveljiäsi ja sisariasi "peileinä" paljastamaan totuus itsestäsi, mutta siihen sinä ylpeydessäsi olet täysin kykenemätön, näin kokemuksesta ja vierestä katselleena ja asian todenneena voin sanoa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan taas innostuit ja pääsit vauhtiin syyttää syyttämisestä,
        jota syyttämistä itse harrastat tuhka tiheään???

        >>>minä JO tietämällä tiedän sen, etten ymmärrä paljonkaan, vaan yhä hyvin vähän.<<<

        Miksi sitten ojennat kaikkia vääristä opeista ja väärästä toiminnasta
        ja kopsaat ahkerasti tänne Raamattua vastauksiksi ja ojennuksiksi?
        Jos todella olet sitä mieltä itsestäsi, että et ymmärrä paljoakaan,
        lopeta yliopettajana esiintyminen?

        Mutta muista nyt kopioida tuo tekstisi, niin voit sitten käyttää sitä
        jonkun toisen kohdalla, ehkä se sopii Maunolle jonkun ajan kuluttua.
        Ja jos ei Maunolle, aina täällä on joku "väärässä opissa" oleva kirjoittaja.

        Mvh J - K

        Ja lopeta nämä väärät syyttelysi !

        Minä en kopsaa, minä vastaan !

        Eli toistan !!!

        Vaikka sinä toimit jotenkin, niin se ei tarkoita sitä, että minkäin niin toimisin.

        Lähes ainoita kopiointejani ovat Lutherin ja hänen kirkkonsa itse myöntämän ja anteeksipyytämät asiat Lutherin toiminnasta, eikä sekään ole minun kirjoitus !

        Joten miksi syyttelet minua yhä vain vastoin totuutta ?

        Herrako sinua sellaiseen johtaa ja kehoittaa ?

        No, ei niin varmasti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet sulkenut korvasi ja silmäsi, kun kuvittelet jo paljon tietäväsi, vaikka ihan perusasiatkin ovat sinulle epäselviä.

        Eli ei sinulla oikeasti olisikaan varaa tuohon ylpeyteesi ja siten olemaan tutkimatta asioita, joita sinulle Raamatusta näytetään !

        Mutta silti sinä niin toimit !

        Se kertoo siis ylpeydestä ja paisuneisuudesta !

        Eli sinun omat toimesi ja toimintasi jo paljastavat sinut ja tuon väärän sydeämenasenteesi !

        Mutta sillekin sinä itse olet sokea !

        Sinun tulisi käyttää uskonveljiäsi ja sisariasi "peileinä" paljastamaan totuus itsestäsi, mutta siihen sinä ylpeydessäsi olet täysin kykenemätön, näin kokemuksesta ja vierestä katselleena ja asian todenneena voin sanoa !

        Sinä kirjoitat samalla tavalla monille palstakirjoittajille.
        Olen huomannut, että kirjoitat tuollaista tuomitsevaa
        tekstiä palstan raamatullisimmille kirjoittajille. Kun joku
        tuo tänne oikeaa Jumalalta saamaansa sanaa ja oppia, sinä
        käyt kiinni hänen kurkkuunsa ja vaadit häntä menemään
        Jumalan eteen tutkimaan väärää oppiaan, Jumalan eteen,
        jonka edessä ja läsnäolossa hän jo on ja kirjoittaa.

        Siksi minä koen sinun tuomiosi, joilla minua tuomitset,
        kehuina, tai vähintäänkin rohkaisuina. Älä siis kehu minua
        enää, etten enemmän ylpistyisi ja paisuisi, koskapa pidät
        minua jo nyt kovasti paisuneena.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>3) Ja vasta kuultuasi sen Herran arvion, sinä sitten olisit antanut minulle palautteen <<<

        Mauno Mattila ei ole sinulle tilivelvollinen mistään, kuten en minäkään.

        Tekstisi Maunolle on kuin aikaisemmin minulle kirjoittamasi teksti.
        Kopsaatko kaikille saman tekstin, sehän onkin niin helpointa koska
        tuomitset samalla tavalla ja samoilla sanoilla kaikki, jotka sanaa
        pitävät esillä?

        Oletko siis kopsanut Maunolle saman tekstisi mitä olet minulle usein
        tänne kirjoittanut? Vai meneenkö se päinvastoin, että kopsaatkin minulle
        Maunolle jo aikaisemmin tekemiäsi kehotuksia? Tekstisi Maunolle on
        loppuun lähes sama, menestysteologian mainitsemiseesi asti.

        Minä en nimittäin ole koskaan ollut missään menestysteologiassa mukana
        enkä opeta missään sellaista teologiaa. Jos minun pitäisi itsestäni tehdä
        tässä kohtaa arvio, olen enemmän menetysteologi kuin menestysteologi.
        Raamatussahan on paradoksi; menettäessään kaiken, saa kaiken.
        Mutta koska harva menettää kaiken, luopuu kaikesta, harva saa kaiken.

        Mutta sinähän tämän jo tiedät koska olet perehtyt meitä kaikkia muita
        paremmin Raamattuun ja olet meidän kaikkien opettaja ja ojentaja.
        En tiedä pitäskö sinua kiittää tästä, mutta valitsen kiittämättömyyden
        koska hedelmäsi ei vaikuta hyvältä.

        Mvh J - K

        Ettekö tunne tuota.Se on kirjaston satanisti.Ex uskova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kirjoitat samalla tavalla monille palstakirjoittajille.
        Olen huomannut, että kirjoitat tuollaista tuomitsevaa
        tekstiä palstan raamatullisimmille kirjoittajille. Kun joku
        tuo tänne oikeaa Jumalalta saamaansa sanaa ja oppia, sinä
        käyt kiinni hänen kurkkuunsa ja vaadit häntä menemään
        Jumalan eteen tutkimaan väärää oppiaan, Jumalan eteen,
        jonka edessä ja läsnäolossa hän jo on ja kirjoittaa.

        Siksi minä koen sinun tuomiosi, joilla minua tuomitset,
        kehuina, tai vähintäänkin rohkaisuina. Älä siis kehu minua
        enää, etten enemmän ylpistyisi ja paisuisi, koskapa pidät
        minua jo nyt kovasti paisuneena.

        Mvh J - K

        Noin se kaikki kääntyy ja sinä itse siis käännät asiat sinun omassa päässäsi ihan ylösalaisin ja nurin niskoin !

        Noin toimii juurikin kaltaisesi kovakorvainen ja suuresti ylpeä ihminen !

        Mutta sen voin kertoa sinulle, että jos joku ei mielestäni ole edes uskossa ja kirjoittelee ihan puuta ja heinää, niin Raamatun mukaan sellaiselle uskosta osattomalle ei tule edes yrittää kertoa Hengellisiä asioita, kun tälläinen ei niitä millään edes voi käsittää, kun Henki puuttuu !

        Mutta niiden kohdalla toimin eritavoin, jotka itse sanovat itseään uskoviksi ja jopa uudestisyntyneiksi, sillä heidän tulisi asiat ymmärtää !

        Ja eritoten toimin samoin kuin Herra toimi, omalla esimerkillään, eli puutun varsinkin nykyisten fariseusten ja kirjanoppineiden kohdalla, sillä kutenb ennen hekin olivat sokeita sokeiden taluttajia, ihan kuten sinä nyt olet !

        Ja sellaisiin vääärin kylvöihin, joita sinäkin täällä harjoitat, koen tarpeelliseksi puuttua !

        Siis:

        1) uskosta osattomille ilosanomaa !

        2) Uskoville Jumalan Sanan salattua ja lukittua mannaa !

        Mutta tämänkään vertaa sinä itse et vielä käsitä !

        Ei meidän tule taistella uskosta osattomia vastaan, vaan julistaa heille ilosanomaa !

        Keskenämme uudestisyntyneiden kesken kunkin tulee jakssa se toisille, minkä on itselleen Herralta suoraan saanut !

        1. Kor. 14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Mutta tästä sinä siis olet kieltäynyt ja juurikin itse kieltäydyit !

        Matt. 13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

        Kieltäytymällä tutkimisesta sinä estät uuden oppimisen ja ihmisten hapatuksista vapautumisen, eli Herra ei pääse sinua auttamaan ja parantamaan / vapauttamaan !


    • Anonyymi

      Ja läikäset Facebookissa eston jokaiselle joka vähänkin rohkenee arvostelemaan opetuksiasi. Pitäisi vain kehua: voi mahtaa veli, kiitos Herralle - tähän tyyliin?

      • Anonyymi

        Niin, Mauno oman kunnian kipeä ihminen, ja se pilaa koko touhun.

        Eikä hän kykene ottamaan vastaan edes asiallista arviointia / arvostelua itseään kohtaan.

        Siis varsinkin silloin jos uskovaksi itseään nimittävä itse arvioi ja arvoatslee ihan kaikkea, niin silloin ehdottomasti tulisi kyetä sitä vastaanottamaan, jopa vieläkin paremmin.

        Mutta nythän asia menee vain yhteen suuntaan, siihen syynä ylpeys ja paisuneisuus.

        Sananl. 11:2 Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.

        Sananl. 13:10 Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus.

        Sananl. 16:18 Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.


    • Anonyymi

      "Paluu Takaisin Raamattuun"

      Jos Mauno Mattila palaisi oikeasti takaisin Raamattuun, hän alkaisi pyhittämään sapattia, lopettaisi sianlihan syömisen ja joulun viettämisen. Jeesus ei koskaan viettänyt joulua, ei koskaan rikkonut sapatti vastaan eikä koskaan syönyt sianlihaa. Näitä syntejä Mauno Mattila tekee jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Ne ketkä eivät pidä Jumalan ajntamaa sapattia pyhänäpäivänä, heillä on vielä paksu peite silmillä, ja heitä on paljon.

        1234567---


    • Jospa unohdetaan kokonaan tuo Lähi-Idän hiekkamailla kehittynyt epäjumalusko ja palataan Ukko Ylijumalan palvontaan.

      Kannattaa huomioida kirkontornienkin ottavan Ukon kyvyt huomioon, sieltähän poikkeuksetta löytyy Ukonjohdatin.

      Epäjumalaksi kristinuskonharhan jumalan osoittaa myös seurakuntalaisten ja ateististenkin veronmaksajien kustantama palovakuutus, jota ei tarvittaisi oikean jumalan palvontarakennuksen varmistamiseen.

    • Anonyymi

      Tarvitaanhan näitä omaa ääntää korottavia kotiprofeettoja aina palstoilla, nyt kun Teuvo Suniakaan ei ole näkynyt niin on tilaa.

    • Anonyymi

      En tunne Maunoa, en tiedä missä hän asuu. Todennäisesti hänet on potkittu pois helluntaiseurakunnasta. Siitä hän on katkera. Mitään kilvoitusta hänellä ei ole. Harhaopeista on helppo puhua. Siihen hänen taidot loppuvat. Saa käsityksen Mauno , maunolaisuus on täydellistä. Kaikki hänen kirjoituksensa on samanlaisia. Kristus valo ei niistä loista.

    • Anonyymi

      On tosiaan todettava, että terve Raamatun opetus on harvinaista uskovien keskuudessa. Mutta paljon on eksytyksistä puhumista, joita esittävät itse eksyksissä olevat. Puhuessaan ja jopa varoittaessaan eksytyksistä, he asettavat itsensä olemaan aivan kuin ainoan oikean opin ainoat oikeat tuntijat. "Joka itsensä ylentää ..."

      Lähes kaikki, jotka ovat täällä kirjoittaneet eksyttäjistä, ovat itse pahasti irti Jumalan sanan opetuksista. Useimmat sellaiset eivät ole ollenkaan uudestisyntyneet, vaan ovat uskonnollisuuden sumutuksessa.

    • Anonyymi

      Raamattuun ei pidä palata vaan Pyhään Henkeen.

