Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

675

1. Esimerkiksi+"Polvijärven+pastorit"+TV7+kanavalla.http://www.tv7.fi/vod/player/57319/
  2. Rauhan+tervehdys.Ensiksikin+mitä+tulee+lahjoituksiin,+niin+laki+ei+kiellä+lahjoittamasta+tai+ottamasta+vastaan+lahjoituksia,+vaan+laki+kieltää+pyytämästä+rahaa+eli+kerjäämisen+tai+rahankeruun.+Lukuisilla+sivustoilla+on+esimerkiksi+Paypal-nappi+esillä+tai+tilinumero+esillä,+kuten+edelläkin+on+mainittu.+Yksityishenkilölle+saa+tietenkin+antaa+lahjoituksia+etkä+tee+syntiä,+jos+annat+puutteessa+olevalle+veljelle+ropon.+Pois+se!Opetuksissani,+sivustollani+tai+kirjoituksissani+en+ole+koskaan+pyytänyt+rahaa,+vaan+Herra+on+se,+jolta+tule+anoa.+Eräät+veljet+ja+sisaret+ovat+kuitenkin+halunneet+tukea+tälläkin+tavalla+rukouksin+ohessa+työtäni,+jolloin+he+ovat+pyytäneet+tilinumeroa+ja+tästä+johtuen+se+on+ollut+näkyvillä.+Koska+jotkut+ovat+tästä+luokkaantuneet,+olen+poistanut+sen+näkyvistä+ja+sen+saa+tästä+lähtien+vain+kysymällä."Minun+on+hopea,+ja+minun+on+kulta,+sanoo+Herra+Sebaot."+-+Haggai+2:8Puheissani+en+puhu+rahasta+enkä+aio+tehdä+sitä+tulevaisuudessakaan.+Huomaan+kuitenkin,+että+ihmisiä+joita+mammona+ohjaa,+niin+he+toimivat,+ajattelevat+tai+puhuvat+vain+sen+mukaan.+Tässä+he+tulevat+paljastuneeksi+itsensä+ja+tästä+syystä+menestysteologinen+opetus+"siemenen+kylvämisestä"+uppoaa+valitettavan+hyvin+moneen+lihalliseen+mieleen.Tahdon+yhtyä+tähän+Sanaan+ja+Herra+johtakoon+niin,+että+meidän+kaikkien+sydämen+motiivit+saisivat+aina+olla+oikeat."Sillä+me+emme+koskaan+ole+liikkuneet+liehakoivin+sanoin,+sen+te+tiedätte,+emmekä+millään+tekosyyllä+voittoa+ahnehtineet;+Jumala+on+todistajamme,+emmekä+ole+etsineet+kunniaa+ihmisiltä,+emme+teiltä+emmekä+muilta."+-+1.+Tessalonikalaiskirje+2:5-6Liittyen+viimeisimpään+puheeseeni+ja+siinä+mainitsemiini+henkilöihin,+uskon+tietäväni+mistä+tämä+hyökkäys+nyt+nousi.+Tästä+videosta+on+nyt+kyse:https://www.youtube.com/watch?v=Umun3RlRM-ESiunauksin,+MM.