      Ei herjaamaan siitä, vaan itse toteuttamaan.

    • Anonyymi

      On hyvä lukea raitista sanan opetusta ja saada sen kautta sydän auki taivasta kohti, josta Jeesuksen Kristuksen pelastustyön armovirta vuotaa sydämeen. Siitä saa ravintoa sisäiselle ihmiselle.

      Linkissä avautuu puhtauden virta:
      https://jeesuspelastaa.com/

    • Anonyymi

      Raamatun pitäisi olla auktoriteetti uskovilla. Mutta monet puhuvat hengen ilmoituksista ja ilmestyksiä saaneet supervoidellut ovat pinnalla. Vaikka Raamattu kehoittaa arvioimaan kaikkea. Julistusta, kokemuksia, profetioita...
      Ei ole eikä tule uutta ilmoitusta. On muuttumaton Jumalan Sana. Jotkut voidellut kieltävät arvioimasta heitä millään tavalla. Jotkut jopa lausuivat kirousta ja kuolemaa heille, jotka arvioivat heidän toimintaa ja julistusta. Tämän pitäisi jo kertoa jotain heistä. Mutta jos on eksynyt niin ei mikään varoitus tai järkipuhe mene perille. Onko Raamattu menettänyt arvovaltansa tiettyjen uskovien keskuudessa? Vai onko oudot ilmestykset ja manifestaatiot parempia? Voi olla että ristin tie ja puhe synnistä ei ole suosiossa. Silmänlumetta ja hengellistä showta on mieluisampaa ottaa vastaan. Kunhan vain kukaan ei pahoita mieltänsä.

    • Anonyymi

      Pyhään Henkeen pitäisi totisesti palata eikä farisealaisees höpötykseen.

      Siihem mitä Raamattu siitä kertoo, eikä omiin herjoihin.

    • Mauno Mattila on laittanut jälleen pitkän liutan linkkejä (omiin) videoihin.

      Tiesittehän, että jokaisesta klikkauksesta, joita sanotaan myös katselukerroiksi, kilisee rahallinen korvaus kaiken maailman hengellisten huijareiden taskuun. "Nettipastorit" kiittää eikä yksikään maksa somevaikuttamisesta veroja. Käytännössä he saavat verottomia tuloja tyhjänpäiväisestä jauhamisesta.

      Todella apua tarvitsevia löytyy melko varmasti myös teidän omalta paikkakunnalta. Miksi elättäisitte huijareita, kun voisitte auttaa oikeasti apua tarvitsevia?!

      • Anonyymi

        Nimimerkki "Henki" on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Hän on ottanut käyttöön myös nimimerkin "Ei-helluntailainen kommentti:".

        Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

        Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

        Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta


      • Anonyymi

        Maunon tilaajamäärä ja katsojamäärät ovat siinä rajoilla että niistä voi jotain vähän jo tienata, mutta ei niillä miljonääriksi kyllä tule.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maunon tilaajamäärä ja katsojamäärät ovat siinä rajoilla että niistä voi jotain vähän jo tienata, mutta ei niillä miljonääriksi kyllä tule.

        Yksikin euro on liikaa. On selvää, että Mauno Mattilan kaltaiset nettipastorit esiintyvät julkisuudessa ikään kuin puhtaina pulmusina, mutta samaan aikaan harrastavat epäeettistä ja ja epärehellistä toimintaa. Elävät siis kaksoiselämää.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Yksikin euro on liikaa. On selvää, että Mauno Mattilan kaltaiset nettipastorit esiintyvät julkisuudessa ikään kuin puhtaina pulmusina, mutta samaan aikaan harrastavat epäeettistä ja ja epärehellistä toimintaa. Elävät siis kaksoiselämää.

        Sinä keskustelet itsesi kanssa, koska kukaan ei keskustele enää sinun kanssasi. Kaikki tietävät sinun olevan saatananpalvoja. Olet epäonnistunut omassa disinformaatiokampanjassasi.


    • Anonyymi

      Ei se Maunolla ole ainoastaan sairaus. Siinä on mukana paljon muutakin.

    • Anonyymi

      Gal: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;

      (se viittaa siihen, että kristillinen sanoma, jonka mukaan Jeesus Kristus on pelastaja ja lunastaja, ei perustu ihmisten ajattelulle tai odotuksille. Sen sijaan se perustuu Jumalan ilmoitukseen ja suunnitelmaan ihmiskunnan pelastukseksi.

      Joka on ollut alusta saakka valmiina kuin luonnon lait.
      Nyt se on ilmoittelu että voidaan etsiä Jeesuksen tuntemusta ja kirkkautta joka valaisee synnin ja ohjaa oikealle tielle ja antaa vapauden, ilon, joka jakaa sen muillekin.

      Ef: 5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii - 5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
      Jeesus puhdistaa mielen:niinkuin pyhien sopii -

      Jeesus on Evankeliumin syy, ja sen seurauksena on ansioton armo toisesta luomakunnasta uskon kautta. Vanhurskas saa elää uskosta.

      • Anonyymi

        Tuon Herran sanan mukaan ei kyllä pitäisi herjata eikä puhua toisten synneistä yhtään mitään silloin kun ollaan Herran pyhiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon Herran sanan mukaan ei kyllä pitäisi herjata eikä puhua toisten synneistä yhtään mitään silloin kun ollaan Herran pyhiä.

        Juuri näin. Harhautuneita tulee auttaa ja rohkaista heitä palaamaan takaisin armon tielle.

        "Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja toinen saa hänet palaamaan takaisin, niin tietäkää, että se, joka palauttaa syntisen hänen harhateiltään, pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden. " Jaak. 5:19,20.

        Ei kovuudessa ja tuomitsevassa mielessä puhuttu opetus tehoa. Jos et rakasta ihmistä, jolle sinulla on jotain sanomista, niin jätä sanomisesi sanomatta.


    • Anonyymi

      Et kirjoita mitään lähetystyöstä, evankelioinnista. Myös kirkossa on raamattupiirejä. Millä nimellä niitä nyt kutsutaankin eri kirkkokunnissa. Kirjoituksistasi saa käsityksen : vain sinä tunnet raamatun. Harhaoppeihin olet perehtynyt, kuten monet muutkin. Se on helppoa.

    • Anonyymi

      Jeesus edustaa altruismia hyvä hyvyyttä pyyteettömyyttä armoa ja empatiaa.

      Nämä arvot ovat olennainen osa kristinuskoa ja niitä pidetään keskeisinä kristillisen elämäntavan ja moraalin perustana.

      Aidot kristityt pyrkivät vilpittömästi seuraamaan Jeesuksen esimerkkiä ja opetuksia omassa elämässään, harjoittamalla altruismia, hyvyyttä, pyyteettömyyttä, armoa ja empatiaa lähimmäisiään kohtaan.

      Jeesuksen opetukset ja elämäntapa kristinuskon perustajana ovat usein yhdistettyjä altruismiin, hyvyyteen, pyyteettömyyteen, armoon ja empatiaan.

      Raamatun kertomuksissa Jeesus opettaa ja osoittaa näitä arvoja monin tavoin.

      Jeesus korosti lähimmäisenrakkauden merkitystä ja kehotti seuraajiaan palvelemaan ja auttamaan muita pyyteettömästi. Esimerkiksi hän opetti kertomuksen armeliaasta samarialaisesta.

    • Anonyymi

      Herjaajat tosin näkevät Jeesuksen herjaajana ja vihaisena kaatamassa rahanvaihtajien pöytiä.

      Kieltämättä Jeesus sanoi lainkiihkoisille fariseuksille vähän pahasti, mutta he kuitenkin olivat tappamassa Jeesusta sapattirikkomuksista, joten oli vähän syytäkin ojentaa heitä eikä sitten sen jälkeen kun veivät Hänet ristille pullikoinut vastaan eikä sanonut pahaa sanaa siitä että hänet haluttiin tappaa sapattirikkomuksista. Nöyrästi hän yritti kantaa ristinsä ja kuunteli miten Hänelle yritettiin lukea syytöstä, mutta Pilatus vesitti kaiken pesemällä kätensä ja sanomalla ettei näe tässä miehessä mitään syytä.

      Uudessa liitossa kun uskovaa ohjaa Pyhä Henki, Jumalan Henki, niin ei Jumala voi olla herjaaja. Herjata luomiaan ihmisiä vaikka näiden touhut eivät aina aivan oikean kaavan mukaan menisi. Ei Jumala herjaa, vaan tarjoaa armossa Pyhää Henkeä että ihminen ottaisi sen vastaan ja lopettaisi saatanan palvomisen herjaamalla.

      • Anonyymi

        Sinä et tiedä mistä puhut. Jeesus ei koskaan rikkonut sapattia. Fariseusten syytökset olivat väärät. Jeesusta ei myöskään tuomittu ristille sapatin vaan sen takia, että hän sanoin olevansa Jumalan Poika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tiedä mistä puhut. Jeesus ei koskaan rikkonut sapattia. Fariseusten syytökset olivat väärät. Jeesusta ei myöskään tuomittu ristille sapatin vaan sen takia, että hän sanoin olevansa Jumalan Poika.

        Tiesikö Jeesus seuraukset jotka voivat aiheutua siitä, kun sanoo olevansa Jumalan Poika?


      • Anonyymi

        Näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä.

        Jumala tarjoaa armoa ja Pyhää Henkeä, että ihminen ottaa sen vastaan Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä ja siten saa elämälleen uuden suunnan.

        Kukaan ei voi lähestyä Pyhää Jumalaa kuin synnittömän Jeesuksen Kristuksen kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä.

        Jumala tarjoaa armoa ja Pyhää Henkeä, että ihminen ottaa sen vastaan Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä ja siten saa elämälleen uuden suunnan.

        Kukaan ei voi lähestyä Pyhää Jumalaa kuin synnittömän Jeesuksen Kristuksen kautta.

        >>> Kukaan ei voi lähestyä Pyhää Jumalaa kuin synnittömän Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Jeesus opetti vastoin Raamatun kirjoituksia. Sellaista ei voida pitää synnittömänä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Kukaan ei voi lähestyä Pyhää Jumalaa kuin synnittömän Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Jeesus opetti vastoin Raamatun kirjoituksia. Sellaista ei voida pitää synnittömänä.

        Jeesus ei koskaan opettanut vastoin Raamatun kirjoituksia. Sinä olet tehnyt lukuisia aloituksia, joissa olet väittänyt sellaista, mutta ne väitteet on voitu osoittaa vääräksi.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Kukaan ei voi lähestyä Pyhää Jumalaa kuin synnittömän Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Jeesus opetti vastoin Raamatun kirjoituksia. Sellaista ei voida pitää synnittömänä.

        Nimimerkki "Henki" on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Hän on ottanut käyttöön myös nimimerkin "Ei-helluntailainen kommentti" ja kirjoittaa myös anonyymejä kommentteja.

        Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

        Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

        Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Kukaan ei voi lähestyä Pyhää Jumalaa kuin synnittömän Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Jeesus opetti vastoin Raamatun kirjoituksia. Sellaista ei voida pitää synnittömänä.

        Matteuksen evankeliumi:
        3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        17:5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".

        Jumalalle ei kelpaa kuin synnitön. Ja muuten Jeesus on Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan opettanut vastoin Raamatun kirjoituksia. Sinä olet tehnyt lukuisia aloituksia, joissa olet väittänyt sellaista, mutta ne väitteet on voitu osoittaa vääräksi.

        Olet väärässä. Jeesus opetti vastoin Raamatun kirjoituksia mm. pelastuksesta:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903


      • Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        17:5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".

        Jumalalle ei kelpaa kuin synnitön. Ja muuten Jeesus on Jumala.

        Jeesuksen omien sanojensa mukaan hän ei ole Jumala. Jeesus on Herra, mikä on eri asia kuin Jumala.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jeesuksen omien sanojensa mukaan hän ei ole Jumala. Jeesus on Herra, mikä on eri asia kuin Jumala.

        Sinä nimimerkki "Henki" olet saatananpalvoja, joten sinä valehtelet kuin Saatana.

        Jeesus sanoi olevansa Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Kun Jeesus sanoi olevansa Herra, hän viittasi VT:ssa mainittuun Herraan, joka on Jumala.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ...
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä nimimerkki "Henki" olet saatananpalvoja, joten sinä valehtelet kuin Saatana.

        Jeesus sanoi olevansa Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Kun Jeesus sanoi olevansa Herra, hän viittasi VT:ssa mainittuun Herraan, joka on Jumala.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ...
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Olet väärässä. Jeesus itse ei sanonut olevansa Jumala. Sillä, mitä joku entinen kalanperkaaja huudahti tunnekuohussa, ei ole merkitystä.

        Jeesus sanoi olevansa Jumalan poika ja viittasi sillä omaan ainutlaatuiseen asemaan. Voit kumota väitteen esittämällä Uudesta Testamentista jakeen/jakeen, jossa Jeesus kutsuu itseään Jumalaksi. Pystytkö siihen?

        p.s. myös Aatami oli Jumalan Poika (Luuk. 3:38)


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olet väärässä. Jeesus itse ei sanonut olevansa Jumala. Sillä, mitä joku entinen kalanperkaaja huudahti tunnekuohussa, ei ole merkitystä.

        Jeesus sanoi olevansa Jumalan poika ja viittasi sillä omaan ainutlaatuiseen asemaan. Voit kumota väitteen esittämällä Uudesta Testamentista jakeen/jakeen, jossa Jeesus kutsuu itseään Jumalaksi. Pystytkö siihen?

        p.s. myös Aatami oli Jumalan Poika (Luuk. 3:38)

        Tuomas sanoin Jeesuksen olevan Jumala, minkä Jeesus hyväksyi ja kehui Tuomaksen oikeaa uskoa. Tämä tietenkin tarkoittaa, että Jeesus sanoi olevansa Jumala. Silläkin on merkitystä, että Johannes Kastaja sanoi Jeesuksen olevan Jesajan kirjan profetoima Herra, joka on Jumala.

        Mutta sinähän olet saatananpalvoja, joka valehtelee kuin Saatana, joten jätän sinut alhaiseen arvoosi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuomas sanoin Jeesuksen olevan Jumala, minkä Jeesus hyväksyi ja kehui Tuomaksen oikeaa uskoa. Tämä tietenkin tarkoittaa, että Jeesus sanoi olevansa Jumala. Silläkin on merkitystä, että Johannes Kastaja sanoi Jeesuksen olevan Jesajan kirjan profetoima Herra, joka on Jumala.

        Mutta sinähän olet saatananpalvoja, joka valehtelee kuin Saatana, joten jätän sinut alhaiseen arvoosi.

        Hehhe, tee palvelus ja jätä vain. Lapsellinen purkauksesi ei kuitenkaan muuta itse totuutta - Jeesus ei ole Jumala, vaan Herra.

        Jeesus on nimittäin omalla suullaan lausunut, että "hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä" (Matt. 28:18). Pienelläkin vaivalla pystyy ymmärtämään, että Jeesuksen nauttima valta on tullut jostain muualta. Mistähän Jeesus on sen vallan saanut, kuka sen on antanut? Ei kai Jeesus antanut valtuuksia itse itselleen, siihenkö uskot?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Hehhe, tee palvelus ja jätä vain. Lapsellinen purkauksesi ei kuitenkaan muuta itse totuutta - Jeesus ei ole Jumala, vaan Herra.

        Jeesus on nimittäin omalla suullaan lausunut, että "hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä" (Matt. 28:18). Pienelläkin vaivalla pystyy ymmärtämään, että Jeesuksen nauttima valta on tullut jostain muualta. Mistähän Jeesus on sen vallan saanut, kuka sen on antanut? Ei kai Jeesus antanut valtuuksia itse itselleen, siihenkö uskot?

        Lue edes vähän enemmän Raamattua !

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Tuomaksen tunnustus, johon Jeesus antoi vahvistuksen:

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Yhä jotakin epäselvää ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue edes vähän enemmän Raamattua !

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Tuomaksen tunnustus, johon Jeesus antoi vahvistuksen:

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Yhä jotakin epäselvää ?

        Todistit ainoastaan sen, että yksikään opetuslapsista ei tunnistanut Jeesusta. Ei hengessä, ei edes lihassa.

        Päinvastoin, kun Jeesus ilmestyi opetuslapsille he pakottivat hänet häpeälliseen ruumiintarkastukseen. Halusivat saada tuplavarmistuksen tutkimalla Jeesuksen reikiä ja ulokkeita (Mark. 16:10-14):

        16:10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
        16:11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, EIVÄT HE USKONEET.
        16:12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
        16:13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä EIVÄT USKONEET HEITÄKÄÄN.
        16:14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, KUN HE EIVÄT OLLEET USKONEET niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

        Aikamoinen Jeesus-niminen jumala, kun kukaan ei tunnu tunnistavan sitä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Todistit ainoastaan sen, että yksikään opetuslapsista ei tunnistanut Jeesusta. Ei hengessä, ei edes lihassa.

        Päinvastoin, kun Jeesus ilmestyi opetuslapsille he pakottivat hänet häpeälliseen ruumiintarkastukseen. Halusivat saada tuplavarmistuksen tutkimalla Jeesuksen reikiä ja ulokkeita (Mark. 16:10-14):

        16:10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
        16:11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, EIVÄT HE USKONEET.
        16:12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
        16:13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä EIVÄT USKONEET HEITÄKÄÄN.
        16:14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, KUN HE EIVÄT OLLEET USKONEET niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

        Aikamoinen Jeesus-niminen jumala, kun kukaan ei tunnu tunnistavan sitä.

        Sinä paljastit vain itsesi !

        Tässä kerrotaan sinusta ja mitä sinä olet :

        1. Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä paljastit vain itsesi !

        Tässä kerrotaan sinusta ja mitä sinä olet :

        1. Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Voin ymmärtää tuskasi, kun vähäisetkin argumenttisi ovat päässeet loppumaan. Siksi päätit kertoa opetuslapsista, jotka eivät halunneet tunnustaa Jeesusta, kun tämä heille ilmestyi ja vaativat Jeesukselta todisteita, että hän on todella Jeesus.

        Voit puolestani uskoa vaikka apinalla ratsastavaan joulupukkiin. Eihän se oikeasti ketään liikuta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Voin ymmärtää tuskasi, kun vähäisetkin argumenttisi ovat päässeet loppumaan. Siksi päätit kertoa opetuslapsista, jotka eivät halunneet tunnustaa Jeesusta, kun tämä heille ilmestyi ja vaativat Jeesukselta todisteita, että hän on todella Jeesus.

        Voit puolestani uskoa vaikka apinalla ratsastavaan joulupukkiin. Eihän se oikeasti ketään liikuta.

        Tuskaa minulla ei ole !

        Mutta sinua näyttää kovastikin ahdistavan !

        Tälläiseen herjaamiseen ei ole mutta minulla sanottavaa, kuin:

        Jumala sinua siunatkoon !

        ( 1. Kor. 4:12 Meitä herjataan, mutta me siunaamme ! )


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskaa minulla ei ole !

        Mutta sinua näyttää kovastikin ahdistavan !

        Tälläiseen herjaamiseen ei ole mutta minulla sanottavaa, kuin:

        Jumala sinua siunatkoon !

        ( 1. Kor. 4:12 Meitä herjataan, mutta me siunaamme ! )

        Älähän nyt, kukaan ei herjaa sinua. Tässä keskustellaan eri tulkinnoista, ei ihmisistä. Toiset tykkää maidosta (vrt. Jeesus on Herra), toiset taas piimästä (vrt. Jeesus on Jumala). Tuotteen alkuperä on kuitenkin sama - lehmä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Älähän nyt, kukaan ei herjaa sinua. Tässä keskustellaan eri tulkinnoista, ei ihmisistä. Toiset tykkää maidosta (vrt. Jeesus on Herra), toiset taas piimästä (vrt. Jeesus on Jumala). Tuotteen alkuperä on kuitenkin sama - lehmä.

        Tämäkö ei ole herjaamista:

        " Voit puolestani uskoa vaikka apinalla ratsastavaan joulupukkiin. "

        Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkö ei ole herjaamista:

        " Voit puolestani uskoa vaikka apinalla ratsastavaan joulupukkiin. "

        Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen !

        Ei ole herjaamista. Herjaamista olisi sanoa, että olet apinalla rastastava joulupukki. Kannattaisi ehkä opetella erottamaan toisistaan hyödylliset ja hyödyttömät huolet ja lakata uhriutua aina, kun vaikeat kysymykset astuvat näyttämölle.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ei ole herjaamista. Herjaamista olisi sanoa, että olet apinalla rastastava joulupukki. Kannattaisi ehkä opetella erottamaan toisistaan hyödylliset ja hyödyttömät huolet ja lakata uhriutua aina, kun vaikeat kysymykset astuvat näyttämölle.

        Menee jo todella lapselliseksi ja säälittäväksi tämä sinun toimintasi.

        Kasvaisit viimein aikuiseksi ja kantaisit reilusti vastuun omista toimistasi.

        Ehkäpä sitä on hyvä hieman avata toisessa ketjussa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menee jo todella lapselliseksi ja säälittäväksi tämä sinun toimintasi.

        Kasvaisit viimein aikuiseksi ja kantaisit reilusti vastuun omista toimistasi.

        Ehkäpä sitä on hyvä hieman avata toisessa ketjussa ?

        No menepä avaamaan.


    • Anonyymi

      Valintaa ruton ja koleran väliltä.
      Ei kiitos. Koetan pysyä terveenä.

    • Anonyymi

      Kannattaa valita Pyhä Henki.
      Ei kuitenkaan niin että herjaa kaikkea siihen vihjaavaa.

      Se paholaisen tapa.

    • Anonyymi

      2 Pietari: 1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
      1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

      Matt: 26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".
      26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
      26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.

      Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

    • Anonyymi

      Ei kannata usko pilalle leikattuja henkiä!

      Filippiläiskirje: 3:2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.

    • Anonyymi

      Minä olen= Jumala
      Miten Jeesus nimittää itseään.
      Matt: 10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
      10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
      11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

      Vaikka kuinka paljon.

    • Anonyymi

      Kristinuskossa Jeesus esitetään Jumalan inkarnaationa eli Jumalan ihmiseksi tulemisena. Raamatun mukaan Jeesus käytti useita kertoja ilmaisua "Minä olen" viitaten näin Jumalan ominaisuuksiin ja omaan jumaluuteensa. Tämä ilmaisu on erityisen merkityksellinen, koska se yhdistetään usein Jumalan nimeen Vanhassa testamentissa, kuten esimerkiksi Mooses kohdatessaan Jumalan palavan pensaan luona.

      Esimerkiksi evankeliumissa Johanneksen luvussa 8, jakeessa 58, Jeesus sanoo: "Totisesti, totisesti: ennenkuin Abraham syntyi, Minä olen." Tämä ilmaisu viittaa Jeesuksen iankaikkisuuteen ja jumalalliseen luonteeseen.

      Samalla tavalla Jeesus käyttää ilmaisua "Minä olen" myös monissa muissa yhteyksissä, esimerkiksi vertauksissa ja opetuksissaan. Tämä ilmaisu korostaa hänen jumaluuttaan ja yhteyttään Isään, Jumalaan.

      Jeesuksen käyttämä "Minä olen" -ilmaisu osoittaa siis hänen väitteensä olevansa Jumalan Poika ja osa Jumalan kolminaisuutta kristillisessä uskossa.