  3. Rauhan+tervehdys.Onpas+täällä+villejä+väitteitä+aina+minun+nukkumisestani+lähtien.+Vastaan+tähän,+ennen+kuin+epäillään+että+nukun+pää+alaspäin+kuin+lepakko+(vitsi),+että+minulla+on+oikein+siunatut+unenlahjat.+Jos+muussa+on+ollut+ongelmaa,+niin+ei+sillä+kohdalla.Jos+oikein+aistin,+niin+täällä+on+yksi+ja+sama+henkilö+kirjoittamassa+nimimerkkien+takaa,+jonka+olen+poistanut+Facebookin+keskustelusta.+Syy+poistamiseen+on+juuri+se,+että+en+halua+tällaisen+tasoista+keskustelua,+jolla+ei+ole+enää+kristillisyyden+kanssa+mitään+tekemistä."Te+sokeat+taluttajat,+jotka+siivilöitte+hyttysen,+mutta+nielette+kamelin!"+-+Matteus+23:24Aloituksessa+oli+seulottu+hyttynen,+kun+mainitsin+erään+muistaakseni+evankelistana+toimivan+miehen+pitkistä+hiuksista.+Keskustelussa+se+oli+kuitenkin+vain+yksi+huomautus+ja+miehen+ongelma+oli+se,+että+hän+tuki+ja+jakoi+Facebookissa+epätervettä+materiaalia.+Jos+edes+siinä+kohdin+ei+voi+ojentautua+sanan+mukaan,+että+käy+parturissa,+niin+kuinka+suuremmissa+kysymyksissä?Sitten+täällä+väitetään,+että+en+salli+kritiikkiä.+Asia+ei+ole+näin+vaan+päinvastoin+saan+palautetta,+että+ihmisiä+häiritsee+sivullani+se,+että+keskustelussa+asiatontakin+kritiikkiä+ja+se+rönsyilee+niin+paljon.+Naispappeus+keskustelussa+oli+yli+400+kommenttia,+jos+oikein+muistan.Valitettavasti+on+monia,+jotka+eivät+kykene+asialliseen+keskusteluun+vaan+alkavat+nimittelemään,+floodaamaan+tekstiä+tai+kirjoittavat+asiattomuuksia.+Ja+sellaiset+oman+itsensä+tähden+on+laitettava+pois.Merkittävää+tässä+huonossa+kritiikissä+on+se,+että+minulle+ei+pistänyt+silmään+yhtään+Raamatun+jaetta+tästä+keskustelusta+eikä+mitään+opillista+harhaa+tuotu+esille+(paitsi+eräiden+lakihenkisten+sapatti,+kaste+ja+judaismi+kiivailu).+Ainoa+synti+on+se,+että+arvostelen+ja+koettelen.+Ja+ystävät,+se+ei+ole+syntiä,+vaan+Jumalan+sanan+ohje.Poliisi+ei+ole+paha,+kun+paljastaa+hirveät+rikokset,+vaan+ne+jotka+ovat+ne+tehneet+niin+ikään+hajottaja+ei+ole+se,+joka+paljastaa+eksytyksen+vai+joka+sen+tuo+seurakuntaan."Ja+tutkikaa,+mikä+on+otollista+Herralle;+älköönkä+teillä+olko+mitään+osallisuutta+pimeyden+hedelmättömiin+tekoihin,+vaan+päinvastoin+nuhdelkaakin+niistä."+-+Efesolaiskirje+5:10-11Hyvää+kritiikkiä+otan+mielelläni+vastaan,+mutta+sitä+tulee+äärettömän+harvoin,+jossa+Raamatulla+perustellaan+asiat.+Perustelkaa+väitteet+Sanalla+älkääkä+tuomitko+lihan+mukaan.Sitten+vielä+tämä+"maunolaisuus"+tai+Mattilan+nettiseurakunta.+Minulla+ei+ole+sellaista+enkä+pyynnöistä+huolimatta+ole+perustamassa+seurakuntaa.+Minun+näky+ei+ole+perustaa+uutta,+vaan+saada+entiset+kuntoon+(ellei+Herra+toisin+kehota)+ja+vahvistaa+jäljelle+jääneitä.+En+kehoita+myöskään+eroamaan+perinteisistä+kristillisistä+seurakunnista,+mutta+jos+kyseessä+on+alunperinkin+äärikarismaattinen+toiminta+kuten+Patrick+Tiaisen+perustama+Kokkolan+Uskon+sana,+niin+siitä+on+lähdettävä.+Kiitos+Herralle,+tiedän+seurakuntia+joissa+on+tehty+parannusta+menestysteologiasta+tai+muista+harhoista.+Usein+on+vain+paluumatka+vaikea.Minulla+on+Facebookissa+suhteellisen+vähän+seuraajia.+Jos+katsotte+vaikkapa+Pasi+Turusen+tai+Håkan+Westergårdin+sivuja,+niissä+on+"pasilaisia"+ja+"håkanilaisia"+paljon+enemmän.+Kukaan+minun+opetuksiani+seuraava+ei+myöskään+ole+ekskluusivisesti+minun+seuraaja+vaan+he+seuraavat+useita+opettajia.+Tähän+rohkaisee+esimerkiksi+YouTuben+suositukseni+sekä+esimerkiksi+vaimoni+YouTuben+useiden+eri+liikkeiden+opettajien+opetuksia."Minulla+ei+ole+suurempaa+iloa+kuin+se,+että+kuulen+lasteni+vaeltavan+totuudessa."+-+3.+Johannes+1:4Täältä+löydät+opetukseni.+Koettele+itse,+mitä+veli+Mattila+puhuu.+Ja+varmasti+jossain+kohdin+olen+vajavainenkin.https://m.youtube.com/user/Ergopad/videosPS.+En+usko,+että+luen+enää+tätä+ketjua,+joten+laita+kysymykset+suoraan+minulle+sivuni+kautta.Siunauksin,+MM.