      • Anonyymi

        Ongelma ei ole siinä, etteivät ihmiset tietäisi Jeesuksen olevan Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä, vaikka he etsisivät tietoa Hänestä. Silloinhan heille tarvitsisi vain näyttää asia Raamatusta - ja he tietäisivät. Mutta nämä ihmiset eivät tahdo tietää Hänestä. Siksi he eivät ota vastaan tietoa. Se on ongelma Jeesuksen kieltäjien kohdalla.

        Jos joku tahtoo tietää Jumalasta, ja rakastaa Häntä, hän tietenkin etsii Jumalaa.
        Silloin Jumala näyttää hänelle tien luokseen yhteyteensä - Jumala itse panee selvän tien luokseen ihmisen eteen - ja ihminen tulee Jumalan luokse. Jumala tietysti ilmoittaa itsensä sellaiselle ihmiselle, joka rakastaa Häntä ja tulee Hänen luokseen. Silloin ihminen tietäää.

        Kukaan ihminen ei tule tuntemaan Jumalaa Jumalan itsensä ohi ilman Häntä.
        Kukaan ihminen ei opi tuntemaan Jumalaa toisen ihmisen opettamana ilman omaa henkilökohtaista rakkaussuhdetta Elävään Jumalaan.

        Ihmisen, joka tahtoo tulla tuntemaan Jumalaa, tulee tulla Jumalan luokse.
        Jumala opettaa ihmistä itsestään ja ilmoittaa itsensä ihmiselle, joka elää
        Hänen yhteydessään. Muille Jumala jää salatuksi Jumalaksi.

        Ongelman nimi on siis -ei tahdo tietää - ei tahdo tulla Jumalan luokse.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439657387
        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/
        https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627357

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Mauno

      8:sta käskystä et tiedä mitään. Saati että noudatat sitä. Mikään kirkkokunta ei ota sinua jäseneksi. Esimerkkejä on. Olkoon nimet sanomatta.

      • Anonyymi

        Sehän on erittäin hyvä asia, jos mikään porttokirkkokunta ei ota jäsenekseen.


      • Anonyymi

        Maunohan on jo ev. lut. kirkon jäsen. Häneltä tulee harvinaisen hyvää kuultavaa ja jollain tavalla viihdyttävääkin.


    • Anonyymi

      Uusi liitto on Pyhän Hengen liitto.

      Mutta ei sitä niin solmita, että herjataan kaikkea mitä vähänkun viittaa henkeen, vaan ottamalla se armosta vastaan.

    • Anonyymi

      Matt: 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Miksi Jeesus sanoo näin: Koska he eivät ottaneet Jeesuksen ristin armoa vastaan. Ristin työ meni hukkaan. Luottivat omiin asioihinsa. Pelastu armosta on lahja ei ansio eikä suorite, - ihminen joutuu nöyrtymään Pyhän Rakkauden edessä ja tajuamaan sytisyytensä.

      • Anonyymi

        On laittomuutta syrjäyttää Jumalan antama sapatti, ja sysätä varjoon.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On laittomuutta syrjäyttää Jumalan antama sapatti, ja sysätä varjoon.

        1234567---

        Kirjoitettu on: Sapatti on ihmistä varten ei ihminen sapattia varten.
        Ei siis sana resonoi oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On laittomuutta syrjäyttää Jumalan antama sapatti, ja sysätä varjoon.

        1234567---

        Ja sysätä keskustelu harhaan! Voi voi !


    • Anonyymi

      Sapattia ei kukaan kaipaa yhteenkään keskusteluun, muuta kuin muistutuksena fariseusten lain kiikohkosta kun tuimitsivat sillä Jeesuksen.

      • Anonyymi

        Joka nousee Jumalan antamaa sapattia vastaan, nousee itse Jumalaa vastaan.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka nousee Jumalan antamaa sapattia vastaan, nousee itse Jumalaa vastaan.

        1234567---

        Jumala siis nousee Jumalaa vastaan. Hah hah!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala siis nousee Jumalaa vastaan. Hah hah!

        Toistan jos et ymmärtänyt: Ihminen joka nousee Jumalan antamaa sapattia vastaan, nousee itse Jumalaa vastaan, joka on sapattikäskynkin antanut.

        Sapattia vastaan nousijoita on, jotka julistavat: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.

        1234567---


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sapatistit voi lässyttää omia sapattilässytyksiä omissa keskusteluissaan, jotka eivät ole keskustelua, vaan samojen asioiden iskulausemaista toistamista.

      Ketään täysjärkistä ne eivät kiinnosta.

      • Anonyymi

        Täysijärkiset nimittäin ymmärtävät, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi.

        PSALMI 92. Ylistyslaulu vanhurskaan Jumalan kunniaksi.
        Virsi, sapatinpäivälaulu.
        2. Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, SINÄ KORKEIN.

        7. Järjetön mies ei tätä ymmärrä, eikä sitä älyä tomppeli.

        1234567---


    • Anonyymi

      Sapatti häiriköillä ei ole muuta tarkoitusta kuin ohja keskustelu harhaan, he ei tunnusta kolmiyhteistä Jumalaa.

      • Anonyymi

        Mene adventtikirkon sivuille, niin löydät tähänkin vastauksen.


    • Anonyymi

      Idiooteille on omat sapattikeskustelut.

      Siellä voitte lössyttää keskenään.

      • Anonyymi

        Menkää kaikkeen maailmaan, julistamaan.


    • Rauhan tervehdys.

      Kommentteja lukemalla voi todeta, että se mitä aloituksessa kirjoitin tietämättömyydestä Raamattuun, on todellakin totta ja se synnyttää näitä kaikenlaisia keskenään riiteleviä mielipiteitä, kun ei ole tervettä Jumalan sanan oppia.

      "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti." - Psalmi 119:160

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        Ja sinullako muka on, Mauno ?

        En ole sellaista huomannut, kun ihan perus asioissa olet tietämätön / ymmärtämätön.

        Kysyn vain yhden ainoan kysymyksen, johon sinä et kykene oikein vastaamaan.

        Kun sinä itsekuvittelet olevasi opettaja, jopa oikein tietäväkin sellainen, pyrithän olemaan koko Suomen opettaja jopa.

        Niin mikä on se kaikkein tärkein opetus, mitä opettaja voi, ja minkä opettajan tulee antaa heti alkuunsa nuorelle uskovalle, siis uskovan alulle, en tarkoita fyysistä ikää ?

        Siis mikä on SE tärkein asia, opettaa heti alussa ?

        Siis Jumalan opettaman ja valmistaman opettajan tämä tulisi kyllä tietää, ja silti minä JO tiedän sen, että sinä et sitä tiedä !

        Joten miten sinä oikeasti voisitkaan olla opettaja, kun tämänkin perustieto ja ymmärrys yhä sinulta puuttuu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinullako muka on, Mauno ?

        En ole sellaista huomannut, kun ihan perus asioissa olet tietämätön / ymmärtämätön.

        Kysyn vain yhden ainoan kysymyksen, johon sinä et kykene oikein vastaamaan.

        Kun sinä itsekuvittelet olevasi opettaja, jopa oikein tietäväkin sellainen, pyrithän olemaan koko Suomen opettaja jopa.

        Niin mikä on se kaikkein tärkein opetus, mitä opettaja voi, ja minkä opettajan tulee antaa heti alkuunsa nuorelle uskovalle, siis uskovan alulle, en tarkoita fyysistä ikää ?

        Siis mikä on SE tärkein asia, opettaa heti alussa ?

        Siis Jumalan opettaman ja valmistaman opettajan tämä tulisi kyllä tietää, ja silti minä JO tiedän sen, että sinä et sitä tiedä !

        Joten miten sinä oikeasti voisitkaan olla opettaja, kun tämänkin perustieto ja ymmärrys yhä sinulta puuttuu ?

        Jesus kuoli jokaisen ihmisen syntien anteeksisaamisen takia ja uskomalla Jeesukseen saa syntinsä anteeksi, josta seuraa se että Jeesukseen uskova ei joudu Helvettiin vaan pääsee Uuteen Maahan.

        Kyse on ikuisuudesta.

        Sillä ei kuitenkaan ole väliä, mitä opetta ensiksi ja missä järjestyksessä,vaan tärkeämpää kuin mitä opettaa ensimmäiseksi on se että kristitty oppii mahdollisimman paljon Raamatun sisällöstä, sillä siksi Raamattu on kirjoitettu.Keskeiset Raamatun ilmoitukset tulevat kyllä melko nopeasti tutuiksi kunhan opetus on jatkuvaa. Itselläni se on ollut lähes päivittäistä vuosien ajan. Välillä on tullut oltua ilman Raamattua ja se alkaa tuntumaan aika nopeasti asennon "menemisenä kumaraan " ja olotilan happamoitumisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinullako muka on, Mauno ?

        En ole sellaista huomannut, kun ihan perus asioissa olet tietämätön / ymmärtämätön.

        Kysyn vain yhden ainoan kysymyksen, johon sinä et kykene oikein vastaamaan.

        Kun sinä itsekuvittelet olevasi opettaja, jopa oikein tietäväkin sellainen, pyrithän olemaan koko Suomen opettaja jopa.

        Niin mikä on se kaikkein tärkein opetus, mitä opettaja voi, ja minkä opettajan tulee antaa heti alkuunsa nuorelle uskovalle, siis uskovan alulle, en tarkoita fyysistä ikää ?

        Siis mikä on SE tärkein asia, opettaa heti alussa ?

        Siis Jumalan opettaman ja valmistaman opettajan tämä tulisi kyllä tietää, ja silti minä JO tiedän sen, että sinä et sitä tiedä !

        Joten miten sinä oikeasti voisitkaan olla opettaja, kun tämänkin perustieto ja ymmärrys yhä sinulta puuttuu ?

        "Siis mikä on SE tärkein asia, opettaa heti alussa ?"

        Ehkä se ettei tätä palstaa kannata lukea, eikä
        varsinkaan uskoa ja lukea LS:n kommentteja.
        Ne tunnistaa aina tyylistä "etkä tätäkään perus-
        asiaa tiedä".

        "tämänkin perustieto ja ymmärrys yhä sinulta puuttuu ?"
        "En ole sellaista huomannut, kun ihan perus asioissa olet
        tietämätön / ymmärtämätön."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siis mikä on SE tärkein asia, opettaa heti alussa ?"

        Ehkä se ettei tätä palstaa kannata lukea, eikä
        varsinkaan uskoa ja lukea LS:n kommentteja.
        Ne tunnistaa aina tyylistä "etkä tätäkään perus-
        asiaa tiedä".

        "tämänkin perustieto ja ymmärrys yhä sinulta puuttuu ?"
        "En ole sellaista huomannut, kun ihan perus asioissa olet
        tietämätön / ymmärtämätön."

        En ole mikään LS !

        Joten pieleen meni heti kättelyssä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesus kuoli jokaisen ihmisen syntien anteeksisaamisen takia ja uskomalla Jeesukseen saa syntinsä anteeksi, josta seuraa se että Jeesukseen uskova ei joudu Helvettiin vaan pääsee Uuteen Maahan.

        Kyse on ikuisuudesta.

        Sillä ei kuitenkaan ole väliä, mitä opetta ensiksi ja missä järjestyksessä,vaan tärkeämpää kuin mitä opettaa ensimmäiseksi on se että kristitty oppii mahdollisimman paljon Raamatun sisällöstä, sillä siksi Raamattu on kirjoitettu.Keskeiset Raamatun ilmoitukset tulevat kyllä melko nopeasti tutuiksi kunhan opetus on jatkuvaa. Itselläni se on ollut lähes päivittäistä vuosien ajan. Välillä on tullut oltua ilman Raamattua ja se alkaa tuntumaan aika nopeasti asennon "menemisenä kumaraan " ja olotilan happamoitumisena.

        Sinäkin olet tässä asiassa täysin ymmärtämätön.

        Etkä itse sitä edes tajua.


      • Anonyymi

        Mauno on hiljaa !

        Kun ei osaa vastata edes tuohon kysymykseen opettajuudesta, vaikka kuvittelee itse olevansa jopa jonkinlainen yliopettaja.

        Näin tässä kerta toisensa jälkeen käy !


    • Anonyymi

      Matt: 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. 7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

      Jeesus edustaa altruismia, hyvä hyvyyttä ja pyyteettömyyttä.

      Korkea moraali ja altruismi liittyvät usein toisiinsa, sillä korkea moraali voi sisältää altruistisia piirteitä. Altruismi viittaa pyyteettömään toisten auttamiseen tai hyödyttämiseen ilman odotusta vastapalveluksesta.
      Korkea moraali voi ilmentyä juuri tällaisessa altruistisessa toiminnassa, jossa yksilö pyrkii tekemään oikein ja hyvää muita kohtaan.

      Jeesusta pidetään monissa perinteissä esimerkkinä korkeasta moraalista ja altruismista. Hänen opetuksissaan korostuu rakkauden ja myötätunnon merkitys muita kohtaan.

      Monet Raamatun kohdat kuvaavat hänen tekemiään tekoja, jotka olivat omistautumista lähimmäisten hyvinvoinnille ja auttamiselle, ilman että hän odotti mitään vastineeksi.

      Syntinsä tunnustavalle ja parannuksen tekijälle Hän antaa ikuisen elämän armosta.
      Ihmeellinen Jeesus!

    • Anonyymi

      Jo VT ennustettiin uudesta liitosta, miten se ei ole kirjanoppineisuutta, eikä veli veljeä opeta, vaan kaikki tietävät Herran.

      Joskin se aika ei vielä ole tullut.

      • Anonyymi

        On tullut.

        Sinä vain et itse tuota asiaa käsitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tullut.

        Sinä vain et itse tuota asiaa käsitä.

        Kirjanopoineisuus onkin loppunut Johannekseen kun laki ja profeetat.


      • Anonyymi

        Raamattukin on kirja, joka pitää tuntea hyvin, niin ei hyppää joka junaan.


    • Anonyymi

      Itsetietoinen selittely on harhaoppi siten.

      • Anonyymi

        Vakava harhaoppi.


    • Anonyymi

      Johannes ei edes kastanut kirjaviisaita.

      Vaikka he olivat vanhassa liitossa parasta uskoa mitä VT:sta voi löytää.

      Se ei vain toiminut uudessa liitossa.

    • Anonyymi

      Eikö Raamattuun ymmärtämisessä ole tärkeintä mitä Jumala on tehnyt ja mitä Jumala tulee tekemään.
      Uudesti syntynyt haluan noudattaa Jumalan tahtoa mutta kompastelee jatkuvasti ja tekee parannusta elämänsä loppuun asti ja uskoo Jeesusta.

      • Anonyymi

        Mitä merkitystä on uudesti syntymällä, jos kompastelee jatkuvasti ja on niin laittomuuden tekijä? Miten se eroaa jumalattomuudesta lopulta kuin että on tekevinään parannusta mutta ei silti tee?

        Se vähän kuin vanhan liiton oppi, jossa oltiin noudattavinaan lakia ja kun se ei onnistunut kuitenkaan niin sitten uhrattiin eläimiä syntien vuoksi.

        Onko Jumalan edessä edes merkitystä sillä synnin määrällä. Jos rikkoi yhtä kohtaa, niin oli syyllinen kaikkiin.

        Eikä selitys ole se harhaoppinen, että Jumala hyväksyy tahattomat synnit jos ei tiedä että jokin on syntiä ja kun tietää, niin sitten asia tulee synniksi. Se olisi tietämättömyydellä pyhittymistä eikä silloin kannattaisi avata koskaan Raamattua niin tekisi vain tahattomia syntejä.


    • Anonyymi

      <<Mitä merkitystä on uudesti syntymällä, jos kompastelee jatkuvasti ja on niin laittomuuden tekijä? Miten se eroaa jumalattomuudesta lopulta kuin että on tekevinään parannusta mutta ei silti tee?<<<

      “Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki - Kristuksen sisällinen tunteminen.”
      Jos vertailet itseäsi Jeesuksen puhtauteen. Se on vertailukohta Jumalan edessä.
      Siinä ei ketään hyväksytä, Jeesus on jokaisen lahjavanhurskaus.

      Eitä tästä häirikkö ota opiksi mutta tämä voi auttaa muita.

      • Anonyymi

        sitä sisäiesti tuntemistakin on niin monen kirjoista- aivankuin eri maistiaisissa.
        Kehutaan sen ja sen kokin eväitä, tai viinejä, jne. Se on sitten sitä sisäistä tuntemista.
        No, jos niin on olevaisena tuntevinaan, kuten jehovaiset -- jehovaansa. Vaikka ei ole nähnyt koko herraansa- niin rinta rottingilla oikein sen yleisen uskon mukaisesti kehutaan olevan jehovan todistaja. Oikeudessa todistaja pitää olla silminnäkijä. Eihän sitä todistajaksi muutoin pääse, mutta itsehän he luulevat olevansa niin --oikeita-- todistajia ...
        No mikä ero on heissä luterilaisiin. Ei mitään vaan vauvarutus on muka kaste- koska jumala kirjoitan pienellä- on epäonnnistunut luomistyössä, niin se korjataan luterilaisuuden virutus hiuskasteella, a ja avot, että ollaan todistajia- - - onpa oekeeta kastetta- rinta rottinigilla.

        Muut ovat uuuvestikastajia. Voi pyhä sylvi, mitä häkään kuolleita puhujia. Ei elämää jne.


    • Anonyymi

      Mauno herätys

      Arvosteletko uskovia vielä Antikristuksen ajassa ? Suuri vaara on sinulla. Mitään kilvoitusta sinulla ei ole. On vain katkeruuden sappea.

      • Anonyymi

        Mitä sinunkaan uskoa kyselet, että --arvosteletko---
        Et edes tiedä, mikä on usko. Luulet tietäväsi, ja sitäkö kukaan ei saa arvostella.
        Pakana uskonnon marttyyriä leikit, muitten piirileikkien mukana, ei siinä muuta ihmeellistä ole.
        Voi tätä pakanallista jeesustelua - sitä riittää ja on yltäkyllin ilmassa. Ihan haesoo pahalle.


    • Anonyymi

      Mitä sitä vikisee Raamatusta, koska kullakin kansakunnalla on oma jumalansa.
      Miettikääs, kun olette niin yleisuskonnossa- oikeassa oleva niin pakanakansa, jolla on tämä oma pääsiäinen, joulu jne. Siitähän jo näette, että palvotte mitä palvotte.

      Juutalaiset, Herran kansa- he viettävät Raamatullista pääsiäistä kohta. Ei pakanapapanan mukaan, vaan kirjoituksten mukaan.

      Mutta, pitäähän teillä papanoilla, olla se oma jumala, jotta voitta vääntää toisianne nenästä- ihan verille asti. Papatetaan vauvakasteen yskittävä kaste, muut yskiittää uudesti yskää. jne. Sitten oooolsenoidaan jne. Sitä on tämä esimerkki yleisuskonnosta.
      Jahvettilaiset on oma ryhmä. Raamattulla päähän, adventistit ja muut nistit.

      Pitää viinissä olla prosentteja, että on oikeeta känniverta aterialla, siis puhutaan pakanauskonnon ehtoollisesta- jne. jne. jne. jne...

      Naurattaa tämä uskontojen kirjo......

      • Anonyymi

        Raamatulla päähän, näin sen pitääkin olla. Ei pelkkä silittely mitään hyödytä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Jeesuksen sisäinen tunteminen on yksi niistä uskonnollisista fraaseista, jonka sisältöä ei kukaan tiedä. Mitään sellaista ei Raamatussa selitetä mitä se on ja miten se mahdollisesti tapahtuu.

      Pyhä Henki Raamatussa tosin on, mutta se on jo liian ilmeinen asia ja siitä pitää vain herjata heti kun se mainitaan.

    • Anonyymi

      <<sitä sisäiesti tuntemistakin on niin monen kirjoista- aivankuin eri maistiaisissa.
      Kehutaan sen ja sen kokin eväitä, tai viinejä, jne. Se on sitten sitä sisäistä tuntemista.<<

      ”Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Kristuksen sisäinen tunteminen.

      Kristuksen sisäinen tuntemus viittaa kristilliseen kokemukseen tai suhteeseen, jossa yksilö kokee Jeesuksen Kristuksen läsnäolon, ohjauksen tai vaikutuksen omassa elämässään. Se voi olla henkilökohtainen ja syvä kokemus uskonnollisesta vakaumuksesta ja uskosta.

      Tämä tuntemus voi ilmetä monin eri tavoin, kuten rukouksen, Raamatun lukemisen, tai hengellisen harjoituksen kautta. Joillekin se on tunne rauhasta, ilosta ja toivosta, ja voi kokea syvänä ymmärryksenä ja merkityksenä omassa elämässään.

      Kristuksen sisäinen tuntemus voi myös vaikuttaa yksilön käyttäytymiseen ja asenteisiin, ohjaten heitä rakkauden, anteeksiantamuksen ja palvelun tielle. Tämä kokemus voi olla keskeinen osa monien kristittyjen hengellistä matkaa ja uskon harjoittamista.

      Tässä on oikeaa tuntemista ja linja ja yhteys Jeesuksen opetuksen kanssa.

    • Anonyymi

      Raamattu on se joka opettaa Jeesuksen tuntemusta, ja Jeesus on tärkeämpi kuin väline Raamattu. Ja Jeesus on Se henki joka vaikuttaa ja kasvattaa, ja kirkastaa Jeesusta.
      Ja Aamen!

    • Anonyymi

      Raamattu ei siis sano mitään Jeesuksen sisäisestä tuntemisesta?

      Jos ei ,niin se ihmislähtöistä hölinää.

      • Anonyymi

        Nyt on lähimmäiseltä allegoriat ja synonyymit pahasti hukassa.

        2.Korinttolaiskirje: 3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

        Matt: 6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. ( Tuntea mikä Jumalan täydellinen vanhurskaus).
        Käykö näin: Luukkaan evankeliumi: 5:8 Kun Simon Pietari sen näki, lankesi hän Jeesuksen polvien eteen ja sanoi: "Mene pois minun tyköäni, Herra, sillä minä olen syntinen ihminen".

        Jumalan tahdon ymmärtäminen: elää vanhurskaudessa, oikeudenmukaisuudessa ja armossa, osoittaen laupeutta, hyvä hyvyyttä ja anteeksiantoa lähimmäisiä kohtaan.


    • Anonyymi

      Lyhykäisyydessään ihmistä ohjaa Jumalan armosta saatu Pyhä Henki.

      Sen sanominen ei vain joillekin sovi eikä sellainen ajattelumalli että olisi oikea ja toimiva Pyhä Henki.

      Siksi jaaritellaan sisäisistä tuntemuksista.

      • Anonyymi

        <<Lyhykäisyydessään ihmistä ohjaa Jumalan armosta saatu Pyhä Henki.<<

        Sehän juuri ohjaa Jeesuksen sisäiseen tuntemukseen Pyhyyteen ja kirkauteen ja se on juuri se valo joka johtaa kääntymykseen ja näyttää synnin sisältä päin kuin ulkoa päin, siinä on henkien tunnistamisen lahja, se pitää oikean suunnan elämälle. Pyhään elämään meidät on kutsuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Lyhykäisyydessään ihmistä ohjaa Jumalan armosta saatu Pyhä Henki.<<

        Sehän juuri ohjaa Jeesuksen sisäiseen tuntemukseen Pyhyyteen ja kirkauteen ja se on juuri se valo joka johtaa kääntymykseen ja näyttää synnin sisältä päin kuin ulkoa päin, siinä on henkien tunnistamisen lahja, se pitää oikean suunnan elämälle. Pyhään elämään meidät on kutsuttu.