  4. Mitä+enemmän+Nokia+Missiota,+Sateet+lähetä+-iltoja,+TV7:n+herätys+ohjelmia,+Kolarin+rukouskonferensseja,+Hiiltyneitä+Ruumiita+(Healing+Room),+Nouse+Suomi+-tapahtumia,+tulisieluja+ja+vastaavia+toimintoja,+sitä+syvemmälle+luopumukseen+Suomen+Siion+menee.Näistä+menestysteologian+toimijoista+lisää+tässä+opetuksessa.https://youtu.be/S_szsGVlyb4On+hulluutta+yrittää+samalla+keinolla+saada+erilaisia+tuloksia.+Menestysteologia+ei+tuo+herätystä+eikä+menestystä+vaan+eksytystä+ja+nukahtamista.+Mitä+aikaisemmin+tämän+uskoon,+sitä+nopeammin+pääsee+pois+sakkokierrokselta.+"I+know;+been+there,+done+that!""Näin+sanoo+Herra+Sebaot:+Älkää+kuulko+profeettain+sanoja,+noiden,+jotka+teille+ennustavat+täyttäen+teidät+tyhjillä+toiveilla:+oman+sydämensä+näkyjä+he+puhuvat,+mutta+eivät+sitä,+mikä+tulee+Herran+suusta."+-+Jeremia+23:16Jumala+on+siellä,+missä+julistetaan+Hänen+sanaansa+eikä+matkakertomuksia,+ihmetarinoita+ja+filosofiointia.+Tie+käy+kyynnellaakson+kautta,+mutta+se+on+sittenkin+siunauksen+tie.+Aamen+Siunauksin,+MM.
  5. Kain+sanoi+samat+sanat+vähän+eri+muodossa,+kun+kysyttiin,+että+missä+Aabel+on.+Rakkaus+on+lähimmäisestä+välittämistä+ja+myös+varoittamista,+silloin+kun+hän+on+vaarassa."Ja+sinä,+ihmislapsi!+Minä+olen+asettanut+sinut+Israelin+heimolle+vartijaksi.+Kun+kuulet+sanan+minun+suustani,+on+sinun+varoitettava+heitä+minun+puolestani."+-+Hesekiel+33:7"A,+Hyvää+Pyhän+Hengen+antamaa+sanaa,+ehkä+juuri+minulle."Entä+jos+ei+etsittäisi+sanaa+minulle+vaan+jaettaisiin+sitä+muille,+sillä+eikö+meillä+ole+jo+sana,+jos+olemme+uskossa?+Toiseksi,+se+henki+joka+inspiroi+matkakertomuksia+ja+ihmetarinoita+vakuuttaakseen+kuulijansa,+ei+ole+Pyhä+Henki."B+Tunnelma+on+hyvä+ja+muiden+uskovien+yhteys+vahvistaa."Kun+tunnelma+on+rakennettu+sielullisessa+musiikilla,+niin+tunnetta+voi+verrata+siihen,+kun+menee++tangomarkkinoille.+Ja+kun+yhteys+ei+perustu+totuudelle,+vaan+fiilikselle,+se+ei+ole+Pyhän+Hengen++yhteys+vaan+uskonnollisuus."C+Jumalan+ihmeitä+on+hienoa+olla+todistamassa."Jumala+ei+lähde+näiden+puoskareiden+hovimestariksi,+vaan+kyseessä+on+samanlaiset+ihmeet+joista+Raamattu+varoittaa+(mm.+Matt.+24:24,+2.+Tess.+2:9,+Apt.+8:9-11+ja+Ilm.+16:14).+Simon+noita+hämmästytti+ihmisiä+ihmeillä,+mutta+Jumala+ei+lähde+tukemaan+mennareiden+show:ta.+Ihmeet+ovat+suureksi+osaksi+hypnoottisen+suggestion+aikaan+samaan+ja+se+selkäsärky+palaa+parin+päivän+kuluttua."D+Jospa+Pyhä+Henki+koskettaisi+erityisellä+tavalla+juuri+minua."Jälleen+tämä+"juuri+minua"+kohta+kuvaa+tätä+aikamme+kristillisyyttä,+jossa+minä+on+keskiössä+eikä+Kristus.+Mitä+jos+et+etsisi+hengellisiä+kokemuksia,+kaatumisia,+täriöitä+ja+vapinoita,+vaan+Jumalan+tahdon+tekemistä?"Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+'Herra,+Herra!',+pääse+taivasten+valtakuntaan,+vaan+se,+joka+tekee+minun+taivaallisen+Isäni+tahdon.+Moni+sanoo+minulle+sinä+päivänä:+'Herra,+Herra,+emmekö+me+sinun+nimesi+kautta+ennustaneet+ja+sinun+nimesi+kautta+ajaneet+ulos+riivaajia+ja+sinun+nimesi+kautta+tehneet+monta+voimallista+tekoa?'+Ja+silloin+minä+lausun+heille+julki:+'Minä+en+ole+koskaan+teitä+tuntenut;+menkää+pois+minun+tyköäni,+te+laittomuuden+tekijät'."+-+Matteus+7:21-23Siunauksin,+MM.PS.+Tässä+on+kaksi+opetusta+Seinäjoen+Sateet+lähetä+-iltojen+synnystä,+jossa+takana+on+myös+tämä+kokemuksen+etsiminen.+Sana+tulee+johtaa+eikä+kokemus.Osa+1:+https://www.youtube.com/watch?v=NFkgGTZcEocOsa+2:+https://www.youtube.com/watch?v=riALzy_HgVI
  6. Se+on+hyvä+asia,+että+on+näinkin+suurta+kiinnostusta+allekirjoittaneet+Facebook+päivityksiin+ja+niitä+luetaan+ahkerasti.+Valitettavasti+sisäluku+ei+sitten+onnistu+aina+yhtä+hyvin+kaikilta.Ei+ole+mitään+niin+pahaa,+etteikö+jotakin+hyvääkin.+Olihan+natsitkin+ahkeria+teollisuuden+kehittäjiä,+Jehovan+todistajat+voivat+olla+ystävällisiä+ihmisiä+ja+muslimeillakin+on+määrätyissä+asioissa+korkeampi+moraali,+kuin+monilla+kristityillä,+mutta+tämä+ei+tarkoita+että+he+eivät+olisi+hengellisesti+eksyneitä.Viittasin+Facebook+päivityksessäni+Lauermaan+havaintoihin,+mitä+hän+jumalattomana+ja+sekulaarina+ihmisenä+tekee.+Mainitsin+myös,+että+hän+voisi+olla+väkevä+ase+Herran+kädessä,+jos+tulisi+uskoon.+Kuten+Jeesus+Kristus+sanoi+joistakin+fariseuksista,+että+he+eivät+olleet+kaukana+Jumalan+valtakunnasta,+niin+Lauerman+havainnot+siitä+kuinka+ihmisiä+manipuloidaan,+ovat+lähelle+oikeita.Olen+oppinut+Benny+Hinninkin+opetuksista+jotakin+hyvääkin,+sillä+ei+kukaan+ole+100%+väärässä+koko+ajan.+Sama+pätee+psykologian+havaintoihin.+Lauerman+havainnot+eivät+kuitenkaan+ole+mielestäni+ensisijaisesti+psykologian+havaintoja+vaan+käytännön+realiteettien+havaintoja.Psykologian+keinot+auttaa+ihmisiä+syyllisyyden+ja+synnin+ongelman+kanssa+ovat+huonoja.+Se+on+eksytys,+jos+ihmiset+sen+avulla+etsivät+iloa+elämään+eivätkä+syntien+anteeksiannon+kautta,+jonka+Jeesus+Kristus+antaa+katuvalle.+"Te+sokeat+taluttajat,+jotka+siivilöitte+hyttysen,+mutta+nielette+kamelin!"+-+Matteus+23:24Tämä,+mitä+kirjoitin+edellä,+on+tietenkin+päivän+selvää+asia+ja+minun+ei+pitäisi+olla+tarve+edes+kirjoittaa+tällaisia,+mutta+valitettavasti+tänä+päivänä+joutuu+rautalangasta+vääntämään+aivan+perustavaa+laatua+olevia+asioita.++Lienekkö+taas+joudun+pian+selvittämään,+miksi+minulla+on+niin+"ruma+paita+päällä".+:-)Jos+haluat+tietää+psykologiasta+lisää,+niin+tässä+on+tämä+opetukseni+aiheesta.+Joskus+psykologia+tekee+oikeita+havaintoja,+mutta+sen+parannuskeinot+ovat+usein+väärät.https://www.youtube.com/watch?v=b5et4aOo59oSiunauksin,+MM.