        Mutta se on vain kammottava ajatus monelle uskovalle. Että uskovat tulisi Pyhästä Hengestä pyhäksi ja toisia nimiteltäisiin kuten Paavali kirjeissään pyhiksi uskovia. Vaikka tosin moittiikin heitä, mutta Hengen uskovat, siinä vaeltavat ovat hänelle pyhiä.

        Aivan hirvittävän kammottava ajatus se on monille, että pitäisi uskovia Hengellä täytettyinä pyhinä ja pyhää elämä elävinä. Aivan pyörryttävä ajatus.

        Mieluummin nähdään toiset laittomuuden tekijöinä sekä kaiken muun pahuuden alkulähteinä joissa ei ole mitään hyvää ja etsitään siihen syytöksiä Raamatusta.

        Se on uskon tie useimmiten ja pyhyys siitä on kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se on vain kammottava ajatus monelle uskovalle. Että uskovat tulisi Pyhästä Hengestä pyhäksi ja toisia nimiteltäisiin kuten Paavali kirjeissään pyhiksi uskovia. Vaikka tosin moittiikin heitä, mutta Hengen uskovat, siinä vaeltavat ovat hänelle pyhiä.

        Aivan hirvittävän kammottava ajatus se on monille, että pitäisi uskovia Hengellä täytettyinä pyhinä ja pyhää elämä elävinä. Aivan pyörryttävä ajatus.

        Mieluummin nähdään toiset laittomuuden tekijöinä sekä kaiken muun pahuuden alkulähteinä joissa ei ole mitään hyvää ja etsitään siihen syytöksiä Raamatusta.

        Se on uskon tie useimmiten ja pyhyys siitä on kaukana.

        Ihminen on syntinen ja armahdettu yhtä aikaa niin kauan kuin elää maan päällä.
        Jeesuksen pyhyys näyttää synnin niin kuin lakikin, mutta ne kasvattaa jos ne ottaa tosissaan.

        Ilman uudestisyntymistä ihmisestä tulee vain korkeasti oppinut sivistynyt perkele kun se opiskelee sanaa ja väittelee siitä.


    • Anonyymi

      Mauno puhuu taas kerran asiaa. Kiitos!

    • Anonyymi

      On erotettava mikä on Jumalasta ja mikä ihmisestä. Se on kaiken A&O.

    • Anonyymi

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Henki-nimimerkistä varoittelija itse on tuputtanut judaismiansa palstalla, että pelastus muka saadaan lain kautta. Kun hän oli joutumassa kyseenalaiseen valoon itse keskusteluissa, hän sitten töräytti kuin viimeisenä valttikorttina: sinä olet nimimerkki Henki! Tässäkö sitten oli oivallinen vippaskonsti kääntää keskustelu pois aiheesta. Naurettavan lapsellista. Nyt hän on sitten ottanut tavakseen hokea tuota nimimerkeistä tiedotteluaan, kuin se olisi keskustelupalstan olemassaolon tarkoitus, eikä asian puhuminen.

      Minä en ole nimimerkki Henki. Mielestäni sellainen nimimerkki on mauton monista syistä, ja varsinkin helluntailaisuuden palstalla, kun lauluissa ja rukouksissa on puhuttu joskus vain "hengestä", kun tarkoitetaan Pyhää henkeä.

      • Anonyymi

        <<ässäkö sitten oli oivallinen vippaskonsti kääntää keskustelu pois aiheesta. Naurettavan lapsellista.<<<
        Onko tämä Raamatullista.
        Henki nimimerkillä on pakanalliset mielipiteet, joka ei siedä Jeesusta eikä Paavalia.


    • Anonyymi

      Kun erottaa sen mikä on Jumalasta ja mikä ihmisestä on sama kuin erottaa harhaoppi.

      Erottaa ihmislähtöinen oppi uuden liiton sanomasta.

    • Anonyymi

      Ihmisen selittäminen on aina ihmisen selittämistä vaikka miten olisi siihen liittävinään Raamatun sanaa ja tietävinään mitä se merkitsee. Se on aina silti ihmisen selittämistä eikä UT oikein missään anna siihen mitään ohjeistusta. Siellä Pyhä Henki ohjaa ihmisiä ja tekee heistä pyhiä. Ei omat höpinät. Eikä se muutu vaikka miten herjaisi homoja tai ketä tahansa. Ei Raamatun ilmoitus siitä mikä ihmistä ohjaa muutu kenenkään ihmisen selittämisen tai tekemisen kautta.

    • Anonyymi

      UT: ssa on kyllä kertomus missä tessalonikian juutalaiset tutkivat kirjoituksista onko asiat siten kuten Paavali ja muut esittivät. Mutta he tutkivat vanhan liiton kirjoituksia Jeesuksesta, että oliko siellä ennustettu että tulee alkamaan uusi liitto Hengessä ja totuudessa ja onko siellä kerrottu Jeesuksesta. Eivät he tutkineet kirjoituksia mitä lain mukaan pitää tehdä ja mistä sapattirikkomuksista tappaa ihminen.

      He tutkivat sitä, että kertooko jo VT siitä miten tulee alkamaan uusi hengen liitto, solmiiko Jumala uuden liiton ihmisten kanssa, jossa veli ei veljeä opeta, vaan kaikki tietävät Hengessä mitä pitää tehdä.

      Niin he saattoivat kirjoistusten perusteella hyljätä vanhan laki liiton ja ottaa vastaan uuden liiton Hengessä ja totuudessa.

    • Anonyymi

      Jumalan tahto on olemassa ennen aikojen alkua ja se ei ole muuttunut, se on Raamatussa ilmoitettu,
      1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
      1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

      Jumalan tahdon voi löytää totuudessa kuin luonnon lait, niin moraalin kuin etiikan, ne on jo valmiinan löydetäväksi.

      Jeesus eli täydellisen elämän. Ainoastaan se kelpaa Jumalalle, me muut tarvitsemme Jeesusta, Hän on meidän lahja vanhurskautemme uskon kautta.

      Gal: 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

      Ymmärtäkää mitä tämä tarkoittaa: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      (ei ole ihmisten mielen mukaista, vaan vasten luontoa)

      Uskonnot on ansiota, hyveitä, lain noudattamista, rituaaleja, kun elää hyvin niin ansaitsee taivaan omilla ansioilla, - jolloin Jeesuksen armo jää käyttämättä, - te laittomuuden tekijät - pilkkaatte Jeesuksen ristinkuolemaa.

    • Anonyymi

      Arvostaako Maukka perinteisiä vanhan liiton kalvinisteja?

      • Rauhan tervehdys.

        Vanhoilla protestanttisilla kalvinisteilla ja 2000-luvun uuskalvinisteilla on huomattavia eroja, joista jälkimmäinen on paljon lihallisempi versio, mutta minun silmissäni arvostus laskee alas välittömästi kun kuulen jonkun olevan kalvinisti.

        Kysyin eräältä tunneltulta kalvinistilta ja lähetyssjärjestön johtajalta kolmeen kertaa tämän kysymyksen ja hän kierteli kuin käärme eikä voinut vastata: "Voitko sanoa kohtaamallesi ihmisille, vaikkapa pienellä lapselle, nämä sanat: 'Jeesus Kristus rakastaa sinua, Hän tahtoo pelastaa sinut ja kuoli sinun edestäsi ristillä'?" Hän ei voinut vastata suoraan.

        Miksi kalvinisti ei voi sanoa kenellekään, että Jeesus Kristus rakastaa sinua?

        Kalvinismin mukaan Jumala ei rakasta kaikkia ihmisiä. Heidän mukaan Jumala itseasiassa riemuitsee kun kadotukseen pakkovalitut ihmiset kärsivät ja joutuvat helvettiin. Kalvinistien Jumala ei anna sataa hyville ja pahoille.

        Miksi kalvinisti ei voi sanoa kenellekään, että Jeesus Kristus tahtoo pelastaa sinut?

        Kalvinismin mukaan Jumala on random-valinnalla (ilman kriteereitä) ennaltavalinnut vain jotkut pelastukseen ja näin ollen todennäköisesti Jumala ei tahdo edes pelastaa ihmisiä. Erikoisesti Juamla näyttää "tahtovan pelastaa" vain siellä ihmisiä, jossa saarnataan evankeliumia. Raamattu kuitenkin sanoo päinvastoin, että Jumala "tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden" (1.Tim. 2:5)

        Ja miksi kalvinisti ei voi sanoa kenellekään, että Jeesus Kristus kuoli edestäsi ristillä?

        Kalvinistinen sovitus on "rajattu sovitus" (engl. limited atonement), jonka mukaan ristillä Jeesus Kristus kuoli ristillä vain ennaltavalittujen puolesta, mutta ei koko maailman edestä, mutta tämä on räikeästi ristriidassa monien Raamatun jakeiden valossa, kuten: "Ja Hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien" (1. Joh. 2:2). He lukevat tällaiset jakeet uudelleenselittäen, että maailma = valitut, ja näin he tekevät kymmenille jakeille Raamatussa.

        Yksi Raamatun vihatuimmista jakeista kalvinistille on maailman tunnetuin Raamatun jae! Kuinka ironista, että nuo besserwisser-kalvinistiteologit voi kumota tällä monien tuntemalla jakeella, joka tekee tyhjäksi nuo kaikki väärät kalvinistiset opit. Kalvinismi on ehkä maailman heikointa kristillistä teologiaa.

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." - Johanneksen evankeliuim 3:16

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Vanhoilla protestanttisilla kalvinisteilla ja 2000-luvun uuskalvinisteilla on huomattavia eroja, joista jälkimmäinen on paljon lihallisempi versio, mutta minun silmissäni arvostus laskee alas välittömästi kun kuulen jonkun olevan kalvinisti.

        Kysyin eräältä tunneltulta kalvinistilta ja lähetyssjärjestön johtajalta kolmeen kertaa tämän kysymyksen ja hän kierteli kuin käärme eikä voinut vastata: "Voitko sanoa kohtaamallesi ihmisille, vaikkapa pienellä lapselle, nämä sanat: 'Jeesus Kristus rakastaa sinua, Hän tahtoo pelastaa sinut ja kuoli sinun edestäsi ristillä'?" Hän ei voinut vastata suoraan.

        Miksi kalvinisti ei voi sanoa kenellekään, että Jeesus Kristus rakastaa sinua?

        Kalvinismin mukaan Jumala ei rakasta kaikkia ihmisiä. Heidän mukaan Jumala itseasiassa riemuitsee kun kadotukseen pakkovalitut ihmiset kärsivät ja joutuvat helvettiin. Kalvinistien Jumala ei anna sataa hyville ja pahoille.

        Miksi kalvinisti ei voi sanoa kenellekään, että Jeesus Kristus tahtoo pelastaa sinut?

        Kalvinismin mukaan Jumala on random-valinnalla (ilman kriteereitä) ennaltavalinnut vain jotkut pelastukseen ja näin ollen todennäköisesti Jumala ei tahdo edes pelastaa ihmisiä. Erikoisesti Juamla näyttää "tahtovan pelastaa" vain siellä ihmisiä, jossa saarnataan evankeliumia. Raamattu kuitenkin sanoo päinvastoin, että Jumala "tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden" (1.Tim. 2:5)

        Ja miksi kalvinisti ei voi sanoa kenellekään, että Jeesus Kristus kuoli edestäsi ristillä?

        Kalvinistinen sovitus on "rajattu sovitus" (engl. limited atonement), jonka mukaan ristillä Jeesus Kristus kuoli ristillä vain ennaltavalittujen puolesta, mutta ei koko maailman edestä, mutta tämä on räikeästi ristriidassa monien Raamatun jakeiden valossa, kuten: "Ja Hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien" (1. Joh. 2:2). He lukevat tällaiset jakeet uudelleenselittäen, että maailma = valitut, ja näin he tekevät kymmenille jakeille Raamatussa.

        Yksi Raamatun vihatuimmista jakeista kalvinistille on maailman tunnetuin Raamatun jae! Kuinka ironista, että nuo besserwisser-kalvinistiteologit voi kumota tällä monien tuntemalla jakeella, joka tekee tyhjäksi nuo kaikki väärät kalvinistiset opit. Kalvinismi on ehkä maailman heikointa kristillistä teologiaa.

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." - Johanneksen evankeliuim 3:16

        Siunauksin, MM.

        >>Kalvinismin mukaan Jumala on random-valinnalla (ilman kriteereitä) ennaltavalinnut vain jotkut pelastukseen ja näin ollen todennäköisesti Jumala ei tahdo edes pelastaa ihmisiä. <<

        Kyseessä ei ole ramdom-valinta eikä muutenkaan sattumanvarainen valinta. Jumala tietää edeltä, mitä kukin ihminen valitsee. Jos joku ihminen ei koskaan edes kuule evankeluimia, hän ei voi pelastua.

        Raamatussa on selvä opetus siitä, että Jumala on kirjoittanut pelastuvien nimien luettelon etukäteen elämänkirjaan. Kirjasta voidaan pyyhkiä nimiä pois, jos ihminen torjuu pelastuksen, mutta jos jonkun nimi ei ole kirjassa, hän ei pelastu.

        Kalvinismin ongelma on mennä liiallisuuksiin ennaltavalinnassa. Ihminen voi menettää hänellä määrätyn pelastuksen, jos hän ei tee parannusta silloin, kun hän saa kutsun.

        Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.
        ---
        17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.
        ---
        20:15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.

        Dan 12:1 Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.
        2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

        Room 8:29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa.
        30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.

        Joel 3:5 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Kalvinismin mukaan Jumala on random-valinnalla (ilman kriteereitä) ennaltavalinnut vain jotkut pelastukseen ja näin ollen todennäköisesti Jumala ei tahdo edes pelastaa ihmisiä. <<

        Kyseessä ei ole ramdom-valinta eikä muutenkaan sattumanvarainen valinta. Jumala tietää edeltä, mitä kukin ihminen valitsee. Jos joku ihminen ei koskaan edes kuule evankeluimia, hän ei voi pelastua.

        Raamatussa on selvä opetus siitä, että Jumala on kirjoittanut pelastuvien nimien luettelon etukäteen elämänkirjaan. Kirjasta voidaan pyyhkiä nimiä pois, jos ihminen torjuu pelastuksen, mutta jos jonkun nimi ei ole kirjassa, hän ei pelastu.

        Kalvinismin ongelma on mennä liiallisuuksiin ennaltavalinnassa. Ihminen voi menettää hänellä määrätyn pelastuksen, jos hän ei tee parannusta silloin, kun hän saa kutsun.

        Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.
        ---
        17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.
        ---
        20:15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.

        Dan 12:1 Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.
        2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

        Room 8:29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa.
        30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.

        Joel 3:5 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.

        Rauhan tervehdys.

        Nimen saa Elämän kirjaan, kun uskoo Herraan Jeesukseen, mutta nimi katoaa kun kieltää Herran.

        "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa." — Matteuksen evankeliumi 10:32-33

        Ennaltavalinta taas koskee kaikkia ihmisiä, että Jumala on ennaltavalinnut Kristus tien kaikille ja siitä olen puhunut tässä puheessani:
        https://www.youtube.com/watch?v=0LZkit9ivrg

        Isoin ongelma kalvinismissa tulee siitä, kun Jumalasta tehdään kuin ihmisdiktaattori, joka toimisi ajakseen suunnitelmansa läpi pakottamalla, mutta mitä kaikkivaltiutta ja suuruttaa siinä on, kun sen siihen pystyi Mussoliinikin.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Nimen saa Elämän kirjaan, kun uskoo Herraan Jeesukseen, mutta nimi katoaa kun kieltää Herran.

        "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa." — Matteuksen evankeliumi 10:32-33

        Ennaltavalinta taas koskee kaikkia ihmisiä, että Jumala on ennaltavalinnut Kristus tien kaikille ja siitä olen puhunut tässä puheessani:
        https://www.youtube.com/watch?v=0LZkit9ivrg

        Isoin ongelma kalvinismissa tulee siitä, kun Jumalasta tehdään kuin ihmisdiktaattori, joka toimisi ajakseen suunnitelmansa läpi pakottamalla, mutta mitä kaikkivaltiutta ja suuruttaa siinä on, kun sen siihen pystyi Mussoliinikin.

        Siunauksin, MM.

        >>Nimen saa Elämän kirjaan, kun uskoo Herraan Jeesukseen, mutta nimi katoaa kun kieltää Herran.<<

        Raamatun mukaan nimet ovat olleet elämän kirjassa jo ennen maailman luomista: "maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan".

        Ilm 17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

        Jos ei ota pelalastuksen evankeliumia vastaa, silloin nimi pyyhitään pois. Uusia nimiä ei kirjaan koskaan tule.

        Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        >>Isoin ongelma kalvinismissa tulee siitä<<

        Sinä itse liioittelet, kuten kalvinistitkin tekevät.

        Kalvinismin ongelma on, ettei heidän mukaan ihminen voi vaikuttaa mitenkään pelastukseensa. Tämä on sikäli väärin, koska Jumala on käskenyt Israelin valita elämän ja kuoleman väliltä. Ihminen voi menettää nimensä elämän kirjasta, jos hän ei tee parannusta.


    • Anonyymi

      Oletko lukenut koskaan raamatun viimeistä kirjaa?. Tajuatko siitä mitään?. osaatko yhdistää sitä Paavalin sanoihin tai vanhaan testamenttiin?.

    • Anonyymi

      Rehellistä olisi sanoa, että kukin lukee Raamattua omalla tavallaan. On olemassa tietynlaisia tulkintamalleja ymmärtää, haarukoida Raamatun asioita. Nämä voivat toimia kuin avaimina, jotka avaavat jonkin näköalan, näkökulman.

    • Anonyymi

      Entä jos Jumala kohtelee kutakin hänen uskonsa mukaisesti? Yhdellä on tiukkapipoinen tulkinta, että kaikkea pitää noudattaa, ja Jumala vaatii häneltä sen. Toinen uskoo, että Jumalan laupeus ja armo riittää, ja opettaa ja toimii sen mukaisesti, ja sen mukaan Jumala häntä kohtelee? Eikö Raamattu anna ymmärtää, että kullekin tapahtuu hänen uskonsa mukaan?!

      • Anonyymi

        Sillä tuomiolla millä itse tuomiset, sinut tullaan tuomitsemaan.

        Armolliselle Jumala on armollinen.

        Armottomalle armoton.

        Näin meille sanotaan
        Eri asia miten uskomme.


    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Todellisuudessa maailmassa on muitakin uskontoja ja oppeja ja pyhiä kirjoja kuin vain kristinusko.

      Nekin on syytä tuntea. Ei ihminen elä yksin leivästä VAAN JOKAISESTA SANASTA JOKA LÄHTEE JUMALAN SUUSTA.

      Todellisuudessa on paljon , paljon asioita ja opetustoimintaa jota ei voi lähestyä kristinuskon ahtauden kera. Toki tulee sekin aika kun Kristuksessa yhdistetään kaikki taivaassa ja maan päällä. Siihen ei vaan ole luottamista että johtotähtenä silloin olisi juuri ahdas kristillisyys.

      Ahtaan kristillisyyden osana on saada vitsaa Apostoli Paavalin kädestä. Sillä kun kaikki yhdistetään ei se merkitse yhteen kokoontumista ahtaaseen vankiselliin vaan ehkä Uuteen Jerusalemiin tai paratiisiin.

      Siunausta! Ja rauhaa!

      • Anonyymi

        Outoa jos uskovat eivät herjaa toisiaan.

        Ei sellainen ole tältä platänetalta.


    • Anonyymi

      Joillaķin on aina herjausmoodi päällä.

      Tosin ei harhaoppinen voi muutoin uskosta kertoa kuin herjaamalla miten uskoo oikein ja kaikki muut väärin.

      Se on ainut tapa toimia harhaoppisella.

    • Anonyymi

      Raamattu voi olla koko elämän kestävä kirja mistä löytää aina luettaessa uusia oppeja ja ilosanomia.

    • Anonyymi

      Harhaopin tunnistaa siitä, että herjaa, syyttää ja tuomitsee. Mitään hyvää ei esitä eikä todista.

      Omasta mielestään julistaa totuutta.

      Se onkin saatanan totuus.

      • Rauhan tervehdys.

        "Opin arvosteleminen ja erottaminen on joka ainoan kristityn velvollisuus, vieläpä niin, että se on kirottu, joka hiuskarvankaan verran loukkaa tätä oikeutta." - Martti Luther

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Maunollakaan ei taida olla lääkettä narsismiin, joka saa harhaanjohtajat kehittelemään omia oppejaan.

      Vapaan kristillisyyden ongelma on, että kuka tahansa voi kuvitella olevansa opettaja, profeetta tms. Moni on myös aloittanut vilpittömästi, mutta inhimilliset heikkoudet ovat saaneet vallan. Harva tavallinen ihminen osaa käsitellä hyvin tilannetta, jossa "seuraajat" pitävät häntä auktoriteettina.

      Vanhaan hyvään aikaan seurakunnat pitivät tällaiset ilmiöt ruodussa. Nykyään on niin helppo luoda omia yhteisöjä, joissa särkikin voi tuntea olevansa iso kala. Hengellinen kunnianhimo on ihan todellinen ilmiö. Eikä tämä - ehkä ikävältä kuulostava huomio - viittaa nyt kehenkään henkilöön.

      Ikävä tosiasia on, että tietyn tyyppiset persoonallisuudet hakeutuvat tietyn tyyppisiin tehtäviin, eikä hengellinen areena ole tästä ilmiöstä poikkeus. Väitän, että suurin osa näistä harhaopeista lähtee juuri tällaisista lähtökohdista. Raamattu ei tosiaan turhaan kehota koettelemaan kaikkea.

      • Anonyymi

        Sitä koettelmistahan se juuri on kun jokainen on tietävinään mitä Raamatussa oikeasti lukee ja kaikkia neuvominaan miten pitää uskoa. Juuri sitä se on vaikka tuskin Raamattu sitä tarkoittaa että henget kotellaan siten että kaikki herjataan. Ne koetellaan sillä tavalla että pidetään se mikä on hyvää ja oikeaa ja jätetään se missä herjaajat istuvat.

        Aivan sama jos joku herjaisi kaikki kirjalijat miten huonoja kirjoja kirjoittavat, miten lepertelevät täyttä skeidaa mitä ei jaksa lukea kukaan lukea sen sijaan, että itse kirjoittaisi loistavan teoksen, jota kaikki ahmisivat lukea, että nyt osuu sana kohdalleen, nyt on juttu sitä mitä jutun pitää olla. Silloin kirjailija olisi koetellut sen mikä on hyvää ja pitänyt sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä koettelmistahan se juuri on kun jokainen on tietävinään mitä Raamatussa oikeasti lukee ja kaikkia neuvominaan miten pitää uskoa. Juuri sitä se on vaikka tuskin Raamattu sitä tarkoittaa että henget kotellaan siten että kaikki herjataan. Ne koetellaan sillä tavalla että pidetään se mikä on hyvää ja oikeaa ja jätetään se missä herjaajat istuvat.

        Aivan sama jos joku herjaisi kaikki kirjalijat miten huonoja kirjoja kirjoittavat, miten lepertelevät täyttä skeidaa mitä ei jaksa lukea kukaan lukea sen sijaan, että itse kirjoittaisi loistavan teoksen, jota kaikki ahmisivat lukea, että nyt osuu sana kohdalleen, nyt on juttu sitä mitä jutun pitää olla. Silloin kirjailija olisi koetellut sen mikä on hyvää ja pitänyt sen.

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Esimerkki väärästä logiikasta. Kohta A mukamas todistaa oikeaksi kohdan B, vaikka kyse on vain herjaamisesta.

        A. Paavo Hiltusen kirjassa Superuskovat esitetty veriteologia on parempi kuin joidenkin menestysteologien julistama JDS-oppi, että Jeesus kärsi helvetissä rangaistukset kaikesta synnistä. - Olen lukenut tämän Hiltusen kirjan, ja olen samaa mieltä, että Jeesuksen verellä on synnistä maksettu. Mutta jos joku väittää JDS-opin tavalla, että Jeesus kärsi helvetissä kaiken rangaistuksen kaikesta synnistä, niin en ymmärrä, miten tämä oppi kenenkään pelastusta poistaisi. Väärinkäsitys luultavasti, mutta ei mielestäni poista sitä (pelastavaa oppia), mitä evankeliumi väittää.

        B. Väitteellä, että JDS-oppi on väärä, yritetään todistella, että menestysteologia on täysin väärin, siellä on kaikki 100-prosenttista eksytystä, mitään ei tiedetä.

        Kuulostaa loogiselta, mutta on herjanheittoa. Monesti herjanheiton tunnistaa jo tietynlaisesta puhetyylistä, ylisanoista, yleistyksistä. Esim. aina sinä teet noin, sinä et ikinä opi mitään, poika ei käytä lahjojansa, tuo lahko on saatanan synagoogaa, jossa esitetään pelkkiä valheita, kaikki menee nurin, jne. Sanoisinko että tässä on tietynlainen kapina hyvyyttä ja totuutta vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Esimerkki väärästä logiikasta. Kohta A mukamas todistaa oikeaksi kohdan B, vaikka kyse on vain herjaamisesta.

        A. Paavo Hiltusen kirjassa Superuskovat esitetty veriteologia on parempi kuin joidenkin menestysteologien julistama JDS-oppi, että Jeesus kärsi helvetissä rangaistukset kaikesta synnistä. - Olen lukenut tämän Hiltusen kirjan, ja olen samaa mieltä, että Jeesuksen verellä on synnistä maksettu. Mutta jos joku väittää JDS-opin tavalla, että Jeesus kärsi helvetissä kaiken rangaistuksen kaikesta synnistä, niin en ymmärrä, miten tämä oppi kenenkään pelastusta poistaisi. Väärinkäsitys luultavasti, mutta ei mielestäni poista sitä (pelastavaa oppia), mitä evankeliumi väittää.

        B. Väitteellä, että JDS-oppi on väärä, yritetään todistella, että menestysteologia on täysin väärin, siellä on kaikki 100-prosenttista eksytystä, mitään ei tiedetä.

        Kuulostaa loogiselta, mutta on herjanheittoa. Monesti herjanheiton tunnistaa jo tietynlaisesta puhetyylistä, ylisanoista, yleistyksistä. Esim. aina sinä teet noin, sinä et ikinä opi mitään, poika ei käytä lahjojansa, tuo lahko on saatanan synagoogaa, jossa esitetään pelkkiä valheita, kaikki menee nurin, jne. Sanoisinko että tässä on tietynlainen kapina hyvyyttä ja totuutta vastaan.

        "B. Väitteellä, että JDS-oppi on väärä, yritetään todistella, että menestysteologia on täysin väärin, siellä on kaikki 100-prosenttista eksytystä, mitään ei tiedetä."

        Mikään oppi ei ole täysin väärä. Tarttuvassa eksytyksessä on aina myös totuutta. Mutta siitä on usein myös ilmiöitä, joka sitovat, ja aiheuttavat pettymyksiä. Mutta ei kaikki ole hukassa silloinkaan. Aina on mahdollista kääntyä ja palata Elämän Leivän ääreen. Se ehkä ole samanlaista höttöä ja kuorrutusta. Voit jopa oppia, että kärsimystä ei voi paeta, se kuuluu elämään. Mutta Elämän Leipä vahvistaa ja ravitsee sekä kantaa perille asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "B. Väitteellä, että JDS-oppi on väärä, yritetään todistella, että menestysteologia on täysin väärin, siellä on kaikki 100-prosenttista eksytystä, mitään ei tiedetä."

        Mikään oppi ei ole täysin väärä. Tarttuvassa eksytyksessä on aina myös totuutta. Mutta siitä on usein myös ilmiöitä, joka sitovat, ja aiheuttavat pettymyksiä. Mutta ei kaikki ole hukassa silloinkaan. Aina on mahdollista kääntyä ja palata Elämän Leivän ääreen. Se ehkä ole samanlaista höttöä ja kuorrutusta. Voit jopa oppia, että kärsimystä ei voi paeta, se kuuluu elämään. Mutta Elämän Leipä vahvistaa ja ravitsee sekä kantaa perille asti.

        Ei-helluntailainen:

        Tässä viestissäsi tuli esille juuri tuo edellä mainittu asenne: sinä et tiedä mitään kärsimyksestä, tästä ja tuosta ei tiedetä menestysteologiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Esimerkki väärästä logiikasta. Kohta A mukamas todistaa oikeaksi kohdan B, vaikka kyse on vain herjaamisesta.

        A. Paavo Hiltusen kirjassa Superuskovat esitetty veriteologia on parempi kuin joidenkin menestysteologien julistama JDS-oppi, että Jeesus kärsi helvetissä rangaistukset kaikesta synnistä. - Olen lukenut tämän Hiltusen kirjan, ja olen samaa mieltä, että Jeesuksen verellä on synnistä maksettu. Mutta jos joku väittää JDS-opin tavalla, että Jeesus kärsi helvetissä kaiken rangaistuksen kaikesta synnistä, niin en ymmärrä, miten tämä oppi kenenkään pelastusta poistaisi. Väärinkäsitys luultavasti, mutta ei mielestäni poista sitä (pelastavaa oppia), mitä evankeliumi väittää.

        B. Väitteellä, että JDS-oppi on väärä, yritetään todistella, että menestysteologia on täysin väärin, siellä on kaikki 100-prosenttista eksytystä, mitään ei tiedetä.

        Kuulostaa loogiselta, mutta on herjanheittoa. Monesti herjanheiton tunnistaa jo tietynlaisesta puhetyylistä, ylisanoista, yleistyksistä. Esim. aina sinä teet noin, sinä et ikinä opi mitään, poika ei käytä lahjojansa, tuo lahko on saatanan synagoogaa, jossa esitetään pelkkiä valheita, kaikki menee nurin, jne. Sanoisinko että tässä on tietynlainen kapina hyvyyttä ja totuutta vastaan.

        Jeesus kuoli meidän syntien tähden. Synnin palkka on kuolema. Kuoleman jälkeen tulee tuomio. Jeesus oli pyhä ja synnitön, näin ollen Jeesus ei joutunut helvettiin. Sana sanoo: Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        Ns. vapaissa suunnissa yleisesti julistettu hengellinen kuolema-opetus on myös Sanan vastainen.
        Ns. menesteologiasa oli paljon hyvää ja Jumala antamaa sanomaa. Ensimmäiset Suomeen tulleet opettivat mm. rukouksesta. Valitettavasti helluntailaiset alkoivat 80-luvulla järjettömän sodan menestysteologiaa vastaan. Tässä järjettömässä sodassa memenettiin paljon hyvää ja Jumalalta saatuaa ajankohtaista opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kuoli meidän syntien tähden. Synnin palkka on kuolema. Kuoleman jälkeen tulee tuomio. Jeesus oli pyhä ja synnitön, näin ollen Jeesus ei joutunut helvettiin. Sana sanoo: Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        Ns. vapaissa suunnissa yleisesti julistettu hengellinen kuolema-opetus on myös Sanan vastainen.
        Ns. menesteologiasa oli paljon hyvää ja Jumala antamaa sanomaa. Ensimmäiset Suomeen tulleet opettivat mm. rukouksesta. Valitettavasti helluntailaiset alkoivat 80-luvulla järjettömän sodan menestysteologiaa vastaan. Tässä järjettömässä sodassa memenettiin paljon hyvää ja Jumalalta saatuaa ajankohtaista opetusta.

        Ei-helluntailainen:

        Hurraa, joku ymmärtää jotain järjettömyydestä, jota menestysteologiaa vastaan taistelussa on ollut. Mielestäni "sola scriptura", sessationismi, noitavainot, ja moni muu tapaus historiassa on taistellut tavalla, jossa lapsi tai osa siitä meni pesuveden mukana. Esim. tunkkainen ahdas käsitys, että uskonnon totuuksia tulee meille vain Raamatun kautta. Tällainen käsitys ei kuuluisi mielestäni kristinuskoon, vaan niin kuin jotkut menestysteologit ymmärtävät: Jumala saattaa puhutella sanansa /Raamatun kautta, ulkoisesti profeetan kautta, ja myös sisäisesti. Lisäisin, että totuutta on laajemmin muuallakin, esim. matematiikassa 2+3=5. Raamatussa luvataan Pyhästä hengestä, että johdattaa uskovia kaikkeen totuuteen. Tässä ei ole suljettu pois menestys työelämässä, sosiaalisissa suhteissa, uskonnon asioissa, jne.

        https://biblehub.com/multi/acts/2-27.htm

        Minun käsitykseni mukaan JDS-oppi juontuu englanninkielisen käännöksen, KJV:n virheestä, että paikoin tuonela on käännetty väärin helvetiksi.


    • Anonyymi

      Sinänsä hyvä ohje on se, että ihminen voi keskustella asioita, olla eri mieltä, kertoa erilaisia näkemyksiä, ilman että se menee heti henkilökohtaiseen syyttelyyn, että olet sellainen sekä sitä kun olet sitä mieltä tai että kaikki ne ovat sellaisia, niillä sellaisia tapoja ja tekevät niin, eikä voida vain keskustella siitä asiasta mistä on kyse ilman mitään ylimääräisi herjoja. Ja useasti sellaisia, mitkä on jo miljoona kertaa heitetty.

      Idiotismi on sinällään helppoa tunnistaa.

    • Anonyymi

      Se on aivan totta, että kun eri oppeja vastaan tehdään erilaisia videoita ja muita ulostuloja, totuutta vastaan olevat ihmiset haravat vastaan ja alkavat änkyröimään ja pyrkivät hiljentämään totuuden puhujia. Mutta sitten on aivan perusteetontakin kritiikkiä, mikä ei ole totuuden mukaista ja sellaista sinä Mauno Mattila olet tehnyt. Jos sinä valehtelet, eikö silloin vale tulisi oikaista.

      Minä vetoan sinuun Mauno Mattila, katso nämä videosarjat missä on käyty läpi kritiikkiäsi kalvinismia vastaan. Ei sinun tarvitse olla kaikesta samaa mieltä, eikä tarvitse ryhtyä kalvinistiksi, mutta oikaise ne valheet mitä heistä olet väittänyt. Ota heihin yhteyttä ja pyydä heidät kahville ja käy veljellisessä hengessä heidän kanssaan asioita läpi.

      https://www.youtube.com/watch?v=Q17bjaA05gk&list=PL5_DgsfSHNOa73Q_fohvrAPC-mlexFtIK

      https://www.youtube.com/watch?v=i2yK0N_bqeg&list=PLV8WXGJmxqzjCKsg7df3PvtpJjfIWBngo

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe